Kipulääkkeet + turvotus

KaikkiKilotTakas?:(

Kokemuksia muilta vastaavasta tilanteesta?

Olen n. 8kg ylipainoinen nainen. Vielä pari kk sitten ylipainoa oli n. 15 kiloa, joten sain hyvin painonpudotuksen aluilleen. Kunnes tuli leikkauspäivä jonka jälkeen olen nyt n. puolitoista viikkoa syönyt säännöllisesti kipuun Panadol Forte 3xvrk, Burana 600mg 3xvrk ja tarvittaessa Tradolan Retard 150 mg 1-2 keraa vrkssa. Sairaalassa pari päivää tätä lääkitystä ennen vahvoja opiaatteja. Tradolania olen joutunut ottamaan aamuin illoin, tavoitteena tietenkin päästä mahdollisimman pian vähentämään kipulääkitystä.

Masentamaan käy se, että painoni on noussut nelisen kiloa viikossa - pakkohan sen on nestettä olla kun ruoka ei ole maittanut oikein ollenkaan (maks. 700 kcal päivässä alas mennyt.) Olen juonut reilusti, useita litroja päivässä ja nimenomaan vettä ja maitokahvia, mutta olen turvoksissa kuin ilmapallo ja tuntuu että pissalla saa käydä tosi harvoin. Onkohan tämä normaalia..? MASENTAA, kun juuri sain painonpudotuksen noin hyvälle mallille ja nyt olo on raskas ja maha järkyttävä pallo :( Kai se tästä helpottaa kun lääkkeet voi kivun puolesta lopettaa, mutta kokoajan hirvittää että entä jos kiloja vaan tulee eikä ne lähdekään sitten pois.

3

2143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sd

niin nesteenpoistolääkityksellä se häviää aika pian.
      Varmaan kipulääkityksen päätyttyä saat sellaisen, kun pyydät lääkäriltä. Nesten keräytyminen kertoo munuaisten toiminnan vajauksesta.
      Kannattaisi vähentää lääkitystä, jos vaan pystyt. Mieluummin olla vuoteessa vähemmällä lääkityksellä kuin yrittää olla ylhäällä runsaan lääkityksen turvin.

• levoton123

tunteen.
      painoin vielä pari vuotta sitten 52kg ja olin ihan pikkuinen kokoa 34 xs tms ja aina sanottii kuinka sä oot niin kamalan laiha...
      niin nyt painan yli 70kg.
      Lyrica nosti vauhdilla sen 15kg ja sit muutenkin tullut.
      Mulla tosi kova paketti eri kipulääkkeitä,ja mielialalääkkeitä.
      Olen kans todella turvonnut.
      jää valkoisia jälkiä ihoon kun koskee eli paljon nestettä.
      rinnat ja reidet tulleet täyteen raskausarpia kun paino tuli niin äkkii.
      Lisäksi nyt tutkitaan juuri munuaisia.
      puoö vuotta sitten olin viikon osastolla ja mua katetroitiin joka pissan jlk kun sitä aina valui housuihin tai ei tullut ollenkaan ja sen aiheutti mulle tramal eli sama vaikutusaine vissiin kun tuossa tradolanis..luepa sielt pakkauksesta niin taitaa lukea sielläkin virtsaumpi.joka tosiaan vaikuttaa munuaisiin ja sitä kautta turvotukseen

• ap

Voi hurja. Ja mä kehtaan vielä natista täällä väliaikaisesta turpoamisesta. Koita jaksaa. Onko sulla koitettu nesteenpoistolääkitystä tms? (tyhmä kysymys kaiketi..)

Joo, olihan siellä pakkausselosteessa haittavaikutuksissa virtsaamisvaikeudet ja sitähän tämä kaiketi on. Pissaa saa pusaamalla pusata ja ei silti tyhjene :S Mutta onneksi tämä on vain väliaikaista. Mietin vain, että onkohan tässä miten iso vti-riski?

Kiitos teille vastauksista, hyvää kesää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2789
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2597
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1634
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1575
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1493
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1373
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      34
      1271
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26