Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pienen pyöreähkön naisen kaunis pukeutuminen...

mekkomaakari

Mistä te kaikki muut pienet pyöreät naiset hankitte vaatteenne? Itse olen sellainen, mutta myös ammattiompelija, joten teen itse tietysti omat vaatteeni. Minä olen ajatellut perustaa pienen ompelimon, jossa keskittyisin nimenomaan kyseisen asiakaskunnan tarpeisiin. Mitä luulette, olisiko kysyntää? Olisiko mahdollista myydä esimerkiksi nettikaupassa tällaisia vaatteita? Olen itse sitä mieltä, että kaikkien, koosta riippumatta pitäisi saada pukeutua kauniisiin, persoonallisiin vaatteisiin.
Lisäksi toinen kysymys, mitä mieltä olette kierrätysmateriaalin käytöstä osana uniikkia, persoonallista vaatetta?

2

1251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin minä

      Hei!

      Olen 160cm ja yläkropasta kokoa 36, alakropasta 38, nyt jopa lähes 40.

      Hameita pitäessäni valitsen usein polven yläpuolelle ulottuvia hameita, ja tiukan yläosan. Korkkarit tai ballerinat. Pidän aniharvoin nilkkaan asti ulottuvaa hametta tai mekkoa.

      Tunika ja legginsit ovat myös yleinen yhdistelmä, mutta muuten en suosi pitkiä, riippuvia yläosia; minusta ne sopivat paremmin pitkille ja hoikille. Näytän mielestäni vieläkin pienemmältä ja tankeroisemmalta. Tunikassa on aina oltava empire-leikkaus. Tisun alla oltava tyköistuvampi kohta, jotta näkee, ettei sivulinja jatku ihan samana nännistä napaan :)

      Takkeina käytän farkkujen kanssa jakkumallisia nahkiksia, trenssimallisia villakangastakkeja, ja joskus löysien housujen kera myös pikkuruisia, tiukkoja, lyhyitä takkeja.

      Pidän itse tyttömäisestä ja leikkisästä tyylistä, vaikken sen ikäinen enää olekaan. Suurin haaste onkin varmasti löytää tällaiselle kropalle hieman aikuisempaa tai bisnes-uskottavaa vaatetta. Ehkäpä sille olisi tilausta?

      Ostan paljon kirppareilta, ja myös käytetyistä kankaista valmistetut uudet vaatteet ovat mielestäni enemmän kuin ok.

      Onnea yrityksellesi!

    • .....,,,,,,,

      Pituutta on 155 cm ja painoa 58 kg. Alaosat ovat kokoa M, yläosat kokoa M/L. Ostan vaatteita tosi harvoin ja käyn lähinnä pienissä goottihenkisissä putiikeissa.On ihan tuurista kiinni, mahtuvatko paidat/mekot/takit rintojen kohdalta kiinni, kun hartioista sopii. Housunlahkeita joudun aina lyhentämään 10 cm ja siihen olen tottunut. Sukulainen on ammattiompelija, joten siltä taholta saan apua esim. lyhyen selän ongelmaan, valmiita kaavojakin näet joutuu aina muokkaamaan.

      Yksi ongelma on siinä, että tavallisista kaupoista ostettavat tavallisen mitoituksen mukaan tehdyt hameet/mekot yleensä yltävät puoleen sääreen, joka ei tosiaankaan ole imarteleva pituus. Tykkään polvipituisista hameista, käytän kyllä ihan nilkkapituisiakin, kunhan vaan istuvat lantiolta hyvin (reiteni ovat timmit).

      Liikeideasi on hyvä, mutta en itse uskaltaisi sovittamatta ostaa vaatteita. Toisaalta, tehdään Kiinassakin vaatteita niin, että ostaja vaan lähettää sähköpostilla omat mittansa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe