sol henkilöstöpalvelut

mitä mieltä Sollista

mitä mieltä Sollista?

16

5256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tordello

      Minusta ihan amatöörien hommia. En ainakaan hakeutuisi heidän henkiöstöpalveluihin töihin, lasten kengissä.

      • Solli

        Eihän niillä ole duuniakan tarjolla. Mikseivät pysy omalla alallaan?


    • Työtä vailla

      Kovasti mullekin tässä työtä tarjoilleet ja työsopimuksista jo puhuttu. Piti itse jo soittaa että mites se sopimus, eivät olleet vielä ollu yhteyksissä työpaikan kanssa. Sanovat soittavansa, mutta eipä ainakaan vielä mitään kuulu. Alkaa tuntua kusetukselta...

    • en suosittele

      en suosittele kellekään...

    • hiekkakirppu

      Taidan olla poikkeus? ;) Ollut nyt vuoden verran työntekijänä heillä. Työtä on enemän kuin jaksaa tehdä talvella. Tosin, nyt, kun on loma aika ja esim. koulut kiinni sitä on vähemmän, mutta kuitenkin riittävästi, että pärjää. Palkka tulee ok. ja viikon sisään, jakson katkeamisesta.

    • sisuinen

      Mä olen myös todella tyytyväinen. Ollut töissä muutaman kk:den. SUOSITTELEN!

    • arrgghhhffff

      Miten ihmeessä ootte päässy sinne töihin?

      Itse olen ollut pesulassa työharjoittelijana, kuulemma paras työntekijä mitä heillä on ikinä ollut.

      Silti en saa millään vakituista sieltä. Miten saisin sieltä?

    • Sol on aurinko

      Noniin nyt uskallan haukkua koko firman lyttyyn kun en enään siellä ole ja tuskin koskaan takasin menen!! Sol tämä aurinkoinen ihan yritys joka haastatteli minut. 2 vuotta olin noitten listoilla eikä kertaakaan soittaneet. No tämän kahden vuoden aikana olin eräässä yrityksessä Adeccon kautta josta sit aikanaan loppu hommat. No puolen vuoden päästä soittaa kyseisestä yrityksestä pomo et haluanko tulla niille töihin sollin kautta? joka sinällään oli aika outoa et miksi ei ottaneet suoraan omille listoillle. Parasta oli että kyseisen firman oilisi pitänyt maksaa rekrytointi maksu sollille jos olisivat halunneet ottaa jälkeenpäin kirjoille vaikka käytännössä sain ihan itelläni sen työpaikan. Kyseiseen hommaan olisi kuulunut matkakorvaukset jota mm. adecco makso .sollin mukaan korvaukset kuuluvat vain jos käy työpaikasta jossain hommissa. No näinhän ei ollut vaan tessissä luki ihan selkeästi koti-työpaikka.. Tästä nyt en sit jaksanut vetää hernettä nenään kun tuleehan nuo sitten verotuksessa takaisin. Työvaatteita! Kertakaan en ole omia työkamppeita pessy vaan ne on vuokrafirmalle viety takas ja siitä uudet matkaan. Sollilla oli kuulema 80 henkilöä töissä että sille määrälle ois täysin mahdotonta tälläinen käytäntö vaikka kyseisessä firmassa oli PESULA!! Eipä se myöskään ollut mahdotonta adeccolle joka on maailman suurin vuokrafirma ja kyseisellä paikkakunnalla tuplasti enemmän työntekijöitä. Sopimuksessakin oli kaikkee kivoja pykäliä mm. tälläset nettikeskustelut ja yks mikä pisti silmään et jos työntekijä lopettaa tehtävänsä ennen sopimuksessa olevaa viimeistä päivää on hän maksuvelvollinen asiakasyritykselle menetetystä tappiosta. Omasta mielestä se niiten tuntien laitto netissä on ainakin ihan perseest ä

      Omalla kohdalla rupee elämä näyttämään valoista puolta joka näyttäis siihen suuntaan ettei enään koskaan tarvii mennä yhteenkään vuokrafirmaan töihin.

    • suojaton

      Pitäs löytyä laki millä kielletään tällaiset humpuuki vuokrafirmat..oot niin lainsuojaton kuin vaan voit olla.. irtisanominenki voi tulla edellisenä päivänä vaan ilmoitus,ettei enää tarvi tulla töihin.. miten tämä on mahdollista suomessa?

    • entinen solisti

      Henkilökohtaisesti en enää menisi solille uudestaan enkä suosittele muillekkaan. pieni palkka keikkalaisena todella huonosti organisoidut kohteet. ei tarvittavia välineitä tai niiden toimittaminen kestää ja tämä odotus lasketaan tauoksi ja ei siis makseta

    • eewerewr

      Yhdyn edellisen sanoihin. Älä ikinä mene Sol Henkilöstöpalvelun kirjoille, ainakaan Pohjois-Pohjanmaalle. Muista kaupungeista hankala sanoa mitään.
      Itse tykkäsin kyllä työstä mitä tein mutta ensinnäkin yhdyshenkilöni ole täysi k*sipää, vaikutti ihan OK:lta mutta näytti omat puolensa kun olin vaatimassa ylityökorvauksiani. Sol ei maksa ylityökorvauksia jos ei itse soita ja kerro että on tehnyt tämän ja tämän verran tunteja tässä ajanjaksossa. He joutuvat ilmeisesti nyt uusimaan kokonaan työsopimuksensa. Jos olet Sollin kirjoilla, älä missään nimessä allekirjoita uutta sopimusta, he eivät voi pakottaa siihen jos sopimuksesi on voimassa! Tiedän muutaman ihmisen, jolle Sol on jättänyt maksamatta yli 8000€ ylityökorvauksia, koska ei ole kuulemma palkanlaskennan homma laskea ylityökorvauksia.. Taitaa nyt olla firma liemessä kun kaikki haluavat rahansa yhtä aikaa takaisin ja firmalla niitä ei enää ole.
      Yhdyshenkilöni syytti että olen itse tiennyt tietyistä ylityökorvauksista ja sen vuoksi tehnyt yli 50h/vk (että saisin ylityökorvaukset). Kysyin häneltä vain että tekeekö hänkin paljon viikonloppuja ja iltoja toimistolla ilman minkäänlaista rahallista korvausta, oli aika hiljaa sen jälkeen. Lisäsin vielä että työntekijälle kuuluu maksaa palkka siitä työstä mitä hän tekee, lisineen kaikkineen. Tämän jälkeen sain korvaukset seuraavaan tiliini ja sen jälkeen tarkistin joka ikisen tunnin ja minuutin mitä siinä firmassa tein.

      En siis suosittele :D

    • Peruskauraa

      Ihan ok firma. Työn laatu on kohtuullinen hintaansa nähden. Työntekijät eivät tietenkään palkalla herkuttele, mutta se kuuluu kiinteistöalalla asiaan. Kaikkia lupauksia ei kannata ottaa tosissaan, koska hommista annetaan välillä vähän ylipositiivinen kuva.

    • Postiapääseejakamaan

      sol ja mol. Nehän sointuu kauniisti!

    • EntinenSol

      Eipä ole kehuttavaa ko. firmasta - parempi ko pysyy kaukana. Jotain varmaan kertoo, että palkanlaskennan esimiehenä on ihminen, joka ei ole edes tradenomin tutkintoa suorittanut loppuuun - siis ESIMIEHENÄ. Myös tes:ien tuntemus hänellä on lapsenkengissä, niin mitäpä sitten voi odottaa palkoiltakaan.... Itsellä palkkoja saamatta ja vien ne liiton kautta perintään =D.

      • Jannax789

        Pysykää kaukana.Lupaillaan vakituista työtä ja heti haastattelussa ilmenee ettei olekaan.
        Laskelmaa palkoista ei tule ja sairastodistukset jotka lähetetty ja joista kerrottu ,että jo saatu perille aiemmin (lähetetty mailitse/paperinen versio)katoavat mystisesti kun olet lähtenyt yrityksestä jo itse pois(:


    • Janne8354

      Palkat jäi sisään pysykää kaukana ..ei makseta sairaspalkkoja vaikka ensin luvataan. Pyytäkää kaikki aina kirjallisena mailina /tekstarina jos palkkaan liittyy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1605
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe