laukeaa moottorit jo 100 000 - 200 000 km ajon jälkeen, mutta ei muun
merkkisistä?
Eikö Nissan suurena auton valmistajana osaa/halua tehdä kunnollista dieselmoottoria?
Miksi Nissanin lava-autoista
20
2207
Vastaukset
- nääs...
Väitteen paikkaansa pitävyyteen en ota kantaa, mutta potkua löytyy Nissanista huomattavasti enemmän kuin esim. saman ikäluokan Toyotasta. olisiko sitten korkeampi viritys aste yleensä moottorin kestävyyteen vaikuttava tekijä?
- sitten mutta
mun -88 mallisella Nissan Pick Up King Capilla on ajettu
nyt 492 000 km eikä ole konepuolelle tarvinnut mitään tehdä...- Ernestoo
Kampiakselin liukulaakereissa tyyppivika.
Enemmän tietoa tuolta:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49856&highlight=king cap
Kannattaa selata eteenpäin muutama sivu, niin siellä on enemmänkin asiaa aiheesta sekä kuvia...
King crap, kuten joku totesi... - europe piili!
Ernestoo kirjoitti:
Kampiakselin liukulaakereissa tyyppivika.
Enemmän tietoa tuolta:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49856&highlight=king cap
Kannattaa selata eteenpäin muutama sivu, niin siellä on enemmänkin asiaa aiheesta sekä kuvia...
King crap, kuten joku totesi...Liekö sillä mitään tekemistä että kaikki muut merkit(Toyota Isuzu Ford Mazda Mitsubishi)valmistetaan
Thaimaassa.Vain Nissan tehdään euroopassa muistaakseni ei kuitenkaan KREIKASSA taisi olla Espaniassa,mutta
mitä väljä EUROOPPAHAN on yhtä suurta perhettä ja siten lähes Suomalainen tuote.Kotimaisuutta siis kanattamaan,Nissan lienee lisäksi ympäristöystävällinen,lapsityövoimavapaa,egolooginen lähes luomutuote. - latsun
europe piili! kirjoitti:
Liekö sillä mitään tekemistä että kaikki muut merkit(Toyota Isuzu Ford Mazda Mitsubishi)valmistetaan
Thaimaassa.Vain Nissan tehdään euroopassa muistaakseni ei kuitenkaan KREIKASSA taisi olla Espaniassa,mutta
mitä väljä EUROOPPAHAN on yhtä suurta perhettä ja siten lähes Suomalainen tuote.Kotimaisuutta siis kanattamaan,Nissan lienee lisäksi ympäristöystävällinen,lapsityövoimavapaa,egolooginen lähes luomutuote.Minun pikalämä vm.2004 oli ainakin tehty japanissa! (nissan king cap).
- europe piili!
latsun kirjoitti:
Minun pikalämä vm.2004 oli ainakin tehty japanissa! (nissan king cap).
En tiedä 2004 malleista,mutta tänä päivänä ei Suomeentuoduista pic-upeista tehdä yhtään Japanissa
se on faktaa. - pic-upit!
europe piili! kirjoitti:
En tiedä 2004 malleista,mutta tänä päivänä ei Suomeentuoduista pic-upeista tehdä yhtään Japanissa
se on faktaa.Melko useista ennakkoluuloista huolimatta veikkaan Thai auton olevan paremmin tehty ja viimeistelty
kuin "länsimaistuneen" Japanin.Espania autoista en olisi kovin vakuuttunut. - Tietäjä.
europe piili! kirjoitti:
Liekö sillä mitään tekemistä että kaikki muut merkit(Toyota Isuzu Ford Mazda Mitsubishi)valmistetaan
Thaimaassa.Vain Nissan tehdään euroopassa muistaakseni ei kuitenkaan KREIKASSA taisi olla Espaniassa,mutta
mitä väljä EUROOPPAHAN on yhtä suurta perhettä ja siten lähes Suomalainen tuote.Kotimaisuutta siis kanattamaan,Nissan lienee lisäksi ympäristöystävällinen,lapsityövoimavapaa,egolooginen lähes luomutuote.Kyseessä suunniteluvirhe. Ei mitään tekemistä valmistusmaan kanssa, ja ongelma esiintyy myös japanilaisissa autoissa.
- 007nmt
2000luvun alkupuolen konetta
- hullot onko ok?
Motti rikoista en toki tiedä,mutta olen niistä Nissanin kohdalla kuullut ennenkin.Mulla on 3.0 Isuzu vm.07.
nyt ajettu 160000 km.hyvin kehräilee määräaikaishuollot toki ohjekirjan mukaan tehty(ei koskaan merkkiliikkessä)(hinnan vuoksi)mutta aina ajallaan.Voi olla että jopa merkeissä on eroja,tiedä sitten onko Nissan heikommasta päästä? - Tietäjä.
Nissan yhdessä vaiheessa hätiköi moottoriensa kehityksessä ja melkein kaksinkertaisti tehon vahvistamatta tiettyjä paikkoja ollenkaan. Eli vanhaa moottoria on uudisettu ja uudistettu ja uudistettu, mutta hätiköiden.
Kyllä 2,5 dieselistä voi kevyesti ottaa nykyään sen vajaa 200 heppaa niin, että se on myös luotettava. Kysymys on vain siitä, että mille tehoille moottori on alunpitäen suunniteltu, miten mateiraalit on valittu, jne.
Eli Nissanin yksinkertainen kämmi suunnittelussa, unohdus vahvistaa alakerta vaikka teho kaksinkertaistettiin.- tbo1
turbo moottoria pitäs käyttää ajon jälkee tyhjäkäynillä vähän aikaa ennen samutusta. lämmön tasaamiseksi
- japoo
tbo1 kirjoitti:
turbo moottoria pitäs käyttää ajon jälkee tyhjäkäynillä vähän aikaa ennen samutusta. lämmön tasaamiseksi
niin eihän nissani tee edes itte diesseli koneita http://www.ajovalo.net/Valmistusmaat_Renault.
- kuutonen*
japoo kirjoitti:
niin eihän nissani tee edes itte diesseli koneita http://www.ajovalo.net/Valmistusmaat_Renault.
On moottorimiesten mukaan maximassa. Eikä ihme onhan se tehty huolella japanissa.
Jos NIssan siisrtyy rellun koneisiin , niin good bye. Koneet vielä raksuttaa, mutta apulaitteet laukeilee. Toi kaskai ja dacia pelaa kun niis on nissanin alakerta. Toivon mukaan se rellun kone jaksaa toimia. - lämät
kuutonen* kirjoitti:
On moottorimiesten mukaan maximassa. Eikä ihme onhan se tehty huolella japanissa.
Jos NIssan siisrtyy rellun koneisiin , niin good bye. Koneet vielä raksuttaa, mutta apulaitteet laukeilee. Toi kaskai ja dacia pelaa kun niis on nissanin alakerta. Toivon mukaan se rellun kone jaksaa toimia.Itsellä oli tämä 133hv nissan king cap (vm.2004), oli japanissa valmistettu, siksi sen ostinkin, oli huomattavasti tehokkaampi kuin esim hilux. Olen kuullut, että nykyinen hiluxi on pajon huonompi kuin vanhat jotka oli japseja. Esim sähköjohdot on paljon ohkasempia ja liitokset huonompia. Nissaneista vielä, eikös tämä perus pikalämä ole vieläkin japsi ? Navaro kasataan Espanjassa. Osa hiluxeista afrikassa.
- Einissan
lämät kirjoitti:
Itsellä oli tämä 133hv nissan king cap (vm.2004), oli japanissa valmistettu, siksi sen ostinkin, oli huomattavasti tehokkaampi kuin esim hilux. Olen kuullut, että nykyinen hiluxi on pajon huonompi kuin vanhat jotka oli japseja. Esim sähköjohdot on paljon ohkasempia ja liitokset huonompia. Nissaneista vielä, eikös tämä perus pikalämä ole vieläkin japsi ? Navaro kasataan Espanjassa. Osa hiluxeista afrikassa.
Isäukon Navara 2.5D räjähti 87t:ssa. Öljyt pellolle. Remppa yli 10k€. Huollettu auto ja maantietä vain saanut. Malli -05 tai -06, Suomiauto. Eikä ole ainut. Ei siis tarvita 100 tai 200000.
- Tietäjä.
Siis yksinkertaisesti suunnitteluvirheestähän tämä johtuu.
Nissanin ingenjöörit kaksinkertaistivat tehon vahvistamatta tiettyjä paikkoja ollenkaan ja sehän se riittääkin.- juuuhooo
siis nissan ei tee edelleenkään dieselmoottoreita itse vaan ne on muiden merkkien valmistamia
- hiluxxxxxx
-04 king cap ja mittarissa 182 000. Yksi aamu jäi matka kesken konerikon takia. Uusi"käytetty ja kunnostettu" moottori maksoi 5000e. Vaihdoin itse moottorin nissaniin ja vaihdoin pikaisesti pirssin liikkeessä hiluxiin. Ei koskaan enää nissania.
- matkaan!
182 tkm. ihan hyvä luku,toki hieman pidempäänkin pitäisi mennä.Hiluxseissa laukee kuulemma turbot 50 tkm. kahden puolen ja tehoissa varmasti hävisit.Onnittelut kuitenkin uudelle HILUX autoilijalle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869