Onko kukaan noudattanut isodieettiä tai millaisia kokemuksia teillä on siinä? Siinähän taitaa olla ideana syödä hiilareita, rasvaa ja proteiinia kaikkia saman verran..
ISODIEETTI?
9
3006
Vastaukset
- qw
Ruuan määrällä vai kuinka paljon se sisältää em. ainesosia. sellainen on myös Zone, ruokavalio. siitä on hyviä kokemuksia.
Kirja: ZONE, oikeaa ruokaa oikeaan aikaan, kannattaa tutustua. Luku 8 määrittää annoskoon. - MK
Noudatan nyt toista viikkoa isodieetin ruokavaliota ja olo on hyvä!Ensimmäisen viikon jälkeen tippui painoa 2 kiloa!!Päivä koostuu aamiaisesta, kahdesta välipalasta, päivällisestä ja lounaasta. Kirjassa on reseptejä ja ruokaohjeita jokaiselle päivälle/viikolle. Resepteissä käytettävät ainesosat on osin aivan outoja ja ne on selitetty hieman huonosti... kirja on aika yksinkertainen mutta toisaalta sen lukee nopeasti läpi!
Muistaakseni (hyviä) rasvoja, proteiinia ja hiilareita on jokaisessa annoksessa suunnilleen sama määrä.
Miinuksena myös se, että resepteissä käytetään jatkuvasti samoja ainesosia.. Täytyisi varmaan tulostaa itselle ravintoarvo-taulukot eri ruoka-aineista ja ruveta suunnittelemaan omia reseptejä tuota mentaliteettia käyttäen jotta sais vähän vaihtelua!
Kokkaamiseen ja kaupassa käymiseen kuluu hurjasti aikaa!!!Vaikka olenkin tottunut tekemään ruuan mukaan töihin mutta silti!!Laitan edellisenä iltana pakastepurkkeihin kunkin annoksen ja pyrin tekemään aina tupla-annoksen kerralla jotta joka päivä ei tarvitsisi käydä läpi samaa showta. Tuntuu että ruokaan menee rahaakin nykyään enemmän mutta säästäähän siinä sitten karkeista, jätskistä yms. jos on tottunut sellaisia syömään. Nyt on tosin ensimmäisen kerran sellainen olo että tekee mieli makeaa mutta sinnikkäästi yritän päästä sen yli!
Liikuntaa, hyötyliikuntaa lukuunottamatta, en ole vielä sen kummemmin saanut otettua viikkorytmiini mutta muihin dieetteihin verrattuna työmatkapyöräilykin sujuu lihasvoimalla hyvin vaikka yleensä dieettien aikana tuntee menevänsä hapoille heti alussa. Eli jaksaa hyvin!
Tässä vaiheessa kyllä suosittelen kyseistä dieettiä ja luulisin että osa opitusta jää ainakin edes osaksi dieetin jälkeiseenkin elämään!- SK
Kertoisitko enemmän isodieetistä sinun kohdallasi MK. Olisi mukava kuulla konkreettisia tuloksia ja ajatuksia. Itse ostin kirjan myös, mutta olen lähinnä ammentanut siitä vinkkejä arkeen ja yritän pysyvästi opetella erilaista elämäntapaa (tinkimättä kuitenkaan esimerkiksi aamupuurosta tai ruisleivästä, joita ilman en voi elää:)
- Raejuustoooo....
SK kirjoitti:
Kertoisitko enemmän isodieetistä sinun kohdallasi MK. Olisi mukava kuulla konkreettisia tuloksia ja ajatuksia. Itse ostin kirjan myös, mutta olen lähinnä ammentanut siitä vinkkejä arkeen ja yritän pysyvästi opetella erilaista elämäntapaa (tinkimättä kuitenkaan esimerkiksi aamupuurosta tai ruisleivästä, joita ilman en voi elää:)
Kyllä tällä dieetillä saa aamupuuroakin syödä. On siinä kirjassa ainakin yksi ohje jossa on aamupuuro ja sen kanssa 2 munaa. Ruisleipää ilman olen minä ainakin pärjännyt, mutta voihan sitäkin syödä kun pysyy kohtuudessa. Kannattaa miettiä tehdessään ruokia, että voisiko tämänkin tehdä jollain tapaa helpommin. Esim. se yhden hengen kalakeitto onnistuu paremmin kun paistaa lohen ja laittaa vaikka salaatin tai jotain wokkivihanneksia lisäksi. Aamupalat ja välipalat on hyviä lounaat ja päivälliset kannattaa vähän tuunata. Toimii ja hyvää on!! Kannattaa kokeilla, mutta ei liian ryppyotsaisesti. Mulla meinas kaatua dieetti siihen kalakeittoon ja sitten niihin järkyttäviin määriin papuja, mutta onneksi mieheni jaksoi kannustaa ja niin vaan jatkettiin. Painoa ei ole tippunut kiloa viikossa, mutta alaspäin ollaan menty koko ajan. Jos liikkuu paljon kannattaa syödä enemmän. Proteiinijauhe oli ainakin mulle löytö. Tykkään eniten raejuustosta (2% rasvaa), rahkasta ja pähkinöistä. Kannattaa hankkia ehdottomasti digitaalivaaka!!! Ja paljon lounasrasioita. Höyrykääre (googleta jos vieras tavara)on kanssa ihan paras!!! Ennakkoluulot vaan romukoppaan ja isodieetin kimppuun!!!
- soveltaja
Taulukkohan löytyy osoitteesta www.fineli.fi
- edes vähän pois
Minäkin päätin kokeilla järkevän kuuloista dieettiä. Oudolta vaan tuntuu, miten valtavasti ohjeet sisältävät kananmunia, viikossa niitä pitäisi syödä toista tusinaa. Olenkin yrittänyt vaihtaa niitä muihin proteiinin lähteisiin. Samaten tökkii valtavat määrät yhtä ruoka-ainesta/ateria. Kuten 200g katkarapuja tai niitä papuja, joista en pidä ollenkaan. Reseptit ovt muuten hyvän makuisia, eikä nälkä ole vaivannut, mutta en vain pysty syömään moisiä määriä, pakko vähän muutella ja monipuolistaa. Makeanhimo ei ole iskenyt, on ollut aika helppo pysytellä erossa kahvipullista, jäätelöstä ja siidereistä, joita kesällä tuppasi menemään. Tuloksista en osaa vielä sanoa, kun vasta muutama päivä on mennyt.
Olo on ihan hyvä, nälästä ei juuri tietoakaan, mutta vähän pelkään että 8 viikkoa on pitkä aika syödä samoja aineksia. Olisihan reseptit voinut laatia monipuolisemmiksikin, nyt se vaiva pitää nähdä itse.
- Matimarja
Olen kokeillut tuota dieettiä soveltaen 10 viikkoa ja viis kiloa lähtenyt. Kaverini syönyt tarkalleen ohjeiden mukaan ja pudottanut 11 kg! Annokset on tosiaan melkosia, ei niitä jaksa syödä. Mutta muuten olo on ollut mitä parhain ja siihen kokkaamiseenkin tottuu. Onneksi tykkään kaikista aineksista dieetissä.Aion jatkaa kyllä.
- mahavi1
Mulla menossa 7 vk ja painoa pudonnut 9kg. TOIMII! (ainakin mulla)
- Anonyymi
Vanha ketju mutta onko jollain tämä kirja? Saan itse tämän vasta huomenna ja olisi kiva aloitellaan jo aamusta niin pystyisikö joku kertomaan mitä tässä on ekalla päivälle ruoat kirjan mukaan.vaikka laittaan kuvan s postiin😁olisin tosi kiitollinen🌸🌸🌸
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei904085Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071852- 1241203
- 1011133
- 751023
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate169913- 42856
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57821Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll22791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61790