Saavatko aikuiset syödä esimerkiksi pilttiä?

lapsiko?

Äärimmäisen typerältä kuulostava kysymys, mutta ihan pakko kysyä. Jos tähän kukaan edes vastaakaan :D

Mutta siis ostin eilen kolme hedelmäsose pilttiä. Olen ennenkin syönyt, tykkään itse mausta, teki mieli, enkä näe siinä mitään pahaa.
No mies sitten otti _järkyttävät_ kilarit kun olin ostanut vauvanruokaa ja söin sitä itse. Otti kaksi purkkia, joita en ollut vielä syönyt, ja heitti roskikseen. Sanoi että tämän katon alla ei täysi-ikäiset syö vauvanruokaa. Uhkasi erolla.

Naurettavaa? Kyllä.

Mietin vaan että onko se tosiaan väärin jos aikuinen syö pilttiä? :D

Ja kyllä, annoin periksi enkä pakannut kamojani ja häipynyt. Ei ole vielä tarpeeksi voimia siihen.

35

8522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikä...:O

      Voi herranjumala mikä mies, eihän tuollaiselle voi kuin nauraa.

      Mikä niissä hedelmäsoseissa nyt voi niin kummallista olla, että ne pitää ihan dramaattisesti roskiin nakata. Itse harvemmin pelkiltään syön, mutta joskus tulee käytettyä johonkin jälkiruokiin tms. eikä vielä kukaan ole tähän mennessä itkua vääntänyt siitä, että "en syö tässon vauvvvanruokaa!!!!111".

      Mikähän lie mahtaa olla miehen ongelma, jos hedelmäsoseiden takia jo erolla uhkaillaan? :P

      • Pikku Piltti

        Ei varmaan vaan ole koskaan törmännyt "vauvanruokia" ahmiviin aikuisiin. Itse törmäsin moiseen ilmiöön vasta lähes kolmekymppisenä, kun huomasin kaverin vetävän pilttiä naamaan välipalana. Tuntui hassulle, osittain jo varmaan senkin tähden, etten itse edes lapsena ole syönyt noita soosseja johtuen ihan siitä, että oli jos jonkinlaista allergiaa ja täytyi tarkkaan katsoa, mitä suuhun laitettiin.

        Tuo alkeellinen raivoreaktio on kylläkin tosi omituinen. Itse kun toivuin ihmetyksestä hyvinkin nopeasti vailla sen suurempia traumoja. Taitaa olla aika "kiihkeä" mies kyseessä...


    • Ruusun marjat

      Miehet ovat aikamoisia idiootteja. Silloin kun omat lapseni olivat pieniä, saivat joskus pilttipurkista ruusunmarjasosetta, siis saivat, jos äiti ei ehtinyt syödä kaikkea. Se oli niiin hyvääää.

    • Ruususen marjat

      Heiii, juolahti vielä eilen lenkillä mieleen, että silloin kun ruusunmarjasosekausi oli päällänsä, niin jossain lehdessä oli täytekakun ohje, olikohan kinuski- (?), johon laitettiin juuri vauvanruokapurkista kyseistä sosetta. - Onko kaverillasi paljon muitakin asennevammoja ?

    • Baby?

      Hahhaa, onko tää nyt ihan totta? :D Olen 25v nainen ja syönyt pilttiä välipalana pienen ikäni, ja niin syövät monet kaverinikin! Piltit ovat terveellisiä, täynnä vitamiineja eikä mitään turhia lisäaineita. Lisäksi hedelmä- tai marjapiltit ovat hyviä leivontaan, esim kakun tai kääretortun väliin. Ja jos jää yli, niin omaan suuhun loput! :)

      Kannattaisko pikkuisen miettiä, haluatko tuollaisen mielipuolisen testosteronikasan kanssa minkäänlaista yhteistä tulevaisuutta rakentaa... Luin tuon viestisi ääneen avomiehellenikin; hyvät naurut saatiin molemmat!

      • alkup.kirjoittaja

        Voivoi :D kumpa olis silloin keksiny sanoa ukolle nuo leipomusjutut ;) nyt en enää viitsi puheeksi ottaa, tulee vaan sanomista.

        Ja valitettavasti on tuolla kaikenlaisia. Kovasti ottaa herneitä nenään jos minulla on joku paita päällä mistä hän ei tykkää.. jossen tee jotain asiaa niin kuin hänen mielestään on oikein.. jos ohjaan hänet vahingossa autolla ajaessa väärään paikkaan. Siitä tänään possahtikin oikea ydinpommi parkkihallissa kun en muistanut leimata lippua jotta päästäis ulos sieltä hallista, ennen kuin siinä vaiheessa että oltiin jo puomin takana poistumassa eikä sitten päästykään mihinkään :D

        Täytyy syödä piltit piilossa ;)

        Ja tosiaan alkoi tuon pilttiepisodin jälkeen tuntua että en minä jaksa tätä enää. mutta ei silti ollut voimia lähteä.


      • Miramella
        alkup.kirjoittaja kirjoitti:

        Voivoi :D kumpa olis silloin keksiny sanoa ukolle nuo leipomusjutut ;) nyt en enää viitsi puheeksi ottaa, tulee vaan sanomista.

        Ja valitettavasti on tuolla kaikenlaisia. Kovasti ottaa herneitä nenään jos minulla on joku paita päällä mistä hän ei tykkää.. jossen tee jotain asiaa niin kuin hänen mielestään on oikein.. jos ohjaan hänet vahingossa autolla ajaessa väärään paikkaan. Siitä tänään possahtikin oikea ydinpommi parkkihallissa kun en muistanut leimata lippua jotta päästäis ulos sieltä hallista, ennen kuin siinä vaiheessa että oltiin jo puomin takana poistumassa eikä sitten päästykään mihinkään :D

        Täytyy syödä piltit piilossa ;)

        Ja tosiaan alkoi tuon pilttiepisodin jälkeen tuntua että en minä jaksa tätä enää. mutta ei silti ollut voimia lähteä.

        Mä kannattaisin kyllä lähtemistä, jos mies ei suostu esim. terapiaan noiden järjettömien raivokohtaustensa kanssa. On usein niin, että jossain vaiheessa tuollainen raivioaminen muuttuu väkivallaksi siis fyysistyy. Hänellä on varmaankin jokin vihanhallinta ongelma. Tiedän kokemuksesta, kun oma isä on ollut samanlainen.


      • Ruususen marja
        alkup.kirjoittaja kirjoitti:

        Voivoi :D kumpa olis silloin keksiny sanoa ukolle nuo leipomusjutut ;) nyt en enää viitsi puheeksi ottaa, tulee vaan sanomista.

        Ja valitettavasti on tuolla kaikenlaisia. Kovasti ottaa herneitä nenään jos minulla on joku paita päällä mistä hän ei tykkää.. jossen tee jotain asiaa niin kuin hänen mielestään on oikein.. jos ohjaan hänet vahingossa autolla ajaessa väärään paikkaan. Siitä tänään possahtikin oikea ydinpommi parkkihallissa kun en muistanut leimata lippua jotta päästäis ulos sieltä hallista, ennen kuin siinä vaiheessa että oltiin jo puomin takana poistumassa eikä sitten päästykään mihinkään :D

        Täytyy syödä piltit piilossa ;)

        Ja tosiaan alkoi tuon pilttiepisodin jälkeen tuntua että en minä jaksa tätä enää. mutta ei silti ollut voimia lähteä.

        Ehdotan sulle, että alat kerätä niitä voimia jostain, voimaantua. Jos olet kova lukemaan, etsi vaikka kirjallisuutta esim. parisuhdeaiheista, narsismista ... mistä tahansa joka liittyy asiaan tiiviisti tai löyhästi.

        Tai harrasta jotain, missä voit hetkeksi unohtaa kaiken muun maailman ja varsinkin parisuhteesi. Etsi mitä tahansa, että pääset siitä ringistä ulos ensin edes hetkeksi. Hetket pitenevät sitä mukaa kun huomaat niiden hyvää tekevän vaikutuksen.

        Sellainen metka ilmiö on olemassa, että kun katselet kaukaa, menet kauemmaksi omista asioistasi, alat nähdä ne selvemmin. Ja kun näky selkiytyy, on helpompi saada selville, mitä tulee tehdä, miten menetellä. Ei lähteminen käy käden käänteessä, yhtäkkiä, suitsait, eroaminen on pitkä, hankala ja henkisiä voimia kysyvä urakka.


      • perimmäinen ongelma
        alkup.kirjoittaja kirjoitti:

        Voivoi :D kumpa olis silloin keksiny sanoa ukolle nuo leipomusjutut ;) nyt en enää viitsi puheeksi ottaa, tulee vaan sanomista.

        Ja valitettavasti on tuolla kaikenlaisia. Kovasti ottaa herneitä nenään jos minulla on joku paita päällä mistä hän ei tykkää.. jossen tee jotain asiaa niin kuin hänen mielestään on oikein.. jos ohjaan hänet vahingossa autolla ajaessa väärään paikkaan. Siitä tänään possahtikin oikea ydinpommi parkkihallissa kun en muistanut leimata lippua jotta päästäis ulos sieltä hallista, ennen kuin siinä vaiheessa että oltiin jo puomin takana poistumassa eikä sitten päästykään mihinkään :D

        Täytyy syödä piltit piilossa ;)

        Ja tosiaan alkoi tuon pilttiepisodin jälkeen tuntua että en minä jaksa tätä enää. mutta ei silti ollut voimia lähteä.

        Ongelma lieneekin vallan jossain muussa kuin piltissä... Miestä risoo joku muu. Ja se voi ilmetä tämmöisinä kummallisina asioina, mistä hän ei ehkä normaalisti noin kilahtaisi. Eli vaikka söisit pilttisi piilossa, todellinen ongelma ei poistu. Unohtaisin sinuna pohdinnat onko vauvan ruuan syöminen normaalia.


    • Raaka-Arska79

      No kylläpä on mies vähän oudosti reagoinut. Minulla on ollut kaksi (molemmat yli 25v suhteen aikana) naista jotka söivät tosiaan noita pilttejä, enkä minä sitä mitenkään kummallisena pitänyt, olihan nähnyt naisten ennenkin moista mössöä syövän, niin yläasteella, lukiossa kuin firman kahvihuoneessakin, joten eipä siitä mitään ongelmaa minulle muodostunut.

      Niin, ja olen nyt jo yli 30v mies, eikä tuo vieläkään mikään ihmetys minulle ole että joku nainen kaivaa pilttipurkin laukustaan ja alkaa syömään lounastaan. Huvittavaa ehkä, mutta ei mitään sen kummempaa.

    • erias

      Miespuoliset henkilöt (jotka eivät suunnittele perheenlisäystä lähiaikoina) yleensä kammoavat kaikkea mikä liittyy vauvoihin. Vaikka et haluaisikaan vauvoja, niin miehesi saattaa ajatella että vauvajutut eivät kuulu vielä teidän huusholliin. Itselläni on nimittäin kokemusta miehestä joka kammosi kaikkia vauvapuheita ja tavaroita jos lässytin vaikka jostain potkupuvusta että "onpas söpö", niin mies melkein suuttui! :D No mies (tai pojan kloppi) on jo historiaa.

    • pilttinams

      Haha. Voi tietysti ihmetellä, että "ai, voiko tuoda aikuisetkin itselleen ostaa?" ja tähän vastata "joo, pidän tästä, nam!". Mutta että suuttua? Miksi?

      Teininä tapasin itsekin syödä Piltin hedelmäsoseita välipaloina. Muutkin sitä tekivät. Yo-kirjoituksissakin taisi olla muutamalla mukana eväänä, eikä kukaan kieroon katsonut.

    • Havus

      Eh, niitä pilttejähän käytetään moniin ruokiin, hyydykekakkujen päällyksiin tai ties vaikka mihin. Monet aikuiset syövät niitä helppona välipalana esim. matkoilla ja muutenkin. Hedelmäsosettahan ne vain ovat, eivätkä mitään kissanruokaa.

    • hehehhheee

      uhkas erolla.. hahahah... komedia tuollasesta pitäs jo tehdä.. saako tehä ? :D

      hiihhiiii

      huuhhuhuhu

      ehhehehhee Ei voi olla!

      uhkaa yhdestä pilttipurkista erolla... on siinä saakeli ... en tiiä mitä sanos ! :D

      • MäärälläVäliä?

        "Uhkaa yhdestä pilttipurkista erolla..."

        Kyse oli kahdesta ( 1 syöty) pilttipurkista :D


      • hehehhehee
        MäärälläVäliä? kirjoitti:

        "Uhkaa yhdestä pilttipurkista erolla..."

        Kyse oli kahdesta ( 1 syöty) pilttipurkista :D

        no joo... :D

        eivoi ku nauraa oli vaikka 5 pilttipurkkia...


    • trioighoadfhg

      Veikkaan myös, että kammoksuu lapsensaantimahdollisuutta, söithän jo pilttiäkin. Kohta olet varmasti raskaana.

      Parkkihallijutun jälkeen kannatan myös eroa. Mies on äkkipikainen ja agressiivinen. Älä kerro lähdöstä etukäteen, muuten voi elämä lähtemiseen asti käydä vaikeaksi. Parasta olisi pakata kamat, kun hän on poissa.

      Piltti on nykyään aikuistenkin kätevä välipala, hedelmälisä, ruuan lisuke, jne.
      Terveellinen, helppo, maittava, jne.
      Laihdutusruokakin :)

      Tsemppiä jatkoon !

      • alkup.kirjoittaja

        Jotenkin epäilen ettei se ehkä kuitenkaan liittyisi lapsensaantimahdollisuuden pelkoon. Ollaan lapsista puhuttu jne. ja mies tietää kyllä etten ole valmis äidiksi. Jos vahinko sattuisi en luultavasti olisi valmis lasta pitämään. ¨

        Lähinnä häntä vaivaa se että olen AIKUINEN ja syön VAUVOJEN ruokaa. Sehän ei ole normaalikäytäntö. Satuin samoilla lämpöisillä kysymään mieheltä että mitäs sitten jos meillä olisi vauva, joka ei jaksaisi koko purkillista syödä, tai ylipäänsäkään kaikkea ruokaa lautaselta. Totesin, että tällaisessa tilanteessa söisin lapselta jääneet ruoat itse, oli se pilttiä tai makaroonia. Mies sanoi että et muuten söisi.. ne lentäisi roskiin.

        Muutenkin tuo on tarkka siitä mitä naapurit ja kaupantädit ynnämuut ihmiset hänestä ja minusta ajattelee. Tukka sekaisin ja kotivaatteissa ei saisi mennä postilaatikolle tms. joka on minusta ihan normaalia :D V*tut minä naapureista jos aamupäivällä haen postia.


      • Ruusun marja
        alkup.kirjoittaja kirjoitti:

        Jotenkin epäilen ettei se ehkä kuitenkaan liittyisi lapsensaantimahdollisuuden pelkoon. Ollaan lapsista puhuttu jne. ja mies tietää kyllä etten ole valmis äidiksi. Jos vahinko sattuisi en luultavasti olisi valmis lasta pitämään. ¨

        Lähinnä häntä vaivaa se että olen AIKUINEN ja syön VAUVOJEN ruokaa. Sehän ei ole normaalikäytäntö. Satuin samoilla lämpöisillä kysymään mieheltä että mitäs sitten jos meillä olisi vauva, joka ei jaksaisi koko purkillista syödä, tai ylipäänsäkään kaikkea ruokaa lautaselta. Totesin, että tällaisessa tilanteessa söisin lapselta jääneet ruoat itse, oli se pilttiä tai makaroonia. Mies sanoi että et muuten söisi.. ne lentäisi roskiin.

        Muutenkin tuo on tarkka siitä mitä naapurit ja kaupantädit ynnämuut ihmiset hänestä ja minusta ajattelee. Tukka sekaisin ja kotivaatteissa ei saisi mennä postilaatikolle tms. joka on minusta ihan normaalia :D V*tut minä naapureista jos aamupäivällä haen postia.

        Taidat tarkoittaa "AIKUISELLA" ikää. Aikuisuus ja ikä eivät kuitenkaan mitenkään korreloi keskenään. Aikuisuus tarkoittaa, että ihminen on henkisesti kasvanut sellaiseen 'mittaan', että osaa panna elämän asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen ja on vastuullinen tekemisistään ja tekemättä jättämisistään.

        Ts. osaa panna pilttipurkin tasoisen asian sille kuuluvaan 'mappiin' / lokeroon, eli; ei mitään väliiiii ! Ikäasioitanne et ole maininnut, ainakaan kaverisi ei täytä aikuisen kriteereitä.


    • ...voisin veikata

      taustalla ole ihan muut ongelmat...

    • _Netta_

      Miten joku voi edes kysyä tuollaista? Totta kai saat aikuisena ihmisenä päättää ihan itse, mitä syöt. Itsekin syön välillä pilttiä, ne ovat hyviä ja terveellisiä välipaloja. Vauvanruokaa ehkä, mutta mitä sitten? Sen sijaan miehesti reaktio ei ollut normaalin ihmisen reaktio. Tekstistäsi tuli sellainen vaikutelma, että elät luonnevikaisen ja äärimmäisen kontrolloivan miehen kanssa. Ja olet elänyt jo niin pitkään, ettet enää itsekään hahmota, mikä on normaalia käytöstä ja mikä ei. Jos minun mieheni saisi tuollaisia raivokohtauksia ja etenkin tuollaisista asiosta, lähtisin lipettiin ja aika äkkiä. Olisi kauheaa, jos pitäisi koko ajan olla varuillaan ja pelätä toisen reaktioita. En jaksaisi. Terve ihminen ei saa raivareita mitättömistä asioista. Mieti, elätkö terveen ihmisen kanssa.

    • . . nl

      käytöstä mieheltä.... eikö toi ole normaalia että joskus voi nauttia purkillisen pilttiä. Ruokaahan se on siinä missä muutkin ja vielä ravitsevaa sellaista. Mä tunnen monia aikuisia jotka syö pilttiä joskus eli et tee väärin sen suhteen. Joten miehesi on typerä jos uhkailee erolla tommoisen takia... se meinaa vaan yhtä.. hän ei ole tosissasi kanssasi ja etsii pienimmistäkin syistä syytä erota (mikäli et anna mitään suurta syytä kuten pettäminen tms.) tai hän pitää itseään jalustalla että kaiken pitää mennä ja olla kuten hän on ja hän tahtoo. Mä en ainakaan viihtyisi tollasessa suhteessa joka on noin epävarmalla pohjalla jo pelkästään piltti purkin vuoksi.

    • Thespian Tero

      Olen semiammattimainen esiintyjä. Treenit kestää välillä pitkään eikä aikaa kokkailla ole. Piltti maistuu ainakin meidän porukoissa monille. Erittäin simppeli tapa vetää pikavälipala.

    • MissEmily

      Oon yläasteella, ja otan kouluun välipalaks sitä. Varsinkin mangosose

    • jauhot sekaisin?

      hööö....... Onkohan miehelläsi kaikki ihan kotona?

      Itse söin opiskeluaikana paljonkin pilttejä. Erityisesti makean himoon sopivia kun eivät sisällä valkoista sokeria.

      Ei voi kun ihmetellä reaktiota.....

    • pilttimania

      Siis uhkasi erolla?

      Huhhellettä. Kyllä on monen ihmisen elämä sitten halveksuttavaa kun pilttihän on aivan hittituote monenkin opiskelijan ja linjoistaan/terveydestään huolehtivien keskuudessa.
      Miehesi on sairas. Haluaa sinun mielummin syövän jotain lisäainemoskaa kun puhdasta pilttiruokaa.

      Oma piltisaldo on tällä hetkellä (jos vauva-aikaa ei lasketa :)) semmoiset pari tuhatta purkkia ja kysyntä pysyy samana ainakin mango- ja luumusoseen kohdalla.

      Näytä miehellesi nämä vastaukset, jos on olemassa. Hiukan vielä kyseenalaistan koko juttua. Kukaan ei voi olla noin dille!

      • keskustelunaloittaja

        Löysinpä tämänkin ketjun pitkästä aikaa ja on jotkut käyneet taas vastailemassa :D

        Tilanne on ennallaan, saman miehen kanssa olen edelleen. Pilttiä en ole tuon episodin jälkeen kotona syönyt.

        Ja siis ihan totta tämä kaikki, järkyttävän kohtauksen tuolloin sai ja tosiaanki sanoi että jos tässä talossa vielä syön jotain vauvanruokaa tai edes ostan sitä kaupasta, ero tulee. Kumpa minäki voisin kyseenalaistaa tämän, mut totuutta on vaikea kyseenalaistaa :D


      • keskustelunaloittaja
        keskustelunaloittaja kirjoitti:

        Löysinpä tämänkin ketjun pitkästä aikaa ja on jotkut käyneet taas vastailemassa :D

        Tilanne on ennallaan, saman miehen kanssa olen edelleen. Pilttiä en ole tuon episodin jälkeen kotona syönyt.

        Ja siis ihan totta tämä kaikki, järkyttävän kohtauksen tuolloin sai ja tosiaanki sanoi että jos tässä talossa vielä syön jotain vauvanruokaa tai edes ostan sitä kaupasta, ero tulee. Kumpa minäki voisin kyseenalaistaa tämän, mut totuutta on vaikea kyseenalaistaa :D

        se vielä etten ole ukolle näitä viestejä näyttänyt, ihan riidan välttämiseksi.


      • -Neule-
        keskustelunaloittaja kirjoitti:

        se vielä etten ole ukolle näitä viestejä näyttänyt, ihan riidan välttämiseksi.

        Jos miehesi tietäisi, että kirjoittelet täällä, niin hän saisi varmaan yhden lisäsyyn häpeään ja kilahtaisi ihan täysin. Tuo mitä kuvailit aikaisemmin postilaatikolla käymisestä yms. kuulostaa aika pahalta. Itse pelkäisin, että kohta alkaa nyrkit heilua, jos puoliso olisi noin kontrolloiva ja kokisi, että tuotan hänelle jatkuvasti häpeän tunteita. Normaaliahan tuo ei ole mitenkään. Järkevä ihminen ei tunne häpeää puolisonsa Pilttin syömisestä tai hiusten sekaisuudesta.

        Et taida olla suhteessa mikään tasa-arvoinen kumppani, vaan paremminkin joku jota pitää vahtia ja kontrolloida. Kyllä minuakin voisi hävettää, jos vaikka koirani rikkoisi jotain tai lapseni käyttäytyisi huonosti, mutta puolisoni tekemiset ovat täysin hänen omiaan. En ole hänen omistajansa tai kasvattajansa ja hän on aikuinen ja itsenäinen ihminen.


    • 20vvvvvvvvvvvvvvvvvv

      hahahaha :D kyllä täällä on ihan yleistä tommonen. Meillä äiti harvemmin ostelee kun ei leivokaan sen kummemmin. Itse söin välillä lukioaikana välipalana niitä koulussa, samoin kaverit. Ja poikaystävän herkkua on piltti jonka on annettu MELKEIN jäätyä. mm... melkein ku mehujäätä tai sorbettia söis. Ihme ukko sulla :DDD

    • Anonyymi

      Voi mutta ei se ole ravitsevaa. Minä ja minun kaveri on 13 ja sen mielestä piltti on hyvää.

    • Anonyymi

      Aprikoosisosetta käsketään laittaan sacherkakkuun. Ne on hilloja terveellisempii vähäsokruisina. Urheilijat käyttävät välipaloina myös näitä.

    • Anonyymi

      Itse syön niitä Piltin ruokia (1-3v.), en hedelmäsoseita. Mieluummin sellaisen valmisruoan ostaa, kuin esim. jonkin atrian tai saarioisen keiton tai muun valmisruoan, joissa on suolaa liikaa ja lisä- ja säilöntäaineita.

    • Anonyymi

      Näin 12 vuotta myöhemmin alkuperäisestä alotuksesta haluan varmistaa, joko on laitettu lusikat jakoon?

      • Anonyymi

        Steriili ruoka ei oo hyvästä

        Vauvallekaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe