Seksin määrä parisuhteessa

Onneton-90

Miten usein seksiä voi parisuhteessa vaatia? Mulle kelpaisi joka päivä mutta kundikaveri on enemmän 'pari kertaa kuussa' -tyyppiä. Onko noin vähäisen seksin määrä ees normaalia parikymppisiltä?

28

1663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -s-

Itse olen sitä mieltä, että jos joka päivä sitä seksiä olisi, niin siitä menisi jossain vaiheessa se kunnon läheisyydentunne ja hohto. Jos on se pari kertaa kuussa niin silloin voi jo innolla odottaa näitä hetkiä.

• -normi-

parikymppisiltä normiannos seksiä on aamulla, illalla ennen nukkumaan menoa ja lomilla lisäksi iltapäivisin

• hkjhkjk

Seksin määrä vaihtelee ihmisillä, voisitha pyytää miestäsi nuolemaan sulle orgasmin jos hän ei halua seksiä.

• välihuom.
        hkjhkjk kirjoitti:

Seksin määrä vaihtelee ihmisillä, voisitha pyytää miestäsi nuolemaan sulle orgasmin jos hän ei halua seksiä.

Se, että nuolee toisen sukuelimiä ON seksiä. Joten jos hän ei halua seksiä, häneltä voisi pyytää seksiä vasten tahtoaan niin, että vaan se toinen saa? Suuseksi on seksiä. Jos ei halua seksiä, ei yleensä halua toisen sukuelimiä suuhunsakaan.

• määräävämäärä

Pari kertaa kuussa on normaalia .. hänelle.
      Jos ei kysyntä ja tarjonta kohtaa - silloin on vakka valinnut kantensa väärin.

• Havus

Normaalia ei taida ollakaan. Pari kertaa kuussa kuulostaa kyllä minusta todella vähältä, varsinkin noin nuorelle. Mutta ihmiset ovat erilaisia. Suosittelen lähtemään suhteesta, rikot vielä itsesi tuollaisen eunukin kanssa.

• Myös seksin määrä

Kyllä sitä tuossa iässä tuli seksiä harrastettua vähintään se 2-3 kertaa viikossa, suhteen alussa varmaan joka päivä, mutta nykyään tuo pari kertaa kuussa on ihan hyvä määrä, kun tuota ikää on jo melkein 50 molemmilla.

• tralalalaa

olen 21 mies 24, seurusteltu 3 vuotta, tän vuoden aikana harrastettu seksiä 1 kerta, viimevuodenkin panokerrat voi varmaan laskea ihan kahden käden sormin. alussa seksiä oli kyllä ihan viikoittain, mutta en sitten tiiä mitä on tapahtunut.

• ........

Muutaman kerran kuukaudessa pitkässä suhteessa.. jos olisi enemmän aikaa ja vähemmän stressiä niin sitten sitä olisi varmasti tuplasti enemmän.

• Tim Pum

Aika vähäksi jää teillä. Itseä kiinnostaa melkeinpä päivittäin nyt näin nelikymppisenä, onneksi naistakin.

Mutta eihän se aina mene yks yhteen, edellisessä suhteessa en ollut kovin kiinnostunut, mikä johtui sellaisesta yleisestä seksittömyyden tunteesta ja huomioinnin puutteesta. Kokeiles olla oikein kultainen ja houkutteleva, tee välillä suoria aloitteita, kerro haluistasi positiivisessa mielessä ja ihan avoimesti vaikka juuri seksin jälkeen, kehu häntä paljon. Voi olla että kaverisi on vain epävarma eikä osaa tuntea itseään kovin seksuaaliseksi. On tosin selvä, että kun kerran hän on mies, niin hänenkin pitäisi kyetä olemaan aloitteellinen - kokeiles jos saat kaivettua tämän puolen hänessä esiin. Mutta kokeile kuitenkin olla rohkeampi ja aloitteellisempi alkuun, ehkä se siitä lähtee!

• n24

No ei kuulosta musta ihan normaalilta parikymppiseltä mieheltä. Tai siis normaali varmasti on, mutta ei ehkä ihan keskivertoa, ihmiset on erilaisia. Me ollaan seurusteltu 6 vuotta, ollaan 24-25 vuotiaita ja seksiä harrastetaan 2-5 kertaa viikossa.

• ththththththt

tommoset teinit vielä mitään seksiä tarvi.

• ,,,,,,,,,,,,,,

Miksi laskea määrää...orgasmin voi hoitaa vaikka omilla pikku sormilla. Jos toinen haluaa nylkyttää koko ajan ja toinen ei on yhtälö ilman muuta hankala, muttei mahdoton. Toisaalta, kun kuluu muutama vuosi saat lapsen jne. voivat osat vaihtua ja kaverisi voivottelee puutteessa, sellaista elämä on. Jos rakastat kyseistä kundia ja teillä menee hyvin, niin pidä mielessäsi tuo em. asia.

• Mizty

Tääl vähän sama homma. Pikkusen päälle 20v ollaan kumpikin ja seksiä on noin 1-4 kertaa kuukaudessa. Tosin joskus on niitä pyrähdyksiä et saman päivän aikana voidaan harrastaa kolmekin kertaa. Niitä kyl on melko harvoin...
      Parempi silti näin päin. Oon ollu aikasemmin suhteessa sellasen miestyypin kans joka vinkuu seksiä 3-5 kertaa päivässä, joka päivä. Ei sellasta jaksa pidemmän päälle.

• Juppeno

Olemme olleet yli 20 vuótta yhdessä ja vieläkin HIMOTTAA sama nainen. Me rakastelemme vähintään 3 - 5 kertaa viikossa. Varaa aikaa toisilleen, jättää telvision ja netit vähemmälle. Nauttii toisen lämmöstä ja laittaa pökköä pesään.....

• Minä vaan m22

Ollaan molemmat 22-vuotiaita, yhdessä oltu kohta 4 vuotta, seksiä n. 2-3 kertaa viikossa, itse kyllä haluaisin päivittäin. Tuntuu että tämä ei riitä, mutta muuten menee niin hyvin että en halua erota. Harmittaa vaan kun menee 5 päivää viikosta nukkumaan halut mielessä ja toinen vaan kääntää kylkeä ja nukkuu tyytyväisenä.

• 987rufyhj

Joku sanoo, että 4 kertaa kuussa on jo JOKA VIIKKO ja se muka on vähän? Vielä päälle päivät että voi harrastaa seksiä kolme kertaa päivässä. No, se sentään tajuaa arvostaa jotain. Sä inset kun 2-3 kertaa viikossa on seksiä. Hei haistakaa paska ihan suoraan sanottuna. Että oikein muuten menee niin hyvin, ettet halua erota, joo, kyllä sä todella uhraudut. Että kun harmittaa, kun ei aina saa kaikkea mitä haluaa... Niin. On se kurjaa.

Opettelisit sinäkin a) runkkaamaan, niin loppuisi toi liika ininä, ja b) tajuamaan että säkin saat aika paljon. Ole tyytyväinen siitä mitä saat.

• voi69

Meillä 40-kymppisiä molemmat. Vaimon saa houkuteltua kerran kuussa. Itselle sopisi 1-2 viikossa.

• nainen2325

3 pv on vä'liä sitten on jo peiton heiluttava. tai tulee oma apu

• mk

Iässä panes keltiin vaikka 5 kertaa päivässä mutta jos poikaystääsi ei seksi kiinnosta kuin parikertaa kuussa niin jotain on pielessä ja jos haluat seksiä enemmän niin vaihda mistä. Itse kohta 50v mies ja tälläkin iällä 2-6 kertaa viikossa on hyvä määrä eikä tartte puutteessa olla ja on ymmärtäväinen kumppani. Puolisoiden tehtävä on huolehti kumppanin tyydyttävästä ja määrällisesti oikeasta seksuaalisesta kanssakäymisestä niin pari suhde kukoistaa ja voi hyvin.

• Lueppas tuo sinun ensimmäinen lause uudestaan...VAATIA seksiä?!?! Ei ihme ettei jätkällä tee mieli usein...

• 98yiutgjh

Normaalia on. Ei ole eunukki eikä sairas. Ihan normaali ihminen, jolla ei ole kovin vahva seksuaalinen halukkuus. Sinäkin olet normaali. Teillä vaan ei oikein rytmit kohtaa. Voisitteko jutella kompromissin, vaikka edes kerran viikossa, se olisi 4 kertaa kuussa, eli vain 2 kertaa enemmän kun miehellä normisti, mutta tuplat sinulle? Voisitteko harrastaa erotiikkaa, siis kaikkia leikkejä enemmän? Flirttailla, onko hän muuten seksuaalinen, siis kiinnostaa flirttailla, te suutelette usein, ja kiihotatte toisianne muuten? Jos leikit jättää pois, myös pelit kuolee, aloittakaa vaikka sillä läheisyydellä. Kysy mikä häntä kiinnostaisi ja mikä saisi ehkä seksihaluja lisääntymään.

Monesti seksuaalista himoa täytyy vähän houkutella, rohkeutta herätellä ja seksiä elää, että sitä on muutenkin kun vaan seksinä, että se kiinnostaa. Kysy ja jutelkaa: älä vaan mene syyttämään, vaan kerro rehellisesti, että haluat seksiä niin paljon, että se vaivaa, kun hän ei. Ja mielellään sano, että haluat juuri häntä, hän on sinulle niin kiihottava (hivelee itsetuntoa ja minusta ainakin on kivempaa, kun kumppani haluaa MINUA eikä vaan yleisesti seksiä... Psykologinen juttu tai jotain).

Nuorilta yleensä just odotetaan paljon, ja koko ajan, seksin pitää pyöriä päässä jatkuvasti muka jne. mutta sehän nyt on ihan soopaa, joillain se vaan lisää paineita, opiskelut ja muut vievät aikaa, suhteessa on vielä epävarmuutta jne. joten ongelmia voi ihan hyvin olla. No, mutta: yritä jotain, kyllä ne suurimmaksi osaksi ongelmat ratkeaa. Ehkä hän on vaan epävarma tai ei oikein uskalla kokeilla.

• ddddddgggg

No minulla tulee kesällä 11 vuotta kun olen viimeksi seksiä harrastanut vaimoni tai muiden kanssa et aika harvoin.Eikä valittamista.

• Toimiva parisuhde

Olemme olleet yhdessä alle puolitoista vuotta, ja saman katon alla asutaan. Seksi toimii, kemiat on muutenkin kohdallaan, ja haluan avomiestäni edelleen. Hän ei vain ole niitä, joilla on seksi mielessä aina ja joka päivä (vaikka onkin parikymppinen). Itselleni kelpaisi useamminkin, määrä vaihtelee meillä yhdestä viiteen kertaan kuussa tätä nykyä.
      Toki en itsekään ihan aina ole "sillä tuulella", joten sekin vähentää toisinaan tuota määrää. Mutta itse olen kuitenkin tyytyväinen tilanteeseen, sillä suhteemme on hyvissä urissa.
      Asiassa on auttanut PUHUMINEN, joka meiltä onneksi keskenämme paremmin kuin pareilla yleisesti, uskoisin. Jossain vaiheessa kuvittelin, että kumppanini haluttomuus johtuu minusta, (ja se vaivasi) mutta otin asian puheeksi ja hän vakuutti, ettei näin ole. Hän vain reagoi tavallista herkemmin haittatekijöihin, ja kärsii täten stressistä, rahahuolista ja univaikeuksista lähes tulkoon vuorotellen.
      Rakastamme toisiamme, hellyyttä ja kauniita sanoja sekä yhdessä vietettyä aikaa on muutoin paljon. Olen onnellinen. Itse ajattelen, ettei PARISUHDE oli kovinkaan terveissä uomissa, jos "seurustellaan vakavasti" ja silti koko homma pyörii pelkän seksin ympärillä - tarvitaan paljon muutakin.

Neuvoni kaikille onkin; Mikäli ette ole tyytyväisiä johonkin piirteeseen kumppanissanne, miettikää oletteko kuitenkin onnellisia hänen kanssaan. Ei kannata hylätä hienoa suhdetta yhden, ehkä jopa mitättömän epäkohdan takia.

• Monimutka

Itse olen huomannut että seksin suhteen on olemassa (hyvin karkeasti jaettuna) kehdenlaisia ihmisiä. On niitä jotka tarvitsevat seksiin juuri tietynlaisen fiiliksen ja hetken ja häiriintyvät helposti kaikenlaisiata elämän vastoinkäymisistä (stressi, rahahuolet yms.). Sitten on niitä jotka nimenomaan haluavat seksiä koska se auttaa rentoutumaan ja unohtamaan stressin, työhuolet jne. Molemmat ovat ihan ymmärrettäviä tapoja reagoida. Mutta valitettavasti vain on niin että kun elämä, varsinkaan lapsiperheessä, ei ole yleensä mitenkään kovin rentoa ja helppoa, ensin mainitut helposti ulkoisista tekijöistä häiriintyvät tyypit ovat usein juuri noita kuuluisia haluttomia puolisoita. He voivat myös helposti vaikuttaa puolisosta vain jatkuvasti jostain nariseviilta valittajilta vaikka se on vain heidän tapansa reagoida elämän paineisiin. Seksiä rentoutumistarkoituksessa harrastavat taas pääsevät helpommin yli vaikeista paikoista ja seksielämän ylläpito pitkässä parisuhteessa on monesti helpompaa.

• Kilpolly
        Monimutka kirjoitti:

Itse olen huomannut että seksin suhteen on olemassa (hyvin karkeasti jaettuna) kehdenlaisia ihmisiä. On niitä jotka tarvitsevat seksiin juuri tietynlaisen fiiliksen ja hetken ja häiriintyvät helposti kaikenlaisiata elämän vastoinkäymisistä (stressi, rahahuolet yms.). Sitten on niitä jotka nimenomaan haluavat seksiä koska se auttaa rentoutumaan ja unohtamaan stressin, työhuolet jne. Molemmat ovat ihan ymmärrettäviä tapoja reagoida. Mutta valitettavasti vain on niin että kun elämä, varsinkaan lapsiperheessä, ei ole yleensä mitenkään kovin rentoa ja helppoa, ensin mainitut helposti ulkoisista tekijöistä häiriintyvät tyypit ovat usein juuri noita kuuluisia haluttomia puolisoita. He voivat myös helposti vaikuttaa puolisosta vain jatkuvasti jostain nariseviilta valittajilta vaikka se on vain heidän tapansa reagoida elämän paineisiin. Seksiä rentoutumistarkoituksessa harrastavat taas pääsevät helpommin yli vaikeista paikoista ja seksielämän ylläpito pitkässä parisuhteessa on monesti helpompaa.

Mistä nämä erot johtuvat? Eli toisin sanoen on ihmisiä, jotka tuntevat itsensä seksuaalisiksi olennoiksi ja ovat innokkaita sänkyhommissa ja sitten on niitä, jotka ovat epävarmempia seksuaalisuudestaan. Epävarmoja seksi hermostuttaa ja stressaa helpommin.

Tämä ei tarkoita epävarmuutta seksuaalista suuntautumisesta, vaan epävarmuutta, joka syntyy kun epäillään omia haluja, taitoja, kykyjä, toisen halukkuutta,taitoja, kykyjä jne.

• Normaalia tai ei

Yritä rakentaa tilanne niin että et vaadi tai odota seksiä, vain tarjoat mahdollisuuden siihen. Itse koen jotenkin ahdistavaksi, jos naisella on jotenkin kova odotus, että juuri tänään ja nyt. Aina ei vain toimi ei vaikka kuinka itsekin haluaisi.

Itse koen toisen läheisyyden tärkeäksi ja erityisen ihanalta se tuntuu kun on hiukan viileää, jolloin toinen ihanasti lämmittää. Alkoholi ei myöskaan lisää haluja eikä varsinkaan paranna kykyjä. Kumppanisikin on varmasti aktivisimmillaan, kun hän on levännyt eivätkä muut kiireet ole päällimmäisenä.

• pullukka...

seksiä meillä 2-12 kertaa viikossa.. kiimaa on ollut aina, olemme oikea pari.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      8830
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      140
      5073
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      38
      4443
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3628
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      3252
    6. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      60
      3082
    7. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      3007
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      32
      2668
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      422
      2383
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2319
    Aihe