Haluaisin kuulla teiltä hyvät lukijat mielipidettä vapaista suhteista. Onko kenelläkään kokemusta, miten sellainen ratkaisu toimii parisuhteessa. Johtaako lopulta eroon, vai voiko saman katon alla asustella kaksi löysemmin sitein toisiinsa liittynyttä ihmistä, mutta jotka eivät halua erota tietyistä syistä. mm. lapset ja yhteinen toimiva talous. Niin ja tuli mieleen, että miten mahtaa vaikuttaa seksielämään kotona tollainen laukkaaminen vapaasti. Olemme monien ongelmien vuoksi harkinneet tällaistakin kokeilla. Itseäni arveluttaa kovastikin mahdolliset seuraukset.
vapaat suhteet
9
973
Vastaukset
- Toivo
käytännössä tarkoittaa vapaata seksisuhdetta parisuhteen ulkopuolella ja jos puhutaan halusta vapaaseen suhteeseen, niin halutaan seksiä parisuhteenulkopuolelta. Tällöin lähtökohtana on tyytymättömyys oman parisuhteen seksiin, tällöin se osapuoli joka on tyytymätön ja jos hän saa tarpeensa tyydytettyä parisuhteen ulkopuolella, niin tuskin tuntee enää ihmeempää tarvetta seksiin parisuhteessa, joten seksin määrä luultavasti vähenee. Onko se hyvä tai huono asia, riippuu tietysti tilanteesta.
Itse kyllä kuulun niihin, jotka eivät kannata ns. vapaita suhteita, vaikka seksin osalla ongelmia olisikin, koska se olisi aika itsekeskeistä ajattelua, sekä vain omaan napaan tuijottamista, muusta perheestä välittämättä.
Toivottavasti teilläkin asiat järjestyvät muuten kohdalleen.- ---
Jos ei ole kokemusta vapaasta suhteesta ei voi mitenkään
tietää mitä se käytännössä tarkoittaa. Ei se aina
tarkoita seksisuhdetta. - Anssi.
--- kirjoitti:
Jos ei ole kokemusta vapaasta suhteesta ei voi mitenkään
tietää mitä se käytännössä tarkoittaa. Ei se aina
tarkoita seksisuhdetta.Kyllä minä "vapailla suhteilla" ymärrän nimenomaan seksisuhteita. Ovathan ihmiset muutoin tekemisissä toistensa kanssa jatkuvasti. Vai ymmärrätkö niin, että jos puhuu vaikkapa työkaverinsa kanssa niin silloin on kyseessä vapaa suhde...
- sirpa
Anssi. kirjoitti:
Kyllä minä "vapailla suhteilla" ymärrän nimenomaan seksisuhteita. Ovathan ihmiset muutoin tekemisissä toistensa kanssa jatkuvasti. Vai ymmärrätkö niin, että jos puhuu vaikkapa työkaverinsa kanssa niin silloin on kyseessä vapaa suhde...
Tarkoitan, että jos ravintolassa viettää koko illan jonkun saman naisen seurassa, vaikka vaimo on paikalla...siinä on vapaiden suhteiden makua. Mutta tokihan töissä ja harrastuksissa ollaan molempien sukupuolten kanssa tekemisissä, eikä siinä ole mitään. Nämä ravintolaillat kun sitten tuuppaavat päätymään johonkin enempään. Nimimerkillä kokemusta on.
- Toivo
sirpa kirjoitti:
Tarkoitan, että jos ravintolassa viettää koko illan jonkun saman naisen seurassa, vaikka vaimo on paikalla...siinä on vapaiden suhteiden makua. Mutta tokihan töissä ja harrastuksissa ollaan molempien sukupuolten kanssa tekemisissä, eikä siinä ole mitään. Nämä ravintolaillat kun sitten tuuppaavat päätymään johonkin enempään. Nimimerkillä kokemusta on.
juttu ei ole vapaata suhdetta kuvaava tilanne, vaan sikamaista käytöstä.
- Jane
sirpa kirjoitti:
Tuohan oli kuvaus välinpitämättömästä suhteesta ei vapaasta.
- miesmies
Muutamia parikuntia joiden tiedän harrastaneen sitä tiedän myös päätyneen eroon. Kummankin pitäisi olla samalla tavalla epä-mustasukkainen jotta onnistuisi. seksiin liittyy tunteet aina jollain tapaa ja itseäänhän siinä satuttaa tai toista lopulta.
- Onnellinen rva 35
Lainaus kirjoituksestasi "Olemme monien ongelmien vuoksi harkinneet tällaistakin kokeilla"... ei varmasti tule vapaa suhde onnistumaan jos sillä yritetään paikkailla omaa epätyydyttävää ja huonoa suhdetta!!
Itse olen ollut 14 v parisuhteessa, lapsiakin miellä on elämää ilostuttamassa. Mustasukkaisuus ei kuulu missään muodossa avioliittoomme ja se on muutenkin asia joka ei kuulu minun maailmaani yleensäkään millään lailla. Olemme mieheni kanssa sekä parhaat ystävät toisillemme, kumppanit arjessa kaikin tavoin ja meillä on "mottona" se että yhdessä aiomme vielä vanhoina könkätä rollaattoreilla eläkepäivillä (jos niitä luoja meille toivottavasti suo) ja muistelle kiikkustuoleissa keinuen elettyä onnellista ja molempia tyydyttävää elämää.
Olemme seksuaalisesti aktiivisia ja estottomia, haluamme nauttia siitä mahdollisimman paljon ja monipuolisesti. Meillä on sallittua molemmille seksi myös muunkin kuin oman kumppanin kanssa. Mutta tämä ei tarkoita mitään sängystä sänkyyn hyppimistä tai sitä että seksi täyttäisi meidän elämää joka päivä ja elämä pyörisi sen ympärillä. Ehei suinkaan... Meillä vain nautitaan seksistä ehkä myös muullakin tavalla kuin "perinteisessä uskollisessa liitossa elävät" ja siitä saamme ekstra-kiihoketta kun vielä kerromme mitä toinen on tehnyt. Ja turha on kenenkään nyt moralisoida että suhteessa on ja täytyy ehdottomasti olla jotain vialla jos näin tehdään... Ei suinkaan, olemme todella onnellinen ja tasapainoinen pariskunta, jonka yhteiseloa ja sopusointua on moni muu pari ihmetellyt ja kysellet että miten te voittekin olla niin "hyvä" pari... :)
Eikä meidän näistä seksiasioista edes tiedä kukaan muu, jos meidän tuttaville menisi tämän asian kertomaan niin tulisi varmaan naurut päälle että "no älkää nyt puhutko joutavia".
Näin siis meillä, mutta sanon että vastaava onnistuu varmaan hyvin hyvin harvalla parilla. - kumma juttu
Itselläni ei ole kokemusta vapaista suhteista,mutta luulisin että kahden ihmisen välistä rakkautta se ei ainakaan paranna tai vie ainakaan hyvään suuntaan. Siis tämä on minun mielipide ja voin olla väärässä,mutta minusta tuntuu ainakin tältä ja kirjoitan nyt sen pohjalta.
Jos kuvittelisin jonkun parin joka seurustelee, niin käyvän harrastamassas seksiä muitten kans se ei olisi kunnon rakkautta ja siinä ei saisi kokea kumppanin kanssa sitä iloa mitä seksistä saa. Minun ymmärryksen mukaan myös seksin kokeminen parisuhteessa on niin nautinnollinen asia ettei sitä tarvitse hakea muualta.
Kaikki taaplaa tyylillään mutta minä en kannata avoimia suhteita!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321