EN RUSKETU!

karoliiiiina

Eli siis, kaverin kanssa käveltiin/pyöräiltiin perjantaina Lohjalle.. Kaupassa vasta huomattiin kuinka mä olinkaan palanut, käsivarret oli punaset ku paloauto, laitettiin after sunia ja käytiin ostamassa mulle aurinkorasvaa, käytiin kaupoilla vielä ja lähdettiin takasinpäin. Matkalla paloivat vielä lisää ja kipu oli illalla oikeeta tuskaa =(

Kotona kysyin äidiltä että voinko mä ruskettua ollenkaan, ei se hirveesti kohottanu mielialaa kuulla että TUSKIN. Äiti on elämässään ruskettunut yhden ja ainoan kerran, Rodoksella, ja minä olen perinyt tottakai äidin ihon. Se sanoi että se rasvasi tosi korkeilla suojakertoimilla ja vähensi suojakerrointa kokoajan kunnes se sai kunnon päivetyksen. Pelkäämpä pahoin että mullakin se on vaan kovan työn alla =(

Jos joku on kokeillut voisi kertoa että auttaako tämä beetakaroteeni ollenkaan tosi herkkäihosille? Se ois helpotus, koska palaminen on niiiin tuskallista. Itseruskettavatkaan eivät enää innosta kun ne lähtee rumina läikkinä ja ei suojaa edes palamiselta. Kertokaa myös vinkkejä palaneen ihon hoitoon! =)

5

1916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sari.

      En rusketu vaikka kuinka aurinkoa ottaa !! :( viime kesänäkin kävin paljon ulkomailla,myös rantalomilla mut siltikkin vain HIEMAN ruskea iho tuli,tosi ärsyttävää..

    • Ruskettumaton

      Ei auta, ei mikään. Kun ihosi ei aurinkoa siedä, asia on vain hyväksyttävä. Tästedes pysyt poissa auringosta parhaasi mukaan, pidät pitkähihaisia ja -lahkeisia vaatteita, ja kun on pakko oleskella auringossa, käytät sitä korkean suojakertoimen aurinkovoidetta ENNEN aurinkoon menoa. Palaminen, kuten se kaivattu ruskettuminenkin, vanhentaa ihoa, vaikkei sitä nuorella vielä näkisikään paljain silmin.

      Ohjeita palaneen ihon hoitoon:

      http://www.poliklinikka.fi/?page=1465946&id=9577486

    • kalppi

      Mäkään en rusketu, mutta ei se mua kyllä haittaa. Mieluummin suojana ihon kun on suvussa ollu ihosyöpääkin. Jos rusketusta haluaa niin kannattaa kokeilla ruskettavia voiteita vaikka. Ite en oo kokeillu kun en edes halua ruskettua, mutta ne vois ehkä auttaa? Varmana joku sellanen asteittain ruskettava on hyvä kokeiluun,

    • mariannekaramelli

      Ulkomailla käytin Bio-Karoten kapseleita ja sain nätin rusketuksen, koska en itse juurikaan rusketu ilman "aineita" kunnolla. Suomen ilmastossa Bio-Karotenit auttavat myös itselleni, tosin palan ensin helpommin, mutta väri tasoittuu melko nopeasti rusketukseksi.

      Itseruskettavia olen käyttänyt ja kokeillut varsin monia ja nykyinen, mitä käytän, ei jätä läikkiä ollenkaan, jos osaa sitä oikein käyttää, eikä väri lähde "läikittäin" tai epätasaisesti. Ihokin pysyy kauniin heleänä ja kosteutettuna, eikä hilseile, kun käytän itseruskettavan voiteen yhteydessä koskteusvoidetta, eli tuubista ruskettavaa ja kosteusvoidetta, hieron ne kämmenten välissä sekaisin ja eikun rasvailemaan, toimii, ja kuivuukin nopeasti!

      Käyttämäni rasvat ovat siis: Lóréal Sublime Bronze (sopii niin kasvoille kuin vartalollekin) ja Nivea Happy Time Body Lotion (normal-dry skin).

      • Aurinkoinen aikuinen

        Minulla on ollut käytössä jo vuosia Dr. Baumannin Solarium Liposome suojavoide. Se toimii loistavasti rusketuksen tehostajana ja sisältää beetakaroteenia yhdistettynä liposomeihin (=vaikutusainekuljettaja). Nimestään huolimatta se ei ole vain suojavoide solariumin käyttäjille. Käytän tuota voidetta kasvoille ja vartalolle. Lisäksi tietysti levitän saman sarjan suojakertoimisen aurinkovoiteen, kun olen enemmän ulkona. Nämä tuotteet ei sisällä haitallisia kemiallisia UV-suojia..jotka myös vanhentavat ihoa...solumuutoksista puhumattakaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe