Onko kukaan kokeillut tätä? Ranskalainen keksintö jossa ensiksi mennään täysin ilman (tai siis eihän se ole mahdollista, mutta kuitenkin hyvin vähällä hiilarilla) hiilareita ja sitten lisätään hieman kasviksia ja sitten taas ilman hiilareita jne. Painonpudotuksen jälkeen ruokavalioon aletaan tutustuttamaan muitakin ruoka-aineita.
Jonkinlaiset dieettiohjeet löytyy täältä http://www.laihdutus-dieetti.com/2010/05/dukan-dieetti.html
Tästä on tulossa kirjakin. En tiedä milloin suomeksi, mutta englanniksi 15. tätä kuuta.
Dukan Dieetti
9
3816
Vastaukset
- dukantoimii
Ainaskin veteraaniurheilijan blogissa (Suomen suosituin) pidetään Dukan dieettiä hyvänä.
http://sundqvist.blogspot.com/2010/07/dukanin-dieetti-jatkuu.html
http://sundqvist.blogspot.com/2010/05/dukanin-dieetti-lahde-mukaan-kokeiluun.html
Mistä tässä on kyse?
Christer Sundqvist päätti kokeilla Dukanin dieettiä. Siinä syödään runsaasti proteiinia ja rasvaa sekä vähennetään huomattavasti hiilihydraattien saantia. Hyökkäysvaiheen (Vaihe numero 1) aikana "laihdutuspäällikkö" Sundqvist nautti lähes pelkästään proteiinia. Tämä 1. vaihe kesti onneksi vain 6 päivää ja sitä seuranneen pudotusvaiheen (Vaihe numero 2) myötä normaalipainoisen Sundqvistin paino putosi noin 6 kiloa. Hän mahtui vuonna 1997 pieniksi jääneisiin tiukkoihin farkkuihin ja huomasi pian voivansa selvitä ilman päivittäistä leipäannostaan. Ilahduttavan moni muukin innostui dieetistä ja koki saman ilmiön: tämän dieetin avulla paino todellakin putoaa hyvin nopeasti. Salaisuus löytyy runsaasta kananmunien, kalan ja lihan syönnistä. Vähän yli 30:n laihduttajan joukko on kuukausien kuluessa supistunut puoleen tusinaan innokkaita "dukanisteja", jotka säännöllisesti raportoivat painonhallinnan onnistumisesta. Sundqvistin paino on tasausvaiheen (Vaihe numero 3) myötä vakiintunut tasolle 60,0-60,5 kiloa. Projekti jatkuu. Pitäisikö sinunkin kokeilla?- YrjöJurri
Mikä rääpäle tuo Sundqvist on?
- hoikka ja lihaksikas
YrjöJurri kirjoitti:
Mikä rääpäle tuo Sundqvist on?
Tuollaisen narunvarjon ei kannattaisi juurikaan enää laihduttaa, ellei pituus sitten ole luokkaa 155 cm. Menisi mieluummin punttisalille harjoittamaan sitä veteraaniurheiluaan, joka mitä ilmeisemmin on tähän asti ollut puhtaasti aerobista laatua....
- Protskua naamaan
Ulkomaisilla sivuilla kokeilijat kehuvat dieettiä kovasti. Alkuhan siinä on tosi tylsä: joka toinen päivä pelkkää proteiinia ja joka toinen päivä proteiinia ja kasviksia. Mua alkaa heikottaa ja tulee huono olo, jos syön pelkkää proteiinia. Mun on pakko saada vähintään 30g hiilareita, että pysyn pystyssä.
- Antsu57k
aloitin dukan dieetin huhtikuussa 2013 ja painoa on tippunut 13 kg. Olisi varmaan ki tai kaksi enemmän mutta löysäsin vähän kesälomalla. Nyt tosin jatkan dukania jotta loput 7 kg saan pois lokakuun loppuun mennessä.Voin suositella. ei ole hiilariväsymystä ja korkeita sokeriarvoja ollut. Koen että olen terveempi ja energisempi kuin vuosiin. ehdottomasti toimii kun vaan muistaa juoda vettä reippaasti päivän aikana. Unohtamatta vihanneksia. Olen tosi tyytväinen 57v sinkkunainen.
Antsu57k kirjoitti:
aloitin dukan dieetin huhtikuussa 2013 ja painoa on tippunut 13 kg. Olisi varmaan ki tai kaksi enemmän mutta löysäsin vähän kesälomalla. Nyt tosin jatkan dukania jotta loput 7 kg saan pois lokakuun loppuun mennessä.Voin suositella. ei ole hiilariväsymystä ja korkeita sokeriarvoja ollut. Koen että olen terveempi ja energisempi kuin vuosiin. ehdottomasti toimii kun vaan muistaa juoda vettä reippaasti päivän aikana. Unohtamatta vihanneksia. Olen tosi tyytväinen 57v sinkkunainen.
Noissa "nimidieteissä" näyttää olevan suunnileen sama LCHF itea, eli vähennetää hiilihydraatteja ja syödään enemmän vihanneksia. Nyt joku markkinoi tuota Konjak nimityksellä ja sitäkin kehutaan. Minulla meni jakeluun tuo LCHF Annika Dalgvistin kirjan "Karppaus" kautta ja maksoi silloin Espanjassa noin 20 euroa ja tietoa tuli paljon muistakin sairauksista, ja korjauksista
Minulla idea lähti liikkelle ylipainosta ja diabetesongelmista, eli hiilarit vähemmälle, sokerit ja painota alemmas, mutta ei sekään helppoa ole. Eläinperäiset rasvat menee kyllä aivan normaaliin tapaan ja nillä ei, yllättävää kylläkään, ole vaikutusta sokeriarvoihinkaan.
- ihmedieetti
Näillähän ei ole kuin yksi tarkoitus: tuottaa rahaa keksijöidensä laariin.
Ainoa oikea laihtumistapa on keksitty jo ajat sitten, mutta sen kertomisesta ei kukaan tienaa senttiäkään.
Syö vähemmän kuin kulutat.- Dukanilainen
Kyllä laihdutustavalla on merkitystä jos tuloksia meinaa saada. Liian tiukka dietti vie elimistön säästöliekille. Sitten kun lopettaa laihdutuksen kaikki tulee takaisin korkojen kera. Dukan toimiin jos vaa jaksaa mennä vaiheittain koko kuurin läpi ja painonpudotus on pysyvää sen jälkeenkin kun vaan pitää sen proteenipäivän kerran viikossa.
- en ymmärtänyt
Kenenköhän laariin tämä sitten tuottaa rahaa? Tiedot saa netistä ja ruokaa kaupasta. Itse en ainakaan tiedostanut kenellekkään rahaa kantavani tätä dieettiä noudattaessani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202283Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3051251- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31726Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33652