Keuruun juhannusjuhlat saa pääpuhujakseen James Leggetin, joka on Maailman helluntaiyhteisön puheenjohtaja.
Maailman helluntailaisia johtava James Leggett on tullut tunnetuksi kristittyjen ekumeniaa vaalivana johtajana ja hieroi ekumeniaa tavatessaan Paavin 14.4.2008 (kuva alla).
http://www.pctii.org/images/papalintro.jpg
Netmissionin foorumilla on kovaa kritiikkiä kyseisestä ekumeniasta ja helluntailaiset ovatkin jakautuneet asiassa kahtia.
http://www.netmission.fi/fi/index.php?show=messages&tid=15518&selPage=8
Virallinen helluntailaisuus haluaa ekumeniaa mutta kai valtaosa yksittäisistä helluntailaisista ei halua minkäänlaista yhteistyötä Paavin kirkon kanssa.
Juhannuskonferenssi
27
796
Vastaukset
- kumman
vaihtoehdon soisit menevän hellareiden keskuudessa eteenpäin, jos valintana on nämä kaksi???
osaltaan suvaitsevaisuutta.
Tälläkin palstalla monet uskovaiset ovat vastustaneet ekumeniaa ja kehottaneet harjoittamaan toisia kohtaan suvaitsemattomasti syrjintää ja rasismia.
Rotusortomaissa oli aikoinaan erit puistonpenkitkin ihmisryhmille.
Onneksi Suomessa tuo syrjintä ei onnistu kovin pitkälle, kun syrjijät ovat itse pieni vähemmistö koko kansaan suhteutettuna.- betsy.e
Pe.ku kirjoitti:
osaltaan suvaitsevaisuutta.
Tälläkin palstalla monet uskovaiset ovat vastustaneet ekumeniaa ja kehottaneet harjoittamaan toisia kohtaan suvaitsemattomasti syrjintää ja rasismia.
Rotusortomaissa oli aikoinaan erit puistonpenkitkin ihmisryhmille.
Onneksi Suomessa tuo syrjintä ei onnistu kovin pitkälle, kun syrjijät ovat itse pieni vähemmistö koko kansaan suhteutettuna.ekumeniassa ei ole kyse vain suvaitsevaisuudesta, sillä se on
näennäinen yhteyden rakentamistapa.
Ekumenia on perustus tulevalle paholaisen valtakaudelle(lyhyelle)
sillä se ajaa maailmaan yhtä uskontoa ja pakottaa ihmiset sen alle,
viekkaudella, kiristämällä ja tuhoamalla toisin ajattelijat.
Siitä johtuu että valveutuneet uskovat eivät ole myöntyväisiä
ekumeniaan, kaikkien kirkkokuntien yhdistymiseen.
Se ei tule koskaan onnistumaan, se on kommunismin kaltainen ideologia,
eikä ole Jumalan tahto. betsy.e kirjoitti:
ekumeniassa ei ole kyse vain suvaitsevaisuudesta, sillä se on
näennäinen yhteyden rakentamistapa.
Ekumenia on perustus tulevalle paholaisen valtakaudelle(lyhyelle)
sillä se ajaa maailmaan yhtä uskontoa ja pakottaa ihmiset sen alle,
viekkaudella, kiristämällä ja tuhoamalla toisin ajattelijat.
Siitä johtuu että valveutuneet uskovat eivät ole myöntyväisiä
ekumeniaan, kaikkien kirkkokuntien yhdistymiseen.
Se ei tule koskaan onnistumaan, se on kommunismin kaltainen ideologia,
eikä ole Jumalan tahto.ja toisten huomioon ottaminen ei ole mitään kommunismia.
Kuolemajuttusi vei luottamuksen kirjoituksiisi, kun epäonnistuit heti uudella nimimerkilläsi salaamaan sen ja tuolla toisella uudellasi vain vahvistit epäilyjä.- betsy.e
Pe.ku kirjoitti:
ja toisten huomioon ottaminen ei ole mitään kommunismia.
Kuolemajuttusi vei luottamuksen kirjoituksiisi, kun epäonnistuit heti uudella nimimerkilläsi salaamaan sen ja tuolla toisella uudellasi vain vahvistit epäilyjä.No, älä vastaa, usko mitä tahdot.
Älä sitten usko.
Kommunismilla tarkoitin lähinnä ideologiaa johon
ihmiset pakotettiin.
Voi hyvin Pe.ku äläkä vaan usko ;) betsy.e kirjoitti:
ekumeniassa ei ole kyse vain suvaitsevaisuudesta, sillä se on
näennäinen yhteyden rakentamistapa.
Ekumenia on perustus tulevalle paholaisen valtakaudelle(lyhyelle)
sillä se ajaa maailmaan yhtä uskontoa ja pakottaa ihmiset sen alle,
viekkaudella, kiristämällä ja tuhoamalla toisin ajattelijat.
Siitä johtuu että valveutuneet uskovat eivät ole myöntyväisiä
ekumeniaan, kaikkien kirkkokuntien yhdistymiseen.
Se ei tule koskaan onnistumaan, se on kommunismin kaltainen ideologia,
eikä ole Jumalan tahto.Siitä johtuu että valveutuneet uskovat eivät ole myöntyväisiä
ekumeniaan, kaikkien kirkkokuntien yhdistymiseen.
---
Tietysti se on jo ratkaisevaa lopputulosta ajatellen mitä ymmärrämme sanalla ekumenia.Monet ihmiset vastustavat yhdistymistä puolueellisista syistä eli eri puolueiden sisällä olevat sisaret ja veljet eivät veljeile keskenään.
Terve yhteys ja yhdentyminen puolueiden sisällä oilevien sisarien ja veljien kesken on varmasti Jumalan tahto,- että he yhtä olisivat.Mutta, tämän yhtä olemisen estää juuri puolueelisuus. Yksi on Helluntalainen ja helluntaklaisten puolella ja toinen on Babtisti ja babtistien puolella jne...
Siis erittäin rakentavaa ja Jumalan tahdon mukaista el'ämää on kun/jos uskovaiset paikkakunnallaan olisivat yhtä ja pyrkisivät toteuttamaan sen arjen todellisuudessa ja erikoisesti sydämentilassaan. Tämän tasoinen ekumenia on erittäin tervettä.
Taas puolueiden yhdistymisillä ei ole mitään rakentavaa Jumalan seurakunnassa.
"Toisaalta huvittaa tämä ajatuksesi;
Ekumenia on perustus tulevalle paholaisen valtakaudelle(lyhyelle)
sillä se ajaa maailmaan yhtä uskontoa ja pakottaa ihmiset sen alle,
viekkaudella, kiristämällä ja tuhoamalla toisin ajattelijat"
-------
No, juuri eri puoluessa oleminen ohjaa just tähän tilaan ja kulkemaan vääjäämättömästi tällä tiellä eli kulkemaan ajan saatossa suureksi porttokirkoksi. Just tuossa on syy miksi ihmisen ei tule olla puolueellinen ja puolueissa kiinni.
Jos olette valveilla, niin huomaatteki miten Luterilainen kirkko neuvottelee tiiviiisti Katollisen kirkonkanssa ja Helluntalaisen puolueen johto Luterilaisen kirkon kanssa. Muuten, oletteko Helluntaipuolueen jäsenet kysyneet johtajiltanne, mitä asioita ja neuvvotteluja käydään ns talvipäivillä.
Teidän johtajanne neuvottelee ensin täst'ä ekumeniasta ja alistaa puolueen toiminnan päätöksien alaisuuteen eli sokeaa jäsentä viedään kuin pässiä narusta.- betsy.e
ml213 kirjoitti:
Siitä johtuu että valveutuneet uskovat eivät ole myöntyväisiä
ekumeniaan, kaikkien kirkkokuntien yhdistymiseen.
---
Tietysti se on jo ratkaisevaa lopputulosta ajatellen mitä ymmärrämme sanalla ekumenia.Monet ihmiset vastustavat yhdistymistä puolueellisista syistä eli eri puolueiden sisällä olevat sisaret ja veljet eivät veljeile keskenään.
Terve yhteys ja yhdentyminen puolueiden sisällä oilevien sisarien ja veljien kesken on varmasti Jumalan tahto,- että he yhtä olisivat.Mutta, tämän yhtä olemisen estää juuri puolueelisuus. Yksi on Helluntalainen ja helluntaklaisten puolella ja toinen on Babtisti ja babtistien puolella jne...
Siis erittäin rakentavaa ja Jumalan tahdon mukaista el'ämää on kun/jos uskovaiset paikkakunnallaan olisivat yhtä ja pyrkisivät toteuttamaan sen arjen todellisuudessa ja erikoisesti sydämentilassaan. Tämän tasoinen ekumenia on erittäin tervettä.
Taas puolueiden yhdistymisillä ei ole mitään rakentavaa Jumalan seurakunnassa.
"Toisaalta huvittaa tämä ajatuksesi;
Ekumenia on perustus tulevalle paholaisen valtakaudelle(lyhyelle)
sillä se ajaa maailmaan yhtä uskontoa ja pakottaa ihmiset sen alle,
viekkaudella, kiristämällä ja tuhoamalla toisin ajattelijat"
-------
No, juuri eri puoluessa oleminen ohjaa just tähän tilaan ja kulkemaan vääjäämättömästi tällä tiellä eli kulkemaan ajan saatossa suureksi porttokirkoksi. Just tuossa on syy miksi ihmisen ei tule olla puolueellinen ja puolueissa kiinni.
Jos olette valveilla, niin huomaatteki miten Luterilainen kirkko neuvottelee tiiviiisti Katollisen kirkonkanssa ja Helluntalaisen puolueen johto Luterilaisen kirkon kanssa. Muuten, oletteko Helluntaipuolueen jäsenet kysyneet johtajiltanne, mitä asioita ja neuvvotteluja käydään ns talvipäivillä.
Teidän johtajanne neuvottelee ensin täst'ä ekumeniasta ja alistaa puolueen toiminnan päätöksien alaisuuteen eli sokeaa jäsentä viedään kuin pässiä narusta.ero ekumenian ja hengellisen kodin välillä.
Kun missä tahansa evankelisessa kirkkokunnassa julistetaan
syntiemme tähden ristiinnaulittua, kuollutta
ja ylösnoussutta Kristusta, eli sanomaa rististä, on se yhdistävä tekijä
kaikkien uskovien kohdalla.
Jeesus Kristus on ikuisen Elämän antaja jokaiselle joka uskoo (em)
Ihmisen tulee uskoa Kristukseen, tunnustaa syntinsä ja hylätä syntielämä,
eli tehdä parannus.
Tämä yhdistää jokaista Jumalasta uudestisyntynyttä Jumalan lasta.
Mutta hengellinen koti on toinen asia.
Kristuksessa olemme aina yhtä, Jumalan lapsina, koska Jumala on Isämme
Hän, Henkien Jumala, joka Jeesuksessa Lunasti ja Sovitti meidät itsensä kanssa.
En usko että yksikään uskovainen nousee tätä Raamatun totuutta vastaan.
Ei viedä kuin pässiä narusta:), ei yksilöitä pakoteta mihinkään.
Olemme yksilöinä vastuussa Jumalan edessä valinnoistamme, siksi identiteettimme
tulee olla Kristus.
Vaikka olisi eri näkemyksiä, emme ole toistemme vihamiehiä, sillä
itsekukin vastaa Jumalan, ei toistemme edessä. - pakis_
betsy.e kirjoitti:
ekumeniassa ei ole kyse vain suvaitsevaisuudesta, sillä se on
näennäinen yhteyden rakentamistapa.
Ekumenia on perustus tulevalle paholaisen valtakaudelle(lyhyelle)
sillä se ajaa maailmaan yhtä uskontoa ja pakottaa ihmiset sen alle,
viekkaudella, kiristämällä ja tuhoamalla toisin ajattelijat.
Siitä johtuu että valveutuneet uskovat eivät ole myöntyväisiä
ekumeniaan, kaikkien kirkkokuntien yhdistymiseen.
Se ei tule koskaan onnistumaan, se on kommunismin kaltainen ideologia,
eikä ole Jumalan tahto.tarkoitat, koska sanot näin:
>>Ekumenia on perustus tulevalle paholaisen valtakaudelle(lyhyelle)
sillä se ajaa maailmaan yhtä uskontoa ja pakottaa ihmiset sen alle,
viekkaudella, kiristämällä ja tuhoamalla toisin ajattelijat. - vie sinut vaikeuksii
betsy.e kirjoitti:
No, älä vastaa, usko mitä tahdot.
Älä sitten usko.
Kommunismilla tarkoitin lähinnä ideologiaa johon
ihmiset pakotettiin.
Voi hyvin Pe.ku äläkä vaan usko ;)Sinulle mm. ekumenia on myrkkyä. Ymmärtäähän sen: olet vain pahainen ihmisiä vihaava repuusi. Kuolet välillä, heräilet henkiin - mutta ihmisvihasi on jäljellä. Sinusta homoja kuuluu vainota. Sinusta ekumenia on paha asia. Sinusta sinulla on oikeus toimia rasistisesti, vaikka moinen on laitonta.
Sinä joudut vastuuseen sinäkin, kun nettikirjoittelun viharikoksia aletaan hiukan terkemmin tutkia. Mm. sinulla, Luther-säätriöllä ja muilla kaltaisillanne on paljon likaisia jauhoja pussukoissa. Eikä Raamattuun vetoaminen auta, koska olette ITSE ihmisvihanne valinneet - niin sinä kuin Juhana Pohjolan paskasakki.
Kannattaa miettiä, mitä vihasi sinulle antaa. Mietipä. - betsy.e
pakis_ kirjoitti:
tarkoitat, koska sanot näin:
>>Ekumenia on perustus tulevalle paholaisen valtakaudelle(lyhyelle)
sillä se ajaa maailmaan yhtä uskontoa ja pakottaa ihmiset sen alle,
viekkaudella, kiristämällä ja tuhoamalla toisin ajattelijat.kysymyksessä on jälleen alue, joka sinulle ei uskovana on pimennossa.
Henkivalloissa käydään jatkuvasti taistelua ihmissieluista ja ihmisen
tahdon hallinnasta.
Välineenä on ihmisen lihallisuus, jota Jumalan vastustaja käyttää ihmisen eksyttämiseen.
Kyseessä on esim. juutalaisiin kohdistuva painostus.
Vihollinen vihaa juutalaisia, tulihan Lunastus ja Sovitus sitäkautta.
Jumala on myös ilmoittanut oman suunnitelmansa juutalaisia varten,
jonka vastustaja yrittää tuhota.
Vihollinen julistautuu jumalaksi ja häpäisee juutalaisten pyhät paikat.
Nyt eletään aattoajoissa, joista Raamatussa kyllä kerrotaan.
Ekumenia menestyy kyllä, mutta se huipentuu vasta vaivanajassa,
silloin kun morsian on Karitsan häissä.
Lunastus ja sovitus tapahtui verellä ja jos se inhottaa,
on se luonnollista sille, joka ei ole saanut syntejään anteeksi
ja tuntoaan vapautetuksi kuolleista teoista ja tehty uudestisyntymän kautta
mahdolliseksi palvella elävää Jumalaa.
Sana rististä on hullutus niille jotka kadotukseen joutuvat,
mutta meille jotka pelastumme se on Jumalan voima. (1.Kor.1:18) - betsy.e
vie sinut vaikeuksii kirjoitti:
Sinulle mm. ekumenia on myrkkyä. Ymmärtäähän sen: olet vain pahainen ihmisiä vihaava repuusi. Kuolet välillä, heräilet henkiin - mutta ihmisvihasi on jäljellä. Sinusta homoja kuuluu vainota. Sinusta ekumenia on paha asia. Sinusta sinulla on oikeus toimia rasistisesti, vaikka moinen on laitonta.
Sinä joudut vastuuseen sinäkin, kun nettikirjoittelun viharikoksia aletaan hiukan terkemmin tutkia. Mm. sinulla, Luther-säätriöllä ja muilla kaltaisillanne on paljon likaisia jauhoja pussukoissa. Eikä Raamattuun vetoaminen auta, koska olette ITSE ihmisvihanne valinneet - niin sinä kuin Juhana Pohjolan paskasakki.
Kannattaa miettiä, mitä vihasi sinulle antaa. Mietipä.sitten lienetkin, mutta kyse ei ole vain minun henkilökoht. asiasta,
vaan siitä, miten Jumala asian tuo esille.
Viholllinen tulee häpäisemään juutalaisten pyhät paikat ja julistautuu
jumalaksi, koska ekumenian kautta pääsee vahvistumaan koko
maailmaan sama uskonto, ajatuksellaan ja harjoittamillaan pakotteilla.
Et tunne Raamatun ilmoitusta, tai katsot asiaa spaketin läpi.
Ekumenia on sielunvihollisen väline eksyttämisessä ja etenkin sen
pyrkimys on tuhota Jumalan suunnitelma Israilia kohtaan.
Kristus ei edusta ekumeniaa, vaan kutsuu ihmisiä kaikista kielistä ja kansanheimoista
ristinsä luokse saamaan Sovituksen Jumalan kanssa ja tulemaan lunastetuksi sen uhrin
kautta jonka Jumala Jeesuksessa suoritti Golgatalla.
Eri maailman kirkkoihin kuuluu ihmisiä, joille sanoma rististä on hullutus,
ja se on kuitenkin sielunpelastuksen pääsanoma.
Jään oikeudenmukaisen Jumalan käsiin.
(Enkä ole kuollut ja herännyt)
Olin kyllä kuollut ennen uskoontuloa, mutta nyt elän Jumalan Pojan uskossa! - leahim
pakis_ kirjoitti:
tarkoitat, koska sanot näin:
>>Ekumenia on perustus tulevalle paholaisen valtakaudelle(lyhyelle)
sillä se ajaa maailmaan yhtä uskontoa ja pakottaa ihmiset sen alle,
viekkaudella, kiristämällä ja tuhoamalla toisin ajattelijat."Ajaa yhtä uskontoa ja pakottaa ihmiset sen alle...."
Eikös kaikkien pitäisi pitää yhtä?
Vai tarkoittaneeko betsy.e,tai kuka lie oletkin,HÄNEN oman uskonsa alle?
Sekö on ainut oikea?
Mielestäni ekumenian tarkoitus on lähentää
eri kirkkokuntia,niinkuin pakis totesi.
Mikä ihmeen mörkö se ekumenia on?
Betsy..kuka lie,evankeliumisi on aina niin veristä.
ettei sitä ihan tavallinen tallaaja ymmärrä. - leahim
betsy.e kirjoitti:
kysymyksessä on jälleen alue, joka sinulle ei uskovana on pimennossa.
Henkivalloissa käydään jatkuvasti taistelua ihmissieluista ja ihmisen
tahdon hallinnasta.
Välineenä on ihmisen lihallisuus, jota Jumalan vastustaja käyttää ihmisen eksyttämiseen.
Kyseessä on esim. juutalaisiin kohdistuva painostus.
Vihollinen vihaa juutalaisia, tulihan Lunastus ja Sovitus sitäkautta.
Jumala on myös ilmoittanut oman suunnitelmansa juutalaisia varten,
jonka vastustaja yrittää tuhota.
Vihollinen julistautuu jumalaksi ja häpäisee juutalaisten pyhät paikat.
Nyt eletään aattoajoissa, joista Raamatussa kyllä kerrotaan.
Ekumenia menestyy kyllä, mutta se huipentuu vasta vaivanajassa,
silloin kun morsian on Karitsan häissä.
Lunastus ja sovitus tapahtui verellä ja jos se inhottaa,
on se luonnollista sille, joka ei ole saanut syntejään anteeksi
ja tuntoaan vapautetuksi kuolleista teoista ja tehty uudestisyntymän kautta
mahdolliseksi palvella elävää Jumalaa.
Sana rististä on hullutus niille jotka kadotukseen joutuvat,
mutta meille jotka pelastumme se on Jumalan voima. (1.Kor.1:18)Veri veri ..mie ainakin vierastan tuollaista sanomaa.
Liekö liian paksua minulle,betsy..tai kuka lie olet. - betsy.e
leahim kirjoitti:
"Ajaa yhtä uskontoa ja pakottaa ihmiset sen alle...."
Eikös kaikkien pitäisi pitää yhtä?
Vai tarkoittaneeko betsy.e,tai kuka lie oletkin,HÄNEN oman uskonsa alle?
Sekö on ainut oikea?
Mielestäni ekumenian tarkoitus on lähentää
eri kirkkokuntia,niinkuin pakis totesi.
Mikä ihmeen mörkö se ekumenia on?
Betsy..kuka lie,evankeliumisi on aina niin veristä.
ettei sitä ihan tavallinen tallaaja ymmärrä.suvereenin tahtonsa ja se on armoa saada ottaa uskossa vastaan
pelastus jonka Jumala Jeesuksessa valmisti kaikkia ihmisiä varten,
osoittaen näin rakkautensa.
Kuka lienetkin joka leahimin nicin alla kirjoitat,
Sana rististä on (Jumalan ilmoituksen mukaan)
hullutus niille jotka kadotukseen joutuvat,
mutta Jumala ei tahtoisi kenenkään jumalattomana kuolevan
Hän tahtoisi pelastaa kaikki, mutta ei pakota eikä' mairittele,
koska osoitti rakkautensa jokaiselle Golgatalla.
Hän tarjoaa armoa ja anteeksiantamusta, mutta jos se ei kelpaa,
ei Hän pakota. Jumala tahtoo osoittamalleen rakkaudelle
vapaaehtoista vastarakkautta ja suostumista hyvään tahtoonsa
ja vastaanottamaan uskon lahjan ja ikuisen elämän Jeesuksessa! - betsy.e
leahim kirjoitti:
Veri veri ..mie ainakin vierastan tuollaista sanomaa.
Liekö liian paksua minulle,betsy..tai kuka lie olet.päätät itse sallitko Jumalan pelastaa itsesi ja lahjoittaa sinulle ikuisen elämän.
Ekumenia ei ole Jumalan tahto.
Jumala kutsuu ja vetää ihmisiä ristin sanoman, Jeesuksen luo, pelastumaan.
Siellä saadaan synnit anteeksi.
Ei kaikkien uskontojen ja kirkkokuntien kautta.-
kaikki eivät edes tunne Jeesusta, eikä siis ilosanomaa,
evankeliumia pelastuksesta. - pois epäjumalat
betsy.e kirjoitti:
suvereenin tahtonsa ja se on armoa saada ottaa uskossa vastaan
pelastus jonka Jumala Jeesuksessa valmisti kaikkia ihmisiä varten,
osoittaen näin rakkautensa.
Kuka lienetkin joka leahimin nicin alla kirjoitat,
Sana rististä on (Jumalan ilmoituksen mukaan)
hullutus niille jotka kadotukseen joutuvat,
mutta Jumala ei tahtoisi kenenkään jumalattomana kuolevan
Hän tahtoisi pelastaa kaikki, mutta ei pakota eikä' mairittele,
koska osoitti rakkautensa jokaiselle Golgatalla.
Hän tarjoaa armoa ja anteeksiantamusta, mutta jos se ei kelpaa,
ei Hän pakota. Jumala tahtoo osoittamalleen rakkaudelle
vapaaehtoista vastarakkautta ja suostumista hyvään tahtoonsa
ja vastaanottamaan uskon lahjan ja ikuisen elämän Jeesuksessa!Jeesuksen sanat:
" Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
on hullutus niille jotka kadotukseen joutuvat, ja heillä
" HERRAA JEESUSTA KRISTUSTA SUUREMPAA JUMALAA EI OLE."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9091838
Jeesus on
jaikalKäyttäjän viestit23.5.2010 17:00
HERRAA JEESUSTA KRISTUSTA SUUREMPAA JUMALAA EI OLE.
1.Korinttolaiskirje:
11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.
Galatalaiskirje:
3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
3:21 Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
3:27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
3:29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
1.Timoteuksen kirje:
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Tuskin yhtenäistymisessä on mitään vikaa, jos se pysyy vain yhteistyönä eikä tuo uutta oppia..vähän jokaisesta repästyä.
Sinällään outoa on että Helluntaiserakunta hieroo ekumeniaa. Koska jos nyt faktoja katotaan niin valtion kirkot menettää kannattajiaan..osa liittyy vapaisiin suuntiin. Eli vois melki aatella että vapaat suunnat vähän kuin säälistä hierovat yhteistyötä...toisaalta pelko new age hömpötyksistä..ja toistaalta vallan halu, päästä valtionkirkoksi, jossa vapaat suunnat osallisena. Se mitä hyötyä siitä on..noh, rahallisesti lohkeis osa ainakin.- todé*
siinähän sen ekumenian pitää mennä, jos se on tervettä ja toinen toistaan hyödyttävää. Hyödyllä tarkoitan hengellisiä, en rahan lohkeamista. Mikäpä sen hienonpaa, että eri seurakunnat paikkakunnilla pystyvät elämään sovussa. Riitaisa yhteiselo ei kanna hedelmää millekään poppoolle, se lienee opittu aikojen saatossa.
- ei vastustaja
todé* kirjoitti:
siinähän sen ekumenian pitää mennä, jos se on tervettä ja toinen toistaan hyödyttävää. Hyödyllä tarkoitan hengellisiä, en rahan lohkeamista. Mikäpä sen hienonpaa, että eri seurakunnat paikkakunnilla pystyvät elämään sovussa. Riitaisa yhteiselo ei kanna hedelmää millekään poppoolle, se lienee opittu aikojen saatossa.
Kuinka islamilaisuus kristittyjen kanssa ekumeniaa ajavat yhteen?
Paavihan jo muinoin neuvotteli yhdistymistä, vai kuinka? - todé*
ei vastustaja kirjoitti:
Kuinka islamilaisuus kristittyjen kanssa ekumeniaa ajavat yhteen?
Paavihan jo muinoin neuvotteli yhdistymistä, vai kuinka?että muslimi olisi kristityn kanssa yhtä Jeesuksessa? Tuskinpa paavi on neuvotellut yhdistymisestä islamin kanssa.
todé* kirjoitti:
että muslimi olisi kristityn kanssa yhtä Jeesuksessa? Tuskinpa paavi on neuvotellut yhdistymisestä islamin kanssa.
kristityillä on ihan sama Jumala, kuten myös juutalaisilla.
Pe.ku kirjoitti:
kristityillä on ihan sama Jumala, kuten myös juutalaisilla.
Sama Jumalahan Luojan luomilla on...mutta he vaan eivät usko siihen vaan toiseen jumalaan...ja juutalaiset taas vetää tuon VH mukaan ja juokseevat Mooseksen perässä rituaaleineen ja kuvittelevat että sana juutalaisuus vie taivaaseen...
- pois epäjumalat
Pe.ku kirjoitti:
kristityillä on ihan sama Jumala, kuten myös juutalaisilla.
Aabrahamin Jumala on juutalaisilla ja muslimeilla ja joillain meillä kristityilläkin, vaan ei kaikilla "kristityillä", kun heillä
"herraa jeesusta kristusta suurempaa jumalaa ei ole"!
Eikä heillä ole Jeesusta Kristustakaan, koska ovat sen Kristuksen arvonimen häneltä vaihtaneet jumalaksi, joten heillä on vain omatekoinen "jeesus jumala" "pelastuksenaan"!
He ovat hyljänneet Jeesuksen Kristuksen välimiehenään ja Kristuksenaan, tehtyään hänestä itselleen epäjumalan, "kultaisen vasikan"!
Meillä muilla Aabrahamin Jumalaan uskovilla kristityillä on myös Jumalan voitelema Jeesus Kristus välimiehenämme, meidän ihmisten ja Jumalan välillä!
Ekumenia on hyvä asia! - Herätkää, herätkää!
pois epäjumalat kirjoitti:
Aabrahamin Jumala on juutalaisilla ja muslimeilla ja joillain meillä kristityilläkin, vaan ei kaikilla "kristityillä", kun heillä
"herraa jeesusta kristusta suurempaa jumalaa ei ole"!
Eikä heillä ole Jeesusta Kristustakaan, koska ovat sen Kristuksen arvonimen häneltä vaihtaneet jumalaksi, joten heillä on vain omatekoinen "jeesus jumala" "pelastuksenaan"!
He ovat hyljänneet Jeesuksen Kristuksen välimiehenään ja Kristuksenaan, tehtyään hänestä itselleen epäjumalan, "kultaisen vasikan"!
Meillä muilla Aabrahamin Jumalaan uskovilla kristityillä on myös Jumalan voitelema Jeesus Kristus välimiehenämme, meidän ihmisten ja Jumalan välillä!
Ekumenia on hyvä asia!§ Noin sanotte te, jotka ette ole edes uskossa islamin allahiinkaan, saati taivaan Jumalaan ja herrain Herraan Jeesukseen! Allah on ainoastaan islamin mielikuvitus jumala, ei muuta, tällä allahilla ei ole poikaa, ei pienellä eikä isolla alkukirjaimella. Heillä ei ole ketään sijaiskärsijää, ei kukaan ole heitä pelastanut tai puhdistanut tai pyhittänyt tai vanhurskauttanut, ei kukaan !
§ Islami on perinnöllinen isiltä pojille, perityvä aikuisten satu-uskomus olemattomaan allahiin! Naisethan siellä ei ole mitään muuta varten, kuin miesten kaluina omiin tarpeisiinsa. Heiltä pimitetään ja kielletään koko elämä, kun pannaan säkkipäähän heti kun alkaa näyttämään naiselta ja lapsuus poistuu, ja sehän tapahtuu siellä nuorena, länsimaissa siitä saisi syytteen pedofiliasta, kun 12 vuotiaita naitetaan? Ehkä nuorempiakin, islamin motto on , ME MIEHET ollaan jumalia, ekivaarihan suosii tätä hullua jumaluutta ihmisessä !
§ Maailman kirkon ekumenia on täysin ihmiskeskeinen yritys yhdistää eri kirkkokunnat yhteen, ja sehän on sitä antikristillistä yhteyttä joka, ikävä kyllä tulee yleistymään ja vauhti vaan kiihtyy, koska Saatana tietää, että sillä on vähän aikaa, siksi se eksyttää maailmalliset kirkot joiden ydin ei ole uudestisyntymisen kautta Kristukseen Hengessä Hengen kaste, vaan pakkokasteella jo vauvana liitetään tähän tulevaan suureen maailman Babyloniaan, jota tulee johtamaan itse antikristus. Tosin tämä tapahtuu vasta sitten, kun aitojen Kristuksen seurakunnan jäsenet on temmattu pois tulevasta vihasta, joka seuraa antikristuksen muotouskonto maailmaa ekumenioineen.
§ Nyt on mensossa aika, josta "Laulujen Laulussa" kerrotaan. " He ovat kuin liljat orjantappurain kekellä!" Tarkoittaa sitä, että tosiuskovat ovat uskonnollisen kirkon ja uskonnollisen yhteisöjen seassa ja ja kasvavat siellä "kuin liljat orjantappurain keskellä." Ja tämä todellinen Kristuksen morsian sitten temmataan yläilmoihin Herraa vastaan !
§ Yksi yhteinen tuntomerkki Kristuksen morsiamella on, he tunnustavat Jeesuksen Jumalan Pojaksi, Pyhästä Hengestä siinneeksi , pyhä puhdas synnitön jokaista soluaan myöten oleva Jumala, joka oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Ja on ylösnoussut ja astunut ylös Jumalan rinnalle valtaistuimelleen! Heidän sydämessään on Pyhä Hengen osallisuus, Hengen yhteys Hengen yhdyssiteellä, joka on todellinen ja ainut Jumalan mielenmukainen yhteys ja oikea ekumenia Kristuksen sisäisessä tuntemisessa.
§ Antikristillisellä kirkolla, paavin johdolla, olevalla laitoskirkolla ei ole tätä yhteyttä olemassa. Joskin sieltäkin löytyy aitoja Kristuksen seuraajia, mutta laitoksena se on Babylonia! Ja kaikki jotka siihen yhtyvät tekevät hengellisesti huorin saatanan synagoogan hengessä heidän kanssaan. Heillä on jumalisuuden ulkokuori, mutta kieltävät Jumalan voiman!
§ Muuten taas sai hämmsästyä, piispan kokelas sanoi aamulla, "En minä ymmärrä mikä on tunnustuksellinen usko?" Hän on naispuolinen piispaksi pyrkivä, homot ja lesbot, Jumalan sanalla siunaava antikristuksen tytär. Niitä sikiöitä, joita paavin kirkko siittää kovalla vauhdilla, luterilaisen kirkkoteologian hyväksymänä!
* Ei Urho Lähde turhaan sanonut, "Helvetin peräseinä on muurattu pappien pääkalloista!" - todé*
Pe.ku kirjoitti:
kristityillä on ihan sama Jumala, kuten myös juutalaisilla.
juuri toissa päivänä keskustelin aiheesta erään intomielisen muslimin kanssa. Hän kertoi "kunnioittavansa Jeesusta, kuten muitakin profeettoja". Sanoi jopa ihan rakastavansa Jeesusta!
Kun minä sanoin kanssa rakastavani Jeesusta, mutta synneistä pelastavana Jumalana, niin siihenpä yhteinen uskomme tökkäsikin!
Vaikka tapaammekin usein ko. ihmisen kanssa, ja olemme ystäviä, niin uskomme samaan Jumalaan on mahdottomuus. Minä en pysty pitämään Koraania Jumalan sanana, eikä Hän Raamattua, ei Vanhaa, eikä Uutta Testamenttia.
Tosi Uskova ??? Johannes Kastaja juhlii ??? Elikä onko Keuruussa joku ihmisen palvonta juhlia ?? Miloin he siirtyy Marian-palvonnan juhlia pitämään,,,niinkuin kunnot ekumenistit konsanaan ??
juhlitte ??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568