yhteenmuutto

kuhan kysyn

Haluaisin tietää vähän että kauan olette olleet yhdessä ennen yhteenmuuttoa.. Itsellä myös avoliittoja muutama takana mutta kiva olisi kuulla miten nopeasti tai hitaasti muut ovat yhteenmuuttaneet..:)

25

1068

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naapurin tyttö

Oltiin oltu 9 kk yhdessä ja asuttiin naapurikerrostaloissa yksiöissä molemmat, kunnes muutettiin yhteen. Kummallakaan ei ole takana aikaisempia avoliittoja. Olemme 25- ja 28.v.

• nainen25

täysin sama tilanne mikä meillä oli :) ollaan vielä teidän kanssa saman ikäisiäkin :) piti oikein katsoa nimimerkkiä että onko tuo toinen puolisko ollut täällä kirjoittelemassa.

• Mizty

Me ei oltu yhdessä ku kuukaus ennen yhteenmuuttoa ja sen kuukaudenkin mies oli vielä armeijassa ja oleskeli lomat minun ja kämppikseni luona. Minä olen ollut aikaisemmin avoliitossa mutta mies muutti suoraan vanhemmiltaan mun kanssa saman katon alle.
      Nyt 1,5v yhteista taivalta takana ja vuoden päästä mennään naimisiin.

• rosy-

n. 9kk

• Luna-

Virallisesti kun yhteen muutettiin, niin seurustelua oli ollut takana noin 11 kuukautta. Käytännössä olin asustellut poikaystäväni luona jo useamman kuukauden, oma asunto kun oli niin lähellä.

• Kalamiehiä Itsekin

vasta kun mentiin naimisiin niin muutimma yhteen noin vuoden tuntemisen jälkehen.

• kmmk

Oltiin seurusteltu vuosi 3kk, ennen virallista yhteenmuuttoa. Oltiin tuolloin 20- ja 21-vuotiaita, nyt noista ajoista on viitisen vuotta.

• Marjo27

4kk seurustelua oli takana päin ko yhtee muutettii, mut lähinnä sen takia ko asuttii eri kunnissa. Yhteiseloa on takana nyt reilut 3,5 vuotta. Ikää meillä nyt 29v molemmilla.

• Mettäpöyröö

Oltiin seurusteltu 3kk kun alettiin puhua yhteenmuutosta. Virallinen yhteenmuutto tapahtui kun oltiin noin 6kk seurusteltu, tosin pari kuukautta jo enemmän tai vähemmän asusteltu jommankumman luona vuorotellen. Nyt yhteisasumista takana 1 vuosi, eli seurustelua takana 1,5 vuotta.

Ollaan n.24v molemmat.

• näintäällä

6 kuukautta oltiin yhdessä ja laitettiin asuntohakemus! Nyt piakkoin 1,5 vuotta takana yhteiseloa. Ikää 24 molemmilla.

• oihouhiuh

Muuttaako kaikki oikeasti noin nopeasti yhteen? Meillä on kaksi vuotta seurustelua takana eikä tietoakaan mistään yhteenmuutosta :(

• Me: 30+ ja 40-

Me katottiin yhteistä elämää omista asunnoista käsin 5 vuotta ja vastoittain muutettin yhteen :D Saa siis nähdä kuinka tässä sit loppupelissä käy. Toivossa on hyvä elää....

• ...

Me seurusteltiin 2,5 vuotta ennenku yhteen muutettiin.

• Daydreams

Mekin ehdimme seurustella 2,5 vuotta ennen kuin muutettiin saman katon alle. Nyt on asuttu yhdessä suunnilleen yhtä kauan.

• minä27 mies25

Oltiin yhdessä 7kk kun muutettiin virallisesti yhteen tätä ennen olimme aina kuitenkin yhdessä yöt ja päivisin aina kun oli mahdollista.Yhteenmuutto tuli aika luonnollisesti koska mieheni piti muuttaa omasta asunnostaa,kahden asunnon väliä ravaaminen oli raskasta ja oli helpottavaa olla lopulta yhdessä taloudessa,nyt olemme olleet 2,5vuotta yhdessä.

Edellisessä suhteessani muutettiin yhteen oikeastaan heti koska mieheni oli ilman asuntoa tosin olimme seurustelleet muutaman kuukauden pari vuotta aiemmin,mutta emme olleet missään yhteydessä ensimmäisen eron ja toisen alun välissä,olimme yhdessä 5vuotta.

• 5 vuotta

Tai meillä on kaksi asuntoa ja se on hyvä uusioliitossa. Mies saisi useimmin mennä omille kämpilleen jotta voisin mennä sen luo kylään. Kun menen sen luo niin se passaa mua ihanasti. Täällä mun luona se kyllä asuu pääosin mutta hyvä kun on toinenkin paikka olemassa. Edellisessä liitossa muutin miehen kanssa puolen vuoden jälkeen yhteen ja liittoa kesti 15 v. Yhteinen arki oli raskasta eikä sitä päässyt karkuun. Nyt pääsee edes joskus ja se tekee aina hyvää kun otetaan etäisyyttä. Sitten voi ottaa taas läheisyyttä.

• noonooonn

Virallisesti muutettiin yhteen reilun vuoden seurustelun jälkeen mutta epävirallisesti ajauduin miehen asunnolle jo 3kk seurustelun jälkeen... Käytännön syistä meni kuitenkin vuosi siihen että tuli ajankohtaisesti hommata virallisesti yhteinen (ja isompi) asunto.

Ja oltiin yli kaksikymppisiä molemmat, mies vielä reilustikin yli. Juuri täysi-ikäistyneenä olisin ehkä odottanutkin kauemmin, mutta nyt oli saanut jo kylliksi asua yksikseenkin ja tiesi että jos homma ei toimi niin takaisin vaan yksikseen että kyllä sitä niinkin pärjää :)

• ladyHe
        noonooonn kirjoitti:

Virallisesti muutettiin yhteen reilun vuoden seurustelun jälkeen mutta epävirallisesti ajauduin miehen asunnolle jo 3kk seurustelun jälkeen... Käytännön syistä meni kuitenkin vuosi siihen että tuli ajankohtaisesti hommata virallisesti yhteinen (ja isompi) asunto.

Ja oltiin yli kaksikymppisiä molemmat, mies vielä reilustikin yli. Juuri täysi-ikäistyneenä olisin ehkä odottanutkin kauemmin, mutta nyt oli saanut jo kylliksi asua yksikseenkin ja tiesi että jos homma ei toimi niin takaisin vaan yksikseen että kyllä sitä niinkin pärjää :)

"virallisesti" vasta muuttamassa, kun 3,3 vuotta vuotta ollaan jo seurusteltu. toki ollaan lähes koko ajan jomman kumman luona oltu enemmän tai vähemmän. mut hyvä näin, on oppinut tuntemaan ja näkemään toisen kaikki puolet. en ymmärrä miten joku voi muuttaa suhteen alkuhuumavaiheessa heti yhteen, sitte erotaan heti ku arki ja "ongelmat" astuu peliin.

• ja yhdessä.....

Kaksi vuotta seurustelua ennen yhteenmuuttoa.
      Opiskeltiin eri paikkakunnilla ja tavattiin vain viikonloppuisin ja loma-aikoina.
      Yhteen muutettiin toisen valmistuessa, kun asuminen samalla paikkakunnalla oli mahdollista.

• -ani-

tavattiin 4 vuotta sitten baarissa ja seuraavana päivänä muutettiin yhteen.olin silloin 20 vuotias, mies 23.

• Kauas on pitkä matka

Oltiin seurusteltu ehkä jotain vähän reilu vuosi kun minulta lähti asunto alta (omistaja kuoli ja asunto meni myyntiin). Muutin sitten mieheni kaksioon asumaan, kun siellä riitti tilaa meille kahdelle ihan hyvin ja olinhan viettänyt siellä jo paljon aikaa suhteemme aikana. Aluksi työmatkani oli murhaa (40km ja 3 bussinvaihtoa suuntaansa), mutta onneksi muutaman kuukauden kuluttua muutosta sain uuden työpaikan lähempää.

Ehkä vähän kiireellä muutin yhteen, mutta hyvinhän tämä on sujunut kaikki nämä vuodet.

• Noona

ja sitten muutettiin virallisesti yhteen. Mies oli reissuhommissa ja väliaikoina asui oikeastaan mun luona jo kauan ennen tuota.

• mirje84

5kk. Kyllä sen vaan tietää kun on se oikea  

• kummissaan moisesta

Seurusteltiin ns. etäsuhteessa n. vuosi. (Kaveri oli tuolloin töissä ulkomailla). Tunteneet olimme ennen tämän etäsuhteen aloittamista n. 10 vuotta. Sittten kumppani tuli ulkomailta kotosuomeen - ja suoraan minun kotiini asumaan (omistusasunto). Nyt tätä yhteiseloa jatkunut n 1,5 vuotta. Jokseenkin PIAN hänen muuttonsa jälkeen tullut ongelmia siitä - tarvitseeko hänen osallistua asumiskustannuksiin. (Olenhan jo pitkään yksin eläneenä hoidellut ne yksinänikin.) Ja hänellä kai sellainen oletus, että "jos sulla jo talo on - miksi minun mistään pitäisi mitään maksaa." Eli kehottaisin harkintaan.

• viiskytvee
        kummissaan moisesta kirjoitti:

Seurusteltiin ns. etäsuhteessa n. vuosi. (Kaveri oli tuolloin töissä ulkomailla). Tunteneet olimme ennen tämän etäsuhteen aloittamista n. 10 vuotta. Sittten kumppani tuli ulkomailta kotosuomeen - ja suoraan minun kotiini asumaan (omistusasunto). Nyt tätä yhteiseloa jatkunut n 1,5 vuotta. Jokseenkin PIAN hänen muuttonsa jälkeen tullut ongelmia siitä - tarvitseeko hänen osallistua asumiskustannuksiin. (Olenhan jo pitkään yksin eläneenä hoidellut ne yksinänikin.) Ja hänellä kai sellainen oletus, että "jos sulla jo talo on - miksi minun mistään pitäisi mitään maksaa." Eli kehottaisin harkintaan.

reilu neljä vuotta kerkesi kulumaan - mihin sitä aikuisilla ihmisillä on kiire?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5616
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4257
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      170
      2227
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1774
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1164
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe