Tyttärellä 16 v todettiin, että 3 viitoshammasta puuttuu. Niiden paikalla oli silloin vielä maitohampaat. Ensin ehdotettiin maitohampaiden poistoa ja oikomishoitoa välien tiivistämiseksi. Tämän hoidon olisi tietenkin kunta maksanut. Oikomishoitoa ei kuitenkaan voitu aloittaa, koska lapsen hampaiden juuret ovat normaalia lyhyemmät.
Nyt on pari hammasta jo lähtenyt ja kolot tukittu tilapäisellä lasikuitusillalla. Yksi maitohammas on vielä paikallaan.
Kunnallisella puolella on sanottu, että kaikki jatkohoito (pysyvät sillat tai implantit) on kustannettava itse. Minun on tätä vaikea ymmärtää. Ikäänkuin lyhytjuurisuus olisi oma vika. Kulut ovat luokkaa 2000 euroa per kolo.
Onko kenelläkään kokemuksia vastaavan tilanteen hoidosta? maksoiko kunta edes osaa kuluista?
Puuttuvat hampaat ja lyhytjuurisuus
Hartsa
2
717
Vastaukset
- Kohtalotoverin veli
Edes Kela ei korvaa mitään. Kuulemma vaiva on kosmeettinen, ja sen takia ihmisen pitää itse maksaa kaikki kustannukset. Siskolla sama ongelma. Sillä on nyt pahasti tulehtunut kolo, kun hammas lähti mutta varat eivät riitä implanttiin. Hänelle annettiin kustannusarvio 2500 euroa....
- kjnbhuvg
et saakorvausta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903211- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834