Outo ongelma (?)

Toivoton.

Onko kenelläkään muulla samaa ongelmaa kuin minulla, ettei vaan yksinkertaisesti usko kelpaavansa kenellekään (ainakaan kenellekään ns. normaalille fiksulle ihmiselle kumppaniksi)? Itselläni on aina ollut niin, etten ole uskonut kelpaavani kumppaniksi kenellekään raittiille, uskolliselle, asioistaan huolehtivalle ym. normaalille ihmiselle, jollaisen kumppanikseni haluaisin, vaan uskon kelpaavani ainoastaan heille, joita kukaan muu ei huoli. Tämä ongelma on ollut jo n. 8 vuotta (olen 27v.) ja on johtanut toinen toistaan kamalampiin suhteisiin. Viimeinen niitti oli kun ex-mieheni ryyppäsi lähes päivittäin, varasti minulta rahaa ja valehteli minkä kerkisi ym. Nyt olen ollut sinkkuna kohta 2 v., sillä en ole enää huolinut ns. laitapuolenkulkijoita. Vaikka kuinka itselläni on ns. perusasiat kunnossa (on koulutus ja työpaikka ym. ja oma asunto, enkä ole hirvitys ulkoisestikaan), niin en usko kelpaavani kuin enemmän tai vähemmän laitapuolenkulkijatyypeille. Paitsi, etten itse ukso kelpaavani normimiehille, en myöskään voi ymmärtää, miten kukaan muukaan keskivertonainen voi uskoa kelpaavansa ja olemaan pelkäämättä, että mies jättäisi toise takia tai haukkuisi tms.

Jos kenelläkään muulla on ollut samaa/vastaavaa ongemaa, niin kuulisin enemmän kuin mielelläni kommentteja.

En kaipaa mitään "mene hoitoon" tms. vastauksia, kuten en myöskään deitti-ehdotuksia, vaan rehellisiä kommentteja ja mielipiteitä.

6

667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jepsreps

      Et ole enää huolinut laitapuolenkulkijoita?
      Voi tulla yllätyksenä mutte en miehenä koskisi naiseen jolla on taipumus tuon kaltaisiin suhteisiin.
      Rentut panee pilalle ihan kirjaimellisesti naisia. Ehkä sulle on käynyt samoin.

      "vaan uskon kelpaavani ainoastaan heille, joita kukaan muu ei huoli."

      Niin no. Ketä sitten näihin olet kulloinkin laskenut?
      Jos fiksu normaali uskollinen mies tarkoittaa kuitenkin menestyvää suht komeaa sporttista menevää kundia niin sitten voi jäädä yksin.

      Monesti se on niin että naisilla on suorastaan valinnanvaraa mutta rima on niin korkealla ja aika monen keskivertomiehenkin naamasta he muka lukevat että "toikin on epätoivoinen, eikä oo kovin erikoisen miehekäskään, mieluummin otan ton rentun".

      Sitten ollaankin sinun tilanteessa.

      Laihduta jos on tarvetta, laita elämäsi kuntoon (hoida velat sun muut) ja sen jälkeen ala näyttämään siltä ettet ole maannut ihan joka rentun kanssa. Sitten löydät helposti miehen.

      Toisin on jo ns. keskivertomiehellä iässäsi jos ei ole käynyt naisten kanssa erityisemmin flaksi. Yhdet treffit on jo kiven alla suorastaan.

      Toisin sanottuna, suotta murehdit, pitäisi löytyä jos vähän edes huolehdit itsestäsi ja rima ei ole kovin korkealla.

      • Toivoton.

        Fiksulla ja normaalilla ym. miehellä en tarkoita komeaa, sporttista ja menestyvää ym. miestä, vaan miestä, jolla on edes jokin koulutus, kokopäivätyö, ei maksuhäiriömerkintöjä, eikä rikosrekisterimerkintöjä tms. Tavallista työssä käyvää ja asioistaan huolehtivaa miestä.

        Kuten 1. viestissäni sanoin, minulla ei ole velkoja (paitsi asuntolaina, mikä nyt on aika monella muullakin). En myöskään ole maanut joka rentun kanssa, vaan minulla on ollut varsin vähän suhteita, vaikkakin vähät suhteet ovat olleet mm. yhden petturin ja yhden alkoholistin kanssa.

        Ongelma ei ole siinä, ettei kukaan ns. normimies olisi osoittanut kiinnostusta, vaan siinä, että itse lopetan kaikki suhteenalut hyvin (nykyään myös huonojen) miesten kanssa, koska huonoa en halua ja tavalliselle en usko kelpaavani. Komeiden ja sporttisten ym. kanssa en lähde edes treffeille, vaan nimenomaan kyse on tavallisista miehistä, jollaisia muilla naisilla on.


      • Lopeta mokaaminen
        Toivoton. kirjoitti:

        Fiksulla ja normaalilla ym. miehellä en tarkoita komeaa, sporttista ja menestyvää ym. miestä, vaan miestä, jolla on edes jokin koulutus, kokopäivätyö, ei maksuhäiriömerkintöjä, eikä rikosrekisterimerkintöjä tms. Tavallista työssä käyvää ja asioistaan huolehtivaa miestä.

        Kuten 1. viestissäni sanoin, minulla ei ole velkoja (paitsi asuntolaina, mikä nyt on aika monella muullakin). En myöskään ole maanut joka rentun kanssa, vaan minulla on ollut varsin vähän suhteita, vaikkakin vähät suhteet ovat olleet mm. yhden petturin ja yhden alkoholistin kanssa.

        Ongelma ei ole siinä, ettei kukaan ns. normimies olisi osoittanut kiinnostusta, vaan siinä, että itse lopetan kaikki suhteenalut hyvin (nykyään myös huonojen) miesten kanssa, koska huonoa en halua ja tavalliselle en usko kelpaavani. Komeiden ja sporttisten ym. kanssa en lähde edes treffeille, vaan nimenomaan kyse on tavallisista miehistä, jollaisia muilla naisilla on.

        tuo ratkaisujen tekeminen toisten puolesta:

        "lopetan kaikki suhteenalut hyvien (nykyään myös huonojen) miesten kanssa, koska huonoa en halua ja tavalliselle en usko kelpaavani. "

        kun et edes anna heille (siis ne hyvät, ei huonot miehet) mahdollisuutta yrittää, niin käy juuri se mistä nyt valitat.

        Eli sitä saa, mitä tilaa.


      • Just jump
        Toivoton. kirjoitti:

        Fiksulla ja normaalilla ym. miehellä en tarkoita komeaa, sporttista ja menestyvää ym. miestä, vaan miestä, jolla on edes jokin koulutus, kokopäivätyö, ei maksuhäiriömerkintöjä, eikä rikosrekisterimerkintöjä tms. Tavallista työssä käyvää ja asioistaan huolehtivaa miestä.

        Kuten 1. viestissäni sanoin, minulla ei ole velkoja (paitsi asuntolaina, mikä nyt on aika monella muullakin). En myöskään ole maanut joka rentun kanssa, vaan minulla on ollut varsin vähän suhteita, vaikkakin vähät suhteet ovat olleet mm. yhden petturin ja yhden alkoholistin kanssa.

        Ongelma ei ole siinä, ettei kukaan ns. normimies olisi osoittanut kiinnostusta, vaan siinä, että itse lopetan kaikki suhteenalut hyvin (nykyään myös huonojen) miesten kanssa, koska huonoa en halua ja tavalliselle en usko kelpaavani. Komeiden ja sporttisten ym. kanssa en lähde edes treffeille, vaan nimenomaan kyse on tavallisista miehistä, jollaisia muilla naisilla on.

        ... uskallettava luottaa itseesi ja uskallettava ottaa riski. Sinun pitää hyväksyä se tosiasia, että et voi hallita ns. kunnon miestä. Sinun täytyy uskaltaa "alistua" tasavertaiseksi kumppaniksi. Renttu on tietysti turvallinen valinta siinä mielessä, että renttuja on helppo poimia baareista ja tämän jälkeen renttu pysyy kunnon naisessa kiinni kuin iilimato. Renttuja on kuulemma helppo hallita tietyissä rajoissa, mutta luotettavia he eivät ole. Ota riski! Mitä sitten, jos suhde enkan kunnon miehen kanssa kariutuu hänen aloitteestaan. Se ei tarkoita ettet kelpaa. Kyse on vain siitä, että miehen mielestä luonteenne / arvomaailmanne eivät sovi yhteen. Kyllähän se sattuu, jos itse on eri meiltä, mutta siitä toipuu yhtä erämänkokemusta rikkaampana.

        Kirjoituksistasi tulee väistämättä mieleen, että oletkohan lievästi läheisriippuvainen. Se voisi olla syynä korostuneeseen menettämsien pelkoon ja huonoon itsetuntoon. Tästä syystä läheisriippuvainen ihminen ei tunne oloaan turvalliseksi tasavertaissa ihmissuhteessa vaan tarvitsee ylemmyydentunteen suhteessa kumppaniinsa. Siksi esimerkiksi alkoholistien lapset ovat usen naimisissa alkoholistien kanssa.


    • Humanoidix

      Toisten jämiä voin saada enkä niitäkään jaksa kauaa innostaa. Koulutus on, tavat on, sivistystä riittää, viina ei pahemmin maistu, huumeita inhoan, rikosrekisteriä ei ole, naisia en lyö, mutta naisia lyöviä miehiä kyllä. Enpä kelpaa kumminkaan. Oikeastaan koko sukukypsän ikäni olen ollut enemmän tai vähemmän yksin, paria surkeasti epäonnistunutta avioliittoa lukuunottamatta. Välillä on yritetty seurustella, mutta kaikki yritykset ovat olleet jo etukäteen tuhoon tuomittuja. Masentunut olen, kuten arvata saattaa. Jos 30 vuotta sitten olisin saanut sosiaaliselle elämälleni paremman alun, voisin nyt olla jotain. Valitettavasti sosiaalinen epäonnistuminen on lopullisesti pilannut elämäni kaikilla aloilla. Töitä ei ole, vaikka olen helvetillisen älykäs ja ahkera ihminen. Säästeliäskin olen, mutta rahaa ei ole. Kukaan ei ikinä vain halunnut uskoa minuun, joten enää en jaksa uskoa itsekään. Olen lakannut yrittämästä, koska mistään ei ikinä tule mitään ja vaikka tulisikin, ei se ilman rakkautta tuntuisi miltään. Olen siis 45 vuotias kehäraakki, jolla ei elämältä ole muuta odotettavaa kuin kuolema. Jos olisin vähän enemmän mies, tekisin suomalaisen velvollisuuteni ja ampuisin itseni, muta kun sekin varmaan epäonnistuisi. En tiedä lohduttaako tämä sinua, mutta ainakin jollakulla on asiat sinua huonommin. Kaikki on päin persettä, kuten koko ajan jaksan itselleni jankuttaa. Onko sitten sinulla toivoa? Varmasti enemmän kuin minulla. Olet vielä nuori ja olet nainen. Jos annat oikeille miehille tilaisuuden, tulevat he kyllä itse tyrkylle. Toista on miehillä vastaavassa tilanteessa. Jos äijä ei usko itseensä ja on varma, ettei kukaan muukaan usko, on hänellä yhä kyseenalainen kunnia tehdä aloite, jonka tietää jo etukäteen turhaksi. Kukaan ei tyrkytä itseään, vaikka olisikin kiinnostunut. Kukaan ei edes vihjaa mitään, vaikka kuinka tykkäisi. Vaikka vihjaisikin, pitäisin sitä luultavasti epätoivoisen ihmisen toiveajatteluna. Tulis joku ja tappas pois. En minä tähän maailmaan kuitenkaan kuulu.

      • Tässähän tuli turhautunutta tekstiä, ei sitä elämän lahjaa kannata pois heittää kun se sinullekkin itseäsi soimaavalle on annettu!Kyllä minäkin välillä ryven itse säälissä ja surkuttelen surkeaa elämääni, mutta sitten taas tajuan et hei, kyllä tässä vielä hengissä ollaan ja kaikki on oikeastaan hyvin!
        Elämästä saa niin paskamaisen kuin itse haluaa, muut ihmiset ovat vain sivurooleja jotka täydentää sinun tarinaasi ja sinä olet päähenkilö.Ja päähenkilöt menestyy aina:)
        Vielä kun ei arkkuun olla laskettu niin toivoa vielä pitäisi olla ja uskoa parempaaan elämään, alkakaa elää vielä kun pystytte!Elämä menee hukkaan jos takertuu jokaiseen pikku asiaan ja vastoin käymiseen, katsokaa kokonaiskuvaa ja miettikää sitä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1185
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      15
      1091
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      32
      1034
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe