Saatko helposti..

unenpäästä kiinni ?
Edessä aikainen herätys, ja jos ei uni ota tullakseen, ei kiva.. Grrr..
Hyviä niksejä, jos sulla on, pistä tulemaan :))

26

298

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päätön uni

olisi ne lokkiketjussa suositellut silikonitulpat korviin? Kuuluis vain oman pään tyhjä, unettava humina. :)
      Tämä konsti edellyttää tietysti että heräät ilman herätyskelloa. Tai sitten kännykän tärinään, kuten ehdotettiin.
      ;)

Mutta minne se kännykkä laitetaan jotta sen tutinaan herää? Hampaitten väliin? ;)

• Uneton Pää

tultiin toimeen, kun ei ollut edes lankapuhelinta?
        Voisihan olla herättäviä sänkyjä, johan niitä onkin, täristäviä, järistäviä.

• Päätön uni
        Uneton Pää kirjoitti:

konstilla sitä oltiin yhteydessä...täällä harvaan asutussa pohjolassakin.
        Ihan viime vuosiin asti olisin tarvinnut katapulttisängyn. Niin vaikeaa oli heräämiseni aamuisin.
        Nykyään herään sentään herätyskellon pirinään y.m. rääkymisiin.

• Mut vaikka se oma pää tyhjä onkin, siellä voi silti alkaa vaikkapa päivän tai seuraavan päivän asiat
        pyöriä.. ;)

• Päätön uni
        Sibone kirjoitti:

Mut vaikka se oma pää tyhjä onkin, siellä voi silti alkaa vaikkapa päivän tai seuraavan päivän asiat
        pyöriä.. ;)

apua jos pakottaa ajatukset yhteen tyhjänpäiväisen mantran hokemiseen? Keskittyy siihen tosissaan ja palaa heti takaisin, jos aatokset alkaa harhailemaan.

Lampaitakin voi laskea jos ei takerru villojen pituuteen, väriin eikä muihin epäolennaisuuksiin. ;)

• Päätön uni
        Päätön uni kirjoitti:

apua jos pakottaa ajatukset yhteen tyhjänpäiväisen mantran hokemiseen? Keskittyy siihen tosissaan ja palaa heti takaisin, jos aatokset alkaa harhailemaan.

Lampaitakin voi laskea jos ei takerru villojen pituuteen, väriin eikä muihin epäolennaisuuksiin. ;)

miksi näpistit pääni?

• Uneton Pää
        Päätön uni kirjoitti:

miksi näpistit pääni?

mulla meni pää sekaisin. Itse horisen.

• Päätön uni
        Uneton Pää kirjoitti:

mulla meni pää sekaisin. Itse horisen.

puistelen päätäni. Arvasin että meni päät sekaisin. ;)

• Uneton Pää
        Päätön uni kirjoitti:

puistelen päätäni. Arvasin että meni päät sekaisin. ;)

ei päätä, ei häntää. :(( Pyydän anteeksi mahdollisesti tuottamaani mielipahaa. :)

• Klonksinklonksin
        Uneton Pää kirjoitti:

pystyi nukkumaan kun oli ne kaameet klonksuttavat isot herätyskellot??:(
        Olen ollut aina tosi herkkäuninen ja oli ihan hirveetä kuunneltavaa kun oli pakko olla herätyskello, mutta kun ei meinanut meteliltä saada nukuttua. Jouduin tekemään erilaisia temppuja kuten että laitoin kellon piirongin laatikkoon että se vaimensi sitä ääntä, mutta laitoin kellon kattilan sisälle että soitto kuului aamulla paremmin sieltä piironginlaatikosta. On se onni että nykyään on äänettömät herätyskellot.

• PäUn
        Uneton Pää kirjoitti:

ei päätä, ei häntää. :(( Pyydän anteeksi mahdollisesti tuottamaani mielipahaa. :)

hyvällä tuulella, sen takia et aiheuttanut mielipahaa...:)
        Ei sentään, en minä vahingosta suutu!

• Uneton Pää
        Klonksinklonksin kirjoitti:

pystyi nukkumaan kun oli ne kaameet klonksuttavat isot herätyskellot??:(
        Olen ollut aina tosi herkkäuninen ja oli ihan hirveetä kuunneltavaa kun oli pakko olla herätyskello, mutta kun ei meinanut meteliltä saada nukuttua. Jouduin tekemään erilaisia temppuja kuten että laitoin kellon piirongin laatikkoon että se vaimensi sitä ääntä, mutta laitoin kellon kattilan sisälle että soitto kuului aamulla paremmin sieltä piironginlaatikosta. On se onni että nykyään on äänettömät herätyskellot.

En kyllä saisi koskaan unenpäästä kiinni, jos olisi entisaikainen vekkari. Nytkin on kumppanin kuorsauksen takia usein pidettävä korvissa korvatulppia.
        On se oikeastaan omituista, nykyaika on kamalan äänekästä, mutta yöllä ei sietäisi mitään metakkaa, pienintäkään.
        Onkohan se sitä frustraatiota? :))))

• Klonksinklonksin
        Uneton Pää kirjoitti:

En kyllä saisi koskaan unenpäästä kiinni, jos olisi entisaikainen vekkari. Nytkin on kumppanin kuorsauksen takia usein pidettävä korvissa korvatulppia.
        On se oikeastaan omituista, nykyaika on kamalan äänekästä, mutta yöllä ei sietäisi mitään metakkaa, pienintäkään.
        Onkohan se sitä frustraatiota? :))))

kuulo jotenkin herkistyy vaikka muuten huononeekin. Siis se huonokuuloisuus vanhemmiten on sellaista, ettei saa sanoista selvää mutta kuitenkin erilaiset, varsinkin äkilliset äänet käyvät jotenkin hermoon...
        Kuorsaus on ihan oma lukunsa mutta mulla ei ole ketään vieressä kuorsaamassa enää. Aikoinani valvoin tuntikaudet joka yö jyrinän takia:(
        En mä itse ole vielä huonokuuloinen, ilman kuulolaitetta vielä kuullaan puhe hyvin, varsinkin naisten korkeampi ääni, mutta joskus jos on kovin matala- ja pehmeä-ääninen mies niin pitää terästää kuuloa. Heinäsirkatkin kuuluivat ainakin vielä viime kesänä, nyt ei vielä tänä vuonna ole sirkat soitelleet.

• Päätön Uni

Yritän saada unen päästä kiinni, silloin kun se tuntuu olevan hukassa, mietiskelemällä menneitä mukavia asioita.
      Voin jopa kirjoittaa mielessäni rakkausnovellia hämyisestä, kesäisestä yöstä, ja sen tapahtumista.
      Itsesuggestiolla.

• Unelmoija*_*

uneksin olevani ihanassa pehmeässä pylvässängyssä hienossa kartanossa ja kartanonherra nukkuu seinän takana..

• Ja just kivojen asioiden ajattelu, jos niitä silloin keksii; mielikuvitus avuksi :)

Lampaita on tullu laskettua.. mutta jos pikkutunneilla jo mennään, siinä ne vaan sitkeästi
        köpöttelee peräkanaa, ei auta.. ei ;)

• Uneton Pää
        Unelmoija*_* kirjoitti:

uneksin olevani ihanassa pehmeässä pylvässängyssä hienossa kartanossa ja kartanonherra nukkuu seinän takana..

on tietty mielijärvi, tietty mielimies, tietty mielivenho, jolla haaveilen hänen kesäyön hämyssä soutavan luokseni. Minulla odottaa häntä lempeästi lämmitetty sauna, ja sen jälkeen uinti kuunsillalla, leppeässä, hyväilevässä järvivedessä. Loppuja unelmiani en kerro.

• vii nee koo kaa yy

oli telkkarissa joku Lääkärit ohjelmassa lääkäri joka neuvoi että kun laskee, oliko se nyt 387 vai mikä, luvun voi kai itse päättää, taaksepäin ja ennen kuin on lopussa, pitäis olla jo unessa, kun on niin yksitoikkoista puuhaa:))
      Aloita vaikka 1000:sta;D

• PäUn

konstia olen joskus kokeillut...lasken kuitenkin semmoista vauhtia, että aloitan aina 2000:sta.

• Pidetään mielessä vastaisen varalle ;)
        Nyt tosin väsy jo ilmankin..

• PäUn

tulossa, äkkiä nukkumaan ennenkuin menee ohi!

Öitä unisille ja unettomille!

• ongelma....

Joku vois taas kertoa mitne sitä pysyy salkkareiden jälkeen hereillä!
      Monestikkohan on käynyt silleen että herää yöllä sohvalla kun telkkari suhisee
      lumisadetta...sitten kun siirtyy sänkyyn jatkamaan unia niin herää viiden pintaan
      pirteänä kun peipponen mikä on aika kiusallista koska kaikki muut nukkuu vielä.
      Koirakin vaan raottaa toista silmää että ei kai me ihan vielä lähdetä ulos...

• salkkarit loppuu.. Kyllä siihen varmaan tuollaset pari tuntia ois hyvä saada valvomisaikaa lisää :)
        Toisia valvottaa kahvi, toisia nukuttaa.. Erilaisia ollaan :)

• Jos uni ei meinaa tulla, voit tehdä seuraavanlaisia silmäliikkeitä.

Asetut mieliasentoon. Silmät voivat olla kiinni tai auki ja alat liikutella silmiäsi rauhalliseen tahtiin, laskien samalla, ensin oikealle sitten vasemmalle, sitten taas oikealle, vasemmalle...ääriasentoihin kaksikymmentä kertaa.

Sen jälkeen liikutat silmiäsi ylös ja alas ääriasentoihinsa, samalla tavalla. Kaksikymmentä kertaa ylös ja alas...

Nämä silmäliikkeet vähentävät ahdistusta ja uni tulee helposti. Jos ensimmäisellä harjoituskerralla ei tunnu tulevan tulosta kokeile uudestaan hetken kuluttua. Ja jos tuntuu ettei auta, laita lisäksi myös korvatulpat. Korvatulppien kanssa olet turvassa kuin äidin kohdussa, ja uni tulee väkisin.

Toinen keino, jännitä käsiäsi ja jalkojasi, yhtä aina kerrallansa. Purista kädetkin nyrkkiin, ensin toinen sitten toinen. Jännitä sitten vatsaa, sitten rintakehää, rentouta hengitys vetämällä syvään henkeä ja pidättämällä sitä hetken. Ja kuvittele sitten rentoutuneena laskeutuvasi portaita alas rauhalliseen ihanaan laaksoon esim. meren rantaan tai muuhun lempipaikkaasi missä yleensä viihdyt, ja laske askelmia...Rentoutusmusiikki voi soida taustalla hiljaisesti....

• äityy tosi pahaksi, pitää kokeilla enemänkin rentoutusharjoituksia :)
        Korvatulpat on vuorotyöläiselle tutut; jos naapurissa rempataan päivällä, ja yön valvonut töissä, siinähän yrität nukkua!
        Noita silmäliikkeitä ainakin varmaan kokeilen joku kerta, kiitos vinkeistä :)

• Kaupunkilainen

Olen huono neuvomaan, koska minulla on erinomaiset unenlahjat.

Aina ei kuitenkaan uni tule yhtä helposti, jos on vielä suht. myöhään tehnyt jotain mielenkiintoista, tai vaikka kokenut hienon kulttuurielämyksen, joka pyörii ajatuksissa.

Olen joskus käyttänyt sellaista rentoutumistekniikkaa, että sängyssä maaten yritän keskittyä ajattelemaan yhtä ruumiinosaa kerrallaan (enkä mitään muuta kuin sitä) ja rentouttaa sen, aloitan vaikkapa varpaista, ja siirryn vähitellen kohta kerrallaan eteenpäin. Ikinä en ole päässyt koko kroppaa läpi ennen nukahtamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1198
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      153
      1158
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1085
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      82
      986
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      47
      907
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      828
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      800
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      775
    9. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      722
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      721
    Aihe