Vaahtokarkit?

syöpöttelijä

Eli sattuuko kellään olemaan tietoa, miten paljon vaahtokarkit sisältävät energiaa? Nehän eivät paljoa paina, mutta mitä olisi esim. 100g:ssa tai yhdessä karkissa? Kiitän.

17

11371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulisin

      Vaan miksi kirjoitetaan laihdutuspalstalla sokerisesta tuotteesta? Jokaisen normaaliaivoisen pitäisi tajuta, että sokeria ei pistetä suuhun silloin, kun tarkoitus on laihtua.

      • mieti vähän

        Miksi kirjoitetaan tuohon sävyyn ? Ei varmaan tunnu toisesta oikein kivalta, voisihan sitä vastata ystävällisesti.


      • juupa juu
        mieti vähän kirjoitti:

        Miksi kirjoitetaan tuohon sävyyn ? Ei varmaan tunnu toisesta oikein kivalta, voisihan sitä vastata ystävällisesti.

        en mäkään ymmärrä ku kaikkea pitää jonku kommentoida noin tökerösti jos ei toiselle halua vastata niin pitäkää suut supussa taitaapi olla yx ja sama joka noin tekee..
        en tiedä minäkään paljon sisältävät kaloreita..eikö pussissa kerrota??


      • G.B.

        Ja miksihän kaikki sokeri olisi aina laihduttajalle kiellettyä?


      • syöpöttelijä

        ...mutta en viestissäni mielestäni maininnut mitään laihdutuksesta. Kysyin asiaa mielenkiinnostani, ja arvelin että tältä palstalta mahdollisesti voisin vastauksen saada.
        Että mitä jos lukisit ensin kunnolla kysymyksen, ennenkuin alat sönköttää typeryyksiäsi.


      • Talipää

        Kyllä voi syödä sokeriakin kohtuudella.


    • -15 kg ; )

      PV:n mukaan 100 g:ssa on 6 pistettä. Kun yksi piste on noin 55-60 kaloria, niin tästä saamme vaikka 58 kalorin keskiarvolla 348 kaloria sadassa grammassa. Tosin musta tuntuu, että siinä on vielä enemmänkin. Ja 3 vaahtokarkkia painaa keskimäärin siinä 10 g.

      • Sanna

        Olenkohan ihan hakoteilla jos vaitan ettei pojoja ja kaloreita voi sotkea keskenaan? Esimerkiksi muistini mukaan paivan pojot (ainakin minun kokoisella) menee yhdesta big mac-hampurilaisesta, vaikka se sisaltaa "vain" noin 600 kaloria. Eli pojoissa sakotetaan rutkasti rasvasta jne.

        Irtokarkeissa on n. 350 kaloria per 100g, ja vaahtokarkeissa vahemman, noin 150-200 koska rasvaahan niissa ei (ainakaan yleensa) ole.


      • syöpöttelijä
        Sanna kirjoitti:

        Olenkohan ihan hakoteilla jos vaitan ettei pojoja ja kaloreita voi sotkea keskenaan? Esimerkiksi muistini mukaan paivan pojot (ainakin minun kokoisella) menee yhdesta big mac-hampurilaisesta, vaikka se sisaltaa "vain" noin 600 kaloria. Eli pojoissa sakotetaan rutkasti rasvasta jne.

        Irtokarkeissa on n. 350 kaloria per 100g, ja vaahtokarkeissa vahemman, noin 150-200 koska rasvaahan niissa ei (ainakaan yleensa) ole.

        ..vastauksestasi. Toivottavasti tuo sitten pitää paikkansa että niissä olisi vain tuo 150-200 kcal, koska sittenhän niitä voisi silloin tällöin napostella ihan hyvällä omalla tunnollakin :)
        Ovat kyllä suurta herkkua :P


      • -15 ; )
        Sanna kirjoitti:

        Olenkohan ihan hakoteilla jos vaitan ettei pojoja ja kaloreita voi sotkea keskenaan? Esimerkiksi muistini mukaan paivan pojot (ainakin minun kokoisella) menee yhdesta big mac-hampurilaisesta, vaikka se sisaltaa "vain" noin 600 kaloria. Eli pojoissa sakotetaan rutkasti rasvasta jne.

        Irtokarkeissa on n. 350 kaloria per 100g, ja vaahtokarkeissa vahemman, noin 150-200 koska rasvaahan niissa ei (ainakaan yleensa) ole.

        Makeinen, 100 g:ssa kaloreita 279,5, rasvaa 0, proteiinia 0, hiilihydraatteja 68,5. Elikä tässä rasva ei esitä minkäänlaista roolia painonvartijoiden pisteiden laskussa. Jos ei rasvaa ole, sitä ei oteta huomioon. Samoin vaahtokarkkien kohdalla. Elikaikki pisteet tulevat kaloreista.

        Itse olen laskenut rinnakkain kaloreita ja pisteitä rompun avulla vuoden alusta ja ne käyvät aika hyvin yksi yhteen, lukuunottamatta rasvaa. Mutta rasvan käytön olen itse kalorilaskuissani eritellyt ja käyttänyt sitä n. 5 % päivässä, joten se ei hirveästi vaikuta pistelaskuun.


      • syöpöttelijä
        -15 ; ) kirjoitti:

        Makeinen, 100 g:ssa kaloreita 279,5, rasvaa 0, proteiinia 0, hiilihydraatteja 68,5. Elikä tässä rasva ei esitä minkäänlaista roolia painonvartijoiden pisteiden laskussa. Jos ei rasvaa ole, sitä ei oteta huomioon. Samoin vaahtokarkkien kohdalla. Elikaikki pisteet tulevat kaloreista.

        Itse olen laskenut rinnakkain kaloreita ja pisteitä rompun avulla vuoden alusta ja ne käyvät aika hyvin yksi yhteen, lukuunottamatta rasvaa. Mutta rasvan käytön olen itse kalorilaskuissani eritellyt ja käyttänyt sitä n. 5 % päivässä, joten se ei hirveästi vaikuta pistelaskuun.

        ...Siis että vaahtokarkeissa tuon verran kaloreita? Itse en noita pisteitä harrasta.


      • -15 kg ; )
        syöpöttelijä kirjoitti:

        ...Siis että vaahtokarkeissa tuon verran kaloreita? Itse en noita pisteitä harrasta.

        Kuten jo laitoin tuossa ylemmässä, niin se reilu 300 kaloria varmaan on 100 g:ssa. Mutta asioistahan voidaan aina keskustella. Pitäis käydä hakemassa sellainen pussi niitä, missä oikeasti on kalorit...


    • herkuttelijaa

      tykkän aivan hirvästi vaahtokarkeista. täälläkin hetkellä mussuttan niitä tietsikan vieressä. ostin "väiskin" vaahtokarkeija tänään ja muuten etiketissa ei ole mitään tiedoja energiamäärästä.on kirjoitettu ainoastaan ainekset (tärkkelyssiirappi,sokeri,liivate,maissitärkkelys,maitoproteiini,aromit-luontaisen kaltaiset,ja värit e104,e120,e131). www.halva.fi. ajattelin sielta tiedustella paljonko oikeasti on kcal-ta.
      harrastan liikunta aika paljon.vähintään 5 kerta viikossa.joten jos liikku tarpeeks, sit ei ole kenellekään karkitkaan vaaralliset.. ;)

      • kalorilaskija

        katsoin eng.kielisiltä sivuilta. siellä sanotaan että "marshmellow´t" eli vaahtokarkit on laihiksella tavallisia karkkeja parempi vaihtoehto. toisalta ne sisältä 100g/320 kcal ja 97% siitä tulee sokerista-hiilareista. ei se silti teke niistä pahoja.. vaikka ei ole ihan kaloriton homma. ruokala.fi-ssä itsetehtyt vaahtokarkit sisältää 2,8dl sokeria, mutta en tiedä paljonko tulee sitä karkkimassa oikeesti.


      • Unimurmeli

        Väiskin vaahtokarkeissa 326 kcal/ 100g, ja pussi painaa 90 g, eli 293 kcal/ pussi.. On siis ainakin parempi vaihtoehto kun hedelmäkarkit yms., mutta eihän tuo ihan kaloritonta ole ;S


      • vaahtis<3
        Unimurmeli kirjoitti:

        Väiskin vaahtokarkeissa 326 kcal/ 100g, ja pussi painaa 90 g, eli 293 kcal/ pussi.. On siis ainakin parempi vaihtoehto kun hedelmäkarkit yms., mutta eihän tuo ihan kaloritonta ole ;S

        Nyt siellä lukee, että 100 g sisältää 308 kcal. Pieni määrä vähemmän se on, mutta silti :)


      • kuiteski

        Muistetaan kuitenkin, että vaikka liikkuis paljon ja kilot pysyis kurissa, liian sokerin syöminen on silti pahasta. Tarkoitan siis, että jos syö vaikka vaan 1500 kcal päivässä, mutta siitä suurin osa on sokerista saatua, niin ei hyvä. Rupeaa muodostumaan selluliittia ja löllöä, vaikka hoikka olisikin!

        Hyvää kesää!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe