Miesystävä naiselle

OU NOU!

Tämmöisen itselleni ajankohtaisen jutun tänne ajattelin tänne vuodattaa, kun ottaa nyt oikein pirusti aivosta jos tutustuu johonkin oikein kivaan mieheen jonka kanssa on heti samalla aaltopituuksilla ja haluaisi tavatakin tätä ihan vaan keskustelun merkeissä, ilman mitään fyysistä läheisyyttä. Mutta miksi ihmeessä miehen on ihan hirvittävän vaikea ymmärtää, ettei nainen ole etsimässä mitään seksiä tai edes minkäänlaista käpälöintiä tai koskettelua. Kun pelkkä keskustelu ja kaveruus riittäisi, ja olisi mukavaa...

Olen siis eronnut ja haluan olla ihan vapaana ja riippumattomana yksikseni, kaikki fyysinen ehdottelu ja "iholle käyminen" miehiltä oikein puistattaa, olen saanut suhteista ym. pitkäksi aikaa ihan tarpeekseni, (sanottakoon nyt selvennykseksi etten halua naisiltakaan lähentelyä).

Kun miehelle heti alkuunsa ketoo haluavansa olla vain kaveri, niin ei helvetti mies luulee että kaveruuteen liittyy myös kaikenlainen koskettelu, silittelly kädestäpito yms. hierominen.. Se on ihan siis harhaa ja valehtelua miehen puolelta sanoa: "et joo kyllä se kaveruus ihan käy", kun tosiasiassa mielessä on kuitenkin jotain ihan muuta. Ei mene aikaakaan kun se "ihollekäyminen" alkaa jo esim, sillä että mies sanoo: "annas ku mä hieron sun kipeitä niskoja". Ihan kokemuksesta, kyllä ne kädet pikkuhiljaa alkoi siirtymään ihan jonnekin muualle kun niihin kipeisiin niskoihin! Nolo tilanne, sitten saat alkaa miehelle "rautalangasta vääntämään" ett' niin mä tarkoitin todella sitä että haluan olla vaan kaveri ja että pysyt "puoli metriä etäällä".

Kyllä tällainen on minuun vaikuttanyt ainakin niin, että alan välttelemään sitten melki kaikkia miehiä kun pelkäksi kaveriksi heistä ei ole. Se on surullista kun monen teistä kanssa olisi todella mukava tavata henkisen keskustelun merkeissä. Eipä niitä hyviä ystäviä ole muutenkaan liikaa

175

12610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -mietiskelijä

      Jaa-a, en nyt sanoisi että kaikki miehet on tuollaisia. Itse olen ainakin yrittänyt kovasti löytää naispuolista ystävää, enkä todellakaan mitään muuta, sillä seurustelen enkä kaipaa muuta. Mutta en oikein uskalla lähestyä naisia ystäväpohjalta, sillä pelkään että he tulkitsevat sen iskuyritykseksi (mikä on tietysti ihan ymmärrettävää) ja joutuisin noloon tilanteeseen.

      • xtux

        "Mutta miksi ihmeessä miehen on ihan hirvittävän vaikea ymmärtää, ettei nainen ole etsimässä mitään seksiä tai edes minkäänlaista käpälöintiä tai koskettelua. Kun pelkkä keskustelu ja kaveruus riittäisi, ja olisi mukavaa..."

        Häh...? Olette esim. kahvilassa, ja mies huomaa, että olet kiinnostunut viereisen pöydän miehestä...Hmmm...? Mitähän se mies "ystäväsi" ajattelisi...?

        Sinun pitää etsiä kaveriksi homo eikä heteromies. Alat vain kiertää "alan" paikkoja. Tosin siinä on se riski, että "ystäväsi" saataa iskeä sen miehen, josta sinä olet kiinnostunut....


      • Ihmettelenpä

        Sinulle ei taida olla ihan selvillä mitä sana ystävä tarkoittaa. Mitä sen on väliä onko ystävät varattuja vai ei?


      • wonderto do
        Ihmettelenpä kirjoitti:

        Sinulle ei taida olla ihan selvillä mitä sana ystävä tarkoittaa. Mitä sen on väliä onko ystävät varattuja vai ei?

        monella on selvillä se seikka että onko sinulla sitten aikaa muille kuin sille ykkösellesi?
        Jos osaat jakaa itsesi esim kahden kanssa niin sitten täytyy olla tosi vikkelä tyyppi ja se vaatii myös sen että molemmat ystäväsi ymmärtävät tilanteen täysin. KUmpi on etusijalla kun tulee valiinan aika? mennäkö sinne vai tänne? eikun aviopuolison luokse ja jättää se "ystävä" syrjään. Onko se jonkun vaikea ymmärtää? Onko aviopuoliso se tosi_ystävä vai eikö sittenkään? vai heittääkkö kummatkin ojaan ja ottaa siihen vielä kolmaskin pyörä. Vallitulle ystävälle pitää löytyä melkeinpä aina aikaa ylitse muiden.
        Tietysti voi alkaa jakaa aikaansa hädän suuruuden mukaan, mutta oletko sinä ampulanssikuski ja lääkäri vai ystävä?


      • Jandeera

        Minä olisin onnellinen tuollaisesta yhteydenotosta.


      • madame.alexandra-f

        halutaan olla ystäviä jotta ensimmäisen suhdekriisin tullessa olisi sekä olkapää johon nojata ja porttikonki jonne kolkuttaa angstiaan alapään kautta. Halutaan helppo nakki, jolta voi saada kaikki herkut maksamatta seurauksista.

        Kriisi kun on niin pelottava asia että mies mieluummin pakenee vieraaseen porttikonkiin tutisemaan palliensa kanssa kuin jää selvittelemään ongelmia. Kyllä lapsikin mieluummin karkkia valitsee kuin nuhteita.

        Sitä se ystävyys erimerkkisten välillä on. Jonain päivänä liian läheiseksi muuttunut ystävä saa itse tuijottaa vierestä kun 'hänen miehensä' tarjoaa majoneesit uuden nakkisämpylän väliin.

        PS. Toki naisetkin pettävät, mutta miehet ovat valmiita riskeeraamaan vaikka HIVIllä uskollisen kumppaninsa terveyden, mikä ei liene ihan harmiton hinta 'ystävyydestä'


      • rl1234

        Missä on Ystävyys? Ei oo miehellä ystävyyttä naiselle... kaikki pyyritte sexin.


      • H....
        xtux kirjoitti:

        "Mutta miksi ihmeessä miehen on ihan hirvittävän vaikea ymmärtää, ettei nainen ole etsimässä mitään seksiä tai edes minkäänlaista käpälöintiä tai koskettelua. Kun pelkkä keskustelu ja kaveruus riittäisi, ja olisi mukavaa..."

        Häh...? Olette esim. kahvilassa, ja mies huomaa, että olet kiinnostunut viereisen pöydän miehestä...Hmmm...? Mitähän se mies "ystäväsi" ajattelisi...?

        Sinun pitää etsiä kaveriksi homo eikä heteromies. Alat vain kiertää "alan" paikkoja. Tosin siinä on se riski, että "ystäväsi" saataa iskeä sen miehen, josta sinä olet kiinnostunut....

        Niin miksi on niin helkarin vaikea olla vaan kaveri eikä mitään muuta.Minä tiedän kokemuksesta että on se kyllä vaikea.Mulla on vaan mieskavereita ja yksi niistä rakastui minun ja minä en perkele huomanut mitään.Hän peiteli se aika hyvin kyllä.Ja minä kun olen naimimisissa.Miksi ei voi olla vaan kaveri toiseen sukupuolen kanssa.Koska minä juttelen mieleläni miesten kanssa mutta vaan kaverina.Minä tykkään motoripyöristä ja nopeista autoistta.Minäkin haluan vaan keskustela eikä mitään muuta.


      • Anonyymi
        rl1234 kirjoitti:

        Missä on Ystävyys? Ei oo miehellä ystävyyttä naiselle... kaikki pyyritte sexin.

        Naiset myös


    • Ahaep

      Se pitää vain tehdä tarpeeksi selväksi heti alussa.

      Itse miehenä, tosin taidan olla nuorempi niin teen heti alussa sen rajan vedon mistä suhteessa on kysymys. Ei se siitä miksikään hieromiseksi muutu enkä haikaile naisten perään joihin tutustun kavereina.

      Sinun kannattaa toisaalta miettiä oletko antanut vahingossa vihjettä siihen suuntaan?

      Tietysti vika voi olla puhtaasti miehissä joita olet kohdannut, mutta kyllä ihan kaveripohjaltakin löytyy miehiä.

      • AP.

        No joo, en ole antanut "vihjettä" siihen suuntaan! Olen vain ihan oma itseni. Olen mukava ja värikäs persoona, on siis ihan vastapuolen vastuulla jos luonteeni ja iloisuuteni käsitetään väärin! Totta on kyllä sekin että näytän ja olen monen miehen mielestä aikas hyvänäköinen. Se voi olla syynä tähän ettei ne miesten näpit pysy kurissa (:

        Tosi asia on kuitenkin se että harvassa ovat ne miehet ketkä OIKEASTI tarjoavat vain ystävyyttä ilman fyysistä kontaktia. Tarvisin varmaankin jonkun miehen joka tykkää tässä mielessä vain pojista! Löytyykö halukkaita? Osoitteen voi laittaa!


      • nöff, nöff
        AP. kirjoitti:

        No joo, en ole antanut "vihjettä" siihen suuntaan! Olen vain ihan oma itseni. Olen mukava ja värikäs persoona, on siis ihan vastapuolen vastuulla jos luonteeni ja iloisuuteni käsitetään väärin! Totta on kyllä sekin että näytän ja olen monen miehen mielestä aikas hyvänäköinen. Se voi olla syynä tähän ettei ne miesten näpit pysy kurissa (:

        Tosi asia on kuitenkin se että harvassa ovat ne miehet ketkä OIKEASTI tarjoavat vain ystävyyttä ilman fyysistä kontaktia. Tarvisin varmaankin jonkun miehen joka tykkää tässä mielessä vain pojista! Löytyykö halukkaita? Osoitteen voi laittaa!

        Se on aivan totta, että miehen on vaikeaa pitää näppejään kurissa kauniin ja eloisan naisen seurassa. . . Se vain on niin, että kädet tulevat levottomiksi.
        Vaatii mieheltä suurta itsekuria, mutta kyllä kait sen harjoittelemalla vahingon kautta oppii.
        Elämäntilanne vaikuttaa tilanteeseen myös. Jos mies etsii jo elämänkumppania, niin kädet hivelevät herkemmin . . . mutta aina täytyy miehenkin muistaa, ettei kädet saa olla liian tunkeilevat!! Niinhin herkimpiin paikkoihin ei mies saa käsiään tunkea, ennen kuin suhde on enemmän kuin ystävyyttä.


      • oppimistaon 12596

        Ei ole vielä suhde jos haluaa tavata ja jutella .


      • jeep2589
        AP. kirjoitti:

        No joo, en ole antanut "vihjettä" siihen suuntaan! Olen vain ihan oma itseni. Olen mukava ja värikäs persoona, on siis ihan vastapuolen vastuulla jos luonteeni ja iloisuuteni käsitetään väärin! Totta on kyllä sekin että näytän ja olen monen miehen mielestä aikas hyvänäköinen. Se voi olla syynä tähän ettei ne miesten näpit pysy kurissa (:

        Tosi asia on kuitenkin se että harvassa ovat ne miehet ketkä OIKEASTI tarjoavat vain ystävyyttä ilman fyysistä kontaktia. Tarvisin varmaankin jonkun miehen joka tykkää tässä mielessä vain pojista! Löytyykö halukkaita? Osoitteen voi laittaa!

        Oi joi oletpa itseäsi täynnä oleva !!!


      • bongiorno
        nöff, nöff kirjoitti:

        Se on aivan totta, että miehen on vaikeaa pitää näppejään kurissa kauniin ja eloisan naisen seurassa. . . Se vain on niin, että kädet tulevat levottomiksi.
        Vaatii mieheltä suurta itsekuria, mutta kyllä kait sen harjoittelemalla vahingon kautta oppii.
        Elämäntilanne vaikuttaa tilanteeseen myös. Jos mies etsii jo elämänkumppania, niin kädet hivelevät herkemmin . . . mutta aina täytyy miehenkin muistaa, ettei kädet saa olla liian tunkeilevat!! Niinhin herkimpiin paikkoihin ei mies saa käsiään tunkea, ennen kuin suhde on enemmän kuin ystävyyttä.

        nöff, nöff
        kirjoitat hienosti. Miehet ja naiset ovat erilaisia. Ehkä mies on luotukin seksuaalisesti hallitsevammaksi. Vois olla, ettei kovinkaan monta lasta olisi muuten tässä maailmassa. Muttei se tarkoita, että miehellä olisi oikeus antaa viettinsä viedä. Silloin kun sovitaan, että ollaan vaan ystäviä, täytyy rajat muistaa. Silloin on sama onko se ystävä mies vai nainen, samalla tavalla täytyy käyttäytyä. Sillä tavalla voi tarkistaa itsekkin, missä on sopiva raja, jotta ystävyys säilyy. Tänä päivänä toisen rajojen ylittäminen on niin yleistä, ei kunnioiteta toisen koskemattomuutta. Ehkä tässä on pysähtymisen paikka kaikilla, oli sitten kysymys miehestä tai naisesta. Voihan nainenkin puheillaan tehdä ystävyyden rajat selviksi, mutta käytöksellään viestittää muuta, vietelläkin, mikä saa kenties miehenkin hämilleen.
        Olen kohdannut myös miesten taholta rajojen ylitystä, mutta hienosti käyttäytyviä miehiäkin on olemassa!!


      • PUNMI
        AP. kirjoitti:

        No joo, en ole antanut "vihjettä" siihen suuntaan! Olen vain ihan oma itseni. Olen mukava ja värikäs persoona, on siis ihan vastapuolen vastuulla jos luonteeni ja iloisuuteni käsitetään väärin! Totta on kyllä sekin että näytän ja olen monen miehen mielestä aikas hyvänäköinen. Se voi olla syynä tähän ettei ne miesten näpit pysy kurissa (:

        Tosi asia on kuitenkin se että harvassa ovat ne miehet ketkä OIKEASTI tarjoavat vain ystävyyttä ilman fyysistä kontaktia. Tarvisin varmaankin jonkun miehen joka tykkää tässä mielessä vain pojista! Löytyykö halukkaita? Osoitteen voi laittaa!

        Mitä väliä sillä on kuinka väärin sinut käsitetään? pääasia että itse nautit tilanteesta. jos et nauti niin poistu tilanteesta. its dat matafakin simple.


      • mitä haluat?

        Samaa minäkin ajattelen; antaako aloittaja huomaamattaan vihjeitä? Kun sanat ja eleet ovat ristiriidassa, kehonkieli on se joka menee perille.


      • HeTyRy
        AP. kirjoitti:

        No joo, en ole antanut "vihjettä" siihen suuntaan! Olen vain ihan oma itseni. Olen mukava ja värikäs persoona, on siis ihan vastapuolen vastuulla jos luonteeni ja iloisuuteni käsitetään väärin! Totta on kyllä sekin että näytän ja olen monen miehen mielestä aikas hyvänäköinen. Se voi olla syynä tähän ettei ne miesten näpit pysy kurissa (:

        Tosi asia on kuitenkin se että harvassa ovat ne miehet ketkä OIKEASTI tarjoavat vain ystävyyttä ilman fyysistä kontaktia. Tarvisin varmaankin jonkun miehen joka tykkää tässä mielessä vain pojista! Löytyykö halukkaita? Osoitteen voi laittaa!

        Tarvitset naisystävän. Mies haluaa AINA ja VAIN pesää naiselta!!!!!!!!!!


      • pukkaako nimiä
        HeTyRy kirjoitti:

        Tarvitset naisystävän. Mies haluaa AINA ja VAIN pesää naiselta!!!!!!!!!!

        No, osoitteita vaan tännekin päin, jos sellaisia miehiä niin pilvin pimein on!!!!!!! Mutta mieluummin niin päin, että VAIN ja AINA eikä kuitenkaan vainaina!!!!


      • vohveli-tohveli
        AP. kirjoitti:

        No joo, en ole antanut "vihjettä" siihen suuntaan! Olen vain ihan oma itseni. Olen mukava ja värikäs persoona, on siis ihan vastapuolen vastuulla jos luonteeni ja iloisuuteni käsitetään väärin! Totta on kyllä sekin että näytän ja olen monen miehen mielestä aikas hyvänäköinen. Se voi olla syynä tähän ettei ne miesten näpit pysy kurissa (:

        Tosi asia on kuitenkin se että harvassa ovat ne miehet ketkä OIKEASTI tarjoavat vain ystävyyttä ilman fyysistä kontaktia. Tarvisin varmaankin jonkun miehen joka tykkää tässä mielessä vain pojista! Löytyykö halukkaita? Osoitteen voi laittaa!

        Entä jos kertoisit, että erityisesti koskettelu ja muu sellainen inhottaa ja ahdistaa sinua tällä hetkellä. Sanoisit että nimenomaan et halua sellaista. Haluat suhteen puhtaasti kaverifiiliksellä ja nämä ovat ehdot. Muuten tunnet tulevasi ahdistetuksi. Uskon että otollinen ystävämies, pystyy ymmärtämään kantasi ja hyväksymään tosiasiat. Mikäli ei... Silloin hän on niitä miehiä joiden kanssa ei todellakaan voi olla kaverisuhteessa. (Eikä varmaan kunnollisessa seurustelusuhteessakaan!)


      • satu 85
        bongiorno kirjoitti:

        nöff, nöff
        kirjoitat hienosti. Miehet ja naiset ovat erilaisia. Ehkä mies on luotukin seksuaalisesti hallitsevammaksi. Vois olla, ettei kovinkaan monta lasta olisi muuten tässä maailmassa. Muttei se tarkoita, että miehellä olisi oikeus antaa viettinsä viedä. Silloin kun sovitaan, että ollaan vaan ystäviä, täytyy rajat muistaa. Silloin on sama onko se ystävä mies vai nainen, samalla tavalla täytyy käyttäytyä. Sillä tavalla voi tarkistaa itsekkin, missä on sopiva raja, jotta ystävyys säilyy. Tänä päivänä toisen rajojen ylittäminen on niin yleistä, ei kunnioiteta toisen koskemattomuutta. Ehkä tässä on pysähtymisen paikka kaikilla, oli sitten kysymys miehestä tai naisesta. Voihan nainenkin puheillaan tehdä ystävyyden rajat selviksi, mutta käytöksellään viestittää muuta, vietelläkin, mikä saa kenties miehenkin hämilleen.
        Olen kohdannut myös miesten taholta rajojen ylitystä, mutta hienosti käyttäytyviä miehiäkin on olemassa!!

        näin ja virtuaalimaailmassa tätä varmaankin tapahtuu enemmänkin.Voisin kertoa miten päättyi mun avioliitto,mutta jätän sen nyt väliin.Hyvin kirjoitettu,kun sanot että "voihan nainenkin puheillaan tehdä ystävyyden selväksi,mutta käytöksellään vietittää muuta,vietelläkin,mikä kenties saa miehenkin hämilleen."Siinäpä se miehet,on ihan oikeesti naisia jotka haluavat rikkoa liittoja,muka pelkällä ystävyydellä.Tätä on vaan niin vaikia todistaa,jos mies ei kehtaa sanoa mihin miinaan astui.


      • Niceihmettelijä
        AP. kirjoitti:

        No joo, en ole antanut "vihjettä" siihen suuntaan! Olen vain ihan oma itseni. Olen mukava ja värikäs persoona, on siis ihan vastapuolen vastuulla jos luonteeni ja iloisuuteni käsitetään väärin! Totta on kyllä sekin että näytän ja olen monen miehen mielestä aikas hyvänäköinen. Se voi olla syynä tähän ettei ne miesten näpit pysy kurissa (:

        Tosi asia on kuitenkin se että harvassa ovat ne miehet ketkä OIKEASTI tarjoavat vain ystävyyttä ilman fyysistä kontaktia. Tarvisin varmaankin jonkun miehen joka tykkää tässä mielessä vain pojista! Löytyykö halukkaita? Osoitteen voi laittaa!

        on varmin pelkkään ystävyyteen. Ei varmasti tule muuta mieleen, vahingossakaan. Miksi muuten haluat nimenomaan MIESystäviä? Miksei naispuoliset ystävät käy yhtä lailla?


    • juuri näin

      Tuo on vaan niin tuttua touhua. Se vaan on ihan totta että on niitä miehiä jotka ei tajua tätä "ollaan vaan ystäviä" lausetta. Se on harmi koska monia löytyy samoilta aaltopituuksilta, mutta he eivät sitten kykene ystävyyteen vaan pitäisi olla jotain muuta tai ei sitten mitään.(eikö miehet kaipaa ystäviä? tai naispuolisia sellaisia?) Ja tuo koskettelu asia on huono juttu. MIEHET HUOMIO! jos luette tämän muistakaa ei koskettelua heti ekasta mielijohteesta, ei kannata ajatella että kyllä se siitä lämpeää tälle ajatukselle kunhan näytän ensin kuinka hyvä hieroja olen !!! Odottakaa jotain vihjettä, ja tutkailkaa naisen eleitä ja puheita, ennen kun ryntäätte soitellen sotaan! Palatakseni aiheeseen, minulla on aivan äärimmäisen ihana mies ystävänä, mutta hän onkin homo! ;) Minulla on myös miespuolinen työkaveri jonka kanssa olisi mukava viettää aikaa, koska hänen kanssaan voi jutella mistä vaan ja hän on erittäin itsevarma ja rento naisten seurassa ja hauska MUTTA...ei vaan se ukko osaa pitää niitä näppejä erossa, hällä taitaa olla jokin pinttynyt tapa, hieroskella ja kosketella ohi mennen. Se ahdistaa sen verran paljon että en käy enää miehen luona(hänen kanssaan siis olen käynyt "vain kaveri" keskustelun monta kertaa....ei vaan usko.

      • AP.

        Kannattaa tosiaankin ihan suosilla uskoa mitä se nainen heti alkuunsa sanoo, että haluaa olla vain kaveri. Suorasukaisena naisihmisenä en todellakaan tarkoita sillä yhtään mitään muuta, vaan nämä sanat on totta. Eikä se fiilis sata varmasti tästä muutu ystävyyden edetessä. Ei senkään takia että harvemmin ystävänsä kohtaan tuntee mitään fyysistä vetovoimaa. Näin se on! Miehen on turha kuvitella enempää.


      • nöff, nöff
        AP. kirjoitti:

        Kannattaa tosiaankin ihan suosilla uskoa mitä se nainen heti alkuunsa sanoo, että haluaa olla vain kaveri. Suorasukaisena naisihmisenä en todellakaan tarkoita sillä yhtään mitään muuta, vaan nämä sanat on totta. Eikä se fiilis sata varmasti tästä muutu ystävyyden edetessä. Ei senkään takia että harvemmin ystävänsä kohtaan tuntee mitään fyysistä vetovoimaa. Näin se on! Miehen on turha kuvitella enempää.

        Niin, mutta kun me miehet kuvittelemme kuitenkin kaikenlaista ;)) . . . Ja sit tulee kylmäävettä niskaan ;)) . . . Kyllähän se viisainta olisi uskoa ja totella naisen sanoja ja tahtoa . . . en tiedä, et mikä vietti se sit miehellä on toivoa enemmän, kuin mikä on mahdollista. . . Onko se sitten vain sitä, että mies yrittää silleen etsiä sitä kaapin paikkaa, et onko nainen johdateltavissa ;)) . . . Mut taitaa useimmin kuitenkin tulla naisen taholta vain kipakka kommentti miehen aikeista johtuen. Mies yrittää pehmittää naista hellyydellä . . . ja se vain pahentaa tilannetta. . . . Sitten tullaankin siihen ikuisuus kysymykseen, että voiko mies ja nainen olla vain ystäviä??? . . . . . . Niin lähellä, mutta silti tavoittamattomissa!! . . . murrrr!! ;)))


      • Että näin
        AP. kirjoitti:

        Kannattaa tosiaankin ihan suosilla uskoa mitä se nainen heti alkuunsa sanoo, että haluaa olla vain kaveri. Suorasukaisena naisihmisenä en todellakaan tarkoita sillä yhtään mitään muuta, vaan nämä sanat on totta. Eikä se fiilis sata varmasti tästä muutu ystävyyden edetessä. Ei senkään takia että harvemmin ystävänsä kohtaan tuntee mitään fyysistä vetovoimaa. Näin se on! Miehen on turha kuvitella enempää.

        On nimittäin niin että nykyään naiset kutsuvat ystävyydeksi tai kaveruudeksi panoseuraansa. Kun nainen sanoo että ihan vaan kaverina, niin se on se nainen, joka siitä huolimatta alkaa ruinata seksiä. Naisille on varmaan vaikea puhua suhteensa laadusta sen oikealla nimellä ja se naamioidaan sitten kaveruudeski tai ystävyydeksi.

        Myöskin on hyvin yleistä että etsitään kumppania, mutta alussa mainostetaan niin pirusti että ollaan ihan vain kavereita, tai että aluksi kavereina katsellaan sitten mitä tulee sun muuta. Eli roikuttavat kaveri/ystävyyshirressä ihastuneita miehiä ja paneskelevat niiden kanssa ja pitävät oikein kaverihaaremia ympärillään.

        Kun nämä kaksi ilmiötä on nykyään HYVIN yleisiä naisten puolelta, on minustakin itsestään selvää että Nainen tarkoittaa panoseuraa, kun kaveruudesta puhutaan. Ainakin kaikki "kaveri"-tytöt ovat sitä seksiä kuitenkin vailla. Itse en voi sietää tällaista säätöä ja saavat etsiä minun puolestani kaverinsa muualta, mutta tässä selkeä syy, miksi miehen on vaikea käsittää sen kaveruuden tarkoittavan oikeaa kaveruutta.

        Syytä siis kanssasisariasi kaverisanan täydellisestä raiskaamisesta ja koeta keksiä joku toinen sana tarkoittamaan sitä oikeaa kaveruutta. Kaveri tai ystävä sanana nimittäin erisukupuolten välillä tarkoittaa nykysuomen kielessä vakipanoa!


      • kokook
        AP. kirjoitti:

        Kannattaa tosiaankin ihan suosilla uskoa mitä se nainen heti alkuunsa sanoo, että haluaa olla vain kaveri. Suorasukaisena naisihmisenä en todellakaan tarkoita sillä yhtään mitään muuta, vaan nämä sanat on totta. Eikä se fiilis sata varmasti tästä muutu ystävyyden edetessä. Ei senkään takia että harvemmin ystävänsä kohtaan tuntee mitään fyysistä vetovoimaa. Näin se on! Miehen on turha kuvitella enempää.

        Sinä voit tarkoittaa sillä tuota, mutta 99% muista naisista tarkoittaa sillä vakipanosuhdetta. Keksi omille tarkoitusperillesi jokin muu ilmaisu, kuin kaveri tai ystävä, koska ne tarkoittavat sekasukupuolisuhteissa seksiä useimpien naisten mielestä.

        Naisten oma vika, kun ovat pääsääntöisesti epäsuoria!


    • mihnä

      No miehellä ei yleensä ole nais kavereita, ne on sitten sänkykammari puolella myös. Et taida saada miehestä vain ns. ystävää, meillä on se suvun jatkaminen verissä. jne...

      • hhhf

        Kyllä ihan oikeessa tosi ystävyys suhteessa on kaikki sallittu se on tosi ystävyyttä.

        Hnekinen ja fyysinen ystävyys.


      • ^^s^^

        Riippuu niin kovasti tuokin... Kyllä mä tunnen miehiä, joilla on paljon naispuolisia ystäviä/kavereita ilman minkäänlaisia taka-ajatuksia. Mullakin on hyvänä kaverina mies. Meillä se kiinnostus on ollut vähän toisinpäin. Eli siis mä olen ollut kiinnostunut hänestä, mutta hän teki selväks, ettei ole kiinnostunut musta sen enempää. Tietenkin silloin otin itteeni, mutta pääsin siitä yli, ja nyt ollaan vallan hyviä kavereita. Ite oon ehkä jollainlailla tilkinny tunteeni, mutta se on elämää se... En haluu kuitenkaan luopua siitä ihmisestä, tyydyn siihen, että ollaan vaan kavereita. Ja juu, mä en sitä kuitenkaan fyysisesti ahdistele :D


      • hertta 69

        Montakos "ystävää" sulla ittelläs on...siellä kammarin puolella?? Tunnut kovin tietävän?


    • antzutati

      Minulla on kans tunne ett ei voi olla ystävyyttä vastakkaisen sukupuolen kanssa, joiden kans jakaa huolet ym ym.

      Mutta voi sittenkin VOI olla, tässä on käynyt niin ja paremmin säilyy välit kun ei olla "hierottu niskoja". Vajaa kymmenen vuotta sitten nuoren miehen joka oli silloin reilut 21v ja minä nainen 17v, silloin oltiin tosiaan nuoria.

      Ollaan käyty päivän reissusa, käyty Haaparannassa, hän on ollut muutto apuna ja myi halvalla koivuisen ruokapöydänkin. Mutta ei seksiä ole ollut ja suhteistakin ollaan puhuttu, mutta jäi sille asteelle. Puhuttu ollaan jos menee poikki miten käy ystävyydelle? Kummatkin on ollut ja on suhteissa. Minulla on tytär ja olen yh äiti.

      Ollaan puhuttu kaikesta, puhuttu menneestä, käyty vuroin vieraissa kylässä. Onnistunut on ystävyys todella hyvin, en tiedä mitä olisi tapahtunut jos seksi olisi ollut mukana..

      • Suvikki74

        miehiä ja naisia. Ei se katso sukupuolta, mutta silloin ei suhteeessa ole mitään kipinää.
        Jos jompikumpi sellaista tuntee, on parempi ettei anna itseään tuollaiseen suhteeseen.

        Mä olen huomannut että kyllähän näitä "ystäväpyyntöä" välillä saa, mutta niillä on ketunhäntäkainalossa.
        Yritetään pikkuhiljaa ujuttautua muuksi kuin platoniseksi kaveriksi ja musta on tullut kamalan skeptinen.
        Se on yksinkertaisesti inhottavaa, koska ystävyys on mielestäni moraalisesti korkeammalla tasolla kuin parisuhteeseen tähtäävä tutustuminen. Kuinka usein kaunistelet totuutta hyvälle ystävälle?
        Erittäin harvoin. Entä henkilölle joka kiinnostaa romanttisesti? Lähes joka käänteessä, ei suoraan valehtele, mutta muunneltu totuus kuitenkin. Se on toisaalta ymmärrettävää, siinä on enemmän menetettävää. Sitä on paljaampi kun on mukana koko sydämmellä ja olemuksellaan, sisäisestä maailmasta puhumattakaan. Se on niin että valintakriteerit ovat erillaiset, todella erillaiset.

        Mun miespuoliset kaverit ovat valtavan upeaa seuraa ja ovat nyt pariutuneet tahoillaan enimmäkseen ja se muuttaa ystävyyttä, koska nyt oteaan kumppanin tunteet huomioon ja kunnioitus heidän yhteistä aikaa kohtaan. Ei enää Ruotsin tai Tallinnan risteilyä, nyyh. Nekin meni valtavan hyvin, kuin olisi ollut veli mukana.Yhdessä tutkittiin seutuja ja käytiin kahviloissa.Soiteltiin puolin ja toisin, joskus jopa maratoonipuheluita seurustelukuvioista. Arvokasta remppa-apua, huonekalujen siirtoa tai jopa muuttoa.
        Mä taas olen kokannut, korjannut vaatteita ja leikannut satunnaisesti hiuksia. Vastavuoroisuutta!

        Mä olen sitä mieltä myöskin ettei kannata antaa iän olla myöskään ystävyyden este, se antaa niin paljon enemmän: nuorilta opin kuinka pysyä ajanhermoilla ja se energisyys on innostavaa.Tietty ehdottomuus muistuttaa minua siitä että harmaan sävyistä huolimatta on asioita jotaka ovat selkeästi myös oikein ja väärin. Optimistisuus, tietynlainen "kuolemattomuus" ja joustavuus mukautua uusiin tilanteisiin ovat ihania!
        Vanhemmilta ihmisiltä opin malttia ja saan vastaanottaa kokemuksen helmiä, koska he ovat eläneet.
        Monesti he näkevät mun potenttiaalin selkeämmin kuin minä itse ja ovat parhaita taustavaikuttajia, harmaat eminenssini. *wikipedia*(Harmaa eminenssi tarkoittaa vaikutusvaltaista poliittista neuvonantajaa, tukijaa tai avustajaa, joka toimii poliitikon tai poliittisen liikkeen yhteydessä salaa tai vailla virallista asemaa. Harmaa eminenssi ei välttämättä ole auttamansa poliittisen voimatekijän varaukseton ihailija tai kannattaja, mutta hän katsoo tämän tukemisen edistävän jotakin itselleen tärkeää poliittista tavoitetta.)
        He eivät ole vain ihailijoita vaan myös parhaita kriitikkoja ja se on hyvän ystävän tärkein tehtävä.
        Koska tahansa vastarannankiiski kaveriksi, joka haastaa sinut kasvamaan ihmisenä ja persoonana kuin myötäilijä. Vaikkakin sekin on välillä mukavaa, sillä Suomen kulttuurissa ei paljon kiitellä vaikka aihetta olisi.


    • Kulmikas

      Aivan kuin kerroit, on minunkin taustani saman tyyppinen, että miehistä ainakin tähän asti haluan pitää sen, puolen metrin eron. Miehet kuvittelevat meidän tarvitsevan muutakin hoitoa, kuin se juttelukaverin, koska se taival naisella ollut pitkä ilman miestä.
      Kokemus on minulla sellainen, vaikka lapsuudenystävä(mies) tähänkin ikään kuulunut ,hän on sortunut fyysiseen kosketteluun. Se rikkoi meidän kaveruuden. En hyväksy sellaista käytöstapaa, kun tunnen koko hänen perheensä,johon kuuluu edelleen vaimo. Oletan, että miehet haluaisivat antaa "täyshoidon"tällaisille ikääntyvälle, itsenäiselle ja vapaalle naiselle, jonka tuntemukset miehistä ovat utopialta kuulostavia päätöksiä.-Ja sitä "uroksen" pröystäilyä hallita ja valloittaa moinen erikoisuus.
      Ei ole intoa hakea mies-seuraa ollut pitkään, kun he pyrkivät juuri tuohon lähentelyyn liian innokkaasti.
      Siihen moni ihmis-suhde on kaatunut kohdallani.
      - Vaan jos ellainen "uros" joskus astelee vastaan, että kaveruutta ja ystävyyttä pitkään, että opin rakastamaan ja tunnen hänen ajattelutapansa , ja minunkin tunteeni on ns. rakkauden tasolla, niin silloin on asia aivan toinen. -Mutta ei ole vielä tullut vastaan ,vaikka aikaa on vierinyt,-lähes liian kauan...
      - Siis fyysinen "kaveruus" ei ole tosi kaveruutta,...(minun ajatus)! Siksi naiset ovat kaveri-listani täyttäneet.
      - Olisiko niin, että naiset itse ovat pilanneet käytöksellään tämän arvostetun ystävyyden.....Sitä mietin!?
      Olemme ehkä liian vanhanaikaisia ja sidomme ns. "aviollisen" ja fyysisen suhteen paljon puhuttuun rakkauteen. Hyvää kesää sinulle!

      • seksitön

        Samoja kokemuksia. Tärkeän suhteen kariuduttua en ole vuosiin kaivannut seksuaalista kontaktia mieheen. Muutamiin olen tutustunut, mutta miehet eivät kokemukseni mukaan arvosta ystävyyttä vaan vain seksiä. Jutut ovat kuivuneet kokoon joko siksi, että en ole ollut riitävän houkutteleva tai siksi etten itse ole halunnut lähentelyä. Naurettavaksi tämän tekee se, etten ole enää siinä iässä, jolloin hormonit jylläävät hurjimmin. Kuitenkin vanhempikin mies haluaa olla sonni. Tuntuu hieman säälittävältä.

        Pidänkin suurena puutteena miehissä sitä, etteivät he arvosta naisen ystävyyttä. Eiväthän miehet kai kovin hanakasti kerro toisilleen tunteistaan ja huolistaan. Nainen voisi olla kullan arvoinen empaattisena lähimmäisenä. Näin varttuneessa iässä luulisi henkistä kypsyyttä olevan jo sen verran, että arvostaisi luotettavaa ja ymmärtävää toverisuhdetta.

        Eräskin mies, jolle sanoin, että kaveripohjalta vietetään yhteistä aikaa, rupesi valittamaan kylmyyttäni, kun en päästänyt iholle. Hän menetti mahdollisen ystävän ja nyt mieluummin kököttää yksin iltaisin. Keskustelu ja henkinen yhteys ei siis ole arvokasta. Aikamoista rajoittuneisuutta. Minua ei häiritsisi, mitä miesystävä tekisi muiden naisten kanssa sängyssä enkä välittäisi tietääkään, jollei mies itse haluaisi kertoa.
        Mutta kun ei niin ei, eipä tyrkyttäydytä. Ystävyys on vapaaehtoista ja tasaveroista. Se on parhaimmillaan arvokkaampaa kuin usein itsekkäät seksisuhteet.

        Ai niin, onhan minulla yksi oikein sydänystävä: entinen avio. Uskokaa tai älkää mutta olemme toistemme tärkeimmät ystävät. Taitaa olla todella harvinaista! Minkään hormonihemmon takia en tästä ystävästä luovu. Paljon on koettu, jotta tähän on päästy. Ystävyytemme ei ole seksuaalista, ja kummallakin on se ns. oma elämä.


      • Anonyymi
        seksitön kirjoitti:

        Samoja kokemuksia. Tärkeän suhteen kariuduttua en ole vuosiin kaivannut seksuaalista kontaktia mieheen. Muutamiin olen tutustunut, mutta miehet eivät kokemukseni mukaan arvosta ystävyyttä vaan vain seksiä. Jutut ovat kuivuneet kokoon joko siksi, että en ole ollut riitävän houkutteleva tai siksi etten itse ole halunnut lähentelyä. Naurettavaksi tämän tekee se, etten ole enää siinä iässä, jolloin hormonit jylläävät hurjimmin. Kuitenkin vanhempikin mies haluaa olla sonni. Tuntuu hieman säälittävältä.

        Pidänkin suurena puutteena miehissä sitä, etteivät he arvosta naisen ystävyyttä. Eiväthän miehet kai kovin hanakasti kerro toisilleen tunteistaan ja huolistaan. Nainen voisi olla kullan arvoinen empaattisena lähimmäisenä. Näin varttuneessa iässä luulisi henkistä kypsyyttä olevan jo sen verran, että arvostaisi luotettavaa ja ymmärtävää toverisuhdetta.

        Eräskin mies, jolle sanoin, että kaveripohjalta vietetään yhteistä aikaa, rupesi valittamaan kylmyyttäni, kun en päästänyt iholle. Hän menetti mahdollisen ystävän ja nyt mieluummin kököttää yksin iltaisin. Keskustelu ja henkinen yhteys ei siis ole arvokasta. Aikamoista rajoittuneisuutta. Minua ei häiritsisi, mitä miesystävä tekisi muiden naisten kanssa sängyssä enkä välittäisi tietääkään, jollei mies itse haluaisi kertoa.
        Mutta kun ei niin ei, eipä tyrkyttäydytä. Ystävyys on vapaaehtoista ja tasaveroista. Se on parhaimmillaan arvokkaampaa kuin usein itsekkäät seksisuhteet.

        Ai niin, onhan minulla yksi oikein sydänystävä: entinen avio. Uskokaa tai älkää mutta olemme toistemme tärkeimmät ystävät. Taitaa olla todella harvinaista! Minkään hormonihemmon takia en tästä ystävästä luovu. Paljon on koettu, jotta tähän on päästy. Ystävyytemme ei ole seksuaalista, ja kummallakin on se ns. oma elämä.

        Entiset aviomiehet ovat yleensä jätettyjä, jotka esittää ystävää päästäkseen takaisin sänkyyn.


    • suhdetar
    • Savon likka

      .. vuosia sitten eronneena olen ystävystynyt monien miesten kanssa, mutta jokainen mies ystävänä on viimeistään vuoden parin ystävyyden jälkeen alkanut ehdotella jotain tai "käynyt iholle". Olen tullut siihen tulokseen että mies ja nainen ei voi olla kovin pitkään vain ystäviä.. miehistä johtuen. Itse siihen kyllä kykenisin. Muutama mies on jäänyt ystäväkseni torjumiseni jälkeen, mutta moni on hävinnyt samantien.. eli ei liene ollut ystävyydestä kyse. Harmittaa suuresti koska tulen juttuun jotenkin paremmin miesten kanssa kuin naisten ja ystäviä ei koskaan ole liikaa.
      Myös yksi ongelma on varatut miehet jotka etsivät "ystävän" kumppaniltaan salaa.. itse pyrin rehellisyyteen ja koen tuollaiset sitä kumppania satuttavina ja olen yleensä kieltäytynyt tapaamasta tällaista miestä.
      Jotkut miehet jotka ovat tulleet torjutuiksi käyttäytyvät kuin pahaiset pikkupojat ja alkavat pommittaa viesteillään tyyliin "Mikä minussa on vikana kun en sinulle kelpaa" vaikka alunperinkin olisi sovittu vain ystävyydestä. Eikö kaunis nainen saa olla "koskematon" ja eikö miehet kaipaa pelkästään ystävää..vai pitäisikö siihen olla ruma??

      • 2. savosta

        täälläkin, kaiketi tuo miesten "kaveruus" on pohjimmilltaan aina jotain muuta. Kun itse haluaisi vaan juttukaverin tai tapailla kaverina, tulos tuppaa olemaan jotain muuta ja saa todella taistella että ymmärtävät asian laidan..jos ymmärtävät sittenkään.. :)


    • Luonto kutsuu

      Voi olla pelkkä ystävä vain jos on homo. Muussa tapauksessa evoluutio on ohjelmoinut miehen niin, että se pyrkii jatkamaan sukuaan aina kun siihen on mahdollisuus. Ikävää mutta totta.

      • luontos

        Teille suurille suvunjatkajille heittäisin sellaisen kysymyksen, että yksinkö sitä jatkatte? Naistako ei jostain syystä ole tehty jatkamaan sukua?

        Molemmat kai sitä sukua jatkaa, pyhä pölvästi. Täs elämän aikana tulee kuitenkin tehtyä paljon muutakin. Huomaan kyllä että ei ole pahemmin näkökulmia tullut vaihdettua eikä ystäviä tavattua.

        Maailmassa ihmisten kulumäärä lisääntyy valtavaa vauhtia. Ei tarvittaisi enää yhtään suvunjatkajaa.


      • lesboooo

        Itse oon lesbo. Mun parhaimpiin kavereihin lukeutuu heteronaisia sekä yksi heteromies ja yksi lesbonainen. Ja voitteko kuvitella, en oo kiinnostunut kenestäkään niistä siinä mielessä, eikä ne musta, ei edes tämä täysin heteromies.
        Herätkää tähän maailmaan. Pelkkää ystävyyttä voi olla myös heteromiehen ja -naisen välillä, jos haluatte sen ystävyyttä olevan. Eri asia jos puolitahallisesti antaa flirttailevalla käytöksellään ymmärtää jotain enemmän... Nim. Nähnyt heteronaisten tekevän sitä jopa lesbojen kanssa (vietit ne on meilläkin)


    • tosityhmäääliö

      Minulla on itselläni kokemuksia siitä, että ystävyydestä naisen tai naisien kanssa. Kokemukset ovat olleet samanlaisia. Yleensä ystävyyssuhde on alkanut työn merkeissä pikku hiljaa. Projektin päätyttyä sovimme, että pidetään yhteyttä eli käydään syömässä tai kahveilla jne.

      Aluksi homma menee ihan mukavasti ystävyydellä, mutta jossakin vaiheessa nainen alkaa kosketella tai suorasti/epäsuorasti ehdotella. Parasta on se vielä, että he kaikki tietävät, että olen avioliitossa. Kun muistuta häntä, että olet varattu, niin hän joko loukkaantuu tai tuumaa, ettei sillä ole väliä. Minulle sillä on väliä.

      Tosin on minulla kaksi tosi hyvää naisystävää, joihin liittyy millään tavalla koskettelu tms seksuaalisviritys. Ystävyyssuhteet ovat vanhempia kuin avioliittoni (yli 10). Vaimo tietää heistä ja hyväksyy heidät. Myös vaimollani on miesystäviä ja minä hyväksyn heidät.

      Tiedän, että suurin osa miehistä luulee, että naisen ja miehen välillä ei voi olla ystävyyssyhdetta ilman että siihen liittyisi seksuaalinen kiinnostus. En tiedä, mistä se johtuu, mutta niin se vain on. Onko se jokin viettien ajamana vimma. En tiedä ... Löytyisikö vastaus "Alastomasta apinasta"

    • kokenut tutkija

      Mies ja nainen ei voi olla vain puhtaasti ystäviä, se on monessa tutkimuksessa todettu!!! Jos nainen haluu olla vain ystävä, mies aina toivoo muutakin!! Ja jos mies haluu olla vain ystävä, nainen toivoo muutakin!! Miehen ja naisen välillä on aina seksuaalinen tunteellinen jännite ja sille ei voi mitään!! Usein nainen sinisilmäisesti uskoo, että mies on vain ystävä mutta totuus on toinen ja jotku naiset sitten itkee kun totuus pakljastuu. Monet parisuhteet kaatuu siihen kun esim naisella on ns hyviä mies bestiksiä ja kun juovat alkoholia, hupsista mentiin sänkyyn :) ja usein miehet myös käyttävät taktiikkana tekeytyä ystäväksi ja sitä kautta pikkuhiljaa päästä lähemmäs pimppaa tai suhdetta. Ne naiset jotka haalii miehiä kavereiksi, ne haluu huomiota miehiltä ja uskottelee muille, että ollaan vain ystäviä, no monet naiset ehkä niin ajatteleeki mutta nämä miehet ei!! Mies ja nainen voi olla hyviä työkavareita, hyvää päivää tuttuja, facebook tuttuja mutta ei aitoja läheisiä ystäviä, toki noitakin maailmassa on mutta harvassa ja usein mies on homo tai nainen lesbo

      • Vastaan, että kyllä voi olla ystäviä. Olen tosin lähellä eläkeikää ja tämä ystävä on minua aika paljon nuorempi. Minkäänlaisia, edes kosketuksi ei meillä ole ollut, jos ei oteta huomioon muutamaa halausta. Eikä edes ehdotuksia siihen suuntaan.
        Mutta kun on sattunut huolia ja murheita elämän aikana sangen paljon, ja kaikkia asioita ei voi vaimon kanssa jutella, vaikka olemme olleet aviossa yli neljäkymmentä vuotta. Minä ainakin olen erittäin ylpeä tästä nuoresta naisesta joka haluaa kuunnella mun turinoita silloin kun haluan niistä puhua.


      • juupajuupa8888

        Heipsan.
        kerron mieluusti oman kokemukseni aiheesta.
        Minulla on yksi miespuolinen ystävä. Olen naimisisssa ja minulla on paljon tuttuja ja ystäviä, mutta yksi miespuolinen ystävä.Tämä kyseinen mies ei ole koskaan puheissaan viitannut mihinkään seksuaaliseen, eikä varsinkaan fyysisesti lähestynyt minua.Aluksi tilanne oli se, että hän oli sinkku ja minä en, nyt hänkin on vakavassa parisuhteessa ja yhä olemme ystäviä.Mieheni hyväksyy tämän ystävyyden, samoin ystäväni nainen hyväksyy asian.Olin aina ennen kuvitellut, ettei tosiaan miehen kanssa voi ystävyyttä rakentaa, mutta tämä rakentui aivan itsellään ja tuntuu luontevalta.On toki eroavaisuuksia siinä mielessä, että ehkei aivan kaikkia asioita jutella miespuolisen ystävän kanssa, kun taas naispuolisten ystävien kanssa melkein mitä vaan voi puhua.
        Mutta itse olen sitä mieltä, että jos mies on VÄHÄNKÄÄN osoittanut jotain epäilyttävää käytöstä, vitsiin puettuna tms. ei kannata kehitellä mitään ystävyyssuhteita. Oma ystäväni on aina käyttäytynyt asiallisesti ja jollei olisi, en pitäisi häneen mitään yhteyttä, koska rakastan aviomiestäni, enkä tahdo kenenkään muun ihmisen lähestyvän minua seksuaalisella tavalla.
        Eli valitse ystäväsi tarkkaan.


      • ei hyvä ystis enää
        juupajuupa8888 kirjoitti:

        Heipsan.
        kerron mieluusti oman kokemukseni aiheesta.
        Minulla on yksi miespuolinen ystävä. Olen naimisisssa ja minulla on paljon tuttuja ja ystäviä, mutta yksi miespuolinen ystävä.Tämä kyseinen mies ei ole koskaan puheissaan viitannut mihinkään seksuaaliseen, eikä varsinkaan fyysisesti lähestynyt minua.Aluksi tilanne oli se, että hän oli sinkku ja minä en, nyt hänkin on vakavassa parisuhteessa ja yhä olemme ystäviä.Mieheni hyväksyy tämän ystävyyden, samoin ystäväni nainen hyväksyy asian.Olin aina ennen kuvitellut, ettei tosiaan miehen kanssa voi ystävyyttä rakentaa, mutta tämä rakentui aivan itsellään ja tuntuu luontevalta.On toki eroavaisuuksia siinä mielessä, että ehkei aivan kaikkia asioita jutella miespuolisen ystävän kanssa, kun taas naispuolisten ystävien kanssa melkein mitä vaan voi puhua.
        Mutta itse olen sitä mieltä, että jos mies on VÄHÄNKÄÄN osoittanut jotain epäilyttävää käytöstä, vitsiin puettuna tms. ei kannata kehitellä mitään ystävyyssuhteita. Oma ystäväni on aina käyttäytynyt asiallisesti ja jollei olisi, en pitäisi häneen mitään yhteyttä, koska rakastan aviomiestäni, enkä tahdo kenenkään muun ihmisen lähestyvän minua seksuaalisella tavalla.
        Eli valitse ystäväsi tarkkaan.

        Minä olen seurustellut jo useammanvuoden miehen kanssa. Koko tämän ajan on hänellä ollut muita "nais ystäviä?" Olen nähnyt että eräskin ystävä joka hänellä käy kylässä voi olla yöhön 24.00 asti?? Olen kysynyt häneltä että millanen suhde hänellä on noihin naisiin ja vastasi että "ystävyys" suhde? Kysyin onko hän ollut seksuaalisesti niitten kanssa ja tietysti hän sanoi ettei ole?? En usko häntä. Voiko tuollainen olla vielä ystävyys-suhde? sanoohan hän että minäkin olen hänen ystävä??


      • sanaNlasku

        Kerronpa oman tarinani. Olin suhteessa mieheen yli kaksi vuotta,,tapasimme viikonloppuisin useimmin
        hän tuli minun luokseni. Kaksi kesää olimme hänen mökilläänkin, kun jo eläkkeelä olemme. Sitten vaan
        minusta tuntui että en halua sitoutua enää tällaiseen, aina saa selittää mitä tekee mihin menee, ei
        hän sitä vaatinut , mutta kun olen sellainen että selitän kaiken. Rupesin ottamaan enemmän omaa
        aikaa, huomasin että hän kärsii yksinolostaan, oli jäänyt silloin hiljattain leskeksi,kun tapasimme minä jo
        olin kauemmin yksin ollut. Silloin ehdotin että ollaan vaan ystäviä, kului puoli vuotta kun hän rupesi
        taas soittelemaan silloin tällöin ja ehkä vuoden kulutta pyysi että tavataanko taas. Sanoin että kyllä
        ystävänä sopii. Nyt on vuoden verran ehkä kerran kuukaudessa käynyt ,joskus päivällisen tarjoan,, joskus
        hän tulee pullapussin kanssa kaffille. Hänellä on uusi kumppankin, ensin minua se riipasi, ei enää nyt.
        Itse olen edlleen yksin, saa nähdä löytyykö viellä joku...mutta ystävyys säilyy......


      • seksitön

        Kokenut tutkija lienee tutkinut lähinnä nuorten naisten alapäitä. Itsekin lienee siinä iässä, jolloin hormonit jylläävät kiihkeästi. Mutta minä ajattelen asiaa hieman varttuneemman ihmisen näkökulmasta, kun takana on vuosikymmenten elämänkokemus. Nuoren kiiman kyllä ymmärrän, ja vielä jokin hämärä henkilökohtainen muistikuvakin mielen perukoilla on.

        Mutta ihmettelenkin omanikäisiäni miehiä. Ovatko he nykyajan seksistisen aivopesun uhreja? Seksiähän pursuaa joka tuutista. Sillähän myydään kaikkea: vaipoista villahousuihin. Odotan kauhulla aikaa, kun vanhukset ja dementikot laitoksissaan painostetaan haluamaan seksiä. Se kun muka on lääke kaikkiin vaivoihin. Voi älyn köyhyyttä. Olen sekstannut nuorena ihan riittävästi ja kaikki temput on kokeiltu, mutta nyt olisi aika keskittyä johonkin henkisempään. Lämmin kosketus ja hellä halaus ilman sivuvihjeitä kyllä lämmittää mieltä - ei haaroväliä.


      • pohjan akka

        paikkaansa sataprosenttisesti.Minulla on muutama puhtaasti platooninen miesystävä,jotka auttaa minua pienissä itselle raskaisssa hommissa,on yhteistyö-ja avunanto sopimus puolin ja toisin.

        Mutta yleensä se on näin,juuri pitkästä aikaa olin sokkotreffisivuilla,niin mitäs nää äijät,seksiä vaan,ovat varattuja ja aviossa ja luulevat et pääsee näin vaan hommiin.
        Ja jos joskus käytät muitakin treffipalvelusivuja,mitä jää käteen? Ihan sitä samaa.Olen niin pettynyt.

        Eikö miesten tukan alle mahdu mitään muuta,on se niin väärin.Ihan kuin nainen testattaisiin ekaks.
        Nuoruudessani suostuinkin siihen kun luulin et toinen oikeesti tykkää,mut sama homma.Ei jatku muuten.
        Erosin pari vuotta sitten saman homman takia,mies kun ei saanut silloin kun halusi,olin hankala ihminen,hän etsi taas uuden ja syy oli vain seksittömyys,hänen vaatimustensa vuoksi,mua ei otettu huomioon.Milloin mä olisin halunnut ja ollut valmis.
        Voi teitä miehiä,te olette tosiaan sanonko mitä.


    • Harmaaturkki

      ... tähän keskusteluun "naisen ja miehen kaveruudesta / ystävyydestä" tulee ottaa mukaan muutama asia.

      Itselläni on erittäin monta / paljon kokemusta siitä, mitä "miehen ja naisen kaveruus / ystävyys" sisällään pitävät.

      Keskustelun avaajakin kertoi haluavansa miehen kanssa "henkisiä keskustelu", eli etsii miestä samanlaiseksi "sydänystäväksi" kuin naiset monesti keskenään ovat. Tarkoittaen sitä, että molemmat tietävät toistensa asiat kaikin mahdollisin elämän osa-aluein ja ovat toistensa rinnalla aina niin hyvässä kuin pahassakin.

      Olen todellisessa elämässä havainnut tämän kuitenkin toteutuvan seuraavasti niin monien esimerkkien kautta aina miltei saman kaavan mukaan, että väitän nyt suurin piirtein tietäväni seuraavan kertomani todeksi laajimminkin vertailukelpoisena.

      Naiset nimittäin näyttävät olettavan automaattisesti, miehen ollessa heidän "sydänystävänsä" / "henkinen promoottorinsa", että mies on naisen "käytössä" aina kun nainen sitä haluaa, monesti jopa vuorokaudenajasta riippumatta.
      Nämä "ystävyyteni" naisiin ovat pitäneet sisällään "juoppokuskina oloa tyttöporukalle", "lastenhoitajana" toimimisen (kun kuulemma ei koskaan ollut ketään muuta; mikä oli vale!), "turvapaikan antamisen" päivien ajaksi samassa sängyssä kanssani nukkuen "ehdottomalla kosketuskiellolla" täysihoitoineen (kun baariystävät kävivät väkivaltaisiksi!), vaatteiden makutuomarina oloa (Ja kun tyttökaverit eivät vaatteista pitäneet, vika törkein syytöksin oli tietenkin minun!). Tätä listaa voisin jatkaa vielä vaikka kuinka paljon.

      "Kaveruus" / "ystävyys" on ainakin tähän asti tarkoittanut naisiin kohdallani miehenä täysivaltaisesti naisen elämään osallistumisen lähes kaikin elämän osa-aluein. Nämä naiset ovat tätä jopa "ystävyyden nimissä" vaatineet!
      Ja aina kun olen tälle "henkiselle ja fyysiselle hyväksikäytölle" lähtenyt rajoja luomaan, ovat nämä eri naiset yksilöinä ilmoittaneet, etten olekaan heille "todellinen ystävä" ja ovat "suhteensa" minuun katkaisseet.

      Kaikki edellä kertomani on siis täytynyt toteutua naisten määrittelemänä ja naisten ehdoilla. Ja kun näin ei olekaan enää tapahtunut, ovat naiset ”määritelleet”, etteivät minua enää ”ystävänään” tarvitse!

      Huomioitavaa on, etten ole rahaa näille naisille, heidän pyynnöistään huolimatta lainannut.

      Tätä samaako sinä keskustelun avaajana meiltä miehiltä toivot "ystävyydeksi" kaikkea nimittäen?

      • seksitön

        Otan vielä kerran kantaa siihen, mitä ystävyys on. Harmaaturkki on joutunut itsekeskeisten ja henkisesti keskenkasvuisten naikkosten hyväksikäyttämäksi. Hyvä ystävyys on vastavuoroista, jossa kumpikin antaa ja saa. Helppoahan se ei ole, kun omaa itsekkyyttään on pidettävä kurissa eikä omistamisenhaluaan voi naamioida seksisuorituksilla.

        Pitää puhua selvät pelisäännöt ja kohdella ystäväänsä kuten haluaisi itseään kohdeltavan. Sukupuolesta riippumatta antoisat ja läheiset ystävyydet ovatkin varmaan harvinaisia. Minunkin muutamat ystävättäreni ovat aikamoisia egoisteja, joille kelpaan hädän hetkellä lohduttajaksi. Kun itse kaipaisin kuuntelijaa, harva jaksaa kiinnostua tai edes keskittyä. Etsiskelenkin tasapainoa miehistä. Naiset pahimmillaan ovat aika omistavia ja pettyneinä selkäänpuukottajia. Miehet parhaimmillaan reiluja ja sanansa pitäviä.

        Hyvää kesää kaikille! Yritetään olla ihmisiksi.


      • käteen

        jos kokemukset aina vaan toistavat samaa rataa, niin lienee Harmaaturkinkin aika katsoa peiliin.. itsekukin vetää puoleensa sitä mitä "kutsuu" -vaikkakin usein ei tietoisesti..


      • voi voi
        käteen kirjoitti:

        jos kokemukset aina vaan toistavat samaa rataa, niin lienee Harmaaturkinkin aika katsoa peiliin.. itsekukin vetää puoleensa sitä mitä "kutsuu" -vaikkakin usein ei tietoisesti..

        jos ei tietoisesti asioita tee.
        Ja mitä sitten tekee niin perkeleen väärin, että samaa paskaa kohtaa. Kun ei kavereistakaan ole paljon hyötyä jos ei ole rahkeita antamaan kommentteja "huonsta käytöksestä" jos edes huomaavat niitä.


      • Ei voi olla totta

        Ylläoleva ei ole ystävyyttä. Ystävyyttä naisen ja miehen välillä voi tietenkin olla, mutta se on tasa-arvoista. Itse käyn vastakkaista sukupuolta olevien työkavereiden, opiskelukavereiden ja lapsuudenkavereiden kanssa esim. kaljalla, pelaamassa ja leffassa ihan kuten samaakin sukupuolta olevien kavereiden kanssa. Ja osaan maksaa omat menot ihan itse kuten kaveritkin. En tiedä mistä pystymetsästä te muut olette kotoisin, mutta kyllä meillä jo pienenä pihoilla tytöt ja pojat leikkivät keskenään muutakin kun lääkäriä ja niin muuten homma on jatkunut myöhemminkin. Juoppokuskina on olleet tytöt ja pojat ihan tasapuolisesti vaikka aikuisiällä onkin tullut käytettyä sellaista juoppokuskia joka velottaa siitä kyydistä 20 euroa. Taksiksi taidetaan kutsua.

        Ja sulle sanoisin, että jos olet niin tyhmä että pyörit huonojen naisten kanssa niin oma on ongelmasi. Katso peiliin. Ja tarkasta fyysisen hyväksikäytön määritelmä. Maailmassa ei ole kovin montaa ihmistä joka olisi aina saanut seksiä kaikilta keiltä on halunnut, mutta se joka ei anna ei mihinkään hyväksikäyttöön syyllisty. Meillä onneksi sekä miehet että naiset saavat päättää ihan itse siitä suostuvatko seksiin jonkun kanssa vai ei. Aikuinen ei siitä ala poraamaan.


    • Elämä on :)))

      Olen törmännyt samaan:)) Miesten on vaikea esim lähteä vaan drinkille ja kahville kun niillä on aina vaan munat aivoissa. Mikään muu ei ole mielessä kun SEKSI koko ajan . TOISIN löytyy myös poikkeavuuksia mutta ne ovat sitten varattuja tai muuten mamman poikia .
      MikSI ei voi lähteä ensin drinkille ja kahville ja käydä muutama kerran ja
      tutustua kuin että drinkista tai kahvilla olemisesta täytyy heti seurata seksiä .
      Minua kanssa ärsyttää todella tuo että ei ns kunnon perinteisiä miehiä enään ole ja sitten varatut vaan etsivät SALASEKSIÄ koko ajan näillä palstoilla eivätkä uskalla erota jos huonosti menee.
      Minua niin ihmetytttäää että missä oikein mennään. Että naisen pitäisi
      joka miehen kanssa mennä sänkynn koko ajan niin en ymmärrä . Mikä on miehet kun ei voi lähteä drinkille ja juttelemaan ja tutustumaan ilman sitoumuksia seksiin .

      • Mievuan

        Itselläni on useita pelkkiä naispuoleisa ystäviä, joiden kanssa ei ole ollut koskaan mitään fyysistä kontaktia tai edes yritystä siihen suuntaan, ei, en ole miehiin päin suuntautunut vaan minusta on vaan naisten kanssa paljon mukavampi keskustella asioista kuin perus miesten, joiden mielenkiinnon kohteet rajoittuu urheiluun, ryyppäämiseen ja naisten vonkailuun, toisaalta tämä on sitten kostautunut niin että kun en ole naisia heti ensimmäisenä lääppimässä treffeilläkään, ehkä pientä nössöyttä miulla sillä saralla, niin naiset sit helposti näkevät miut vain kaverina eikä sen vakavampia suhteita pääse syntymään.


    • Taitavat nuo sun kaverimiehesi kaivata vähän enemmän naisen läheisyyttä kuin yleensä saavat. Joten ei ihme, että jossain vaiheessa kun riittävästi tuntee tutustuneensa niin alkaa lähentely. Näin munkin kohdalla taitaisi käydä jos suoraan myönnän. Ja näkeehän deittipalstoillakin usein naisten profiilissa tekstiä tyyliin "kaveripohjalta ja jos kolahtaa niin miksei enemmänkin". Ihan tätä periaatettahan nämä kaverimiehesi vain noudattavat.

      Toinen case on sitten onnellisessa parisuhteessa olevat miehet. Heistä voisit muuten saadakin kaverin, joka pitää sinusta näppinsä erossa (koska saavat muutenkin riittävästi seksiä). Ongelma vain on siinä, kun naisen on vähän vaikea ymmärtää sitä, jos hänen miehensä yllättäen ystävystyy toisen naisen kanssa. Usein on kuultu sanonta, että naispuolisia kavereita saa olla, jos niiden kanssa on ollut kaveri jo ennen suhteen alkua. Joten aika moni taitaa jättää tutustumatta uusiin naisiin kaveripohjaltakaan ihan vain oman parisuhderauhansa säilymisen vuoksi.

      Mitä vaihtoehtoja nyt jää kaverimieheksi jos nuo kaksi suljetaan pois? :) Lähinnä mieleen tulee mies, joka olisi kokenut saman kuin sinä, eli saanut suhteista tarpeekseen pitkäksi aikaa. Mutta taitaa vain useimmilla miehillä se seksuaalinen vietti olla niin voimakas, että ennen pitkää alkaa kaivata vähintäänkin seksiä jollei suhdetta ja kenellepä muulle sitä olisi helpompi ehdottaa kuin hyvin tuntemalleen läheiselle sinkkunaiselle?

      After that, good luck.

    • Mr B

      Kuulkas nyt tyhmät naiset. Jos miehen pitäisi muka ymmärtää teitä, niin ymmärtäkää tekin miestä. Miehellä on aina haku päällä, varsinkin jos on vapaana, mutta nykyään myös näköjään monella jos on varattu.
      Ei ainakaan minulla miehenä ole mitään kiinnostusta lähteä ulos naisen kanssa ystävänä, en tuhlaa aikaani sellaiseen, miehellä on aina taka-ajatuksia ja toivoo lähes aina enemmän hyvännäköisen naisen ystävyydeltä. Nainen pettää itseään jos uskoo muuta ja luulee että mies olisi kuin nainen.

      • kjkjkjkjkjkjk

        Olen ihan samaa mieltä edellisen kanssa. Miehellä on aina taka-ajatuksia, vaikka väittäisi muuta. Sopivana hetkenä sitten käyttää tilaisuutta hyväksi, vaikka humalassa. Suruhan on myös toinen klassinen keino käyttää tilaisuutta hyväkseen, että silloinhan naisella on tunnetusti tunteet pinnalla. Näitä on nähty niin paljon ja ovat johtaneet sitten eroihin jne.


      • tupu789654123

        Niin mutta hyvänänköiselle naiselle täytyy olla myös hyvännäköinen mies silloin alkaa hormmonit hyrräämään , usein valitettavasti on että hyvänänköinen nainen kulkee turvonneen kaljamaha miehen kanssa :)))) et ulkonäkö myös merkkaa jotain :))) Miksi pitäs olla pohöttyneen kaljamahan kanssa jos itse on hyvänänköinen


      • rakas569874

        Naiset eivät ole tyhmiä se on tyhmä ja idiootti joka toisia haukuu tyhmäksi . Miehetkin ovat tyhmiä


    • Tikapuuttt

      http://www.laddertheory.com/

      antaa vastauksen juuri tähän kysymykseen. Käykääs ihmiset lukemassa ja kommentoikaa. Itse olen sitä mieltä, että on eri asia haluta jotain ajatuksen tasolla kuin pyrkiä aina toteuttamaan halunsa.

    • --Mussukka--

      Niin. Pitää olla sitten sellaista tekemistä, ettei miehen aika tule pitkäksi. Jos istuu kahden sohvalla tai lähellä tuolissa, niin halu voittaa järjen. Monen miehen halu voittaa järjen. Jospa kuitenkin.... yksi katse ja hymy ja viesti luetaan väärin. Ole oma itsesi ja ole ihmisten kanssa, joiden kanssa on hyvä olla. Jos mies alkaa olla liian tunkeileva, niin ei sitten enää kahden hänen tai sun luo. Mulla on mieskavereita. En anna ja sillä sipuli. Olen varattu, yhden miehen nainen. Kun olin vapaalla jalalla, niin en tosin silloinkaan. Ihmiset puhuvat kyllä...

    • Miehen ja naisen välisen suhteen muodostuminen, siis todellisen parisuhteen (suvunjatko lopputulemana) määrittelee pääosin geneettinen ja fysiologinen tausta (miljoonien vuosien evoluutio).
      On tietysti luonnollista , että jotkut naiset haluavat "ystävikseen" miehiä. Mutta olisi kuitenkin syytä muistaa, että mies ei voi mitään fysiologisille viesteilleen ja hormonitoimintansa aiheuttamiin reaktioihin varsinkin naisen läheisyydessä.
      En tarkoita, että kopelointi olisi sallittua...mutta jos miehen haluat kaveriksi, niin älä ainakaan tahallisesti ärsytä, siis kiihota hänen viettejään, jos et siis TODELLA halua hänen vastaavan kutsuun!
      Nainen viestittää myös tiedostamattaan....mietippä sitä!'

      Mies ei ole naisen ystävä---mieluummin rakastaja, reviirin puollustaja

    • Totuus tästä

      On tasan kaksi tilannetta, joissa heteromies voi olla naisen ystävä. Toinen on se, kun nainen on varattu (ja mies tiedostaa sen) ja toinen on se, kun nainen on niin lihava tai ruma, että seksi hänen kanssaan ei kiinnosta. Kaikissa muissa tapauksissa miestä alkaa himottaa ennemmin tai myöhemmin.

      • Tarkennus

        Silloinkin kun nainen on varattu, mies todennäköisesti alkaa ystävyyden syventyessä himoitsemaan tätä, jos nainen vaan on edes suunnilleen normaalin näköinen. Ja jos mies on oikein puutteessa, niin lihava ja rumakin käy panopuuksi. Mieshän kuitenin panee tarpeeksi himoissaan suunnilleen kaikkea mikä liikkuu. Että se siitä.


      • rl1234

        Vastaan nyt tähään... Minulla on kaikki paikalla ja olen nuorekas, voin sanoa itsestään että mukava ja kiinnostava nainen. Olen ulkomaan peräisin... Mutta kukaan ei kiinnosta ulkomaalaisista ystävinä.
        Valokuvat minusta on kainiit, mutta ystävyys ei riittä, kaikki vastavat seksiin mutta jos ei ole ruumaan viestiin vastausta, sitten kirjoitavat vielä rummempi. Joudun torjumaan.
        Yksi mies kun käytin mesengerin, yritti näytä mulle oma kalu videossä. Mihiin hän pyrkii?... Ainakin ei ystävyys kiinnosta hänelle, vaan seksi.


    • yks waan

      tiedän mistä puhut...itsekkin kun erosin aikoinaan,tuntui aivan kummalliselle kuinka ne miehet joihin tutustuin kuvittelivat ties mitä.yksikin ilta ravintolassa,juttelin tosi mukavan miehen kanssa...alkuilta meni ihan hyvin mutta kun orkesteri alkoi soittaan ja tuli tanssin vuoro...juu, muutama tanssi meni ok...mutta tämä ko.mieshenkilö kun alkoi humaltumaan hän jotenkin kuvitteli että voi alkaa puristelemaan minua tanssin lomassa,likistellä ja muutenkin käyttäytyi täysin sopimattomasti.kun annoin pakit näile touhuille sain kuulla että hän oli kuvitellut että olisin hänestä kiinostunut ja samaan syssyyn sanoi että olinhan vapaa kuin hänkin myös...eli suorana ehdotuksena tuli sitten jatkot hänen luonaan ja juttu voitaisiin jättää yhteen yöhön...kun sanoin tiukan EI mies alkoi minua sättiin hutsuksi yms.onneksi ravintolan henkilökunta poisti hänet pois baarista alta aikayksikön.toki törmäsin miehiin jotka ymmärsivät etten halunnut heiltä mitään,oli toki joukossa näitä homojakin(kuten joku kirjoittikin sulle ehdotuksena)mutta hekin ovat vain ihmisiä ja voin sanoa että heidän kanssaan oli hauskaa,eipä ollut pelkoa että olisin tullut isketyksi.meillä oli hauskaa kun kerroin heille näistä monista iskuyrityksistä mitä olin saanut kokea miespuolisilta henkilöiltä vuosien varrella,joukkoon kun mahtui monenlaista tallaajaa aina ukkomiehistä lähtien.pari kolme miespuolista sain ystäväksi ja ovat edelleen ystäviäni vaikka heillä on omat perheensä kuten minullaki nyt.näille kolmelle kerroin heti heidät tavattuani etten ole hakemassa seurustelua,yhden illan juttuja tai mitään että jos he eivät jaksa jutella vain ni voivat lähteä saman tien pois minun seurastani.yllätys olikin suuri kun sain kuulla heidän myös olevan hakemassa juttuseuraa.tosin tuo että jos se mies sittenkin löytää naisen ni sehän kuuluu asiaan...minä itse nimittäin esittelin miesystävälleni työkaverini ja hupsista he alkoivat seurustelemaan ja menivät naimisiin,olen heidän lapsensa kummi ja tosi onnellinen heidän puolestaan.miespuolinen ystäväni sanoi häissään(jonkilainen puhe)siis kiitti että oli saanut tutustua minuun ystävänä koska hän oli saanut kauttani vaimon itselleen.minusta se oli tosi ihana kiitos häneltä minulle.

    • Kuun Rakas

      Hei

      Itselläni ei ole miespuolisia ystäviä. Siitäkin syystä ettei ystävyys ole koskaan pysynyt ystävyytenä. Olen herkkä huomaamaan jos toisella pyörii vähänkään mielessä muunlainen kanssakäyminen kuin ystävyys, enkä halua että kaveri minua katselee sillä silmällä. En myöskään pidä liiallisesta flirtistä jos toinen osapuoli on varattu tai itse olen varattu.

      Ystävyys on joskus keino pitää pientä flirttiä yllä "turvallisesti" kun on jo suhteessa jonkun toisen kanssa. Se voi olla keino myös saada huomiota toisen sukupuolen edustajalta, lisäetu ystävyyden lisäksi. Tuo kaikki voi olla viatonta, mutta toisaalta lähes kaikki (naispuoliset) ystäväni ovat kertoneen enemmän tai vähemmän rajat ylittävistä "ystävyyksistä" miespuolisten kavereidensa kanssa. Tässä pitäsi olla hienovarainen ja osata huomioida omaa kumppania ettei loukkaisi häntä. Rajat saataa olla melkoisen hämäriä.

      Joskus kaverit sopivat että ystävyyteen kuuluu myös seksi, silloin puhutaan kaveriseksistä. (Itse en siihen ryhtyisi.) Jossain vaiheessa jatketaan ystävyyttä kuin ei koskaan olisi seksiä harrastettu ja jos jompi kumpi alkaa seurustella, usein väitetään "ei meillä ole koskaan mitään sellaista ollut, pelkkiä kavereita ollaan aina oltu"... Kyllä sellaisen huomaa jos on oltu hyvin läheisesti tekemisissä joskus, sen vaan huomaa. En yhtään väitä etteikö jokainen saisi itse valita rajansa ja toimia suhteissa, niin ystävyys- kuin seurustelusuhteissa, itselleen sopivalla tavalla. Pääasia on että ollaan rehellisiä ja itse myös tiedetään mitä ollaan tekemässä.

      Minulle on yksinkertaisinta kun pidän asiat selkeinä, varsinkaan kaveriseksiin en suostuisi. Ymmärrän että siinäkin voi olla omat etunsa, minulle se ei sovi. Parisuhteet ja ystävyydet erikseen, ystävinä parhaiten toimii minulle saman sukupuolen edustajat. En tarvitse huomiota tai flirttaamista miespuolisilta kavereilta, enkä tässä väitä että ystävyys miehen kanssa välttämättä olisi flirttailua... Voihan se todella olla puhtaasti ystävyyspohjalta. En vain ymmärrä ystäviä jotka seurustelevat tahoillaan ja flirttaavat poskettomasti "kavereiden kanssa". Juu juu, toisille sekin sopii. Jotenkin siinä flirtissä saisi olla jokin raja, sillä tavalla että ei loukata omaa kumppania. Se voi joissakin suhteissa pitkälle vietynä olla henkisen väkivallan ja vallankäytön väline, hurtin huumorin ja flirttaavan puheen kautta loukataan kumppania.

    • tsippadam

      Joo, olen mies, ja juuri tuossa tilanteessa. Ei musta lopulta ole kaveriksi. Haluan koko paletin. Miehen ja naisen välillä kuuluukin olla seksuaalista viettiä. Harmittaa vain, etten kokonaaan kelpaa sille.

    • emppuli23--

      Minä ja entinen avopuolisoni olemme erittäin hyviä ystäviä, lähes parhaita sellasia :)
      Kiitos sen, että osasimme erota sulata sovussa yhteispäätöksellä ilman riitaa.
      Tunnemme toisemme läpikotaisin joten ystävyytemme toimii ilman mitään fyysistä kontaktia.
      Kaikki miehet ei ehkä kykene olemaan naisen ystävä tuollai mutta ei se mahdoton ajatus ole.

      Ja kummaa tekstiä aiemmilta vastaajilta, miksei saa etsiä ystävää vaikka olisikin varattu mies/nainen?
      Saa käsityksen, että ku seurustelee niin ei saa olla vastakkaista sukupuolta ystävänä??
      Johan on kumma ajattelutapa. Ei minua ainakaan häirinnyt seurustellessani, että miehellä oli naisia ystävänä eikä miestäni häirinnyt myöskään miespuoliset ystäväni. Ei varattuna oleminen määritä kuka saa olla ystäväsi.

      • Mikä siinä on niin v

        Etteikö voi olla ystävä? Miesystävä on parempi kuin naisystävä. Itselläni on ollut aina miespuolisia ystäviä.Miksi aina pitää ajatella mitä heillä on jalkojen välissä jos he kerran ovat aidosti y s t ä v i ä. Samoin minä olen oikein hyvä ystävä entisen mieheni kanssa. Kuuntelen hänen naissurujaan ja yhdessä pohdimme niitä. Paras ystäväni on minusta 17 vuotta nurempi ystävä (sattuu olemaan mies). Käymme joskus syömässä. Joskus terassilla. Salilla myös käymme yhdessä. Hänellä on naisystävä, joka tietää, että olemme olleet ystävyksiä ennen hänen seurusteluaan ystäväni kanssa. Ei mitään ongelmaa. Koskaan. Ei edes kävisi mielessä. Samoin minulla oli aivan ihana ikäiseni ystävä ammatin kautta. Kun soitin heille ja vaimo (jonka myös tunnen oikein hyvin) vastasi puhelimeen hän kutsui heti miehensä. Kun ystäväni sitten sairastui hän soitti ja kertoi mitä oli tulossa ja piti minut koko ajan ajantasalla. Sitten kun hetki koitti hänen vaimonsa soitti minulle vuoteen vierestä ja kertoi, että nyt ystävä lähtee. Neljä vuotta olemme yhdessä muistelleet mahtavaa ystävyyttä. Olen ollut ulkomaan matkalla perhetuttavan miehen kanssa. Matka oli mukava. Vaimo itse ehdotti meidän yhteistä matkaa kun hänen lomansa oli jo pidetty.
        Mikä ihme siinä voi olla niin vaikeaa - miehen ja naisen ystävyydessä. Enkä ole ruma ja lihava vaan yli 20 vuotta salilla juossut ja urheilullinen 60:nen.


    • inssintyttö

      Opiskelualani puolesta olen jatkuvasti nuorten miesten ympäröimänä. Olisi kai ihan taivas, jos etsisin itselleni insinöörimiestä, mutta ei. En etsi ketään, mutta satun olemaan luokkamme ainoa sinkkutyttö!
      Olen itse sellainen, että rakastan ihmisten halaamista ja hiusten pörröttämistä, niin tämä sitten on johtanut joidenkin jätkien kohdalla hieman ongelmatilanteisiin, mutta joskus eräissä bileissä tupakkatauolla kävimme parin jätkän kanssa läpi, että mitä olemme toisillemme ihan keskusteluna, ja tämä raja on kyllä pysynyt todella hyvin!

      Ikävä vain, että muut eivät ymmärrä tätä ystävyyttäni tämän toisen jätkän kanssa. Saan kuulla välillä jotain kaksimielisyyksiä ystäviltäni ja yksi totaalinen idiootti, joka ei vain ymmärrä vihjettä, on koko ajan ihan saamarin mustasukkainen, kun ei vain ymmärrä sanalla sanoen mitään. Muuten ystävyys sujuisi ihan hyvinkin...

    • pasanderi

      Minusta voi hyvin mies löytää naisesta ystävän tai kaverin tai toisin päin. On mulla ollut vuosia nainen/naisia ystävinä ja on toiminut hyvin.

      • A

        Meillä A-Seksuaaleilla ei ole tuota ongelmaa, kun meillä ei ole Pakko Päästä Panemaan. Meidän ongelma on se, että seksuaalit eivät Usko Meitä Olevan Olemassa, vaan kuvittelevat koko ajan jotain ja säheltävät ja Energiaa Menee Paljon Ihan Hukkaan. :(

        Kädestä pitäminen on kivaa ja esim. kerran vuodessa on kivaa halata jotain jonka tuntee hyvin. Voisiko tällainen ehkä teidän seksuaalien mielestä vastata ystävyyttä tai olla korvike sellaiselle? Meillekin voisi olla sitten käyttöä. :)


      • A kirjoitti:

        Meillä A-Seksuaaleilla ei ole tuota ongelmaa, kun meillä ei ole Pakko Päästä Panemaan. Meidän ongelma on se, että seksuaalit eivät Usko Meitä Olevan Olemassa, vaan kuvittelevat koko ajan jotain ja säheltävät ja Energiaa Menee Paljon Ihan Hukkaan. :(

        Kädestä pitäminen on kivaa ja esim. kerran vuodessa on kivaa halata jotain jonka tuntee hyvin. Voisiko tällainen ehkä teidän seksuaalien mielestä vastata ystävyyttä tai olla korvike sellaiselle? Meillekin voisi olla sitten käyttöä. :)

        Ikäni perusteella voin jo todeta ystävyyden säilyneen vuosikymmeniä monien miesten kanssa, osa heistä on kuollut osa vielä mukana elämässä.
        Parhaimmat ja luotettavimmat ystävät olen saanut miehistä. Tietty ensin he olivat nuoria kuten minäkin.
        Kauan sitten eräs heistä sanoi: Hyvää ystävyyttä ei pilata huonolla naimisella. Siitä tiedosta olen pitänyt kiinni.
        minulla on nykyään jopa 30 ja nuorempiakin mies tuttuja jotka kertovat salaisuutensa ja tunnemyrskynsä minulle. Voisin pitää heitäkin ystävänä vaikka välistä puuttuukin yksi ikäpolvi.
        Kyllä se nainen on joka päättää pysyykö ystävyys ystävyytenä, vai pilataanko se sillä naimisella ja tässä en tarkoita avioliittoa.


    • kokemusta ......

      Minä myös kaipaisin ihan vain ystävää tai ystäviä miehistä. Naisystäviä on, siitä ei ole kyse. On vain niin tosi kiva käydä keskusteluja miehen kanssa, syvällisiä, ilman mitään muuta. Nuorempana olikin pari sellaista, mutta ne jäivät, kun mies löysi naisystävän, siis kumppanin. Jostain syystä ne suhteet eivät voineet jatkua. Se on harmi ja jotenkin onkin tunne, että aika vaikea voi olla löytää sellaista miehen ja naisen välistä ihmissuhdetta, joka on vain ystävyyttä. Tai niin voi kahden ihmisen mielestä olla, mutta sitten ne kumppanit eivät ymmärräkään sitä ja niin se päättyy tai jouduttaisiin käymään keskusteluja salaa. Ja sellaisessa suhteessa kuitenkin on niin, että toisen rakkaussuhdetta ei haluta rikkoa.

      Niin se vaan näyttää olevan, toisaalta luulen, että sellaisia ihmisiä kuitenkin löytyy, sinullekin ystävä miehestä, joka vain haluaa ystävyyttä. Se on hieno juttu.

    • YES YES!

      Eniten näissä tänne kirjoitetuista teksteistä häiritsee lähes kaikkien naisten kirjoittama lause "miehet eivät ymmärrä". Mä vastaan tuohon aivan samoin, se johtuu siitä kun NAISET eivät ymmärrä.
      Miehet ovat keskimäärin HUOMATTAVASTI seksuaalisempia kuin naiset, senhän näkee monistakin asioista, kuten prostituutio, treffipalstat ilmaisia naisille, "lahjojen" osto, kaksi naista risteilylle yhden hinnalla - miehet maksaa normaalin lipun yms yms, esimerkkejä on maailma täynnä.
      Jos nainen on seksuaalisesti edes kohtalaisen kiinnostava, oli kyse kenestä tahansa miehestä, hän haluaa pöksyihisi aivan varmasti. Tuota naisen on käsittämättömän vaikea tajuta, miksi sitä pitää silloin kaksinaismoralistisesti väittää toisin. Jos taas ns. "pitää sormensa kurissa", se tarkoittaa lujaa itsehillintää, MUTTA se EI vie pois sitä totuutta, että haluja pöksyihin olisi. On varmasti myös seksuaalisesti haluttomia miehiä, heitä on vain hyvin harvassa, mutta sanoisin pelkkää seksitöntä kaverisuhdetta vastakkaisesta sukupuolesta etsivä nainen löytää vain ja ainoastaan homosta miehestä, joka sinänsä onkin jo "nainen".
      Meidän aikanamme vielä seksi on tietyllä tavalla TABU ja naiset usein pelkäävät leimautuvansa jos hyppäävät sänkyyn liian helposti. Pinnallisia kaverisuhteita, työkavereita, nähdään pari kertaa vuodessa kavereita tai kaverinkavereita - tuollaisia suhteita voi kyllä pitää yllä ilman seksiäkin, mutta ne eivät olekaan sellaisia "oikeita sielunveljeys" kaverisuhteita. Näin se vain on. Naiset haluaa toista ja miehet toista, siksihän me ollaankin erillaisia ihan fyysisestikin. Voitko sitten sanoa "miehet eivät käsitä" tai "naiset eivät ymmärrä". Minusta kumpikaan sukupuoli ei tajua toisiaan.

    • diipadaiba

      kyllä nyt on pikkaisen yleistämistä.. itse olen kyllä samassa tilanteessa naisten suhteen eikä naiset oo oikein nyt seurustelu mieles kiinnostanut.. pikemmiten kaverina. maailmasta löytyy kaiken näköistä maan polkijaa niin ei sitä kumminkaan tarvi olla heti yleistämässä.. katsellaan kaikkia miehiä samalla silmällä. kyllä siinä on peiliin katsomista jos ei löydä kun tuon kaltaisia miehiä. melkein voisi alkaa laulamaan biisiä: " miksi naiset aina rakastuvat renttuihin? "

    • kaksoset

      Jep, Minulla on yksi erittäin hyvä ja ihana miespuolinen ystävä. Voidaan nukkua vierekkäin ja vaikka saman peitonkin alla niin kaikki on hyvin. :) Ja mikä parasta, mies ystävät ei juorua!!

      • mievanna

        niinhän sä luulet...


    • Ystävät on elämä

      ja tosi paljon jakaa mielipiteitä että toimiiko ystävyys oikeesti miehen ja naisen välillä (nimenomaan "vain kaveri" ystävyys). Ku se näyttää olevan niin että joillakin toimii ja joillakin ei. Itselläni ei.

      Eräs keino miettiä asiaa omalla kohdallaan on kysyä itseltään että "haluaisinko jatkaa tätä "ystävyyttä" jos löytäisin itselleni seurustelukumppanin?" (jos siis on sinkku) Voi vähän selvittää itselleen että mitä hakee suhteelta.

      Itselleni ystävyys tarkoittaa jotain mihin olen vasta matkalla parin kaverini kanssa. En hirveästi perusta ajattelutavasta jossa "mulla on vaikka miten paljon ystäviä" tms. Ystävyys ajattelee myös toisen etua ja parasta. Uhrautuu toisen edestä. On lojaali missä tahansa tilanteissa. Tärkeätä on jakaa elämän tärkeimmätkin asiat. Muutenhan toista ei voi todella edes tuntea, ja jos toista ei todella tunne, miten voi olla todellista ystävyyttä?

      Mulla on kapasiteettia antaa tää vaan yhdelle naiselle ja se on sit se vaimo kuhan kohdalle osuu. Sitä ennen pidän kiinni miespuolisista ystävistä mitä Luoja on suonut ja panostan niihin suhteisiin ja nautin ajasta mahtavien naispuolisten kavereiden kanssa :)

    • 25

      Kyllä mä olen onnistunut luomaan monenkin miehen kanssa erittäin hyvän kaverisuhteen. Emmä tiedä, onko se sitten ihmistyypistä kiinni, mutta monet noista miehistä on sanonut mulle että mä oon sellanen "hyvä jätkä" (olen siis nainen). Varmaan johtuu osaksi siitäkin että lapsena pyörin veljeni ja isäni kanssa erittäin miehisissä harrastuksissa mukana. Mutta kun olen "sen oikean" "sydämenvalitun" kanssa niin olen varmaan erinlainen; romantikko, hellyydenkipeä, avuton nainen, heikko nainen;) Ja hänen seurasssaan saan sellainen ollakkin koska suhteen taso on ihan eri kuin näiden miesKAVEREIDEN kanssa.
      Yhden mieskaverini kanssa ollaan kaveerattu jo 10 vuotta, ja muutama vuosi sitten olin hänen häissäänkin, eikä se ollut mikään ongelma, ja miks pitäisikään.

    • Into Isolza

      Ystävyys on silloin ok kun menet aviossa olevan miehen kanssa keskusteluun ja miehen vaimokin on siinä läsnä. Onhan aika outoa, että sua kiinnostaa vain sen miehen ystävyys. Mies on aika "yksiolkinen", kun se näkee kauniin ja hyväntuoksuisen naisen työntyvän luokseen, siinä voikin äkkiä olla muitakin kiihdyttäviä hormooneja kuin keskustelu. Miehen seksuaalisuus on voimakas ja se ottaa äkkiä vallan. Toisin on sitten jos on kysymyksessaä hengellinnen (uskovainen) ihminen, häntä suojaa enemmän Raamatun arvovalta ja pyhä Jumalaa kunnioittava pelko. Joskus myös näissäkin asioissa tulee ylilyöntejä!! Suosittelen eronneelle naiselle ihan tavallisia naisystäviä, joilla on sama tilanne ja bongatkaa sitten yhdessä itsellenne poikakaverit, jotka voivat johtaa parisuhteeseen! Se olikin sitten siinä!

    • hoopo kakkonen

      On paljon ystäviä eli hyvän päivän tuttuja, tosiystävyydelle käy helposti niin , että se syvenee ja siihen tulee tunnetta , joka muuttuu helposti jopa rakkaussuhteeksi!
      Varatun ihmisen ystävyys on usein prisuhdeystävyyttä, siis ollaan pariskuntana ystäviä!

      • outolempiiiiii

        minulla on kaksi miespuolista ystävää, toinen on bi-seksuaalimies ja hänen kanssaan keskustelu käy yleisellä tasolla ja vähän syvemmälläkin, en tunne häneen vetoa millään muulla tavalla. Toinen mies onkin sitten eri juttu, hän on vetoava kaikella tavalla. Olemme kumpikin varattuja ja puolisomme tietävät tästä ystävyydestämme. Heillä on myös vastaava ystävyyssuhde keskenään. Puhumme paljon tämän miehen kanssa kaikesta ja kun näemme, myös halaamme ja suukottelemme. Tunnemme valtavan paljon vetoa toisiimme ja tiedämme että olemme tärkeitä toisillemme. Aika lähellä olemme myös sitä että seksi olisi kuviossa mukana.
        Kuulostaa varmaan oudolta, mutta meillä on kummallakin hyvä suhde tahoillamme, yksi asia jonka olen huomannut tämän miehen kanssa on se että hän selvästi haluaa hellyyttä minulta. Mietin että jos olen ystävä, niin eikö se ole luonnollista myös vastata ystävänsä tarpeisiin? Minusta on...ei se keltään ole pois.
        Läheisyys on välillämme hyvin luonnollista.
        Mietin tässä että voiko olla niin että minulle voi olla kaksi miestä näin tärkeitä, oma ja tämä ystävä mies?
        Oman miehen kanssa menee hyvin eikä ole tarvetta eroon, silti pidän tästä ystävästäni todella paljon.


    • JUST BE FRIENDS!
    • ireknien

      Minulla on monta miespuolista ystävää eikä meillä ole ollut mitään ongelmia. Heitetään vitsiä ja nauretaan samoille jutuille, välillä voisi kai luulla, että minä olen heidän kanssa yksi äijistä. Samalla tavalla me toisiamme koskettelemme kuin mitä koskettelen naispuolisia kavereitani. Minua saatetaaan läimäistä perseelle tai taputtelemme toisiamme olalle, halaamme jne. Ei siinä ole mitään seksuaalista toimintaa.

    • Ja taas kesä!!!

      Minä osaan ainakin olla naiselle ystävä tai kaveri. Seksisuhteet on osattava erottaa muunlaisesta ystävyydestä.
      Mulla on muutama ihan "vain" sähköposti- tai tekstarisuhde naisen kanssa, olemme tosin kasvokkainkin tavanneet. Välimatkoista johtuen tapaamiset ovat todella harvinaisia.
      Eli haluaisinkin saada ystäväksi naisen jonka kanssa vois jutella aivan kasvotusten. Käydä kenties joissain tapahtumissa mihin ei yksin viitsi lähteä.
      Eli postia saa laittaa osoitteeseen: [email protected]
      Katsellaan sitten osuuko ajatuksemme yhteen. Niin ja kasvokkain tapaamista helpottais kummasti se jos et oli kovin kaukana kaakkois-Suomesta:=)

    • Kolli*

      Me miehet olemme luonnostamme parittelijoita. Hyväksy se tai elä ilman miespuolista kaveria. Se ei vain käy päinsä, että naisen kanssa voi olla vain kaveri. Niin se vain on.

      Jokaisella miehellä on taka-ajatuksia ja alitajuisia haluja vaikka eivät sitä myöntäisi. Minä ainakin myönnän, että on ja tulee aina olemaan.

      • A

        Monet ovat sanojen vankeja. En itse esimerkiksi ymmärrä mitä 'ystävyys' voisi tarkoittaa. Monet sitä sanaa käyttävät ja usein kyseenalaistamatta (käytännöllisyyden vuoksi) sopeudun heidän käyttämäänsä merkitykseen, jos nyt sitä edes hämärästi tajuan. Samanlaisia hämäriä sanoja ovat 'platoninen rakkaus' tai 'romanttinen rakkaus' tai monet muut. Rakkaudesta voidaan ihan hyvin puhua niin, että se kattaa nuo kaikki. Oikeastaan noista kaikista eri sanoista kannattaisi luopua.

        Itse puhun aina rakkaudesta, en "ystävyydestä". Käytännössä toteutan ja olen toteuttanut melkein pelkkää seksitöntä rakkautta, koska olen A-seksuaali. Eli en tunne juuri mitään halua tai juuri mitään pettymystä sen suhteen "saanko" vai en. Yleensä ottaen seksi on tylsää ja sitä me A-seksuaalit voimme lähinnä Velvollisuudentunnosta harjoittaa jotakin kivaa naista/miestä kohtaan (joskus harvoin panemme siis väkisin, vaikkei haluta yhtään, tai säälistä esim.). Kuitenkin minulla on kova haku vastakkaisen sukupuolen seuraan, koska olen voimakkaasti heteroromanttinen A-Seksuaali:)

        Koska taas suurin osa ihmisistä on seksuaaleja (tai ainakin kuvittelevat olevansa), niin minäkin olen opetellut jäljittelemään seksuaalien toimintatapoja kommunikoidessani heidän kanssaan. Ilman tätä "feikkausta" on käytännössä tosi vaikeaa yrittää seksuaalien kanssa kommunikoida ja kokea rakkautta (tai "läheisyyttä", mitä sanaa jotkut käyttävät). Tyypillisiä ja hiukan erikoisempiakin seksuaalien toimintatapoja on molempia yhtä helppo imitoida. (Kaikki ne ovat aika alkeellisia reaktioita:)

        Jos siis jotakin otsikon tapaan heteroseksuaalia kiinnostaa "ystävyyssuhde" (seksitön rakkaussuhde) vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin kannattaa ehkä olla pelkäämättä (ja sen takia suuttumatta) meitä A-seksuaaleja kohtaan (eli usein siis pelätä leimautumasta itse tällaiseksi) ja koettaa sen sijaan lähestyä meitä. Tykkäämme olla ihmisien kanssa ja rakastaa niitä. Ylimääräinen plussa: Koska seksuaalisuus on meistä tylsää, niin sellaiset jotka kaipaavat ystävää, eivät samalla ole vaarassa kärsiä mustasukkaisuuden tai syyllisyydentuntojen tai muiden seksuaalien ymmärtämään "romanttiseen rakkauteen" liitettyjen pöhköjen reaktioiden takia.

        Itse olen sukupuolta X ja heteroromanttinen A-seksuaali ja minulla on puoliso sukupuolta Y (ollut viime vuosituhannelta saakka) ja lisäksi sydänystäviä minulla on tänä aikana ollut myös sukupuolta Y ja olen kaikki heidät esitellyt puolisolleni. Meidän A-seksuaalien elämä on vähän työlästä uusien ihmissuhteiden luomiseksi, koska "kaikki muut haluavat aina seksiä" (siis ainakin heidät on saatu uskomaan itse siihen), mutta meillä suhteiden jatkuvuus on aika hyvä sitten kun se seksitön rakkaussuhde ("ystävyyssuhde" kirjoittajan sanoja käyttäen) on joskus onnistuttu luomaan.

        Toivottavasti ei mennyt paljon otsikosta sivuun. Luulen että joku osa noista "ystävyyssuhdetta" etsivistä voi pitää tätä kirjoitusta itselleen hyödyllisenä kuitenkin.

        Mainoksena tässä on vielä yksi tällainen englanninkielinen pitkä kirjoitus rakkaudesta:
        http://treesong.org/Beyond-Platonic-and-Romantic-Love


      • aikuinen nainen

        mietippä vähän enenkun tollasia kirjotat senkin Kolli..jokainen ihminen on oma yksilönsä,,miehissä voi olla tosi hyviä ystäviä naiselle..kokemusta on..


    • mees

      No jos sä haluat kahen kesken olla kavereita miehen kanssa, elikkä käytte vaan kahestaan kaikkialla ilman muita, niin kyllä mä ainakin melkein rakastuisin siinä vaiheessa. Mutta jos vaikka liikkuu vähän isommassa piirissä ja juttelee kaikkien kanssa tasavertaisesti, niin mitään ei pakosti tapahdu.

    • aikuinen nainen

      minulla on ollut mies ystävänä jo 14v.eikä ole syntynyt "iholle tulo ongelmia "joku kerta on halattu ja se on jäänyt siihen.olen pystynyt puhumaan hänelle asioista joista en välitä muille puhua,joten ystävyyttä meihen ja naisen välillävoi olla.

    • eci!

      Mulla on paljon mukavia tyttöjä ystävänä, nättiä ja haluttavaa... mutta samalla olen onnellisesti naimisissa. En ole heihin sekaantunu silloinkaan kun olen ollut vapaana, vaikka ollaankin oltu paljon tekemisissä. No on joskus halattu kun on jotain ahistanu, mutta sen enempi oo ees asioista juteltu. Enkä tyrmää vaikka uusiakin ystäviä saisin. Heistä saa voimia heikoilla hetkillä, jos vaimon kanssakin tulee jotain. Ystävät on vaan tärkeitä.

    • N: 6

      Tuttu tilanne.

      Tykkään kaveerata enemmän miesten kanssa, sillä naisten kanssa ei voi esim. katsoa scifiä, juoda kaljaa ja keskustella uusimmista konsolipeleistä (ainakaan minun tuntemieni mimmien). Olen kaunis nainen (niinq for real) ja jossain vaiheessa äijät tuppaavat käymään hankaliksi. Tosin meikäläisen loistava huumorintaju auttaa selviämään hankalista käpälöintitilanteista niin ettei toinen suotta nolostu liikaa.

    • Mintsku

      Pakko itekin kirjoitella tänne, kun niin paljon on mullakin kokemusta noista miespuolisista kavereista. Tällä hetkellä mulla on tosi ihana miespuolinen kaveri, jonka kanssa voidaan jakaa kokemuksia ja koska ollaan samassa tilanteessa eli sinkkuja niin on mukava yhdessä käydä ulkona ja puida nais- ja miesongelmiaan. Meidän ystävyys alkoi kylläkin pienellä suhteella, mutta kun huomattiin, ettei nyt niin paljon olla kiinnostuttu toisistamme niin jatkoimme pelkällä kaveruudella. En tiedä sitten jos toinen alkaa vakavasti seurustella mitä meidän kaveruudelle käy, koska meillä on kuitenkin ollut vähän muutakin. Sen näkee sitten.

      Mutta näille jotka miettii, että jos miehellä on kavereita niin pitäskö uskoa, että se jää vaan siihen juttelemiseen niin mä en ainakaan ite usko ihan kaikilta miehiltä tätä. Kyllä sillä kaveruus-sanalla usein halutaan vaan peitellä se seksisuhde. Nää nyt kyllä niin riippuu ihmisistä ja suhteista, mutta kyllä sen aistii jos on vähän jotain muutakin. Mutta valitettavaa on, että tosi usein mies haluaa siihen kaveruuteen myös seksiä, läheisyyttä..etc.

    • apostoli mikko

      HEI !
      Ollaanpa nyt ihan rehellisiä...niitä kavereita on vaan niin harvassa, jotka oikeasti ovat himoja vailla !
      Mies on rakennettu sillä tavoin , että hänen on vaikea olla haluamatta...tämä tulee ottaa huomioon
      kaveeratessamme eri sukupuolta olevan kanssa...joko esiliina mukana...siis kolmas ihminen...tai toisen
      puoliso...joka on tosi hyvä juttu ! Mustasukkaisuus on silloin suljettava avoimella keskustelulla pois !

      Itse käytän puolisoani esiliinana seurustellessani eri naisten kanssa...ja OLEMME TOSI HYVIÄ KAVEREITA !
      Avoimmuutta tarvitaan juuri sen tähden, että voimme puhua myös seksuaalisista asioista toistemme
      kanssa ...tämä ei kyllä sitten kaikkien kanssa onnistu...joten olkaa varovaisia, ettei teitä ymmäretä
      väärin ! Käytän termiä "peilata" mies-näkökulmaa naiselle...nainen ei voi tätä tehdä....toiselle naiselle !

      Himosta löytyy Sanasta mm.1 Moos.3:16...Ja vaimolle Hän sanoi : Minä teen suuriksi sinun raskautesi
      vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia ; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua
      vallitseva. Tämä sanahan tuli Herralta Eevalle sen jälkeen, kun he olivat langenneet syntiin...!
      l.tämä sama himo on hallitsemassa myös naisten "taka-ajatuksina"...niistä vain ei puhuta...!

      • lyuyuyl

        Hiattaako se jos välil kiksauttaa kaveria.voihan kaveri olla silti


    • GAVEMAN

      HOMOPOIKIA KAVERIX-HETERO HALUAA AINA AINA AINA TUSSUA-MUUTEN TÄÄ MAAILMA PYSÄHTYIS SE ON LUONNON LAKI

      • -----------

        Vapailla ihmisillä onnistuu kaveri suhteet parhaiten,mutta jos toisella on puoliso ei kaveruus tahdo toimia sentakia kun puoliso epäilee että vastakkaista sukupuolta olevan kanssa harrastetaan seksiä,vaikka näin ei asia olisikaan.Ittelläni 11vuotta ollu naispuolinen ystävä,jonka kanssa ei seksuaalista kanssakäymistä,hän kylläkin naimisissa,mutta miehensä hyväksyny sen eikä oo mustis,koska minä kumminkin olin ystävä hänen vaimolleen ennen kun he tutustuivat.


    • vbmm

      Oma mies tuppaa tekemään tuota koskettelua sukulaistytölleen aina, siis AINA kun olemme jossain kyseisen neidin kanssa (siis hieromista ja hellää törkkimistä nje.) Ottaahan se pannuun kun kyseessä on meitä pari vuotta vanhempi todella kaunis nuori nainen mutta luulen että poikaystäväni vain haluaa jotenkin lähentää heidän suhdettaan kosketuksella? (tai yritän vain heikentää mustasukkaisuutta tällä ajatuksella...en tiedä) jos et itse tee aloitetta niin ota hieronta tarjoukset vain ystävällisyyden osoituksena. (: tästä tuskin on edes apua mutta kun oma varattu mieskin koskettelee naispuolisia ystäviään niin kai se on vain joku miesten juttu. tai sitten oven vain sinisilmäinen idiootti jota petetään. who knows...

    • ystävyys1!!!

      Kyllä se on mahdollista,mutta me miehet ehkä ajattelemme toisella tavalla ja kyllä se on totuus,että
      on vaikeaa löytää pyytentöntä ystävää miehestä.

      No älä heitä kirvestä kaivoon..Kyllä niitäkin löytyy.Mutta tee heti selväksi,että haet pelkästään ystävää.

      Jos haluat,niin nyt tiedän sinun hakevan pelkästään ystävyyttä ja kanssani se onnistuu.

      Olen 39v mies ja ollut saman naisen kanssa n.19 vuotta.Meillä menee hyvin ja en tarvitse seksiseuraa,
      vaan mukavan naispuolisen ystävän(vaimonikin hyväksyisi tämän).Minulla on vaan näitä miespuolisia
      kavereita, joten kaipaisin monesti naispuolisen näkökantaa moniin asioihin.

      Nyt ihmettelet miksen vaimoni kanssa puhu kaikesta,mutta totuus on se,että tietyissä asioissa olisi mukavampi rupatella kaikkea maan ja taivaan väliltä nimeen omaan vieraan ihmisen kanssa(naispuolisen).

      Muuten ne voivat näkyä meidän aviovuoteessamme,eli omalle vaimolle täytyy olla tarkkana ,mitä suustaan
      päästää (ymmärrät varmaan).

      mailaa [email protected] (jos kiinnostaa)

      • ....

        "ajattelemme toisella tavalla"

        Sinua en nyt tarkoita vaan muita miehiä ennemminkin. Siihen ei ole mitään selitystä "ajattelemme toisella tavalla", koska ihmisen pitäisi ajatella monelta kannalta.


      • ystävyys1!!!!!!!!
        .... kirjoitti:

        "ajattelemme toisella tavalla"

        Sinua en nyt tarkoita vaan muita miehiä ennemminkin. Siihen ei ole mitään selitystä "ajattelemme toisella tavalla", koska ihmisen pitäisi ajatella monelta kannalta.

        No niin pitäisi,mutta suurin osa ei ajattele "monelta kannalta",koska miehillä on tämä testosteroni,
        joka vaikuttaa kaikkeen.Usko se.

        Itselläni ei ole vaikeutta olla uskollinen vaimolleni,koska rakastan häntä ja hän minua.

        Seksiä saan tarpeeksi,joten en halua muuta kuin naispuolisen ystävän!!!!


        Ystävällisin terv.nortel


      • ....
        ystävyys1!!!!!!!! kirjoitti:

        No niin pitäisi,mutta suurin osa ei ajattele "monelta kannalta",koska miehillä on tämä testosteroni,
        joka vaikuttaa kaikkeen.Usko se.

        Itselläni ei ole vaikeutta olla uskollinen vaimolleni,koska rakastan häntä ja hän minua.

        Seksiä saan tarpeeksi,joten en halua muuta kuin naispuolisen ystävän!!!!


        Ystävällisin terv.nortel

        Testosteroni on pelkkä selitys. Yksilö määrää lopulta mitä ajattelee kaikesta elämässä tai ajatteleeko pelkkää omaa napaa vai pystyykö ajattelemaan muidenkin kannalta. Älykkyyttä täytyy edes sen verran olla.


      • .....!!!
        .... kirjoitti:

        Testosteroni on pelkkä selitys. Yksilö määrää lopulta mitä ajattelee kaikesta elämässä tai ajatteleeko pelkkää omaa napaa vai pystyykö ajattelemaan muidenkin kannalta. Älykkyyttä täytyy edes sen verran olla.

        Olet oikeassa,mutta osittain totuus on kuitenkin näin.

        Kyllä itse jo ajattelen muidenkin kannalta asioita,mutta voi itku se nuoruus ja hulluus!

        Silloin ajattelin vain omaa napaani ja tein kaikenlaisia tempauksia,mutta nyt kun ikää on jo peräti
        39v,niin arvostan elämästä ystävyydestä paljon enemmän.

        Ei tarvitse miettiä mikä on oikein tai väärin?Oppirahat tuli maksettua,mitä ihmis-suhteisiin tulee....

        Ja jokainen miettiköön omalta osaltaan tätä asiaa ja kuitenkin uskon,että loppupeleissä älykkyys,rehellisyys hyväntahtoisuus vie voiton!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(en tiedä,mutta toivottavasti).


        Ystävällisin terv.nortel29


    • ihmettelevä.

      Mikä miehille on ystävyydessä niin vaikeaa, jos nainen haluaisi ystävyyttä. Eri asia jos olisi oikeasti kiinnostunut naisesta.

      Tosin naisiin ystävinä on vielä vaikeampaa tutustua, kun ei kukaan sitä halua ystävyyttä - onko jo valmiit kuppikunnat tai onko yksin kivempi. Luulisi olevan yksinkertaisempaa tämä elämä. :) Mutta kilpailuko sen sitten tekee.

    • avokado8177

      Itselläni on monta naispuolista ystävää joiden kanssa tosiaan olen vain ystävä. Yksi tosin on sellainen josta voisin olla muutenkin kiinnostunut mutta hän seurustelee. On myös totta että miehen on vaikea mennä naiselle puhumaan muuten vain koska lähes kaikki todetaan iskuyrityksiksi, toivottavasti löydät jonkun hyvän ystävän, oli hän mies tai nainen.

    • etsimistä

      heips!itselläni om monta miesystävää ja olen onnellinen naimisissa oleva nainen.Osa ystävistä yritti ja ymmärsi ystävyyden joksikin muuksi,mutta,kun ystävyys loppui samantien,niin osa haukkui huoraksi ja naiseksi joka kiusaa miehiä,Osa tuli pyytämään anteeksi ja sanoi ymmärtävänsä ystävyyden merkityksen.Viimeksi kaksikuukautta sitten minusta tuli ylpeä kummitäti yhden miesystäväni lapselle.(vaimon kanssa käyty usein shoppailemassa yhdessä.)Ei ystävyys miehen ja naisen välillä tarkoita seksiä tai aviopuolison pettämistä.miehelläni on myös naisystäviä eikä asia haittaa minua ollenkaan.Jos pettämisiä tulee,niin liitto päättyy molemmilta siihen.Luottamus täytyy olla,muuten ei avioliitossa voi olla,ainakaan onnellinen.Välillä ollaan isossa porukassa esim.mökillä tai jonkun takapihalla grillijuhlia viettämäsä.(me pariskuntana ja muut ystävät pariskuntana.)joskus tulee ongelmia aviovaimojen kanssa,muta he kaikki ovat ymmärtäneet,että minulla on oma mies enkä toista halua.Kyllä ystävyys voi olla mahdollista naisen ja miehen välillä.Yhden miesystävän kanssa kävimme kaksin ostamassa joululahjat omille puolisoillemme.älä menetä toivoasi!TSEMPPIÄ!

    • kehittyväkö

      Hei vaan,

      miehenä en vielä ole pääsyt olemaan v a i n ystävä naiselle, jota kohtaan on eroottisia ajatuksia.

      Kaiketi nainen, jota ei halua. voisi olla ystävä.

      On vaikea puhua pelkästään ystävänä, jos ajatuksissa haluaa jalkojen väliin ja suutelemaan.

      Varsinkaan ex-kumppanin kanssa en voi olla vain ystävä ennenkuin rakastuminen on ohi tai kohteena on toinen.

    • virheitä22

      olen itse eronnut pitkästä liitosta avo sellaisesta 3 v sitten mutta ero on kyllä ihan sanan helinää. elämä on julma mua kohtaan mut tajusin kun kaveri kääntikin sen niin et olen itse julma itseäni kohtaan kun annan ex tetaroida elämääni ja en voi nauttia täysillä mistään. mutta se siitä ja on ollut suhde mieheen joka jo heti eka kerralla vei mut sänkyyn ja ehkä se antoi väärän kuvan musta. enyt 2 v olaan tunnettu ja tämä mies vieläkin vaikka olen tehnyt etäisyttä vaikean oman elämäntilanteeni takia selväksi että aina kun tavattiin tiesin vaikka oltiin sovittu että ajellaan vaan ja jutustelaan esim kesällä nin aina se viimeinen lause et mitäpä jos kävästään siel hänen kämpilään.... ja sitähän se sit on. pano ja tyyliin sit voikin taas olla muutamia viestejä ja nyt olen tehnyt selväksi itselleni et kun ei muuta niin antaa olla. viestejä kyllä satelee et tavattas... on se kyllä kumma tää miehen ystävänä oleminen. itse kyllä kaipaan juuri kosketusta. halausta. lähellä oloa mut siihen se voisi jäädäkin

      • dumba

        En jaksana lukia koko kettinkiä, kun totesin heti, että edes miehet eivät ole keskenään ystäviä, vaan kavereita ja hyviä kavereita. Mulla on paljonkin miehiä kavereina; he ovat myös mieheni kavereita. Jos mieheni ei ole kotona ja he sattuvat pistäytymään, voin ihan hyvin keittää kahvit ja turistaan niitä näitä. Ja oli mulla miehiä kavereina sinkkuaikanakin! Mutta se johtuu siitä, että on yhteinen harrastus, toi prätkäily, ja sen tiimoilta voi kaveerata kaikenmoisten ihmisten kanssa! Ja opiskeluajoilta on säilynyt miespuolisia kavereita.


    • kauhutotuus

      Käsitys on tullut että kaikki suomalaistenkin ihmissuhteet ovat typistyneet kaavoihin joita on jo vaikea ymmärtää, kommunikaatio ja vuorovaikutus ihmisten välillä puuttuu yleensä kokonaan ja kukaan ei lähesty sen takia toista sukupuolta ajanviettotarkoituksella ystävyyttä harrastamaan vaan pelkästään tositarkoituksella naimista lasten tekoa naisen henkisen murhan loppuunsuoritusta varten joka siitä seuraa.
      Kaikki ovat yksin koko elämän ajan vailla seuraa ja kommunikaatiota tai oikeanlaista ystävyyttä ja jos joku lähestyy varattuja henkilöitä näiden kumppani suuttuu ja ottaa heti eron koska puoliso on vain heitä varten vain heidän seuranaan kuin vanki koko lpppuelämän eikä kellekään parille suvaita ystäviä eri sukupuolista ikinä. Järjestelmässä on jotain pahasti vialla tällä tavalla.

    • oiujhygtfr

      Hahaahaaah! Ei voi! Ämmät on aina vonkaamassa jotain, jos ei muuta niin toisten miehiä. Kyllähän tuo tiedetään! Turha yrittää selittää mitään "ollaan vaan ystäviä" tms. skeidaa! Vähintään ne haluaa autokuskin, remonttimiehen, ja sitten jo vähän enemmänkin. Tai sitten ne on jotain outoja jotka eivät edes saa miestä vaan yrittävät ns. tyttöystävilleen vaan esittää että heilläpä onkin poikakaveri!
      Ei voi olla pelkkiä ystäviä. Valetta ja pelkkää pajunköyttä koko lässytys!

      • tavallinen tytskä

        :D Mulla on useamman vuoden ollut todella hyvä miesystävä, siis todellakin ystävä isolla Y:llä. Voimme puhua kaikista asioista, ihan tyhjänpäiväisestä, tunteista, mietteistä, uskosta, kaikesta. Tiedän että miehellä ei ole tunteita minua kohtaan ja hänen mielessään olen vain pelkkä ystävä. Ulkonäössäni ei ole missään nimessä vika, olen nätti ja hyvässä kunnossa jne. Luonteestanikin hän tykkää, olenhan hänen mieluisin juttukaverinsa ja sydänystävänsä :) Mies on siis se, jolla ei ole tunteita ja jonka puolesta voisimme olla pelkkiä kavereita.

        Itse kuitenkin olen ensisilmäyksestä lähtien unelmoinut miehestä muuta. Haluaisin nukkua hänen vieressään, mennä naimisiin, hankkia lapsia ja elää vain hänen kanssaan loppuelämäni. Tunteeni olen kuitenkin vuodet pitänyt piilossa, enkä usko että miehellä on hajuakaan niistä. Tuntuu että nyt alkaa olla jo helpompi olla itkemättä miehen uusien naisystävien tai naisjuttujen takia ja suhtautua neutraalimmin niihin asioihin, mutta mielessäni pyörii silti lähes kokoajan ajatus siitä että hän voisi olla mieheni. Toivottavasti ajatus joskus lakkaa pyörimästä päässäni ja voisin elää normaalisti ja huoletta, koskaan en kuitenkaan aio tunteitani paljastaa miehelle.

        Tiedän miesystäväni jutuista että hänen on ollut todella vaikea saada naispuoleisia kavereita, kaikki aina ihastuvat häneen. Ja miten voisikaan olla ihastumatta, täydellinen pakkaus sekä sisäisesti että ulkoisesti. Kerran sitten menin leikilläni lupaamaan että hän voi olla huoleti, että en koskaan ikinä tule tunnustamaan hänelle mitään sellaista ja hän oli helpottunut. En raaski tuottaa hänelle niin suurta pettymystä, raukka kun luulee että naisista voi saada pelkän kaverinkin.. Ai niin, olihan hänellä pelkkiä kavereitakin. MUTTA. Niissä tapauksissa tämä miesystäväni oli itse halunnut suhteilta muuta.

        Uskon kyllä siihen että mies ja nainen voivat olla ystäviä(olenhan minäkin parhaan ystäväni kanssa vaikka omien tunteiden hillitseminen onkin äärettömän vaikeaa), jos nimittäin toinen osapuoli on yksinkertaisesti ruma/läski/epämuodostunut/vammautunut/muuta vastaavaa. Tai jos toinen osapuoli haluaa ihan normaalinnäköiseltä normaalilta ihmiseltä pelkkää kaveruutta, se toinen osapuoli haluaa enemmän. Aina se menee niin.

        Löytäisi vain jostakin samanlaisen miehen kuin ystäväni, mutta sellaisen, joka ei ole täysin neutraali minua kohtaan :(

        Kiitos jos jaksoit lukea :) P.s. Poikkeus tietenkin vahvistaa säännön, kyllä niitä ystävyyssuhteita miesten ja naisten väliltäkin varmasti löytyy, etenkin jos ystävyksillä on suuri ikäero.. tai sitten pelkkiä kaverisuhteita.


    • dalida

      Mulla on ystäviä miehiä sekä naisia..mutta jokunen näistä mies ystävistä on ymmärtänyt ystävyyden väärin,,siis juuri tätä hinkkaamista kädestä pitämistä,,suutelua suulle,,yms..ärsyttää....sitten jos mennään yhdessä johonkin viihteelle,,niin jos minä haluan tanssia tai jutella toisten miesten kanssa ja kenties tutustua,,niin eikös vaan ystävä yritä estää...mies siis pitää naisen yleensä daaminaan sen illan,,nainen ei saisi tehdä juuri mitään,,,mutta onpa joskus sattunut,että tämä mies ystävä yrittää saada mustasukkaiseksi minut...heh heh...mutta tosi oikea ystävä ymmärtää,,mitä se ystävyys on...Minä luulen niin,että tällaiset miehet jotka yrittävät omia ystävän itselleen vaikkapa illan ajaksi,kun yhdessä ollaan vaikkapa menopaikassa,,niin tällaisilla miehillä on heikko itsetunto.

    • Kyynisyyden kuningas

      ...se vaan on, että ei ole helppoa kummallakaan puolella. Minulla oli lehti-ilmoitus jossa etsin naisystävää. Tuli vastauksia muistaaksen 8 kpl. Toinen toistaan viksumpia. Kyllä naiset etsivät ystävää....aluksi. Niin minäkin. Ja miksikäs ei. Sillä on ihan oikein, että ystävyydellä alkaa suhdetta luomaan. Mutta pitää antaa mahdollisuus myös sille, että tuon ystävä voikin olla sellainen, että olisi ihan mielenkiintoista tutustua häneen syvällisemminkin. Sama sääntö naisella kuin miehellä. Elämä on haitaria. Sinäkin voit muuttua suhteessa; jopa kaivata aluksi ystävyydessä olevaa suhdetta mutta sitten alkaa sielussasi halu seurusteluun.

      Mies on hiukka aina sellainen optimisti: " Jospa....." Siis toivoo että ystävyydellä alkava suhde tulisi kiinteämmäksi. Ja kyllä mies on usein aika hätähousu. Hän voi alkaa ihan vilpittömästi ystävyydellä - mutta kun on mies niin joskus jopa tulee muitakin ajatuksia mieleen.

      Mutta ole huoleti, sama pätee naisiin.

      Minulla on sellaisia hyvän päivän tuttuja (naisia) jonka kanssa voi rutista avoimesti jopa seksistä. Mutta on kyllä Gilimanzaron-varmaa etten alkas seurustelemaan kenekään kanssa.

      Olemme varmaan suht samassa tilanteessa. Erosin n. vuosi sitten parin vuoden suhteesta. En kerta kaikkiaan jaksa edes ajatella seurustelun alkua pimun kanssa. Ei vaan jaksa ja on mennyt usko naisiin. Ei ole hyvää ollut eikä tule. Mutta nainen vain kaverina on usein mielessä. Olisi ollut täällä lehtihaun pohjalta ihan hyviä ehdokkaita, mutta lopulta ajattelin että olkoot. Ei jaksa paneutua. No ehkä sitten joskus...

      Turha on etsiä enkelinaisia tai -miehiä. Olemme vain ihmisiä. Kukin raato omalla tavallaan.

    • Rock-79

      Kysymys aloittajalle ja kaikille muille naisille jotka haluavat nimenomaan miehen hyväksi ystäväksi: MIKSI?

      Mikä on motiivinne yrittää tehdä juuri miehestä tuota ystävää?

      Turha vetää esiin "jos toinen vain on niin kiinnostava / hyvä tyyppi" korttia. Olen huomannut, että monet naiset, mm. ketjun aloittaja, haluavat tietoisesti ja nimenomaan miespuolista ystävää. Selittäkää miksi.

      • tavallinen tytskä

        Olen nainen ja voin ihan rehellisesti sanoa etten halua miehistä pelkästään ystäviä, en halua mitään ystävämiehiä, naurettavaa. Yksi sellainen minulla tosin on kun mies ei halua enempää. Mutta etsin miehistä elämänkumppania, suhdetta jne..

        Hyvänpäiväntutut/kaverit on eri asia. Sellaiset, joiden kans voi mennä kahville tms mutta ei sellaiset ole ystäviä. Ne on kavereita ja sellasia kaikilla on sen sellasta sukupuolta, väriä, muotoa ja kokoa. Kavereita toki otan vastaan millaisia tahansa, miesten kanssa läppäkin lentää yleensä paremmin. Mutta miesystävistä puhuminen on mielestäni potaskaa. Miksi kukaan nainen erityisesti miehestä haluaa ystävää? Itse ainakin otan sellaisen miehen jonka kans voi olla myös ystävä, sitten kun satun sellaisen löytämään. En ajatellut ottaa pelkkää panopukkia ja sitten tulla vinkumaan suomi24:ään että haluan miesystävän kun oma mieheni on niin aasi ettei sen kans voi puhua mistään.

        Ei tässä ollut nyt päätä eikä häntää eikä jutun pointti takuulla tullut selväksi mut joo.


      • tavallinen tytskä

        Tosta kysymyksestä tuli mieleen että monet naiset kehuskelevat sillä miten heillä on niiiin paljon miesytäviä ja miten heidän kanssaan voi tehdä sitä ja tätä. Sitten mukaharmitellaan että voivoi joka toinen niistä on ihastunut muhun, mitäs nyt :O

        Ehkä ne naiset, jotka haluaa nimenomaan miespuolisia ystäviä, haluavat niitä nimenomaan kerskaillakseen ystävättärilleen? Itse en siis kuulu siihen porukaan jotka haluavat miehistä vain ystäviä. Täyttä sontaahan se on että joku nainen ja mies haluaisivat toisistaan pelkkää ystävyyttä täysin vilpittömästi, ellei kyseessä sitten ole juuri se läskikauhearuma-tapaus.


    • No jaa... Panemiseksihan se aina menee :)

    • mie1102

      Voi olla kavereita jos ei ole hetero/bi mies

    • höpö höpö...

      naisena vastaan tohon ett kyll mies ja nainen voivat olla ystäviä ilman mitään seksiä tms. itselläni oli nuoruudessa useampia "poikakavereita"(vain ystäviä) ja itse ainakin huomasin että heihin pystyi luottamaan paremmin ku tyttökavereihin. Kaikki mainitsemasi fyysinen kanssakäyminen oli mahdollista,käveltiin jopa käsi kädessä rannalla,juteltiin ja se oli siinä,ei yhtään enempää! Toivon todella että löydät jonkun mies puolisen ystävän koska mielestäni parempaa ja luotettavampaa ystävää ei ole! En halua mollata naisia ystävinä mut niin se vaan on =D itse seurustelin tuolloin vakavasti muuta silti aikaa riitti kavereille eikä silloinen miesystävänikään hirveetä meteliä asiasta nostanu =)

    • Jandeera

      Ihan kuin olisin lukenut omaa tarinaani. Todella upeeta huomata, etten ole ihan ainoa, joka ajattelee tosta asiasta samalla lailla. Ajattelin jo, että olen jotenkin poikkeava, hienoa, että kirjoitit asiasta. Olen itsekin asumuserossa, enkä olisi kiinnostunut muuta kuin ystävyydestä, koska edellisestä liitosta jäi vähän huonot perimät.

    • vaakaimmeinen

      Kyllä nainen ja mies voi olla ystäviä, kirjoitan kokemuksesta, itselläni on monia miespuolisia ystäviä,heitä on kertynyt vuosien varrella erilaisten yhdistystoiminnan piiristä. he ovat olleet ja ovat edelleen reiluja kavereita,joihin voi luottaa.

    • fghjkjhgf

      Mitä mieltä te olette, pitäisikö pyörä keksiä uudestaan? Toivon asiallisia vastauksia.

      Sinussahan ei ole mitään vikaa, vaan muissa. Näin se menee.
      Ei ystävä voi hieroa hartioita missään tapauksessa luonnotontahan se olisi.
      Kysykää vaikka Karpolta.

    • Tosi_mies_

      Anna pillua ja lakkaa vinkumasta!

    • NN-87 -87

      Mulla on ainakin enemmän miespuolisia kavereita kuin naispuolisia..
      Yksinkertaisesti siitä syystä että tulen paremmin miesten kanssa juttuun, eivät jaarittele turhanpäiväisyyksistä yms.
      Harvoin kohdalle osuu mies, jolle riittää pelkkä ystävyys, paitsi silloin ku seurustelin, miespuolisia kavereita oli varmaan pari tusinaa. Joskus sellaiseenkin kyllä törmää.
      Itse kaveeraan paljon mielummin miesten kanssa, koska olen kai jonkunlainen "poikatyttö".
      Harmi että nii usein miehille ei riitä pelkkä ystävyys...

    • marianne102

      vaikka ehkä vaikeampi löytää? itselläni on hyvät kokemukset, kaksi parasta ystävääni ovat molemmat miehiä. minulla ikää 23, ja ystäväni ovat 22 ja 36. tavannut molemmat n. 5 vuotta sitten lukioaikoina. ennen asuttiin samalla paikkakunnalla mutta nyt yliopiston takia olen muuttanut, silti yritetään tavata joka toinen kuukausi ainakin. ei ole kummankaan kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia tai väärinkäsityksiä, tein alussa heti selväksi että haluan vain ystävyyttä. seurustelukumppanille tämä onkin sitten ollut vaikeampaa ymmärtää. entisen jätin suoraan siitä syystä ettei hän ymmärtänyt asiaa vaan luuli että vierailujen aikana tapahtuu jotain, siis hän ei luottanut minuun ja näki punaista tavatessaan jomman kumman. minulle aito ystävyys on tärkeämpää. nykyinen míeheni onneksi tajuaa asian, oli hänkin alussa mustasukkainen mutta tulee nyt hyvin toimeen kummankin kanssa. heistä ei ole tullut enempää kuin tuttuja mutta hyvä niin. minun ystäviänihän he alunperin ovatkin :)

    • ippu2

      Itse olen yh isä ja täysin kypsä tällähetkellä mihinkään suhteeseen. olisi kuitenkin tosi hienoa, että olisi nais YSTÄVÄ, ilman että kokoajan tarvitsisi miettiä panemista ym.. shittiä..,,.,


      Tajuan tosi tarkkaan mitä ketjun aloittaja tarkoittaa. Ystävyyttä. Se tuntuu olevan useimpien täällä olevien käsittämätön termi.

      Ketjun aloittaja , olet tervetullut elämäämme, isä ja kaks tyttöä, ystävänä.

    • tasapuoluinen

      Olen aviossa 5 ystävä naista .enoo eenokki niinkun joku tuleetituleeraaman se sillä heitän kanssa pystyy puhumaa.

    • x

      Kyllä mies ja nainen voi olla vaan ystäviä...aianakin toivon niin...minulla taas on kokemuksia naisten omistushalusta...heti kun tavataan halutaan ottaa toinen omaksi :-( ... mutta jos ystävän haluat niin kirjoittele [email protected]

    • A

      Ei voi olla kiva mies, jos ei ymmärrä, että haluat olla vain kaveri. Oikeasti kivoja ja ymmärtäväisiä miehiäkin on. Unohda tämä kaveri ja odottele uutta oikeaa ystävää. Hyvää kesää ! T. A

    • SinikkaH.

      Monenlaisia vastauksia oli ketjussa,mutta joo en usko,että mies ja nainen pystyy olemaan vain ystäviä.Kyllä se niin on,että aina jompikumpi alkaa toivoa enemmän.Se on luonnonlaki.Mutta jos se joiltakin onnistuu,hyvä niin.
      Mulla oli yks miespuolinen ystävä.Aluks menikin ihan ok,mutta sitte alkas se vonkaaminen.Mä katkasin välit.Ihana ihminen kertakaikkiaan ja oli helppo jutella kaikesta jne.Mutta mä en vaan halunnu enempää.Mies ei herättäny mussa seksuaalisia tuntoja enkä niin halunnutkaan.Mutta hän alkas haaveilla minusta.Minä en kestäny.Mies toivoi,että olisimme kuitenkin ystäviä,mutta se oli liian hankalaa.Varsinkin,kun hän ilmaisi olevansa todella rakastunut.Ei sellaisen kanssa voi olla ystävänä.Sehän on toisen kiduttamista.

      • A

        Kiduttamista se on pelkästään niille, jotka oikeasti haluavatkin seksiä, mutteivät tunnusta sitä itselleen eikä toiselle. Mutta idea on siinä, etteivät kaikki sitä halua.

        Oletko muuten varma, että se kohdallesi osunut oli vonkaamista? Jos halusitkin itse muttet tunnustanut asiaa itsellesi?

        En näe tuossa mitään kidutuksen aihetta miehen kannalta, jos hän kerran ilmaisi haluavansa seksittömän suhteen (oli sen nimi sitten mikä tahansa, ystävyys tai rakkaus).

        Toivottavasti opitaan olemaan rehellisiä ja avoimia itselleen ja muille.


    • PIA33 Olis

      Huh huh, mitä p-jauhantaa.. Onneksi suurin osa naisista tajuaa nuo vanhat iskuyritykset.. Jotkut miehet ei tajua sitäkään, jos ihminen haluaa elää yksin.. Miten yksinkertainen asia on joskus vaikeasti ymmärrettävää? Olisiko vinkkejä, miten mies tajuaa, että vaikka nainen on yksin, ilman parisuhdetta, niin haluaa olla ja se on tietoinen valinta!!!

    • ystävän..

      Sellainenkin mahdollisuus on olemassa, että rakastaja (rakastettu) on erikseen ja luotettava ystävä erikseen, johon voi turvautua kaikissa tilanteissa,,ei tarvitse olla "eroottista latausta" välillä, selainenkin on mahdollista, , voi olla varattu tai vapaa, ei se ystävyyttä riko .

    • onneton 4

      kunnon ystävyys on parasta ilman millaisia lähentelyjä. ihmisten päät ovat vain kääntyneet seksiin valitettavasti
      kunnon ystävyys ei ole seksiä naimista vaan aivan muuta
      aurinkoista lämpöä sydämmeesi ja onnea kunnon ystävyyden etsinnässä

    • normilintu

      Minulla on niin mies- kuin naispuolisia ystäviä ja riippumatta siitä olenko itse varattu vai vapaa. Mies ja nainen voivat todella olla ystäviä, mutta silloin siitä jää kaikki ylimääräinen fyysinen pois - korkeintaan halaaminen sallittu.

      Tosin miesten kanssa pidän sen fyysisen etäisyyden myös omalta osaltani ja voisin kyllä kieltäytyä ns. hierontaehdotuksista tietyin poikkeuksin. Yksi miespuolinen ystäväni oli toiselta ammatiltaan hieroja ja hänen luonaan kävin hierottavana eikä siihen todellakaan liittynyt mitään seksuuaalista vaan ammattimainen hieronta.

    • rl1234

      Olen sama mieltä että naisten ja miehen välillä ei ole ystävyyttä kun miehet pyrkkivät suutella ja mennä sänkyy jopa tutustumalla trefissä. Ikävä juttu...

    • Miun Mielestäin

      Niinhän se tomii kuin mikä muukin, sovitaan säännöt millä edetään, kunniotetaan ystävää ja sopimusta. Ei se sen vaikeampaa ole. Minulla aninakin ystävyyssuhde vastakkaiseen sukupuoleen toimii, eikä sitä ole tarvetta seksillä korostaa. Jos seksi alkaa ystävyyssuhteessa kiinnostamaan niin siitäkin voidaan keskustella ja sopia. Turhaa mussutusta ja evoluution taa hakeutumista jos alkaa liha meneen hengen yli, ihan vaan oma tahto ja itsensä tunteminen riittää takaan onnistuvan ystävyyden.

    • rl1234

      Ikävä että kaikilla on eri mieli ystävyydestä... Oh-hoh! Pitäisi kunnioita sana "YSTÄVYYS"!!!

    • no

      mulla ei oo koskaan ollu yhtään miespuolista ystävää. Kerran yläasteella luulin, että mulla ehkä ois kun yks poika lyöttäytyi meidän neljän tytön messiin pitemmäksi aikaa ja oli kivaa siinä naureskella. Mut sitte mulle tuli viesti: alakko seurusteleen. Vastasin tietysti, että "en" ja sit se poika ei enää halunnut edes jutella mulle. Voi P että olin pettyny!
      Kaikki miehet joiden kanssa oon lähemmin tutustunut on olleet multa jotain vailla tai alkaneet mahdollisuuden tullen hiplaamaan. Ja minä olen taas saanut surukseni pettyä.
      Miehet on mutkattomampia kuin naiset ja ihan kivaa juttuseuraa, mutta ei niistä kaveriksi oo ainakaan mulle. Onkohan niin että miehet ei tarvi naispuolisia ystäviä, niillähän on niitä miesystäviä ihan tarpeeksi, ja naisten ajatuksenjuoksua on kuulemma välillä vähän vaikea ymmärtää. Ja miehethän ajattelee seksiä paljon enemmän kuin naiset! Nainen jonka kanssa haluaa olla vaan ystävä on niin ruma että sitä ei huvita panna?
      Ja sit nää EX-jutut. Mun mielestä EX on niiiin EX, eikä mikään kaveri! Yhellä mun exällä oli paljon naispuolisia "kavereita" ja se teki mut hulluksi mustasukkaisuudesta silloin aikanaan. Mun mielestä kaveruuteen ei kuulu flirttailu, koskettelu, halailu, tai "kavereiden" yölliset soitot, joissa ne vaatii mun poikaystävää jättämään mut. Ja sit kun oon vihdoin kovalla vaivalla päässy eroon tästä jätkästä niin se kehtaa soittaa mulle ja väittää että mehän ollaan nykyään kavereita! Kyllä ei varmaan olla! Mun käsitys kaveruudesta on ihan erilainen.
      Minun ystäväni ovat luotettavia ja mukavia (=LAADUKKAITA). He ovat ainoastaan naispuolisia (ei haittaa yhtään) ja useimmat monivuotisia.
      Miehet on miehiä ja naiset on naisia, niin se vain menee! Sen verran olen oppinut että en enää edes kuvittele jonkun miehen haluavan olla vain ystäväni.

    • -tavallinen mies-

      Minulla on muutama naisystävä. Joidenkin kanssa olemme paneskelleet mutta kaikkien kanssa ei.
      Ystävyyssuhteet toimivat erinomaisesti. Samoin työpaikalla. Joidenkin työkavereiden kanssa on temmelletty sänkyhommissa kurssi- ja työmatkoilla mutta ei se ole työkaveruuteen mitenkään vaikuttanut.
      Enemmän minulla on naisystäviä ja kavereita kuin miespuolisia. Jotenkin se vaan on silleen sattunut.
      Vaimokin on.

    • No miksei nainen voi olla ystävä miehelle? ja tai toisin päin myös. Tunnen monta miestä jotka olen saanut ystävikseni tietokonekurssien kautta joita siis "Työkkäri" järjesti. Olen edelleen yhteyksisssä heihin ja vaihdetaan "Maailman-menon-kuulumiset." Ei sen aina tarvitse olla mitään "pintaa syvemmälle-touhua." Toki moni saa ystävän pikkuisesta miehen alusta myös jo esikoulu iässä. Ei se haittaa vaikka olisi ystävä vielä 100-vuotiaana. Tärkeintä rehellisyys ja eri asiat huomioon ottava. Ei kaikki miehet ole mitään "hirviöitä" vaan tasa-arvoa ja naisia kunniottavia. Se on hyvä juttu, että heitä on olemassa!

    • jjelena1

      Itselläni on monta miespuolista ystävää - ollaan oltu monen monen vuosien ajan.
      Eikä meidän välillä ole kuin pelkkää juttelua kahvikupposten äärellä. Nykyään ko. miehillä on jo vaimot - eikä se silti meitä estä olla ystäviä. Kertaakaan ei olla harrastettu seksiä, kosketeltu tms.
      Soon vaan omasta ihtestään kiinni myöskin, eikä vain miehestä - entäpä jos annatki vääriä signaaleja?

    • Olen mies. Ja hitto kun olen tuohon samaan shaisheen törmännyt. Ei sitten kukaan voi mun ympäristöstä tajuta, että voin, haluan ja kykenen olemaan kaveri, jopo hyvä ystävä toisen ihmisen kanssa. Joka on vastakkaista sukupuolta. Eikä siihen mun puolelta ole koskaan liittynyt mitään intiimitarvetta. Mutta miespuoliset kaverit kyllä lataa taustalta, millainen pelimies sitä ollaan - ja kas kun naispuolisetkin katsovat syrjäsilmällä jotta voi hitto! Eikä siinä sitten kaikki - naispuolinen toinen kaveri on sitten niin hitolla kade kaupan päälle että olen joutunut sitten katkomaan näitä siteitä tuelta. Ahdistun itse tuollaisista epäilyistä ihan totaalisesti. Kun otetaan tyttöystävä tai vaimo mukaan tähän sälää niin soppa on keitetty - ja olen "syytön" kaikkeen siihen epäilyyn mitä päälleni luodaan. Ihme on se vielä että minun suorastaan odotetaan härväävän joka haarassa joka hetki. Enkä ole koskaan niin tehnyt. Ei ihan voi aina tajuta kaikkea mutta näin se vissiin kulkee...?

    • psykologi

      Minka ihmeen takia haluat naisena juuri miehen kaveriksesi? Oletko miettinyt mitä erostasi tai muualta johtuvia traumoja sillä paikkaat, ehkäpä tiedostamattasi. Myös sitä kannattaa miettiä, mikset osaa ilmaista itseäsi tunnetasolla - siis viestiä mitä haluat. Normalisti fyysinen lähestyminen on kahden kauppa.
      Jaa henkinen keskustelu? Mistä haluat ja kykenet puhumaan henkisesti?
      Ja ihan lopuksi kannattaa muistaa, että ei ole pakko olla kenenkään kaveri. Yksinolo tekisi varmaan hyvää!
      Entä kuinkahan toimii sellainen kaveruus, jonka aloitat listaamalla omiin traumoihisi perustuvat säännöt. Eiköhän ne säännöt ole asioita, jotka muotoutuvat yhteisen kokemuksen myötä.
      Kommenteistasi on helppo päätellä erosi syy ja samalla onnitella exääsi.

    • Juutilainen

      No kyläpä tuntuu porukalla olevan työn, parisuhteideen ja lapsien lisäksi olevan paljon aikaa kaveerata sekä miesten ja naisten kanssa ja etsivän niitä vielä homo kuppiloistakin.

      • miehenä.

        On ainakin useita naispuolisia ystäviä ja tuttuja,eikä heidän tai minun puoleltani ole koskaan ollut mitään käpälöintiä tai muitakaan ehdotuksia. Eli,ystävyys toimii,oli kyseessä mies tai nainen.


    • valoisayö

      Hienoa että otit asian keskustelun aiheeksi, sillä olenn kaivannut tätä keskustelua. En tiedä minkä ikäinen olet. Itse olen eronnut yli 20 v. ja edelleen yksin koska miehet vierastavat omillaan toimeen tulevaa naista, varsinkin jos tämä on koulutettu, ja varsinkin jos nainen on huolehtinut itsestää eikä kärsi esim. ylipainosta ja näköäkin on. Olen yrittänyt samaa - ystävyyttä miehen kanssa - turhaan. Seksiä ne vaan tahtoo. Jos ei lupaa seksiä - tapaamiset loppuu siihen. Olen kirjoitettu esim. Suomi24-treffeillä niin tämä seksinälkä on järkyttävä. Jotkut osaavat taitavasti pukea asian ja lähestyä tätä ikään kuin kiertotietä, kunnes seksinälkä tulee esiin jonakin perverssiona tai muuna kummallisuutena. Minulla on koneella kansiollinen miehen sukuelimiä.
      Keskustelin tästä aineesta yhden papin kanssa tällä foorumilla ja hänen mukaan naisen ja miehen välinen akti on rakkautta? Seksikumppanuutta on tarjonnut jopa alle 20 vuotias.
      Ajattelen nykyään - kun en ole miehelle muuta kuin objekti - elän mieluummin yksin. Asia ei muutu, ennen kuin naiset tajuavat tämän. Toisaalta tule olemaan aina naisia jotka antavat mitä tahansa saadakseen esim. taloudellista hyötyä miehestä. Kysymyshän tässä on naisen ja miehen valtataistelusta, eikö niin?

      • psykologi

        tuleva nainen? Harvinainen tapaus. Itse olen mies, mutta ihan omillani en tule toimeen. Esimerkiksi tiet, joita Porschellani ajelen, ovat TVH-Destian rakentamia, eivät minun. Jos joutuisin ajelemaan ainoastaan itse tekemilläni teillä, voisin ajella parin kilometrin pätkän päätieltä mökille ja takaisin. Myöskään omakotitaloani ympäröivää kunnallistekniikkaa en ole itse rakentanut, sen on tehnyt kunta.
        Valtio myös takasi aikoinaan opintolainani ja pitkän koulutukseni. Missähän kunnossa omillaan toimeen tulevan naisen hampaat ovat?


    • juubajuuu

      te tyhmät ämmät ette tajua että ei eri sukupuolet voi olla kavereita!!se on vaan teidän keksimä juttu että saatte luvan pettää omaa miestä yms yms eikä miehetkään yksinään tee niitä juttuja et kyl ne naiset vaan tavaraansa antaa niin helpollla et tottakai sitä tulee lääpittyä, hommaa joku hintti kaveriks nii voitte puhua kengistä vaikka ja silt löytyy se meisselikin jos kerran välttämättä pitää mies puolinen olla kaveris (oisit pysyny omassa vulva-tiimissäs) et miks pitää ees olla mies puolinen sen kaveris ??haloo ja herätys maailmaan

    • kaunis, kuin hirvi..

      Voi, ei ole tuttua mulle ollenkaan..tai no on, mutta en osaa ottaa asiaa tolta kantilta. Mulla on ihania miespuolisia ystäviä joille purkaudun ja joiden kanssa vietän paljonkin aikaa ja käyn kahvilla ja vieraisilla jne. Hierontaakin on saatu, ihan rehellistä niskahartia hierontaa, työpaikalla harrastetaan tätä usein, puolin ja toisin. Olen kai omituinen tyyppi. Ulkonäöstäni en tiedä, vaikea ajatella itteensä nättinä, mutta en nyt kauhean pahakaan voi olla sillä tokihan vientiäkin on ja olisi, mutta näin naimisissa olevana naisena en ole vietävissä ;). Parhaimmat ystävistä ovat säilyneet vuosikymmeniä lapsuudesta asti. Olen myöskin monelle miehelle se tyyppi jolle keskustellaan vaimo ongelmista ja perheongelmista. Musta on järisyttävän ihanaa, kun ilman seksuaalisvivahteita pystyy puhumaan, kumminkin päin. Suurimpana ongelmana koen ehkä miespuolisten ystävieni vaimojen/tyttöystävien suhtautumisen asiaan. Yksikin mies, jonka olen tuntenut lapsuudesta asti, ilman mitään suhdesäätöjä, kahvittelee kanssani vaimolta salaa. Ikävä kyllä. Ehkä syy miksi minulla on miespuolisia ystäviä muutama kappale (rehellisiä ystäviä) johtunee siitä, että olen ollut miesvaltaisilla aloilla töissä ja sitä kautta ystävystynyt. Olin lapsena pihapiirini ainoa tyttö ja sieltä on jäänyt ystävyys suhteita matkaan. Lisäksi en ole kovinkaan seurustelu intoinen ollut ikinä, poikaystäviä minulla ei ole pahemmin ollut, en osaa flirttailla enkä ole ollut seurustelumielessä ikinä kiinnostunut en ystävistäni enkä työkavereistani joten se on varmaan auttanut asiaa. Lisäksi jos joku on halunnut joskus enemmän olen kyennyt torjumaan jämäkästi, mutta nätisti eikä ongelmia ole ollut. Ehkä olen outo omalla tavallaan, mutta ainakin ystäväpiirini on rikas, niin miehineen kuin naisineenkin :)

    • Muistamme vanhan sanonnan; kyllä luonto tikanpojan puuhun ajaa ;)

    • Hei! Ei me kaikki miehet olla sellaisia että pitää ruveta sitten käpälöimään jossain vaiheessa. Mulla on yksi naiskaveri ollut jo monta vuotta ja olen hänen luonaan monesti kyläillytkin ja koskaan meidän välillä ei ole ollut mitään koskettelua eikä muutakaan. Nukutaan vierekkäin yötkin,mutta ei muuta ole koskaan ollut. Ollaan hauskaa pidetty ja se on siinä ollut aina. Ollaan sanan varsinaisessa merkityksessä vain YSTÄVIÄ aina! :)

    • graavilohi

      Kyllähän se pillun vonkaamiseksi nopeesti menee. Miehet haluaa nussia.

      • Hyötyliikuttelua

        ....Kilimanzaron varma yhdestä asiasta. Nääs kolikossa on aina kaksi puolta. Jos nainen haluaa nähdä vain toisen puolen niin senhän hän vain näkee. Sitten honaa myöhemmin, että katsoo kolikkoa peilin edessä.

        Nääs mies voi kiinnostaa alussa noin niinkuin pinnallisesti - ystävänä. Mutta sitten välillä vilahtaa ajatus, että mitäs tästä voi niinkuin hyötyä. Nainen on aika peto käyttämään miesystävää sellaisena maalari-, rappaus-, pikavippi- ja yleismiesystävänä.

        Retorinen kysymys: onkohan nainen ihan varma, etsiikö hän vain ystävyyttä ?


    • Atonica

      niinhän se no... seksuaalinen vietti meille miehille on aivan liian kova.

      Mutta on näitä poikkeuksiakin miesten keskuudessa.
      Itse olen nuoruudessani juossu 5 vuotta maan päällises helvetis josta sit hyppäsin täysin eri suuntaan muista (en tehny mitään rikosta kehenkään, satuin vain oleen väärä ihminen, vääräs paikas väärään aikaan ja päädyin uhriksi) jonka kautta olen saanut sosiaalista imagoa Ns. "psykiatri" ... kaikki ystäväni avautuvat minulle, tykkäävät seurastani, hilluvat ja toilailevat baareis ja muuta.

      Eli kyllä meissä miehissäkin löytyy näitä True Friend leiman saavia jotka eivät ajatteli heti seksiä kaverinsa kanssa. Mutta koska elämme 2000 vuosi sadas... tämän ajan miehet menevät pahasti seksi halujensa mukaan.
      (otsikois raiskauksia, pedofiilei ja moni muita) olen ollut illassa jossa aloin HÄVETÄ olla MIES! olen nähny kun 50 miehet valuvat 15v "jee, tissit" tasolle ja kuolataan leuka maas ja kuinka alas nainenkin on osannu vajota.

      ÄLÄ luovuta. Kyllä meitä Ystävä miehiäkin on . . . mutta ne ovat sukupuuttoon kuolemas joten löydä äkkiä :)

    • **

      mulla ainakin on miespuolisia ystäviä monia (he ovat ihan heteroita).

    • Ymmärrän kyllä pointin, mutta ei ne miehet kaikki samanlaisia ole, mäkin olen sinkku ja miespuolinen, mutta ei mulle mikään ongelma ole olla kaveri naispuolisten kanssa, voi johtua siitäkin että olen melkein koko ikäni naispuolisten kanssa liikkunut, mutta jos ihan oikeasti haluat miespuolisen ihmisenkaveruutta, ilmoittaudun vapaaehtoiseksi, olis mukava jutella, ja siis pelkästään jutella, ei mitään hieromisia sun muuta kakkaa =D

    • Chuck_

      Joku amerikkalainen on kehitellyt ihan jännän teorian siitä, etteivät mies ja nainen voi koskaan olla ystäviä. Tutustukaapas lukijat ja varsinkin ketjun aloittaja tähän:

      http://www.laddertheory.com/

    • yccyt

      Taidat olla aseksuaali tai seksuaalisesti estynyt?

      Normaaliin aikuiseen parisuhteeseen kuuluu seksi. Jos ystäviä kaipaat, niin siinä sinulla on ongelma, koska ainoat ystävät joita saisit olisivat aseksuaaleja.

      Lyön vaikka vetoa että edellisessä suhteessa seksinne oli pelkkää avioseksiä jota harrastettiin velvollisuudesta, ei intohimosta ja sitä harrastitte pari kertaa kuukaudessa tai vähemmän, ja siihen se suhteesi sitten kaatuikin koska miehesi kyllästyi sinuun ja petti.

      Tuollainen käytös jota harjoitat ei kuulu millään tavalla normaaleilla heteroseksuaalihaluilla kuuluvalle naiselle, tai miehelle.

      Jos masturboit, niin masturboit pelkästään orgasmin saadaksesi kymmenessä minuutissa, ja masturboit ehkä kerran viikossa tai harvemmin, mutta koskaan et ajattele miestä fantasioissasi.


      Henkeviä keskusteluja et saa aikaiseksi kuin sellaisten miesten kanssa jotka ottavat sinut ryhmäänsä ja miehet tekevät itse selväksi sen ettei kukaan sekaannu sinuun seksuaalisesti. Yksittäisen miehen kanssa se on toivotonta, ellei kohdallesi satu neitsytmies joka ei ymmärrä mitä tarkoittaa putoaminen kaverialueelle, tai ellei mies ole aseksuaali tai homoseksuaali.

    • leijonamies49

      Sä taisit päästää sen poijan jo liian pikkuusen liijan lähelle sun ihoa.!Noilla äijillä, jokka miälestänsä osaa hieroo, niillä oo miälessä ku seksi. Mää tierän, moon miäs..!

    • Mustasukkaisuus

      Olet varmaan eronnut aikaisemmin juuri kyseisen ongelman takia; haureus ja tunteettomuus, mutta uudetkin kokemukset vaikeita, ennen kuin tapaa sen Oikean, jonka kanssa "orgasmitkin" mahdollisia...

    • oushdfouhd

      Minulla on monia naisystäviä ja monien kanssa olen läheisissä väleissä. Mutta mitään intiimiä en ole pyrkinyt tekemään vaan ollut "vain" niin hyvä ystävä kuin osaan olla.
      Ei siis iholle käymistä tai muuta tökeröä.

      Eli olettaen etten ole ainoa mies maailmassa joka osaa käyttäytyä, voisin melkeinpä luvata että kyllä sieltä vielä joku "ihan ystäväksi" kelpaava ja sellaisena pysyvä mies löytyy.

    • Miehen näkökulmaa

      Bongasin tämän ketjun tuolta etusivulta, ja nyt olen ihan koukussa. Kiitti vaan, tähän on mennyt jo monta tuntia. Ja luettuani koko sirkuksen läpikotaisin, on ihan pakko vähän avautua!

      Seassa oli pari virkistävää kommenttia, esimerkiksi "outolempiiiiii" ja pari muuta; onneksi olkoon, tajuatte että elämän kanssa ei kannata mamoilla.

      Muuten suurin osa kirjoittajista tyytyi lähinnä määrittelemään mitä heidän mielestään tarkoittaa "ystävyys", ja tuomitsemaan ne jotka eivät heidän mielipidettän jaa. "Siis mitä, ystävyys johon kuuluu HELLYYTTÄ? NO JO ON MARKKINAT!"

      Miettikääpä hetki tätä... Entäpä jos onkin niin, että eri ihmisille ystävyys tarkoittaa eri asioita? Entäs jos joillekin hyvään ystävyyteen kuuluu myös hellyyttä, ja kosketusta? Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi, että toiset näkevät asian eri tavalla kuin te? Joillekin ystävyys voi rajoittua keskusteluun, toisilla pieneen kosketukseen, taikka halaamiseen, tai suukkoon, seksiin, kasvoille laukeamiseen, jne... Niin kyllä, tunnen ihmisiä joiden ystävyyssuhteeseen kuuluu seksi silloin kun se on molempien elämäntilanteeseen sopinut. Jos se saa kaksi ihmistä hieman onnellisemmiksi, niin miksi ei kuuluisi?

      Tässä viestiketjussa on päällimmäisenä teemana ollut se miten "mies ei tajua että haluan olla vain ystäviä". Entäpä jos onkin niin, että se ystävyyden raja menee miehillä, keskimäärin, hieman pidemmällä kuin naisilla? Entäpä jos miehet eivät yleensä liitä kosketteluun tai edes seksiin automaattisesti samanlaisia tunteita, kuin naiset niihin tuppaavat liittämään?

      Tähän erotteluun on aivan selvät kulttuurilliset syyt; miesten odotetaan olevan aloitteellisia moneen suuntaan, kun samanlaisella käytöksellä toimiva nainen leimaantuisi heti huoraksi. Tälläiset kulttuurin muokkaamat asetelmat enemmän tai vähemmän alitajuisesti määrittelevät yksilölle missä heidän rajansa ystävyydelle kulkevat.

      Nyt te kaikki joiden mielestä "ystävyys" on jotenkin universaalisti määriteltävissä oleva asia, ja että universumin pitäisi taipua tahtoonne, voisitte miettiä hieman ylläolevaa, ja sitten lukaista uudestaan tätä ketjua läpi. Näkyy asiat hieman eri valossa, eikö?

      Jos kohtaatte miehen jonka mielestä on luonnollista että ystävyyttä osoitetaan myös jonkinlaisella kosketuksella, niin voi olla että hänestä tuntuu oudolta tai jopa inhottavalta se että toinen pitää väliä. Se saattaa teistä kuulostaa oudolta, mutta ehkäpä pieni esimerkki auttaa valaisemaan asiaa. Kuvittele tilanne jossa istuudut hyvän ystäväsi viereen baarissa, johon hän toteaa "hei oikeesti musta ei tunnu kivalta et istut siihen, pidetään yks tyhjä tuoli väliä tässä jooko? Kai sä ymmärrät? Me voidaan keskustella näinkin."

      Jos sinusta tuntuu luonnolliselta istua ystävän kanssa vierekkäin, niin tuollainen kommentti saattaisi tuntua hieman alentavalta, eikö? Varsinkin jos siihen väliin jätettyyn tuoliin on kuitenkin ok että muut istuutuu. Miksiköhän saatte kuulla olevanne kylmä ihminen, ja miksiköhän se kaverisuhde on vaakalaudalla sen jälkeen? Jos te itse liitätte ensimmäiseen kosketukseen tai halaamiseen jo jonkinlaisia parisuhde-tunteita, niin kenen syy se silloin on?

      En sano että teidän pitäisi lieventää omia rajojanne. Sanonpa vain että koittakaa ymmärtää muiden ihmisten näkemyksiä ennen kuin parjaatte että muut eivät vain ymmärrä teitä.

      Voin myös lähes varmuudella todeta, että ette ainakaan palstoilta etsimällä löydä juuri sopivasti henkilökohtaiseen ystävä-kriteeriinne sopivaa miestä. Vai ajattelitteko määritellä ilmoitukseen millä tavalla on sopivaa koskettaa? Kuinka paljon pakaroiden yläpuolella käsien täytyy pysyä? Otatteko tapaamiseen kolmannen henkilön mukaan mitan kanssa varmistamaan että pysytte varmasti ystävinä?

      Vielä pari kommenttia ihan suoraan alkuperäiselle kirjoittajalle. Oletko varmasti ihan rehellinen itsellesi? Jos analysoit hieman ajatuksiasi, näetkö jotain mitä et haluaisi nähdä? Olet hiljattain eronnut, ja kirjoituksestasi oletan että se on ollut sinulle erittäin ahdistava kokemus. Haluat välttämättä juuri miespuolisen ystävän, mutta fyysinen kosketus inhottaa sinua. Oletko varma, että et etsi omalla tavallasi "turvallista" suhdetta? Eli kaipaat mieskontaktia, mutta et kestäisi sydämen särkymistä, kun edellisenkin palasia löytyy vielä lattialta? Kaikenlainen kosketus muistuttaa heti sellaisesta ihmissuhteesta johon voi liittyä pettymyksiä, ja ajattelematta asiaa sen enempää, se vain tuntuu inhottavalta?

      Koska haluat pitää metrimitassa etäisyyttä uuteen ystävääsi, en usko että ainakaan etsimällä sellaista mistään löydät. Et ainakaan puoliksikaan todelliseksi ystäväksi. Yleesä todellisia ystäviä tajuaa tavanneensa sattumalta, menee sitten miten menee. Sortsit siitä, mutta elämään ei voi osallistua vaarantamatta itseään.

      Huh, tulipahan avauduttua.

      • Miehen näkökulmaa

        Kerrottakoon nyt vielä omista kokemuksistani aiheeseen liittyen. Minulla on joitakin erittäin hyviä naispuolisia ystävä, ja yksi edellinen sellainen. Tämä ystävyyssuhde joka kaatui on ehkä mielenkiintoisin tätä ketjua silmällä pitäen; en ainakaan nähnyt vastaavaa tapausta vielä kenenkään kirjoittavan.

        Olimme käyneet keskustelun siitä miten hän ei halua kuin ystävyyttä, ja se kävi minulle, vaikka tunsinkin jonkinlaista vetoa häntä kohtaan, mutta en niin paljon että olisin kokenut vaikeaksi olla myös pelkkiä ystäviä. Hän töni minua baarissa juttelemaan mukavan oloisille tytöille jne. Olimme erittäin läheisiä, kävimme ulkomaan matkalla yhdessä ja sellaista, ilman että mitään ikinä tapahtui (halaamista pidemmälle, joihin hän itse usein teki aloitteen).

        Eräänä päivänä hän kuitenkin kertoi ettei halua viettää aikaa "seksistä ymmärtämättömien lasten kanssa", tarkoittaen minua, ja loukkasi muutenkin melko pahasti, täysin ilman varoitusta. Koska emme olleet koskaan seksiä harrastaneet, voin ainoastaan olettaa että hän närkästyi siihen että en tajunnut tehdä aloitetta seksistä. Tiedättekö, kun hän kuitenkin oli ihan selvästi omassa pääkopassaan asiaa pyöritellyt, niin pitäisihän minun nyt se siitä jo sanomattakin tajuta. Tai sitten hän oli tottunut siihen että miehet joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin jonkun aloitteen tekevät.

        Suututti melko paljon koko perseily, ja siitä lähtien olen päättänyt että olen vastaavissa tilanteissa ainakin itse täysin rehellinen. Tämä kyseenomainen ihminen otti vielä varovasti yhteyttä pari vuotta tapahtuman jälkeen; "me oltiin ennen niin hiton hyviä kavereita, eikös me voitaisi olla vieläkin?". Vastasin siihen että "No tottakai voidaan!", mutta en sanonut enää mihinkään muuhun ikinä mitään. Luotan siihen että hän ymmärsi kuitenkin lukea ajatukseni, jotka sanoivat päinvastaista, ettei joutunut raukka liian pitkään ihmettelemään miten asian laita on.

        Sitten on pari voimassa olevaa ystävyyssuhdetta, joissa en koe minkäänlaista seksuaalista vetoa toista henkilöä kohtaan. Yksi suhde varsinkin on sellainen, että tästä henkilöstä on tullut osa elämääni vähän niin kuin sisko jota vihaa. Tarkoitan että jotakuta voi rakastaa varauksettomasti ja ilman seksuaalista vetoa, samalla kun melkein mikä tahansa kanssakäyminen johtaa jonkinlaiseen välien selvittelyyn. Tämä kuulostaa ehkä paljon rasittavammalta kuin se on, koska kyseinen ystävyyssuhde on jotenkin junttaantunut niin saatanan tiukalle että sitä ei pysty horjuttamaan sitten helvetilläkään, vaikka kuinka haluaisi. Sitä tarkoitan juuri tuolla "sisko jota vihaa" analogialla, että kumpikaan ei koe että tämä side voisi mitenkään rikkoutua, tapahtui mitä tapahtui. Siinä on jotain rauhoittavaa. Ei siitä ole ikinä puhuttu, se nyt vaan on itsestään selvää. Älkää kysykö miten tähän on tultu, en todellakaan tiedä. Elämä on.

        Niin, mutta se kun sanon että en koe seksuaalista vetoa, ei todellakaan tarkoita sitä että kokisin kosketuksen jotenkin inhottavaksi tai vääräksi. Siinä mielessä tuo sisko-analogia ei ihan toimi, että jos tämä ihminen esimerkiksi jostain syystä haluaisi turvallista ystäväseksiä, ja jos sen voisin tehdä satuttamatta ketään muita, niin en tietenkään sitä häneltä kieltäisi. En kyllä mitenkään näe sellaista ikinä tapahtuvan, kunhan halusin alleviivata että ei minun mielestäni ole inhottavaa taikka mitenkään väärin jos ystävien kesken tapahtuu jotain sellaista, kunhan oikeasti ollaan tarpeeksi ystäviä että ymmärretään missä mennään, eikä loukata muita.

        Jaaha, no jos jätetään muillekin tilaa kirjoitella.


      • ___:(
        Miehen näkökulmaa kirjoitti:

        Kerrottakoon nyt vielä omista kokemuksistani aiheeseen liittyen. Minulla on joitakin erittäin hyviä naispuolisia ystävä, ja yksi edellinen sellainen. Tämä ystävyyssuhde joka kaatui on ehkä mielenkiintoisin tätä ketjua silmällä pitäen; en ainakaan nähnyt vastaavaa tapausta vielä kenenkään kirjoittavan.

        Olimme käyneet keskustelun siitä miten hän ei halua kuin ystävyyttä, ja se kävi minulle, vaikka tunsinkin jonkinlaista vetoa häntä kohtaan, mutta en niin paljon että olisin kokenut vaikeaksi olla myös pelkkiä ystäviä. Hän töni minua baarissa juttelemaan mukavan oloisille tytöille jne. Olimme erittäin läheisiä, kävimme ulkomaan matkalla yhdessä ja sellaista, ilman että mitään ikinä tapahtui (halaamista pidemmälle, joihin hän itse usein teki aloitteen).

        Eräänä päivänä hän kuitenkin kertoi ettei halua viettää aikaa "seksistä ymmärtämättömien lasten kanssa", tarkoittaen minua, ja loukkasi muutenkin melko pahasti, täysin ilman varoitusta. Koska emme olleet koskaan seksiä harrastaneet, voin ainoastaan olettaa että hän närkästyi siihen että en tajunnut tehdä aloitetta seksistä. Tiedättekö, kun hän kuitenkin oli ihan selvästi omassa pääkopassaan asiaa pyöritellyt, niin pitäisihän minun nyt se siitä jo sanomattakin tajuta. Tai sitten hän oli tottunut siihen että miehet joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin jonkun aloitteen tekevät.

        Suututti melko paljon koko perseily, ja siitä lähtien olen päättänyt että olen vastaavissa tilanteissa ainakin itse täysin rehellinen. Tämä kyseenomainen ihminen otti vielä varovasti yhteyttä pari vuotta tapahtuman jälkeen; "me oltiin ennen niin hiton hyviä kavereita, eikös me voitaisi olla vieläkin?". Vastasin siihen että "No tottakai voidaan!", mutta en sanonut enää mihinkään muuhun ikinä mitään. Luotan siihen että hän ymmärsi kuitenkin lukea ajatukseni, jotka sanoivat päinvastaista, ettei joutunut raukka liian pitkään ihmettelemään miten asian laita on.

        Sitten on pari voimassa olevaa ystävyyssuhdetta, joissa en koe minkäänlaista seksuaalista vetoa toista henkilöä kohtaan. Yksi suhde varsinkin on sellainen, että tästä henkilöstä on tullut osa elämääni vähän niin kuin sisko jota vihaa. Tarkoitan että jotakuta voi rakastaa varauksettomasti ja ilman seksuaalista vetoa, samalla kun melkein mikä tahansa kanssakäyminen johtaa jonkinlaiseen välien selvittelyyn. Tämä kuulostaa ehkä paljon rasittavammalta kuin se on, koska kyseinen ystävyyssuhde on jotenkin junttaantunut niin saatanan tiukalle että sitä ei pysty horjuttamaan sitten helvetilläkään, vaikka kuinka haluaisi. Sitä tarkoitan juuri tuolla "sisko jota vihaa" analogialla, että kumpikaan ei koe että tämä side voisi mitenkään rikkoutua, tapahtui mitä tapahtui. Siinä on jotain rauhoittavaa. Ei siitä ole ikinä puhuttu, se nyt vaan on itsestään selvää. Älkää kysykö miten tähän on tultu, en todellakaan tiedä. Elämä on.

        Niin, mutta se kun sanon että en koe seksuaalista vetoa, ei todellakaan tarkoita sitä että kokisin kosketuksen jotenkin inhottavaksi tai vääräksi. Siinä mielessä tuo sisko-analogia ei ihan toimi, että jos tämä ihminen esimerkiksi jostain syystä haluaisi turvallista ystäväseksiä, ja jos sen voisin tehdä satuttamatta ketään muita, niin en tietenkään sitä häneltä kieltäisi. En kyllä mitenkään näe sellaista ikinä tapahtuvan, kunhan halusin alleviivata että ei minun mielestäni ole inhottavaa taikka mitenkään väärin jos ystävien kesken tapahtuu jotain sellaista, kunhan oikeasti ollaan tarpeeksi ystäviä että ymmärretään missä mennään, eikä loukata muita.

        Jaaha, no jos jätetään muillekin tilaa kirjoitella.

        En halua enää olla se sun siskos jota vihaat, se voi olla joku muu mutta en minä. Tiedät kyllä kuka kirjoittaa tämän. Ja olisi ihan kiva tietä mitä olen sanonut sulle tai tehnyt väärin :-(


      • Miehen näkökulmaa
        ___:( kirjoitti:

        En halua enää olla se sun siskos jota vihaat, se voi olla joku muu mutta en minä. Tiedät kyllä kuka kirjoittaa tämän. Ja olisi ihan kiva tietä mitä olen sanonut sulle tai tehnyt väärin :-(

        Ollaksesi uskottava sinun pitäisi kirjoittaa niin tulikivenkatkuisesti että sitä viestiä ei voisi täällä edes julkaista...

        Mutta selvitettäköön vielä että se oikea ihminen kyllä tietää mitä hänestä ajattelen ja ajattelee minusta suunnilleen samalla tavalla. Niin monta vuotta tässä on harjoiteltu sitä vihaamisen jaloa taitoa, että nykyään se tulee jo ihan luonnostaan.


    • wesspe

      Minä kaipaisin kovasti uusia ystäviä, kun olin 5 vuotta Helsingistä pois ja muutin helmikuussa takaisin.

      Minä' olen todella korrekti ja hienotunteinen feministi.Minulla on paljon naispuolisia ystäviä, eikä ole kukaan koskaan syyttänyt tai joutunut tilanteeseen, jossa oisin tehnyt jotain epäsopimatonta tuolla tavalla.

      Jotain nopeasti minusta.
      Olen 29v.
      Harrastan teatteria,soittamista,
      laulamista, pohdiskelua,säveltämistä ja valokuvaista.

      Kysyä saat toki mitä vain
      Nyt zzzzz
      t:Petteri

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe