Vaahtokarkit?

syöpöttelijä

Eli sattuuko kellään olemaan tietoa, miten paljon vaahtokarkit sisältävät energiaa? Nehän eivät paljoa paina, mutta mitä olisi esim. 100g:ssa tai yhdessä karkissa? Kiitän.

17

12132

Vastaukset 17

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulisin

Vaan miksi kirjoitetaan laihdutuspalstalla sokerisesta tuotteesta? Jokaisen normaaliaivoisen pitäisi tajuta, että sokeria ei pistetä suuhun silloin, kun tarkoitus on laihtua.

• mieti vähän

Miksi kirjoitetaan tuohon sävyyn ? Ei varmaan tunnu toisesta oikein kivalta, voisihan sitä vastata ystävällisesti.

• juupa juu
        mieti vähän kirjoitti:

Miksi kirjoitetaan tuohon sävyyn ? Ei varmaan tunnu toisesta oikein kivalta, voisihan sitä vastata ystävällisesti.

en mäkään ymmärrä ku kaikkea pitää jonku kommentoida noin tökerösti jos ei toiselle halua vastata niin pitäkää suut supussa taitaapi olla yx ja sama joka noin tekee..
        en tiedä minäkään paljon sisältävät kaloreita..eikö pussissa kerrota??

• G.B.

Ja miksihän kaikki sokeri olisi aina laihduttajalle kiellettyä?

• syöpöttelijä

...mutta en viestissäni mielestäni maininnut mitään laihdutuksesta. Kysyin asiaa mielenkiinnostani, ja arvelin että tältä palstalta mahdollisesti voisin vastauksen saada.
        Että mitä jos lukisit ensin kunnolla kysymyksen, ennenkuin alat sönköttää typeryyksiäsi.

• Talipää

Kyllä voi syödä sokeriakin kohtuudella.

• -15 kg ; )

PV:n mukaan 100 g:ssa on 6 pistettä. Kun yksi piste on noin 55-60 kaloria, niin tästä saamme vaikka 58 kalorin keskiarvolla 348 kaloria sadassa grammassa. Tosin musta tuntuu, että siinä on vielä enemmänkin. Ja 3 vaahtokarkkia painaa keskimäärin siinä 10 g.

• Sanna

Olenkohan ihan hakoteilla jos vaitan ettei pojoja ja kaloreita voi sotkea keskenaan? Esimerkiksi muistini mukaan paivan pojot (ainakin minun kokoisella) menee yhdesta big mac-hampurilaisesta, vaikka se sisaltaa "vain" noin 600 kaloria. Eli pojoissa sakotetaan rutkasti rasvasta jne.

Irtokarkeissa on n. 350 kaloria per 100g, ja vaahtokarkeissa vahemman, noin 150-200 koska rasvaahan niissa ei (ainakaan yleensa) ole.

• syöpöttelijä
        Sanna kirjoitti:

Olenkohan ihan hakoteilla jos vaitan ettei pojoja ja kaloreita voi sotkea keskenaan? Esimerkiksi muistini mukaan paivan pojot (ainakin minun kokoisella) menee yhdesta big mac-hampurilaisesta, vaikka se sisaltaa "vain" noin 600 kaloria. Eli pojoissa sakotetaan rutkasti rasvasta jne.

Irtokarkeissa on n. 350 kaloria per 100g, ja vaahtokarkeissa vahemman, noin 150-200 koska rasvaahan niissa ei (ainakaan yleensa) ole.

..vastauksestasi. Toivottavasti tuo sitten pitää paikkansa että niissä olisi vain tuo 150-200 kcal, koska sittenhän niitä voisi silloin tällöin napostella ihan hyvällä omalla tunnollakin :)
        Ovat kyllä suurta herkkua :P

• -15 ; )
        Sanna kirjoitti:

Makeinen, 100 g:ssa kaloreita 279,5, rasvaa 0, proteiinia 0, hiilihydraatteja 68,5. Elikä tässä rasva ei esitä minkäänlaista roolia painonvartijoiden pisteiden laskussa. Jos ei rasvaa ole, sitä ei oteta huomioon. Samoin vaahtokarkkien kohdalla. Elikaikki pisteet tulevat kaloreista.

Itse olen laskenut rinnakkain kaloreita ja pisteitä rompun avulla vuoden alusta ja ne käyvät aika hyvin yksi yhteen, lukuunottamatta rasvaa. Mutta rasvan käytön olen itse kalorilaskuissani eritellyt ja käyttänyt sitä n. 5 % päivässä, joten se ei hirveästi vaikuta pistelaskuun.

• syöpöttelijä
        -15 ; ) kirjoitti:

Makeinen, 100 g:ssa kaloreita 279,5, rasvaa 0, proteiinia 0, hiilihydraatteja 68,5. Elikä tässä rasva ei esitä minkäänlaista roolia painonvartijoiden pisteiden laskussa. Jos ei rasvaa ole, sitä ei oteta huomioon. Samoin vaahtokarkkien kohdalla. Elikaikki pisteet tulevat kaloreista.

Itse olen laskenut rinnakkain kaloreita ja pisteitä rompun avulla vuoden alusta ja ne käyvät aika hyvin yksi yhteen, lukuunottamatta rasvaa. Mutta rasvan käytön olen itse kalorilaskuissani eritellyt ja käyttänyt sitä n. 5 % päivässä, joten se ei hirveästi vaikuta pistelaskuun.

...Siis että vaahtokarkeissa tuon verran kaloreita? Itse en noita pisteitä harrasta.

• -15 kg ; )
        syöpöttelijä kirjoitti:

...Siis että vaahtokarkeissa tuon verran kaloreita? Itse en noita pisteitä harrasta.

Kuten jo laitoin tuossa ylemmässä, niin se reilu 300 kaloria varmaan on 100 g:ssa. Mutta asioistahan voidaan aina keskustella. Pitäis käydä hakemassa sellainen pussi niitä, missä oikeasti on kalorit...

• herkuttelijaa

tykkän aivan hirvästi vaahtokarkeista. täälläkin hetkellä mussuttan niitä tietsikan vieressä. ostin "väiskin" vaahtokarkeija tänään ja muuten etiketissa ei ole mitään tiedoja energiamäärästä.on kirjoitettu ainoastaan ainekset (tärkkelyssiirappi,sokeri,liivate,maissitärkkelys,maitoproteiini,aromit-luontaisen kaltaiset,ja värit e104,e120,e131). www.halva.fi. ajattelin sielta tiedustella paljonko oikeasti on kcal-ta.
      harrastan liikunta aika paljon.vähintään 5 kerta viikossa.joten jos liikku tarpeeks, sit ei ole kenellekään karkitkaan vaaralliset.. ;)

• kalorilaskija

katsoin eng.kielisiltä sivuilta. siellä sanotaan että "marshmellow´t" eli vaahtokarkit on laihiksella tavallisia karkkeja parempi vaihtoehto. toisalta ne sisältä 100g/320 kcal ja 97% siitä tulee sokerista-hiilareista. ei se silti teke niistä pahoja.. vaikka ei ole ihan kaloriton homma. ruokala.fi-ssä itsetehtyt vaahtokarkit sisältää 2,8dl sokeria, mutta en tiedä paljonko tulee sitä karkkimassa oikeesti.

• Unimurmeli

Väiskin vaahtokarkeissa 326 kcal/ 100g, ja pussi painaa 90 g, eli 293 kcal/ pussi.. On siis ainakin parempi vaihtoehto kun hedelmäkarkit yms., mutta eihän tuo ihan kaloritonta ole ;S

• vaahtis<3
        Unimurmeli kirjoitti:

Väiskin vaahtokarkeissa 326 kcal/ 100g, ja pussi painaa 90 g, eli 293 kcal/ pussi.. On siis ainakin parempi vaihtoehto kun hedelmäkarkit yms., mutta eihän tuo ihan kaloritonta ole ;S

Nyt siellä lukee, että 100 g sisältää 308 kcal. Pieni määrä vähemmän se on, mutta silti :)

• kuiteski

Muistetaan kuitenkin, että vaikka liikkuis paljon ja kilot pysyis kurissa, liian sokerin syöminen on silti pahasta. Tarkoitan siis, että jos syö vaikka vaan 1500 kcal päivässä, mutta siitä suurin osa on sokerista saatua, niin ei hyvä. Rupeaa muodostumaan selluliittia ja löllöä, vaikka hoikka olisikin!

Hyvää kesää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1371
    2. 72
      1366
    3. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1265
    4. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1261
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      1009
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      896
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      881
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      811
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      706
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      676
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      638
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      622
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      596
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      587
    Aihe