Isodieetti

Isokalorinen

Lueskelin tuossa hiljattain KG -lehteä ja bongasin sieltä jutun Isokalorisesta ruokavaliosta ja etenkin Isodieetistä. Ruotsalaiset ovat kehittäneet tämän dieetin. Kirja aiheesta on vasta ihan hiljattain tullut suomessa ulos, mutta olisi silti kiva kuulla onko muista dieetin kokeilijoita liikkeellä? Itsellä on alkamassa toinen viikko ja tämä homma tuntuu toimivan. Hankin siis kirjan itselleni ja siinä on tarkka ruokalista 8 viikolle. Täytyy kyllä sanoa, että aika vaikeaa on saada syötyä kaikki se ruoka mikä pitäisi. Jännittää oikein, että missä vaiheessa menee säästöliekille, kun liikuntaakin on tullut lisättyä, mutta uskoisin, että niin ei nyt käy.

Periaate tässä on tosiaan se, että energiaa saadaan yhtä paljon hiilihydraateista, rasvasta ja proteiinista. Eli perinteiseen ruokavalioon nähden vähähiilarinen ruokavalio, mutta perunaa saa syödä ja marjoja, hedelmiä ja kasviksiä syödään tosi paljon Ja sen lisäksi syödään ihan jäätävä määrä kananmunia.

Mutta olisi kiva kuulla kommentteja

5

1362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoikistunut

      Ollaan oltu isodieetillä nyt jo monta viikkoa olisikohan jo 5. viikko. Lounaat ovat osoittautuneet kaikkein haastavimmiksi. Dieettiä seuraan tarkasti aamupalan ja välipalojen osalta. Lounaat ja päivälliset valmistetaan isodieetin hengessä, mutta vähän sinnepäin. Osa ruoista on ihan kamalia ja outoja, mutta olen tehnyt niistä omia versioita. Olo on hyvä ja paino laskee. Kananmunia, juustoa, rahkaa, marjoja ja raejuustoa on mennyt paljon. Papuja olisi ruokaohjeissa paljon, mutta jossain se raja menee, 200 g papuja kuulostaa vähältä mutta on aika tuskainen määrä. Itse olen ruoka-alan koulutuksen saanut joten vaikeutta laittaa näitä ruokia ei ole olut. Kävin ostamassa sen isodieetti ruokaohjekirjan (ruotsin kielinen) siinä on monia ihan hyviä erilaisia reseptejä tuon suomennetun Isodieetti-kirjan ohjeiden lisäksi. Tämä dieetti on melkein enemmänkin kuin elämäntapa. Tässä oppii syömään säännöllisesti ja hyvin. Voin suositella. Täysipainoista ruokaa joka sopii kaikille. Ei kannata seurata ohjeita liian tarkasti vaan tehdä niitä ruokia joista tykkää ja jotka tuovat itselle hyvän olon. Parasta on se että ruokailun jälkeen ei tunnu oikeastaan miltään, vaan olo on edelleen hyvä ja virkeä. Ei väsymystä ja vatsakin toimii kun syödään paljon kasviksia ja marjoja.

    • mumma 55

      Olen noudattanut isodieettiä 7 viikkoa paino on pudonnut 7.7 kg,aluksi pudotus oli enemmän,silloin noudatin pilkulleen ohjeita,olen tyytyväinen tulokseen,tästä eteenpäin syön säännöllisesti ja otan mallia ohjeista mutta en noudata orjallisesti ohjetta vaan lähinnä laitan ruuoan sen mukaan mitä kaapista löytyy.Olen 55v ja kokeillut kaikki mahdolliset laihdutusjutut kaikilla olen laihtunut mutta sitten tas lihonut,nyt ajattelin pitää tätä mallia mielessä jos vaikka pysyi tuo syöminen kohtuudessa.Kannattaa kokeilla .Hauskaa kesää kaikille

      • Terhana

        Kirjastosta sattumalta bongasin samaisen 8 viikon kuurin kirjan ja olen nyt vasta toista päivää syönyt isodietin mukaisesti. En ole mitään viikko ohjelmaa ajatellut noudattaa orjallisesti vaan syön itse vaan aina aamupalat, välipalat jne. kirjan resepteistä mitä kaapista löytyy tai on helppo hankkia.
        Mielenkiinnolla odotan mitä tapahtuu. Pikkusen olen kävelylenkkejä pidentänyt ja muutenkin koitan tehdä enemmän. Saa nähdä miten kesähumuissa käy alkoholin kanssa? En kyllä usein tai paljon juo, mutta joskus jonkin verran kuitenkin tulee sidua, olutta tai punaviiniä lipiteltyä.
        Lisää kommentteja ja reseptejä kaivataan! Jos jollakin on muitakin kuin kirjassa olevia ressuja! ?


    • Toimii Loistavasti

      Ite bongasin kyseisen kirjan,adibris-verkkokaupasta,löytyi sieltä niin Ruotsin,kuin Suomenkin kielisenä.
      Nyt on pari viikkoo säännöllisesti kokeiltu isännän kans ja kyl se 4kiloo on yhteensä lähteny,nyt olen sitten pari kiloa lähempänä 70-kilon tavoterajaa. Ja eikö kirjan tavotteena ollutkin kilo viikossa?

    • OHjeita

      mistä saatte nuita ruokaohjeita isodieettiin? ku en löydä niin mistään :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      622
    Aihe