Poreamme Virosta?

absint

Onko kukaan ostanut poreammetta Tallinnasta tai lähimaastosta?
On kuulemma todella paljon halvempaa hankkia sieltä.
Onko hyviä ostopaikkoja ja toimitetaanko amme Helsinkiin vai pitääkö lähteä
itse pakulla?

15

8783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+20

      Osta iso saavi ja hernekeittoo satasella, saat kaikista halvimmalla.

      • toimit

        Oletko ajatellut mistä vähän pienempi hinta johtuu?.Kun ostat Suomesta,on sinulla takuu ja huoltomies.Altaaseesi tulee varmasti jossain vaiheessa vikaa,yritätkö tilata itse osia vai lyötkö pakun perään ja viet johonkin Viroon?.Vuosien saatossa malleissa osat vaihtuu,niin niitä onkin sitten kiva netissä metsästää ja osut varmasti aina kerrasta oikeaan.Toiseksi,valmistajat tekevät altaita monilla osilla,Suomalaiset maahantuojat eivät osta altaitaan halvimmilla osilla tehtynä,myös tästä tulee hintaeroa.On erihintaisia pumppuja(ääni),ohjausjärjestelmiä(elektroninen,pneumaattinen),vedenpoistoja(muovi,metalli),suutinmäärät,hanat,ym.Hinta ei sinulle kaikkea kerro.


      • amme

        ääliö


      • hj90875
        toimit kirjoitti:

        Oletko ajatellut mistä vähän pienempi hinta johtuu?.Kun ostat Suomesta,on sinulla takuu ja huoltomies.Altaaseesi tulee varmasti jossain vaiheessa vikaa,yritätkö tilata itse osia vai lyötkö pakun perään ja viet johonkin Viroon?.Vuosien saatossa malleissa osat vaihtuu,niin niitä onkin sitten kiva netissä metsästää ja osut varmasti aina kerrasta oikeaan.Toiseksi,valmistajat tekevät altaita monilla osilla,Suomalaiset maahantuojat eivät osta altaitaan halvimmilla osilla tehtynä,myös tästä tulee hintaeroa.On erihintaisia pumppuja(ääni),ohjausjärjestelmiä(elektroninen,pneumaattinen),vedenpoistoja(muovi,metalli),suutinmäärät,hanat,ym.Hinta ei sinulle kaikkea kerro.

        Minä ostin rakennustarvikkeet ja työkalut Virosta poreammetta myöten. Meni verotkin maahan joka ei matuja tai yh-lehmiä hyysäile. Ja pidän edelleenkin huolen siitä että kaikki kulutus suuntautuu ulkomaille.


    • pakulla

      Saat ostettua sen siitä kaupasta mistä haluat sillä jokainen kauppa ei harjoita ulkomaan myyntiä ja saat muut tuomiset siinä samalla sen ammeen kanssa.

    • absint

      Kysyin asiaa siksi, että ainakin Aquator ja Novotel (molemmat Espoossa) tuovat edustamansa poreammeet tänne Suomeen Virosta. Siis poreammetehdas on jossainpäin Viroa.

      Olkoon mikä hyvänsä kysymys tms. tällä keskustelupalstalla, niin aina joukkoon mahtuu joku valopää kommentoimaan. Onneksi valtaosa vastauksista on asiallista ja kullanarvoista.
      Kyllä kai minäkin tiedän, että ostamalla muovipaljun säästöä tulee eniten. Että on energiaa joillakin...

    • se-on-hyvä-amme

      Me haettiin poreamme Dubaista, kun piti olla pikkasen erikoinen. Se maksoi 24000€, ja kun tultiin kotiin niin huomattiin että Ruottista se oli lähtösin, niitä myydään Haparandan Ikeassa, hintaa n. 8600€.

    • bfusi

      Joku poreallas meni ainakin Suomessa myyntikieltoon, tukes oli havainnut sähköiskuvaaran. Virossa toki myynnissä edelleen. Että siitä vaan, omalla riskillä. Kerran se sähköisku vaan kirpasee.

      • Eiköhän se CE-merkintä riitä, jos puutteita löytyy, niin menevät myyntikieltoon koko EU:n alueella.


      • Porno-Jalmari
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Eiköhän se CE-merkintä riitä, jos puutteita löytyy, niin menevät myyntikieltoon koko EU:n alueella.

        CE = China Import

        Kannattaisi varmaankin muuttaa konaan Viroon.


      • Porno-Jalmari
        Porno-Jalmari kirjoitti:

        CE = China Import

        Kannattaisi varmaankin muuttaa konaan Viroon.

        Siis kokonaan...=)


      • NickNailer
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Eiköhän se CE-merkintä riitä, jos puutteita löytyy, niin menevät myyntikieltoon koko EU:n alueella.

        CE ei riitä mikäli hanat tulevat mukana. Hanoissa vaaditaan pohjoismainen hyväksyntä, koska oikeasti on kysymys Oraksen suojelemisesta, mutta virallinen sepustus on se, että suomalainen hanavesi kuluttaa hanoja eri tavalla kuin muualla Euroopassa. Onneksi tanskalainen hyväksyntä käy ja sellainen löytyy aika monelle saksalaiselle laatuhanalle.

        Oraksen ala-arvoiset muovihanat voi sitten lopputarkastuksen jälkeen vaihtaa sellaisiin, joita ei tarvitse korjailla lähes vuosittain.


    • Rautakaupoista

      Poreamme kuulunee siihen tuoteryhmään, jossa suomalaista rakennustarvikemyyjää ei kannata vaivata. Tallinnassa on paljon rautakauppoja. Suurimmat lienevät Espak, Bauhaus, Ehituse ABC ja Bauhof. Kysele näistä ensin ja tietysti google auttaa.

    • Catya

      Juu olen ostanut. So

    • erts

      CE = China Export

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe