Nykymuoti

karmeeta!

Nykyajan muoti on karmeeta!
Pillifarkkuja, lannefarkkuja, roiskeläppähameita ja mikroshortseja, legginsejä, ylilyhyitä takkeja tai älyttömän mallisia pussitakkeja, säälimättömiä narubiginejä, telttamaisia ja äitiysmallin paitoja, lättäpohjaisia saappaita ja lättäpohjaisia ballerinoja tai vastoin mauttomia "huorasaappaita", liian pitkiä paitoja ja liian pitkiä toppeja, naurettavia painijantoppeja joista näkyy rintaliivin olkaimet,
huonoja materiaaleja kaupat täynnä ja karmeita neon värejä jne...

Olen aivan poikki shoppailureissujeni jälkeen, olen kiertänyt muutamana lauantaina kaikki kotikaupunkini ja naapurikaupunkini kaupat ja lopputulos syvä järkytys!! Missä on normaaleja hyvin istuvia vaatteita naiselle kokoa 38/40 ikä 20
Pitääkö tässä matkustaa Italiaan saadakseen tavallisia, klassisia vaatteita joiden materiaali tuntuisi siedettävältä päällä ja istuvuus olisi asiallista luokkaa minä kun en ole raskaana enkä myöskään halua paljastaa liikaa kuten nykymuoti sanelisi, kengät olisivat myös kiva olla istuvat niin ettei tule jalat kipeäksi lättäpohjissa tai lutkapiikeissä.

21

1683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaahasjaahas#2

      No itse kyllä pidän pillifarkuista ja ne istuvat hoikkaan kroppaani varsin hyvin. Lisäksi pitkät topit ovat mukavia kun ei tarvitse olla nykimässä helmaa alapäin koko ajan.

      On totta että ei ole kaunista jos rintsikan olkaimet näkyvät painijanselkäisen topin alta, mutta onneksi on olemassa rintsikoita joissa saa olkaimia muokattua niin, että istuvat sinne alle piiloon.

      Naru bikinit ymmärrän näillä teinityötillä joilla ei ole vielä muotoja (siis nää 16-19 veet jotka on sellasia tikkuja että pajumetsästä ei ohuempia löydy), mutta itse en enää käyttäisi kun on tuota rintavarustusta sen verran että haluaa vähän tukea siihen...

      ja onhan se valitettavasti niin, että muoti on melko kummallista, mutta pitää muistaa että ne pillifarkut sopivat joillekin.

      Legginsit sitä vastoin on kyllä maailman rumin vaatekappale ja jo viime kesänä toivoin ettei sitä enää koskaan nähtäisi katukuvassa!

      • ................

        Itseäni lähinnä harmittaa se, että noi pillifarkku/leggins-ilmiöt ovat aiheuttaneet sen, että vastavuoroisesti paidat onkin sitten yleensä sellaisia pitkiä ja telttamaisia. Kyllä kaupoista tavallisia ja ihan tiukkojakin kapreja ja muita kuin pillifarkkuja vielä löytyy, mutta harvemmassa on kesäpaidat, jotka korostaisivat hoikkaa vyötäröä. Lukuunottamatta sitten tylsiä perus-spagettiolkaintoppeja.


    • Totta turiset

      Joo, samaa mieltä että nykymuoti on liian paljastavaa omaan makuuni ja tosiaan laatu on välillä tosi huonoa. Minuakin näin vanhanaikaisen kasvatuksen saaneena vähän häiritsee tämä liiallinen "paljasta päivä päivältä enemmän tissiä ja pyllyä"- muoti. Olen löytänyt joskus ihan laadukkaita ja klassisia vaatteita ulkomaisista netti-ja postimyyntikaupoista. Esim. Peter Hahnilta. Ovat kalliita kyllä, mutta laatu on kestävää.

    • jeerh

      Mitäs pahaa on paljastamisessa? Miehet tykkää ja jos kaikki pukeutuisivat yhtä paljastavasti, ei voitaisi enää pitää kaikkia niin pukeutuneita lutkina.

      • qweera

        kuin muutamasta prosentista naisista jotka pukeutuvat niukasti. Näilläkin palsoitlla haukutaan suomalaiset naiset rumiski ja läskeiksi, kyllä se on vähemmistö naisista jota miehet katselee sillä silmällä. Mies itse saa olla vaikka millainen mätisäkki mutta naisia saa ja pitää arvostella, mielellään kovaan ääneen terassilta käsin ohikulkevia naisia arvostellen.

        Pukeudun peittäviin vaatteisiin, saan olla rauhassa.


      • tekee haavoittuvaksi
        qweera kirjoitti:

        kuin muutamasta prosentista naisista jotka pukeutuvat niukasti. Näilläkin palsoitlla haukutaan suomalaiset naiset rumiski ja läskeiksi, kyllä se on vähemmistö naisista jota miehet katselee sillä silmällä. Mies itse saa olla vaikka millainen mätisäkki mutta naisia saa ja pitää arvostella, mielellään kovaan ääneen terassilta käsin ohikulkevia naisia arvostellen.

        Pukeudun peittäviin vaatteisiin, saan olla rauhassa.

        Tuo on valitettavasti ihan totta. Pukeutumalla paljastavasti nainen menettää tietynlaista intimiteettisuojaa. Toisin sanoen jos nainen pukeutuu kuin seksiobjekti, miehet myös kohtelevat häntä sellaisena. Ja karu totuus lienee, että vain pieni osa naisista näyttää nykyisten kauneuskriteereiden mukaan siltä, että ovat seksikkäitä paljastavissa vaatteissa ja nekin jotka ovat, eivät ole sitä kovin montaa vuotta. Tässä alla linkki suomenkieliseen esittelyyn yhdestä kiinnostavasta kirjasta.
        http://www.markkuojanen.com/sivut/yhteiskunta/haeveliaeisyyden-paluu.php


    • Noona

      ja hyvä ollakin, eipähän tarvi ostella koko aika uusia vaatteita. Onneksi on sen verran vaatteita kaapeissa, että aina löytyy jotain päälle pantavaa. Viimeksi vaatteita ostin lokakuussa, ajattelinkin kokeilla voisinko olla vuoden ostamatta mitään vaatteita.

      • kyllä löytyy

        No kyllä minä ainakin olen löytänyt ihan normaaleja vaatteeita esim KappAlista, lindeksilta ja sitten espritillä on kauniita ja tyylikkäitä vaatteita.

        en sitten tiedä mitä tarkoitatte liian paljastavalla pukeutumisellamm jos topissa tai t-paidassa on suurehko kaula-aukko mutta peittää kuitenkin rinnat niin ei se mielestäni oli paljastavaa pukeutumista. Nykyään puserot ovat pitkiä mikä on hyvä, sillä se estää vatsan vilkkumisen paljaana.

        Kuten joku jo sanoin, pillifarkut voivat näyttää hyvälle, jos kroppa sen sallii.

        Jos tämä nykyajan muoti kauhistuttaa, niin pakkoko se on mennä gina tricotiin, vero modaan, h & m ja muihin näihin teiniliikkeisiin, löytyy niitä kauppuja muualtakin ja sitten postimyynti firmoista ellos on aina mielestäni pitänyt valikoimassa myös näitä ns. normaaleja vaatteita!


      • ...
        kyllä löytyy kirjoitti:

        No kyllä minä ainakin olen löytänyt ihan normaaleja vaatteeita esim KappAlista, lindeksilta ja sitten espritillä on kauniita ja tyylikkäitä vaatteita.

        en sitten tiedä mitä tarkoitatte liian paljastavalla pukeutumisellamm jos topissa tai t-paidassa on suurehko kaula-aukko mutta peittää kuitenkin rinnat niin ei se mielestäni oli paljastavaa pukeutumista. Nykyään puserot ovat pitkiä mikä on hyvä, sillä se estää vatsan vilkkumisen paljaana.

        Kuten joku jo sanoin, pillifarkut voivat näyttää hyvälle, jos kroppa sen sallii.

        Jos tämä nykyajan muoti kauhistuttaa, niin pakkoko se on mennä gina tricotiin, vero modaan, h & m ja muihin näihin teiniliikkeisiin, löytyy niitä kauppuja muualtakin ja sitten postimyynti firmoista ellos on aina mielestäni pitänyt valikoimassa myös näitä ns. normaaleja vaatteita!

        En käy teiniliikkeissä, silti en löydä mistään tyylikkäitä, istuvia vaatteita. Olen aloittajan kanssa samaa mieltä siitä, että nykymuoti on rumaa.


      • löytyy löytyy
        ... kirjoitti:

        En käy teiniliikkeissä, silti en löydä mistään tyylikkäitä, istuvia vaatteita. Olen aloittajan kanssa samaa mieltä siitä, että nykymuoti on rumaa.

        No joo, onhan ne legginsit ja siihen yhdistettynä joku ylisuuri rytkyn näköinen pusero tai toppi niin on se rumaa olen samaa mieltä.

        Mutta olen minäkin onnistunut löytämään myös näitä tavallisia vaatteita, nimen omaan jonkun mainitsema esprit on hyvä merkki ja vaatteet ovat laadukkaita, itse ainakin tykkään. Ja tyylikkäitä ja nyt ei pidä sotkea sitten edc merkkiin, koska se on espritin teinimalliston.

        Sokoksella on myös joitakin muita merkkejä, joissa on aikuisten naisten tyylikkäitä (ei mitään mummo vaatteita) vaatteita, esim mexx ja soya... löytyy niitä, jos vaan on valmis maksamaan pikkasen enemmän ja jaksaa kierrellä


    • vaan, mihin

      noin lihava ihminen tarvitsee kauniita vaatteita?

      • haist'sie home

        "noin lihava ihminen tarvitsee kauniita vaatteita? " Ai että koko 38/40 on muka lihava? Haista kuule kukkanen jonka lehmä eilen söi, ei tuon kokoinen ihminen ole lihava, hän on koko M joten aivan normaali. Ne mallit ja näyttelijät kun tuppaa olemaan anorektikoita, ei niihin voi normaaleja ihmisiä verrata!

        Ja ei, en ole itse lihava ja kateellinen, näinhän täällä tällainen viesti heti tulkitaan, olen itse kokoa 36-38 ja varsin hoikka, joskin aivan normaalipainoinen ja noihin victoria beckhameihin ja muihin tikkuihin verrattuna toki näytän isolle.


    • vtuuntunut Kuluttaja

      Olen törmännyt jollain tapaan samaan ongelmaan.... itselleni tämä nykymuoti ei istu, lähinnä värimaailmaltaan, pidän näet luonnonläheisistä ja neutraaleista väreistä ja valitettavasti neonvärit eivät siihen kuulu. Muutenkin esimerkiksi paidat ja topit ovat lähinnä riepuja minun makuun. Hirveästi röyhelötä ja minun päällä jotkin näyttävät lähinnä jätesäkeiltä.... Mutta siitä ei voi valittaa koska kyseiset muotiliikkeet ovat sille muodille uskoutuneet.
      Mutta minua kyllä se muodissa ärsyttää että materiaalit ovat kehnoja (parin pesukeran jälkeen vaate on kokoa isompi) ja esim. farkut ovat tehty vain tietynmuotoisille ihmisille eli mallivartaloisille ja jotka ovat alle 40 kokoa.

      • Oriocenter

        Kankaiden "laatu" on aivan kamalaa. Puuvillakin on sellaista ohutta joka nyppyyntyy heti parissa viikossa.

        Sitten kaikki on noita jätesäkkejä päällä. Minulla on tiimalasivartalo. Minulta löytyy vyötärö ja lantio, jota kehtaan esitellä. Valitettavasti kaikki nykyajan vaatteet haluavat peittää mahdolliset jenkkakahvat ja vatsamakkarat.

        "Pitääkö tässä matkustaa Italiaan"

        Pitää. Ryanairilla Tampere-Bergamo. Bergamon kentältä kun kävelet tien toiselle puolelle (siellä menee alikulkutunneli) niin siellä on Orio Center. Sellainen ostoskeskus että tarvitset viikon siihen, että vierailet jokaikisessä liikkeessä, mitä siellä on. Toisen viikon jos meinaat kuluttaa aikaa sovitellessa vaatteita jne. No ei nyt ihan. Mutta suosittelen! Toistasataa liikettä, halpaa ja kallista. Vaatteita, kenkiä, elektroniikkaa, sisustusta ymsymsyms.

        http://www.oriocenter.it/index.php/oriocenter_en


      • ihmettelen vaan

        Mistä te oikein löydätte noita neon värisiä vaatteita? Katsokaas, kun minäkin pidän neutraaleista ja normaaleista väreistä, kuten violetti, vihreä, turkoosi, punaisen erisävyt ja niitä kaupoista löytyy, eikä ne ole neon värejä! En itseasissa ole edes nähnyt mitään neonväristä kaupoissa sitten 80- luvun!

        Niin että missä ihmeen vaatekaupoissa te käytte vai luetteko esim. turkoosin (kesällä aivan ihana väri) neonväreihin? Kun sitähän se ei missään nimessä ole!


      • vtuuntunut kuluttaja
        ihmettelen vaan kirjoitti:

        Mistä te oikein löydätte noita neon värisiä vaatteita? Katsokaas, kun minäkin pidän neutraaleista ja normaaleista väreistä, kuten violetti, vihreä, turkoosi, punaisen erisävyt ja niitä kaupoista löytyy, eikä ne ole neon värejä! En itseasissa ole edes nähnyt mitään neonväristä kaupoissa sitten 80- luvun!

        Niin että missä ihmeen vaatekaupoissa te käytte vai luetteko esim. turkoosin (kesällä aivan ihana väri) neonväreihin? Kun sitähän se ei missään nimessä ole!

        "Mistä te oikein löydätte noita neon värisiä vaatteita?"

        Seppälästä, vero modasta ja muista vaatekaupoista. Ja minulle kaikki kirkkaan väriset vaatteet ovat neonvärisiä ja siihen myös turkoosi lukeutuu minun osalta koska se paistaa silmiin, eikä sellaiset värit minulle sopisi.


      • vittu mikä idiootti
        vtuuntunut kuluttaja kirjoitti:

        "Mistä te oikein löydätte noita neon värisiä vaatteita?"

        Seppälästä, vero modasta ja muista vaatekaupoista. Ja minulle kaikki kirkkaan väriset vaatteet ovat neonvärisiä ja siihen myös turkoosi lukeutuu minun osalta koska se paistaa silmiin, eikä sellaiset värit minulle sopisi.

        kirkkaat värit kuten turkoosi ei ole neon värejä! Pitää käyttää oikeita termejä, sillä neon värit ovat niitä joita työmiehillä on liiveissä! Ihan oikeasti, turkoosi, pinkki, omenanvihreä, koralli EIVÄT OLE NEON VÄREJÄ!


    • Miramella

      Missähän neidit shoppailee, jos ei löydy kauniita ja muotoja hyväileviä vaatteitä?
      Nythän on kaupoissa kauniita kynähameita, korkeavyötäröisiä housuja leveillä ja kapeilal lahkeilla, 50-luvun paitoja ja jakkuja jne. Ja korkoja vaikka mihin makuun.

      Käykää Flippa K:ssa, Stockalla, Sokoksella, Gantilla, Calvin Kleinilla, Guessilla, Lacostella, Motivilla, Marc O´Pololla, Tiger of Swedenillä tai Your Facella. Eihöhän löydy jotain päälle pantavaa. Niin ja laadusta saattaa joutua maksamaan.

      Yksi kaunis esimerkki: http://www.lacoste.com/#/catalogue-women-clothing-club-02

      • ei ole vaikeaa

        http://i47.tinypic.com/1232ovs.jpg

        siinä teille OIKEITA neonvärejä! Itse en ole nähnyt yhtäkään tuon väristä vaatekappaletta kaupoissa!

        Turkoosi muuten sopii erittäin hyvin niin vaalealle kuin tummallekin, ihan oikeasti, pitää vain uskaltaa käyttää värejä, ei se niin kaameaa ole vaihtaa se iänikuinen ruskea vaikka kauniin sävyiseen punaiseen. Katsokaas kun värejä on paljon, samasta väristä on useita sävyjä, jos jollekin sopii oliivinvihreä, ei hänelle välttämättä sovi sitten se omenan vihreä. Jos ette tiedä, mitkä värit teille sopivat niin käykää värianalyysissä, se on hauskaa ja saatte varmasti asianmukasita tietoa teille sopivista väreistä!


    • Anonyymi

      Vähän voisi miettii sopiiko joku vaate minulle eikä yrittää samaistuu kun tonkin päällä näytti hyvältä niin miks ei ja nää vaatekauppojen myyjät voisi kohteliaasti esittää muita vaihtoehtoja kuin se paita joka ei peitä ylipursuvia ryntäitä ja vatsaa siltä hieman pyöreältä naisen alulta.
      Miksi pitää väenväkisin tunkee ittensä johonkin rättiin kun se on karsee vai määrääkö nyky muoti sen vai jos on niin hyvä itsetunto niin ei sitte.

    • Anonyymi

      Muotikin jo ehti muuttua aloituksesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe