KYYKKY 150 KG

Kyykkääjä

Sanokaa hyvä ohjelma, jota noudattamalla saisi jalkakyykystä joskus nousemaan pyöreät 150 kg.
Nyt ei nouse edes 100 kg, tosin en ole säännöllisesti treenannutkaan. Treenitauon jälkeen sopivalta sarjapainolta on tuntunut 60 kg, ja sen olen sitten saanut nousemaan 80 kg:oon, mutta siihen se onkin aina junnaamaan jäänyt.

Käyn pienellä työpaikan salilla, jossa ei ole muita jalkalaitteita kuin kyykkyteline sekä reidenojennus- ja reidenkoukistuskone.

13

4769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sporttispurtti

Tee niitä reisiojennuksia ja jos siinä on isot pakat, niin kyllä voimaa tulee. Ite oon 79 kg ja saan kyykystä yli 150 kg, mutta joskus oon reenannu pelkästään reisiojennuksia...

• Sporttispurtti

...Niin ja niitä koukistuksia. Vahvatkin reidet ovat kovilla jo koht pienillä reisiojennus/koukistuspainoilla!

• MJK

• lex luther

näiden vinkkien antaja on ohjeista päätellen PÖSILÖ...näillä ohjeilla ei kasva muuta kuin sormissa puristusvoima...kirjoittaja kyykkää todennäköisesti puolikyykyn historiankirja selässään(jota pitää mainiona tuloksena)...

• Sporttispurtti
        lex luther kirjoitti:

näiden vinkkien antaja on ohjeista päätellen PÖSILÖ...näillä ohjeilla ei kasva muuta kuin sormissa puristusvoima...kirjoittaja kyykkää todennäköisesti puolikyykyn historiankirja selässään(jota pitää mainiona tuloksena)...

Ite teen eniten Hack-kyykkyä (max yli 200kg), prässiä suht jyrkällä prässillä (max yli 300kg), oma paino 79 kg. Välillä normaalikyykkyä.

Nuo reisiojennukset/koukistukset on vain apuliikkeitä, mutta jos ko työpaikan salilla ei ole kunnon vehkeitä, niin tarkoitin, että parempi tehä reisojennuksia(koukistuksia kuin olla treenaamatta jalkoja ollenkaan!

• Sporttispurtti
        Sporttispurtti kirjoitti:

Ite teen eniten Hack-kyykkyä (max yli 200kg), prässiä suht jyrkällä prässillä (max yli 300kg), oma paino 79 kg. Välillä normaalikyykkyä.

Nuo reisiojennukset/koukistukset on vain apuliikkeitä, mutta jos ko työpaikan salilla ei ole kunnon vehkeitä, niin tarkoitin, että parempi tehä reisojennuksia(koukistuksia kuin olla treenaamatta jalkoja ollenkaan!

Kerroppas kaikkitietävä Lex Luther sitten se täydellinen jalkaohjelma ko tapaukseen?

• Sporttispurtti
        lex luther kirjoitti:

Niin ja täsmennyksenä: en oo mikään asiantuntija, vaan treenaan omaks iloks 10. divarin puulaakitason penkinlämmittäjän apupojan tasolla...

• Sporttispurtti
        Sporttispurtti kirjoitti:

Niin ja täsmennyksenä: en oo mikään asiantuntija, vaan treenaan omaks iloks 10. divarin puulaakitason penkinlämmittäjän apupojan tasolla...

...niin naapurin vanha juoppo 60-vuotias mies kyykkää mua enemmän että näin! Tai ookeestaan sen äitiki kyykkää mua enemmän!

• Sporttispurtti

Teeppä myös etukyykkyä, tavallista kyykkyä, painojen nostoa siten, että tanko on lattialla selän takana. Maastanostoa ikäänkuin, mutta tanko takana, kyykkyä käsipuntit molemmissa käsissä, askelkyykkyä käsipunttien kans, hyppykyykkyä pienillä painoilla jne, jne...

• Syväkyykky

Reiden ojennnuslihaksilla on juuri päivastainen vaikutus kuin luullaan. Sen tärkein ominaisuus on ennemmminkin toimia jarrulihaksena. Varsinainen painon-nosto tapahtuu sen sijaa pakara, takareisilihaksilla. Tee maastanostoa suorin jaloin 3-5 toiston sarjoilla. Hyvää huomenta liikkeetkin auttavat. Pyydä joku kokenut kyykkääjä katsonaan suoritusta sivusta ja antamaan neuvoja. Kyykky on vaikein kaikista kolmesta nostomuodosta. Hyviä vikkejä vaikka täältä www.westsidebar.net/treenaus
        T: 90kg. jk230 kg

• D Fader
        Syväkyykky kirjoitti:

Reiden ojennnuslihaksilla on juuri päivastainen vaikutus kuin luullaan. Sen tärkein ominaisuus on ennemmminkin toimia jarrulihaksena. Varsinainen painon-nosto tapahtuu sen sijaa pakara, takareisilihaksilla. Tee maastanostoa suorin jaloin 3-5 toiston sarjoilla. Hyvää huomenta liikkeetkin auttavat. Pyydä joku kokenut kyykkääjä katsonaan suoritusta sivusta ja antamaan neuvoja. Kyykky on vaikein kaikista kolmesta nostomuodosta. Hyviä vikkejä vaikka täältä www.westsidebar.net/treenaus

Nii se saatana on takareidet on yleensä monilla paljon heikommat kuin etureidet ja se johtaa äkkiä polviongelmiin.

• 100 kiloa lihaa
        Syväkyykky kirjoitti:

Maastavetoja suorin jaloin ei mielestäni aloittelijan kannata tehdä kovin lyhyttä sarjaa (eikä muutenkaan välttämättä). Myötäotteella hallittuja n.8 toiston sarjoja, sopivilla painoilla, korkeutta vaihdellen, eli välillä korokkeelta, jos tuntuu, että selkä kestää. Tekniikkaa opetellessa on aika turha tehä jotakin kolmosia.

En itse tee suorin jaloin mavea koskaan yli 50%:lla maksimista (maksimi: normaali maven maksimi). En tiedä, pitäiskö? yli 50%:n mavet teen jo ristiotteella ja jaloilla nostaen, toistot 1-4. Vaikka tekisin korokkeelta.

• 100 kiloa lihaa

Syväkyykyllä oli ihan hyviä neuvoja. Kuinka pitkiä sarjoja teet?
      Kannattaa kiinnittää vielä entistä enemmän huomiota tekniikkaan. Netistä löytyy hyviä vinkkejä mm.Westsidebarin linkeistä. Mihin sarjaan tuo 80 kg on hyvä? Kymppeihin? Jos teet sarjaa 80:llä, niin varmasti se 100 kiloakin nousee. Pelkällä kyykkytelineellä ja työpaikkasi apulaitteilla saat äkkiä sen 100-120 kiloa, jos treenaat säännöllisesti.

esimerkkitreeni aloittelijalle:
      lämmittelyt:
      tangolla rinnalle vetoa, tempauksia yms. jumppaa, vähän vatsaa
      Kyykky: 1x12 (kevyt)
      1x10 (vähän raskaampi)
      1x10 (kohtuullisen raskas)
      1x10 (tuntuva, mut ei henki pois)
      Suorin jaloin maastaveto (eli jalat vähän koukussa)
      3x8 (kevyt)
      sitten apuliikkeet kohtuudella, koukistajia kannattaa tosiaan treenata välillä kovaakin, auttaa kyykyn tasapainottamiseen)

sitten kun kulkee paremmin ja tekniikkaa löytyy, niin kovempia sarjoja ja enemmän vatsa- ja selkätreeniä mukaan. Lisäksi voit pikkuhiljaa kokeilla tehdä esim. 6-8 toiston sarjoja raskaammilla painoilla. ja välillä voi huoleti kokeilla maksimeja, jos on varmistajat. Hyvää huomenta-liikekin kannattaa opetella, ja tavallista maastavetoa välillä tekemällä saat kyykkyyn potkua.

HUOM: treeniesimerkki oli todellakin pelkkä esimerkki, mut ainakin itse olen tehnyt taukojen jälkeen ton tyyppisiä treenejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6059
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4095
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4021
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3823
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2978
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2577
    7. 41
      2445
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2262
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1859
    Aihe