Suhde ei etene

yhtä kysymystä

On jo alkanut vaivaamaan asia, jossa ollaan avopuolison kanssa asuttu yhdessä jo toista vuotta ja itse haluaisin jo kihloihin, mutta naiseni ei oikein vielä ole lämmennyt asialle. itsestä on jo alkanut tuntumaan nyt jo siltä, että tuleeko tästä enää sitten mitään ja koska toinen on mahdollisesti valmis.. mitä tässä pitäisi tehdä? erota ja etsiä toinen joka olisi valmis sitoutumaan oikeasti vai tyydynkö vai odottelemaan?

34

2630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kihloihin

      Miksi haluat niin kovasti kihloihin? kun kerran mietit jo eroakin asian takia...
      Haluat muidenkin tietävän, että avokkisi on myös kihlattu, eikä siis sormesta päätelle yksin ollessaan vapailla markkinoilla?? Älä ainakaan alahäntä siihen painostamaan, jos ei kerran ole vielä valmis. Ottaa asian varmasti puheeksi sitten kun se myös hänelle on ajankohtaista. Yhdessä voitte elää ja olla onnellisia, vaikkei sormusta heti olisikaan.

      Me olemme mieheni kanssa olle yhdessä 3 vuotta, joista kaksi asuttu yhdessä. Kaikki hyvin ja olemme onnellisia, mutta kihloista ei juuri ole edes puhuttu.... ei se sitä meidän yhteiseloa miksikään muuta.
      Muut siitä tuntuvat enemmän paineita ottavan ja kyselyjä kihloihin menosta tulee, vastaamme ettei olla moista edes mietitty.
      Kaikki aikanaan, varmasti tuo kihlauskin, mutta vanhanaikaisia olemme siinä mielessä, että meille se on todellakin lupaus avioliitosta. Emme mene kihloihin vain siksi, kun moni muukin menee.

    • oppeliini

      Sitähän tuo avoliitto juuri on: nauttia kaikista avioliiton eduista ilman sitä typerää paperinpalaa. Ilman minkään valtakunnan laillisia sitoumuksia. Ovi on koko ajan auki siltä varalta että kun alkaa toinen kyllästyttämään, niin on helppo koota rojunsa ja marssia vain ulos. Ilman edes "hei, hei"tä.

      Ja avoliittoon uuden "avopuolison" kanssa uudelleen ja uudellleen. AAAAh niin helppoa, niin iisiä, koska Miiiiiiiiiiinä haluan. Minä haluan tehdä niinkuin minulle sopii, Minä tiedän ettei tuo tämänhetken "puoliso" ole hyvä koko loppuelämäksi mutta:
      -seksi on niin hyvää tällähetkellä hänen kanssaan,
      -hän on hyvä rahoittaja,
      -Minulla ei ole muuta paikkaa nyt mennä asumaan,
      -Minä tarvitsen "puolisoa" väliaikaisesti, en osaa elää yksin
      -Minä haluan hyotyä "puolisostani" niin kauan kuin hänen pinna kestää
      -Minä "Raaaaaaaaaaaaaakastan" häntä mielettomästi, en kuitenkaan tarpeeksi että haluaisin hankkia sitä idiootti paperinpalaa
      -Minä elän kahdettavuosituhatta, en kivikautta-keskiaikaa-viimevuosisataa, tajuamatta että huoruutta on
      harrastettu jo paljon enneminkin. En tajua että tässä päivässä ei ole mitään uutta.
      -Minä olen täysin epäkypsä sitoutumaan laillisesti tuohon "puolisoon", varsinkaan kun ei ole pakko. "puolisoita" riittää pilvin pimein- aina uusia toisen tilalle.

      Huomaatko kuinka "puolisosi" saattaa ajatella?

      Mutta on olemassa toisenkinlaisia puolisoita. Ihmisiä jotka ajttelevat eritavalla. Heitä vain on vaikeampi loytää. Siihen tarvitaan paljon enemmän vaivannäkoä, pitkäjännittyneisyyttä ja älykkyyttä (siis yläpään käyttoä alapään sijasta).

    • Mallymelooni

      Ei sen kihloihin pidä halutakaan vaan avioon. Tahdotko sinä mennä hänen kanssaan naimisiin tuossa parin vuoden kuluttua? Jos et, niin ei ole kiirettä kihloihinkaan. Kosi kun tiedät että haluatte samaa, voitte avoimesti keskustella tulevaisuudesta ja olette varmoja, että haluatte elämänne jakaa hautaan asti. Muuten se kihlaus on ihan turhaa sanahelinää.

      • ihmettelijä....

        kuka määrää että kihloihin menosta pitää parin vuoden päästä mennä naimisiin???
        ei kukaan... myö mentii ukkoin kanssa kihloihin vuosi sitten eikä häitä olla suunniteltu vielä pidettäviksi..ne pidetään sitten kun niiden aika on... eli sitten kun haluamme ja meillä on varaa..


      • Mallymelooni
        ihmettelijä.... kirjoitti:

        kuka määrää että kihloihin menosta pitää parin vuoden päästä mennä naimisiin???
        ei kukaan... myö mentii ukkoin kanssa kihloihin vuosi sitten eikä häitä olla suunniteltu vielä pidettäviksi..ne pidetään sitten kun niiden aika on... eli sitten kun haluamme ja meillä on varaa..

        Ei kukaan määrääkään ja ei ole pakko mennä. Kyse on psykologiasta. Eli jos olet valmis menemään vuoden parin sisään naimisiin, olet kypsä myös lupautumaan siihen ja siten mennä kihloihin. Se, että mennään kihloihin, mutta ei olla valmiita naimisiin, on idioottimaista.


      • epäteini
        ihmettelijä.... kirjoitti:

        kuka määrää että kihloihin menosta pitää parin vuoden päästä mennä naimisiin???
        ei kukaan... myö mentii ukkoin kanssa kihloihin vuosi sitten eikä häitä olla suunniteltu vielä pidettäviksi..ne pidetään sitten kun niiden aika on... eli sitten kun haluamme ja meillä on varaa..

        kihlaus nyt on kuitenkin lupaus avioliitosta ja siihen ei tarvita esim . sormuksia.
        vuosien kihlaus on teinien touhua. aikuiset suunnittelevat avioitumista eli ovat kihloissa tai elävät onnellisina avoliitossa toisiinsa sitoutuneina.


      • Anonyymi

        Eihän kihloihin meno ole mikään lupaus kihlautumisesta ei ole mitään aikaa kun pitäisi avioitua. Me ollaan oltu muijan kanssa kihloissa 28 vuotta eikä naimisiin mennä kun se ei mitään muuta.


      • Anonyymi
        epäteini kirjoitti:

        kihlaus nyt on kuitenkin lupaus avioliitosta ja siihen ei tarvita esim . sormuksia.
        vuosien kihlaus on teinien touhua. aikuiset suunnittelevat avioitumista eli ovat kihloissa tai elävät onnellisina avoliitossa toisiinsa sitoutuneina.

        Toi lupaus on jäänne historiasta, ei mitään kontaktia nykymaailmaan. Tiedän monta killaparia itse mukaan lukien, naimisiin ei mennä kun muutenkin hommat toimii.


      • Anonyymi
        ihmettelijä.... kirjoitti:

        kuka määrää että kihloihin menosta pitää parin vuoden päästä mennä naimisiin???
        ei kukaan... myö mentii ukkoin kanssa kihloihin vuosi sitten eikä häitä olla suunniteltu vielä pidettäviksi..ne pidetään sitten kun niiden aika on... eli sitten kun haluamme ja meillä on varaa..

        Olen samaa mieltä, tiedän pariskuntia jotka aikoo olla vain kihloissa, ei siis naimisiin menoa kuten itselläkin on tarkoitus.


      • Anonyymi
        epäteini kirjoitti:

        kihlaus nyt on kuitenkin lupaus avioliitosta ja siihen ei tarvita esim . sormuksia.
        vuosien kihlaus on teinien touhua. aikuiset suunnittelevat avioitumista eli ovat kihloissa tai elävät onnellisina avoliitossa toisiinsa sitoutuneina.

        Ei se lupaus avioloiitosta ole enää nykyaikaa, aika muuttuu ja tavat.


      • Anonyymi

        Toi ihan sama tuli itelleni mieleen.

        Onko ap. menossa kihloihin kihlojen takia? Vai puhutaanko nyt kosimisesta? Mulla oli aikanaan poikaystävä, joka halus kihloihin. Todellakin ihan vaan kihloihin. Mulle taas kihloihin meno, edellyttää kosinta ja se taas merkkaa, että ollaan menossa naimisiin. Yritin selittää tota sille, mutta se vaan loukkantu kun "en halua sen kans kihloihin". En halunnukaan, mutta naimisiin olisin voinutkin mennä. Jos se siis olis halunnu ja kosinu. Mä en vaan näe mitään järkee tollasessa "vakavemmassa avoliitossa" tai "kevyt avioliitossa", jota ne pelkät kihlat mulle edustaa. Joko tai, naimisiin tai avoliitto.

        Enkä siis tosiaan sano, että joku "laki" vaatis menemään naimisiin 2 vuotta kihlojen jälkeen. Jokainen tekee kuten tahtoo. Ap:n tyttöystävä voi kuitenki ihan hyvin ajatella kuten itse ajattelin. Eli reilu kosiminen saattais toimia paremmin, kuin kihlautumisen ehdottaminen.


    • aviomies ja isä

      minkä ikäisiä olette? jos olet alle 25 niin ei kannata kiirehtiä, jos olet yli 25 niin sitten pitää miettiä vakavasti.

      haluatko lapsia, jos haluat, milloin? se määrää aikataulun avioitumiselle ja avioituminen taas kihlautumiselle.

      esimerkiksi jos haluat olla vuoden kihloissa ennen avioliittoa ja vuoden viossa ennen lasta, joten kihloihin mennään 2v ennenkuin aletaan tekemään lasta.

      tiedän että monet inhoavat aikatauluja ja "ei noin voi suunnitella", mutta kyllä tämmöisistä asioista pitää pystyä puhumaan konkreettisesti, eikä "sitten joskus kun tuntuu siltä".

      ja jos nämä aikataulut eivät ole mitenkään yhteismitallisia, niin sitten on harkittava hyvin vakavasti suhteen jatkoa.

      • Anonyymi

        Kyllä järkevä henkisesti aikuinen osaa itse päättää kuinka elää toisen kanssa,jos luottaa itseensä ja kaveriinsa ,ei tarvitse kysellä ohjeita ulkopuolisilta.Nm.vuosikymmeniä yhdessä ilman sormuksia.


    • vkdfojp

      Minä olen seurustellut jo toista vuotta poikaystäväni kanssa, mutta hän ei edes halua muuttaa asumaan kanssani mistään kihloista tai naimisiinmenosta puhumattakaan. Joten ole onnellinen, että joku haluaa edes jakaa kodin kanssasi.

      • Anonyymi

        Fiksu mies, ajattelee nenäänsä pidemmälle kuten muidenkin tulisi tehdä.


    • Anonyymi

      Miten jotku edes jaksaa avoliitossa. Itse en. Miehellä oma koti ja nähdään kun nähdään. Mies sanoo rakastavansa minua. Minä en rakasta häntä. Vain seksiä haluan. Kyllä,olen nainen,joka ei tarvitse miehiltä kuin seksiä. Ja joo hän ei oöe ainoa,vaikka luulee.

    • Anonyymi

      "Kihloihin" meno ei osoita sen enempää sitoutumista kuin avioituminenkaan. Joku on paaaljon sitoutuneempi ilman kahlerinkuloita kuin rinkuloitten kanssa. - Nm. Rinkulaton

    • Anonyymi

      Ei kihlaus mitään muuta käytänössä joten miks mennä yleensä.

      • Anonyymi

        Jotkut haluu edes pienen osoituksen yhteisestä matkasta.


    • Anonyymi

      Jotkut ihmiset ei halua sitoutua toiseen ihmiseen, kun taas toiset on valmiita siihen. Mielestäni pelkkä yksin pohdiskelu ei sinua auta. Jutelkaa. Sehän on yksi niitä kulmakiviä suhteessa että pystyy puhumaan asiasta kuin asiasta. Keskustelkaa asiasta. Kysy häneltä mitä mieltä hän on ja miksi. Mutta vältä syyllistämistä, sillä eihän hän tunteilleen mitään voi.

    • Anonyymi

      Haluaisit mennä kihloihin? Miksi?
      Et ilmeisesti kuitenkaan ole kosinut, eli et halua mennä naimisiin.

      Mitäs jos kumppanisi haluaakin naimisiin, ei kihloihin.

    • Anonyymi

      Oletteko edes keskustelleet kihloista tai naimisiin menon tärkeydestä? Sinulle ne voivat olla tärkeitä asioita mutta eivät välttämättä naisellesi. Keskustelkaa. Minusta kihlat ja avioliitto touhut kuuluvat uskovaisille. Uskovaisten touhuja. Ilman virallisia papereitakin löytyy eri asteisia/merkityksellisiä suhteita. (tapailu aste ja seurustelu) Tärkeää on vain se että on sovittu yhteisistä pelisäännöistä ja keskusteltu mitä kumpikin elämältään ja toisesta tahtoo.

    • Anonyymi

      Mikä järki pelkästään kihloissa olemisessa on? Se on ihan sama asia kuin avoliitto, jos siis ei ole tarkoitus mennä naimisiin vaan jäädä niihin kihloihin.

    • Anonyymi

      Olen vankka avoliiton kannattaja, kihloissa tai ei mutta naimisiin en halua koskaan vaikka kihlattuni on sitä monesti toivonut ja viritellyt keskustelua. Olen vaan todennut että naimisiin meno ei muuta hyvää suhdetta paremmaksi, Vähän tuosta vierestäkin seurannut avioituneita pareja ja kuinka se jotenkin myrkyttää välit. Omistushalu kukkii ja toista määräillään, ihminen on aina tietyllä tapaa vapaa. Eikä tarvii vääntää rahasta ja omaisuudestakaan.

      • Anonyymi

        Vaan on avioliitosta etua taloudellisesti(esim.leskeneläke) ja juridisesti. Toki noista voi tehdä paperit erikseenkin.


    • Anonyymi

      Mies haluaa kihlasormuksen naisen sormeen, jotta muut miehet ei yrittäisi iskeä naista. Mutta kuitenkaan ei oikeasti halua sitoutua naiseen, koska jos haluaisi, menisi naimisiin. Kihloissa ei periaatteessa tarttisi sitä sormusta edes pitää, koska kyseessä ei ole mikään virallinen suhde. Jos olisin nainen, en kyllä pitäisi vuosikausia jotain kihlasormusta sormessa.

      • Anonyymi

        Toi nyt on niin höttöä, mun kihlatulleni siis naiselle on kelvannut oikein hyvin olla "vaan" kihloissa, kumpikaan ei haikaile avioon menemisestä mutta halusimme kuitenkin kihloilla virallistaa suhdetta. Ei tarvii pitää sormusta kihloissa, no ei tarvii aviossakaan, mekään ei olla enää vuosiin pidetty.


      • Anonyymi

        Vai ei yrittäisi muut miehet iskeä, sormushan on oikein houkutin kun mietitään yhden yön panoa tai seksisuhdetta.


      • Anonyymi

        eiköhän about jokainen ihminen sitä kumppaniaan petä jollain tavalla, ennemmin tai myöhemmin. syyttömiä on ne jotka ei jää kiinni. mutta reiluintahan olisi se että ei pidetä mitään sormuksiakaan sillon ollenkaan, edes sen kumppanin kanssa jolle se tahdon on sanottu. ja niin että kumpikin olisi tietoinen toisen onttoudesta


    • Anonyymi

      Teidän tilanne on kuin meillä, paitsi toisin päin. Emme halua kihloihin, mutta mies haluaa naimisiin. Minä en. Avoliitto on just hyvä. Ei kerro sitoutumisesta mitään, olen mä sitoutunut. En vain halua naimisiin. Sen erheen 4 kertaa jo tehneenä en viidettä erehdystä halua. Josko tää toimisi juuri siksi hyvin, ettei ole mitään pakollisia häitä. Mies perustelee avioliittoa "haluun, että saat tän talon, kun kuolen", miksi mä haluaisin hänen talon? Ei mitään syytä haluta yhtä kuvista taloa ja mennä vain siksi naimisiin. "Haluan, että tää kaikki on yhteistä, kun säkin laitat omia rahojas tähän". No mäkin asun täällä, joten on luonnollista, että osallistun ylläpito ja remppakustannuksiin, mut naimisiin mä en halua. En enää ikinä.

    • Anonyymi

      Mitä kihlaus edistää, ei mitään jos ei ole menossa naimisiin jos se nyt sitäkään mitään edistää.

    • Anonyymi

      hän punnitsee sun ja mahdollisten tulevien muiden vaihtoehtojen välillä. mikä on sun markkina-arvo suhteessa häneen. voisiko hän vielä myöhemmin iskeä jonkun nuoremman ja kiinnostavamman.

      • Anonyymi

        Markkina arvo, no huh huh...kauppaako sä käyt ihmissuhteilla.


    • Anonyymi

      Älä stressaa. Oltiin parivuotta seurusteltu ja kosin... Tuli epäsuorat pakit,,,,"että joo,mutta ei nyt".... Sattui silloin aika pahasti, ja aattelin, että minä en ole sitten se, joka ehdottelee...
      Nyt,, joulupäivän aamuna, kun olin vielä puoliunessa, mulle kuiskattiin korvaan, että vieläkö haluaisit sitä mitä silloin taannoin ehdotit.
      Tietysti olin mukana ja sormukset ostettiin uudeksivuodeksi.
      Mietin vain naisen logiikkaa ja sitä miten monimutkainen se on.
      Sun täytyy olla sanasi mittainen,,,avoin ja luotettava kaikinpuolin.. nämä kriteerit, kun täytät ja olet siinä, niin silloin hän ei ajattele muuta kuin sinua..!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe