eikä se muuksi muutu.
Muistakaa tämä, kun olette ostamassa autoa. Teidän tulee valita aito suomiauto tai sitten tuontiauto. Aito suomiauto on ymmärrettävästi arvokkaampi kuin samanikäinen tuontiauto.
Asiantuntevat myyjät kyllä varsin selvästi ilmoittavat myynti-ilmoituksessa mikäli kyseessä on todellakin aito suomiauto. Röyhkeimmät huijarit kun yrittävät myydä tuontiautoa suomiautona.
Nimim. "ei tuontiautoa meidän pihaan"
Tuontiauto on aina tuontiauto
59
2086
Vastaukset
- wgwergge
Mikäs siinä tuontiautossa on niin kovasti vialla? Samassa tehtaassa tehdään? Eipä niissä juurikaan eroa ole. Tai todennäköisesti sulla on noin 15v vanhoja autoja.
- Hyvä suomi
Just noin. Suomea vartenhan on kaikilla autotehtailla omat tuotantolinjansa. Tänne tehdyt autot
ovat suuniteltu erityisesti pohjolan oloihin. Sillä se on autotehtaalle hyvin tärkeä markkina-alue, siis tämä Suomi. Tännehän uppoaa valtaosa maailman autoista. Kyseessä kun on väkirikas paljon käytettävää varallisuutta omaava väestöpohja. Siis muistakaa katsoa pellin alta tyyppikilvestä, että siinä lukee Suomiauto. Sillä varmistatte, ettei teille yritetä myydä mitään sekundaa. - ftgfhju
Hyvä suomi kirjoitti:
Just noin. Suomea vartenhan on kaikilla autotehtailla omat tuotantolinjansa. Tänne tehdyt autot
ovat suuniteltu erityisesti pohjolan oloihin. Sillä se on autotehtaalle hyvin tärkeä markkina-alue, siis tämä Suomi. Tännehän uppoaa valtaosa maailman autoista. Kyseessä kun on väkirikas paljon käytettävää varallisuutta omaava väestöpohja. Siis muistakaa katsoa pellin alta tyyppikilvestä, että siinä lukee Suomiauto. Sillä varmistatte, ettei teille yritetä myydä mitään sekundaa.T Y H M Ä. Luuletko ettei maahantuoja ole asettanut tiettyjä normeja mallistoon. Esimerkkinä. istuinlämmittimet, peilinlämmittimet, akun/laturin teho, huohotusjärjestelmä. Jollei tehdas ole muutoksia tehnyt niin sitten maahantuoja. T Ä T Ä E I V Ä T V Ä H Ä - Ä L Y I S E T T A J U A .
- de:ssä
ftgfhju kirjoitti:
T Y H M Ä. Luuletko ettei maahantuoja ole asettanut tiettyjä normeja mallistoon. Esimerkkinä. istuinlämmittimet, peilinlämmittimet, akun/laturin teho, huohotusjärjestelmä. Jollei tehdas ole muutoksia tehnyt niin sitten maahantuoja. T Ä T Ä E I V Ä T V Ä H Ä - Ä L Y I S E T T A J U A .
3.5.2010 klo 10.20 vain 410283 autoa, joissa istuinlämmittimet
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&lang=en&scopeId=C&_features=on&bodyStyleRadio=on&makeModelVariant1.makeId=&makeModelVariant1.modelDescription=&makeModelVariant2.makeId=&makeModelVariant2.modelDescription=&makeModelVariant3.makeId=&makeModelVariant3.modelDescription=&minFirstRegistrationDate=&maxFirstRegistrationDate=&previousOwners=&minMileage=&maxMileage=&minPowerAsArray=&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArr...
luulisi olevan varaa valita suomipojallakin - väärä linkki
de:ssä kirjoitti:
3.5.2010 klo 10.20 vain 410283 autoa, joissa istuinlämmittimet
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&lang=en&scopeId=C&_features=on&bodyStyleRadio=on&makeModelVariant1.makeId=&makeModelVariant1.modelDescription=&makeModelVariant2.makeId=&makeModelVariant2.modelDescription=&makeModelVariant3.makeId=&makeModelVariant3.modelDescription=&minFirstRegistrationDate=&maxFirstRegistrationDate=&previousOwners=&minMileage=&maxMileage=&minPowerAsArray=&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArr...
luulisi olevan varaa valita suomipojallakin - Berlin 1
ftgfhju kirjoitti:
T Y H M Ä. Luuletko ettei maahantuoja ole asettanut tiettyjä normeja mallistoon. Esimerkkinä. istuinlämmittimet, peilinlämmittimet, akun/laturin teho, huohotusjärjestelmä. Jollei tehdas ole muutoksia tehnyt niin sitten maahantuoja. T Ä T Ä E I V Ä T V Ä H Ä - Ä L Y I S E T T A J U A .
Itselle tuli saksasta auto missä oli kaikki varusteet Webasto ajastimella, istuinlämmitystä myöten. kerro mitä siinä suomessa olevassa autossa on lisää? Se kuule riippuu paljon mistä päin saksaa, tai muualta eurooppaa se tulee.
- Mersssu
Hyvä suomi kirjoitti:
Just noin. Suomea vartenhan on kaikilla autotehtailla omat tuotantolinjansa. Tänne tehdyt autot
ovat suuniteltu erityisesti pohjolan oloihin. Sillä se on autotehtaalle hyvin tärkeä markkina-alue, siis tämä Suomi. Tännehän uppoaa valtaosa maailman autoista. Kyseessä kun on väkirikas paljon käytettävää varallisuutta omaava väestöpohja. Siis muistakaa katsoa pellin alta tyyppikilvestä, että siinä lukee Suomiauto. Sillä varmistatte, ettei teille yritetä myydä mitään sekundaa.Lukekaapa oheisesta linkistä kuinka merssuja valmistetaan Mercedes-Benzin suomilinjalla näille tärkeille suomen markkinoille ja tärkeille / vaativille suomalaisille a-a-siakkaille periaatteenaa "Finnish customer is the BOSS". Tämän voisi jakaa myös jokaisen Essonbaarin aamuparlamentin autoasiantuntijoille koulutusmateriaaliksi, jotka voivat edelleenkouluttaa kukin oman kylänsä isäntämiehet. Kyllä suomiautosta kannattaa maksaa ylihintaa ja luottaa lasipalatsin geelitukkaan, onhan sillä kravatti ja kaikki.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain-syntyvat-suomiautot - O l e t
Mersssu kirjoitti:
Lukekaapa oheisesta linkistä kuinka merssuja valmistetaan Mercedes-Benzin suomilinjalla näille tärkeille suomen markkinoille ja tärkeille / vaativille suomalaisille a-a-siakkaille periaatteenaa "Finnish customer is the BOSS". Tämän voisi jakaa myös jokaisen Essonbaarin aamuparlamentin autoasiantuntijoille koulutusmateriaaliksi, jotka voivat edelleenkouluttaa kukin oman kylänsä isäntämiehet. Kyllä suomiautosta kannattaa maksaa ylihintaa ja luottaa lasipalatsin geelitukkaan, onhan sillä kravatti ja kaikki.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain-syntyvat-suomiautotkusetettu luuseri?
- luu-seri
O l e t kirjoitti:
kusetettu luuseri?
Tietääkseni en. Kuinka niin, voittaja?
- Anonyymi
Mikä ei ole tuontiauto?
- jos itse saa valita
Jos sellaisen pääsee itse valitsemaan ulkomailta, niin mikä ettei. Samat kriteerit ainakin minulla on auton oston suhteen sekä Suomessa että Saksassa.
Itse karttaisin ansaintamielessä tuotuja autoja joiden päälimmäinen kriteeri ei ole ostohetkellä ollut hyvä kunto ja selkeä historia, vaan alhainen ostohinta ja sitä kautta voiton maksimointi. - samaa roinaa
Eniten porukkaa sapettaa se, että tuontiautojaan myyvät saavat mukavan katteen vaivannäölleen kaupatessaan autojaan samaan hintaan kuin muut suomiautojaan ja siksi pidetään kovaa porua tuontiautojen heikkouksista.
Mitään eroahan ei autoilla ole on ne tehtaasta roudattu suomeen taikka saksaan joitain lakisääteisiä pikkujuttuja lukuunottamatta jotka nekin useimmiten asentaa maahantuoja omalla pajallaan.
Suomessa ainakin on autonpito niin kallista, että lähes jokainen lopettaa säännöllisten huoltojen teettämisen heti kun takuu umpeutuu. Tämän 2-3 vuoden jälkeen autoja huolletaan miten sattuu, yleensä vasta kun joku kohta särkyy kokonaan ja öljyt vaihdetaan kun siltä tuntuu.
Tämä on mu-tu mutta perustuu viimeisiin 11 autoon joissa kaikkien "virallinen huoltohistoria" päättyy takuun mentyä umpeen jonka jälkeen on hajanaisia merkintöjä siellä täällä ja erilaisia lippusia mukana joissa kerrotaan mitä sattuu.
En tiedä saksalaisten tapoja huoltojen suhteen mutta tuskin se ainakaan heikompaa on kuin suomalaisten.
Ostaakko suomiauton vai tuontiauton.. eipä sillä ole mitään väliä, käytetty on käytetty, risa taikka toimiva, tuurinpeliä.- luuuuuuuuuuseri
persaukisen höpinöitä. Kun ei rahat riitä käyt ostamassa saksanpaskan halvalla.
- kerro silti
luuuuuuuuuuseri kirjoitti:
persaukisen höpinöitä. Kun ei rahat riitä käyt ostamassa saksanpaskan halvalla.
Koita nyt poika perustella asiasi. Tarinoi vaikka siitä kuinka saksassa käytetyt autot ovat huonokuntoisempia kuin suomessa, miten ja minkä vuoksi?
- Anonyymi
luuuuuuuuuuseri kirjoitti:
persaukisen höpinöitä. Kun ei rahat riitä käyt ostamassa saksanpaskan halvalla.
Ootkohan sä vajakki päässyt viisastumaan tässä reilu 10v aikana
- suomi auto??
sinunkin autosi (se, joka on pihassa) on TUOTU suomeen. Se kuka sen on tuonut tietysti vaihtelee...
- olekaan
vaan on Suomessa tehty Porsche Boxter
- kehveli22
olekaan kirjoitti:
vaan on Suomessa tehty Porsche Boxter
Kyllä se on kuulkaas niin että Suomessa ei oikein tällä hetkellä valmisteta yhtään autoja. Poikkeuksena nyt nuo porschet joten eiköhän kaikki ole niinkuin tuontiautoja riippumatta kuka ne maahan tuo. yksityisten tuomat nykyään vaan on hieman paremmin varusteltuja ja paremmassa kunnossa kuin suomen suolateillä ajetut "suomiautot".
- että sun
olekaan kirjoitti:
vaan on Suomessa tehty Porsche Boxter
porsches on valmistettu suomessa, vai suomessa kasattu? ja osat on tulleet jostain muualta....
- niinkös se on
asian sinulla, mutta älä kauheasti järkyty. Tuonti auto se on sinullakin, vai minkä merkkistä suomiautoa on saatavana.
- rtgrh
mainitaan aina, jos auto on ns. "tuontiauto", eli halvempi kuin normaalivehkeet.
- 32423
Suomi-auto on arvokkaampi kuin tuontiauto siksi että siitä on maksettu ostettaessa uutena enemmän. Lisäksi tuontiautoja vähän syrjitään autokaupoissa siksi että niiden katteet ovat pienemmät koska sekä osto että myyntihinnat ovat alemmat. Tosin kyllä jotkut automyyjät myyvät suomi- ja tuontiautoja samalla hinnalla jos ovat hyvällä huoltohistorialla ja muutenkin samanlaiset.
Tuontiautoissa on riskinsä, esim. huoltokirjan suhteen. Mutta jos on varma tuontiauto ja sen saa halvemmalla kuin suomi-auton samalla varustuksella, ei ole mitään syytä olla ottamatta sitä. Sama autohan siinä on kyseessä. Lisäksi tuonti-autoja saa usein paremmalla varustuksella kuin suomi-autoja koska tänne ei välttämättä kaikkia varusteita kaupata, ainakaan 90-luvun autoissa jos niin vanhaa on ostamassa.
Itselläni on 90-luvun tuontiauto sellaisilla varusteilla joita ei suomessa edes ko. autoa myyty, v6-moottoria tällä litra-koolla ei edes tuotu Suomeen, samoin kattoluukut yms olivat liian luksusta Suomen ostajille uutena.
En väitä että autoni olisi mitenkään luksusta, sehän on vanha rassi mutta kyllä mulle kelpaa. Aito huoltokirja löytyy ja 17-v vanhalla autolla kilometrejä alle 80tkm. Voihan tuo hajota jo huomenna ikäänsä mutta tuskin ainakaan käytön takia.
Se että et itse ota pihaasi tuontiautoa ei tarkoita ettei ottajia olisi.- kjdoi´´
Meidän perheessä ollut 4 tuontiautoa joista kaksi myyty n.4 vuoden käytön jälkeen ja kaksi edelleen "palveluksessa."
Nuo kaksi mitä meillä on edelleen käytössä, ruostesuojasimme juuri ja autoja suojauksesta poishakiessamme keskustelin suojauksen tekijän kanssa ja hän kertoi kokemuksellaan siitä kuinka paljon parempia tuontiautot ovat pelleiltään.
Varmasti tuontiautoissakin poikkeuksia ja jotkut niistä huonoja mutta ainakin nämä mitkä meiillä ovat/olleet,todella huippukuntoisia käytettyjä autoja, suosittelen ! - 6345345
kjdoi´´ kirjoitti:
Meidän perheessä ollut 4 tuontiautoa joista kaksi myyty n.4 vuoden käytön jälkeen ja kaksi edelleen "palveluksessa."
Nuo kaksi mitä meillä on edelleen käytössä, ruostesuojasimme juuri ja autoja suojauksesta poishakiessamme keskustelin suojauksen tekijän kanssa ja hän kertoi kokemuksellaan siitä kuinka paljon parempia tuontiautot ovat pelleiltään.
Varmasti tuontiautoissakin poikkeuksia ja jotkut niistä huonoja mutta ainakin nämä mitkä meiillä ovat/olleet,todella huippukuntoisia käytettyjä autoja, suosittelen !Edellinen kirjoittaja vastaa:
No esim tuossa mun 17 vanhassa koslassa ei ole lainkaan ruostetta, on tuotu Etelä-Saksasta eli alueelta jossa ei kai suolaa käytetä teillä. Kori on täyssinkitty joten sekin tietty auttaa asiaa.
Auton arvo rahassa on paljon pienempi kuin sen käyttöarvo mulle. Siksi ei ole vielä tarvetta myydä poies. - LAISIN
6345345 kirjoitti:
Edellinen kirjoittaja vastaa:
No esim tuossa mun 17 vanhassa koslassa ei ole lainkaan ruostetta, on tuotu Etelä-Saksasta eli alueelta jossa ei kai suolaa käytetä teillä. Kori on täyssinkitty joten sekin tietty auttaa asiaa.
Auton arvo rahassa on paljon pienempi kuin sen käyttöarvo mulle. Siksi ei ole vielä tarvetta myydä poies.Miks pitäs ostaa suomessa suolassa ja kurassa uitettu auto,jos samaan hintaan tai halvemmalla saa euroopasta tuodun ruosteettoman härpäkkeen?
- 1000nm
Mikä tekee mädästä suomi-karvahattumallista niinpaljon paremman tavis urpon silmissä?
- Tie-tä-jä
Kysypäs huviksesi katsastusinssiltä kun seuravaan kerran katsastuksessa käyt mikä ero auton teknisessä kunnossa on esim 100tkm suomessa ajetulla ja saman verran saksassa ajetulla? Saat puolueetonta tietoa asiasta. Autoja on tuotu omatoimisesti niin paljon ja pitkään että lähestulkoon jokaisella asemalla ja katsastajalla on niistä runsaasti kokemusta.
- esbr e
saksassa autot ovat suolassa uitettuja ja selkeästi huonompikuntoisia. Pöllöt suomalaiset luulevat ostavansa palmujen alla ajettuja autoja saksasta.
- uih uih
esbr e kirjoitti:
saksassa autot ovat suolassa uitettuja ja selkeästi huonompikuntoisia. Pöllöt suomalaiset luulevat ostavansa palmujen alla ajettuja autoja saksasta.
Lapsellista kiukuttelua kun jokainen asiaan perehtymätönkin tietää että Saksassa kilometrinsä kerännyt auto on kunnoltaan täysin eri planeetalta kuin suomen suolakura-rapavellissä uudesta saakka marinoidut ja suomen venäläistyyppisellä tiestöllä ja mökkipoluilla rymistellyt suomilintat
- sdftyttnr
uih uih kirjoitti:
Lapsellista kiukuttelua kun jokainen asiaan perehtymätönkin tietää että Saksassa kilometrinsä kerännyt auto on kunnoltaan täysin eri planeetalta kuin suomen suolakura-rapavellissä uudesta saakka marinoidut ja suomen venäläistyyppisellä tiestöllä ja mökkipoluilla rymistellyt suomilintat
TYHMÄ? VAI ESITÄTKÖ VAAN?
- A. Siantuntija
sdftyttnr kirjoitti:
TYHMÄ? VAI ESITÄTKÖ VAAN?
Ohhoh, no nyt lyötiin sitten vimpanpäälle perusteltuja asiantunijakommentteja pöytään. OIKEIN P.Ö.L.L.K.K.Y.K.I.R.J.A.I.M.E.T JA KAIKKI!!! Oletko juntti vai muuten vain maalainen?
- m567 5,
A. Siantuntija kirjoitti:
Ohhoh, no nyt lyötiin sitten vimpanpäälle perusteltuja asiantunijakommentteja pöytään. OIKEIN P.Ö.L.L.K.K.Y.K.I.R.J.A.I.M.E.T JA KAIKKI!!! Oletko juntti vai muuten vain maalainen?
keksit laittaa PISTEET väliin. Iskikö hermostovika?
- Suomilintta
Nyt kun merkkiliikkeetkin ovat alkaneet jo aivan julkisesti tuoda ne paremmat vaihtoautonsa Saksasta alkaa "suomiautosta" tulla kirosana joka tarkoittaa käytännössä ylihintaista, varustamatonta, ruosteista, huonokuntoista linttaa.
- Huijattu...
Tuontiautoksi myydään ne romut, jotka eivät saksalaisille kelpaa. Mittaria vähän ruuvataan ja huoltokirjaa leimataan tyhmän suomalaisen huijaamiseksi.
- mahdollisesti !
myös nitä isoja autoliikeitä jotka roudaa rekkalasteittain Saksanseisojia Suomeen, koska niissä on paremmat myyntikatteet. Sentakia myös Suomiautojen vaihtohyvityshinnat romahtaneet.
ISO AUTOPULA kohtaa maatamme.. - ökypöky
suomessa aikoinaan. Venäläiset ostivat kovaan rahaan kaikki ladat. Ja suomipoika nauroi partaansa.
- gusmat
ökypöky kirjoitti:
suomessa aikoinaan. Venäläiset ostivat kovaan rahaan kaikki ladat. Ja suomipoika nauroi partaansa.
että autoja tuodaan muualtakin kuin saksasta.esim jenkeistä.siis vaikka nämä pickupit.
ihmeellisen hyvin käy jopa saksantuontien kauppa,koska kalusto vaihtuu merkillisen hyvin,jos seuraa nettiautoa tai autoliikkeitä.
minulle se ja sama.jos auto hyvä ja varusteltu,niin ei ole väliä,vaikka se olisi espanjasta tuotu jälkikäteen.
sama ajatuskanta on useilla laatumerkki foorumeiden jäsenillä,kuten esim.btcf:llä tai mersufoorumilla.
useimmat mersut ja bemarit saa vaikka ruotsista paremmalla varustetasolla käytettynä,koska autoverotus on siellä suosivampi varustelua kohtaan.ei siis tälläistä riisto verotusta.
makuasioista on turha kiistellä,se ei pääty koskaan.joten aivan tyhjänpäiväinen ketju taas. - fhmgu fyt
gusmat kirjoitti:
että autoja tuodaan muualtakin kuin saksasta.esim jenkeistä.siis vaikka nämä pickupit.
ihmeellisen hyvin käy jopa saksantuontien kauppa,koska kalusto vaihtuu merkillisen hyvin,jos seuraa nettiautoa tai autoliikkeitä.
minulle se ja sama.jos auto hyvä ja varusteltu,niin ei ole väliä,vaikka se olisi espanjasta tuotu jälkikäteen.
sama ajatuskanta on useilla laatumerkki foorumeiden jäsenillä,kuten esim.btcf:llä tai mersufoorumilla.
useimmat mersut ja bemarit saa vaikka ruotsista paremmalla varustetasolla käytettynä,koska autoverotus on siellä suosivampi varustelua kohtaan.ei siis tälläistä riisto verotusta.
makuasioista on turha kiistellä,se ei pääty koskaan.joten aivan tyhjänpäiväinen ketju taas.että myös ruotsalaisia on viety kuin metrin mitta. Ovat hakeneet mm. saksasta melkoisen määrän tuontilinttoja kun ovat saaneet halvalla??? Eli suomalaisten halpa on ruotsalaisille kallis. Eli trokarit hinnoittelevat ostajan mukaan.
- Ozzis
Niin ja aito suomiauto on myös aito suolan ja muun paskan raiskaama auto. Se vain on totuus ja minkään sille et voi.
t:harrasteautoilija- avainlippu
Kyllä avainlipulla merkitystä suomiruosteesta kannattaa aina hieman ylihintaa maksaa. Lasipalatsin geelitukkakin (kravatti ja kaikki) sanoi että se on paljon parempaa.
- MulIikka
Eikös ne kaikki autot ole tuontiautoja jos nyt muutamat porsset ja saapit jätetään laskuista pois.
...ja talpotit.- Härkäsimppu
Minä en muista suomalaisia automerkkejä muita kuin TEIJO,muistaako joku muita suomessa kehitettyjä ja valmistettuja automerkkejä.Täällä kasatut saabit ja talbotit eivät ole suomalaisia autoja. Sitä vaan,että eiköhän kaikki tämän päivän autot ole tuontiautoja.
- mi
Härkäsimppu kirjoitti:
Minä en muista suomalaisia automerkkejä muita kuin TEIJO,muistaako joku muita suomessa kehitettyjä ja valmistettuja automerkkejä.Täällä kasatut saabit ja talbotit eivät ole suomalaisia autoja. Sitä vaan,että eiköhän kaikki tämän päivän autot ole tuontiautoja.
Sisu Valmetin koneella!!
- köyhiski
Ostin tuontiauton. Tuotu 2003, makee peli - ilmastointikin toimii (eipä löydy niistä "suomiautoista") .
- viii nnnnnnnnna
ole tosissasi tai olet melkoisen kännissä.
- ssaassas
viii nnnnnnnnna kirjoitti:
ole tosissasi tai olet melkoisen kännissä.
Meillä tuontiauton ostajilla onkin varaa juoda hieman konjakkia omakotitalon nahkasohvalla saunan jälkeen takkatulen lämmössä...
- KIKI.
ESIM ITSE OLEN JUURI NYT HAKEMASSA UUTTA KAKKOSAUTOA, JA TAATUSTI JOS AUTO ON 00 TAI VANEHMPI JA ON EU-KILVET, SKIPATAAN AUTO HETI.
NYT MEILLÄ ON MYÖS VUODEN 97 VOLVO V40, JONKA EDELLINEN OMSITAJA ON OSTANUT UUTENA ENGLANNISTA (EN HALUA LUENTOA OHJAUKSEN PAIKASTA ERI MAISSA, TIEDÄN KYLLÄ), JA HÄN TOI AUTON SUOMEEN 02 MUUTTAESSAA MYÖS ITSE TÄNNE, MUTTA ONNEKSI OTTI VANHANMALLISET KILVET, TOKI REKISTERIOTTEESSA LUKEE VIELÄKIN "ULKOMAAALAINEN REKISTERITUNNUS EL-2398" MUTTA TOKI KUN MYYN AUTON POIS, NIIN EN MAINITSE MITÄÄN, JA VEIKKAAN ETTÄ REKISTERIOTTEEN TOINENKIN SIVU TULEE KATOAMAAN ENNEN MYYNTIÄ MYSTISESTI.- rr f
JA POISTAT OHJAUSPYÖRÄN KOKONAAN. EIKÖ SE OLE IHAN SAMA MITÄ PARIN SADAN EURON AUTOSTA SAA, KUNHAN HÄVIÄÄ NURKISTA POIS.
- takaisin
mopopalstalle. Sinne sinä juttujesi perusteella vielä kuulut.
- ÄHHHHHHHHLÄM
OLET. VIEDÄÄN SAUNAN TAAKSE.
- KIKI.
takaisin kirjoitti:
mopopalstalle. Sinne sinä juttujesi perusteella vielä kuulut.
MOPOISSA OLE VIELÄ(KÄÄN) KÄYTÖSSÄ EU-KILPIÄ, JA TUSKIN KUKAAN TOISI EDES MAAHAN 2001 VANHEMPAA MOPOA :)
MUTTA TOSIAAN, JOS ON 2000 TAI VANHEMPI AUTO, JOSSA ON EU-KILVET, KANNATTAA SE AUTO SKIPATA SAMANTIEN YLI ESIM TÄMÄ http://www.nettiauto.com/volvo/v70/3105179 AUTO OLISI KAIKINPUOLIN SOPIVA MINULLE, MUTTA EN PERIAATESYISTÄ 6 TONNIA VOLVOSTA, JONKA JOKU ON OSTANUT ITSE 2 TONNILLA...
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/3201797 HERÄÄ MUUTEN KYSYMYS MIKSI VM 99 POLIISIMAIJASSA (TAI AINAKIN PALJON SEMMOSTA MUISTUTTAVA, PUUTTUU VAAN KALTERIT JA PARIOVIEN "TURVALUKKO" ON EU-KILVET?
- ei tartu köyhiin
Ajatko vanhalla SAAB'lla vai uudella Porschella?
- Matti Viikate
Suomiauto on kätevä siitä, että myydessä ei tule mitään kitkaa sitten siitä asiasta. Muuten sen asian merkitys vaihtelee sen mukaan onko malli muuten täsmälleen sama, ja sen mikä itselle on tärkeää mukaan. Sinälläänhän mitään merkitystä sillä ei sinällään ole, ja arvonkin kanssa on vähän niin ja näin. Arvo saattaa olla samakin, mutta myynti voi toki olla vaikeampaa. Siinä suurin ero käytännössä. http://mattiviikate.newsvine.com/
- no hard feelings
Keski ja varsinkin sinne etelä-euroopan lämpimiin tehty auto voi olla kylmä peli suomenoloihin jos ei pikku tuuninkia tee. Esim. Lämmityslaitteen kenno on hyvä esimerkki. Eteläisen-euroopan ilma harvemmin on kovilla pakkasilla, jolloin sinne lanseeratuissa autoissa voidaan käyttää pienempää kennostoa ( säästöä tehtaalle)
Myös termostaatiti ovat kesäversioita arvoltaan.
Ajoneuvon valolaitteet ovat erilaisia.Voit joutua laittamaan valolaitteita Suomen Tieliikennelain mukaisiksi.
Jne. kaikkea pientä.
Eli kaiken idea on ennakkovarautuminen. Kun ostaa sen biilin ulkomailta, voi varautua kustannuksiin. varsinkin jos on joka sormi peukalon mallinen ja joutuu käyttämään korjaamopalveluita.
ns. Suomi-autossa on perusjutut suomen oloihin maahantuontifirmassa mietitty ja niistä infotaan tilaushetkellä toimittajalle. - M3
no hard feelings kirjoitti:
Keski ja varsinkin sinne etelä-euroopan lämpimiin tehty auto voi olla kylmä peli suomenoloihin jos ei pikku tuuninkia tee. Esim. Lämmityslaitteen kenno on hyvä esimerkki. Eteläisen-euroopan ilma harvemmin on kovilla pakkasilla, jolloin sinne lanseeratuissa autoissa voidaan käyttää pienempää kennostoa ( säästöä tehtaalle)
Myös termostaatiti ovat kesäversioita arvoltaan.
Ajoneuvon valolaitteet ovat erilaisia.Voit joutua laittamaan valolaitteita Suomen Tieliikennelain mukaisiksi.
Jne. kaikkea pientä.
Eli kaiken idea on ennakkovarautuminen. Kun ostaa sen biilin ulkomailta, voi varautua kustannuksiin. varsinkin jos on joka sormi peukalon mallinen ja joutuu käyttämään korjaamopalveluita.
ns. Suomi-autossa on perusjutut suomen oloihin maahantuontifirmassa mietitty ja niistä infotaan tilaushetkellä toimittajalle.Kyllähän niissä valoissa pitää olla joka euroopan maassa E-hyväksyntä elikkä samat kuin suomessa että tuskin niitä tarvii alkamaan vaihtaan jos tuo euroopan maasta auton.Jenkkien DOT-hyväksyntä käy kanssa muistaakseni .Aasian maista jos tuo niin menee valot vaihtoon.Epäilen kanssa tuota termostaatti asiaa en usko että auto tehtaat alkaisivat muuttamaan termostaatin lämpö elementin seosta kylmien maiden takia ,sehän tulee kalliimmaksi.Uskon kanssa että ei tehtaalla ole kahta kasaus linjaa toinen kylmille- ja toinen lämpimille maille ja tuskin ne autot siinä linjalla on merkitty että mitkä menee mihinkä.Samoista osista ne tehdään aivan sama mihin ne menee.
- sakuhyvä,italiakans
M3 kirjoitti:
Kyllähän niissä valoissa pitää olla joka euroopan maassa E-hyväksyntä elikkä samat kuin suomessa että tuskin niitä tarvii alkamaan vaihtaan jos tuo euroopan maasta auton.Jenkkien DOT-hyväksyntä käy kanssa muistaakseni .Aasian maista jos tuo niin menee valot vaihtoon.Epäilen kanssa tuota termostaatti asiaa en usko että auto tehtaat alkaisivat muuttamaan termostaatin lämpö elementin seosta kylmien maiden takia ,sehän tulee kalliimmaksi.Uskon kanssa että ei tehtaalla ole kahta kasaus linjaa toinen kylmille- ja toinen lämpimille maille ja tuskin ne autot siinä linjalla on merkitty että mitkä menee mihinkä.Samoista osista ne tehdään aivan sama mihin ne menee.
autoissa on isompi akku ja aidossa suomi-autossa pienempi. Ja kas kummaa, syy on autoverossa. Ja yleensä jos joku komponentti vaihdetaan pienempää tai halvempaan ( lue huonompaan ) niin se löytyy sieltä suomi-autosta. Esimerkiksi kaikissa keski- ja eteläeuroopan mersuissa on 100 ah akku ja kas kummaa suomi autoissa 52- 75 ah. Se on se hinta joka ratkaisee. Samoin on huoltojen kanssa. Yleensä tuolla itämeren etelä puolella ne tehdänn täsmälleen ohjelman mukaan, kun taas suomessa jätetään esimerkiksi jarru- ja kytkinnesteet järkiään vaihtamatta aikataulun mukaan. Joten kun ostat käytettyä, niin vaadi aina että auton ensi omistaja on etelämmästä kuinitämeri sijaitsee
- pöpipäääääää
M3 kirjoitti:
Kyllähän niissä valoissa pitää olla joka euroopan maassa E-hyväksyntä elikkä samat kuin suomessa että tuskin niitä tarvii alkamaan vaihtaan jos tuo euroopan maasta auton.Jenkkien DOT-hyväksyntä käy kanssa muistaakseni .Aasian maista jos tuo niin menee valot vaihtoon.Epäilen kanssa tuota termostaatti asiaa en usko että auto tehtaat alkaisivat muuttamaan termostaatin lämpö elementin seosta kylmien maiden takia ,sehän tulee kalliimmaksi.Uskon kanssa että ei tehtaalla ole kahta kasaus linjaa toinen kylmille- ja toinen lämpimille maille ja tuskin ne autot siinä linjalla on merkitty että mitkä menee mihinkä.Samoista osista ne tehdään aivan sama mihin ne menee.
olla noin saata........nan sekaisin?
- Vai suomalainen auto
pöpipäääääää kirjoitti:
olla noin saata........nan sekaisin?
Onhan SUOMI-autot yleensä kunnolla sisäänajettuja. Pohjakin suolattu siihen kuntoon ettei enää harmita ajella loskasäässä tai tarvi rahoja tuhlata ruostesuojaukseen kun se on jo myöhäistä. :D
- Anonyymi
Minulla on sekä tuontiauto että tuontimoottoripyörä. Kumpaakaan ei ole valmistettu Suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781