Mitkähän lääkkeet mahtavat aiheuttaa eniten painon nousua ja ruokahalun kasvamista? Kuinka helposti lääkkeitä saa? Ovatko kyseiset lääkkeet reseptilääkkeitä vai onko saatavilla kyseisiä lääkkeitä ilman reseptiä?
Kiitos
Lihotus lääkkeet?
22
3717
Vastaukset
- nurse.
nostamaan painoa? Paljonko BMI:i on?
Ilman reseptiä ei moisia ole saatavilla, reseptikin tuolla indikaatiolla kirjoitetaan äärimmäisen harvoin.
Oletko käynyt ravitsemusterapeutilla? Tai rav.ter. perehtyneen lääkärin vastaanotolla?- Laiha
Olen 28-vuotias mies. pituus on 175cm ja paino on 60kg Ravintoterapeutilla tai vastaavalla en ole käynyt. Muutenkin nolottaa kun keho on tikku. Ruokahalu ja näläntunne ovat aivan kateissa tällä hetkellä.
- mansikkamasu
Laiha kirjoitti:
Olen 28-vuotias mies. pituus on 175cm ja paino on 60kg Ravintoterapeutilla tai vastaavalla en ole käynyt. Muutenkin nolottaa kun keho on tikku. Ruokahalu ja näläntunne ovat aivan kateissa tällä hetkellä.
Yksi vaihtoehto jota voit kokeilla on nutridrink.
Niistä löytyy pirtelötyyppisiä, mehu maisia. Ja vanukkaan kaltaisia.
Ainut ero on siinä että pienessä määrässä on 200ml on 300kcal.
Ei ole sama kun ne laihdusjomat ja pussikeitot. Näitä nutridrinkkejä käyttää vanhukset joilla on syömisvaikeuksia ja lapset jotka ovat niin nirsoja että energia tulee liian vähän. Onhan se helppoa kun vetää 2dl huiviin on saanu yhden ison aterian kaikki ravintoaineet terveellisesti. Kaikkia aterioita näillä ei tarvitse korvata. mutta vaikka silloin kun ruoka ei maistu. Saa ilman reseptiä apteekista. Mutta jos tyykkäät hanki resepti lääkäriltä. Varmasti mielummin kirjoittaa näihin reseptin kun nappeihin.
http://nutriciafi.nutricia.fi/kayttovalmiit/
tutustu täällä niihin joissa lukee nutridrink....---,,,
skipaa eka ja vika rivi. - 2+22
mansikkamasu kirjoitti:
Yksi vaihtoehto jota voit kokeilla on nutridrink.
Niistä löytyy pirtelötyyppisiä, mehu maisia. Ja vanukkaan kaltaisia.
Ainut ero on siinä että pienessä määrässä on 200ml on 300kcal.
Ei ole sama kun ne laihdusjomat ja pussikeitot. Näitä nutridrinkkejä käyttää vanhukset joilla on syömisvaikeuksia ja lapset jotka ovat niin nirsoja että energia tulee liian vähän. Onhan se helppoa kun vetää 2dl huiviin on saanu yhden ison aterian kaikki ravintoaineet terveellisesti. Kaikkia aterioita näillä ei tarvitse korvata. mutta vaikka silloin kun ruoka ei maistu. Saa ilman reseptiä apteekista. Mutta jos tyykkäät hanki resepti lääkäriltä. Varmasti mielummin kirjoittaa näihin reseptin kun nappeihin.
http://nutriciafi.nutricia.fi/kayttovalmiit/
tutustu täällä niihin joissa lukee nutridrink....---,,,
skipaa eka ja vika rivi.kirjoita noilla lukemilla reseptiä mihinkään tuotteisiin...
Varaa aika ravitsemuterapeutilta ihan ensimmäiseksi
- Kallekuukka
ajoittaisesta masennuksesta tai muusta mielialahäiriöstä, sillä ne aiheuttavat myöskin joillekin ihmisille ruokahaluttomuutta ja toisille taas liikasyömistä?????
- Laiha
En ole masentunut, ei ole stressiä, nukun hyvin (8 tuntia vuorokaudessa) ja ei ole mielenterveys ongelmia. Äsken kävin puntarilla niin paino on tällä hetkellä 58kg siis vaatteet päällä punnittuna. Mites saa ajan varattua ravintoterapeutille? Pitääkö siihen olla lähete lääkäriltä? En ole tuollaisen juttusilla ikinä käynyt. Kiitoksia hyvistä ehdotuksista :) Lisää neuvoja otetaan avoimin mielin vastaan.
Laiha kirjoitti:
En ole masentunut, ei ole stressiä, nukun hyvin (8 tuntia vuorokaudessa) ja ei ole mielenterveys ongelmia. Äsken kävin puntarilla niin paino on tällä hetkellä 58kg siis vaatteet päällä punnittuna. Mites saa ajan varattua ravintoterapeutille? Pitääkö siihen olla lähete lääkäriltä? En ole tuollaisen juttusilla ikinä käynyt. Kiitoksia hyvistä ehdotuksista :) Lisää neuvoja otetaan avoimin mielin vastaan.
kokeilehan nmirtsapiinia(Remeron) nostattaa takuuvarmasti painoa.
Lopetin sen käytön kun painoa oli tullut 16kg/kk, sen jälkeen lihavuusleikkaus omalla kustannuksella.
Kaverini joka käyttää säännöllisesti mirsapiinia, 1mg/vrk lihonnut 3Vssa 30kg.Luke64 kirjoitti:
Lopetin sen käytön kun painoa oli tullut 16kg/kk, sen jälkeen lihavuusleikkaus omalla kustannuksella.
Kaverini joka käyttää säännöllisesti mirsapiinia, 1mg/vrk lihonnut 3Vssa 30kg.Kaverini annos 15mg/vrk.
- Pallomasu
Luke64 kirjoitti:
Kaverini joka käyttää säännöllisesti mirsapiinia, 1mg/vrk lihonnut 3Vssa 30kg.Olen aina ollut hieman pyöreä ja ylipainoinen. Painoindeksi on vaihdellut 24-26 välillä. Ennen kuin aloitin Mirtatsapinin käytön paino meni takapuoleen, reisiin, lantiolle, käsivarsiin ja tisseihin. Tämä siis jos satuin lihoamaan.
Minulle määrättiin Mirtatzapin lääkitys masennuksen ja univaikeuksien hoitoon. Aloitin lääkityksen syömällä 15mg, joka myöhemmin nostettiin 30mg. Kyseinen lääke aiheutti minulla pohjattoman ruokahalun ja painoa alkoi kertyä. Olen syönyt lääkettä nyt 8kk ja painoa on tullut 15kg lisää. Painoindeksi on tällä hetkellä 31 ja olen pulleimmillani mitä olen ollut. Huomasin kuitenkin jo heti lääkityksen alussa kun paino alkoi nousemaan että kaikki kilot tuntuivat menevät masun alueelle. Eli vyötärölle on kertynyt kaikki kilot. Takapuoleni, reidet, lantio, käsivarret ovat kasvaneet hieman mutta esimerkiksi tissit eivät ole kasvaneet yhtään. Aikaisemmin pystyin käyttämään farkkuja jossa oli 32 tuuman vyötärö. Tällä hetkellä minulla on 37 tuuman farkut, jotka hieman ahdistavat masun kohdalta.
En ole aikaisemmin ollut näin pulleassa kunnossa mutta jotenkin outoa että kilot tuntuivat kertyvän masun kohdalle. Mahani on iso pyöreä pallo ja näytän aivan kuin olisin raskaana :/
Eli aiheuttaako Mirtazapin lääkitys sen että paino tuntuu kertyvän mahan seudulle? - ....
Pallomasu kirjoitti:
Olen aina ollut hieman pyöreä ja ylipainoinen. Painoindeksi on vaihdellut 24-26 välillä. Ennen kuin aloitin Mirtatsapinin käytön paino meni takapuoleen, reisiin, lantiolle, käsivarsiin ja tisseihin. Tämä siis jos satuin lihoamaan.
Minulle määrättiin Mirtatzapin lääkitys masennuksen ja univaikeuksien hoitoon. Aloitin lääkityksen syömällä 15mg, joka myöhemmin nostettiin 30mg. Kyseinen lääke aiheutti minulla pohjattoman ruokahalun ja painoa alkoi kertyä. Olen syönyt lääkettä nyt 8kk ja painoa on tullut 15kg lisää. Painoindeksi on tällä hetkellä 31 ja olen pulleimmillani mitä olen ollut. Huomasin kuitenkin jo heti lääkityksen alussa kun paino alkoi nousemaan että kaikki kilot tuntuivat menevät masun alueelle. Eli vyötärölle on kertynyt kaikki kilot. Takapuoleni, reidet, lantio, käsivarret ovat kasvaneet hieman mutta esimerkiksi tissit eivät ole kasvaneet yhtään. Aikaisemmin pystyin käyttämään farkkuja jossa oli 32 tuuman vyötärö. Tällä hetkellä minulla on 37 tuuman farkut, jotka hieman ahdistavat masun kohdalta.
En ole aikaisemmin ollut näin pulleassa kunnossa mutta jotenkin outoa että kilot tuntuivat kertyvän masun kohdalle. Mahani on iso pyöreä pallo ja näytän aivan kuin olisin raskaana :/
Eli aiheuttaako Mirtazapin lääkitys sen että paino tuntuu kertyvän mahan seudulle?pakkausohjeessa kerrotaan että se voi aiheuttaa painonnousua. Se hidastaa aineenvaihduntaa, kerää nestettä ja lisää ruokahalua
- hoikkana pysynyt
.... kirjoitti:
pakkausohjeessa kerrotaan että se voi aiheuttaa painonnousua. Se hidastaa aineenvaihduntaa, kerää nestettä ja lisää ruokahalua
Mirtatsapiinin tavallisin sivuvaikutus on kai painonnousu, mutta kaikki käytäjät eivät liho. Minä esimerkiksi. Olen käyttänyt unettomuuteen annostuksella 15mg / vrk, ja sivuvaikutukset on olleet kerrassaan minimaalisia. Toki olen huomannut, että ruokahalu on lisääntynyt (lähinnä illalla tulee entistä enemmän mieleen että "jotain vois syödä", voi tosin johtua muustakin kuin lääkkeestä!) ja aineenvaihdunta hidastui tuntuvasti ekoina viikkoina. Mulla se tosin tuntuu olleen ohimenevää, koska ennen niin säännöllinen ja ennakoitavissa ollut ruoansulatuksen rytmi on palautunut, itse asiassa palautui jo muutamassa viikossa. Painoa on koko käytöaikana tullut lisää alle kilo, joka sekin saattaa olla vaikkapa painoharjoittelun tuomaa lihasmassaa. Vaatekoko on ainakin ihan sama kuin ennenkin.
Mirtatsapiinia ei siis ihan kuitenkaan kannata esittää lääkkeenä, joka lihottaa taatusti. Monia lihottaa, kyllä, mutta ei läheskään kaikkia. Muistan lukeneeni ja kuulleeni lääkäreiltä, että noin 10% käyttäjistä lihoo merkittävämmin, 90% ei juurikaan. - Anonyymi00019
Sokeroitu marmedaali auttaa vaivaan kuin vaivaan.
Mutta vain 1/2 kiloo kerrallaan, muuten sioittuu.
- Triffon
Mirtatsapiini, reseptilääke masennukseen, mutta käytetään myös unta parantamaan. Sen yleisin sivuvaikutus on ruokahalun koveneminen ja lähes kaikilla aiheuttaa painon nousua.
Itse käytän nukkumiseen. Unet ovat niin mielenkiintoisia, että aamulla välillä harmittaa herätä keskenkaiken :) - Laiha
Missä ruoka-aineissa, makeisissa tai ruuassa olisi eniten kaloreita / 100g? Ajattelin jos ravinnolla kokeilisi nostaa painoa hieman. Ei tekisi yhtään pahaa mielestäni.
- GRHFDGUFIG
vaan liikunta jotta lisääntynyt paino menee lihaksiin eikä masuun rasvamakkaraksi. Ulkoile, nosta käsipuntteja , ui, pyöräile...
- Provocative
Tää on taas näitä provoja =)
Eiköhän se ole päivänselvää, että lihoo, jos kuluttaa vähemmän kuin syö ja juo. Ruokaöljyä, kermaa, voita, suklaata, limsaa, jäätelöä napa täyteen monta kertaa päivässä, niin AVOT, läskiä löytyy. Saat minulta reseptin.- Ruokahalu hukassa
Onkos olemassa muita lääkkeitä, yrttejä tai vastaavia jotka aiheuttavat ruokahalun nousemista?
- Drazir
Mutta tietääkseni kaikki sellaiset, joille hoidetaan jotain perinnöllistä sairautta kuten esim. Epilepsiaa tai ADHD:ta. Epilepsialäkkeet vaikuttavat myös muistiin.
- lue en.,luulet väh!
ole lääkäri. Lääkkeet joilla hoidetaan esim. ADHD:n oireita _laihduttavat_ pääsääntöisesti käyttäjäänsä mikö on hyvin ymmärrettävää, googlaahan vaikka Ritalin....
Toki epilepsiataipumus voi perityäkin, mutta useimmiten ei....ja yleensä epilepsialääkkeet, joilla on useita eri indikaatioita, alentavat painoa.
- liikatoiminta?
Kilpirauhasen liikatoiminta laihduttaa, vajaatoiminta lihottaa. Mahtaako sinulla olla liikatoiminta? Tarkista asia verinäytteillä TSH ja T4V.
- indicaasw
Kannabis indica, kun joku tuolla kyseli jotain yrttiä niin tämä on paras vaihtoehto, mutta varmista, että et jää kiinni, sillä tämä on paska maa, missä asumme :)
- Anonyymi00020
indicaasw kirjoitti:
Kannabis indica, kun joku tuolla kyseli jotain yrttiä niin tämä on paras vaihtoehto, mutta varmista, että et jää kiinni, sillä tämä on paska maa, missä asumme :)
Suolaa, suolaa ,enemmän suolaa, kyllä onnistuu
Fakiiri Grunblum
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3904424Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1483779Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit163622KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1132790Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku92451Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei212272Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1511942Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181908- 1221855
Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241429