Kannattaako vanhaa pianoa alkaa laitattamaan vai pitäisikö myydä alta pois ja ostaa tilalle uudempi? Minulla on Hellaksen kulahtaneen näköinen tumma piano Rennerin koneistolla, jonka joskus -80 luvun alussa enoltani sain lahjaksi. Pianon ikää en tiedä, koska en saanut selvitettyä sitä netistäkään. Käytetty se jokatapauksessa oli jo tuolloin -80 luvulla joten arvelen sen olevan jostakin 70 -luvun alusta. Pianosta löytyi seuraava numerosarja: 11165. Pianoa on soitettu melko vähän. Itse harrastin pianon soittoa kyseisellä pianolla pienempänä, mutta nykyisin se on lähinnä kerännyt pölyä huoneen nurkassa vanhempieni luona... Viritetty viimeksi ehkä 10 vuotta sitten ja sitä ennenkin tosi harvoin. Piano on epävireessä ja kun viimeksi virittäjä kävi niin ei saanut sitä kunnolla enää vireeseen (alaäänet erityisesti). Virittäjä myös sanoi että huopia ym. pitäisi uusia.
Haluaisin nyt aloittaa pianoharrastukseni uudelleen, mutta tuo nykyinen piano ei kauheasti houkuta tuossa kunnossa soittamaan. Paljonkohan pianon laittaminen paremmaksi tulisi kustantamaan ja millaista hintaa tuosta nykyisestä voisi pyytää tuossa kunnossa. Millainen piano olisi tällaiselle aloittelijalle hyvä? Hellaksia olen katsellut ja siitä lähinnä chippendale versioita, koska haluaisin että piano olisi soitettavuuden lisäksi myös olohuoneessa kivan näköinen...
Paljon kysymyksiä, mutta ehkäpä joku viisaampi osaisi neuvoa...
Vanhan pianon kunnostaminen vai uusi piano?
3
844
Vastaukset
- vanhan kunnostus..
Ei epävireiselle pianolle ole käyttöä tai myyntiarvoa. Ainoa vaihtoehto on ostaa uusi tai käytetty ja saada pikkasen hyvitysta vanhasta pianoliikkeessä. Käytettyjä saa 500 euroa ylöspäin kuljetus 100 euroa.
- Piainisti
Älä puhu p”””kaa. Vanha saadaan viritettyä.
- JyrkiHärkönen
70 -luvun vähän soitettu Hellas on kyllä mahdollista saada soittokuntoon suht. vähällä vaivalla. Rahallista arvoa ei kyseisellä pianolla juurikaan ole. Näkemättä tietysti mahdoton sanoa mutta jokainen eteeni tullut vastaava on saatu kyllä soittokelpoiseksi. Poiskuljetuksesta joutuu kuitenkin yleensä maksamaan jonkin verran. Itselläni on myös 70 luvun pikku Hellas joka on edelleen soittokunnossa. Pientä säätöä se kyllä kaipaisi mutta vireessä pysyy yllättävän hyvin. Toivottavasti pääset soittelemaan. t. Jyrki Härkönen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818