Oboe

eevisajz

Hei! Olen 11-vuotias tyttö, ja haaveenani on oboen soitto. Aiempana soittokokemuksenani minulla on piano, jota olen soittanut n. 5 vuotta. Minulla on jo pääsekoeaika Turun seudun musiikkiopistoon. Tiedän kyllä, kuinka vaikean puhallustekniikan oboe vaatii. Olen etsiskellyt tietoa, mutta haluaisin vielä, että jos joku teistä soittaa oboeta, voisi kertoa ihan perusasioita ja mielipiteitä. Olenko liian nuori aloittamaan oboen soiton? Ja kuinka kauan tämänikäisenä kestää yleensä oikean puhallustekniikan oppiminen (vaikka se voi tietysti olla yksilöllistä)? Kiitos jo etukäteen:-)

3

507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O'boy

Jos todella HALUAT oppia soittamaan oboeta, varmasti opit. Soiton oppiminen on todella usein kiinni oppilaan omasta motivaatiosta ja mielenkiinnosta. Mitä pidemmälle minkä tahansa soittimen soittamisessa mennään, sitä enemmän on opittavaa. Siksi ei kannata olla huolissaan, että kauanko oppimiseen menee, siihen menee parhaassa tapauksessa koko elämä ja se on ihanaa!!

Tsemppiä pääsykokeisiin! Oboe on kieltämättä todella hieno soitin!

• eevisajz

Kiitos neuvosta:)

• na

Olen soittanut oboeta 7 vuotta ja itsekin taisin aloittaa siinä 11-vuotiaana, eikä minulle ainakaan tuo ikä tuottanut minkäänlaisia ongelmia. Puhallustekniikan "perusoppimiseen" ei mene ehkä kuin noin pari kuukautta, mutta tekniikan perusteellisen oppimiseen ja käyttämiseen voi mennä parikin vuotta. Varmasti ensimmäisinä vuosina tulee ongelmia puhalluksen kanssa ja pyörtymisiäkin saattaa tapahtua. Mutta sitten kun kunnolla osaa soittaa oboeta niin se on tajuttoman palkitsevaa. Ja vaikka oma soitto alussa kuulostaisikin aivan kauhealta (muoviröörit ja silleen) niin taitojen kehittyessä huomaa soiton kuulostavan paljon paremmalta. KANNATTAA!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1390
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1115
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      975
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      885
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      68
      866
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe