Olen nyt ollut kaksi viikkoa ketoosissa. Ennen ketoosia luin aiheesta aika paljon. Esimerkiksi sellainen väite esitettiin, että pari ensimmäistä päivää ovat raskaita ja sen jälkeen tuntee olevansa pirteä. Näin siksi, että aivot käyttävät ketoaineita mielellään energiana, kuitenkin korkeintaan 20–30% energiankulutuksesta.
Omalla kohdallani täytyy huomata, että treenaan 5 kertaa viikossa. Ja on kyllä pakko sanoa, ettei mitään pirteää oloa ole tullut. En huomaa suurta eroa aivotoiminnassani (lieko niin vajavaista muutenkin), mutta aivan yksiselitteisesti omalla kohdallani voin todeta, että treenaaminen ketoosissa on erittäin raskasta. Esimerkiksi juokseminen muuttuu ihan tervanjuonniksi. Muutaman minuutin juoksun jälkeen tuntuu, ettei mitään energioita ole ja saa väkisin tahdonvoimalla viedä eteenpäin. Sama juttu salilla. Jokainen sarja vaatii paljon pidemmän palautumisen ketoosissa kuin normaalisti. Normaali sarjapalautuminen on minulla luokkaa 1 minuutti. Nyt ne ovat olleet luokkaa 3 minuuttia. Saliaika kasvaa suhteettomasti.
Tämän kahden viikon aikana minulla on ollut myös pääkipua, jota tosin en voi varmuudella väittää johtuvan ketoosista.
Painoa on tippunut nyt 2 kg ja näen sen vatsapeitteistä. Sixpack on alkanut kajastaa. Olen yrittänyt pitää proteiinimäärät suht korkealla, jottei katabolia syö lihaksia. Toisaalta en tiedä, mitä lihas- ja vesipitoisuudelleni on tapahtunut. Voi olla, että nestepitoisuus kasvaa, kun huomenna alan taas nauttia hiilareita.
Jatkossa ehkä kiinnitän enemmän huomiota hiilareiden gykokeemiseen imeytymiskertoimeen eli suosin hitaasti imeytyviä. Sokerihumala on entuudestaan tuttu juttu ja haluan välttää sitä.
Kerro omista kokemuksistasi.
Ketoosi ja treenaus
25
9292
Vastaukset
- ja eläminen
yleensäkin onnistuu loistavasti ketoosissakin kunhan teet kaiken erittäin matalilla tehoilla. Hiiviskelet hiljaa sauvojen kanssa, kuormitat aivojasi vain kevyesti ja vähän kerrallaan, ja sitten lepäät paljon. Eli elät kuten VHH-vanhukset elävät.
- salihirmu karppi
tila johon PYRITÄÄN vaan tila johon PUDOTAAN ?
on aivan liian lyhyt aika tehdä johtopäätöksiä. Anna kehollesi aikaa sopeutua uuteen terveelliseen ruokavalioon. Jos ole aikaisemmin tottunut hiilihydraattitankkauksiin ja päässyt niiden avulla treenaamaan kunnolla niin nyt aika on toinen. Kestää oman aikansa ennenkuin elimistösi siirtyy hiilareitten poltosta rasvan polttoon. Täytyy vain opetella uudet tavat ja uusi elämä. Elimistölle on suunnaton muutos että se ei enää saa sokeria ja siksi tarvitaan aikaa.
- näin se vaan on
liikunnasta muka ymmärrät? Aina on sama vastaus "anna kehollesi aikaa sopeutua". Aina vaan pitää sopeutua. Olisi vaan parempi syödä luonnollisesti niin ei tarvittaisi mitään sopeutumisaikoja. Eikä tarvitsisi sopeutua myöskään niihin vitamiini- ja muihin lisäainevalmisteisiin kun ne saa ravinnosta itsestään.
Rasvan poltto ei lisäänny VHH:lla yhtään, johan se on tälläkin palstalla osoitettu moneen kertaan. Opettelisit tuntemaan elimistön perusasiat ennen kuin alat muita neuvomaan.
http://umami.fi/ruoka-juoma/tiia/matin-diabetes-tarina/
"Lisäravinteina on vahvaa D- ja C-vitamiinia, Omega3-rasvahappoja ja yksi monivitamiinitabletti."
Ja todella, pitää opetella elämä jota VHH hallitsee:
"Täytyy vain opetella uudet tavat ja uusi elämä." - vähän...
näin se vaan on kirjoitti:
liikunnasta muka ymmärrät? Aina on sama vastaus "anna kehollesi aikaa sopeutua". Aina vaan pitää sopeutua. Olisi vaan parempi syödä luonnollisesti niin ei tarvittaisi mitään sopeutumisaikoja. Eikä tarvitsisi sopeutua myöskään niihin vitamiini- ja muihin lisäainevalmisteisiin kun ne saa ravinnosta itsestään.
Rasvan poltto ei lisäänny VHH:lla yhtään, johan se on tälläkin palstalla osoitettu moneen kertaan. Opettelisit tuntemaan elimistön perusasiat ennen kuin alat muita neuvomaan.
http://umami.fi/ruoka-juoma/tiia/matin-diabetes-tarina/
"Lisäravinteina on vahvaa D- ja C-vitamiinia, Omega3-rasvahappoja ja yksi monivitamiinitabletti."
Ja todella, pitää opetella elämä jota VHH hallitsee:
"Täytyy vain opetella uudet tavat ja uusi elämä."Suurimman osan vitamiinilisistä syövät aivan tavallista virallisesti suositeltua ruokavaliota noudattavat. Mitä tästä pitäisi päätellä? Että se ruokavalio aiheuttaa vitamiinien puutosta...
- kohderyhmä?
vähän... kirjoitti:
Suurimman osan vitamiinilisistä syövät aivan tavallista virallisesti suositeltua ruokavaliota noudattavat. Mitä tästä pitäisi päätellä? Että se ruokavalio aiheuttaa vitamiinien puutosta...
Jos hetken miettii niin keksii että erilaiset lisät on kehitetty juuri ns. normaaliisti syöville. Jos jotain pillereitä kehitettäisiin erikoisryhmille niin niiden menekki olisi niin pientä että homma ei kannattaisi. Mutta kun kohderyhmänä on massat niin silloin tehdään voittoa, ja reilusti.
- Balleriina Lutuunen
ketoosissa ei jaksanut viilata eikä höylätä, kunnes varpusparvi lähti tuoksun kera.
- 18
No niin, ketoosi on tältä erää ohi. Tänään sitten palkitsin itseni Hesen Megapurilaisella ja salaatilla (en mä sentään ranskiksia suostu nielemään). Jännä juttu, mutta vähän sen jälkeen iski iavna hervoton väsymys. Niin kova, että treenit jäi tänään väliin. Olisikohan insuliiniarvot nousseet liian nopeasti. Voi olla kyllä univelkaakin.
En halunnut enää jatkaa ketoosia tällä erää, koska treenaaminen tuli niin raskaaksi ja epämiellyttäväksi. Mutta lopputulos oli se mitä tavoiteltiin. Rasvaprosentti tippui noin 1-2%. Vatsapeitteen poimu oheni enemmän kuin millimetrin 9:stä alle 8:aan.
En tuomitse, mutten myöskään suosittele ketoosia paljon liikkuville kuin korkeintaan pariksi viikoksi. VHH suuntautunutta ruokavaliota suosittelen kylläkin, mutta mitään ei pidä tehdä fanaattisen uskonnollisesti. Elämä on kivempaa kun suvaitsee kaikkien kukkien kukkia. - Veijo
http://www.kostdoktorn.se/kategori/traning
Riittää olympiakultatasolle, vuoristokiipeilyyn (Mount Everest) 0 hh jne . Millätasolla sinä liikut?- näin se vaan on
Tyyppi ei ole olympiakultaansa saanut ketoosissa vaan treenannut kuten muutkin olympiakulta-urheilijat. iilareiden voimalla.
Ja mitä tulee vuorikiipeilyyn niin sinne pyritään ottamaan rasvaa mukaan siksi että siinä on paljon energiaa pakattuna mahd. pieneen tilaan. Mukana voi kuljettaa vain rajoitetun määrän tavaraa. Ja sitten vaan mennään hitaasti. - yks toinen kp
missä on jonas ? sehän on björnin opettaja, jonas, rasvaa 40%;a, loput 60%:a hh ja proteiinia. go man go.
Eli toivottavasti se björn syö rasvaa yli 70 %: a lähes tuplamäärän jonakseen verrattuna. Vai syökö ?
Muuten se mässää prostkua, se taitaa ollaa määrältään samaa määrää kuin VRN:llä ->
vuoristokiipely, mitä itse muistan esmes Veikka G;n kipeilyistä pari vuotta sitten niin sekin söi aika rasvapitoista, miksiköhän ? kilo voita energiaa 7000 kcal, sama tliavuus repussa leipää olisko 1500-2000 kcal ? 'ai pastaa 2000 - 3000 kcal, ? Mutta keep it going... - Jonas X 2
yks toinen kp kirjoitti:
missä on jonas ? sehän on björnin opettaja, jonas, rasvaa 40%;a, loput 60%:a hh ja proteiinia. go man go.
Eli toivottavasti se björn syö rasvaa yli 70 %: a lähes tuplamäärän jonakseen verrattuna. Vai syökö ?
Muuten se mässää prostkua, se taitaa ollaa määrältään samaa määrää kuin VRN:llä ->
vuoristokiipely, mitä itse muistan esmes Veikka G;n kipeilyistä pari vuotta sitten niin sekin söi aika rasvapitoista, miksiköhän ? kilo voita energiaa 7000 kcal, sama tliavuus repussa leipää olisko 1500-2000 kcal ? 'ai pastaa 2000 - 3000 kcal, ? Mutta keep it going...esittää. Sieltä tulee silloin kommentti että olet tyhmä. Ilmeisesti siksi että tukeudut faktatietoon. Jota Veijo ei tee koskaan.
- 18
Tänään lenkillä. Meni todella kevyesti ketoosituskittelun jälkeen. Kyllä mua ei ainakaan vakuuta ketoosi urheilun kanssa. Melkein minuutin per kilsa nopeammin nyt eikä ollenkaan samanlaista kuolemanväsymystä ja tahdonvoimalla etenemistä. Iisipiisi lenkki.
- juuri.
Kun ei tutustu aiheeseen niin silloin käy juuri niin. Atkinsilla on ihan selvät ohjeet tähän, mutta jos ei jne...
Muistaakseni tuo aivojen ketoaineiden käyttökin on huomattavasti suurempaa, joten kertoisitko mistä noin alhainen prosentti on lähtöisin?
Jos muuten treenaat 5 kertaa viikossa, niin miksi sulla on tarvetta painonpudotukseen? Kumpi mättää enemmän, treeni vai ruokavalio?- 18
En mä enää muista, mistä luin tuon aivojen ketoaineosuuden, mutta tuota luokkaa se oli ja maininta oli parissakin paikassa.
Näissä jutuissa on sellainen ongelma, että tietäjiä on joka nurkalla eikä maallikko voi tietää, kehen luottaa. Tätäkin saittia kun lukee, niin esiintyy aivan päinvastaisia näkemyksiä ja suurin osa kirjoituksista on kuin teini-ikäisten nahistelua. Ainoa johon varmuudella voi luottaa, on omat havainnot. Ja voin kyllä sanoa, että "ketoosi-lenkki" on ihan julmetusti raskaampi kuin "hiilari-lenkki" – siis ainakin minun vartaloni sisällä. Sitä havaintoa ei tee tyhjäksi mitkään "asiantuntijoiden" kommentit.
Ja näkyyhän hiilareiden merkitys pitkässa aerobisessa suorituksessa, kun tankkaat matkalla yhden pussin geeliä (lähinnä maltodekstriiniä), niin on vaikea olla huomaamatta sitä piristymistä, mitä sen myötä tapahtuu jo muutamassa minuutissa.
Painonpudotustarpeeni liittyi oikeastaan siihen, että minun rasvaprosentikseni mitattiin ensin 22%, joka oli paljon enemmän kuin mitä itse olin arvioinut 16–18%. Laitoin samantien hiilarit pannaan ja poltin kaikki pikavarastot 115 minuutin lenkillä. Ketoosia pidin pari viikkoa. Alunperin olin jo päättänyt, että ketoosi pidän vain rajallisen ajan 2-3 vkoa. No, sitten päätin mennä tarkempaan rasvaprosenttimääritykseen ja tulos oli kuin olikin 17 %, joten senkään puolesta ei ollut enää tarvetta ketoosille. Tietysti kesäksi sitä haluaisi mahdollisimman leanin bodyn.
Rasvaprosentin tiputtaminen on helppoa jos tullaan vaikka 25:stä 20:een, mutta siitä eteenpäin se tulee ihan pirun hankalaksi. Salitreenaaminen edellyttää proteiinin lisäksi lievää energiaylijäämää käytännössä. Ja laihduttaessa lihas häviää läskiä nopeammin.
Kyllä minun normaaliruokavalioni on VHH-suuntautunut, muttei mikään mustavalkoinen. En syö perunaa, en vaaleaa leipää. Syön kokojyvä riisiä, kokojyvä pastaa, ruista – ja kaurapuuroa. Mutta enemmän kuin näitä syön vaaleaa lihaa, salaatteja, pähkinöitä, rahkaa, munia,... - se on
18 kirjoitti:
En mä enää muista, mistä luin tuon aivojen ketoaineosuuden, mutta tuota luokkaa se oli ja maininta oli parissakin paikassa.
Näissä jutuissa on sellainen ongelma, että tietäjiä on joka nurkalla eikä maallikko voi tietää, kehen luottaa. Tätäkin saittia kun lukee, niin esiintyy aivan päinvastaisia näkemyksiä ja suurin osa kirjoituksista on kuin teini-ikäisten nahistelua. Ainoa johon varmuudella voi luottaa, on omat havainnot. Ja voin kyllä sanoa, että "ketoosi-lenkki" on ihan julmetusti raskaampi kuin "hiilari-lenkki" – siis ainakin minun vartaloni sisällä. Sitä havaintoa ei tee tyhjäksi mitkään "asiantuntijoiden" kommentit.
Ja näkyyhän hiilareiden merkitys pitkässa aerobisessa suorituksessa, kun tankkaat matkalla yhden pussin geeliä (lähinnä maltodekstriiniä), niin on vaikea olla huomaamatta sitä piristymistä, mitä sen myötä tapahtuu jo muutamassa minuutissa.
Painonpudotustarpeeni liittyi oikeastaan siihen, että minun rasvaprosentikseni mitattiin ensin 22%, joka oli paljon enemmän kuin mitä itse olin arvioinut 16–18%. Laitoin samantien hiilarit pannaan ja poltin kaikki pikavarastot 115 minuutin lenkillä. Ketoosia pidin pari viikkoa. Alunperin olin jo päättänyt, että ketoosi pidän vain rajallisen ajan 2-3 vkoa. No, sitten päätin mennä tarkempaan rasvaprosenttimääritykseen ja tulos oli kuin olikin 17 %, joten senkään puolesta ei ollut enää tarvetta ketoosille. Tietysti kesäksi sitä haluaisi mahdollisimman leanin bodyn.
Rasvaprosentin tiputtaminen on helppoa jos tullaan vaikka 25:stä 20:een, mutta siitä eteenpäin se tulee ihan pirun hankalaksi. Salitreenaaminen edellyttää proteiinin lisäksi lievää energiaylijäämää käytännössä. Ja laihduttaessa lihas häviää läskiä nopeammin.
Kyllä minun normaaliruokavalioni on VHH-suuntautunut, muttei mikään mustavalkoinen. En syö perunaa, en vaaleaa leipää. Syön kokojyvä riisiä, kokojyvä pastaa, ruista – ja kaurapuuroa. Mutta enemmän kuin näitä syön vaaleaa lihaa, salaatteja, pähkinöitä, rahkaa, munia,...Aivot tarvii sen noin 30% energiastaan glukoosista ja lopun se voi ottaa ketoaineista.
Tätä saittia kun lukee, niin kannattaa muistaa että tällä palstalla on muutama trolli jotka jakavat disinformaatiota ja häiriköivät kaikissa mahdollisissa ketjuissa.
Ketoosi liitetään lähinnä Atkinsiin ja huomaan että et ole tutustunut aiheeseen, ihan kuten alunperin arvelin. Atkinsilta löytyy ohjeet joita noudattamalla ei tule ongelmia.
Karppi pärjaa pitkät suoritukset ilman tankkausta kuten esim maratonin. VHH:n ja liikunnan yhdistämisestä löytyy kyllä tietoa mutta ei täältä VHH-vastustajien palstalta.
Mutta ei tästä sen enempää kun tämä ei ole oikea palsta tälle aiheelle. - maratonin
se on kirjoitti:
Aivot tarvii sen noin 30% energiastaan glukoosista ja lopun se voi ottaa ketoaineista.
Tätä saittia kun lukee, niin kannattaa muistaa että tällä palstalla on muutama trolli jotka jakavat disinformaatiota ja häiriköivät kaikissa mahdollisissa ketjuissa.
Ketoosi liitetään lähinnä Atkinsiin ja huomaan että et ole tutustunut aiheeseen, ihan kuten alunperin arvelin. Atkinsilta löytyy ohjeet joita noudattamalla ei tule ongelmia.
Karppi pärjaa pitkät suoritukset ilman tankkausta kuten esim maratonin. VHH:n ja liikunnan yhdistämisestä löytyy kyllä tietoa mutta ei täältä VHH-vastustajien palstalta.
Mutta ei tästä sen enempää kun tämä ei ole oikea palsta tälle aiheelle.voi laahustaa läpi ilman tankkausta eikä tule edes hiki.
- 18
se on kirjoitti:
Aivot tarvii sen noin 30% energiastaan glukoosista ja lopun se voi ottaa ketoaineista.
Mutta ei tästä sen enempää kun tämä ei ole oikea palsta tälle aiheelle.Nyt väitän kyllä, ettet itse tiedä mitä puhut. Luuletko tietäväsi vai entäs jos vain luulet? Onko sulla omaa kokemusta urheilusta, muutakin kuin Atkinsin kirjasta luettua. Kyllä minä tutustuin ketoosin huolella ennen kuin siihen rupesin, juttelin lääkäri kaverini kanssa pitkään aiheesta.
Minä hankkiuduin ketoosin oikeaoppisesti ja nopeutetusti polttamalla kaikki pikavarastot ensin pitkällä lenkillä. Sen jälkeen olin yhteen 18 päivää syömättä hiilareita enempää kuin n. 15 g päivässä, kun 30 g saa syödä ja kokoiseni (iso) jopa enemmän. Ketostixit tulivat tutuiksi.
Mä sanon tämän selvästi: Omista kokemuksestani tiedän, miltä ketoosi tuntuu treenatessa. Ja minä huomasin sen aivan selvästi. Olin kuin toinen ihminen. Muutaman minuutin juoksun jälkeen aivan energiaton. Se johtuu siitä, että rasvanpolttaminen on paljon rankempi rutiini kuin hiilarin polttaminen.
Jos et harrasta itse urheilua vaan luet pelkästään kirjoja niin kokeilepa ensin itse. Dieettikirjat ovat enemmän tai vähemmän aina uskonkappaleita. Oiketakin tietoa löytää, mutta ensin pitää, mihin tietoon pitää luottaa. Viime kädessä kysyn aina lääkäriystävältäni, jonka ammattitaitoon luotan enemmän kuin nimimerkkien varjolla kirjoittaviin. - pois...
18 kirjoitti:
Nyt väitän kyllä, ettet itse tiedä mitä puhut. Luuletko tietäväsi vai entäs jos vain luulet? Onko sulla omaa kokemusta urheilusta, muutakin kuin Atkinsin kirjasta luettua. Kyllä minä tutustuin ketoosin huolella ennen kuin siihen rupesin, juttelin lääkäri kaverini kanssa pitkään aiheesta.
Minä hankkiuduin ketoosin oikeaoppisesti ja nopeutetusti polttamalla kaikki pikavarastot ensin pitkällä lenkillä. Sen jälkeen olin yhteen 18 päivää syömättä hiilareita enempää kuin n. 15 g päivässä, kun 30 g saa syödä ja kokoiseni (iso) jopa enemmän. Ketostixit tulivat tutuiksi.
Mä sanon tämän selvästi: Omista kokemuksestani tiedän, miltä ketoosi tuntuu treenatessa. Ja minä huomasin sen aivan selvästi. Olin kuin toinen ihminen. Muutaman minuutin juoksun jälkeen aivan energiaton. Se johtuu siitä, että rasvanpolttaminen on paljon rankempi rutiini kuin hiilarin polttaminen.
Jos et harrasta itse urheilua vaan luet pelkästään kirjoja niin kokeilepa ensin itse. Dieettikirjat ovat enemmän tai vähemmän aina uskonkappaleita. Oiketakin tietoa löytää, mutta ensin pitää, mihin tietoon pitää luottaa. Viime kädessä kysyn aina lääkäriystävältäni, jonka ammattitaitoon luotan enemmän kuin nimimerkkien varjolla kirjoittaviin.jos tunnet tarvetta siihen. Olet tutustunut hieman ketoosiin, mutta kuten sanoin et ole tutustunut ketoosiin/VHH:n ja urheilun yhdistämiseen tarpeeksi.
Minä pystyn ketoosillakin tekemään tunnin juoksulenkin, ei se ole mikään ongelma, paitsi jos ei tiedä mitä tekee. Asiasta löytyy oikeaakin tietoa mutta kuten totesin ei täältä VHH-vastustajien palstalta.
Jeps tämä riittää tältä erää. Voitte jatkaa rauhassa VHH-vastaisen propagandan levittämistä, minä lähden nauttimaan alkanesta kesästä.
- Karppi09
Vaimo harrastaa juoksemista ja hän kanssa huomasi ketoosivaiheessa, että ylämäet eivät sujuneet ja kunto tuntui lakkaavan.
Hommaa ei kuitenkaan tarvinnut hiilareilla paikata, vaan riitti että antoi kehon tottua asiaan. Itse huomasin, että rasva ja proteiini pitivät punttitreeneissä kamalan olon poissa. Ainoastaan silloin, kun olin unohtanut syödä, tuli kamala olo.
En tiedä miten sitten on jos yhdistää sekä puntin että juoksun. - käteen...
Mistä päättelet, että elimistösi tottuisi kahdessa viikossa vähähiilihydraattiseen ruokavalioon kun olet koko siihenastisen elämäsi syönyt runsaasti hiilihydraatteja? Tokihan ihmisen elimistö vaatii pidemmän ajan sopeutuakseen käyttämään pääpolttoaineenaan hiilihydraattien sijaan rasvaa!
- 18
Ja kuinkahan empiiristä urheilutietoa täällä taas jaetaan vai jotain dieettikirjan uskonkappaletta. Kunhan ensin jaksat juosta edes tunnin, niin tule sitten neuvomaan.
Tänne ei näemmä kannata kirjoittaa. Ei täällä tiedä, kehen voi luottaa, kun täyttä paskaa kirjoittavat selvästi uskovat itse tietävänsä, kun todellisuudessa vain luulevat! - ultraaja
18 kirjoitti:
Ja kuinkahan empiiristä urheilutietoa täällä taas jaetaan vai jotain dieettikirjan uskonkappaletta. Kunhan ensin jaksat juosta edes tunnin, niin tule sitten neuvomaan.
Tänne ei näemmä kannata kirjoittaa. Ei täällä tiedä, kehen voi luottaa, kun täyttä paskaa kirjoittavat selvästi uskovat itse tietävänsä, kun todellisuudessa vain luulevat!Pakkohan tähän on jotain kommentoida...kyllä se vaan niin on, että urheilija (jo kuntoilijasta lähtien) tarvitsee tietyn määrän Hiilareita jo pelkässä suorituksessa...itse olen pitkän linjan maratoonari ja tällä hetkellä juoksen pääsääntöisesti ainoastaan ultramatkoja...Haluaisin tietää heebon, joka lähtee 100km:n kisaan tai vuoristomaratonille pelkkääläskiä messissä...kyllä siinä täytyy syödä hiilareita ja hieman protskuja...eikä hirvittävästi rasvaa...
Itse olen puottanut ketoosin avulla hieman rasvaprosenttiani ja sen aikana treenaaminen kovilla tehoilla on kyllä ihan utopiaa...hidasta lenkkiä kylläkin voi tehdä vallan mainiosti. Ketoosin jälkeen taas normaaliin hyviin hiilareihin ja tasapainoiseen ruokailuun siirtymisen jälkeen treenit kulkevat vallan mainiosti!
Itse voin suositella Ketoosia silloin kun kerätään kilsoja tai ei pystytä treenaamaan kovilla tehoilla...tiedä häntä, mutta itse uskon kyllä muutaman viikon ketoosijakson parantavan rasvanpolttoa pidemmäksikin ajaksi.
Rasva-aineenvaihduntahan on kuitenkin näinkin tylsässä lajissa kaikkein tärkeintä... - Veijo
ultraaja kirjoitti:
Pakkohan tähän on jotain kommentoida...kyllä se vaan niin on, että urheilija (jo kuntoilijasta lähtien) tarvitsee tietyn määrän Hiilareita jo pelkässä suorituksessa...itse olen pitkän linjan maratoonari ja tällä hetkellä juoksen pääsääntöisesti ainoastaan ultramatkoja...Haluaisin tietää heebon, joka lähtee 100km:n kisaan tai vuoristomaratonille pelkkääläskiä messissä...kyllä siinä täytyy syödä hiilareita ja hieman protskuja...eikä hirvittävästi rasvaa...
Itse olen puottanut ketoosin avulla hieman rasvaprosenttiani ja sen aikana treenaaminen kovilla tehoilla on kyllä ihan utopiaa...hidasta lenkkiä kylläkin voi tehdä vallan mainiosti. Ketoosin jälkeen taas normaaliin hyviin hiilareihin ja tasapainoiseen ruokailuun siirtymisen jälkeen treenit kulkevat vallan mainiosti!
Itse voin suositella Ketoosia silloin kun kerätään kilsoja tai ei pystytä treenaamaan kovilla tehoilla...tiedä häntä, mutta itse uskon kyllä muutaman viikon ketoosijakson parantavan rasvanpolttoa pidemmäksikin ajaksi.
Rasva-aineenvaihduntahan on kuitenkin näinkin tylsässä lajissa kaikkein tärkeintä...Elää erittäin voimakkana häiriköiden keskuudessa.
He jotka toteuttavat LCHF ruokavaliota "sääntöjen mukaan" eivät valita energia puutteesta vaan kertovatomasta kokemuksesta kuten minäkin että asia on lähinnä päinvastoin.
Tällä sivulla on niin paljon aivan ikiomia VHH ruokavalioita aina lautasmaallia myöden joten en jaksa paljon kiinnittää huomiota väitöksiin sinne tai tänne.
Ne esimerkit jpoita olen laittanut, ja niitä löytyy lisää, leimataan häiriköiden toimesta tietysti paikkansapitämättömiksi mutta omapahan on murheensa.
- AnonyymiUUSI
Toimiiko
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 12710462
- 525060
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422261Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052078- 281976
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131611Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411432Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta281093Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v311041Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54987