Kasvovoide maistuu suussa

Elovenana

Kuulostaa oudolta, mutta tosi on. Eli jotkut kasvovoiteet maistuvat suussa. Eilenkin laitoin erään lehden mainosnäytteestä Lancomen kasvovoidetta puhtaalle iholle. N. puolen tunnin päästä suuhun tuli ilm. verenkierron mukana kasvojen ihon läpi kitkerää makua. Eikä ollut ensimmäinen kerta. Jotkut voiteet vaan maistuvat. Onko muilla vastaavaa kokemusta, vai onko mulla joku superherkkä makuaisti? Huuliin en ko. voiteita ole laittanut. Maku ei tule huulien kautta vaan selkeästi muualta suun sisältä.

Kyllä aineet imeytyvät syvälle ihon läpi, jos ja kun näin... Useimmiten suosin luonnonkosmetiikkaa, mutta välillä hairahdun suuria lupaavaan brändikosmetiikkaan. Näitä makuvoiteita en tule käyttämään :)

4

967

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin se meni

On tainnut käydä niin, että voidetta on mennyt lähelle silmiä, siitä silmien limakalvoille ja näppärästi kyynelkanavia pitkin eteenpäin, kunnes maku alkaa tuntua suussa. Ihan pikkuriikkinen, näkymätön määrä riittää. Jokainen silmäleikkauksessa käynyt tietää tämän: silmäsalvat ovat tosi pahan makuisia ja uloshengityksessä suorastaan kuvottavia.

• Dalida

Ei kuulosta yhtään loogiselta että voide "imeytyisi" suuhun. Johtuu enemänkin voiteen hajusteista, hajunhan tuntee nenässä ja sitä kautta se siirtyy nieluun, jolloin sen kokee makuna.

Lacomella on esim. Hydra Zen voiteessa vähän varsinaista hajusteainetta (Parfum/Fragrance), mutta INCI-listalta ylempää löytyykin eugenol ja limonene, jotka ovat hajusteyhdisteitä, joissa on eteerisiä öljyjä, joten ne ovat usein niitä joihin herkkänenäinen reagoi.

Kokeile miedosti hajustettuja tai hajusteettomia tuotteita.

• Anonyymi

Todella vanha aloitus, mutta kommentoin kuitenkin. Minulla maistuu Lancomen joku voide suussa. Jos muistan oikein siinä ollut aurinkosuoja mukana. Nyt löytynyt myös toinen voide eli Dermalogica SPF 50 voide. Mikähän aineosa se on, joka alkaa maistua kitkeränä suussa 🤷🏻‍♀️ silmistä eikä suusta ole mennyt vältettävä silmienympärystä. On myös hajusteeton, joten imeytyy ihon läpi.

• Anonyymi

Tältä näyttää aurinkovoide UV-valossa kuvattuna:
      https://t.me/Forbidden_History_tg/282
      Iho on pinta-alaltaan ihmisen suurimpia elimiä. Kaikki mitä siihen hierot, siirtyy ainakin jossain määrin verenkiertoosi. Kannattaa katso, mitä kemikaaleja purkkisi ja putkilosi sisältää, ennen kuin hierot voiteita kehoosi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1668
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1396
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      163
      1247
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1209
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1145
    7. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      117
      1109
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      113
      1106
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1081
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      969
    Aihe