No niin auto kolhittu ja tietysti syyllinen pakeni paikalta.
Avulias silminnäkijä oli ottanut kolhijan rek,nron ylös ja auto ja kuljettaja löytyi nyt vääntö kun auton omistaja kieltää kuljettajan tekemästä vahinkoilmoitusta ja kuulemma käskee yrittää maksaa suoraa ???
(ei voisi vähempää kiinnostaa) kun ei nämä muut asian hoitotoimet vakuuta , pako kolhimispaikalta ilman yritystäkää yhteydenottoon.
Poliisi on jo sotkettu tähän ja pidän parhaimpana vaihtoehtona antaa heidän hoitaa loppuunkin että se vahinkoilmoitus tulee tehtyä.
Ihme venkuloijia tämä maailma täynnä mutta kokemusta moisesta soutamisesta muilla?
Kolhuja P-hallissa
41
4729
Vastaukset
- Taisteluni.
itse olin tässä menneellä vuodella osallisena liikenneonnettomuudessa vahingon kärsineenä, kun vastapuoli alkoi pelleilyn vahinkoilmoituksen kanssa. Korvauksien tuleminen pitkittyi noin parilla kuukaudella, ja vakuutusyhtiöön oltiin yhteydessä varmaan 10 kertaa. En tiedä minkälainen soittelu rumba siitä olisi ollut ilman vastapuolen venkoilua mutta vakuutusyhtiön virkailija alkoi syytellä jo parin viikon jälkeen onnettomuuden syyllistä viivästyksestä koska tämä ei ollut tehnyt ilmoitusta heille jotta he voisivat maksaa korvaukset minulle. Lopuksi pitkän väsytys taistelun jälkeen tämä samainen virkailija kuitenkin maksoi korvaukset ainakin "omien sanojensa" mukaan ilman sitä perkeleen vahinkoilmoitusta. Aikaa vahingosta oli kulunut kaiken kaikkiaan vähän vaille puoli vuotta, ennen kuin rahat kolahtivat pankkitilille.
- v..tuuntunut
kusipäitä löytyy tosi paljon.
Omaan kiesiin yksi kahviautomaattien myyntipäällikkö vaihtoi kaistaa kuskinpuolen takanurkaan.
Jarrutin ja päästin takatukan edelle. Uskoin että liikennevalojen jälkeen haetaan sopiva pysähdyspaikka, mutta takatukkahan yritti valoista 325:sellaan karkuun. Mentiin sitteen muutama kortteli melkko vauhdikkaasti ja vedin takatukan perässä hänen työpaikkansa kellariin.
Takatukka väitti ettei huomannut mitään ja ehdotti että hän tekee vahinkoilmoituksen heti kun kerkiää. Totetisin takatukalle että nimi alle vahinkoilmoitukseen tai poliisit paikalle. No takatukka pisti nimensä papruun ja vaihdettiin yhteystiedot.
Lähetin vahoinkoilmoituksen if:lle, joka oli molempien autojen vakuutusyhtiö ja korjautin vahingot. Luulin että homma on kunnossa, kunnes korjaamo lähetti laskun minulle ja ilmoitti että if ei anna laskutuslupaa.
Soitin if:iin ja kysyin mistä mättää. Kertoivat että olivat ottaneet useamman kerran yhteyttä takatukkaan ja lähettäneet paprut allekirjoitettavaksi. Takatukalla oli aina kiire ja lupasi palata asiaan seuraavalla viikolla.
Ilmoitin if:lle etten viitsi tuollaisen vakuutusyhtiön ja sen onnettomien asiakkaiden kanssa kuukausikaupalla kiistelemään (homma oli kestänyt jo 5 kk) vaan hipsin heti ensi viikon aluksi Pasilan polisitalolle ja teen rikosilmoituksen/tutkintapyynnön kyseisen takatukan toimista tämän vahingon osalta. IF:n virkailija lupasi vielä kerran yrittää puhua järkeä takatukalle.
No takatukalle taisi tulla hätä käteen ja jannu väänsi nimet papruun. Prosessi kesti lähes 6kk:tta.
Homman optus on että paikalta ei poistuta ennen kun nimet on paprussa ja myös työnantajien kannattaisi miettiä millaisilla elämänarvoilla firman tuotteiden (myös kahviautomaattien) myyntipäälliköt tien päällä kaahaavat. - en toivos.
v..tuuntunut kirjoitti:
kusipäitä löytyy tosi paljon.
Omaan kiesiin yksi kahviautomaattien myyntipäällikkö vaihtoi kaistaa kuskinpuolen takanurkaan.
Jarrutin ja päästin takatukan edelle. Uskoin että liikennevalojen jälkeen haetaan sopiva pysähdyspaikka, mutta takatukkahan yritti valoista 325:sellaan karkuun. Mentiin sitteen muutama kortteli melkko vauhdikkaasti ja vedin takatukan perässä hänen työpaikkansa kellariin.
Takatukka väitti ettei huomannut mitään ja ehdotti että hän tekee vahinkoilmoituksen heti kun kerkiää. Totetisin takatukalle että nimi alle vahinkoilmoitukseen tai poliisit paikalle. No takatukka pisti nimensä papruun ja vaihdettiin yhteystiedot.
Lähetin vahoinkoilmoituksen if:lle, joka oli molempien autojen vakuutusyhtiö ja korjautin vahingot. Luulin että homma on kunnossa, kunnes korjaamo lähetti laskun minulle ja ilmoitti että if ei anna laskutuslupaa.
Soitin if:iin ja kysyin mistä mättää. Kertoivat että olivat ottaneet useamman kerran yhteyttä takatukkaan ja lähettäneet paprut allekirjoitettavaksi. Takatukalla oli aina kiire ja lupasi palata asiaan seuraavalla viikolla.
Ilmoitin if:lle etten viitsi tuollaisen vakuutusyhtiön ja sen onnettomien asiakkaiden kanssa kuukausikaupalla kiistelemään (homma oli kestänyt jo 5 kk) vaan hipsin heti ensi viikon aluksi Pasilan polisitalolle ja teen rikosilmoituksen/tutkintapyynnön kyseisen takatukan toimista tämän vahingon osalta. IF:n virkailija lupasi vielä kerran yrittää puhua järkeä takatukalle.
No takatukalle taisi tulla hätä käteen ja jannu väänsi nimet papruun. Prosessi kesti lähes 6kk:tta.
Homman optus on että paikalta ei poistuta ennen kun nimet on paprussa ja myös työnantajien kannattaisi miettiä millaisilla elämänarvoilla firman tuotteiden (myös kahviautomaattien) myyntipäälliköt tien päällä kaahaavat.he.,,,tilinen tapaus..
- uudeltamaalta
otan aina poliisin paikalle pienestäkin kolhusta.olen aikoinani tapellut yhden autoilian kanssa ja se riitti. älä usko siihen mitä ne lupailee.vaikka saisitkin numeron ja muut yht tiedot niin et välttänättä saa euroakaan ilman poliisin apua. minunkin tapauksessa poliisin paikalla tekemä raportti autoi ja pisti kolhian maksamaan.
- Yualle
Poliisi kutsutaan aina paikalle ja hommat hoituu. Saa kolhijatorspo samalla asiaan kuuluvat sakot. Niitä kait yrittävät välttää viimeiseen asti poliisin kutsumattajättämisellä.
- samankokenut
Mene hetimiten poliisin puheille ja esitä se silminnäkijän tekemä ilmoitus (lienee paperilla). Poliisi kun tarttuu asiaan johan lähtee asiat sujumaan. On aivan turhaa yrittää itse tuonn venkoilijan kanssa taistella.
- P-halliin Vi#%""&nut
Näin myös tehdään ja on tehty keskiviikkoon sai aikaa ruveta tekemään ilmoitusta ja poliisi pyysi ilmoittamaan kun on asiasta kysytty vakuutusyhtiöstä onko ilmoitus sinne ilmaantunut ja konstaapeli oli mielellään asiaa toimittamassa (omistaja haukkui poliisin puhelimessa) joten ei ihan fiksua :).
- 2xkolhittu.
parkkipaikalla ja joka paikassa kauimmaiseen nurkkaan. ellei mahd.jätä tyhjää väliin seuraaviin. ellei mahd. älä aja autolla semmoselle alueelle.
- ¤alkuperäinen#
Näin oli myös tehty mutta minkäs teet kun se tampio tulee ja pakittaa siihen kylkeen , onneksi oli näkijä ja viitseliäisyyttä että laittoi yhteystietonsa , harva tänä päivänä viitsii tai uskaltaa laittaa.
Tuuria tai ei mutta itse muutaman P-halli kolhimisen nähnyt ja lapun jättänyt syyttömälle osapuolelle kerran syyllinen yritti laittaa lapun johon oli piirtänyt pikku-ukon no laitoin kyllä omat tiedotoni ja ongelman rek,nron ja maksoi viulut kuulemma näin sanoi vahingon kärsinyt. - Yualle
¤alkuperäinen# kirjoitti:
Näin oli myös tehty mutta minkäs teet kun se tampio tulee ja pakittaa siihen kylkeen , onneksi oli näkijä ja viitseliäisyyttä että laittoi yhteystietonsa , harva tänä päivänä viitsii tai uskaltaa laittaa.
Tuuria tai ei mutta itse muutaman P-halli kolhimisen nähnyt ja lapun jättänyt syyttömälle osapuolelle kerran syyllinen yritti laittaa lapun johon oli piirtänyt pikku-ukon no laitoin kyllä omat tiedotoni ja ongelman rek,nron ja maksoi viulut kuulemma näin sanoi vahingon kärsinyt.Hyvin ominaista täällä meillä Suomessa :)
Vaikka autoa parkittaessasi olisi lähiympäristö täysin tyhjä, niin kaupasta palatessasi on autosi kummasti piiritetty...:> Lienee ne samat perskärpäset, jotka roikkuvat tuolla maanteillä takapuskureissa kiinni. Ei osata löytää itse perille ja siitä syystä pitää ajaa iholla :) Ei saatana mitä sakkia.
Periytyykö tuokin käyttäytyminen jostain hevoskärryajalta, vaikka emme asiayhteyttä sinne itse tajuakaan. Hevoisten syöttöpaikka on juuri siinä, mihin joku on parkittanut. Vai onko hevoisista paremmin seuraa toisilleen, kun ne ovat niin lähekkäin toisiaan...? Lisää arvauksia...!!
- autonsilittelijöille
ja mitä vittua se pieni kolhu peltilaatikossa merkitsee. kyllä se kyrpä seisoo, vaikka peltikasassa pari ruttua onkin. oliko se nyt niin, että auto oli tarkoitettu perseen siirtämiseen paikasta toiseen?
vai onko täällä aurinkolasipojuja kenelle auto merkitsee munanjatketta.
teille perässäroikkujille ihan vinkkinä, vakutusyhtiöt ovat tulostavoitteeseen pyrkiviä firmoja. ei ne teidän naarmujanne ilmaiseksi silittele....hah, saatanan tossikat.- Karju opettaa
"ja mitä vittua se pieni kolhu peltilaatikossa merkitsee. kyllä se kyrpä seisoo, vaikka peltikasassa pari ruttua onkin. oliko se nyt niin, että auto oli tarkoitettu perseen siirtämiseen paikasta toiseen?
teille perässäroikkujille ihan vinkkinä, vakutusyhtiöt ovat tulostavoitteeseen pyrkiviä firmoja. ei ne teidän naarmujanne ilmaiseksi silittele....hah, saatanan tossikat. "
Ajele vain sinä sillä ruosteilla japsilla josta ei enää saa maalin väristäkään selvää, jotkut ajavat muillakin kuin paskahuusilla neljällä pyörällä yleisillä paikoilla. - taasnäitäkusipäitä
Karju opettaa kirjoitti:
"ja mitä vittua se pieni kolhu peltilaatikossa merkitsee. kyllä se kyrpä seisoo, vaikka peltikasassa pari ruttua onkin. oliko se nyt niin, että auto oli tarkoitettu perseen siirtämiseen paikasta toiseen?
teille perässäroikkujille ihan vinkkinä, vakutusyhtiöt ovat tulostavoitteeseen pyrkiviä firmoja. ei ne teidän naarmujanne ilmaiseksi silittele....hah, saatanan tossikat. "
Ajele vain sinä sillä ruosteilla japsilla josta ei enää saa maalin väristäkään selvää, jotkut ajavat muillakin kuin paskahuusilla neljällä pyörällä yleisillä paikoilla....kusipää, minun ei ole tarvis siirrellä persettäni konevoimin.
En tarvitse autoa egoni pönkittämiseen, sillä saan naisia muutenkin.
Hinkkaa, kyllä se laatikkosi kohta kiiltää ja voit taas kokeilla kuinka kiihtyy. - rr
taasnäitäkusipäitä kirjoitti:
...kusipää, minun ei ole tarvis siirrellä persettäni konevoimin.
En tarvitse autoa egoni pönkittämiseen, sillä saan naisia muutenkin.
Hinkkaa, kyllä se laatikkosi kohta kiiltää ja voit taas kokeilla kuinka kiihtyy.Sä et ole ikänä naista saanut, etkä saa... NARKKARI!
- 123215
Oikein, kerrankin asiaa.. Ärsyttää noi autoonsa hinkkajat.
hei
tuo on aika turhaa koska parkkihalleissa on valvontakamerat ymym. eli tekijä jää kiinni varmasti.
mutta tuollainen pelehtiminen kuuluu luonteeseen. ehkä suurin syy on että osalla kuljettajia ei ole vakuutusasiat kunnossa eli ajavat vakuuttamattomalla autolla. Se on iso riski tai kuskit ovat tosi rikkaista.
jokaiselle sattuu joskus jotain ja asenteella, et olen niin hyvä et minä en aiheuta mitään, ei pitkälle pötkitä.- fewfwfwe
Herää kysymys, miksi et ottanut sitä rahaa siltä suoraan jos se sen tarjosi??
- minävain859
fewfwfwe kirjoitti:
No sillä rahalla, mitä tarjotaan, ei välttämättä saadakaan korjattua niitä vahinkoja, esim maalaaminen on aika kallista.. Helpompihan se näin olisi toimia sen puolesta, kuka on kolhinut, koska silloin ei vaikuta esim bonuksiin yms.
Itse olen kerran viikolla keskellä yötä keskustan tuntumassa peruuttanut toisen, parkissa olleen auton puskuriin. Silminnäkijöitä ei varmasti ollut. Ei mulla ois pokka riittänyt lähteä siitä "karkuun". Soitin poliisille, ja kerroin mitä on tapahtunut. He sanoivat, että tulevat hoitamaan asian kun ehtivät. Odottelin melkein tunnin, minulta otettiin yhteystiedot, tarkistettiin ajokortti, puhallutettiin alkometriin, otettiin ylös kuvaus tapahtuneesta.. Ei tarvinnut itse olla yhteydessä vakuutusyhtiöihin, auton omistajaan tai allekirjoitella mitään papereita (ainakaan v-yhtiön, en muista pyytikö poliisit allekirjoitusta), vaan poliisit hoitivat yhteydenoton auton omistajaan (tuskin nekään yöllä soittivat), ja auton omistaja hoiti sitten asiat vakuutusyhtiön kanssa. Minulle tuli ainoastaan postissa ilmoitus tapahtuneesta ja vakuutusmaksujen bonusten putoamisesta. Onpahan ainakin puhdas omatunto, eikä kellekään jäänyt paha maku suuhun. - Ei voi olla varma
minävain859 kirjoitti:
No sillä rahalla, mitä tarjotaan, ei välttämättä saadakaan korjattua niitä vahinkoja, esim maalaaminen on aika kallista.. Helpompihan se näin olisi toimia sen puolesta, kuka on kolhinut, koska silloin ei vaikuta esim bonuksiin yms.
Itse olen kerran viikolla keskellä yötä keskustan tuntumassa peruuttanut toisen, parkissa olleen auton puskuriin. Silminnäkijöitä ei varmasti ollut. Ei mulla ois pokka riittänyt lähteä siitä "karkuun". Soitin poliisille, ja kerroin mitä on tapahtunut. He sanoivat, että tulevat hoitamaan asian kun ehtivät. Odottelin melkein tunnin, minulta otettiin yhteystiedot, tarkistettiin ajokortti, puhallutettiin alkometriin, otettiin ylös kuvaus tapahtuneesta.. Ei tarvinnut itse olla yhteydessä vakuutusyhtiöihin, auton omistajaan tai allekirjoitella mitään papereita (ainakaan v-yhtiön, en muista pyytikö poliisit allekirjoitusta), vaan poliisit hoitivat yhteydenoton auton omistajaan (tuskin nekään yöllä soittivat), ja auton omistaja hoiti sitten asiat vakuutusyhtiön kanssa. Minulle tuli ainoastaan postissa ilmoitus tapahtuneesta ja vakuutusmaksujen bonusten putoamisesta. Onpahan ainakin puhdas omatunto, eikä kellekään jäänyt paha maku suuhun.Mistä sen tietää mikä eritefetisisti se sinun kolhaiseman auton omistaja on ollut. Jos se on ollut jonkun ihmisen perseen alla ottamassa vastaan suuhun tippuvaa paskaa, niin varmasti on heppulilla jäänyt paha maku suuhun kolhuillasta.
http://www.curvycash.net/galleries/curvyangel20/curvyangel240.jpg - 100-200 euroa
fewfwfwe kirjoitti:
Valmis kuulemma oli maksamaan no merkkikorjaamon kust,arvio yli 1000 ja sekään ei kuulemma ole sitova kun voi joutua silti uusimaan muutakin jota purkaessa voi löytyä että ei ihan "maksu" kata sitä mitä kustantaisi.
Vit#u tätä syyttömän elämää toiset ne vaan venkoilee asiasta joka kuuluisi ihan hoitaa itse ja kuulemma maksaa bonusmenetyksen , miksiköhän näitä vakuutuksia yleensä sitten myydään??????. - savolaisjuntti
100-200 euroa kirjoitti:
Valmis kuulemma oli maksamaan no merkkikorjaamon kust,arvio yli 1000 ja sekään ei kuulemma ole sitova kun voi joutua silti uusimaan muutakin jota purkaessa voi löytyä että ei ihan "maksu" kata sitä mitä kustantaisi.
Vit#u tätä syyttömän elämää toiset ne vaan venkoilee asiasta joka kuuluisi ihan hoitaa itse ja kuulemma maksaa bonusmenetyksen , miksiköhän näitä vakuutuksia yleensä sitten myydään??????.Muutama vuosi sitten ostin uudenkarhean auton ja eikös se sitten heti muutaman viikon ajon jälkeen eräs sokeahko (?) naishenkilö peruuttanut etupuskuriin. Itse istuin vieläpä auton kyydissä, eli kadunvarsipysäköinnistä oli kyse. Akkaparka lähti parkista joten ei kun perään, muutama kortteli sitten perätysten ajettiin ja kun naikkonen ajoi koslansa parkkiin niin eikun ikkunaa koputtelemaan että kuuroko vai sokeako olet? Väitti ettei ollut huomannut mitään.
Autossani äkkiseltään ei näyttänyt olevan muuta vikaa kuin mutkalle mennyt rekisterikilpi, hänen autossaan ei jälkeäkään. Hän sanoi että eiköhän asia pikkusummalla hoidu että turha kai ilmoitella mihinkään asiasta. Mietin hetken ja päädyttiin siihen että käytän auton näytillä korjaamossa, vaihdettiin yhteystiedot ajokorteista ja sovittiin että soittelen kun tiedän mitä vaurioita on. Yllätys yllätys kilven alta paljastuikin läpihaljennut etupuskuri, eli korjauskuluja puskurin korjaus ja maalaus uusi kilpi. Eli ei ihan halpa keissi.
Soittelin naikkoselle että marssipa vakuutusyhtiölle, tulikin kalliimpi korjaus. Ja näin hän teki. Poliisin kanssa olisi homma hoidettu jos ei olisi sitten omasta tahdostaan vakuutusyhtiölle suostunut menemään.
- Kolhittu...
...kolhaisi uudenkarheaa autoani ja olisi halunut, että hänen kaveri maalaa autoni naarmut parilla satasella. Ei suostunut tekemään ilmoitusta, koska olisi tullut niin kalliiksi bonusten menetysten takia. Otin kännykameralla kuvat paikalta ja painostin ukkoa tekemään ilmoituksen vakuutusyhtiöön. Lopulta soitin mulkerolle ja kysyin, että pitääkö hakea vauhtia poliisilaitokselta? Meni n. 20 min ja ukko soitti, että ilmoitus on tehty. Varmistin asian vielä hänen vakuutusyhtiöstä ja vein autoni pajalle.
Korjaus maksoi yli 1 900 € ja sain mukavat korvaukset keskeytysvakuutuksesta tililleni. Työkaverin kyydissä kuljin eli tuo summa jäi "palkkioksi". :D Ukkelilla taisi sitten nousta kuorma-auton vakuutusmaksu ihan mukavasti.
Älkää suostuko mihiinkään epämääräisiin korjauksiin, koska voitte saada ilmaiseksi kunnollisen vielä seisontavakuutuksesta rahat päälle.- vakuutustarkastaja
taas yksi esimerkki varsinaisesta tossikasta, luuletko pässi että olet saanut jotain ilmaiseksi. laskehan nyt ihan rauhassa maksetut vakutusmaksusi yhteen ja kerro vaik huomenna meille kaikille kuinka ilmainen saamasi palvelu oli:) oikeesti, oletteko noin pässejä.
- kun katos
vakuutustarkastaja kirjoitti:
taas yksi esimerkki varsinaisesta tossikasta, luuletko pässi että olet saanut jotain ilmaiseksi. laskehan nyt ihan rauhassa maksetut vakutusmaksusi yhteen ja kerro vaik huomenna meille kaikille kuinka ilmainen saamasi palvelu oli:) oikeesti, oletteko noin pässejä.
ne on maksettava joka tapauksessa, kun on jonkunlainen auto. Kiva että joskus tulee takasinki jotain :D
- hyvä tepsi....
Poliisikin aina rehellinen ja niin edelleen...
Ajoin kävelyvauhtia parkkipaikalla jokunen vuosi takaperin..
No autorivin takaa auto helvetinmoista kyytiä edestäni oikealta ohi ja raapaisi peränsä
autoni etukulmaan...
No eipä mitiä..tuli paikalle todistaja joka totesi vastapuolen ajaneen aivan kuin mikäkin schumi..
Vastapuoli sanoi olevansa väärässä ja tekevänsä ilmoituksen ja kaik ok..
No se vastapuoli olikin kaupungin jääkiekkoseuran pelaaja..hmmmm..
Polliisit sitä tervehtivät jatkossa tapaamisessa kuin omaa kaveriaan..
Lopputulos..
Mulle laitoksella puhuttelu...
Yleisellä parkkipaikalla saa ajaa viittäkymppiä ja autorivin takaa suoraan pimeään vaikka
lasten päälle..
On saatana tulkintaa..
Kuulemma saa ajaa 50 ja jos vie vaikka edes puskurista pölyt niin maksaa..
Toinen tapaus..
Kaveri perutti autoaan tavaratalon ruudusta HILJAA pois..
Lopputulos finninaama karvanoppa amis ajoi täysillä takakulmaan ja auto paiskautui vielä seuraavankin auton kylkeen..
Lopputulos kuten sopii odottaakin...maksoi kaiken...
Laissa on alkanut olla päälleajo-oikeus toisilla...- wtawzy
Yksi lutka oikein kehui, että miten hän painoi kaasun pohjaan kun näki jonkun peruuttavan. Sai ilmaisen auton korjauksen.
- poliisi auttaa
Syypään on turha venkoilla bonusmenetyksen pelossa. Jos poliisi käy paikalla tulee aina myös sakkoja. Vaikka korjaus tehtäisiinkin vakuutuksen piikkiin voi vakuutusyhtiölle maksaa jälkikäteen korvauskulut takaisin eikä bonusmenetystä silloin tule vaan joitain käsittelykuluja.
Minulta veti jakeluauto ryhmittyessään koko taksin oikean kyljen paskaksi. Oli kolme liikemiestä kyydissä ja he kirjasivat heti kuormurin rekkarin ja ovessa olleen nimen ja puh.numeron ylös. Kyytiläiset jättivät minulle käyntikorttinsa ja sanoivat todistavansa jos tarve tulee. Kun soitin kuormuriin käski kuski painumaan minua vittuun. Seuraavaksi meninkin Pasilan poliisille ja tein ilmoituksen. Poliisi soitti kuormuriin ja sen kuski oli käskenyt poliisia vetämään käteensa yms.
Asiat aloivat hoitua sutjakasti, todistajat kertoivat puhelimessa tapahtuneen. Vakuutus korvasi mersun kyljen ja kuski oli saanut aikamoiset sakot. Poliisille vittuilu tuskin sakkoja pienensi. - Jyrgen Styrgen
Itselläni mulla ei oli ajokorttia. Siis ollenkaan. Mutta yhden kerran kun olimme erään ystvän kanssa kahvilla, sanonkaamme häntä Janneksi, niin hän peruutti autollaan ilman että katsoi takapeiliin kunnolla tarkasti, joten bang se oli siinä. Ja samalla sekunnilla poliisiauto kaarasi komeasti huoltamon pihaan ja ne tietenkin näki koko jutun. Minä siinä naureskelin vieressä vaikka kyydissä olinkin ja vaikka Äänekoskelle on Hirvaskankaalta pitkä matka, mutta sellaista elämä on. Ei siitä mitään oikeusjuttua oikein saatu tehtyä koskaan. Ei siinä tullut pahempaa haaveria, mutta tämä vaan esimerkkiinä että tapahtuu sitä muuallakin aivan samalla tavalla ja tiedän kyllä mitä tuntuu. Otan siis osaa yhden ihmisen verran.
- Kysyttävää?
Mitäs sanot, taitaa sen sun kaverin nimi ollakin Jean ja kahdestaan latkitte lattea pikkusormet pystyssä ja pylleröiset arkoina ja vaseliinista liukkaina autossa bylsimisestä? Tulkaa vain rohkeasti kaapista ulos molemmat, niin ei tarvitse Hirvaskankaalle asti ajella homoilemaan.
- -Saabisti_
Olen täysin kädetön ahtaissa tiloissa auton kanssa ja pieniä pusuja tulee tämän tästä. Itellä vanha Saabbi, jossa kunnon peltipuskurit niin ei haittaa kolhut. Monasti, jos silminnäkijöitä on paikalla kirjoitan lappua tuulilasiin: " Heippa!, kolhaisin autoanne ja nyt kirjoittelen mukamas yhteystietoja lapulle, ihan vain hämätäkseni silminnäkijöitä. Hauskaa (ko. vuodenajan jatkoa)". Toiminut joka kerta.
- syyllinen
Vuosia sitten, kun olin juuri saanut autokortin, olin lähdössä parkkiruudusta liikkeelle. Samalla peruutti auto omani keulan ryttyyn. Kuljettaja esitteli itsenä poliisiksi, kielsi syyllisyytensä ja ehdotti, että minä, jolla oli vasta hankittu vakuutus, ottaisin kaikki syyt niskoilleni.
Minä lampsin poliisiasemalle ja kerroin tarinan niin kuin se oli. Päivystävä poliisi neuvoi minua olemaan suostumatta moiseen ehdotukseen ja nimitti häntä ketkuksi. Voitin tietenkin jutun, sillä en pelännyt polliisia. - JUNHYT
syyllinen kirjoitti:
Vuosia sitten, kun olin juuri saanut autokortin, olin lähdössä parkkiruudusta liikkeelle. Samalla peruutti auto omani keulan ryttyyn. Kuljettaja esitteli itsenä poliisiksi, kielsi syyllisyytensä ja ehdotti, että minä, jolla oli vasta hankittu vakuutus, ottaisin kaikki syyt niskoilleni.
Minä lampsin poliisiasemalle ja kerroin tarinan niin kuin se oli. Päivystävä poliisi neuvoi minua olemaan suostumatta moiseen ehdotukseen ja nimitti häntä ketkuksi. Voitin tietenkin jutun, sillä en pelännyt polliisia.Sattui tälläinen tapaus viime syksynä.Ajoin peurakolarin no soitin poliisit paikalle ,että saan autoni kuntoon perkele ensimmäisenä puhalluttivat sanoi luuletko,että jos näyttäisi jotain,että olisin soittanut itse itselleni poliisit.Maasturi yöaika peuranvasa eikä yhtään näkijää.Alkoi kyllä itsekin hymyilemään ENNEN,KUIN TAJUSI.
- Anniterttuli
JUNHYT kirjoitti:
Sattui tälläinen tapaus viime syksynä.Ajoin peurakolarin no soitin poliisit paikalle ,että saan autoni kuntoon perkele ensimmäisenä puhalluttivat sanoi luuletko,että jos näyttäisi jotain,että olisin soittanut itse itselleni poliisit.Maasturi yöaika peuranvasa eikä yhtään näkijää.Alkoi kyllä itsekin hymyilemään ENNEN,KUIN TAJUSI.
n kolme viikkoa sitten parkkipaikalla asiodessa tuollainen..kun menin autoon huomasin lommon kulmassa..peruutettu siihen...menin likkeeseen soitimme poliisin joka ei tietenkään pääsy paikalle oli menossa...minä siitä menin itse poliisiin tekemän rikosiloituksen ,koska pakeni paikalta, lehteen poliisi sen laitto paikalliseen...jos joku ois nähnyt...ei ole kuulunu mitään..itselle se korjautus jää..aika tilattu...n 300e lommo siinä..edessä oli vaalea pakettiauto joka poistunut..jospa kulmilla ois kameraa että löytys tekijä se viimene toive...no pahka painuu huh..aiemmin on jääty selvittämään tilannetta ei ole tarv poliisiin ottaa yht..sakot hön saa jos ilmaantuu ja maksaa kolhut.
- Parempi ehdotus
Anniterttuli kirjoitti:
n kolme viikkoa sitten parkkipaikalla asiodessa tuollainen..kun menin autoon huomasin lommon kulmassa..peruutettu siihen...menin likkeeseen soitimme poliisin joka ei tietenkään pääsy paikalle oli menossa...minä siitä menin itse poliisiin tekemän rikosiloituksen ,koska pakeni paikalta, lehteen poliisi sen laitto paikalliseen...jos joku ois nähnyt...ei ole kuulunu mitään..itselle se korjautus jää..aika tilattu...n 300e lommo siinä..edessä oli vaalea pakettiauto joka poistunut..jospa kulmilla ois kameraa että löytys tekijä se viimene toive...no pahka painuu huh..aiemmin on jääty selvittämään tilannetta ei ole tarv poliisiin ottaa yht..sakot hön saa jos ilmaantuu ja maksaa kolhut.
Jätä korjaamatta pikku lommo ja mene sen sijaan äidinkieltä opiskelemaan sillä rahalla. Tsiisus mitä kielenkäyttöä!
- 1245647
Yhden kerran olen vastaavan tilanteen todistanut ja ottanut tiedot tekijästä ylös. Kun soitin törmätyn auton omistajalle, ehti hän haukkua minut pystöön ennen kuin ehdin selventää, etten se törmääjä toki ollut minä, vaan olin todistaja... Muuttuipa ääni hieman kellossa. Mitään palkkiota en tuosta tietenkään pyytänyt, mutta yhden vaivaisen kiitoksen olisi voinut tonnin minun vuokseni säästänyt ehkä lipasauttaa... Seuraavan kerran taidan antaa kiittämättömien ihmisten kärsiä vahingon itse.
- autolla22
Minulla on IF:n Kasko autossa, joka korvaa nämä pysäköintipaikka ongelmat tilanteissa, joissa tekijästä ei ole tietoa. Omavastuu 100 eur eikä bonusvaikutusta.
Satkun takia en viitsi nähdä vaivaa kolhijoiden etsimiseen. - Eskojuhanu
Tein risteyksessä virhearvion ja autoni osui edessä ajaneen perään. Ehdin jarruttaa, mutta liukkaalla se ei lohdutanut paljoa: Etukulmani osui keskelle kaverin takapuskuria. Tuloksena omasta kotterostani meni nurkka aivan päreiksi, edessä ajaneen puskuriin tuli viiden sentin pituinen ja parin millin levyinen naarmu. Ajoimme autot parkkipaikalle, ja neuvottelimme hetken asiasta. Neuvottelujen tuloksena kirjoitimme sopimuksen että asia on rahalla kuitattu, ja länttäsin kaverille pari satkua tassuun. Homma oli siinä.
- Hessu Hopo
Ei saapaeta paikalta.
- maurimatruusi
Ota vippiä ja maksa sillä klommot
http://paraspikavippi.info - Maksettu on
IHAN SAMA tutkiiko poliisi vai ei.
Itellä yksi kohelsi parkkipaikalla oman autoni perän kasaan ja pakeni paikalta.
Syyllinen saatiin selville ja minä vaatimaan poliisilta tämän sakottamista kolaripaikalta
pakenemisesta. No syyllinen tunnusti tekonsa poliisille kuulustelussa. No mitäpä sitten?
Poliisi päätti olla syyttämättä ja sakottamatta tätä koska teko oli lievä.
Ja vakuutusyhtiön mielestä oli aiheellista laittaa vahinko puoliksi, kun oli sama yhtiö molemmilla.
Meni nääs omavastuut ja bonusmenetykset puoliksi. A'la pohjola. - Matti Viikate
Yleisesti ottaen oikea toimintatapa noissa on aina se että Poliisi hoitaa homman. Poikkeuksia voi toki olla, mutta muuta kuin tuota ei oikeasti voi suositella, ellei todellakin varmasti tiedä että asia tulee kuntoon. Kun en muuta tiedä, ja olet jo Poliisille ilmoittanut, niin ehdottomasti anna heidän hoitaa homma loppuun. Venkoilijoita on joka lähtöön, ja yrityksiä on aivan liikaa jättää kaikki maksamatta. Muutenkin miksi pitäisi hyysätä henkilöä joka kolaroi ajoneuvolla, ei takuu varmasti ole silloin sen arvoinen. Eli katso että annat Poliisin hoitaa asian, saat oman osasi kuntoon, eikä venkoilija ala esimerkiksi syyttää hetken päästä sinua tilanteesta, tai jotain muuta mukavaa. Muutenkin on todella pottumaista Poliisille jos tehtyjä ilmoituksia perutaan kun työt on jo valmiiksi selvitetty. Vakuutus yhtiö myös vaatii ilmoituksen teon, jos sinulla vakuutuksen suhteen on asiassa jotain intressiä. Rehellistä ihmistä myös Poliisin mukana olo haittaa ehkä paljon vähemmän, kuin jotain muuta, jolla voi olla vastaavia tilillään enemmänkin. http://mattiviikate.newsvine.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1018827
- 474349
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021946Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html391554- 241480
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341209Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121190Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53887Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31872Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29837