Yökyläily

Mustikkapiirakka_

Tyttökaverillani on aina ollut enemmän ystäväpoikia kuin tyttöjä, ja sen kyllä näkyy monessa. Ei siinä mitään, mutta olen huomannut että kun tyttöystäväni ilmoittaa menevänsä seuraavaksi yöksi eräälle ystäväpojalleen, kouraisee se minua syvältä. En ole koskaan nähnytkään koko miestä, mutta tyttöystäväni vakuuttaa olevansa vain kaveripohjalla. Hän haluaa pitää omat ystävänsä omina, olivat he miehiä tai naisia.

En pystyisi itse olemaan tässä elämäntilanteessa ystävätyttöjeni luona yötä, varsinkaan sellaisten joita tyttöystäväni ei tunne. Poden huonoa omatuntoa jo pelkästä näkemisestä. Minusta se on itsestään selvyys mutta tyttöystäväni mielestä olen sairaalloisen mustasukkainen vain eikä minulla ole tarpeeksi luottamusta häneen. Hän tuntee olevansa kuin häkkilintu kun ei saa mennä ja tulla miten haluaa..muuttaisin itseäni jos osaisin. Päiväsaikaan hän toki saa minun puolestani mennä ja tulla.

Olenko mustasukkainen vai onko tämä normaalia?

45

4365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • om

      Tyttöystävääsi et voi omistaa ja mikäli hän ei itse ajattele, että kaveripoikien luona yökyläily on sopimatonta, et voi sille mitään ellei tyttöystäväsi itse aio muuttaa tapojaan. Voit keskustella, kertoa miltä sinusta tuntuu ja yrittää löytää kompromissia, mutta lähinnä juuri tuo luottamus on suurin juttu. Epäiletkö että kaveripojat eivät olisikaan vain kavereita?

      • Mustikkapiirakka_

        En omista tietenkään, enkä ole kuin sanonut sen..ja siitä syttyikin iso riita sitten.

        En epäile, mutta mutta onko kohtuutonta vaatia minulta täyttä spontaania hyväksymistä kun yöpyy minulle tuntemattomien miesten luona?

        Edelleenkään itse en pystyisi siihen ilman huonoa omatuntoa hänen asemassaan.


      • Daa-a?
        Mustikkapiirakka_ kirjoitti:

        En omista tietenkään, enkä ole kuin sanonut sen..ja siitä syttyikin iso riita sitten.

        En epäile, mutta mutta onko kohtuutonta vaatia minulta täyttä spontaania hyväksymistä kun yöpyy minulle tuntemattomien miesten luona?

        Edelleenkään itse en pystyisi siihen ilman huonoa omatuntoa hänen asemassaan.

        Et saa itseäsi vääräksi tai oikeaksi, etkä tyttöystävääsi vääräksi tai oikeaksi. Kyllähän täällä voi tulla hyvässä lykyssä ja huonossa lykyssä huuteluja jotka ovat ehdottomasti sitä tai ehdottomasti tätä mieltä. Mutta kaiken kaikkiaan, olette vaan tässä asiassa nyt todella eri linjoilla.

        Itse en sallisi mielelläni miesystävän yöpyilevän tai ehkä edes pitemmästi kahdenkesken tapailevan naispuolisia ystäviään. Toki olen ihan eri ikäluokkaakin kuin sinä, ja miesystävänikin on. Mutta, jos miesystäväni niin haluaisi tehdä, toivomuksistani ja murheistani huolimatta, niin en voisi sitä tietenkään kieltääkään. On minun asiani sitten miettiä miten sen tilanteen kanssa eläisin - vai viitsisinkö sen tilanteen kanssa elää ensinkään, eroaisin sitten.


      • om
        Mustikkapiirakka_ kirjoitti:

        En omista tietenkään, enkä ole kuin sanonut sen..ja siitä syttyikin iso riita sitten.

        En epäile, mutta mutta onko kohtuutonta vaatia minulta täyttä spontaania hyväksymistä kun yöpyy minulle tuntemattomien miesten luona?

        Edelleenkään itse en pystyisi siihen ilman huonoa omatuntoa hänen asemassaan.

        Okei, asia selkeni hieman. Tässä on pattitilanne, molemmilla varmasti on perustelunsa sille miksi on oikeassa ja toinen väärässä. Mutta teillä on myöskin erilainen moraalikäsitys asiasta, joten kumpikin vaatii nyt toista mukailemaan omaa moraaliaan suoralta kädeltä. Todisteena siis, että tyttöystäväsi syyttelee sinua mustasukkaiseksi ja että et luota häneen tarpeeksi, sinä taas pidät kohtuuttomana että hän vaatii sinulta tällaisen täyttä hyväksymistä etkä itse voisi hänen asemassaa tuohon. Daa-a? sanoikin sen, olette eri linjoilla.

        Koska asia on näin, teidän pitää keskustella rakentavasti asiasta, ymmärtää sitä toisen arvomaailmaa ja harrastaa sitä kuuluisaa itsekritiikkiä ja joustaa, ei liikaa mutta riittävästi. Tehkää sopimus, kompromissi, johon molemmat ovat tyytyväisiä. Se ei onnistu, mikäli puolustatte molemmat vain omaa näkökantaanne. Aloita keskustelu rauhallisesti, anna hänen kertoa omaa kantaansa ja kysele siitä hillitysti, näytä hänelle, ettet ole aikeissa tuomita häntä vaan pidä ilmapiiri kevyenä. Sitten selitä se kokonaistilanne, että miten olette nyt eri linjoilla, perustele että miksi tuo yökyläily tuntuu sinusta pahalta, et halua leimautua mustasukkaiseksi jne. ja ehdota varovasti (!) että voisiko tähän löytää jotain yhteistä sopimusta. Kerro hänelle, että olet valmis joustamaan, mikäli hänkin joustaa ja että haluat riitelyn sijasta keskustella asiasta, koska välität hänestä ja haluat olla hänen kanssaan.

        Esimerkiksi tähän tyyliin voisit aloittaa, toivottavasti löydätte jonkin toimivan ratkaisun, riidat nyt aiheuttavat tunnekuohuja, loukkaantumista ja sellaisia väitteitä, joita toinen ei todella edes tarkoita. Siinä ei paljon tee mieli toista miellyttää, kun on suuttunut vaan haluaa kapinoida toista vastaan vielä enemmän -> juu ei toimi. Eihän kavereillekaan omaa kantaansa kerrota syytellen ja huutaen kovimmat väitteet alkuun, yleensä ne kaveritkin tuntuu ymmärtävän, mutta onhan se tapa sanoakin asioita paljon ystävällisempi kun riita ei koske heitä. :)


      • om
        om kirjoitti:

        Okei, asia selkeni hieman. Tässä on pattitilanne, molemmilla varmasti on perustelunsa sille miksi on oikeassa ja toinen väärässä. Mutta teillä on myöskin erilainen moraalikäsitys asiasta, joten kumpikin vaatii nyt toista mukailemaan omaa moraaliaan suoralta kädeltä. Todisteena siis, että tyttöystäväsi syyttelee sinua mustasukkaiseksi ja että et luota häneen tarpeeksi, sinä taas pidät kohtuuttomana että hän vaatii sinulta tällaisen täyttä hyväksymistä etkä itse voisi hänen asemassaa tuohon. Daa-a? sanoikin sen, olette eri linjoilla.

        Koska asia on näin, teidän pitää keskustella rakentavasti asiasta, ymmärtää sitä toisen arvomaailmaa ja harrastaa sitä kuuluisaa itsekritiikkiä ja joustaa, ei liikaa mutta riittävästi. Tehkää sopimus, kompromissi, johon molemmat ovat tyytyväisiä. Se ei onnistu, mikäli puolustatte molemmat vain omaa näkökantaanne. Aloita keskustelu rauhallisesti, anna hänen kertoa omaa kantaansa ja kysele siitä hillitysti, näytä hänelle, ettet ole aikeissa tuomita häntä vaan pidä ilmapiiri kevyenä. Sitten selitä se kokonaistilanne, että miten olette nyt eri linjoilla, perustele että miksi tuo yökyläily tuntuu sinusta pahalta, et halua leimautua mustasukkaiseksi jne. ja ehdota varovasti (!) että voisiko tähän löytää jotain yhteistä sopimusta. Kerro hänelle, että olet valmis joustamaan, mikäli hänkin joustaa ja että haluat riitelyn sijasta keskustella asiasta, koska välität hänestä ja haluat olla hänen kanssaan.

        Esimerkiksi tähän tyyliin voisit aloittaa, toivottavasti löydätte jonkin toimivan ratkaisun, riidat nyt aiheuttavat tunnekuohuja, loukkaantumista ja sellaisia väitteitä, joita toinen ei todella edes tarkoita. Siinä ei paljon tee mieli toista miellyttää, kun on suuttunut vaan haluaa kapinoida toista vastaan vielä enemmän -> juu ei toimi. Eihän kavereillekaan omaa kantaansa kerrota syytellen ja huutaen kovimmat väitteet alkuun, yleensä ne kaveritkin tuntuu ymmärtävän, mutta onhan se tapa sanoakin asioita paljon ystävällisempi kun riita ei koske heitä. :)

        Äh, siis tarkoitin tuota äskeistä kaverijuttua siis siinä tilanteessa, kun on tullut vaikka riita puolison kanssa ja sitten haluaa purkaa tuntojaan kaverille. Silloin kaveri tuntuu aina ymmärtävän, mutta puoliso ei sitten millään. Johtuu pitkälti juuri siitä, miten asiansa on ilmaissut.


      • -mies-

        tyttöystävä ei myöskään omista AP:ta ja jos hän ilmoittaa, että mielummin eroaa kuin hyväksyy yökyläilyt, sille ei tyttö mahda mitään.

        itse kylä eroaisin välittömästi jos tyttöystävä oli yökylässä jonkin miehen luona tai joku mies olis sen kylässä.

        kyllä sen tietää mitä siellä tapahtuu.

        "Epäiletkö että kaveripojat eivät olisikaan vain kavereita?"

        ainoastaan täysin elämästä irronnut sinisilmäinen ääliö ei moista epäilisi.


      • om
        -mies- kirjoitti:

        tyttöystävä ei myöskään omista AP:ta ja jos hän ilmoittaa, että mielummin eroaa kuin hyväksyy yökyläilyt, sille ei tyttö mahda mitään.

        itse kylä eroaisin välittömästi jos tyttöystävä oli yökylässä jonkin miehen luona tai joku mies olis sen kylässä.

        kyllä sen tietää mitä siellä tapahtuu.

        "Epäiletkö että kaveripojat eivät olisikaan vain kavereita?"

        ainoastaan täysin elämästä irronnut sinisilmäinen ääliö ei moista epäilisi.

        Äääh, keskustelkaakeskustelkaakeskustelkaa, mistä sitä tietää vaikka tyttöystävä suostuisikin vaikka mihin ratkaisuun, jos sen vain osaa esittää oikein ja välttämättä mitään ei oikeasti vain ole tapahtunut. Turha sitä on heti lähteä arvailemaan että juu siellähän tapahtuu pettämistä niin ja minähän en ole elämästä irronnut sinisilmäinen ääliö enkä tyttöystäväni omaisuutta, minä etsin paremman tyttöystävän. Kannattaa nyt ottaa rauhallisesti ja puhua, jos tyttöystävä sitten ei ymmärrä eikä jousta ja muutenkaan ei tunnu oikeelta, sitten ero oikea ratkaisu.


      • Brutukseni
        om kirjoitti:

        Äääh, keskustelkaakeskustelkaakeskustelkaa, mistä sitä tietää vaikka tyttöystävä suostuisikin vaikka mihin ratkaisuun, jos sen vain osaa esittää oikein ja välttämättä mitään ei oikeasti vain ole tapahtunut. Turha sitä on heti lähteä arvailemaan että juu siellähän tapahtuu pettämistä niin ja minähän en ole elämästä irronnut sinisilmäinen ääliö enkä tyttöystäväni omaisuutta, minä etsin paremman tyttöystävän. Kannattaa nyt ottaa rauhallisesti ja puhua, jos tyttöystävä sitten ei ymmärrä eikä jousta ja muutenkaan ei tunnu oikeelta, sitten ero oikea ratkaisu.

        Ihan paskapuhetta tämä "ollaan vaan kavereita" -juttu. Itse olen ollut sinkkuna kauan aikaa ja olen kyllä pannut useampaa "tyttökaveria". Sitten sovitaan , että niin vain tapahtui ja jatketaan jos voidaan eikä puhuta muille.

        Eli itse ainakin. kun olen ollut tuon toisen miehen asemassa, nauraisin tuolle luottamuskyselylle paskaisesti ja sanoisin, että " Tämä oli tässä, mene mihin haluat, mutta tänne ei enää tarvi tulla. " ja kohteliaasti näyttäisin ovea.


    • SinniäVaan

      Yöpyy naisystäväsi kaveripoikiensa luona...
      Tjaaa-a ja Huhhuhh.
      Ja epäiletkö olevasi `hieman` mustasukkainen?
      Keskiverto suomalainen mies olisi ratkaissut asian pikimmiten...
      Vierailemalla kaveripojan luona kera kirveen tahi haulikon ;)

    • Valkoiset sukat!

      Olen 24v nainen, ystävinä enimmäkseen poikia/miehiä, itseni ikäisiä. Usein tulee kotipaikkakunnalla yövyttyä kavereiden luona, kun ei ole siellä muutakaan paikkaa missä yöpyä esim baari-illan jälkeen. Joskus avomieheni on mukana, joskus ei (mikäli sattuu olemaan omalla kotipaikkakunnallaan omien kavereidensa kanssa). Kaverit on kavereita, enkä ole koskaan paneskellut kavereideni kanssa!!! (enkä aio aloittaakaan!!) Rakastan poikaystävääni ja piste. Hänellä ei ole mitään syytä olla mustasukkainen.

      Meillä tosin tilanne eri teidän tilanteeseen verrattuna, koska avomieheni tuntee kaverini, eikä ole heistä mustasukkainen vaikka heidän luonaan yöpyisinkin. Myös avomieheni naispuolisia kavereita käy meillä kylässä esim. päiväkahveilla vaikka itse en olisikaan juuri silloin kotona, eikä siinä mielestäni ole mitään kummallista. Vielä ei tosin ole tullut eteen tilannetta, että ne naispuoliset olisivat yösijaa tarvinneet, mutta tottakai saavat täällä yöpyä jos joskus sitä tarvitsevat! Sohvahan on sitä varten että siihen voi kavereita majoittaa!

      Nyt turha mustasukkaisuus pois, kaverit on kavereita ja piste. Oma rakas on oma rakas, ja piste. Ole mustasukkainen vasta sitten kun sulla on oikeaa aihetta siihen, oikeaa aihetta epäillä pettämistä! Itse ainakin loukkaantuisin verisesti jos poikaystäväni luulisi moraalini olevan niin säälittävä että paneskelen kavereitani!?!?

    • oppeliini

      että siinä opitaan tuntemaan toinen. Jos taas olet muuttanut asumaan yhteen ventovieraan naisen kanssa, ketä on syyttäminen?

      Jos seurustelunne on siinä pisteessä että haluatte jatkaa pitkällä tähtäimellä ja avioliitto on tulevaisuuden suunnitelmissa, naisesi käyttäytyy väärin. Hän ei ole vielä piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkävn aikaan valmis avioitumaan tai edes ajattelemaan ketään yhtä ihmistä (kuten sinua) vakavasti.

      Pidä hänet ystävänä kuten muutkin tuttavasi ja ystäväsi, mutta älä sekoita tunteitäsi tuohon ystävyyteen. Saat vain mieliharmia. Olettaen että huoraaminen ei ole teidän välillä kuvioissa mukana, se ei kuulu tuohon yhtäloon vielä moneen vuoteen - jos nimittäin aiot pitää haavekuvia naisen kanssa ylläpidetystä ystävyydestä.

      • Zeke McAnus

        Taas tämä sama kaheli. Onneksi kukaan ei enää jaksa kommentoida näihin (itseäni lukuunottamatta tietenki, ja tämä jääneekin myös viimeisekseni tälle kirjoittajalle).

        Alkaa oleen nämä vastaukset verrattavissa tuonne sinkut-palstan ATM:n lutkitteluihin.


    • ~marija~

      Oli pakko vastata, kun itellä sama tilanne. Oon vaan se nainen tossa.
      Mulla ei oo ikinä ollu naispuoleisia ystäviä, moikkailututtuja kyllä mut ei muuta. Mutta miehiä on paljonkin ystävinä ja vietän heidän kanssaa paljon aikaa, yövytään puolin ja toisin myös joskus. Saatamme valvoa koko yön ja jutella kaikesta, iha kaikkea ei tule kerrottua edes seurustelukumppanille. Ex-mieheni ei voinut sulattaa kavereitani, koska he olivat miehiä ja tämä ärsytti minua suuresti vaikka kaikki minun kaverini olivat ja ovat edelleen myös hänen kavereitaan. Tosin eivät vanhempanikaan ymmärtäneet ja opettajat valittivat vehtaamisesta, mutta eipä me heistä välitettty. Haloo ihmiset, eletään 2010-luvulla!!!
      En osaa tulla naisten kanssa niin hyvin toimeen kuin miesten, ei sille vaan voi mitään. Uskon että tyttöystävälläsi on sama tilanne. Älä stressaa ja mökötä, se vain pahentaa asiaa! Ole onnellinen, että tyttöystäväsi on onnellinen ja hänellä on hyviä ystäviä (ne ovat nykyään harvassa), oli sukupuoli mikä tahansa!
      Seurustelen nykyään aivan ihanan miehen kanssa, joka hyväksyy minut ja ystäväni täysin. Jos olen yön poissa hän vain kysyy kenen luona olin ja se siitä. Mieheni luottaa minuun täysin ja tiedän itse etten pystyisi katsomaan häntä enää silmiin jos tekisin ystävieni kanssa jotain mitä ei pitäisi, mutta niin ei tule tapahtumaan. Niin ja naisten välillä kaveripusut on aika yleisiä, ja ei, emme harrasta sitä ystävieni kanssa!! Saatamme halat jos emme ole nähteet pitkiin aikoihin. Muutin jokunen aika sitten n. 500km päähän entisestä elämästäni, joten vanhoja ystäviä ei hirveämmin tule nähtyä.
      Yritä vain luottaa tyttöystävääsi :) Tiedän mistä puhun!
      Aurinkoista kesää ja paljon yhteisiä vuosia tyttöystävällesi ja sinulle! :)

    • Lycklig

      ovat yhtä "kiihottavia" kuin oma veli. Eli ei yhtään. Jos nainen suhtautuu mieheen kuin kaveriin, niin voit olla varma, että seksi on viimeinen asia mitä hän tämän kanssa haluaa.

      Itse olen suhteessa ollessani esitellyt kaverini kumppanilleni, vaikka sitten jatkossa olenkin halunnut pitää jotkut ystävyyssuhteet ominani (myös jotkus ystävyyssuhteet naisten kanssa).

      Miksi sitten erottaa ystävyyssuhteet parisuhteesta? Minulla on ollut näiden ystävien kanssa pitkä historia; hyvin vanhoja ja luottamuksellisia asioita, jotka eivät kuulu uudelle kumppanille. Illanvietto yhdessä kutistuisi small talkiksi, joten joitakin ihmisiä on parempi tavata yksin.

      • muttamutta

        Mutta kyllä ne kaverit silti jossain vaiheessa kannattaisi esitellä. Varmaan sillä tavalla mustasukkaisuus hieman lievenee : ).


    • Vai panokaveri?

      Oli mullakin jokunen vuosi sitten tuollainen nainen parisuhteessa. Harmi vain että osa naisen kavereista oli myös hänen panokavereitaan, ja kun tuo sitten tuli ilmi pistin suhteen kerralla poikki. Nykyään osaan olla jo vähän varovaisempi noiden "kaveripoikien" kanssa.

    • dgjdkgf

      haluan itse pitää parisuhteessa. Vaikka toista ei voi valvoa, niin olisin itse aika epäluuloinen, jos tyttöystävä haluaisi nukkua usein miespuolisten kaveriensa luona. Itse olen harrastanut sinkkuna ollessani joidenkin kaverityttöjen kanssa seksiä, ja luulisin, että muillekin voi niin joskus käydä läheisten ystävien kanssa. Yleensä ei ole mikään pakko nukkua kaverin luona, tai sitten kumppani voi tulla sinne mukaan. On tärkeää, että molemmat säilyttävät välinsä kavereihinsa, mutta yökyläily ei yleensä ole tarpeellista tai joka tapauksessa se on aika paljon vaadittu kumppanilta siedettäväksi.

    • gckhgck

      tullut paremmin juttuun miespuolisten ihmisten kanssa ja aina minulla on aina ollut enemmän mies- kuin naispuolisia kavereita. Siihen aikaan kun vielä kävin ulkona paljon yövyin usein jonkun kaverijätkän luona, eikä ikinä mitään tapahtunut meidän välillä. Noh sitten rupesin tapailemaan yhtä tyyppiä ja seurustelemaan.

      Muistan silloin että kerran kun menin taas ystäväjätkälle yöksi, mieleeni yhtäkkiä iski että onkohan tämä ok? Tämä oli siis ihan suhteen alussa enkä ollut selittänyt poikaystävälleni koko elämäntarinaani ja kaikkia eri tapojani joten hän ei tiennyt että olin siellä. Olin vähän ymmälläni koska ystäväni olin tuntenut jo vuosia, ja niin usein olin hänellä yöpynyt, ja sitten yhtäkkiä kun rupean seurustelemaan niin ehkä asia ei olisikaan enää ok? Ajattelin että varmasti en mitenkään tulisi pettämään uutta poikaystävääni, mutta samalla mietin että miltä itsestäni tuntuisi jos hän ilmoittaisi usein yöpyvänsä naispuolisen kaverin kanssa. Mietin että varmasti olisin itse vähän mustis vaikka yleisesti ottaen en ole lainkaan. Asia jäi sitten sen puolesta ratkaisematta että olin joka tapauksessa juuri muuttamassa ja sitten ne yökyläilyt loppuivat ihan sen takia.

      Kyllä seurustelussa on mielestäni sellainen kirjoittamaton etiketti. Tämä etiketti on vähän erilainen eri ikäisillä ja se myös muuttuu ajan myötä. Nyt ajattelisin että tuollainen yökyläily voisi olla ok johonkin vähän kahdekymmenen ikävuoden yli, mutta kolmekymppisillä se olisi jo eri asia. Hassua, mutta niin vain se menee. Enhän esimerkiksi voisi kuvitella että yli 50v äitini menisi yökylään jollekin miespuoliselle kaverille. Nuorena se on vielä ihan ok.

      Aloittajalle sanoisi että ei tuohon voi kukaan muu antaa vastausta että onko se ok vai ei. Se riippuu aina osapuolista. Jos susta tuntuu joku asia väärälle niin ei sun ole sitä pakko sietää. Mutta toisaalta et voi määrätä tyttöystäväsi menemisistäkään. Puhuminen taitaa taas kerran olla se ainoa ratkaisu. Jos selität tyttöystävälle miten itse näet asian ja keskustelisitte kuinka voisitte tulla johonkin yhteisymmärrykseen. Varmaankin molempien tarvitee vähän joustaa asiassa. Jos tyttöystäväsi ei ole valmis joustamaan yhtään, se mielestäni tarkoitaa sitä ettei hän ole tarpeeksi kypsä suhteeseen. Ja mielestäni olisi todellakin asiallista että tapaisit tämän tyttöystäväsi ystävän jos hän siellä yöpyy.

    • dgdrfg

      Ei perkele minkälaista touhua!!!!!!! Ei naisesi kuulu miesten luona olla yötä!!!!! Ei todellakaan ole normaalia! Jos puhe ei auta, ehdottomasti otat ja jätät, sun elämä menee ihan solmuun ja hajoot lopullisesti tuon sikamaisen naisen kanssa!! Vaikka rakastat häntä, ero on tosiaan ainut vaihtoehto jos naisesi ei lopeta.

      • aikuinen nainen..

        Komppaan ylempää, ei ole oikein moraalisesti mennä yöksi ja varsinkaan jos kumppani ei siitä pidä. Nainen ei ota huomioon tunteitasi ja näin ollen ehkä kyseessä ei ole aito rakkaus sinua kohtaan. Tiedän niin paljon tapauksia kun yhtäkkiä kaverin kanssa ns vahingossa on harrastettu seksiä tai tunteet paukahtanu pintaan ja menty yhteen ja oma mies joka luuli tota touhua vain kaveruudeksi, jää yksin nuolemaan näppejään. Aina jommallakummalla on tunteiden ovi auki tai seksuaalisen ovi auki jopa molemmat ja sen aktivoimiseen ei tarvi paljoa, hiukan alkoholia ja vähis vaatteis lähekkäin sängyssä "nukkumas". Neuvon sua poika, että puhut avovaimosi kanssa asiasta ja jos se ei auta, mieti aikaa eteenpäin, jaksatko tollasta elämää missä tuleva vaimosi nukkuu yökylässä muitten miesten kanssa? Tyttösi ei ole normaali ja jostain syystä hakee huomiota miehiltä ja sua pitää pilkkanaan ja kyynysmattonaan.


    • Marjo27

      Ilmeisesti asutte yhessä... Miusta on erikoista et tyttöystäväs tuntee ittesä häkkilinnuks ko ei saa mennä/tulla mite haluaa. Ehkä hänen ois tosiaa parempi olla sinkkuna. Ei ilmeisesti kauheesti siun tunteita ota huomioon tossa asiassa...ehkei vaan oo parisuhdetyyppiä. Ootko koittanu et mite tyttöystäväs suhtautus jos sie ilmottasit meneväs yöks ystävätyttös luokse? Sanooko vaan et Ok vai saako raivarit?

      On tuo aika outoo. Tietty sitä kavereita pitää tavata ja olla niitten kanssa. Mut en miekä hyvällä kattos jos miu mies sanois meneväsä yöks jonku ystävätytön luokse, vaikka oisinkii sen nähny.

    • kaveriboi

      Itselläni on tuollainen "kaverityttö" joka seukkailee jonkun urpon kanssa. Selittää aina jätkälleen, joka asuu eri kaupungissa opiskelujen takia, että tulee minun luokseni yöksi, kun ei uskalla esim. baarin jälkeen mennä yksin omaan kämppäänsä. En tiedä uskooko jätkä kaiken, mutta vielä ovat yhdessä. Ja meillä on baarin jälkeen hauskaa! Eipähän tarvi sinkkumiehen olla selibaatissa :)

    • Karmea loinen

      Normaalia. Tyttöystäväsi on itsekäs ääliö, joka tod.näköisesti tekee muutakin, kuin nukkuu...vai minkä takia muuten luulet, että hänen "ystävänsä" pysyvät sinulta salassa?

      • Nina-77.

        Ei ole oikein ja normaalia jos nainen menee yöksi miehen luo vaikka oliskin vain kaveri. Hälytyskellojen pitää heti soida jos naiselle vaikkapa miehet soittelee ja tekstiviestittelee ja sitten jopa menee yöksi. Tuommoinen nainen hakee vain huomiota ja on alhainen itsekeskeinen lumppu. Hänen itsetunto on huono ja ei osaa nähdä mikä on oikein ja väärin. Kannattaa miettiä haluaako seurustella tollaisen kanssa? Se ei haittaa jos facebookissa hiukan juttelee miehille ja ulkona juttelee miehille.


    • No musta et

      ole mitenkään liian mustasukkainen, mutta mulle ei ainakaan tulisi mieleenkään mikään seksuaalinen ainoan miespuolisen ystäväni kanssa. Voisin ihan hyvin nukkua vaikka samassa sängyssä hänen kanssaan, ihan samoin kuin vaikka siskon kanssa. Olemme tunteneet ihan pennuista saakka ja meidän välillä ei todella ole muuta kuin ystävyyttä. Mutta musta ei kuitenkaan olisi liikaa vaadittu, etten olisi yökylässä hänen luonaan. Puhukaa asiasta, ei tähän oikein voi muuta sanoa.

    • minnie.

      Jännä tuo sinun tyttöystäväsi suhtautuminen. Siis mikäli tyttöystäväsi tosiaan on sellainen, että kaveripojat ovat vain kavereita ja hän vain tulee paremmin juttuun poikien kuin tyttöjen kanssa, niin sehän on ihan ok, mutta lähinnä vain tytön näkökulmasta. Sinulle se onkin rankempaa, kun et voi tietää koko totuutta. Mikä ongelma tyttösi olisi sitten esitellä ne kaverinsa sinulle edes jotenkin, jos kerran mitään salattavaa ei ole?

      Itse pyrin aina välttämään tuottamasta turhia epäilyksiä poikaystävälleni, sillä ensinnäkin en hyväksy pettämistä ollenkaan, olen ihan tarpeeksi jo hankkinut säpinää sinkkuillessani ja nykyistäni petettiin pahasti edellisessä suhteessa, joten en halua koetella hänen luottamustaan. On minullakin kaveripoikia, mutta en kyllä yöpyisi heistä yhdenkään luona, vaikka kuinka veljellisiltä tuntuisivat, se tuntuu liian intiimiltä ja oudolta, nykyistäni kohtaan se olisi jotenkin ajattelematonta. Minä kerron muutenkin kaveripojista sun muista avoimesti nykyiselleni, jopa vainoharhaisen rauhoittelevasti, vaikka mustasukkaista tyyppiä poikaystäväni ei ole :D Kerron myös, mikäli joku puolituttu jätkä yrittää flirttailla minulle esim. mesessä, en siedä vieraiden miesten katseita kadulla ja muutenkin välttelen tuppaan välttelemään tuttuja jätkiä, joiden tiedän olleen kiinnostuneita minusta aikaisemmin eivätkä he välttämättä tiedä minun seurustelevan. Minä vain en kaipaa sitä huomiota, joten en ymmärrä, miksei tyttöystäväsi sitten voisi olla yhtä avoin sinulle, mikäli hän sinua arvostaa? Tai ehkä hän sitten ei ole saanut tarpeekseen siitä miesten huomiosta vielä.

      • bghbgh

        Naisesi ei tiedä mitä parisuhde tarkoittaa ja ei arvosta sinua yhtään. Mitkään miespuoliset kaverit ei saa olla noin tärkeitä, miksei naisesi halua naispuolisten kavereiden kanssa viettää aikaa???? Luulis riittävän vaikkapa facebookissa kuulumisien vaihto miesten kanssa.


      • #male
        bghbgh kirjoitti:

        Naisesi ei tiedä mitä parisuhde tarkoittaa ja ei arvosta sinua yhtään. Mitkään miespuoliset kaverit ei saa olla noin tärkeitä, miksei naisesi halua naispuolisten kavereiden kanssa viettää aikaa???? Luulis riittävän vaikkapa facebookissa kuulumisien vaihto miesten kanssa.

        Kuinka monen täällä tuota yökyläilyä puolustavien kirjoittajien omat vanhemmat harrastaa kyseistä toimintaa?


    • eipä taida olla

      Sitten se olisi okei, jos sä tuntisit, siis sinut olisi esitelty ja te olisitte kaikki tuttuja... Ei vastakkaiselle sukupuolelle voi oikein sillai vaan mennä yöksi, kyllähän sen kaikki ymmärtää. Kun en itsekään pettäisi, ja minulla siis on miespuolisia ystäviä, mutta aika moni on pettänyt,-ja etenkin jos ei tunne. Mä itse kyllä jopa esittelen ja "hyväksytän" mieheni parhailla miespuolisilla ystävilläni, että siis ikäänkuin "vien näytille". Kun he nyt on vähän niinkuin mun perhe.

      Ei parisuhdetta oikein niin voi elää, että kaikki ystävät on vain omia. Se on sellaista mustasukkaisuutta että pelkää toisen vievän omat ystävät, mutta jos ne on oikeita ystäviä, ei ne lähde, vaikka ero tulisi. Kyllä jos toisen aikoo tuntea, pitäisi tuntea sen elinpiiriäkin. Sitäpaitsi sen pitäisi olla kivempaakin.

      Tämä on tervettä:"En pystyisi itse olemaan tässä elämäntilanteessa ystävätyttöjeni luona yötä, varsinkaan sellaisten joita tyttöystäväni ei tunne."

      Tämä on sairasta:"Poden huonoa omatuntoa jo pelkästä näkemisestä."

      Joten oletko sä itse mielestäsi kuinka mustis? Mieti, rehellisesti, kuinka mustasukkainen sä olet? Haluatko omistaa, nädä koko ajan, tietää KAIKEN, kyttäätkö, epäiletkö?

      Mä en hyväksyisi, enkä kuuntelisi selityksiä, jos mua ei esitellä kavereille, ollaan muilla muijilla yötä ja "ahdistutaan" jos pitäisi yhtään jakaa elämää mun kanssa. Kenkää tulisi, ikävä kyllä näin on. Mä en ole koskaan ollut mustasukkainen juurikaan, mutta kyllä mä tajuan, koska en ole oikeasti tervetullut osaksi hänen elämää.

    • ajatteleppaite

      sitä, että menet itse jonkun(älä ihmeessä kerro kenen) muijan luo yöksi. Tule kotiin vasta seuraavana iltana, älä puhu mitään, vaikka toinen utelis, kato miltä se tyttöystäväs naama silloin näyttää. Tuommoinen ei missään tapauksessa kuulu normaaliin parisuhteeseen, on 99% varmaa, että sinusta on tehty aisankannattaja. Itse en moiseen alistuisi.

    • .........

      No normaalia ei ole se että tyttöystäväsi on yökylässä jonkun pojan/miehen luona! Herätys!!

    • ......

      Nainen ja mies voi olla kavereita, mutta aina siinä on joku pieni jännitys miehen ja naisen välillä. Niin se vaan on. Ja mitä vaan voi tapahtua.

    • Näin on

      Et omista tyttöystävääsi. Jos hän haluaa yöpyä miespuolisten kavereidensa luona, hänellä on siihen täysi oikeus. Jos hänellä on myös seksiä heidän kanssaan (kuten epäilen) sinulla on oikeus loukkaantua tästä ja tehdä tarvittavat johtopäätökset eli erota tai sietää tilannetta. It's that simple.

    • Neuwonantaja

      Kuinka moni nielisi selostuksen, että miehellä on runsaasti "plaatonisia" tyttöystäviä, joiden luona hän on yötä ihan vain keskustelemassa ja nukkumassa.... :D

      Miehisty!

      Älä ole hölmö!!!

      Lemppaa sellainen lyyli ja hae parempi tilalle.

      Meressä on lukematon määrä kaloja valmiina käymään sinun pyydykseen....

      • tp

        Ihmiset jotka väittää että naisten ja miesten välisessä ystävyydessä on aina jotain piilokipinää eivät selvästikään ole koskaan kokeneet naisten ja miesten välistä ystävyyttä. Persooniinhan sitä tutustutaan ja kyllä minullakin on monta miespuolista todella tärkeää ystävää, jotka olen tuntenut jo yli 10 vuotta. Eikä nämä ystävyydet ole kumppaneitakaan häirinneet, kun linja on ollut aina mahdollisimman avoin ja on kyläilty ja nähty paljon puolin ja toisin. Kaverimiehet (entiset kaveripojat, voi kun se aika vierii) ovat tosiaan kuin veljiä.

        Se, jos alkuperäinen kirjoittaja ei luota tyttöystäväänsä on ihan erillinen asia. Jos tyttöystävä tahtoisi kusettaa, voisi se myös väittää menevänsä jonkun naispuoleisen kaverinsa luokse yöksi (tai herranjumala olla piilo-biseksuaali ja lipittää tussua siellä naisen luona miehen selän takana). Eiköhän toi homma avoimesti keskustelemalla syyttelemättä selviä ja jos ei selviä, niin kannattaa varmaan miettiä sitä suhdetta uusiksi. Luottamus kun on aika tärkeää olla.


      • Brutukseni
        tp kirjoitti:

        Ihmiset jotka väittää että naisten ja miesten välisessä ystävyydessä on aina jotain piilokipinää eivät selvästikään ole koskaan kokeneet naisten ja miesten välistä ystävyyttä. Persooniinhan sitä tutustutaan ja kyllä minullakin on monta miespuolista todella tärkeää ystävää, jotka olen tuntenut jo yli 10 vuotta. Eikä nämä ystävyydet ole kumppaneitakaan häirinneet, kun linja on ollut aina mahdollisimman avoin ja on kyläilty ja nähty paljon puolin ja toisin. Kaverimiehet (entiset kaveripojat, voi kun se aika vierii) ovat tosiaan kuin veljiä.

        Se, jos alkuperäinen kirjoittaja ei luota tyttöystäväänsä on ihan erillinen asia. Jos tyttöystävä tahtoisi kusettaa, voisi se myös väittää menevänsä jonkun naispuoleisen kaverinsa luokse yöksi (tai herranjumala olla piilo-biseksuaali ja lipittää tussua siellä naisen luona miehen selän takana). Eiköhän toi homma avoimesti keskustelemalla syyttelemättä selviä ja jos ei selviä, niin kannattaa varmaan miettiä sitä suhdetta uusiksi. Luottamus kun on aika tärkeää olla.

        Ei sillä ole luottamuksen kanssa tekemistä niinkään. Itselläni on ollut näitä naiskavereita jossain vaiheessa todella paljon ja useaa niistä paninkin. Kokemuksen kautta EN TODELLAKAAN alkaisi katselemaan mitään "kaverilla yöpymistä". Johan tuo sanoo normaali järkikin, että VÄHÄN VALOJA PÄÄLLE SIELLÄ!

        Nykyään luottamuksen pitäisi venyä ihan naurettavuuksiin, mikä ei ole enää normaalia. Normaalia suhteessa ei ole juurikaan tuo yökyläily eikä sitä todellakaan tarvitse sietää.

        Kasvata mies pallit!


    • kaarnalaivan satama

      tuntematta kumpaakaan teistä, ensimmäinen tunne oli että pelkäät turhaan.

      Kai tekin olette aikoinaan olleet kavereita? Yövyittekö toistenne luona? Mitä tapahtui?

      Ystävät ovat rikkaus ja kuten jo muutama mainitsikin, niin ystävät ovat ystäviä ja niihin ei tule seottua. On toki tyrkkyjäkin, niitä jotka panevat toisiaan, mutta oikeat ystävät ja puolisot ovat niitä jotka kunnioittavat parisuhdetta eivätkä sekoile ympäriinsä.

      Tsemppiä teille!

    • lekfölkads

      Käytöksesi on normaalia mustasukkaisuutta. kyllä se siitä.

    • Toivosen Risto

      Olipas kinkkinen ongelma. Oletan, että olette tähän vastaukseen mennessä a) puhuneet b)sopineet c) eronneet. Jos ette mitään noista, olisi aika.

      "Illanvietto yhdessä kutistuisi small talkiksi, joten joitakin ihmisiä on parempi tavata yksin. " Yhdyn tämän kirjoittajan lauseeseen.
      Itse olen hieman vanhempi mies, itselläni vaimo ja jo kotoa muuttaneita lapsia. Meillä oli aikoinaan vaimon kanssa samainen ongelma. Hän oli villi luonnonlapsi, syyti suustaan neuloja ja katseesta salamoita jos hänelle kerrottiin, mitä pitäisi tehdä. Kyllä silloin oli itku joka päivä lähellä ja ero melkein vireillä. Minä, hillitty nuori mies, kasvatettukin aivan toisin, en ymmärtänyt miksi vaimollani (silloisella tyttöystävälläni) oli niin palava hinku hänen ystäviensä luokse- pois luotani. Eikö kanssani ollut hyvä olla?
      Paljon syytöksiä sysäsimme toistemme niskaan, emme ymmärtäneet toisiamme vaan pidimme kiinni omasta kannastamme. Melkein kaadoimme veneemme sillä rähinöinnillä.
      Eräänä iltana töistä tullessani, oli vaimoni kutsunut hänen ystävämiehiään meille kylään. Vaimoni oli kyllästynyt jatkuvaan vääntämiseen ja päätti jakaa varjellut ystävänsä kanssani. Illanvietto oli muutoin mukava, mutta pinnallinen. Kenelläkään ei ollut mitään sanomista toisilleen, sillä vaimollani ja hänen ystävillään oli asioita, jotka olivat heidän keskeisiä juttuja, joista en ymmärtänyt mitään. Kohteliaisuudesta minua kohtaan he eivät puhuneet ns "inside" jutuista, koska olisivat joutuneet selittää kaikki asiat alusta asti.
      Samana iltana, kun hänen ystävänsä olivat lähteneet ja olimme käymässä nukkumaan, tajusin kuinka onneton olin. Vaimoni oli jakanut jotain hänelle tärkeää kanssani ja tunsin olevani aivan ulkopuolinen, samalla tehneeni hänet onnettomaksi. Ja tunsin pilanneeni koko illan. Tämänkö takia meidän suhteemme oli kaatua? pyöri päässäni moneen kertaan.

      Olen oppinut antamaan vaimolleni tilaa ja samalla huomannut kuinka tilaa antamalla hän oikeasti hakeutuukin lähemmäs minua.

      Luulenkin, että sinun tyttöystäväsi on samanlainen villi luonnonlapsi, kuin minun vaimoni nuoruudessaan. Anna tilaa, mutta uskalla puhua tunteistasi.

      Tänä aikana, kun oikeat ystävät ovat todella harvinaisia, ole onnellinen että tyttöystävälläsi niitä on. Älä missään nimessä laita häntä valitsemaan sinun ja hänen ystäviensä väliltä.

      Kaunista kesää ja monia vuosia teille!

    • H.Alluri

      Teen työtä trauman saaneiden ihmisten parissa ja tyttöystäväsi käytös viittaa hyvin suoraan hyväksikäytön/väkivallan/narsistin uhrin käyttäytymiseen. Hyvin usein ihminen, joka on eristetty syystä tai toisesta jostakin (tässä tilanteessa ilmeisesti ystävistään ja tarkennuksena vielä miespuolisista), hakeutuu traumaattisen tilanteen jälkeen ns koteloon, eli hän elää kotelon suojassa ja sulkee pois kaiken pahan. Ilmeisesti tyttöystäväsi ei ole käsitellyt näitä asioita? Olettaen, että hänellä on taustallaan jotakin traumaattista. Kun kotelo vaihe on mennyt, tulee ns suojeleminen, joka menee hyvin usein "yli", mikä tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että hän ei haluaisi sinun näkevän miespuolisia ystäviään. Ei siksi, että hänellä olisi mitään vispiläkauppaa heidän kanssaan, vaan koska trauma on "opettanut", että pitämällä välimatkaa kohteiden välillä (sinä ja hänen ystävänsä) hän ei tule erotetuksi heistä.

      Oletteko keskustelleet kummankin historiasta? Nyt olisi hyvä hetki.

      Älä usko ihmisiä, jotka sanovat kyseessä olevan pettämisen, sillä taustalla voi olla niin paljon muuta. On surullista, että ihminen leimataan pettäjäksi ja "lumpuksi" tuntematta ja tietämättä mitään.

    • fhslkjkf

      tulla tänne itkemään tyttöystävän takia.
      te painitte ihan eri liigoissa.

      pistä likka aisoihin ja lopeta vineeminen!

    • hgklgqhwng

      Back to basics: Nukkuuko tyttöystäväsi kaverinsa luona sohvalla vai samassa sängyssä?

      • gngfgfn

        Heh, heh. Mitä väliä tuollaisella tiedolla on? Jos nainen panee sitä miestä ja valehtelee päin naamaa ettei niin tee, niin miksi hän ei valehtelisi myös tuosta asiasta?


    • mies-,.-.,

      siellä varmaankin harrastetaan.

      ps.Oisko sulla antaa tän tyttöystäväs yhteystiedot? Rupes tekee mieli "yö-kaveria"

    • Anonyymi

      Joka tapauksessa jos seurustellaan niin yökyläily ei kuulu siihen missään muodossa! Jos yökyläillään niin molemmat tulevat sinne ei sillai että toinen vaan menee. Eikä varsinkaan vastakkaista sukupuolta olevan luo! Pelkästään kaveraaminen vastakkaista sukupuolta olevan kanssa vaikka seurustelee on ehdoton ei! Sekin on liian homoa jos mies haluaa olla toisen miehen luona yökylässä, sitä paitsi oma koti on oma koti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10596
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1878
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1636
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1438
    Aihe