Moi, osaisiko joku auttaa vaivaani, olen jo lopen kyllästynyt tähän. Oireeni on vatsakipu, joka on jatkunut jo useita viikkoja päivittäin. On tietysti päiviä, jolloin vatsa toimii kuin unelma.
Minulla on esiintynyt suht pientä vatsakipua, yleensä se on kouristelua, jolloin vatsa pitää myös kovaa ääntä. Ikään kuin olisi nälkä, tai maha murisisi. Ääntelyä esiintyy päivittäin varsinkin, jos en syö amulla aamupalaa, mutta myös jos syön jotain, vatsa pitää silti kovaa ääntä muutaman tunnin. Sitten kun taas syön, kestää ehkä puoli tuntia, kun kivut alkavat. Ruokahaluni on myös huonontunut ja painoni on laskenut pari kiloa. Vatsassa esiintyy myös turvotusta ja olen kokenut pahoinvointia aamuisin.
Aloitin liikkumisen, koska ajattelin oireiden johtuvan tästä, mutta ei se juurikaan ole auttanut. Olen myös kärsinyt anemiasta, mutta nyt hemoglobiinini on kunnossa (129). Ruokatottumuksenikin ovat ihan kunnossa vaikka ei olisi nälkä, yritän silti syödä jotain, tosin koulussa en syö kuin näkkäriä ja salaattia.
Ongelmani ei luultavasti johdu laktoosi-intoleranssista, koska oireita esiintyy, vaikka olisin käyttämättä maitotuotteita. Olisin todella kiitollinen, jos joku osaisi neuvoa mikä minua vaivaa, tai antaa vinkkejä, miten saisi ainakin tuon ääntelyn pois, koska kohta meillä alkaa koeviikko ja sitä pitäisi tehdä koetta 2-4 tuntia HILJAISUUDESSA, joten on hyvin ärsyttävää, jos maha pitää kauheaa ääntä ja vatsaa kouristelee samalla. :(
OUTO VATSAKIPU JA ÄÄNTELY
4
1315
Vastaukset
- dff
Kyllä neuvoisin menemään lääkäriin, siitä tuskin on mitään haittaakaan? ja voisit saada apua vaivaasi.. :)
- Jussi.
Mulla on aika samanlaisia oireita ja syynä mulla on heisimato ,
anemia myös voi liittyä tähän vaivaan,
tämä on kuitenkin sen verran harvinainen nykyään etten usko että
sulla on sama syy,
mulla auttaa se että syö tasaisesti vähän kerrallaan,
paasto pahentaa kipuja ja alkoholin käytön aikana ongelmia ei ole koska
mato ei tykkää alkoholista.
Vatsavaivojen syy voi löytyä vatsan tähystyksellä jos siihen on mahdollisuus.
Jos kuitenkin epäilet että sulla voisi olla sama ongelma kuin mulla niin
laita tähän viestiä tai sähköpostiosoitteesi.- vinkelson
Voihan se olla että kyseessä olisi sama ongelma. Nyt kaikki vinkit on tarpeen ja lääkäriin en ole vielä uskaltautunut.
- Jussi.
vinkelson kirjoitti:
Voihan se olla että kyseessä olisi sama ongelma. Nyt kaikki vinkit on tarpeen ja lääkäriin en ole vielä uskaltautunut.
Pystyn parhaiten antamaan tietoa sähköpostitse kun olen kerännyt ja tallentanut omaan vaivaani liittyvää tietoa/oireita netistä muistitikulle.
[email protected]
(käyn tuossa sähköpostiosoitteessani satunnaisesti)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 574604
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1544218- 673852
- 1253810
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans473644Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe783464- 983031
- 542875
- 252706
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142414