Hei! Olen 11-vuotias tyttö, ja haaveenani on oboen soitto. Aiempana soittokokemuksenani minulla on piano, jota olen soittanut n. 5 vuotta. Minulla on jo pääsekoeaika Turun seudun musiikkiopistoon. Tiedän kyllä, kuinka vaikean puhallustekniikan oboe vaatii. Olen etsiskellyt tietoa, mutta haluaisin vielä, että jos joku teistä soittaa oboeta, voisi kertoa ihan perusasioita ja mielipiteitä. Olenko liian nuori aloittamaan oboen soiton? Ja kuinka kauan tämänikäisenä kestää yleensä oikean puhallustekniikan oppiminen (vaikka se voi tietysti olla yksilöllistä)? Kiitos jo etukäteen:-)
Oboe
3
512
Vastaukset
- O'boy
Jos todella HALUAT oppia soittamaan oboeta, varmasti opit. Soiton oppiminen on todella usein kiinni oppilaan omasta motivaatiosta ja mielenkiinnosta. Mitä pidemmälle minkä tahansa soittimen soittamisessa mennään, sitä enemmän on opittavaa. Siksi ei kannata olla huolissaan, että kauanko oppimiseen menee, siihen menee parhaassa tapauksessa koko elämä ja se on ihanaa!!
Tsemppiä pääsykokeisiin! Oboe on kieltämättä todella hieno soitin!- eevisajz
Kiitos neuvosta:)
- na
Olen soittanut oboeta 7 vuotta ja itsekin taisin aloittaa siinä 11-vuotiaana, eikä minulle ainakaan tuo ikä tuottanut minkäänlaisia ongelmia. Puhallustekniikan "perusoppimiseen" ei mene ehkä kuin noin pari kuukautta, mutta tekniikan perusteellisen oppimiseen ja käyttämiseen voi mennä parikin vuotta. Varmasti ensimmäisinä vuosina tulee ongelmia puhalluksen kanssa ja pyörtymisiäkin saattaa tapahtua. Mutta sitten kun kunnolla osaa soittaa oboeta niin se on tajuttoman palkitsevaa. Ja vaikka oma soitto alussa kuulostaisikin aivan kauhealta (muoviröörit ja silleen) niin taitojen kehittyessä huomaa soiton kuulostavan paljon paremmalta. KANNATTAA!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857525- 975434
- 2624683
- 484592
- 643312
- 502738
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222388- 532384
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214