Afrikkalainen isänä

OviSilmä

Juu musupatja yh täällä kitisee...Ehei, en kitise, vaan kerron yhden esimerkin lisää afrikkalaisesta isukista.
Mies ei ole noudattantu yhtä ainutta kertaa tapaamissopimusta. Hän soittaa kotimme ovikelloa ja vaatii päästä katsomaan lastaan tai sitten soittaa ja vaatii saada nähdä lastaan N.Y.T tai esim. huomenna heti aamusta.Kun tällaiseen pelleilyyn en suostu joko uhkailee tai anelee, riippuen siitä millä tuulella ollaan.
Kiinnostus lasta kohtaan on satunnaista. Saattaa mennä viikkojakin että herra ylhäisyydellä on muita menoja ja ei häiriköi meitä. Sitten taas saattaa olla tarve kovastikin nähdä lastaan monta kertaa viikossa.

Penniäkään ei ole maksanut lapsesta, elarit ilmeisesti odottelevat täytäntöönpanoa. Ei kiinnosta persaukisen nilviäisen rahat. Vuosi sitten osti syntymäpäivälahjan lapselle.

Lastaan kuljettelee maanmiestensä luona kylässä ja nettiin räpsii kuvia lapsesta, jotta kaikki näkevät kuinka ihana lapsi hänellä on. Esittää siis kaikille olevansa ehkä maailman paras isä. Meidän lähipiirimme tietenkin tietää asioiden todellisen laidan, mutta miehen ystävät ja sukulaiset eivät.

Tästä kaikesta lapsi on tietenkin kovin hämmentynyt. Se minua jurppii. Jos hän ei olisi lapsen isä hakisin jo lähestymiskieltoa.

Muilla vastaavia kokemuksia?

67

3727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........

näin: parempi lapselle jos isänsä haluaa edes joskus pitää yhteyttä, kuin ei koskaan. Sellaisia suomi-isiä on paljon joita ei kiinnosta lapsensa ennekuin sitten vanhana ja vaivaisena eläkeläisenä, josko sais jotain apua jne. Kummalliselta voi tuntua neuvo mutta : anna lapsen ja isän tavata jne. Varmaan suututtaa jos ei elatusmaksujakaan maksa mutta lapsen kannalta parempi kun tuntee isänsä. Oli sitten huono tai ei, raha-asioissa & elatusasioissa.

• kuuokkajussi

Suomalaiset Isät jotka eivät huolehtineet lastensa elatusmaksuista joutuivat Konnunsuolle kuokkimaan !
        Pieni oli päiväkorvaus pakkotyösstä joten vuosikausia joutuivat puurtamaan kehnolla sapuskalla ja kelvottomissa asumuksissa , ja vain hetkellisen hurman vuoksi minkä olivat lapsen äidinkanssa viettäneet !
        Läheskään aina ei lapsi ,minkävuoksi oli elatusrästejään sovittamassa, ollut edes hänen siittämänsä vaan aivan jonkun muun .
        Kai niksulasten äidit sentään osoittavat lapsilleen oikean niksuisän , tai välipä hällä kuka on isä ,suomalaismiesten tilipusseistahan elatusmaksut kuitenkin kiskotaan !

• .........
        kuuokkajussi kirjoitti:

Suomalaiset Isät jotka eivät huolehtineet lastensa elatusmaksuista joutuivat Konnunsuolle kuokkimaan !
        Pieni oli päiväkorvaus pakkotyösstä joten vuosikausia joutuivat puurtamaan kehnolla sapuskalla ja kelvottomissa asumuksissa , ja vain hetkellisen hurman vuoksi minkä olivat lapsen äidinkanssa viettäneet !
        Läheskään aina ei lapsi ,minkävuoksi oli elatusrästejään sovittamassa, ollut edes hänen siittämänsä vaan aivan jonkun muun .
        Kai niksulasten äidit sentään osoittavat lapsilleen oikean niksuisän , tai välipä hällä kuka on isä ,suomalaismiesten tilipusseistahan elatusmaksut kuitenkin kiskotaan !

elatustuen piirissä, joiden suomi-isät eivät maksa lastensa elatusta ja kyseessä satojen miljoonin summa jonka yhteiskunta maksaa, kun suomi-isät eivät maksa:

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/net/270309100701PM?OpenDocument
        Tiedot elatustuen saajista ja niistä elatusvelvollisista, joilla on elatusapuvelkaa perinnässä, siirretään maaliskuun aikana kunnista Kelaan automaattisesti. Tuen saajien tai elatusvelvollisten ei tarvitse itse tehdä mitään, ellei Kela erikseen pyydä selvityksiä.

Tietoja kunnista Kelaan siirrettäessä on ilmennyt, että joissakin kunnissa osa elatustuen saajista on saanut enemmän tukea kuin heille lain mukaan kuuluisi. Alustavien tietojen perusteella tällaisia tapauksia on noin 1 000, kun elatustukea saa kaikkiaan noin 100 000 lasta. Yleensä kyse on melko pienestä liikamaksusta, esim. 6,50 e/kk.

• Hannu Hanhi
        ......... kirjoitti:

elatustuen piirissä, joiden suomi-isät eivät maksa lastensa elatusta ja kyseessä satojen miljoonin summa jonka yhteiskunta maksaa, kun suomi-isät eivät maksa:

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/net/270309100701PM?OpenDocument
        Tiedot elatustuen saajista ja niistä elatusvelvollisista, joilla on elatusapuvelkaa perinnässä, siirretään maaliskuun aikana kunnista Kelaan automaattisesti. Tuen saajien tai elatusvelvollisten ei tarvitse itse tehdä mitään, ellei Kela erikseen pyydä selvityksiä.

Tietoja kunnista Kelaan siirrettäessä on ilmennyt, että joissakin kunnissa osa elatustuen saajista on saanut enemmän tukea kuin heille lain mukaan kuuluisi. Alustavien tietojen perusteella tällaisia tapauksia on noin 1 000, kun elatustukea saa kaikkiaan noin 100 000 lasta. Yleensä kyse on melko pienestä liikamaksusta, esim. 6,50 e/kk.

Kyse ei ole "sadoista miljoonista", elatustukea maksettiin viime vuonna 114,64 miljoonaa euroa. Ja varmasti ovat "mamu-isien" lapset yliedustettuina kyseisen tuen saajina.

• niuyrfj
        kuuokkajussi kirjoitti:

Sika on siisti eläin.

• ~Towanda~

..tilanteesi on inhottava. Olen kärkevästi arvostellut täällä vastaavia tapauksia ja valitettavasti kohdannut näitä henkilökohtaisesti aivan liikaa. Enkä syyttä. Silti harmittaa..ja vituttaa. Miksei nämä jutut vähene!!!
      Hyvä, että kirjoitit kokemuksesi muille. Jospa muutkin naiset alkaisivat ajatella järkevästi..Sinuna veisin asian oikeuteen, kun näyttöä on ettei huoltajuuteen osallistu. Älä sääli häiriköijää, pyyntö vaan lähestymiskiellolle, vaikka onkin isä tai ei tuota voi isäksi sanoa.
      Säästä kaikki kuitit mitä lapsellesi ostat. Ja pidä tarkkaa kirjaa isän tapaamisista ja osallistumisesta hoitokuluihin. Kaikki faktana. Ilmaista oikeusapua saa myös yksityisiltä asianajotoimistoilta, kunhan toimittaa tarvittavat paperit ja selvityksen taloudellisesta tilanteesta toimeksiantoon. Tässä kannattaa suosia pienempiä yrityksiä 1-3 osakasta. Heillä tuntuu olevan paremmin aikaa ja inhimillisyyttä. Ketään en voi kuitenkaan mainita.

• toinen pölllö

Hei ovisilmä, minkä ikäinen lapsesi oli kun erositte?
        Oliko ehtinyt tottua isäänsä jo kun asuitte yhdessä?
        Mieheni jätti minut toisen naisen takia kun olin raskaana,
        ja vauva ei ole vielä syntynyt, mietin tässä pitääkö minunkin
        suostua mokoman sian vaatimuksiin ja antaa lapsi hänelle tapaamisiin,
        täysin vieraalle ihmiselle jota lapsi ei tunne?
        Mies ei ole tullut mihinkään ultraääniin enkä huolisi häntä synnytykseen vaikka
        haluisi, mutta ei varmaan tulisikaan.

• ~Towanda~

en kannusta yksinhuoltajuuteen, mutta osassa tapauksia se on ainoa vaihtoehto. Kun miehet alkavat kiusaamaan äitiä joka asiassa mikä lapseen liittyy. Tästäkin on faktaa. Oppikoot kantapään kautta sitten. Täällä on elatusvelvollisuus ja siitä on pidettävä kiinni.
        Tarkista, ettei ex-siippasi asu pimeänä alivuokralaisena tai käytä muita pankkitilejä. Aviovaimoilla, eroinneillakin on mahdollisuus tietää monta asiaa, jos osaa kysyä.

• JOJOJOONA1
        toinen pölllö kirjoitti:

ABORTTI!!!!

• ddddzz
        toinen pölllö kirjoitti:

Ei sinun tarvitse ottaa miestä synnytykseen. MInulle aikoinaan sanottiin kun menin synnyttämään, että jos en halua isää paikalle ja hän tulee kuitenkin, niin turvamiehet kyllä kantavat hänet pois. Haluaako mies tunnustaa isyytensä? Jos ei väkisin halua niin tehdä, niin anna miehen olla. Sitten ei tarvitse lapsenkaan häntä tavata jos et vaadi isää tunnustamaan lastaan. Samassa tilanteessa olin minäkin joskus kuin sinä. Älä vaan tee aborttia kuten tuo jojojoona tuossa ehdottelee. Varmaan suloinen vauva tulossa :).

• toinen pölllö
        ddddzz kirjoitti:

Ei sinun tarvitse ottaa miestä synnytykseen. MInulle aikoinaan sanottiin kun menin synnyttämään, että jos en halua isää paikalle ja hän tulee kuitenkin, niin turvamiehet kyllä kantavat hänet pois. Haluaako mies tunnustaa isyytensä? Jos ei väkisin halua niin tehdä, niin anna miehen olla. Sitten ei tarvitse lapsenkaan häntä tavata jos et vaadi isää tunnustamaan lastaan. Samassa tilanteessa olin minäkin joskus kuin sinä. Älä vaan tee aborttia kuten tuo jojojoona tuossa ehdottelee. Varmaan suloinen vauva tulossa :).

ollaan naimisissa, joten isä on automaattisesti isä, ei tarvita tunnustamista.
        Aborttia en ole edes harkinnut, lapsi on täysin viaton ja rakastan häntä jo nyt.
        Yksinhuoltajuuden yritän saada.

• Nixun exä

Meilläkään ei ole noudattanut tapaamissopimusta, johon rustattiin tapaamisajat hänen omien toiveidensa mukaisesti (tyyliin muutama tunti lauantaisin). Elarit maksoi vielä, kun maksatus meni kaupungin elatusaputoimiston kautta. Kelan aikana on onnistunut keplottelemaan itsensä irti niistäkin maksuista. Minulle suoraan maksoi kerran, senkin myöhässä, seuraavia ei lainkaan.

Kun lapsi syntyi, isänsä vietti seuraavana päivänä kokonaista 20 minuuttia synnärillä, puhuen siitäkin suurimman osan aikaa puhelimessa. Oikeasti hävetti ja vitutti, kun toisten vauvojen isät roikkuivat sairaalassa isän onnea hehkuttaen kaiken liikenevän aikansa ja meidän vauva vietti kaiken aikansa vain äitinsä kanssa.

Mies asuu meistä muutaman kilometrin päässä, siis samassa kaupungissa. Hän on viimeksi tavannut lastansa viime kesänä pari kertaa ja viime kuussa kerran. Tapaamisten välillä on aina monia kuukausia. Mitään lahjoja häneltä ei ole pian 3-vuotiaalle lapselleen koskaan ilmaantunut, paitsi yksi renkaaton leluauto, joka löytyi yhden hänen Afrikkaan roudattavan autonromunsa takapenkin välistä. Ai niin, anteeksi, toi hän kerran myös kirpparilta löytyneen kauko-ohjattavan (toimimaton) ja vaunuihin aikoinaan rekisterikilven, jonka senkin sai kaveriltaan (joka tehtailee niitä myyntiin vaimonsa kanssa) ilmaiseksi. Kerran (viime kesänä) hän on vienyt lapsen kenkä- ja vaateostoksille: kaikki ostettavat kaivoi alen ale ylijäämien joukosta. En tarkoita kaikella tällä, että isän pitäisi roudata lapselleen kasapäin uusia kalliita leluja, mutta jotakin nuokin lahjat ja lahjattomuudet kertovat miehen isän tunteesta (ts. sen puutteesta).

Silloin joskus harvoin, kun hän oikeasti tapaa lastaan, hän ei puhu lapselle, ei huomioi lasta suurimman osan aikaa lainkaan. Viimeksi myös pikkuinen osasi jo hyvin ylenkatsoa isäänsä: samaan aikaan surullista ja huvittavaa, kun metrinen tappi ei ole näkevinään aikuista, isoa miestä. Luultavasti siitä suivaantuneena mies sai sitten hilkkua ennen seuraavaa suunniteltua tapaamista itkupotkuraivarikohtauksen ja jätti lapsen tapaamatta. Hänellä on myös kotimaassaan lapsi, johon yhteydenpitoa on joskus vetkuteltu kaksikin vuotta putkeen.

Olen yrittänyt myös herätellä miehen kotimaan sukua, jotta lapsellamme olisi mahdollisuus ottaa kontaktia isän puoleiseen sukuunsa, jos vanhempana haluaisi niin tehdä. Ei mitään vastakaikua. Paitsi yhdeltä veljistä kerran lipsahti, miten mies oli selitellyt meillä olevan vain pieniä aviollisia erimielisyyksiä ja minä vain haluan aiheuttaa suvulle pahaa mieltä, kun heille soittelen! Olimme tuolloin jo virallisesti eronneet ja isä ei ollut tavannut lastaan moneen kuukauteen. Mies on itse myöntänyt ilmoittaneensa suvulleen, ettei minua kannata kuunnella ja että esim. isovanhemmat voivat pitää yhteyttä lapsenlapseensa hänen kauttaan. Heh... ei osannut selvittää miten se käytännössä tapahtuu, kun ei hän itsekään tiedä lapsen kuulumisia.

Olen itkenyt, anellut, maanitellut, perustellut faktoin miksi lapsen pitäisi tuntea isänsä. Ei ole näiden vuosien aikana tehonnut. Eipä voi mitään.

Raadollisinta koko hommassa on se, että kuulen tuolta kyliltä sitten, kuinka mies itkee kaikille kavereilleen, kavereiden suomivaimoille ja -tyttiksille, omille panokavereilleen, pomoilleen, työkavereilleen ja fellow kirkonmiehilleen, kuinka hän lastaan niiiiiiiiin rakastaa ja haluaisi viettää lapsen kanssa kaiken liikenevän ajan. Mutta kun inhottava ex-vaimo kieltää isää tapaamasta poikaansa. Ei ole idiootti tullut ajatelleeksi, että sana kiirii minulle asti.

No, hyvää meidän tapauksessamme on varmaankin se, että sitä jota ei tunne, ei osaa kaivatakaan. Eli hyvä tuostakin poikaparasta vielä tulee, vaikkei isänsä isäksi kykene.

• toinen pölllö

Tuollaiseksi minä sen juuri kuvittelenkin, vaikka vauva on vielä mahassani.
        Että ei ole isällä paljon annettavaa ja mielenkiintoa, jos hylkää vauvansa äidin jo raskausaikana.
        Että olisi varmaan lapsella parempi kun ei tarvisi isään päästäää lähellekään sotkemaan lapsen elämää.
        Isä on myös pahoinpidellyt minua, ikävä kyllä avioero tulee voimaa ehkä noin 2-3 viikkoa sen jälkeen kun vauva on syntynyt, toivottavasti saan sitten yksinhuoltajuuden, onko sellaisesta kokemuksia kellään?
        Varmasti mies myös kuvittelee lapsen saavan hänen sukunimensä, minä aion antaa oman tyttönimeni mikä on itselläkin.

• kesäntuoksua
        toinen pölllö kirjoitti:

Että ei ole isällä paljon annettavaa ja mielenkiintoa, jos hylkää vauvansa äidin jo raskausaikana.
        Että olisi varmaan lapsella parempi kun ei tarvisi isään päästäää lähellekään sotkemaan lapsen elämää.
        Isä on myös pahoinpidellyt minua, ikävä kyllä avioero tulee voimaa ehkä noin 2-3 viikkoa sen jälkeen kun vauva on syntynyt, toivottavasti saan sitten yksinhuoltajuuden, onko sellaisesta kokemuksia kellään?
        Varmasti mies myös kuvittelee lapsen saavan hänen sukunimensä, minä aion antaa oman tyttönimeni mikä on itselläkin.

suomalainen isäni hylkäsi minut kun olin 2 vuotias. Lasteni afrikkalainen isä ja aviomieheni joka myös aikoinaan kasvanut ilman isää antanut lapsilleen kaiken ja enemmänkin. Aina hoitanut vauvasta asti, yhdessä käyty neuvolat ja päiväkotirumbat. Pitänyt kaikkein tärkeimpänä sitä että on lapsilleen isä jota hänellä itsellään ei koskaan ollut. Tiedän että olen todella onnellinen hänestä koska läheskään kaikilla ei ole näin hyvin käynyt. Ystävien lapsilla juuri samanlaisia tilanteita, joko isät hyljännyt kokonaan tai käyvät tapaamassa silloin kuin itseä huvittaa. Voimia teille ja koittakaa kuitenkin aina tukea lapsen ja isän yhteydenpitoa vaikka se olisikin tunti kerran kuussa...parempi sekin kuin ei mitään.

• JOJJOJOONA
        toinen pölllö kirjoitti:

Mene heti tekemään abortti. Mulatteja maailmassa riittää kun taas valkoihoisia on vain noin kahdeksan prosenttia maapallon väestöstä.

• niksu ja hirmuinen e

Isä ottaa yhteyttä kun muistaa/jaksaa. Yleensä silloin kun toisen lapsensa äidin kanssa riidoissa, tapaa tätä lasta ärsyttääkseen toista. Afrikkaan kertoo ihme tarinoita. Ostelee lapselle kummia lahjoja, joilla ei mitään tekemista lapsen iän tai kehityskauden kanssa. Saatikka tarpeen. Esittää olevansa ihana isä ja kun tyttöystävät kysyvät miksei tuo kullannuppuaan näytille kertoo tarinoita kamalasta exästä. Lapsi tapaa isäänsä harvoin. Esim perhekuvaansa piirsi isänsä pienemmäksi kuin koiramme, joka on chihuahua.... Kertoo isän merkityksestä lapselle, on olemassa mutta kaukaisena ja pienenä, ei niin tärkeänä.

• fvffvd

Kammottavaa. En voi ymmärtää, mikä tuollaisia ihmisiä vaivaa. Eikö heillä ole sielua? Eihän tuollainen ihminen ole minkään arvoinen, pelkkä haitake ja ihmisjäte. Vaikken tilannetta sen paremmin tunne, niin sanoisin, että lapsesi kannalta on ehkä parempi ettei tuollaista isää edes tunne. Pahimmillaan jää tapaamisista vain traumat. Voihan sitten aikuisena etsiä hepun käsiinsä (jos vielä on elävien kirjoissa) ja todeta, millainen nuljaska on kyseessä. Mutta älä sinäkään vain missään tapauksessa parjaa hänelle isäänsä.

• ainasamalaulu
        toinen pölllö kirjoitti:

Onko kaikki opittava kantapään kautta? Onko lasten aina kärsittävä vanhempien tyhmyydestä? Eikö se nyt uppoa: lapsia on tehtävä harkiten. Ei voi olla niin vaikeaa.

• Nixun exä

Ex näyttää tuupanneen pullat uuniin nyksälleen (sille, jonka kanssa pelehti jo avioaikoinamme). Otan sydämestäni osaa tulevan isättömän puolesta.

• 17
        Nixun exä kirjoitti:

Ex näyttää tuupanneen pullat uuniin nyksälleen (sille, jonka kanssa pelehti jo avioaikoinamme). Otan sydämestäni osaa tulevan isättömän puolesta.

En ymmärrä naista joka haluaa lapsen miehen kanssa, joka on jo aiemmat lapsensa hyljännyt.

• Lumottu79
        niksu ja hirmuinen e kirjoitti:

Isä ottaa yhteyttä kun muistaa/jaksaa. Yleensä silloin kun toisen lapsensa äidin kanssa riidoissa, tapaa tätä lasta ärsyttääkseen toista. Afrikkaan kertoo ihme tarinoita. Ostelee lapselle kummia lahjoja, joilla ei mitään tekemista lapsen iän tai kehityskauden kanssa. Saatikka tarpeen. Esittää olevansa ihana isä ja kun tyttöystävät kysyvät miksei tuo kullannuppuaan näytille kertoo tarinoita kamalasta exästä. Lapsi tapaa isäänsä harvoin. Esim perhekuvaansa piirsi isänsä pienemmäksi kuin koiramme, joka on chihuahua.... Kertoo isän merkityksestä lapselle, on olemassa mutta kaukaisena ja pienenä, ei niin tärkeänä.

Tää oli niin mainio juttu...siis ei muuten mutta tuo chihuahua sai sellaiset naurut aikaiseksi ja oli pakko mennä kertomaan juttu omillekkin lapsille (joiden isä on se kamala mamu) ja hekin hekottivat silmät vetisinä, asia on kamala, mutta mustahuumori auttaa jaksamaan!

• telaketjufemmari

jos sanoisi vain että KAIKKI MIEHET OVAT PASKOJA!

• niksun ex

Oma niksu-ex ei ole missään tekemisissä lapsensa kanssa vaikka asuu meitä todella lähellä.
        Mitäs sitä turhaan kun ei ole enää oleskeluluvasta kyse.
        Elareita ei suostu maksamaan. On itkenyt vuosikausia oikeudessa nollaelareitten perään. Kustannukset noista tempuista on tuhansia euroja mutta veronmaksajat maksaa.
        Enpä kyllä haluakaan lapsen tapaavan alhaista, väkivaltaista, epärehellistä rikollista.
        Haluan opettaa lapselleni hyviä arvoja ja mies vaan toisi kaikkea paskaa lapsen maailmaan.

• ~Towanda~
        niksun ex kirjoitti:

Oma niksu-ex ei ole missään tekemisissä lapsensa kanssa vaikka asuu meitä todella lähellä.
        Elareita ei suostu maksamaan. On itkenyt vuosikausia oikeudessa nollaelareitten perään. Kustannukset noista tempuista on tuhansia euroja mutta veronmaksajat maksaa.
        Enpä kyllä haluakaan lapsen tapaavan alhaista, väkivaltaista, epärehellistä rikollista.
        Haluan opettaa lapselleni hyviä arvoja ja mies vaan toisi kaikkea paskaa lapsen maailmaan.

..voi järkikullan jättömailla. Ihmettelen suuresti sosiaalihierarkiaa. On se kumma jumalauta, että näitä vaan ilmestyy lisää. Afrikan jouto-ukkoja elatuksista kiistelemään ja Suomeen!! Leima otsaan ja takas, lapsia tai ei, jos eivät huolehdi. Tehkää tekin asialle jotain, jos he vaikeuttavat elämäänne ja kiusaavat.
        Tulivatko mahd. vuosina 1999-2007. Väärillä henkkareilla. Ja lapsenne ovat nyt 3-4 vuotiaita..
        Mikähän banaanirahtilaiva niitä laittomasti tuo sieltä Nigeriasta, kun tänne pohjoseen ei ihan liftaamalla pääse. Eikä ole maantieteellisesti ensimmäinen EU-maa kauttakulkuun..On ainakin sana levinnyt liian hyvin.
        Älkää mahdollistako enää oleskelulupia, hankkiutumalla paksuksi. "My sweetheart, my only one, my princess"-läppä ei riitä elämiseen!!

• mmmmmmmmmmmmm
        niksun ex kirjoitti:

Toivottavasti elämäsi menee oikein huonosti jatkossakin. Eihän elämäsi mikään ruusuinen ole, värillinen lapsi paljastaa menneisyytesi.

• ...

tutustunut kulttuuriin ennen paksuksi pamahtamista. Kannattaisi ottaa etukäteen selvää, millaiset tavat toisella on. Tuo on hyvin tavallista, ei mies edes tajua tekevänsä väärin, ainoastaan pitää sinua hulluna kun mesoat hänelle.

• tämäkin.

Minulla on lapsia kahden afrikkalaisen miehen kanssa. Nykyinen mieheni kohtelee kaikkia tasavertaisina, rakastaa, huolehtii ja välittää kaikista samalla tavalla. Se on ihan itsestäänselvyys, että hän osallistuu ja tekee asioita, vie harrastuksiin yms. lasten kanssa ilman, että minun tarvitsisi jotenkin huolehtia tai huolestua, mitä tekevät! En tosiaankaan mitään tumpeloa olisi mieheksi huolinut!

Exäni tapaa lastaan silloin kuin mahdollista, joskus joka toinen päivä, joskus kerran viikossa, joskus ottaa lapsen useammaksi päiväksi. Jos lapsi on tarvinnut jotain, en ole epäröinyt kysyä, voisiko hän ostaa tai ainakin osallistua, jos kalliimpi hankinta. Hän ei ole varakas, joten en näe mitään syytä vaatia mahdottomia. Eipä ole ollut ongelmia, joita ei olisi selvitetty. Se on kuitenkin selvä,että minä hoidan lapsen menemiset isälleen, mieheni ja hänen ei tarvitse tavata tässä asiassa.

• ota opiksesi

Miksi ei maksa elatusmaksuja? Kuuluu maksaa lain mukaan. Olet itse hoitanut asiat huonosti siinä mielessä, vai? Jos hän on Suomen kansalainen, niin kuuluu maksaa elatusmaksuja, mutta jos on työtön hamppari niinkuin yleensä nämä ovat, niin heitä ei kiinnosta Suomen lait ja tavat ja heille pätee vain viidakon lait niinkuin kerroit; tulee oven taakse joka päivä kolkuttelemaan ja taas vähään aikaan ei kuulu mitään.

Yritä nyt itse olla järkevä eikä enää kusetettava niinkuin luulisi sinun tähänkin päivään mennessä olevan, sorry, ja hankkia lapselle kunnollinen ja tasapainoinen elämä ennenkuin se häviää juuri sinne minne isänsä luulee sen kuuluvan. En luottaisi näihin Afrikan miehiin näissä asioissa!! Hanki vaikka se lähestymiskielto, säästyt monelta ovienkoputuksilta ja häiriöiltä tulevaisuudessa.

• 29

Ei tarvi olla Suomen kansalainen joutuakseen maksamaan elatusmaksut.
        Mutta jos haluaa voi helposti keplotella niistä ulos.
        Ja näinhän ne niksut tekee.

• ...
        29 kirjoitti:

Kuten tekevät tuhannet suomalaisisät. Suomalaiset miehet ovat kautta aikain jättäneet elatusmaksut maksamatta, voutikaan ei ole niitä onnistunut perimään. Me veronmaksajat nekin olemme maksaneet jo vuosikymmeniä.

• kerrop
        29 kirjoitti:

Miten keplotellaan oikeuden päätöksestä ulos

• 18
        kerrop kirjoitti:

Miten keplotellaan oikeuden päätöksestä ulos

Kysy nigerialaisilta.
        He ovat siinä mestareita.
        Usean sadan euron elarit muuttuu nollaksi euroksi.
        Tosin oikeudenkäyntien kustannukset ovat tuhansia euroja, mutta ei hätää kun suomalaiset veronmaksajat ne kustantaa "ilmaisen oikeudenkäynnin" muodossa.

• sitten.-
        18 kirjoitti:

Kysy nigerialaisilta.
        He ovat siinä mestareita.
        Usean sadan euron elarit muuttuu nollaksi euroksi.
        Tosin oikeudenkäyntien kustannukset ovat tuhansia euroja, mutta ei hätää kun suomalaiset veronmaksajat ne kustantaa "ilmaisen oikeudenkäynnin" muodossa.

Laitapa se oikeudenkäyntipöytäkirja tänne niin katsotaan.

• palst.vaki

Kas kummaa ettet ajatellut pötköä pitemmälle kun lähdit lapsia tekemään kyseisen kaverin kanssa. Yleensä järkevät ja fiksut varsinkin skandinaavinaiset ajattelevat ennenkuin ryhtyvät tuumasta toimeen, eikö? Suhteessa voi olla ilman lapsiakin! No, jos panettaa niin pakkohan sitä on sit....

Sinun tapauksessa ei käynyt niin, olet nyt sitten kaiken paskan orjana, lapsi tulossa, epätoivottumies hyörii ovienpielissä ja sen sukulaisetkin pian....

Yhteiskuntaa jurppii varmaan samalla mitalla kuin sinuakin nyt tällä hetkellä, että sun tuotokset joudutaan kustantamaan, koska et itse pysty. Samalla me Suomen valtiossa kustannamme näiden "idän ihmeiden" tuontivaimojen äitiyskuluja ja muita maksuja, jotka eivät heille kuulu, koska eivät ole koskaan Suomeen veroja maksaneet.

• ~Towanda~

..tyhjentävä vastaus, Kiitos! Minä mielelläni haluaisin veronkevennyksen tältä osin.

• vak. past.
        ~Towanda~ kirjoitti:

..tyhjentävä vastaus, Kiitos! Minä mielelläni haluaisin veronkevennyksen tältä osin.

Niin, se olisi hyvä ja järkevä juttu. Sehän on vähän verrattavissa hissin rakentamiseen talossa ja siihen, että alemissa kerroksissa olevat maksavat vähemmän, koska tarvetta hissille ei ole ja ylemmissä kerroksissa asuvat tietty maksavat enemmän.

Eli idän tuontivaimokkeet joutuisivat ihan itse miehineen kustantamaan omat kakaransa, niiden tarvikkeet ja terveyspalvelut, koska eivät ole olleet luomassa naisten hyvinvointiasemaa maassamme ja tänne on pitänyt päästä ns. parempaan elämään köyhyydestä jonkun miehenpuolikkaan matkassa valmiiseen pöytään. Sehän se vitu...kin, että nämä tuonti/ostovaimot saavat samanlaiset edut kuin oman maan kansalaiset, vaikka heillä ei ole osaa eikä arpaa etuisuuksien taisteloissa ja niiden vaalimisessa.

Yleensähän nämä heti tänne päästyään heittäytyvät paksuksi ja eipähän tarvii mennä töihin moneen vuoteen tai edes koskaan, ja voi sit kaikessa rauhassa ottaa vastaan äityisavustuksia ja muita palveluja. Suurimmalla osalla näistä naisista ei ole suomen kielen taitoa, josko osaavat edes englantia ja tuskin tulevat koskaan maksamaan verorahoja maallemme, päinvastoin.

Siinä mielessä paska juttu, koska Suomessa vähennetään oman maan kansalaisten hyvinvointia ja etuisuuksia poistetaan vähitellen kuten mm. vanhusten, eläkeläisten, pitkäaikaisten työttömien sekä sairaiden lapsien ja vammaisten osalta. Mielestäni pitäisi vaalia ennenkaikkea omien ihmisten hyvinvoinnista sen sijaan, että haalisimme tänne kaikenlaisia kustannettavia ja elätettäviä, joista loppujen lopuksi ei ole koskaan mitään hyötyä taloudellisesti maallemme, vaikka "viisaat poliitikkomme" niin kuvittelevat. Heillä ei ole tavallisesta elämästä mitään tietoa, onko edes hajuakaan mitä maassamme tapahtuu.

• kakskasi2

näillä afrikkalaisilla on usein ihan täysin erilainen lapsuus kuin millaisen me koemme normaaliksi.
      Heitä on hakattu, piesty, pienet lapset jätetty selviämään itsekseen "aikuisina", vaikka ovat hädin tuskin kävelemään oppineet.
      Ei siellä ole pidetty sylissä, hellitelty, pusuteltu.

Isät ovat hyvin etäisiä, eivät osallistu lapsenkasvatukseen eivätkö hoitoon. Isät nähdään pelkkinä auktoriteetteina, jota jakelevat käskyjä ja rangaistuksia, tai - eivät ole ollenkaan kuvioissa mukana.

Ei näillä taustoilla ihminen kykene olemaan toiselle isä.
      Ihminen on tunnevammainen kaiken sen hakkaamisen ja vaikeuksien jälkeen.
      Yrittää voi, mutta ei osaa olla lapselle tarpeeksi lämmin turva. Ei osaa oma-aloitteisesti osallistua lapsenhoitoon, koska malli kotoa puuttuu täysin.

Me koemme tämän käytöksen pahana, afrikkalainen mies tai vaikean lapsuuden läpikäynyt mies kai normaalina. Ei hän osaa muuta. Jos todella on kiinnostunut ja haluaa, voi yrittää. Vaikeuksia tulee varmasti.

Lasta puetaan ja pyynätään, näytellään ihmisille, kuvataan. Se tuntuu olevan kaikkein tärkeintä. Itkevää lasta käsketään tukkimaan turpansa, hermostutaan, ei osata osoittaa empatiaa vaan kiusataan ja pelotellaan, koska " maailma on paha ja hänen täytyy oppia selviämään yksin". Afrikassa tosiaan ihmisen täytyy osata tavoitella omaa etuaan, muuten ei pärjää.

Raha-asioissakin monet pyrkivät luistamaan. Oma kokemukseni tosin on päinvastainen. Miehelle on kunnia-asia elättää lapsiaan, ei ikinä juoksisi vastuutaan pakoon. Isän malli vain on täysin hukassa.
      Lapsen hoito ja kasvatus lankeaa AINA pääasiallisesti äidin harteille eron jälkeen ja jo ennen eroa. Kannattaa muistaa tämä kun harkitsee lapsentekoa sovinistisesta kulttuurista tulleen kanssa.

• yhden gambialaisen..

edellinen kirjoitus oli tosi hyvä, juuri niin se on,
        minunkin miestäni pieksetty kotona ja koulussa, ja hullua hakannutta isää pitää vain kunnioittaa ja pelon vallassa lähettää hänelle kaikki rahat Suomesta, vaikka täällä oma vaimo ja lapsi jäävät sitten kärsimään.
        Juuri tuo pintaliito, esittäminen, valokuvaaminen, teeskentely, tyhjäpäisyys, pinnallisuus,
        ne ovat ongelmia meidänkin avioliitossa, todellisista tunteista ei puhuta eikä niitä näytetä,
        vaan pitää aina ulospäin näyttää "kiiltävältä ja hyvältä" ja vastaus on aina että " hyvää kuuluuu"

• OviSilmä

Täällä joku jälkiviisasteli, kuinka olisi pitänyt tutustua miehen kulttuuriin ennen kun hänen kanssaan hankkiin lapsen. Kulttuuri on aika horjuva käsite ja ei tullut mieleen matkustaa hänen kotimaahansa vaan tutkailemaan kulttuuria. Tunsimme pari vuotta ennen kun lapsi syntyi ja siinä ajassa sitä kuvittelee tuntevansa toisen jo joten kuten. Mies oli innoissaan kuullessaan raskaudestani. Lapsi ei ole oleskelulupalapsi. Osti lapselle tarvittavia tarvikkeita, jopa silitti tulevan lapsen vaatteita! Oli mukana synnytyksessäkin. Siihen loppui kiinnostus. Huomasi että lapsen hoito on vaativaa ja yöunetkin saattavat mennä. Jokaiseen lapsen tarpeeseen on vastattava, huvitti tai ei.

Mitä tulee elareihin, niin olen hyvin toimeentuleva, enkä jaksa pyydellä persaukiselta rahaa hänen(kin) lapsensa elättämiseen. Lapsen isä tekee (pimeitäkin) töitä, mutta (ilmoittamiensa) tulojensa perusteella on vapautettu elareista. Kela siis kyllä maksaa - tai me veronmaksajat siis.

Kakskasi2 kirjoitti viisaasti kuinka lapsuus ja lapsien kohtelu on Afrikassa toisenlaista, isän rooli on hyvin ohut verrattuna Suomeen. Ei juurikaan vastuuta lapsesta, mutta tosiaan sitten näytetään lasta muille ja kerskutaan tämän taidoilla ja saavutuksilla. Toisaalta miehen sukulaismiehet jotka asuvat muissa euroopan maissa ovat ottaneet eurooppalaisen isän roolin.

Nimimerkki niksu ja hirmuinen e, oli mainio kuvaus tuo lapsesi piirtämä perhekuva, jossa koirallakin on suurempi merkitys lapsen elämässä kun isällä. Sain hyvät naurut.

Kaikilla tuntemillani Suomi-Afrikka pareilla on sama tilanne sekä elatuksen että tapaamisten suhteen.
        Tapaamiset on sovittu lastenvalvojalla, mutta mies ei noudata niitä. Elatustuista luistetaan tai saadaan vapautus. Onneksi näköjään on myös vastuunsa kantavia kunnon isiä myös täällä siirtolaisena olevissa.

• 17+1
        OviSilmä kirjoitti:

Täällä joku jälkiviisasteli, kuinka olisi pitänyt tutustua miehen kulttuuriin ennen kun hänen kanssaan hankkiin lapsen. Kulttuuri on aika horjuva käsite ja ei tullut mieleen matkustaa hänen kotimaahansa vaan tutkailemaan kulttuuria. Tunsimme pari vuotta ennen kun lapsi syntyi ja siinä ajassa sitä kuvittelee tuntevansa toisen jo joten kuten. Mies oli innoissaan kuullessaan raskaudestani. Lapsi ei ole oleskelulupalapsi. Osti lapselle tarvittavia tarvikkeita, jopa silitti tulevan lapsen vaatteita! Oli mukana synnytyksessäkin. Siihen loppui kiinnostus. Huomasi että lapsen hoito on vaativaa ja yöunetkin saattavat mennä. Jokaiseen lapsen tarpeeseen on vastattava, huvitti tai ei.

Mitä tulee elareihin, niin olen hyvin toimeentuleva, enkä jaksa pyydellä persaukiselta rahaa hänen(kin) lapsensa elättämiseen. Lapsen isä tekee (pimeitäkin) töitä, mutta (ilmoittamiensa) tulojensa perusteella on vapautettu elareista. Kela siis kyllä maksaa - tai me veronmaksajat siis.

Kakskasi2 kirjoitti viisaasti kuinka lapsuus ja lapsien kohtelu on Afrikassa toisenlaista, isän rooli on hyvin ohut verrattuna Suomeen. Ei juurikaan vastuuta lapsesta, mutta tosiaan sitten näytetään lasta muille ja kerskutaan tämän taidoilla ja saavutuksilla. Toisaalta miehen sukulaismiehet jotka asuvat muissa euroopan maissa ovat ottaneet eurooppalaisen isän roolin.

Nimimerkki niksu ja hirmuinen e, oli mainio kuvaus tuo lapsesi piirtämä perhekuva, jossa koirallakin on suurempi merkitys lapsen elämässä kun isällä. Sain hyvät naurut.

Kaikilla tuntemillani Suomi-Afrikka pareilla on sama tilanne sekä elatuksen että tapaamisten suhteen.
        Tapaamiset on sovittu lastenvalvojalla, mutta mies ei noudata niitä. Elatustuista luistetaan tai saadaan vapautus. Onneksi näköjään on myös vastuunsa kantavia kunnon isiä myös täällä siirtolaisena olevissa.

lisää persettä näille ja paksuksi vaan sitte. Säälistäkö? Kun on ollut surkea lapsuus? Vitun hölmöt..aargh!!

• miksi miksi?
        17+1 kirjoitti:

lisää persettä näille ja paksuksi vaan sitte. Säälistäkö? Kun on ollut surkea lapsuus? Vitun hölmöt..aargh!!

suomenvaltion pitää yksin nämä kakarat elättää ,eikös sitä rahaa pitäs tulla jostain muualtakin .

• ...
        miksi miksi? kirjoitti:

suomenvaltion pitää yksin nämä kakarat elättää ,eikös sitä rahaa pitäs tulla jostain muualtakin .

Eikä ainakaan minun lapsiani valtio elätä, vaan minä itse. Mutta otsikko vastaukseksi siis tyhmään kysymykseesi.

• biologian opettaja
        17+1 kirjoitti:

Perseen kauttako käsityksesi mukaan tullaan paksuksi?

• muso

mä en jaksa enää välittää, eikä jaksa muksukaan... ei halua tavata isäänsä... on jo siis isompi lapsi ja koulussa... facebookissa isi esittelee ihanaa rinsessaa, mutta ei ole koskaan missään tilanteessa auttanut tms. ja joo ilmoittaa tapaamisista ihan samalla tavalla, kun näköjään sunkin lapsen isä... tai sit noilla muksuilla on sama isä :))))

• KikkaLi

Afrikkalaisille miehille on tärkeä näytellä varsinkin maanmiehilleen että kattokaa mun lasta.
        Ja muijat jotka ei anna tavata lasta silloin kun mies sitä haluaa on hirveitä ämmiä ja yrittää katkaista suhteen lapseen koska mä olen musta. Siis sivusta kuullu näin.

• jukkiksennainen
        KikkaLi kirjoitti:

Afrikkalaisille miehille on tärkeä näytellä varsinkin maanmiehilleen että kattokaa mun lasta.
        Ja muijat jotka ei anna tavata lasta silloin kun mies sitä haluaa on hirveitä ämmiä ja yrittää katkaista suhteen lapseen koska mä olen musta. Siis sivusta kuullu näin.

aina se klisee että kaikki suomalaiset naiset on huoria, ja ovat heittäneet ilman syytä viattoman kiltin afrikkalaisen iskän pihalle ja kiusaavat sillä etteivät anna tavata lasta.....vaikka totuus on se että mies hakkasi, petti ja vei rahat.............lopulta nainen ehkä sai tarpeekseen......tai mies vaihtoi nuorempaan tai jotakin........mutta miehen suusta tulee aina klisee että kaikki on Suomalaisen naisen syytä, eikö niin?

• 20
        jukkiksennainen kirjoitti:

aina se klisee että kaikki suomalaiset naiset on huoria, ja ovat heittäneet ilman syytä viattoman kiltin afrikkalaisen iskän pihalle ja kiusaavat sillä etteivät anna tavata lasta.....vaikka totuus on se että mies hakkasi, petti ja vei rahat.............lopulta nainen ehkä sai tarpeekseen......tai mies vaihtoi nuorempaan tai jotakin........mutta miehen suusta tulee aina klisee että kaikki on Suomalaisen naisen syytä, eikö niin?

Just noin.
        Ja miehet uskovat kaikki toisten miesten tarinat vaikka tietävät valehtelevansa suun täydeltä.
        Ihan aidosti uskovat omiin valheisiinsa ja muiden. Säälittävää!

• Älymies 23

Jokainen suomalainen nainen joka on harrastanut seksiä mustan miehen kanssa on huora.

• Itkutitketty
        Älymies 23 kirjoitti:

Jokainen suomalainen nainen joka on harrastanut seksiä mustan miehen kanssa on huora.

Minulla on kaksi lasta afrikkalaisen kanssa ja hän ei lapsistaan piittaa. Aikoo tehdä niitä (lapsia) kuulemma lisää...vaikka ei siis mitenkään osallistu jo olemassa olevien hoitoon tai kasvatukseen. Ei edes tiedä missä päiväkodissa lapsensa ovat!
        Puoliksi vitsinä, puoliksi tosissaan ehdotan perustettavaksi ryhmää afrikkalaisten hylkäämät lapset ry:tä, niin paljon tunnen näitä isiensä hylkäämiä lapsia. On niitä hullumpiakin ryhmiä.

• Taasnäitä

"vaikka totuus on se että mies hakkasi, petti ja vei rahat"

Jäi toinen puoli totuudesta sanomatta: Suomalaisnaiset on helvetin tyhmiä kun menee äpäriä näiden puoliapinoiden kanssa tekemään, ja tyhmyydestä sakotetaan.

• Taasnäitä

Soita miehen kotimaan Kelaan ja kerro tilanne. Sieltä ne lähettävät elatusmaksut sinulle automaattisesti joka kuukausi.

• justjoonäin

J"äi toinen puoli totuudesta sanomatta: Suomalaisnaiset on helvetin tyhmiä kun menee äpäriä näiden puoliapinoiden kanssa tekemään, ja tyhmyydestä sakotetaan. "

Joo-o!!! Säälittävää tekstiä! Hankkikaa pellet elämä!!
        Ihan oikeesti. eiks oo muuta tekemistä, kun kirjoittaa tänne rasistisia mielipiteitänne?
        Sit ihmetellään, miksiköhän mustat kusettaa vaaleita? Just sen takia, kun meistä ei oo mihinkään muuhun kun joko haukkumaan tai juoruumaan lisää siitä mitä suomen vähemistö on tehnyt yhelle ja samalla lietsomalla vihaa lisää!!!

• 28
        justjoonäin kirjoitti:

J"äi toinen puoli totuudesta sanomatta: Suomalaisnaiset on helvetin tyhmiä kun menee äpäriä näiden puoliapinoiden kanssa tekemään, ja tyhmyydestä sakotetaan. "

Joo-o!!! Säälittävää tekstiä! Hankkikaa pellet elämä!!
        Ihan oikeesti. eiks oo muuta tekemistä, kun kirjoittaa tänne rasistisia mielipiteitänne?
        Sit ihmetellään, miksiköhän mustat kusettaa vaaleita? Just sen takia, kun meistä ei oo mihinkään muuhun kun joko haukkumaan tai juoruumaan lisää siitä mitä suomen vähemistö on tehnyt yhelle ja samalla lietsomalla vihaa lisää!!!

Eli siis homma menee sun mielestä näin: "mustat" lukevat tätä, heidän v-käyränsä nousee, he sulkevat pyhän vihan vallassa tietokoneen ja astelevat ulos kosto mielessä, aikomuksenaan kusettaa "valkoisia" minkä kerkiävät. Mielenkiintoinen teoria, jossa tärkeintä tietenkin on se oivallus, että kaikki "mustien" pahat teot johtuvat "valkoisista". "Mustat" sinänsä ovat viattomia kuin lapset, kunnes "valkoiset" turmelevat heidät ja nostavat heidän vihansa. Käsitelkäämme siis vastedes "mustia" silkkihansikkain.

• 11+11

Kyllä voi Suomalainen nainen olla tyhmä valinnoissaan.

• yksi monista

Ihmettelen miten henkilöt joiden taustat eivät Ole julkisuutta kestäviä, laittaa
      Facebookkiin kuvia lasten kanssa, lapset kylläkin aikuisia.Voisi joku Kaveri vähän neuvoa..
      Kuva mikä annetaan ei vastaa todellisuutta.

• sekarotuinen äpärä

Mitäs olit synnytyskoneena afrikkalaiselle!? ei tommoset suhteet tuu ikinä kestämään ja mustamies asettuu "aloilleen" kun tarpeeksi suuri mulattikiintiö on täynnä mahdollisimman monen tyhmän suomalaisen kanssa.

• voe elämä

Suomalainen koulutettu ja tasa-arvoinen nainen rypee.

• AHMEED

LISÄÄ MUSTAA MUNAA SUOMI LORTOT

• kale1

Kertokaapas nyt joku suomalaishoroista niistä epäonnistuneista murjaani suhteistanne, niistä joista on jäänyt jäljelle vain liuta mulattipentuja, joiden mahdollisuudet teidän mustankullin himonne on tuhonnut.

• Anonyymi

Enemmän kiinnostais tietää että onko enää käyny flaxi valkoisten miesten kanssa? Olen nimittäin huomannut että erittäin harva valkoinen mies suostuu seurustelemaan valkoisen naisen kanssa jolla mulattilapsi. Tämä tulee monelle naiselle jopa yllätyksenä.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3597
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1855
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1651
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1362
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      114
      1203
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      91
      1202
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1079
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      964
    9. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      28
      962
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      98
      942
    Aihe