Toiminko tyhmästi, kun minulla on tapaan piilottaa profiilini kokonaan silloin kun keskityn yhteen mieheen ja otan sen takaisin, ellen tapaamisen jälkeen ole ihan varma että olen nyt löytänyt sen mitä etsin?
Saan aika paljon viestejä, ja ne ovat 90 %:sesti asiallisia. Pyrin vastaamaan kaikkiin, myös niihin joista en ole kiinnostunut: silloin kiitän yhteydenotosta mutta sanon ettet ehkä ole se jota etsin. Kirjoittaminen on minulle nopeaa ja helppoa. Kiinnostaville miehille vastaan pitemmästi.
Yleensä jatko riippuu sitten miehestä.
Jotkut lopettelevat heti, tai sitten viestittely hänen puoleltaan hiipuu pikkuhiljaa (varmaan koska löytää jonkun minua kiinnostavamman), mutta toisten kanssa kommunikointi jatkuu.
Löytyy joku joka kirjoittelee uudestaan ja uudestaan, ja aina vain mielenkiintoisempaa tekstiä. Usein niitä hyviä kirjoittelijoita on yhtä aikaa useampikin, ja kaikkien kanssa kirjoitan hyvinkin taajaan. Lopulta minulle syyllinen olo, sellainen että leikin ihmisillä (vaikka todellisuudessa en sitä tee), ja olen aivan helisemässä. Päätän etten pysty tällaiseen hullunmyllyyn ja vaihdan sähköpostiosoitteita sen kaikkein kiinnostavimman kanssa. Poistan profiilini, jotta ei vähään aikaan tulisi lisää viestejä ja keskityn tutustumaan siihen yhteen. Tapaamme, ja jos tuntuu ettei tämä sittenkään ole ihan sitä mitä etsin, kerron sen hänelle suoraan ja kohteliaasti (ja hän on joko samaa tai eri mieltä) ja palaan nettiin. Sillä aikaa ne edelliset ahkerat kirjoittelijat ovat häipyneet, enkä kehtaa ottaa juuri heihin enää yhteyttä, tunnen itseni roistoksi joka vain pyörittelee miehiä. Vaikka en ole ollenkaan sellainen, olen ihan vakavissani etsimässä YHTÄ miestä elämääni, löytyminen vain ottaa aikaa.
Mitä neuvotte? Selväsitikin toimin väärin, mutta miten minun pitäisi muuttaa toimintatapojani? Tuntuu hölmöltä olla kirjoittelematta kivan miehen kanssa, mutta entä jos niitä kivoja kirjoittelijoita on viisi yhtä aikaa? Miten ihmeessä voin tietää kuka heistä olisi kenties sopivin, muuten kuin jatkamalla kirjoittelua? ja herättelenkö turhia toiveita kun vastaan jokaiselle yleensä jo samana päivänä ja aika pitkästi?
Olenko roisto, olenko tyhmyri, otanko koko jutun liian vakavasti?
Profiilin piilottaminen väliaikaisesti
19
6024
Vastaukset
- vakavaa ole
Kannattaa tavata yleensä melko nopeasti kirjoittelun alettua, sillä vasta oikeassa maailmassa sitä näkee onko toinen sitä mitä haluaa. Ei siinä mitään pahaa ole että kirjoittelet useamman miehen kanssa samaan aikaan, mutta ehkä kannattaisi ensin pyrkiä tapaamaan noita miehiä edes kerran ennen kuin lopettaa sen viestittelyn kaikkien kanssa. Sitten jos joku mies tuntuu kiinnostavan vielä tapaamisenne jälkeen, niin sitten voit pistää tuon profiilin jäähylle ja keskittyä siihen yhteen mieheen.
Ajattele kuinka monta hyvä miestä sinulla on mennyt hukkaan vain sen takia että olet lopettanut viestittelyn noin nopeasti.Kannattaa ne miehet treffata ees kerran, jotta näkee ja kuulee onko hän sitä mitä kirjoittaa...jos ei ole niin sitten voit laittaa viestiä, että ei ehkä ihan sinun "makuusi"...ja itsekin olen piilottanut ilmoni, koska tapasin kivan ja ihanan miehen täältä ja nyt rauhassa katson mitä tuleman pitää...voihan se olla, ettei enää edes tarvitse koko ilmoitusta:D
- Mies metsästä
Ongelmasi on se, että olet nainen. Sinulle, ja naisille yleensäkin, on tarjontaa niin paljon, että se johtaa tuohon tilanteeseen. Ja kun tarjontaa on paljon, siitä herkästi haluaa seuloa sitä parasta esiin. Noin toimimalla laitat miehet ikäänkuin riviin esittelemään itseään, joista sitten valitset parhaiten miellyttävän. Samalla laitat itsesi statistin rooliin, jonka anti miehen suuntaan on suhteen kehittymisen kannalta irrelevanttia. Tuo on nimenomaan miesten pyörittelyä itsekkäistä lähtökohdista.
Tunnet itsesi roistoksi tehdessäsi noin, vaikka et olekaan sellainen. Sinulla lienee vielä toivoa. Jos nimittäin olisit oikeasti sellainen, ei asia sinua todennäköisesti vaivaisi ollenkaan. Tärkeintä olisi ymmärtää, että tuo jossain määrin passiivinen parhaan seulominen suuresta joukosta on ristiriidassa tasavertaisen sosiaalisen kanssakäymisen kanssa. Eivät ihmiset noin ole perinteisesti toimineet suhteita luodessaan muutamia poikkeuksia lukuunottamatta (esim. hallitsijoiden, rikkaiden, julkkisten tms. suhteet). Suuri tarjonta antaa sinulle valta-aseman. Ymmärrän kyllä, että houkutus käyttää sitä valta-asemaa hyväkseen on suuri. Se on tavallaan hyvin helppoa. Jätät työn toiselle osapuolelle (miehen pitää aktiivisesti miellyttää sinua juuri oikein), ja sitten yksinkertaisesti valitset hänet mikäli hän siinä onnistui. Todellisuudessa vallan mukana tulee kuitenkin myös vastuu. Vastuunkantoa on mm. se, että ei välttämättä toimi pelkästään itsekkäistä lähtökohdista, vaikka siihen valta-aseman puolesta olisikin mahdollisuus.
Et voi saada tasavertaista toimivaa suhdetta, ellet ole itse valmis antamaan saman verran kuin saamaan. Mielestäni tämä pätee myös niihin ihan ensimmäisiin treffeihin, ja jopa myös kirjoitteluun. Ja tällöin suuren miesmäärän pyörittäminen ei oikein mahdollista sitä, että voisit omalta puoleltasi olla täysillä mukana. Sinun täytyy valita, mihin haluat panostaa. Jos moraalisi sotii nyt käyttämääsi mallia vastaan, älä sitten toimi niin.
Ongelman juontaa juurensa siihen, että nykyajan vapaassa kulttuurissa miestarjonta naisille on niin suurta. Miehiä ei sinänsä ole paljoa enempää kuin ennenkään, mutta kaupungistumisen ja netin myötä teknisesti kohdattavissa oleva ihmismäärä on isompi (vrt. esim. vanhanajan maaseutujen pikkukylät), ja toisaalta naisille on miesten "testaaminen" paljon vapaampaa kuin perinteisesti. Tämä ei itsessään ole vielä ongelma. Mutta siitä seuraa naisten vaatimustason kohoaminen mahdottomalle tasolle. Kaikissa ihmisissä on vikoja, yhdessä yksiä, toisessa toisia. Kun nyt naiset testaavat nuoruudessaan useampia miehiä, he oppivat tuntemaan niitä vikoja ja toisaalta oppivat vaatimaan miehiltä niiden puuttumista. Ajan myötä vaatimuslista muodostuu niin pitkäksi, että sellaisia miehiä on hyvin harvassa. Tästä seuraa suoraan tarve/houkutus käyttää yllä kuvailemaani riviin-järjesty-tekniikkaa. Ja miehet menevät siihen mukaan. Kilpailemalla aktiivisesti naisten huomiosta, he saattavat edes joskus onnistua. Kun naiset tottuvat tähän, he alkavat odottaa miehiltä erityisen aktiivista otetta.
Itse en koskaan yritä naista erityisesti miellyttää tai aktiivisesti iskeä. Mielummin olen oma itseni ja se joko riittää tai sitten ei. Kokemus on osoittanut, että käytännössä se ei riitä, vaatimustaso on mahdoton. Koska kuitenkin haluan tasavertaisen suhteen yksisuuntaisen sijasta, en suostu tästä periaatteesta luopumaan. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että tulen olemaan jatkossakin yksin, mutta mielummin sitten niin. Näin se menee monilla muillakin miehillä. Asia tulee käytännössä muuttumaan vasta sitten, kun naiset sisäistävät ja ymmärtävät ylivaltansa tässä ja oppivat toimimaan sen puitteissa toisin kuin nykyään. Tai sitten se muuttuu, kun tasa-arvoinen mies on kuollut sukupuuttoon ja tilalla on primitiivisemmän kulttuurin mies, joka ottaa naisen ylivallan pois väkivaltaisin keinoin, ja näin saadaan taas status-quo aikaan.- Pösilö nainen
Erittäin fiksu ja asiallinen vastaus. Juuri noinhan se menee.
Tahdon tasavertaisen suhteen. En suinkaan unelmoi siitä,että olisin kuin mik'kin kuningatar ja mies siinä ympärillä pyörimässä ja miellyttämässä kuin paashipoika. En halua sellaista asetelmaa alunperinkään, siis nyt etsintävaiheessa.
Kyllä tämä tilanne vaivaa minua. Mutta kysymys kuuluukin. miten minun pitäisi muuttaa toimintapaani? Tämä on ihan vilpitön kysymys, ei mitään kiukuttelua tai ...ttuilua. Otan hyvät neuvot tosissani, jos sellaisia tulee. Tahtoisin kuitenkin löytää sen hyvän miehen, ja jotta suhde toimisi, meidän pitäisi olla oikeat ihmiset toisillemme? Miten löydän se itselleni oikean, jolle minä olen myös se oikea, niin etten matkan varrella kiusaa viattomia ihmisiä, pyrötittele miehiä, leiki tunteilla enkä pelaa?
Vaikken uskovainen olekaan, nin kyllä olen sitä mieltä, että sitä nasaretilaisen neuvoa, että kohtele toista kuten toivoisit itseäsi kohdeltavan, pitäisi kunnon ihmisen noudattaa. Niin pyrinkin noudattamaan - paisti nyt netissä, missä pyörittelen miehiä tavalla josta en itse yhtään tykkäisi.
Muuten, en ole nuori nainen avan keski-ikäinen. Mutta sehän ei tähän asiaan vaikuta. - Epsilon_Minus
Pösilö nainen kirjoitti:
Tahdon tasavertaisen suhteen. En suinkaan unelmoi siitä,että olisin kuin mik'kin kuningatar ja mies siinä ympärillä pyörimässä ja miellyttämässä kuin paashipoika. En halua sellaista asetelmaa alunperinkään, siis nyt etsintävaiheessa.
Kyllä tämä tilanne vaivaa minua. Mutta kysymys kuuluukin. miten minun pitäisi muuttaa toimintapaani? Tämä on ihan vilpitön kysymys, ei mitään kiukuttelua tai ...ttuilua. Otan hyvät neuvot tosissani, jos sellaisia tulee. Tahtoisin kuitenkin löytää sen hyvän miehen, ja jotta suhde toimisi, meidän pitäisi olla oikeat ihmiset toisillemme? Miten löydän se itselleni oikean, jolle minä olen myös se oikea, niin etten matkan varrella kiusaa viattomia ihmisiä, pyrötittele miehiä, leiki tunteilla enkä pelaa?
Vaikken uskovainen olekaan, nin kyllä olen sitä mieltä, että sitä nasaretilaisen neuvoa, että kohtele toista kuten toivoisit itseäsi kohdeltavan, pitäisi kunnon ihmisen noudattaa. Niin pyrinkin noudattamaan - paisti nyt netissä, missä pyörittelen miehiä tavalla josta en itse yhtään tykkäisi.
Muuten, en ole nuori nainen avan keski-ikäinen. Mutta sehän ei tähän asiaan vaikuta.Sinulla näyttää olevan jo vastaus omaan kysymykseesi, mutta jostain syystä haluat kuitenkin, että asia päätettäisiin puolestasi Suomi24:n keskustelupalstalaisten puolesta. Miksi? Lasten kanssa toimitaan näin, ja sinä väität olevasi jotain muuta.
Joskus sitä ei vain näe metsää puilta. Jos ihan oikeasti haluat keskittyä vain yhteen mieheen kerrallaan, voisit vihjata siitä muillekin. Ei ole kiva kuulla, että joku toinen on mielenkiintoisempi, mutta on todella masentavaa huomata, ettei ole edes ei kiinnosta -vastauksen arvoinen. Ei sinua kukaan siitä syytä, että olet joutunut valintatilanteeseen. Jos kuitenkin oma käytöksesi tuntuu vaivaavan jo itseäsikin, voin vakuuttaa, että sen kohteeksi joutunutta vasta nyppiikin.
Aivan erityisesti haluaisin painottaa, että nettideittailun toimivuus perustuu käyttäjiin itseensä. Monilla tuntuu olevan hällä väliä -asenne, "koska netissä nyt vain toimitaan niin". Kehotan suhtautumaan varauksella mihin tahansa neuvoihin. Ihan yleensäkin elämässä, mutta erityisesti nettideittailun suhteen.
Auttaako yhtään?
Niin ja onnea etsintään. Toivoa on niin kauan, kuin järkeä päässä. - keski-ikäinen myös
Pösilö nainen kirjoitti:
Muuten, en ole nuori nainen avan keski-ikäinen. Mutta sehän ei tähän asiaan vaikuta.ja koin tuon aloituksen opetuskertomukseksi: "Näin tämä vaan menee, ettekö tajua."
- Mies metsästä
Pösilö nainen kirjoitti:
Muuten, en ole nuori nainen avan keski-ikäinen. Mutta sehän ei tähän asiaan vaikuta.Neuvominen on hyvin vaikeaa. En minä tiedä, voisitko joku toinen toimintatapa toimia sen paremmin. Mutta mun mielestä ensin pitä saada oma AJATTELUTAPA kuntoon ja olla sinut sen kanssa. Sen jälkeen toiminta tulee ihan itsestään. Ts. sinun kannattaa ainakin analysoida itseäsi, miksi toimit niinkuin toimit, mitä ihan oikeasti haluat, mitä vaadit, oletko vaatimustesi suhteen oikeasti realistinen, ja missä olet kenties valmis joustamaan. Se pitää myös sisäistää heti alkuun, että täydellisyyttä et tule löytämään, koska sellaista ei olekaan.
Sinun pitäisi myös laskeutua samalle tasolle ja toimia vastavuoroisesti tapailemiesi miesten kanssa. Tarkoittaa siis, että sen sijaan että pelkästään tarkkailet mitä miehellä on sinulle annettavaa, pyrit myös itse herättämään hänen kiinostusta. Helpommin sanottu kuin tehty, koska mieshän jo osoitti kiinnostuksensa ottamalla sinuun yhteyttä alunperinkin. Ratkaisuna tuohon voisi toimia se, että pelkästään treffikyselyiden kohteena olemisen lisäksi alat myös itse ottaa aktiivisesti yhteyttä profiileihin, jotka sinua kiinnostavat. Tällöin annat vapaaehtoisesti osan valta-asemastasi pois, ja mahdollisten treffien lähtökohdat on jo sikäli erilaiset ja tasavertaisemmat.
"Miten löydän se itselleni oikean, jolle minä olen myös se oikea, niin etten matkan varrella kiusaa viattomia ihmisiä, pyrötittele miehiä, leiki tunteilla enkä pelaa?"
Todennäköisesti et mitenkään, ainakaan kaikilta osin. Siihen pitää kuitenkin pyrkiä. Se nasaretilainen oli tuossa todella oikeassa. Yksi eniten arvostamiani historian henkilöitä, vaikka ateisti olenkin. - ei pidä paikkaansa
Mä olen itse päälle nelikymppinen nainen, enkä kyllä tunnista tuota mitä kirjoitat ollenkaan. Ihan samalla tavalla minullekin käy. Kirjoittelen kiinnostavan miehen kanssa, mies on ensin ottanut yhteyttä, sitten miehen mielenkiinto laimenee, ja jos lähetän itse viestiä, vastaus tulee kyllä - ikään kuin haluttaisiin varmistaa että on niitä tipuja orrella, varalla, mutta ilmeisesti nyt parempi kiikarissa - ja sitten yks kaks miehen ilmoitus häviää. Ilmestyy taas parin kuukauden päässä ja mies pyörähtää silloin tällöin katsomassa ilmoitustani, ehkä laittaa viestiä, ehkä häivää taas, ja jos minä laitan hänelle viestiä, ehkä vastaa, ehkä ei vastaa mitään.
Ei tässä ole mitään sukupuoliasetelmaa, kuin kummankin sukupuolen omassa päässä. Kun asiat nähdään vain omasta perspektiivistä.
Minä saan noin viestin kahden päivän välein, yleensä miehiltä jotka asuu yli 100 km päässä, tai ovat itseä 10 vuotta nuorempia ja etsivät sitä panoa illaksi. Tai sitten sivulla käy 55-60-vuotiaat, jotka ovat minua noin 15 vuotta vanhempia. Itse jos lähetän miehelle viestin, niin puolet ehkä vastaa takaisin, puolet ei vastaa mitään. Ja niistä jotka vastaa takaisin, kolmannes suostuu tapaamaan. Ilmoitukseni on kuvaton. - Pösilö nainen
Epsilon_Minus kirjoitti:
Sinulla näyttää olevan jo vastaus omaan kysymykseesi, mutta jostain syystä haluat kuitenkin, että asia päätettäisiin puolestasi Suomi24:n keskustelupalstalaisten puolesta. Miksi? Lasten kanssa toimitaan näin, ja sinä väität olevasi jotain muuta.
Joskus sitä ei vain näe metsää puilta. Jos ihan oikeasti haluat keskittyä vain yhteen mieheen kerrallaan, voisit vihjata siitä muillekin. Ei ole kiva kuulla, että joku toinen on mielenkiintoisempi, mutta on todella masentavaa huomata, ettei ole edes ei kiinnosta -vastauksen arvoinen. Ei sinua kukaan siitä syytä, että olet joutunut valintatilanteeseen. Jos kuitenkin oma käytöksesi tuntuu vaivaavan jo itseäsikin, voin vakuuttaa, että sen kohteeksi joutunutta vasta nyppiikin.
Aivan erityisesti haluaisin painottaa, että nettideittailun toimivuus perustuu käyttäjiin itseensä. Monilla tuntuu olevan hällä väliä -asenne, "koska netissä nyt vain toimitaan niin". Kehotan suhtautumaan varauksella mihin tahansa neuvoihin. Ihan yleensäkin elämässä, mutta erityisesti nettideittailun suhteen.
Auttaako yhtään?
Niin ja onnea etsintään. Toivoa on niin kauan, kuin järkeä päässä.En minä halua että muut päättävät puolestani. Kysyin, onko antaa konkreettista neuvoa siihen miten voi löytää unelmiensa miehen loukkaammatta niitä muita miehiä.
"Jos ihan oikeasti haluat keskittyä vain yhteen mieheen kerrallaan, voisit vihjata siitä muillekin. Ei ole kiva kuulla, että joku toinen on mielenkiintoisempi, mutta on todella masentavaa huomata, ettei ole edes ei kiinnosta -vastauksen arvoinen."
Olen kyllä antanut noita ei kiinnosta -vastauksia.
Tällaistakin toimintatapaa olen aiemmin käyttänyt: kun haluan tutustua tarkemmin johonkin tiettyyn mieheen, kerron siitä kohteliaasti kaikille niille joille kirjoittelen: sanon että lähiaikoina olen menossa treffeille, keskityn nyt siihen treffikumppaniini ja piilotan profiilini toistaiseksi.
Mutta kyllä siitäkin joku loukkaantui ja vastasi, että ahaa, olinkin siis alusta asti pelkkä hätävara. Treffeiltä palattuani otin prifiilini taas käyttöön, mutta tälle yhdelle en uskaltanut kirjoittaa koska sielät olisi luultavatsi tulltu "ahaa, hänen kuninkaallinen korkeutensa prinsessa Valikoiva on palannut" -tyyppinen vastaus.
Sen jälkeen rupesin vain raukkamaisesti luikahtamaan karkuun ja poistamaan profiilini ilman selityksiä. Mutta ei sekään tunnu oikealta. - Pösilö nainen
Mies metsästä kirjoitti:
Neuvominen on hyvin vaikeaa. En minä tiedä, voisitko joku toinen toimintatapa toimia sen paremmin. Mutta mun mielestä ensin pitä saada oma AJATTELUTAPA kuntoon ja olla sinut sen kanssa. Sen jälkeen toiminta tulee ihan itsestään. Ts. sinun kannattaa ainakin analysoida itseäsi, miksi toimit niinkuin toimit, mitä ihan oikeasti haluat, mitä vaadit, oletko vaatimustesi suhteen oikeasti realistinen, ja missä olet kenties valmis joustamaan. Se pitää myös sisäistää heti alkuun, että täydellisyyttä et tule löytämään, koska sellaista ei olekaan.
Sinun pitäisi myös laskeutua samalle tasolle ja toimia vastavuoroisesti tapailemiesi miesten kanssa. Tarkoittaa siis, että sen sijaan että pelkästään tarkkailet mitä miehellä on sinulle annettavaa, pyrit myös itse herättämään hänen kiinostusta. Helpommin sanottu kuin tehty, koska mieshän jo osoitti kiinnostuksensa ottamalla sinuun yhteyttä alunperinkin. Ratkaisuna tuohon voisi toimia se, että pelkästään treffikyselyiden kohteena olemisen lisäksi alat myös itse ottaa aktiivisesti yhteyttä profiileihin, jotka sinua kiinnostavat. Tällöin annat vapaaehtoisesti osan valta-asemastasi pois, ja mahdollisten treffien lähtökohdat on jo sikäli erilaiset ja tasavertaisemmat.
"Miten löydän se itselleni oikean, jolle minä olen myös se oikea, niin etten matkan varrella kiusaa viattomia ihmisiä, pyrötittele miehiä, leiki tunteilla enkä pelaa?"
Todennäköisesti et mitenkään, ainakaan kaikilta osin. Siihen pitää kuitenkin pyrkiä. Se nasaretilainen oli tuossa todella oikeassa. Yksi eniten arvostamiani historian henkilöitä, vaikka ateisti olenkin.Kiitos vastauksesta.
Tiedän aika tarkkaan mitä haluan. Haluan hyvän, kiinteän, lämpimän ja tasavertaisen suhteen yhteen mieheen. Tiedän myös aika tarkkaan millainen mies minulle sopii. Sen verran on noita miehiä ollut, että tiedän senkin, että jos heti alussa on epävarma ja kiusaantunut olo, niin se olo ei seurustelun myötä yleensä katoa vaan pahenee. Joten en rupea suhteeseen ensimmäisen vastaan tulevan miellyttävän miehen kanssa.
Olin nuorena kiltti ja sopeutuvainen ja uskoin että "ei pidä haluta kuuta taivaalta". Pieleenhän ne miesjutut tuolla "kunhan nyt joku suht kohta siedettävä" -asenteella menivät. Minua ärsyttää kun naisille sanotaan että "miksi vaaditte niin paljon " ja "miksi tavallinen mies ei kelpaa". Minulle nuorena se paljon puhuttu "tavallinen" kyllä kelpasi, ja seurauksena oli avioero.
Parisuhteessa eläminen on ihan vapaaehtoista, ei millään lailla pakollista eikä välttämätöntä, joten jos siihen OMASTA HALUSTAAN rupeaa, niin olisi älytöntä tyytyä tavanomaiseen ja puolivillaiseen. Siis sellaiseen jossa ei itse viihdy. Parempi haluta ja etsiä vaikka sitä "kuuta" systemaattisesti ja olla "kuun" löytymiseen asti vapaana. Siperia opettaa.
Ihmettelen myös miksi sitä paheksutaan, että jonkun profiili on kauan aikaa netissä. Miksi ei olisi, jos ko. henkilö ei ole vielä löytänyt etsimäänsä? Sekö suututtaa, että joku ei huoli ketäa tahansa vaan - voi kauhistus!!! - haluaa hyvän suhteen? "Miksi suhteen niin hyvä pitäisi olla, eikö tuo kronkeli voi aloittaa huonoa suhdetta kuten muutkin?" - vai?
"Sinun pitäisi myös laskeutua samalle tasolle ja toimia vastavuoroisesti tapailemiesi miesten kanssa. Tarkoittaa siis, että sen sijaan että pelkästään tarkkailet mitä miehellä on sinulle annettavaa, pyrit myös itse herättämään hänen kiinostusta. Helpommin sanottu kuin tehty, koska mieshän jo osoitti kiinnostuksensa ottamalla sinuun yhteyttä alunperinkin. Ratkaisuna tuohon voisi toimia se, että pelkästään treffikyselyiden kohteena olemisen lisäksi alat myös itse ottaa aktiivisesti yhteyttä profiileihin, jotka sinua kiinnostavat."
Nyt olet käsittänyt vääriin. Niissä miehissä, joille kirjoitan, on sekä sellaisia jotka ovat itse ottaneet minuun yhteyttä että niitä, joihin minä itse olen alunperin ottanut yhteyttä. Ei se asdiaa muuta yhtään mihinkään. En ollenkaan käsitä miten se, että joku ottaa ensin minuun yhteyttä enkä minä häneen, asettaisi minut hänen yläpuolelleen - tai miten se, että itse kirjoitan miehelle jolla on kiva profiili, tekisi minusta alistuneen kerjurin. Minusa on aivan sama kumpi ensimmäisenä löytää toisen profiilin.
Minulla ei mielestäni ole ylimielinen ja vastuuton asenne. Ongelmana ei ole asenteeni vaan tämä tilanne: että olen yhtä aikaa kirjeenvaihdossa kuuden kivan miehen kanssa, enkä kerta kaikkiaan tiedä mitä tehdä, kun joku heistä onkin aktiivisempi kuin muut ja ehdottaa jo treffejä. Mihin työnnän ne muut siksi aikaa...? Eivät he ole esineitä jotka voi sujauttaa laatikkoonsa. - nettikorrektisuus ?
Pösilö nainen kirjoitti:
En minä halua että muut päättävät puolestani. Kysyin, onko antaa konkreettista neuvoa siihen miten voi löytää unelmiensa miehen loukkaammatta niitä muita miehiä.
"Jos ihan oikeasti haluat keskittyä vain yhteen mieheen kerrallaan, voisit vihjata siitä muillekin. Ei ole kiva kuulla, että joku toinen on mielenkiintoisempi, mutta on todella masentavaa huomata, ettei ole edes ei kiinnosta -vastauksen arvoinen."
Tällaistakin toimintatapaa olen aiemmin käyttänyt: kun haluan tutustua tarkemmin johonkin tiettyyn mieheen, kerron siitä kohteliaasti kaikille niille joille kirjoittelen: sanon että lähiaikoina olen menossa treffeille, keskityn nyt siihen treffikumppaniini ja piilotan profiilini toistaiseksi.
Mutta kyllä siitäkin joku loukkaantui ja vastasi, että ahaa, olinkin siis alusta asti pelkkä hätävara. Treffeiltä palattuani otin prifiilini taas käyttöön, mutta tälle yhdelle en uskaltanut kirjoittaa koska sielät olisi luultavatsi tulltu "ahaa, hänen kuninkaallinen korkeutensa prinsessa Valikoiva on palannut" -tyyppinen vastaus.
Sen jälkeen rupesin vain raukkamaisesti luikahtamaan karkuun ja poistamaan profiilini ilman selityksiä. Mutta ei sekään tunnu oikealta.sama "ongelma". En millään halua loukata noita miehiä, joihin olen jollain tavalla ollut yhteydessä viestittelyn kautta. Sitten kuitenkin tuntuu nyt tällä hetkellä, että eräs tietty kiinnostaa enemmän. Tapasin hänet juuri 1. kerran jonkin aikaa kirjoiteltuamme. Haluaisin keskittyä nyt häneen, mutta en haluaisi katkaista täysin välejä noihin muihin. Mutta enhän voi ilmoittaa noille muutamalle mukavalle miehelle, että voin ehkä palata vielä asioihin. En oikein osaa hallita kirjoittelua monen miehen kanssa yhtä aikaa. En ole suoraan kirjoittanut, että alan tapailemaan erästä enemmänkin. En koe, että olen rehellinen, vaikka haluaisin avoin heille olla. Tässä naisen 50 pähkäilyjä...
- Daami69
Pösilö nainen kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.
Tiedän aika tarkkaan mitä haluan. Haluan hyvän, kiinteän, lämpimän ja tasavertaisen suhteen yhteen mieheen. Tiedän myös aika tarkkaan millainen mies minulle sopii. Sen verran on noita miehiä ollut, että tiedän senkin, että jos heti alussa on epävarma ja kiusaantunut olo, niin se olo ei seurustelun myötä yleensä katoa vaan pahenee. Joten en rupea suhteeseen ensimmäisen vastaan tulevan miellyttävän miehen kanssa.
Olin nuorena kiltti ja sopeutuvainen ja uskoin että "ei pidä haluta kuuta taivaalta". Pieleenhän ne miesjutut tuolla "kunhan nyt joku suht kohta siedettävä" -asenteella menivät. Minua ärsyttää kun naisille sanotaan että "miksi vaaditte niin paljon " ja "miksi tavallinen mies ei kelpaa". Minulle nuorena se paljon puhuttu "tavallinen" kyllä kelpasi, ja seurauksena oli avioero.
Parisuhteessa eläminen on ihan vapaaehtoista, ei millään lailla pakollista eikä välttämätöntä, joten jos siihen OMASTA HALUSTAAN rupeaa, niin olisi älytöntä tyytyä tavanomaiseen ja puolivillaiseen. Siis sellaiseen jossa ei itse viihdy. Parempi haluta ja etsiä vaikka sitä "kuuta" systemaattisesti ja olla "kuun" löytymiseen asti vapaana. Siperia opettaa.
Ihmettelen myös miksi sitä paheksutaan, että jonkun profiili on kauan aikaa netissä. Miksi ei olisi, jos ko. henkilö ei ole vielä löytänyt etsimäänsä? Sekö suututtaa, että joku ei huoli ketäa tahansa vaan - voi kauhistus!!! - haluaa hyvän suhteen? "Miksi suhteen niin hyvä pitäisi olla, eikö tuo kronkeli voi aloittaa huonoa suhdetta kuten muutkin?" - vai?
"Sinun pitäisi myös laskeutua samalle tasolle ja toimia vastavuoroisesti tapailemiesi miesten kanssa. Tarkoittaa siis, että sen sijaan että pelkästään tarkkailet mitä miehellä on sinulle annettavaa, pyrit myös itse herättämään hänen kiinostusta. Helpommin sanottu kuin tehty, koska mieshän jo osoitti kiinnostuksensa ottamalla sinuun yhteyttä alunperinkin. Ratkaisuna tuohon voisi toimia se, että pelkästään treffikyselyiden kohteena olemisen lisäksi alat myös itse ottaa aktiivisesti yhteyttä profiileihin, jotka sinua kiinnostavat."
Nyt olet käsittänyt vääriin. Niissä miehissä, joille kirjoitan, on sekä sellaisia jotka ovat itse ottaneet minuun yhteyttä että niitä, joihin minä itse olen alunperin ottanut yhteyttä. Ei se asdiaa muuta yhtään mihinkään. En ollenkaan käsitä miten se, että joku ottaa ensin minuun yhteyttä enkä minä häneen, asettaisi minut hänen yläpuolelleen - tai miten se, että itse kirjoitan miehelle jolla on kiva profiili, tekisi minusta alistuneen kerjurin. Minusa on aivan sama kumpi ensimmäisenä löytää toisen profiilin.
Minulla ei mielestäni ole ylimielinen ja vastuuton asenne. Ongelmana ei ole asenteeni vaan tämä tilanne: että olen yhtä aikaa kirjeenvaihdossa kuuden kivan miehen kanssa, enkä kerta kaikkiaan tiedä mitä tehdä, kun joku heistä onkin aktiivisempi kuin muut ja ehdottaa jo treffejä. Mihin työnnän ne muut siksi aikaa...? Eivät he ole esineitä jotka voi sujauttaa laatikkoonsa.Pääsisinpä itse edes siihen asti että olisin kirjeenvaihdossa useamman sellaisen tapauksen kanssa joiden kanssa voisi joskus oikeasti kehittyäkin jotain. On kyllä muutama yhteys sinne sun tänne, mutta näistä ei yksikään tiettyyn suuntaan kehitettävissä koska miehen kanssa on jo alunperin selkeästi tuotu puolin ja toisin esille että emme kiinnosta toisiamme _siinä_ mielessä. (Ihan kiva tietysti toki että voi muutenkin jutella!)
Minulla on ihan samanlainen tausta sikäli että olin nuorempana "vähään" tyytyväinen, jopa niin vähän etten edes pysähtynyt kunnolla miettimään arvostaako tai rakastaako joku tietty mies minua ollenkaan. Parempaan päin on kokoajan tultu, mutta tällä hetkellä itsetunto on aika pirstana tultuani jätetyksi pitkän suhteen perään. _Tämän_ vuoksi ei huvita lainkaan lähteä käymään läpi merkityksettömiä ihmissuhteita joissa hyvin nopeasti selviää että mitään yhteistä ei vaan ole.
Minuun ovat ottaneet yhteyttä enimmäkseen joko itseäni huomattavasti vanhemmat tai sitten sellaiset joiden kanssa en vaan muuten vaan haluaisi olla tekemisissä. Esim. miehen kyvyttömyys ilmaista itseään joko huonosti opitun suomenkielen tai muuten vaan luonteessa olevan epäverbaalisuuden vuoksi on ehdoton EI kiinnosta sori vaan!
Mitä sellaisessa tilanteessa sitten voisi tehdä että olisi useampia kiinnostavia miehiä yhtäaikaa yhteyksien päässä? Itse katsoisin että näille kellekään ei luvata mitään liikoja, ei siis aleta suoraan pölöttämään seurustelusta ja muusta intiimistä. Kaikkien kanssa ollaan selkeästi nettikavereita, mutta jos jonkun tietyn haluaa tavata tai joku moista ehdottelee, niin sitten tietysti tavataan mutta sittenkään ei anneta mitään turhia luuloja toiselle osapuolelle, ellei sitten se unelmien ihmeprinssi osunut kohdalle. Kun ei ole mitään luuloja millään taholla, voi edelleen kirjoitelle _kaveripohjalta_ muillekin. Ja jos sitä ihmeprinssiä ei osunutkaan vastaan, niin ehkä kirjoittelussa joku toinen nousee selkeämmin esille.
Ei kokonaisesta elävästä ihmisestä saa muutamasta s-postista tai välttämättä muutamasta tapaamisestakaan aina kaikkea selville, joten on luonnollista että tutustumis- ja selvittelyprosessi voi ottaa aikansa. Siis sen selvittäminen että sovitaanko yhteen vai ei. Jos lopettaa yhteydenpidon heti kaikkiin muihin ihmisiin kun aloittaa tarkemman syynin jonkun kohdalla, käy kerta kerran jälkeen siten että kun homma ei toiminutkaan, joutuu aloittamaan puhtaalta pöydältä kun on hätistellyt kaikki muut mahdolliset kumppanit hiiteen ollakseen kohtelias, reilu tms.
Reilua on mielestäni se ettei anna kellekään turhaa toivoa jos ei ole tapauksen suhteen varma kiinnostaako vai ei. Mutta onhan nyt ihmisillä muutakin kanssakäymistä kuin seurustelua, joten mikä siinä niin väärin olisi että tutustuu useamman ihmisen ajatusmaailmaan? Sitten tietysti jos on jo aivan varma että haluaa tyypin se ja se, niin voi sanoa suoraan muille että näin kävi - mikä ei mielestäni kumminkaan estä kaveruutta kunhan homman nimi on selkeä joka osapuolelle.
Meinaan tiedän yhden naisen jolla oli aina uusi mies varalla jos sattuu vanhan kanssa menemään bänks. Se oli jo aika ällöttävän laskelmoivaa... - Epsilon_Minus
Pösilö nainen kirjoitti:
En minä halua että muut päättävät puolestani. Kysyin, onko antaa konkreettista neuvoa siihen miten voi löytää unelmiensa miehen loukkaammatta niitä muita miehiä.
Sen jälkeen rupesin vain raukkamaisesti luikahtamaan karkuun ja poistamaan profiilini ilman selityksiä. Mutta ei sekään tunnu oikealta.Tämä yksi on siis toiminut tavalla, josta et pidä, ja siksi kohtelet kaikkia muita miehiä, kuin ilmaa. Täytyy sanoa, että koen kyllä huonon kohtelun aiheettomaksi tuossa tapauksessa. Loukkaat tuolla tavalla kaikkia niitä, joille et ilmoita aikeistasi sen yhden lisäksi.
Ei kukaan tiedä, miten löydät unelmiesi miehen, eikä sitä, miten voit olla loukkaamatta ketään. Mutta jos olet avoin ja rehellinen, tuskin kukaan voi sinua syyllistää ja deittailukin taatusti tuntuu oikealta. Vaivaahan siitä tietenkin on ja tämä tuntuu olevan se kynnyskysymys. Kun ei ole sosiaalisia paineita, selviää, millaisia ihmiset todellisuudessa ovat. - - m31
Epsilon_Minus kirjoitti:
Sinulla näyttää olevan jo vastaus omaan kysymykseesi, mutta jostain syystä haluat kuitenkin, että asia päätettäisiin puolestasi Suomi24:n keskustelupalstalaisten puolesta. Miksi? Lasten kanssa toimitaan näin, ja sinä väität olevasi jotain muuta.
Auttaako yhtään?
Niin ja onnea etsintään. Toivoa on niin kauan, kuin järkeä päässä."Aivan erityisesti haluaisin painottaa, että nettideittailun toimivuus perustuu käyttäjiin itseensä."
Tämä on aivan hyvä huomio. Itseasiassa nettideitti, kuten oikeastaan mikä tahansa muukin yhteisöpalvelu netissä, perustuu käyttäjiin itseensä. Käyttäjät luovat palvelusta sellaisen kuin se on. Se joko toimii tai se ei toimi. Jokainen palvelua käyttävä vastaa käytöksellään siitä millainen palvelu hänen omien toimiensa myötä on. Palvelun kokonaiskuva muodostuu sitten kaikkien käyttäjien toimista yhteensä. Palveluntarjoaja tarjoaa alustan palvelulle, mutta ei voi määrittää sitä millainen palvelu on ja miten se toimii. Samat säännöt soveltuvat mm. tähän keskustelupalstaan sekä muihin yhteisöpalveluihin.
Itse olen työni puolesta tekemisissä nettiin liittyvien palveluiden kanssa ja lisäksi omaan pitkää kokemusta erilaisten tietokonejärjestelmien pyörittämisestä (mm. BBS-järjestelmät, ns. purkit ja mitä lempinimiä niillä olikaan) jo pitkälti ennen kuin mitään nettiä edes oli yleistynyt. Nykyaikana on selvästi havaittavissa se, että kun netti on koko kansan paikka, niin asioissa ei kauheasti välitetä omaa napaa pidemmälle. Käyttäydytään siten kuin itselle sopii eikä ajatella asioita sen pidemmälle. Totta kai tämän toisaalta myös ymmärtää, ei siinä mitään. Eihän sitä voi vaatia ja olettaakaan että kaikilla olisi intressit jotenkin laajemmalla. Kuitenkin jos vertaan asioita tuonne vuosien taakse, niin silloin sen aikaisissa palveluissa oli jotenkin paljon erilaisempi meininki. Ihmisillä oli selvästi pääsääntöisesti halua yhdessä rakentaa palveluista mielekkäitä. Totta kai tässä on huomioitava sekin, että käyttäjäkunta ei ole verrattavissa keskenään näiltä eri ajoilta, mutta silti varmasti se jutun ydin tulee esille :) - Epsilon_Minus
Daami69 kirjoitti:
Pääsisinpä itse edes siihen asti että olisin kirjeenvaihdossa useamman sellaisen tapauksen kanssa joiden kanssa voisi joskus oikeasti kehittyäkin jotain. On kyllä muutama yhteys sinne sun tänne, mutta näistä ei yksikään tiettyyn suuntaan kehitettävissä koska miehen kanssa on jo alunperin selkeästi tuotu puolin ja toisin esille että emme kiinnosta toisiamme _siinä_ mielessä. (Ihan kiva tietysti toki että voi muutenkin jutella!)
Minulla on ihan samanlainen tausta sikäli että olin nuorempana "vähään" tyytyväinen, jopa niin vähän etten edes pysähtynyt kunnolla miettimään arvostaako tai rakastaako joku tietty mies minua ollenkaan. Parempaan päin on kokoajan tultu, mutta tällä hetkellä itsetunto on aika pirstana tultuani jätetyksi pitkän suhteen perään. _Tämän_ vuoksi ei huvita lainkaan lähteä käymään läpi merkityksettömiä ihmissuhteita joissa hyvin nopeasti selviää että mitään yhteistä ei vaan ole.
Minuun ovat ottaneet yhteyttä enimmäkseen joko itseäni huomattavasti vanhemmat tai sitten sellaiset joiden kanssa en vaan muuten vaan haluaisi olla tekemisissä. Esim. miehen kyvyttömyys ilmaista itseään joko huonosti opitun suomenkielen tai muuten vaan luonteessa olevan epäverbaalisuuden vuoksi on ehdoton EI kiinnosta sori vaan!
Mitä sellaisessa tilanteessa sitten voisi tehdä että olisi useampia kiinnostavia miehiä yhtäaikaa yhteyksien päässä? Itse katsoisin että näille kellekään ei luvata mitään liikoja, ei siis aleta suoraan pölöttämään seurustelusta ja muusta intiimistä. Kaikkien kanssa ollaan selkeästi nettikavereita, mutta jos jonkun tietyn haluaa tavata tai joku moista ehdottelee, niin sitten tietysti tavataan mutta sittenkään ei anneta mitään turhia luuloja toiselle osapuolelle, ellei sitten se unelmien ihmeprinssi osunut kohdalle. Kun ei ole mitään luuloja millään taholla, voi edelleen kirjoitelle _kaveripohjalta_ muillekin. Ja jos sitä ihmeprinssiä ei osunutkaan vastaan, niin ehkä kirjoittelussa joku toinen nousee selkeämmin esille.
Ei kokonaisesta elävästä ihmisestä saa muutamasta s-postista tai välttämättä muutamasta tapaamisestakaan aina kaikkea selville, joten on luonnollista että tutustumis- ja selvittelyprosessi voi ottaa aikansa. Siis sen selvittäminen että sovitaanko yhteen vai ei. Jos lopettaa yhteydenpidon heti kaikkiin muihin ihmisiin kun aloittaa tarkemman syynin jonkun kohdalla, käy kerta kerran jälkeen siten että kun homma ei toiminutkaan, joutuu aloittamaan puhtaalta pöydältä kun on hätistellyt kaikki muut mahdolliset kumppanit hiiteen ollakseen kohtelias, reilu tms.
Reilua on mielestäni se ettei anna kellekään turhaa toivoa jos ei ole tapauksen suhteen varma kiinnostaako vai ei. Mutta onhan nyt ihmisillä muutakin kanssakäymistä kuin seurustelua, joten mikä siinä niin väärin olisi että tutustuu useamman ihmisen ajatusmaailmaan? Sitten tietysti jos on jo aivan varma että haluaa tyypin se ja se, niin voi sanoa suoraan muille että näin kävi - mikä ei mielestäni kumminkaan estä kaveruutta kunhan homman nimi on selkeä joka osapuolelle.
Meinaan tiedän yhden naisen jolla oli aina uusi mies varalla jos sattuu vanhan kanssa menemään bänks. Se oli jo aika ällöttävän laskelmoivaa..."Ei kokonaisesta elävästä ihmisestä saa muutamasta s-postista tai välttämättä muutamasta tapaamisestakaan aina kaikkea selville, joten on luonnollista että tutustumis- ja selvittelyprosessi voi ottaa aikansa. Siis sen selvittäminen että sovitaanko yhteen vai ei. Jos lopettaa yhteydenpidon heti kaikkiin muihin ihmisiin kun aloittaa tarkemman syynin jonkun kohdalla, käy kerta kerran jälkeen siten että kun homma ei toiminutkaan, joutuu aloittamaan puhtaalta pöydältä kun on hätistellyt kaikki muut mahdolliset kumppanit hiiteen ollakseen kohtelias, reilu tms."
Daami69 kirjoittaa asiaa. Jos Pösilön naisen alkuperäinen ongelma todella on se, että kaikki muut miehet dumpataan kokonaan pois jo ennen ensimmäisiä treffejä jonkun kanssa, voisi tässä olla ihan konkreettinen neuvo. Eivät ne muut miehet tiedä, että aloittaja käy treffeillä yhden kanssa. Eri juttu sitten, jos ihan vakavasti aloitetaan rakentamaan suhdetta. Kuvittelin, että kyse olisi siitä.
"Meinaan tiedän yhden naisen jolla oli aina uusi mies varalla jos sattuu vanhan kanssa menemään bänks. Se oli jo aika ällöttävän laskelmoivaa..."
Kyseenalaistaisin kyllä tämän naisen ihmissuhteiden laadun. Mutta antaa kaikkien kukkien kukkia, kunhan homma on vapaaehtoista, rehellistä ja avointa. - - m31
Epsilon_Minus kirjoitti:
"Ei kokonaisesta elävästä ihmisestä saa muutamasta s-postista tai välttämättä muutamasta tapaamisestakaan aina kaikkea selville, joten on luonnollista että tutustumis- ja selvittelyprosessi voi ottaa aikansa. Siis sen selvittäminen että sovitaanko yhteen vai ei. Jos lopettaa yhteydenpidon heti kaikkiin muihin ihmisiin kun aloittaa tarkemman syynin jonkun kohdalla, käy kerta kerran jälkeen siten että kun homma ei toiminutkaan, joutuu aloittamaan puhtaalta pöydältä kun on hätistellyt kaikki muut mahdolliset kumppanit hiiteen ollakseen kohtelias, reilu tms."
Daami69 kirjoittaa asiaa. Jos Pösilön naisen alkuperäinen ongelma todella on se, että kaikki muut miehet dumpataan kokonaan pois jo ennen ensimmäisiä treffejä jonkun kanssa, voisi tässä olla ihan konkreettinen neuvo. Eivät ne muut miehet tiedä, että aloittaja käy treffeillä yhden kanssa. Eri juttu sitten, jos ihan vakavasti aloitetaan rakentamaan suhdetta. Kuvittelin, että kyse olisi siitä.
"Meinaan tiedän yhden naisen jolla oli aina uusi mies varalla jos sattuu vanhan kanssa menemään bänks. Se oli jo aika ällöttävän laskelmoivaa..."
Kyseenalaistaisin kyllä tämän naisen ihmissuhteiden laadun. Mutta antaa kaikkien kukkien kukkia, kunhan homma on vapaaehtoista, rehellistä ja avointa.Nimenomaan. Mielestäni ei ole mitään syytyä dumpata muita ihmisiä pois, joiden kanssa keskustelee, ennen kuin on saanut varmuutta, että haluaa johonkin ihmiseen keskittyä. Eivät ne muut tosiaan tiedä, että käy jonkun kanssa treffeillä. Siinä vaiheessa kun on vasta menossa tapaamaan jotain ensimmäistä kertaa, niin ei siitä mielestäni muiden tarvitsekaan tietää. Jos muutkin ovat kiinnostavia, niin heidän kanssaan voi sitten asiaa jatkaa, jos asiat eivät jatkukaan sen tavatun kanssa. Kokemuksen mukaan ei ole lainkaan yllättävää, että toinen ei nappaa livenä puolin tai toisin vaikka kirjoitusten perusteella voisikin kiinnostaa. Pitäisin itseäni ainakin hölmönä, jos hylkäisin muut kiinnostavat siksi, että menen tapaamaan livenä jotain toista, jota en kuitenkaan vielä tunne kuin muutamien kirjoitusten verran. Vasta kun joku alkaa kiinnostamaan livenäkin ja aletaan tavata uudelleenkin niin sitten kannattaa tosiaan miettiä haluaako keskittyä häneen ja kertoa sitten muille, että haluaa nyt keskittyä yhteen henkilöön.
Itse en ainakaan ihan kokemukseen perustuen jaksa kauheasti innostua nettikirjoitteluista. Hauskaa ja mukavaahan sitä on kirjoitella jos toinen vaikuttaa mukavalta ja sopivanoloiselta, mutta ne asiat varsinaiset selvitetään vasta livenä. - no can do
Pösilö nainen kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.
Minulla ei mielestäni ole ylimielinen ja vastuuton asenne. Ongelmana ei ole asenteeni vaan tämä tilanne: että olen yhtä aikaa kirjeenvaihdossa kuuden kivan miehen kanssa, enkä kerta kaikkiaan tiedä mitä tehdä, kun joku heistä onkin aktiivisempi kuin muut ja ehdottaa jo treffejä. Mihin työnnän ne muut siksi aikaa...? Eivät he ole esineitä jotka voi sujauttaa laatikkoonsa.Sinulla on erittäin fiksua pohdintaa tuossa. Huomaa, että olet vakavissasi liikkeellä. Ihmisen arvot/fiksuuden vaistoaa kirjoittelun kautta, ja luulempa, että sen takia olet tuossa positiivisessa "monen nettimiehen loukussa". Olet sellaista seuraa, että kelpaisit varmasti monelle.
Niin kuin tuolla on ehdotettu, niin kannattanee alkaa rohkeasti siirtymään seuraavalle pesälle, eli tutustumiseen irl. Jos siis haluat seuraa. Muuten tuo ei etene.
Nettideittailun luonteeseen kait kuuluu se, että kerätään potentiaalinen joukkio, josta aletaan karsia. Se tuntuu luonnottomalta, mutta moni kait on löytänyt jotain positiivistakin :-)
Itselleni ei tuo nettideittailu jotenkaan sovi, koska ihmisten arvottaminen kirjoittelun/tapaamisten yms kautta on mielestäni epämiellyttävää ja aikaaviepää. Pitää luottaa muihin keinoihin tai opetella olemaan ilman herraseuraa :/
- leidired
Toimin itse melkein samoin. Minulla on alusta asti sama profiili, mielestäni se on reilua. Ne ajat kun olen tapaillut tai jopa seurustellut profiili on ollut piilossa - parhaimmillaan lähes vuoden.
Monet miehethän eivät näin tee, vaan pitävät profiiliaan koko ajan aktiivisena. Pitää myös muistaa, että miehet lähestyvät usein useita naisia samaan aikaan.
Siksikin nainen saa paljon viestejä ja asiallisiakin. Jos profiilia pitää koko ajan päällä, nettideittailu muuttuu työksi. Minulla ainakin on muutakin elämää kuin kumppanin etsintä. Ja kumppanin estinnänkin haluan tehdä rauhassa tutustuen ennenkuin teen päätöksiä tulevaisuudesta.
Sarjadeittailusta en tykkää, se on työlästä ja pidemmän päälle tuloksetonta, koska on niin väsynyt tapaamisiin, ettei jaksa kiinnostua hyvistäkään miehistä kunnolla. Siksikin keskityn mieluiten yhteen kerrallaan.
Minusta voit toimia noin edelleenkin ja ottaa reilusti yhteyttä niihin kiinnostaviin miehiin, jotka ovat joutuneet "odottamaan". Kysyä suoraan vieläkö kiinnostaa tutustua. Jos mies suuttuu, hän ei ole sinusta tarpeeksi kiinnostunut tai hänen itsetuntonsa on niin huono, että sellainen mies saa mennäkin. Ei kenelläkään ole oikeutta olla mustasukkainen, jos pari ei ole ehtinyt vielä edes tavata.
Itse olen ilmoittanut kiinnostaville miehille, että haluan keskittyä nyt yhteen - jos siitä ei tule mitään, voi myöhemmin ihan fiksusti ottaa uudestaan yhteyttä ja kertoa missä mennään. Fiksut miehet ovat suhtautuneet tähän ihan asiallisesti.- Galleristi!
Gallerian jos piilottaa, niin maximissaan 6kk ylläpito säilyttää sitä ja sen jälkeen ylläpito poistaa profiilin kokonaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618830- 1405073
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.384443- 213628
- 233252
- 603082
- 293007
- 322668
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun4222383- 322319