Rokkarin tyyli ja tarkoitus

Amalie

Haluisin tietää, miten te tosi-rokkarit pukeudutte? Lisäksi onko aatteella drugs, sex and rock`n roll mitään perää, kuuluuko se kenenkään elämään?

33

2849

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kello

vissiin tiä! näköjään kaikki on niit wannabeitä! : )

• Amalie

..näköjään, ei kukaan oikein osaa sanoa. Tämä kertoo jotain porukasta, tai sitten nämä "aidot" rokkarit pysyttelevät pois netistä. En tiedä. :)

• rokkari

Juu kuuluu noi kolme tietysti!

• sandylee

Eikö vain että heitit tuon ihan vaan stereotypiaa ivaten:)
        Siis todetkaamme, että rock'n'roll kuuluu ja seksi ja huumeet jos niin haluamme..

• sandylee

Ensinnäkin haluaisin kysyä, miten määrittelet aidon rokkarin? Itse en edes rokin parissa eläneenä uskalla lähteä määrittelemään kuka on aito ja kuka ei. Vaatteet ei varmastikaan ole se suurin tekijä, niinkuin ei varmaan muissakaan suuntauksissa.
      Tärkeintä on se musiikki ja sen mukana tulevat ajatukset.. Tai siis ajatukset, joita käydään musiikin mukana läpi. Ihan miten asia sitten ilmaistaankin.
      Meitä rokkareitakin on niin monenlaisia, mutta tuntuu että vain kaikki rokkareiden stereotypiat mielletään "muiden" silmissä rokkareiksi.
      Kyllä. Rock'n'roll, nanhatakit, jenkkiraudat ja käännetyt farkunlahkeet ovat näkyviä piirteitä "suuntauksessamme". Mutta emme me kaikki rokkarit ole torttupäitä emmekä edes omista amerikan autoa.
      Minulla keikkuu ponnari päässä, joskus kunnon rokkiotsiskin muotoiltuna, mutta lanteillani keinuu vain silloin tällöin kellohame. En edes aina pukeudu tyyliin, joka rokkareihin herkimmin yhdistetään. Ja korviini kantautuu päivittäin myös klassillisen musiikin sulosäveliä.. Eli ei siis suinkaan aina rokkia.
      Mutta kai minä silti olen rokkari.. Niin ne monet tuntuvat ajattelevan.
      Omasta mielestäni olen vain ihminen, joka on erityisen mieltynyt rokin suuntaukseen. Mutta eikö kuka vain voi olla rokkari pukeutumiseen katsomatta.. Sisältä se kaikki lähtee..

• Amalie

Olet siis erittäin oikeassa. Rokkari on rokkari sisältäpäin, kysyin katsos vaatetuksesta niiltä, jotka tuntevat olevansa rokkareita. Tuntevat, niinkuin nähtävästi sinäkin. Mietitytti vain että onko se sitten aivan sama pukeutuuko rokkari verkkareihin vai muotihörhöihin taikka sitten t-paitaan ja farkkuihin. Tapaus on yksityiskohtainen, kuten annoitkin ymmärtää. Joskus saattaa olla näinpäin että eräät ihmiset saattavat (ja ehkä jopa haluavatkin) näyttää rokkareilta, mutta tärkein elementti puuttuu; musiikki. Niin ja aatteet tietenkin. Siksi kysyinkin ihmisiltä, jotka ovat rokkareita SISÄLTÄPÄIN, onko ulkonäöllä mitään merkitystä. No jaa, kaipa sillä on, jos haluaa saavuttaa tietyn vaikutuksen. Mutta onko vaikutuksen tekeminen rokkarille tärkeää, vai onko ydin kuitenkin siinä musiikissa? Hassuja kysymyksiä.

Sinä nyt ainakin tunnut menevän rokkarista. Et selvästikkään välitä ulkonäöstä, mutta suuntaus on sinulle tärkeää. Niin se kai sitten on AIDON rokkarin mittakaavassa.

• sandylee
        Amalie kirjoitti:

Olet siis erittäin oikeassa. Rokkari on rokkari sisältäpäin, kysyin katsos vaatetuksesta niiltä, jotka tuntevat olevansa rokkareita. Tuntevat, niinkuin nähtävästi sinäkin. Mietitytti vain että onko se sitten aivan sama pukeutuuko rokkari verkkareihin vai muotihörhöihin taikka sitten t-paitaan ja farkkuihin. Tapaus on yksityiskohtainen, kuten annoitkin ymmärtää. Joskus saattaa olla näinpäin että eräät ihmiset saattavat (ja ehkä jopa haluavatkin) näyttää rokkareilta, mutta tärkein elementti puuttuu; musiikki. Niin ja aatteet tietenkin. Siksi kysyinkin ihmisiltä, jotka ovat rokkareita SISÄLTÄPÄIN, onko ulkonäöllä mitään merkitystä. No jaa, kaipa sillä on, jos haluaa saavuttaa tietyn vaikutuksen. Mutta onko vaikutuksen tekeminen rokkarille tärkeää, vai onko ydin kuitenkin siinä musiikissa? Hassuja kysymyksiä.

Sinä nyt ainakin tunnut menevän rokkarista. Et selvästikkään välitä ulkonäöstä, mutta suuntaus on sinulle tärkeää. Niin se kai sitten on AIDON rokkarin mittakaavassa.

Enpä uskalla mennä sanomaan olenko aito rokkari vai en.
        Pukeuden miten tykkään (vaikka kyllähän se meinaa sinne 50-lukuun aina tyyli kallistua).. Ja kuten sanoin, kuuntelen mitä haluan. Usein siis rokkia.
        Rokkari tuntee olevansa rokkari muiden mielipitesitä välittämättä, sisältä ja usein myös ulkoa:)

• Armotta

Toi aitous on kyllä joka alakulttuurissa semmonen ikuisuuskysymys. Kuka senkin määrittelee (muka) ?

• sandylee
        Armotta kirjoitti:

Toi aitous on kyllä joka alakulttuurissa semmonen ikuisuuskysymys. Kuka senkin määrittelee (muka) ?

Mielenkiintosta on, et mikä tarve ihmisillä on luokitella muita ihmisiä aitoihin ja epäaitoihin..
        Mutta osaako kukaan kertoa? epäilen

• Amalie
        sandylee kirjoitti:

Enpä uskalla mennä sanomaan olenko aito rokkari vai en.
        Pukeuden miten tykkään (vaikka kyllähän se meinaa sinne 50-lukuun aina tyyli kallistua).. Ja kuten sanoin, kuuntelen mitä haluan. Usein siis rokkia.
        Rokkari tuntee olevansa rokkari muiden mielipitesitä välittämättä, sisältä ja usein myös ulkoa:)

joka on rokkari. Mutta sähän sen päätät, minä itteäsi pidät. Sä voit antaa olemuksellasi rokkarin vaikutelman, koska olet sellainen, mutta itse saatat itsesi mieltää joksikin muuksi kuin rokkariksi. Huono kyllä lähteä tekemään mitään analyysejä tuntemattomista henkilöistä, mutta sanoinpa nyt kuitenkin..

• sandylee
        Amalie kirjoitti:

joka on rokkari. Mutta sähän sen päätät, minä itteäsi pidät. Sä voit antaa olemuksellasi rokkarin vaikutelman, koska olet sellainen, mutta itse saatat itsesi mieltää joksikin muuksi kuin rokkariksi. Huono kyllä lähteä tekemään mitään analyysejä tuntemattomista henkilöistä, mutta sanoinpa nyt kuitenkin..

minä rokkari olen.
        Ainakin olen sitä mielelläni:)

Ei kai sillä loppupeleissä niin väliä, että mitä ihminen on, kunhan on onnellinen!:)

• Jenka

Sehän riippuu siitä mihin rock -genreen kuuluu. Niitähän on ainakin parisenkymmentä erityyliä - ja jokaisessa vielä lukuisa määrä alatyylejä. Siis nuorisoiskelmästä punkkiin.

• sandylee
        Jenka kirjoitti:

Sehän riippuu siitä mihin rock -genreen kuuluu. Niitähän on ainakin parisenkymmentä erityyliä - ja jokaisessa vielä lukuisa määrä alatyylejä. Siis nuorisoiskelmästä punkkiin.

no siis toki..
        Mutta vaikka "kuuluisi" sit mihin kuuluisi niin kyllä se aidon määritelmä on aika hankala..

• Jenka
        sandylee kirjoitti:

no siis toki..
        Mutta vaikka "kuuluisi" sit mihin kuuluisi niin kyllä se aidon määritelmä on aika hankala..

Ninn kun pitäis ens teitää et onko; Steel-, Heavy-, Metall-, Speed-, Proge- vai joku muu niistä sadasta genrestä rokkari.

Ja sitten on vielä oma ryhmänsä nämä Swinginsukuiset Rokkarit eli 50's rokkarit, Rockabilistit, Jump-Rokkarit, Blues-Rokkarit ja Swing-Rokkarit.

• sandylee
        Jenka kirjoitti:

Ninn kun pitäis ens teitää et onko; Steel-, Heavy-, Metall-, Speed-, Proge- vai joku muu niistä sadasta genrestä rokkari.

Ja sitten on vielä oma ryhmänsä nämä Swinginsukuiset Rokkarit eli 50's rokkarit, Rockabilistit, Jump-Rokkarit, Blues-Rokkarit ja Swing-Rokkarit.

ja sitten on viälä sekoituksia näitä kaikkia..

eikä silti sen epäaidompia ko muutkaan..:)

• Armotta
        sandylee kirjoitti:

Mielenkiintosta on, et mikä tarve ihmisillä on luokitella muita ihmisiä aitoihin ja epäaitoihin..
        Mutta osaako kukaan kertoa? epäilen

Luulen että se tulee tarpeesta tulla hyväksytyksi.

"Mä ainakin oon aito kun sanon että toi ei oo"

• sandylee
        Armotta kirjoitti:

Luulen että se tulee tarpeesta tulla hyväksytyksi.

"Mä ainakin oon aito kun sanon että toi ei oo"

mutta kai totta..

• Psycho Girl

Aivan! Minä en myöskään käytä kellohametta vaan tavallisia farkkuja (lahkeet käännettynä) Minulla on myös nahkatakki ja ketjut roikkuvat farkuista. En ole kertaakaan laittanut hiuksiani "tedimäisesti" Kuuntelen paljon rokkia, mutta enemmän sydäntäni lähellä on psycho. Eli kylläpä kai minä olen rokkari....
        Liikun myös paljon rokkareitten kanssa. Lähetä sähköpostia minulle jos haluat. Ollaanhan molemmat rokkareita!

• sandylee
        Psycho Girl kirjoitti:

Aivan! Minä en myöskään käytä kellohametta vaan tavallisia farkkuja (lahkeet käännettynä) Minulla on myös nahkatakki ja ketjut roikkuvat farkuista. En ole kertaakaan laittanut hiuksiani "tedimäisesti" Kuuntelen paljon rokkia, mutta enemmän sydäntäni lähellä on psycho. Eli kylläpä kai minä olen rokkari....
        Liikun myös paljon rokkareitten kanssa. Lähetä sähköpostia minulle jos haluat. Ollaanhan molemmat rokkareita!

ei voi KOSKAAN olla liikaa!

laitan sulle mielelläni sähköpostia, kuhan vain kerrot osoitteesi:)

• Psycho Girl
        sandylee kirjoitti:

Osote on
        [email protected]
        Käyn kyllä aika harvoin sen katsomassa mutta kirjottele.

• Psycho Girl
        sandylee kirjoitti:

nii se mun osote on [email protected]
        jäi vaa l,pois.......

• cry.babyli

Kaikki lähtee sydämestä..rakkaus rock'n rolliin ei sammu koskaan!! Rock'n Roll lives foreva! ;) Mut jos tykkäät tästä hommasta niin paljo mikset myös pukeutuis sen mukaan. =) Mie pukeudun, "aatteet on vaatteet!" *Heh* mut Musa on tärkeetä, kuteet myös, ASENNE! ja autot ;)
      Rokataan!!!
      SEx more sex and roketti rollii....=P

• sandylee

Näin se homma ihan oikeasti joo menee!!

• rokutypy
        sandylee kirjoitti:

Näin se homma ihan oikeasti joo menee!!

Jees!!! ootha menossa kulkukissojen keikalle 9.7 hellsinkiin?? =)

• sandylee
        rokutypy kirjoitti:

Jees!!! ootha menossa kulkukissojen keikalle 9.7 hellsinkiin?? =)

en taida.
        tampereelta on aina toisinaan vaikea lähtee:(

• minä vaan

ite pukeudun vaikka mihin, mutta ihan kanavaatteisiin en mene. mulle vaate ei oo aina sama kuin aate, mutta aika usein on. jos tykkään jostain "kanavaatteesta" nii saatan vaikka ostaa. mutta silti rokkarinsydän sykkii rinnassa!!!

• Amalie

Mikä onkaan parempi perustelu "aidolle" rokkarille kuin että sydämmessä sykyttää rokki. Eihän siinä vaatteilla olekkaan väliä, ehei, kysyin vaan pukeutuuko kukaan tämänlainen rokkari mitenkään erityisesti. Asia erikseen on luku wannabe rokkareista.

• sandylee
        Amalie kirjoitti:

Mikä onkaan parempi perustelu "aidolle" rokkarille kuin että sydämmessä sykyttää rokki. Eihän siinä vaatteilla olekkaan väliä, ehei, kysyin vaan pukeutuuko kukaan tämänlainen rokkari mitenkään erityisesti. Asia erikseen on luku wannabe rokkareista.

Kyllä sydämestään rokkarit usein rokkareiksi pukeutuvatkin:)

Olethan sinäkin heitä nähnyt?:)

• Dani
        sandylee kirjoitti:

Kyllä sydämestään rokkarit usein rokkareiksi pukeutuvatkin:)

Olethan sinäkin heitä nähnyt?:)

Olenko tosi rokkareita nähnytkään. Kuinka he pukeutuvat, en tiedä, mutta sisältähän se lähtee. Kaipa rokkarit pukeutuvat miten lystäävät, mutta useinkin rokkityyliksi valitaan rennot räsyiset vaatteet (tai sitten ei) lennokas kampaus.. ja.. oikeastaan sitä on todella vaikeaa edes sanoa. Etikettiä ei löydy, joten ei siitä sitten tiedä, mutta henk.koht. en ole ikänä tavannut ketään rakkaudesta-rokkiin perustavaa henkilöä. :)

• sandylee
        Dani kirjoitti:

Olenko tosi rokkareita nähnytkään. Kuinka he pukeutuvat, en tiedä, mutta sisältähän se lähtee. Kaipa rokkarit pukeutuvat miten lystäävät, mutta useinkin rokkityyliksi valitaan rennot räsyiset vaatteet (tai sitten ei) lennokas kampaus.. ja.. oikeastaan sitä on todella vaikeaa edes sanoa. Etikettiä ei löydy, joten ei siitä sitten tiedä, mutta henk.koht. en ole ikänä tavannut ketään rakkaudesta-rokkiin perustavaa henkilöä. :)

Niin.. siis hmm.. tää aihe menee jo vallan vaikeeks:D

mutta omaa kaveripiiriäni ajatellen.. kyllä kai mun kaikki "rokkikaverit" sitä rokkia rakastaa ja aika pitkälti "sillee" pukeutuvatkin..
        tosin siis ei kyllä räsyisesti vaan rokisti;)

• AaVee

Ei ole mitään tyyliä, jota kenenkään tulisi noudattaa ollakseen uskottava. Kaikki lähtee itsestäsi ja omasta persoonastasi, myös itseluottamuksesta. Jos sinusta vaikkapa tulee kuuluisa omalla tyylilläsi, on pian miljoona näköistäsi wannabe-klownia liikenteessä.

Matkiminen on joukkosamaistumista ja itseluottamuksen puutetta. Se ei tee sinusta persoonallista tai "enemmän rokkaria".

• Amalie

Olet täysin oikeassa, eli puheestasi voi vetää johtopäätöksen; jokainen rokkari luo oman tyylinsä. Sitten on niitä wannabe-rokkareita jotka luovat tyylinsä toisen päälle.

• Anonyymi

Pukeudut mahollimman raikeesti ja nahkatakki pillifarkut bootsit monirinen kauluspaita aurinko lasit, pitää myös kävellä pää pystyssä koka paikkaan, muista myös omistautua musiikkille ja kuvittele että se on työsi ja elä 80 luvusti eli viina rööki seksi ja huumet kuuluu lajiin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oisko se tosi paha

Jos haluaisinkin susta ennen kaikkea seksiä? Nainen
      Ikävä
      142
      4263
    2. Milloin nainen saan sinut?

Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e
      Ikävä
      22
      2395
    3. Haluan että tiedät tämän

Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk
      Ikävä
      97
      1989
    4. Trump syyttää sodasta Ukrainaa.

Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/
      Maailman menoa
      391
      1615
    5. Mitä olen antanut sinulle?

Mitä olet antanut minulle?
      Suhteet
      37
      1475
    6. Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta

Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263
      Alavus
      30
      1456
    7. Pride saapuu Iisalmeen

Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k
      Iisalmi
      177
      1442
    8. 250
      1295
    9. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      78
      1174
    10. Trump syyttää Ukrainaa sodan aloittamisesta

Hah hah, niin ne asiat menee
      NATO
      278
      1162
    Aihe