Rakennusalan lauantailisä

.

Mites menee rakennusalalla lauantain palkka? Kun olin täyden viikon (40h) ja menin lauantaina töihin. Niin saako siitä joka tunnilta 50% vai 100% ylityökorvauksen?

10

12618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tjp78

      50%


      t:pääluottamusmies

    • vvvvvnnn,,.-

      50% kun 8h. ylittyy niin 100%.

    • rhghrt54

      kysy rakennusliitosta. Sieltä saat oikean vastauksen toisin kuin tämän palstan hörhöiltä.

      • Anonyymi00004

        Alkuperäinen hörhökin olisi voinut ilmoittaa kuinka monta tuntia lauantaina oli tarkoitus tehdä, ja palkkapäivän jälkeen vastata omaan kysymykseensä että kuinka monta tuntia teki ja mitä maksettiin


    • Tes:a ei mainita mitään lauantaityöstä.

      • Anonyymi00005

        https://rakennusliitto.fi/media/rak_tes_2025-2028_netti.pdf sivu 18.
        Viikoittaisesta ylityöstä maksetaan 8 ensimmäiseltä tunnilta 50 %:lla
        ja seuraavilta tunneilta 100 %:lla korotettu palkka.

        Jotta ei tule lisää väkäämistä niin sama linkki ja 21 sivu.
        Työntekijöiden sijoittaminen palkkaryhmiin määräytyy hänen am-
        mattitaitonsa perusteella.


    • Anonyymi00006

      Tuohonkin pitäisi puuttua Tasapuolisuus ja Yhdenvertaisuus lautakunta hallituksen toimesta puuttua että miesvaltainen ala saa 50 % lisät lauantai tunneilta kun esim.hoitoala vai vaivaiset 15 %.
      Näin vinkkinä EK:n kun puhutaan ylityö ja palkallisista vapaapäivistä ns.arkipyhistä!
      Tuntuva parannus yrittäjien pärjäämiseen kovassa kilpailussa.

      • Anonyymi00008

        Älä nyt höpötä.
        Rakennusalallakin voidaan tehdä poikkeus ja määritellä että työviikko on tiistaista lauantaihin jolloin lauantailta ei saa 50% korvausta.
        Kyse on siitä että normaalisti ollaan töissä maanantaista perjantaihin mutta työlaki lähtee siitä että työviikko on maantaista lauantaihin.
        Joka ikisellä alalla on lauantai ylityö jos viikkotunnit ovat täynnä, tietenkin on poikkeuksia joista on sovittu erikeen (aikapankki ja työajan tasaus).


    • Anonyymi00007

      Koko yhdenvertaisuutta ja tasapuolisuutta ei suomen yhteiskunnassa edes tunneta!
      Hyvä ettei parempi olisi ottaa käytäntöön rasistisuus jos jossain esim.ammattiryhmässä on eri korvaukset samasta vuoron tunneilta tai viikonpäivästä.
      Tuohon ei pitäisi olla ammattiliitoilla olla valtaa puuttua, ukailuilla ja lakoilla saaneet vallan.

    • Anonyymi00009

      Eiköhän toi EK ota tuonkin hoitaakseen jos haluavat ylityö ja arkipyhien korvauksiin puuttua. Olisi hyvä asia saada toimimaan tasapuolisesti ketään suosimatta sitähän kuulutetaan joka paikassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe