karaokekilpailuista

lal lal laulattaa

mistä löytäisin netistä tietoa eri karaokekilpailuista? missä niistä ilmoitetaan? ainoat mitä tiedän on karaokelegenda ja enzoy star jos sitäkään enää on.

11

1288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rannallako

      karaoke.fi -sivustolta "karaoketapahtumat", siellä on jonkun verran kisoja!

      • lasse hki.

        moi teillekkin ! olen itse kilpaillut useissa eri kilpailuissa ympäri suomen ja menestynytkin kohtuullisesti. tästä on tullut elämäntapa mitata omia kykyjä. kokemukseni mukaan parhaimmasta päästä ovat kultakurkku karaoke (viihdesalla )ja (kwc) mm karaoke. ne ovat olleet uskottavimpia ja minusta oikeudenmukaisempia. legend (top viihde)kilpailu on minusta suuri pettymys, tuomarointi on epäoikeuden mukainen ja palkinnot jäävät tulematta...huom omia kokemuksia, voitin erään paikkakunnan alkukarsinnan ja palkinnoksi piti tulla risteily, sekä miesten sarjassa, että naisten, mutta eipä ole tullut minulle, eikä myöskään naisten sarjan voittajalle.!! uusin kisä johonka ilmoittauduin vastikään on DynaMics laulukilpailu(www.karaokelaitteet.fi). keskustelin järjestäjän kanssa puhelimessa ja vakuutuin ainakin tuomareiden ammattitaidosta, mm. taiteellista puolta arvostelemassa kuulemma riihimäen kaupungin teatterin johtaja Aleksander Anria. MINUSTA ON TÄRKEÄÄ ETTÄ MYÖS ESIINTYMISTÄ KATSOTAAN JA SITÄ MITÄ ON PÄÄLLÄ! EIHÄN NE ARTISTITKAAN TULE KUMISAAPPAISSA LAVALLE.


      • herää kysymys
        lasse hki. kirjoitti:

        moi teillekkin ! olen itse kilpaillut useissa eri kilpailuissa ympäri suomen ja menestynytkin kohtuullisesti. tästä on tullut elämäntapa mitata omia kykyjä. kokemukseni mukaan parhaimmasta päästä ovat kultakurkku karaoke (viihdesalla )ja (kwc) mm karaoke. ne ovat olleet uskottavimpia ja minusta oikeudenmukaisempia. legend (top viihde)kilpailu on minusta suuri pettymys, tuomarointi on epäoikeuden mukainen ja palkinnot jäävät tulematta...huom omia kokemuksia, voitin erään paikkakunnan alkukarsinnan ja palkinnoksi piti tulla risteily, sekä miesten sarjassa, että naisten, mutta eipä ole tullut minulle, eikä myöskään naisten sarjan voittajalle.!! uusin kisä johonka ilmoittauduin vastikään on DynaMics laulukilpailu(www.karaokelaitteet.fi). keskustelin järjestäjän kanssa puhelimessa ja vakuutuin ainakin tuomareiden ammattitaidosta, mm. taiteellista puolta arvostelemassa kuulemma riihimäen kaupungin teatterin johtaja Aleksander Anria. MINUSTA ON TÄRKEÄÄ ETTÄ MYÖS ESIINTYMISTÄ KATSOTAAN JA SITÄ MITÄ ON PÄÄLLÄ! EIHÄN NE ARTISTITKAAN TULE KUMISAAPPAISSA LAVALLE.

        Jep,DynaMics laulukilpailu kuulostaa hyvältä tuomareita kun on joka lähtöön.Tänä vuonna eli 2011 kisat oli ja meni. Yyllätys yllätys kaikki ykköset oli Äänekoskelaisia paitsi tämä vanha herra joka voitti miesten 40 sarjan,hän lauloi ammattitaidolla ja osasi asiansa,eli voittopokaali meni juuri oikeaan paikkaan. Jäin vain miettimään että tokko siinä kisassa sitten ollut Äänekoskelta miestä 40 vai eikö tuomaristo voinut ottaa kun tämä vanha herra lauloi äärettömän hyvin,että olishan ne tuomarit jo itsensä nolanneet jos Äänekoskelainen olisi senkin voittanu.Ja näin kuuntelijan roolissa voin sanoa että siellä todella oli monta parempaa laulajaa kuin nämä Äänekoskelaiset voittajat.Loppuhuomautus Nämä kisathan oli Äänekoskella.


    • Lurittelija

      Näissä kisoissa ei tuomareille sanottu, mistä laulajat olivat kotoisin, jotta voisivat arvostella puolueettomasti, mutta, mutta, silti palautteissa sanoivat, että tämäkin laulaja on tuttu, on kuullut häntä ennenkin ja osasi laulaa silloinkin jne.
      Osa tuomareista oli juuri tältä alueelta, mihin palkinnotkin meni. En väitä, etteikö tuomarit olleet hyviä ja asiantuntijoita ja oli mahtavaa saada palaute heti laulun jälkeen. Edellä mainittu vanha herra kyllä lauloi hyvin ne samat laulut (ne kaksi, jotka kuulin, en viimeistä), mitä hän vuosikausia on kilpailuissa esittänyt, onhan hän musiikkialan ammattilainen. Siellä oli tosi hyviä laulajia jokaisessa sarjassa, oli valinnanvaraa. Loppuhuomautus: aika hyvä kisa ja hyvin järjestetty, pientä hiomista vain.

    • Harri Hintikka

      Tervehdys !

      Osui silmääni mielipiteiden vaihto DynaMics laulukilpailusta, tuomarointi ja valinnat.Olen itse päävastuussa järjestelyistä kilpailussa suurelta osin ja nimeni on nähtävissä nimimerkin kohdalla. On tervettä pohtia valintoja ja ottaa niihin kantaa. Itse kilpailin aktiivisesti vielä muutama vuosi sitten useissa laulukilpailuissa(kultakurkku,legent,olavi virta, ym.).En kokenut aina valintojen osuvan nappiin ja joskus tuntui jopa epäoikeudenmukaiselta jotkut voitot, joillekkin.Mutta kilpailu on sellaista ja aina joku voittaa ja joku ei. Kuitenkin tuo epäilys siitä että peli ei olisi rehtiä, on ollut kristallin kirkkaana ajatuksissa kun DynaMics laulukilpailua on luotu,näin ei saa tapahtua enää! Juuri siksi tuomarointi on järjestetty sillätavalla, ettei ole mahdollisuutta valinnoissa painottaa järjestävälle paikkakunnalle.Tälle vuodelle tuomareiden listoista pyyhittiin kaikki paikkakunnat pois ja tuomareita kiinnitettiin mieluusti muualta kuin Äänekoskelta(ainut joka tiesi paikkakunnat,olin minä).Tänä vuonna tuomaristossa istui seuraavat henkilöt:Aleksander Anria(Riihimäki),Tuulia Silver(Korpilahti/Jyväskylä),Matti Pasanen(Suolahti),Minna meriläinen(Tampere),Harri Wackilin (Jyväskylä),Juha Vantila(Suolahti).Siis 6 tuomaria ja heistä vain kaksi Suolahdesta, tällä lokiikalla Äänekoskelle vetäminen on varsin vaikeaa.Median tuomaristossa istui Jari Haapamäki(Äänekoski),Eija Varteva(Suolahti/Äänekoski) ja Vesä Jämsen(Konnevesi-Äänekosken kupeessa).Median raati oli omalta seutukunnaltamme, siis lähes kokonaan ja kuitenkin heidän valinta oli laulaja Hirvensalmelta(eikä siis äänekoskelta).Toivon että tämä pohdinta selkeyttää ajattelua valinnoista ja siitä onko asiat pyritty tekemään oikein ja rehellisesti. Hyvää syksyn jatkoa kaikille laulun ystäville ja nähdään ensi syksynä DynaMics kilpailussa!

      • Karaokekoukku

        Luin pitkästä aikaa näitä keskustelupalstoja ja kas, huomasin juttua kisasta, jossa minäkin kävin näyttäytymässä.
        Jos ette pane pahaksenne, niin antaisin palautetta, tietysti voisin antaa suoraankin, mutta nämä kuitenkin on aika yleisiä mielipiteitä, joista voi olla vinkkiä muittenkin kisojen järjestäjille.

        Siis DynaMics kisasta, kilpailuthan oli erinomaisesti järjestetty ja paikka vallan mainio.
        Lavallekin oli portaat (onneksi), sillä en olisi kipeällä jalallani päässyt korkealle, mutta käsitukea kaipasin, enkä huomannut pyytää nuorta miestä(siis levyjen soittajaa) antamaan kättä:D.

        Oma lauluni meni kyllä pieleen, jota jälkeenpäin mietin miksi, sillä alakerrassa se onnistui ja joka paikassa muualla. No olin kyllä jo väsynytkin, kun lähdin aikaisin aamulla ollakseni ilmoittautumassa viimeistään klo 10, mutta laulamaan pääsin vasta illalla. Jos olisin tiennyt ajan suurinpiirtein ja jos olisi ollut mahdollisuus soittamalla ilmoittaa, että aion osallistua, ei olisi tullut näin rasittavaa odottelua. Sinänsä se ei harmittanut, kun ei minulla mitään mahdollisuutta ollut pärjäillä noille nuorille hyville laulajille ja ammattilaisille, sitähän ei näissä säännöissä kielletty, joten se oli ihan ok.
        Tuo ikäraja olisi parempi alle 50 v sarjana ja yli 50 (ei 40v). Tietysti yli kuuskymppisille ihan oma, niitä kun on niin paljon nykyään:)

        Ihmettelin myös, miksi ei tuomarit saanut tietää, mistä oli kotoisin?
        Kun kuitenkin tuomarit tiesivät ja jopa tunsivat suuren osan kilpailijoista (ed. kirjoittaja"lurittelijakin" oli tuon huomioinut, minä voin puhua vain lauantain osalta, en jäänyt sunnuntaihin), olivathan melkein kaikki tuomarit sieltäpäin, mistä suurin osa kilpailijoistakin.
        Minulle jäi sellainen tunne, että tämä kisa oli tarkoitettu Keski-Suomalaisille.

        Hieno asia oli, että tuomarit antoivat palautteen jokaiselle heti laulun jälkeen, siitä iso kiitos.
        Ainahan tuomareita moititaan, näin sanotaan, olen itsekin toiminut tuomarina ja järjestänyt monia tapahtumia, joten tiedän mistä puhun.
        Ko. tuomarit olivat erinomaisia, mutta pari pientä huomautusta/toivetta on paikallaan.

        Älkää sanoko suoraan palautteissa joillekin, että ovat jatkossa, jos ette kaikille kerro sitä, yleisöstä kuului heti kohahdus, kun jollekin sanottiin.

        Toinen asia oli, että tuotiin hyvin voimallisesti esiin se, että tunnettiin laulaja entuudestaan ja kuinka hyvin viime vuonna lauloi, se ei pitäisi vaikuttaa ko.tilaisuuteen, varsinkin, kun ei saanut tuomareiden tietää, mistä laulaja oli kotoisin.
        Mielestäni tämä asia korjaantuu, kun reilusti kerrotaan mistä kaukaa laulaja on tullut, ei se saa vaikuttaa tuomarien päätöksiin, näin ei tulisi sellaista salamyhkäisyyttä.

        Myös tätä sääntöä jäin miettimään:
        ”Arvosteluperusteet ja -painotukset: oman idolin kaltainen esitys, sävelpuhtaus, lauluääni, lavakarisma ja esiintymisasu”.

        Tuo; oman idolin...? eikö kuitenkin ole tarkoitus hakea omaa tyyliä, eikä matkia jo levyttänyttä artistia?, Miten voi laulaa nainen miehen kaltaisesti tai päinvastoin, jos laulun sanat ja sävel sopii molemmille, vaikka sen olisi tuonut suosituksi vastakkainen sukupuoli?

        Esiintymisasu ja lavakarisma – no niistäkin monesti on eri näkemys, minullakin, sävelpuhtaus ja lauluääni taitaa olla kuitenkin ”helpoin” arvosteluperuste.

        Sitten laulun ”kuluneisuus”? Joillekin sanottiin, että laulua on kuultu niin paljon, että se on kulunut, mutta kaikille ei sanottu, jotka mielestäni lauloivat ns. kuluneen laulun, jotkut sai sellaisesta jopa kehumisia.
        Se kuluneisuuskin on ehkä joillakin paikkakunnilla eri lauluissa erilainen.

        Entä eikö sellaista laulua arvosteta, jos laulaa harvinaisemman laulun, joka on karaokelistoilla, eihän näissä säännöissä sanottu, että pitäisi olla esim. iskelmää tai tanssimusiikkia???
        Itse arvostan suuresti, että joku on opetellut harvinaisen tai vaikean laulun ja jos tulkitsee sen hienosti.

        Voi olla että teen tyhmästi, kun annan tällaisia palautteita (en taida seuraavalla kerralla päästä edes kilpailemaan tämän johdosta), mutta toivon, että nämä ovat vain kannustavia ja ohjaavia mielipiteitä.
        Olen nimittäin itse järjestänyt erilaisia kisoja, osallistunut uteliaisuuttani kymmeniin erilaisiin karaokekisoihin, ollut jopa tuomarina pienemmissä kisoissa ja yhtenä vuonna jopa MM-karsintakaraokekilpailuissa ulkomailla, joten näkemystä on.

        Meinasin ehdottaa vielä osallistumismaksua, jotta ilmoittautujat sitoutuisivat paremmin, mutta nyt tiedän, että ensi vuodelle onkin maksu, joka sisältää mm. ruokailun.

        Kokonaisuudessaan oli kisat mukavat, miellyttävät, hyvin järjestetyt, sunnuntaista en tiedä, kun en jäänyt enää.
        Oli hauska tavata, toivon, ettei jäänyt viimeiseksi.

        Hyvää syksyä.
        KK
        (Ps. En laita omaa nimeäni tähän, koska minulla on virallinen nimimerkki, josta minut tunnetaan hyvin laajalti)


    • Karin58

      Kotikutoisuus paistoi läpi vallan mahdottomasti myös 2012 kisoissa. Me kauempaa tulleet, emme saaneet samaa palautetta kuin "naapurin tyttö" tai "poika" - Äänekoskelaisuus valitettavasti näkyi koko kilpailuissa. Seurassamme oli paljon karavaanariväkeä, jotka olivat tyrmistyneitä, miten t-paita päällä oleva ja mikkiä puristava esiintyjä sai loistavan asun maininnan, mutta todellisen artistin tapaan esiintynyt ja pukeutunut Espoon tyttö joka taisi myös lavashown sai vain niukkaa kannustusta. Nuori olisi tarvinnut sitä hyvinkin paljon, vaikka ei asukaan Keski-Suomessa. Kuulimme hänen tehneen jo viisitoista vuotiaana erään karaokekisan voiton ansiosta myös pari biisiä, jotka ovat jo levy-yhtiön laatikossa. Äänenväri, ainutlaatuisuus, soundi; varsinkin naistuomarit lievät vain kateellisia nuorille ja upeille naisille, jotka ottavat maailman haltuunsa pääkaupunkiseudulla eivätkä kylätapahtumissa. Valittettavan huono maku jäi tuomaristosta, vaikka eihän asia meille kuulu. Harri Hintikka yrittää parhaansa sillä kalustolla mitä on, mutta valitettavasti tämä kilpailu tällä formaatilla ei jatkune. Paljon on muutosta tapahduttava. Tuomaristo ihan muualta kuin Keski-Suomesta, vasta silloin silmät aukeavat, mitä musiikkibusiness todellisuudessa on.

      • Harri Hintikka

        Kiitos palautteesta. Kilpailun järjestäjän ominaisuudessa mielelläni kommentoin tätä kilpailua,joka jatkuvasti tuntuu saavaan myös pettymyksen syvät syöverit auki. Aiemmin tuli palautetta siitä että menestystä tuli liikaa Ääneseudulle ja nyt kun muu Suomi näytti kyntensä,Tampere,Valkeala,Pirkkala,Hirvensalmi... niin edelleen tulokset aiheuttaa hämmennystä ja katkeruutta(kannatta vilkaista muuten tuloksia muissa kisoissa,aika moni meidän menestyjä on yllättäen pärjännyt myös muualla,vaikka eri tuomarit).Tähän voin todeta, että valitettavasti kaikki ei voita kisoja koskaan. Syvempään analyysiin olen valmis,kun kirjoittajat julkaisevat henkilöllisyytensä,on mukava keskustella ihmisten kanssa eikä nimimerkkien.Jos rohkeus nimitietoon ei riitä palautteeseen tällä palstalla,niin minulle voipi laittaa sähköpostia [email protected].

        Laulavin terveisin Harri Hintikka


    • Karaokekoukku

      Tervehdys minultakin.
      On mukavaa, kun tänne on tullut oikeanlaista keskustelua.

      Karaokekisoista ja muistakin kisoista tulee aina jälkipuinteja ja se on tosi, että hyviä laulajia jää ilman palkintoa.
      Itse olen antanut sähköpostilla palautteet, mutta kirjoitan joskus tännekin näin yleisesti vaan.

      Tällaisia kisoja kun ei voi arvostella samallalailla kuin esim. urheilukisoja, jossa tulokset kertoo paremmuuden, mutta laulukisoissa vaikuttaa niin paljon tuomarin mieltymys erilaisiin musiikkeihin, samoin ulkonäkökysymyskin on makuasia, toiset tykkää tyttäristä, toiset äidistä.
      Sävelpuhtaus, rytmi ja viivalla pysyminen on kuitenkin perusasioita laulamisessa ja esiintyjän asu ja tapa miten esiintyy, ainakin tässä kisassa, koska se etukäteen on ilmoitettu arvostelun perustaksi.

      Itse en tainnut nähdä tuota ed. mainittua esiintyjää, mutta yhden panin merkille, joka lauloi niin, että puristi mikkiä nyrkissään ja laulu ääni kuului jotenkin onttona.
      Vinkkinä firmalle, että voisi järjestää artistin esiintymiskoulutusta esim. yhden päivän ja jos on kohtuullinen hinta, niin minäkin tulisin. Eläkeläisellä kun ei oo varaa kalliisiin koulutuksiin:D

      Tänä vuonna oli tehty paljon parannuksia viime vuotiseen verrattuna, esim. saimme esiintyä ihan omana itsenämme, se salamyhkäisyys oli pois.

      Tuomareitakaan en voi moittia, kyllä he olivat ihan musiikkialan ammattilaisia, enkä usko että heistä kukaan ainakaan tarkoituksella puolsi paikkakuntalaisia.
      Itse jäin ihmettelemään kahden laulajan tuloksia, kun saivat erittäin hyvät arvostelut lauantaina, ihan kehuttiin ammattimaisiksi, eivätkä kuitenkaan olleet jatkossa (toisen tunsin, mutta toista en) No syitä en tiedä, voi olla monia.

      Ruokailusysteemistä minulla oli moittimista, ensin ilmoitettiin, että molemmat liput voi käyttää lauantaina, mutta puoliso ei sitä saanut käyttää, mitä väliä sillä olisi ollut, kuka sen söi, sehän oli maksettu. Me emme saaneet näin tehdä, vaikka tiesimme, että jotkut olivat näin tehneet. Samoin huomasimme, että seisovaa pöytää käytettiin jopa väärin. Siihen voisi ens kerralla tehdä parannusta.

      Tulihan tässä jo vähän asiaakin, kiitokset DynaMics kisan järjestäjille ja terveiset kaikille tutuille ja niille entisille mukaville kirjoittajille, joita ei nyt ole täällä pitkään aikaan näkynyt, jos sattuvat lukemaan.
      Kaunista syksyä kaikille tv. KK

    • Karin58

      Palautteessani ei puhuttu kisan voitosta tahi voittajista, vain tuomaroinnista. Enkä näe tässä mitään katkeruutta edes. Vain mielipiteitä yleisesti. Tuomarit voisivat antaa jokaiselle tasapuolisesti palautetta. Eiväthän he todellisuudessa voikaan tietää, miten jokainen on kehittynyt vaikkapa edellisvuodesta, miksi siitä mainita niille, jotka tuntee? Samat mittarit kaikille: lavaesiintyminen, äänenkäyttö, äänenväri, soundi, karisma jne. En näe tässä kohtaa aihetta esiintyä muulla kuin nimimerkillä: edustan sen verran isoa karavaanariedustusta vieraineen ja heidän mielipiteitään. Voittajat varmasti ansaitsivat paikkansa, olihan kyseessä kyläkisat. Kaikkea hyvää heille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1957
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1346
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1213
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe