oman auton myynti liisarina alta

---sss---sss

Työsuhdeleasingauto harkinnassa, mutta kertokaapas miten olette myyneet pois oman entisen oman autonne?
myymällä yksityiselle? Vai oletteko tarjonneet autoa liikkeelle joka mahdollisesti toimittaa auton leasing firmalle?
Minun tapauksessa leasingauto tulisi ALD:tä.

3

2637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uppaaduppaa

      Itse myin vanhan autoni liikkeeseen, joka toimitti uuden auton. Myös ALD kautta sai ainakin muutama vuosi sitten tarjouksen vanhan auton myymisestä jollekin heidän kumppanilleen.

      Kummassakin em. tapauksessa autosta maksettava hinta on reilusti alakanttiin siihen nähden mitä siitä vaihdossa saisi hyvitystä tai minkä auton arvon kuvittelee itse olevan. Parhaan hinnan saa jos auton voi myydä itse Nettiauton tms. kautta.

      • Omansa myynyt

        Pari vuotta sitten möin omani kun työsuhdeauton otin. Autokauppias maksoi mielestäni paremmin kuin mitä itse olisin myymällä saanut. Kommentti oli että heille uuden auton myynti liisariksi oli myynti siinä missä yksityisellekin eikä vaikuttanut näin ollen hyvitykseen... Joten lienee aika tapauskohtaista.


    • Koettua

      Sain uudesta työpaikastani autoedun ja oma auto piti muuttaa rahaksi. Työnantajani teki työsuhdeautostani autoliikkeen kanssa leasingsopimuksen. Kysyin, mitä autoliike tarjoaisi autostani, jos se ostaisi sen leasingsopparin solmimisen yhteydessä pois kuleksimasta. Vastaus oli 25.000 mk.

      Ryhdyn myymään autoani itse (pikku lehti-ilmoituksella, Helsingissä ilmestyvässä lehdessä). Pyyntini oli 28.000 mk. Tuli jobbari Pohjanmaalta ja osti auton käteisellä hintaan 27.000 mk. Myi varmastikin eteenpäin selvästi kalliimmalla.

      Autoliikkeen tarjous ei siis ollut tässä tapauksessa kovin kummoinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe