SEPTUM - kokemuksia, tietoa?

Feim17

Moi!
Olen haaveillut semptumin otosta jo kauan, sellainen lävistys kun miellyttää omaa silmää. Olen kuitenkin aivan liian harkitsevainen ihminen, joten en ole saanut aikaiseksi käydä ottamassa vielä sellaista. Olen etsinyt tietoa siitä netistä, mutta haluaisin silti kuulla vielä kokemuksia teiltä.
Sattuiko lävistyksen otto?
Oliko hoito vaivalloista?
Tuliko mitään komplikaatioita?
Menikö lävistys jotenkin pieleen/ei näyttänytkään hyvältä/kaduttiko sen otto?
Onko tullut nimittelyä/kiusaamista?
Millainen oli hinta?
kaikkea muutakin saa kertoa, mitä nyt mieleen juolahtaakaan kyseisestä lävistyksestä :-). Kiitos !

14

11037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gsdfg

      Lävistystä miettiessä on hyväkin olla harkitsevainen! Itseltäni tämmöinen taito puuttuu, ja sen takia lävistyksiä onkin kertynyt hyvistä ja huonoista syistä. Mutta nyt asiaan...

      Sattuu. Kyyneleet tulvivat melko varmasti silmiin, sillä paikassa, johon lävistys tulee, sijaitsee aika paljon hermoja. Hoito on suhkoot helppoa; huuhtelu lämpimässä vedessä pari kertaa päivässä riittää. Saat lävistäjältäsi kirjalliset hoito-ohjeet, jossa siis tarkemmat ohjeet lävistyksen hoitamiseen. Komplikaatioista en ole tämän lävärin kohdalla kuullut, eikä niitä itselläkään ollut. Ainut asia on, että näet lävistykset lopullisen sijainnin vasta sen parannuttua (saattaa siis siirtyä hieman parantuessa). Omaan septumiini olen ollut tyytyväinen, vaikka sen ottamista en harkinnut kuin viikon (teini kun olin silloin ja tyhmäkin vielä). Joskus kaveriporukassa saattaa kuulua "laitetaanko naru renkaaseen" tms. mutta siihen kannattaa suhtautua huumorilla. Ja muitten mielipiteistä ei kannata välittää, jos itse tykkää lävistyksestä. :)

    • nenäpyllyyn

      ei muuta huonoo sanottavaa ku osuessaan johonki tekee kipeetä ja koru haisee perseelle

      • Feim17

        Kiitos vastauksista!
        Mutta eikös haju johdu siitä kudosnesteestä? Ja sehän häviää kai sitten parantumisen myötä?

        Lähinnä tässä olisi kiva kuulla juuri niitä ''haittapuolia'', miksei septumia kannattaisi ottaa, joten lisää kokemuksia vaan! : )


      • .........
        Feim17 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista!
        Mutta eikös haju johdu siitä kudosnesteestä? Ja sehän häviää kai sitten parantumisen myötä?

        Lähinnä tässä olisi kiva kuulla juuri niitä ''haittapuolia'', miksei septumia kannattaisi ottaa, joten lisää kokemuksia vaan! : )

        winkwink.. noihi vittumaisiin kysymyksii 'paljo sattuu?' saa ite vastaukse nipistämällä itteesä siitä kohti mihi sen aikoo ottaa.. toimii mulla ainaki ;)


      • Feim17
        Feim17 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista!
        Mutta eikös haju johdu siitä kudosnesteestä? Ja sehän häviää kai sitten parantumisen myötä?

        Lähinnä tässä olisi kiva kuulla juuri niitä ''haittapuolia'', miksei septumia kannattaisi ottaa, joten lisää kokemuksia vaan! : )

        up up :--)


      • septumiiiiiiiii
        Feim17 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista!
        Mutta eikös haju johdu siitä kudosnesteestä? Ja sehän häviää kai sitten parantumisen myötä?

        Lähinnä tässä olisi kiva kuulla juuri niitä ''haittapuolia'', miksei septumia kannattaisi ottaa, joten lisää kokemuksia vaan! : )

        jep, kudosneste hyvinki ja katoaa ajallaan :) Valitettavasti mulla ei oo kyllä sulle mitään huonoa kerrottavaa siitä :D

        Sattuiko lävistyksen otto?
        - Lävistäminen sattui sen pienen sekunnin sadasosan, ku neula meni läpi - that's it.

        Oliko hoito vaivalloista?
        - Haaleassa, juoksevassa vedessä 5min aamuin illoin, eli helppoa ku mikä

        Tuliko mitään komplikaatioita?
        - Mitään ei ole tullut tähän mennessä, vuoden on koru ollut :)

        Menikö lävistys jotenkin pieleen/ei näyttänytkään hyvältä/kaduttiko sen otto?
        - Ei mennyt, koska kävin ammattilaisella lävistämässä. Kannattaa tarkkaan miettiä mihin menee. Ja otto ei ole kaduttanut hetkeäkään, päin vastoin, en pysty kuvittelemaan enää itseäni ilman tätä ihanuutta :)

        Onko tullut nimittelyä/kiusaamista?
        - nimittelyä ja kritiikkiä kuulee joskus, lähinnä vanhemmalta väeltä, toki nuoremmiltakin. Sellasta "sonni" ja "olisit paljon kauniimpi ilman tota". Mut eipä pidä kuunnella kenenkään muun mielipidettä!

        Millainen oli hinta?
        - 45e maksoin. Koru vaikutti hintaan.


      • Ruubikki
        septumiiiiiiiii kirjoitti:

        jep, kudosneste hyvinki ja katoaa ajallaan :) Valitettavasti mulla ei oo kyllä sulle mitään huonoa kerrottavaa siitä :D

        Sattuiko lävistyksen otto?
        - Lävistäminen sattui sen pienen sekunnin sadasosan, ku neula meni läpi - that's it.

        Oliko hoito vaivalloista?
        - Haaleassa, juoksevassa vedessä 5min aamuin illoin, eli helppoa ku mikä

        Tuliko mitään komplikaatioita?
        - Mitään ei ole tullut tähän mennessä, vuoden on koru ollut :)

        Menikö lävistys jotenkin pieleen/ei näyttänytkään hyvältä/kaduttiko sen otto?
        - Ei mennyt, koska kävin ammattilaisella lävistämässä. Kannattaa tarkkaan miettiä mihin menee. Ja otto ei ole kaduttanut hetkeäkään, päin vastoin, en pysty kuvittelemaan enää itseäni ilman tätä ihanuutta :)

        Onko tullut nimittelyä/kiusaamista?
        - nimittelyä ja kritiikkiä kuulee joskus, lähinnä vanhemmalta väeltä, toki nuoremmiltakin. Sellasta "sonni" ja "olisit paljon kauniimpi ilman tota". Mut eipä pidä kuunnella kenenkään muun mielipidettä!

        Millainen oli hinta?
        - 45e maksoin. Koru vaikutti hintaan.

        Itsekin kyseisen lävistyksen ottamassa, semi-innoissani jo nyt vaikka hetki pitää vielä odottaa, kun otan lävistyksen Jyväskylässä kuukauden kuluttua (saa halvemmalla kuin täällä helsingissä)
        Ainoa mitä tässä mietityttää on se, että olen kuullut että voi lävistää suoraan 3,2 mm ja sellaisen olen ottamassa. Kipua en pelkää, mutta uteliaana mietin, että onko eroa lävistettäessä pienempää reikää vai onko se ihan sama?


    • NePa

      Sattuiko lävistyksen otto? Eipä oikeestaa, aika easy case.
      Oliko hoito vaivalloista? No tässä pari muutaki alla hoidettavana ni siinähän seki menee. Ei se sen vaikeempaa oo.
      Tuliko mitään komplikaatioita? Ei ainakaan viellä oo tullu.
      Menikö lävistys jotenkin pieleen/ei näyttänytkään hyvältä/kaduttiko sen otto? Tuolha toi, näyttää tapilla ihan kivalt suoraki taitaa olla?
      Onko tullut nimittelyä/kiusaamista? :_________D TURHA KYSYMYS. Siis sonnihan mä saatan tulla olemaa, mut mä en paskan vittuakaa välitä mitä muut sanoo. :)
      Millainen oli hinta? Se oli sen neula 25 senttiä, tappi oli LIIKKEESTÄ ostettuna 12 egee, ja factorysta tilasin. Eli tein ite.

    • Sattuiko lävistyksen otto?
      -Ei, oli kivuttomin lävistys mitä olen ottanut. Ammutut korviksetkin sattuneet enemmän.
      Oliko hoito vaivalloista?
      -Ei, mutta ehkä hieman hassun näköistä kun lavuaarin päällä bideellä suihkuttelin nenääni :D
      Tuliko mitään komplikaatioita?
      -Ei, parani yllättävän nopeasti n. 2kk sisällä (olen tottunut rustolävistyksiin ja väh. vuoden paranteluihin)
      Menikö lävistys jotenkin pieleen/ei näyttänytkään hyvältä/kaduttiko sen otto?
      -Ei mennyt pieleen mikään, näyttää omaan silmään hyvältä enkä kadu ottoa :)
      Onko tullut nimittelyä/kiusaamista?
      -Lähinnä piikittelyä äidiltäni, isosedältäni ja avomieheltä :D Nyt kun käytän barbell korua niin yleensä ihmiset eivät edes huomaa korua ellen asiasta mitään mainitse tai erikseen ala esittelemään :D
      Millainen oli hinta?
      20e (Underground, Joensuu)

      • badrick

        Minä kävin 17.12.2011 ottamassa saman lävistyksen samassa paikassa [Underground, JNS]
        Ja juu, vaikka aihe vanha niin vastaanpa.
        Ei sattunut kun hetken, kyyneleitä tuli kyllä senkin edestä.
        Ei komplikaatioita, ei mennyt pieleen ja piikittelyä kuulen minäkin, mutta suurimmaksi osaksi sitä positiivista kuitnekin :D


    • Anonyymi

      Otin tänää septumin pelkäsin sen ottamista tosipaljon, mutta se ei sattunuut oikeastaan paljon mitää. Oon siim 13 ja äitin luvalla sen sain.

    • Anonyymi

      Kipee lävistys ja kyyneleet silmiin ja sattu ainakin minua ja paranemista nyt tässä vaiheessa menee varmaan aikaa on kipee nenä ny alussa ollut minun septum maksoi tinolla 20e...

    • Anonyymi

      Ei sattunut laisinkaan, vaan pieni nipistys

    • Anonyymi

      moikka! viesti on jo vanha kuin mikä mutta haluan jakaa oman kokemuksen:)

      tein itse septumini ”täysin ammattimaisilla välineillä (neula oli steriloitu yms)” septumin teko ei sattunut kuin sen parisen sekuntia jonka jälkeen kipu oli kadonnut kuin tuhkatuuleen.

      hoito on helppoa laita 1tsp merisuolaa kuppiin ja kädenlämpöistä vettä ja sekoita sen jälkeen nenu kulhoon ja liuota sepeä vedessä noin 5min:) kaikki lika katoaa siinä!

      komplikaatioita ei tule ja lävistys paranee nopeasti!

      lävistys meni hieman vinoon itse tehdessäni mutta paranemisprosessissa siirtyi oikeaan kohtaan ja koru näyttää kauniilta ja sirolta nyt ”itselläni hevosenkenkä koru 1,6mm”

      nimittelyä on tullut vain vanhemmalta väeltä ja siihen suhtaudut huumorilla sillä se on sinun läväri ja sinä pidät siitä joten hus muiden mielipiteet;)

      lävistys on aivan ihana ja helppo piilottaa senkun vain siitä kiinni ja flippaat nenän sisään ja kukaan ei saa tietää!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe