Hammasrautojen hankkiminen

epätoivonen.

Eli haluaisin saada hammasraudat sen takia koska en pidä mun hampaistani (mulla on ihan kuin sellaiset pikkulapsen hampaat vaikka olisin jo 15v tyttö, siis mulla on hirveesti rakoja hampaissa vaikka hampaani on iha hyvän kokoiset, eli ei oo mitenkää liian pienet), ja mietin että paljon maksaa hammasrautojen hankkiminen ja sattuuko ne, ja kuinka kauan pitää niitä pitää hampaissa ennen ku hampaat on jo kunnossa. Kaikilla muilla mun ikäsillä tytöillä on kauniit suorat hampaat mutta mulla ei. Älkää sit sanoko että mun pitää odottaa vielä koska mun hampaat ei välttämättä enää kehity tässä iässä ku en välttämättä enää kasva pituuttakaan. Vittuilijat vittuun.

P.S. Millaiset hammasraudat pitää hankkia ettei ketään huomaa niitä paljon?

3

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Betoniraudoittaja

Käynyt hammaslääkärissä monestikkin lääkäri tietenkin päättää oikomistarpeen, ei hampaita sen takia oiota ettet pidä hampaistasi vaan todellisen tarpeen vuoksi.
      Oikominen ei ole mikään läpihuuto juttu milloinkaan.

• epätoivonen.

no sen takia haluan hankkia hammasraudat koska mulla on tosi ruma hymy ja muutenki etuhampaat on sillee vinossa.

• Jeps321
        epätoivonen. kirjoitti:

no sen takia haluan hankkia hammasraudat koska mulla on tosi ruma hymy ja muutenki etuhampaat on sillee vinossa.

Mulla on parin viikon päästä aika yksityisellä, jolloin saan raudat. Ensimmäinen käynti oli periaatteessa vain konsultointi, keskusteltiin eri menetelmistä yms. Kävin röntgenillä ottamassa kuvat purukalustosta ja kohta saan raudat ylähampaisiin. Itse valitsin keraamiset raudat, joissa sekä bracketti, että lanka on hampaanvärinen, eikä siten erotu yhtä hyvin kuin perinteiset raudat. Googleta ceramic braces jos kiinnostaa enemmän.

Kustannusarvio n. 1500, ja rautoja pitäisi pitää arviolta 6-7kk. Oma tapaus on melko lievä, sillä hampaat ovat melko suorassa ja ainoastaan ylähampaat kaipaavat hieman oikomista. Tapauksesta riippuen rautoja pidetään vuodesta useampaan vuoteen, jolloin myös kustannukset luonnollisesti kasvavat.

Muu vaihtoehto olisi ollut laminaattien laittaminen, mutta omat hampaani sen verran hyvässä kunnossa etten halunnut niitä porattavan. Toisekseen laminaateilla ei pysy korjaamaan asentovirheitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1701
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1382
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      982
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      78
      816
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe