oman auton myynti liisarina alta

---sss---sss

Työsuhdeleasingauto harkinnassa, mutta kertokaapas miten olette myyneet pois oman entisen oman autonne?
myymällä yksityiselle? Vai oletteko tarjonneet autoa liikkeelle joka mahdollisesti toimittaa auton leasing firmalle?
Minun tapauksessa leasingauto tulisi ALD:tä.

3

3119

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uppaaduppaa

Itse myin vanhan autoni liikkeeseen, joka toimitti uuden auton. Myös ALD kautta sai ainakin muutama vuosi sitten tarjouksen vanhan auton myymisestä jollekin heidän kumppanilleen.

Kummassakin em. tapauksessa autosta maksettava hinta on reilusti alakanttiin siihen nähden mitä siitä vaihdossa saisi hyvitystä tai minkä auton arvon kuvittelee itse olevan. Parhaan hinnan saa jos auton voi myydä itse Nettiauton tms. kautta.

• Omansa myynyt

Pari vuotta sitten möin omani kun työsuhdeauton otin. Autokauppias maksoi mielestäni paremmin kuin mitä itse olisin myymällä saanut. Kommentti oli että heille uuden auton myynti liisariksi oli myynti siinä missä yksityisellekin eikä vaikuttanut näin ollen hyvitykseen... Joten lienee aika tapauskohtaista.

• Koettua

Sain uudesta työpaikastani autoedun ja oma auto piti muuttaa rahaksi. Työnantajani teki työsuhdeautostani autoliikkeen kanssa leasingsopimuksen. Kysyin, mitä autoliike tarjoaisi autostani, jos se ostaisi sen leasingsopparin solmimisen yhteydessä pois kuleksimasta. Vastaus oli 25.000 mk.

Ryhdyn myymään autoani itse (pikku lehti-ilmoituksella, Helsingissä ilmestyvässä lehdessä). Pyyntini oli 28.000 mk. Tuli jobbari Pohjanmaalta ja osti auton käteisellä hintaan 27.000 mk. Myi varmastikin eteenpäin selvästi kalliimmalla.

Autoliikkeen tarjous ei siis ollut tässä tapauksessa kovin kummoinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä haluaisit sanoa hänelle?

Jos joskus kohtaatte?
      Ikävä
      127
      1269
    2. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      79
      1160
    3. haluaisin paljastaa

Kuka tämä :/ on
      Ikävä
      77
      631
    4. Taiteiden yö

Kuhmon taiteiden yössä tapahtui. Tsat satss saaatts... Ja Sammon takoja... Tsat satss saaatts...
      Kuhmo
      9
      578
    5. Hyvää yötä kaipaamalleni

Vanhwmmalle naiselle, olet rakas❤️❤️
      Ikävä
      17
      541
    6. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      47
      523
    7. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      44
      485
    8. Nainen, onko se nalle hehkuttelija poistunut keskuudestamme?

Ei ole näkynyt, joten onkohan. R.I.P :/
      Ikävä
      115
      469
    9. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      41
      462
    10. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä