Rintaliivieni koko on siis 75E ja on lähes mahdotonta löytää rintaliivejä muualta kuin kalliista erikoisliikkeistä. Esim. H&M:lla ja Seppälässä on todella ihania rintsikoita, joita saisi kaiken lisäksi halvalla, mutta koot ovat aina A-C-kuppia. Siis miksi ihmeessä? Rintani kun eivät oikeasti ole mitenkään isot, todennäköisesti aika monella naisella on sama kuppikoko kuin itselläni, joten miksi tätä asiaa ei ole huomioitu kauppojen valikoimissa? Miksi vain pieniä kokoja on myytävänä? Olen normaalipainoinen eikä muiden vaatteiden ostamisessa ole koskaan ongelmia (olen kokoa 36-38). Ja joo, onhan noissa rintsikoissa omat XL-mallistonsa, mutta ne alkavat monesti vasta ympärysmitasta 85, joka on liikaa. 80D-kokoa löytyy normiliikkeistäkin jonkin verran, siinä kuppi on yleensä sopiva, mutta ympärysmittaa on liikaa. Rahanpuutteessa joutuu sit kuitenkin tyytymään siihen.. Siis miksi oletetaan, että ympärysmitalla 75 kuppikoko on korkeintaan C, ja toisaalta, että kuppikoolla E ympärysmitan täytyy olla vähintään 85?
Vielä vaikeampaa on niillä, joilla koko on esim. 70F, varmaankin turhaa yrittää etsiä rintsikoita muualta kuin erikoisliikkeistä?
Rintaliivien koko!
14
2346
Vastaukset
- N0
Yleensä jos rintojen koko on iso, tarvitaan myös parempi tuki, mitä taas H&M rintsikoista ei löydy. Voithan ostaa 80D/85D kokoa olevia, ja kavennat niitä sivuilta :)
- 75E
No kun rintojeni koko ei ole mitenkään erityisen iso :) Enkä osaa itse kaventaa rintsikoita, vaan pitäisi viedä ne ompelijalle ja taas tulisi liikaa hintaa. Miksi niitä 75E-kokoja ei voi olla kaupassa valmiina..? :(
Jos olisin esim. kokoa 75B, löytäisin rintsikat jokaisesta mallistosta, mikä on mielestäni outoa, koska uskonpa, että suurin osa suomalaisista naisista on lähempänä sitä 75E:ta, jota siis ei kaupoista löydy.
- ...
Ja kun kaiken kukkuraksi sitä 70E tai 70F kokoa löytyy huonosti myös erikoisliikkeistä. Mallit on ihan kummallisia, mulla ei ainakaan ole täydellisen ihanat ja kiinteät rinnat, vaan omituiset, joten ne vaatii liiveiltä paljon. Ei oo vielä yksiäkään täydellisen hyviä löytynyt...
- Neko84
Mikään ei ole mukavampaa kuin kunnolliset, laadukkaat rintaliivit, kun oma kokoni on 75F (tai jopa isompi kuppi riippuen mallista). On totta, että erikoisliikkeissä liivit voivat maksaa lähemmäs 50 euroa, mutta nämä sitten ovat käyttökunnossa vuosien ajan, toisin kuin hepposet h&m-rintsikat alle kahelläkympillä, joista puskee tukiraudat läpi vähäisenkin käytön jälkeen. Ja kaiken lisäksi, nämä halpisliivit ovat raivostuttavia! Eivät tue kunnolla, joten rintoja saa vähän väliä asetella takaisin (mikä voi olla julkisella paikalla vähän huvittavan näköistä :D ), varsinkin jos erehtyy ostamaan väkisin liian pitkällä ympärysmitalla varustetut liivit ku ei pienempää sillä kupilla löydy.
En ole mikään rikas, olen opintotuella elävä opiskelija, mutta satsaan rintaliivien ostoon pari kertaa vuodessa ja ostan silloin ne kunnon liivit erikoiskaupasta. Change ja Triumph ovat hyviä kauppoja. Eivätkä ole mitään mummoliivejä. Itse olen varsinkin tykästynyt Triumphin minimizer-liiveihin, koska haluan rintsikoiden hieman pienentävän kuppikokoani. En jaksa enää tuhlata aikaani hooämmän tapaisissa liikkeissä.
- ei oota
Mulla on sama koko ja vaikka jonkin verran löydän tuota kokoa, mallit ovat vääriä. Ensinnäkin topatut liivit eivät kertakaikkiaan istu. Toinen ongelma on nykyliivien olkaimet, niitä on siirretty todella sivulle, ja kun on kapeat hartiat, tuppaa olkaimet putoilemaan.
Ja kumma on että maailmassa ihannoidaan isoja rintoja, ja monet jopa käyvät suurentamassa rintojaan keinotekoisesti, mutta etsipä mitään nättiä, nuorekasta ja -auta armias - edes vähän seksikästä tuossa koossa, vaikeaa on.
Mummopuuterissa voi jotain t-paita-liiviä löytyä. Ja jos jotain vähän nätimpää ja värillistä löytyy, sitten se on tietysti sellaista pitsimyräkkää, joka näkyy paidan läpi.
Mun ratkaisu on ostaa ulkomailta laadukkaista merkeistä. Rahaa palaa, mutta saan hvyin suunnitellut ja istuvat liivit, lisäksi sen malliset ja väriset kuin haluan.
Suomi vaan valitettavasti on sellainen maa, jossa sisäänostajat pelkäävät hankkia mitään "erikoista". Pintamuotia halvalla teineille löytyy, loppu on pelokkaille ja koservatiivisille eläkäläisille hankittua kamaa (mustaa ja beigeä, ei mitään erikoista) ja eri alan erikoisliikkeitä, jossa on vähän muuta valikoimaa on harvassa, niissäkin kuulen usein, että "sun koko on loppu". - ei edes isotissinen
on käydä erikoisliikkeessä sovittamassa pari laadukasta merkkiä, ja tilata sitten rintsikat Figleavesilta. Itselläni on aika pieni kuppi, 70D, mutta jo tätä on vaikeahkoa löytää halpisliikkeistä tai jos löytääkin, liivi ei tue mitenkään, kun on alunperin suunniteltu tissittömälle teinille. Olen tutustunut kolmeen hyvään minulle sopivaan merkkiin, ja tilaan näitä luottomerkkejäni halvalla Figleavesilta.
- ei edes isotissinen
Kokoa 75E = 34DD löytyy Figleavesilta eri malli/väri-yhdistelmänä 530 eri vaihtoehtoa, alle 25 punnalla jo yli 200 vaihtoehtoa.
- vjtlc
Itsekin olen kallistunut tilaamaan liivini nykyisin ulkomailta. Tämän hetkinen kokoni on n. 75FF. Suomessa joutuisi aina kuitenkin matkustamaan jonnekin päästääkseen kauppaan, jossa sopivia kokoja ja sitten just omaa kokoa voi löytyä vain muutamassa mallissa. Joten nettikauppojen valikoima on parempi ja postikulutkin kohtuulliset, varsinkin jos tilaa useampia kerralla. Toimitukset on aiemmin ollut tosi nopeita (paitsi figleavesilla on kestänyt hieman pitempään), mutta nyt en tiiä mikä mättää. Viimeisiä tilauksiani odottelen parista eri firmasta ja ne eivät ole edes vielä postitettu. Bravissimon sivuilla lukee tilauksen kohdalla released. Mitä sitten mahtanee tarkoittaakaan (katevaraus näkyy tilillä)? Olisin toivonut saavani paketin nopeasti.
- 70F-G
Tämä on aihe, josta tasaisin väliajoin aloitetaan täällä uusi keskustelu. Sinänsä ei mikään ihme.
"Rintani kun eivät oikeasti ole mitenkään isot, todennäköisesti aika monella naisella on sama kuppikoko kuin itselläni, joten miksi tätä asiaa ei ole huomioitu kauppojen valikoimissa?"
Luultavimmin siksi, että arviolta noin 70-80% naisista käyttää vääränkokoisia liivejä tajuamatta sitä itse. Mielikuvat rintaliivien kokomerkinnöistä eivät vastaa todellisuutta, ja kauppojen perusvalikoimia isommat kupit ja pienemmät ympärykset käsitetään "erikoiskokoina", joita kukaan tavallinen normaalivartaloinen silikonirinnaton nainen ei voi tarvita. Itseäni esimerkiksi aina vähän naurattaa, kun D-kupista puhutaan isona kuppikokona.
Naiset eivät ymmärrä, miltä hyvin istuvien rintaliivien on tunnuttava ja näytettävä päällä, eivätkä joko halua tai kehtaa pyytää apua rintaliivien ostoon. Ja näin ollen he ostavat vanhasta tottumuksesta yleensä liian isoja ympäryksiä ja liian pieniä kuppeja. Eli niitä perus A-D -kupin liivejä mitä kaupasta saa. Ja juuri muuta ei myydä, koska kysyntää on liian vähän, vaikka todellisuudessa tarvetta aivan varmasti olisi (naiset eivät siis vain itse tiedosta tätä). Eihän kauppiaankaan kannata ostaa tavaraa hyllyihin seisomaan ja pölyttymään.
Tosin E-kuppia on nähdäkseni alettu ottaa valikoimiin viime aikoina aiempaa enemmän, sitä löytyy mielestäni jo ihan kivasti jopa 70-75 -ympäryksissä.
Tämä ei liity asiaan, mutta pitää silti sanoa että hieman ihmettelen eroa rintaliivien ympäryksesi ja vaatekokosi välillä. Itse olen vaatekokoa 40 tai M ja rintaliivikoko 70F-G. Tietysti kaikilla on yksilölliset muodot, mutta olettaisin vaatekokosi perusteella että sinullakin on todellisuudessa jopa reilusti pienempi ympärys kuin tuo 75.- 70
Juuri samaan tulokseen itsekkin tullut eli suurin osa käyttää väärän kokoisia liivejä syy voi olla myös ettei ole koskaan kokeillut oikean kokoisia eikä tiedä edes miltä oikean kokoiset tuntuu.
Itse kun 90-luvun puolivälissä aloin liivejä ostella olivat koko valikoimat vielä suppeampia kuin nykyään eli toisilla sitten taas tämä tottumus tiettyyn kokoon.
Jatkuvasti näkee ihmisillä väärän kokoisia liivejä paidan läpi jo huomaan kun selkä osa nousee liian ylös eikä kuppi tue ollenkaan.
Oma koko on 70C-D,välillä on hankalaa ostaa liivejä kun asun pienessä kaupungissa eikä valikoimaa juuri ole toisinaan kun löytää koon onkin ympärys kuitenkin liian suuri,onneksi kuitenkin valikoimaa tulee koko ajan lisää tällä hetkellä ostan sokoksen ale-hyllystä toinen missä on valinnanvaraa on ellos.Urheiluliivit ostan urheiluliikkeestä markettien urheiluliiveissä ei ole kokoja tai 70 on taas iso.
- sariella
Hei, liivikokosi E 75 ei ole niin vaikeasti löydettävä kuin luulet. Unohda kaikka halpaketjut ja käy vaikka Sokoskella, ´niin johan alkaa liivejä löytymään.
- no ei ole
No just joo, löytyyhän kokoa, mutta jos malleja ja tyylejä on puuteellisesti, ei liivejä löydä. Mä en enää löydä erikoisliikkeestäkään Suomessa.
Sokoksen asiakaskortti on ollut kauan, mutta enpä ole vuosikausiin enää löytänyt mitään sopivaa alusvaateosastolta. Kävin siellä viimeksi maanantaina katsomassa olisiko linja muuttunut, mutta eipä sieltä kummempaa löytynyt. Kaikki nätin näköiset liivit ovat liian pientä kokoa ja topatut. Isoissa vailla toppauksia on vain niitä kamalia Freyan balconetteja ja sitten mummopitsibeigeosastoa.
- boobies
Itellä koko 65F ja ei todellakaan ole helppo löytää esim. H&M:stä rintsikoita, tissit hyppelee pois kupeista ja rinnanalusympärykset aivan liian isoja. Tilasin kerran Changen alennusmyynneistä hyvät rintsikat samaan hintaan kuin monet H&M:n rintaliivit on. Mutta nyt kun koitan etsiä muualta rintsikoita niin koot puskee päälle, enkä löydä mistään koko-opasta esim Triumphin sivuilta vai onko ne samat koot kuin Changella? Tai jos katson ameikkalaisista kaupoista niin mikä on vastaava minun kooolleni? vastaan tulee 36DD ja mitä ihmeellisimmät muut mitat, hankaalaahan se on löytää tuolta niitä oikean kokoisia rintsikoita ):
- ei kovin vaikeaa...
Changellä on erityiset koot, ne selviää vaan menemällä kauppaan ja kokeilemalla myyjän avulla.
Jos netistä tilaa, löytyy isompien verkkokauppojen sivuilta mittataulukot, josta näet mitkä eurooppalaiset koot vastaavat esim. brittiläistä tai ranskalaista kokoa.
Sitä ennen sun pitäis yrittää selvittää mikä sun koko suunnilleen on eurooppalaisen koon mukaan eli tämä jota meillä käytetään. Vaikka tästä
http://trinea.fi/sizing.php
Englantilaisten ja eurooppalaisen koon vertailu löytyy mm. Figleavesin sivulta. Huom! Sekä selän että kupin mitta saattaa poiketa meidän koosta.
Nettikaupasta voi tilata samaa liiviä vaikkapa kahta eri kokoa, jos on epävarma, ja palauttaa sen joka ei sovi. Seuraavalla kerralla osaa sitten valita koon paremmin. Kannattaa myös lukea eri sivustoilla olevat asiakkaskommentit, siellä usein vinkataan, jos ko. liivi on normaalista poikkeava mitoitukseltaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3522816Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151058Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908- 80908
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849