Nainen ei halua..

Cro-Magnon Mies

Mitä tehdä kun nainen ei halua. Minä 35v mies ja ihan ok näköseks on haukuttukin. Nainen 24v ja mielestäni ihan ok näkönen ja olonen. Mutta seksi puuttuu. Oltu yhdessä 2.5v ja ensimmäinen vuosi meni kivasti sitten seksiä vähä vähemmän. Stressiä oli molemmilla ihan tavallisesta elämisestä. Kun 1½ ja 2 vuotta oltu seksi väheni muutamaan ketaan kuussa ja nyt enää pari kertaa 1-3kk. Itse een edes halua välttämättä joka päivä, 2-3krt viikossa voi olla jees. Ainakin edellisissä parisuhteissa seksi on toiminut hyvin ja kiitettävästi. Kehut olleet molemminpuolisia. Miettinyt et varmaan vieraisiin pitäis mennä niin sillähän siitä selviää. Oon koittanunut puhua asioista huutatamatta,ärsyttämättä ja ajatellu naisenkin näkökulmasta useasti. Keskustellut jopa naisen kavereitten kanssa salaa selän takana ongelmasta, näkivät että ongelmia oli muttei tienneet millaisia. Arki edelleen kivaa ja mukavaa, teemme yhdessä ruokaa, teemme reissuja ja matkoja, koti hommia jne. Kihlautumisestakin puhutaan aina välillä. Joskus oon ilmoittanut tylysti että sormukset tulee kun tulee seksiäkin tasaisesti. Naiseni ei käy vieraissa se on tieto, jäänyt kiinni valheesta mutta oikea asia tuli ilmi hanen ystävättäreen kautta, ilmeisesti piti mun puolia. Itse haluisin vaikka vierasta, mutta haluisin ennemmin eron tai selvyyden hänen haluttomuuteen. Eikä kuulemma tytöistäkään tykkää, sekin on tullut ilmi. Naisen jotkut ystävätteret on ehdotelleetkin aika suoraa kun on tienneet suhteemme oikean tilanteen. Läheltäpiti tilanteita ollut. Arvot ja lähtökohdat on tainnut muuttua tai sitten ne ei koskaan ollutkaan samanlaisia. Tuli sellainen olo joskus että nainen huijas mut parisuhteeseen. Toisaalta minä olen enemmän sellaonen joka tykkää läheisyydestä ja koskettelusta ja sen ei aina tarvi johtaa seksiin. Nainen ei halaa ellei pyydä ja muuta vastaavaa. Viisaat neuvokaa, älkää haukkoko kiitos. Taidan olla liian kiltti ja hyvämies pistään poikki.

166

24955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sikamieheksi88

      Itse olen huomannut edellisistä suhteistani, että seksi on todellakin kaikki kaikessa, niin kuin suhteen liima. Edellisistä naisystävistäni ensimmäinen oli jonkin sortin aseksuaali, eli ei antanut juuri koskaan. Pahinta hänessä oli se, ettei tiennyt koska seksiä oli tarjolla. Saattoi mennä kuukausiakin ilman. Ja kun seksiä sai, niin ei se tuntunut hyvälle, sillä se tuntui pakotetulta ja usein nainen keskeytti aktin kesken kaiken "meni into" -sanoin... Pahinta kaikessa oli tuo tietämättömyys.

      Sitten sattui toinen vastakohta; nainen joka halusi jatkuvasti, joka paikassa ja mihin kellonaikaan vaan. Hän oli myös väkivaltainen, jonka vuoksi jätin hänet. Todellinen syy oli kyllä tuo jatkuva seksihalu, eikä mikään riittänyt.

      Kultainen keskitie olisi ihanteelinen. Nainen, jonka kanssa voi sopia asioista, jota voi lukea ja tulkita kuin itseään. Nainen, jonka kansssa seksuaaliset kemiat kohtaavat. Seksin ei pidä olla pakotettua kummankaan osalta. Seksi on näin ollen suhteen kasassa pitävä voima - oli sitä parisuhteessa tai ei.

      • cro-magnon mies

        Oikeessa oot, Ei varmaan ihan kaikki kaikessa. On se rakkaus, läheisyys ja muu meidän miesten mielestä hömppä tärkeetä. Se on tosi asia että kun seksi katoaa katoaa todella paljon suhteesta. Ja kun läheisyys,koskettelu, toisen hyvänä pitäminen katoaa ei suhteessa oo enää paljoa jäljellä. ei se rakkaus sitä koossa pidä, se siitä hiipuu pois. Kaiken se karsii, kaiken se kestää... yeah right. Mielipiteitä ja neuvoja otetaan vastaan,kiitos.


      • Tsimppadii
        cro-magnon mies kirjoitti:

        Oikeessa oot, Ei varmaan ihan kaikki kaikessa. On se rakkaus, läheisyys ja muu meidän miesten mielestä hömppä tärkeetä. Se on tosi asia että kun seksi katoaa katoaa todella paljon suhteesta. Ja kun läheisyys,koskettelu, toisen hyvänä pitäminen katoaa ei suhteessa oo enää paljoa jäljellä. ei se rakkaus sitä koossa pidä, se siitä hiipuu pois. Kaiken se karsii, kaiken se kestää... yeah right. Mielipiteitä ja neuvoja otetaan vastaan,kiitos.

        Nainen jotakin pillereitä? Ehkäisy? Allergia? Masennus?
        Noista yleensä yksi sivuoire on haluttomuus.

        Kysy naiselta, olisiko mahdoton ajatus käydä lääkärillä asian kanssa. Minulla ainakin heittänyt teinistä asti hormonitasapaino niin halut meni vuoristorataa. Kun sitten gynellä otin asian puheeksi niin kävin pari kertaa pistoksen ottamassa ja nyt 5v mennyt ihan tasaisesti. Kuulemma todella yleinen vaiva mutta harva uskaltaa avata suutaan koska luulee, että vika on heissä. Ja olen itse kanssa 24.


      • tahdon elää
        Tsimppadii kirjoitti:

        Nainen jotakin pillereitä? Ehkäisy? Allergia? Masennus?
        Noista yleensä yksi sivuoire on haluttomuus.

        Kysy naiselta, olisiko mahdoton ajatus käydä lääkärillä asian kanssa. Minulla ainakin heittänyt teinistä asti hormonitasapaino niin halut meni vuoristorataa. Kun sitten gynellä otin asian puheeksi niin kävin pari kertaa pistoksen ottamassa ja nyt 5v mennyt ihan tasaisesti. Kuulemma todella yleinen vaiva mutta harva uskaltaa avata suutaan koska luulee, että vika on heissä. Ja olen itse kanssa 24.

        olin 5v. miehen kanssa..ensim. vuosi meni ihan kivasti kaikin puolin. Sen jälkeen loppui vähitellen sexi, toisen ihmisen läheisyys. Rakastelussa meni tekemiset minun tehtäväksi. Mies vaan oli. Eihän sitä sexiä tarvinnut kuulema jatkuvasti toitottaa. no jos olisi edes kerran vkossa saanut, sekin olisi ollut hyvä. Muttakun alkooi mennä 3kk ilman sexiä, niin enää jaksanut "anella". Olihan niitä kädestä pitämistä ja suukottelua silointällöin hänenkin puoleltaan, mutta eihän se riitä. Ainakaan tässä iässä vielä. Ehkä sitten parinkymmenen vuoden päästä. Yritin monta kertaa puhua asiasta, mutta kuuroille korville. Suhde on nyt loppu, Ikävä jäi miestä kohtaan ja se kemia. mutta kyllä parisuhteessa pitää olla muutakin kuin " sisko ja sen veli".


      • mitä kummaa
        Tsimppadii kirjoitti:

        Nainen jotakin pillereitä? Ehkäisy? Allergia? Masennus?
        Noista yleensä yksi sivuoire on haluttomuus.

        Kysy naiselta, olisiko mahdoton ajatus käydä lääkärillä asian kanssa. Minulla ainakin heittänyt teinistä asti hormonitasapaino niin halut meni vuoristorataa. Kun sitten gynellä otin asian puheeksi niin kävin pari kertaa pistoksen ottamassa ja nyt 5v mennyt ihan tasaisesti. Kuulemma todella yleinen vaiva mutta harva uskaltaa avata suutaan koska luulee, että vika on heissä. Ja olen itse kanssa 24.

        Kerrotko vielä että minkä pistokset?


      • nainen,,

        Siis totta kai parisuhteessa nainen ei halua harrastaa seksiä, jos miehen asenne on ''mies saa ja nainen antaa''. Tuo lienee merkki siitä, ettei mies kykene tyydyttämään naistaan.
        Tuollainen ajattelu on vain haitaksi parisuhteessa.
        Antakaa naisen olla se saaja ja olkaa itse antajia. Muutoin on paha edes uneksia hyvästä ja pitkälle jatkuvasta seksielämästä.


      • Ömömömö
        nainen,, kirjoitti:

        Siis totta kai parisuhteessa nainen ei halua harrastaa seksiä, jos miehen asenne on ''mies saa ja nainen antaa''. Tuo lienee merkki siitä, ettei mies kykene tyydyttämään naistaan.
        Tuollainen ajattelu on vain haitaksi parisuhteessa.
        Antakaa naisen olla se saaja ja olkaa itse antajia. Muutoin on paha edes uneksia hyvästä ja pitkälle jatkuvasta seksielämästä.

        Mistäs rivien välistä sinä luit sen, että miehen asenne on ''mies saa ja nainen antaa''. Tuo lienee merkki siitä, ettei mies kykene tyydyttämään naistaan.

        Mistään aiemmasta kommentista en tällaista asennetta löytänyt ja alkuperäisenkin tekstissä useampi kohta puhuu tuota väitettäsi vastaan:

        "Toisaalta minä olen enemmän sellaonen joka tykkää läheisyydestä ja koskettelusta ja sen ei aina tarvi johtaa seksiin." ja "Ainakin edellisissä parisuhteissa seksi on toiminut hyvin ja kiitettävästi. Kehut olleet molemminpuolisia. ... Oon koittanunut puhua asioista huutatamatta,ärsyttämättä ja ajatellu naisenkin näkökulmasta useasti".

        Antakaa naisen olla se saaja ja olkaa itse antajia. Muutoin on paha edes uneksia hyvästä ja pitkälle jatkuvasta seksielämästä.

        - Eli parisuhde ei olekaan suht tasapuolinen juttu. Antakaa naiselle, joka voi sitten passiivisena ottaa vastaan, koska eihän hän itse voi asiaan vaikuttaa tai olla aktiivinen. Härre gyd, sehän nyt olisi jo aivan älytöntä ja ennen kuulumatonta. Myös nainen tekemässä aloitteita ja työtä yhteisen seksielämän eteen! Huh huh. Ihme huumehoureita.

        Ehkä se nainenkin voisi vähän avautua ja kertoa mistä pitää ja mikä tuntuu itsestä hyvältä, hän kai kuitenkin tuntee oman kehonsa kaikkein parhaiten? Kokemukseni perusteella eri naiset pitävät eri jutuista, ja eri asiat tuottavat heille nautintoa. Esim se mikä edellisen naisen kanssa toimi kuin unelma ei välttämättä sytytäkkään toista naista. Esim jotkin naiset pitävät kukista ja lahjoista, toiset eivät. Miehenkö pitää aina yritä-arvaa pelillä löytää nämä asiat? Voi voi, jos et hiffannutkaan että kädenlämmin suklaasydän naisen korvan taakse täysikuun aikaan, samalla kun kutitat naista vasemman lavan kohdalta (huom. lähes kärjistetty esimerkki), takaisi onnellisen seksielämän.

        Monesti esim miehestä tulee se jatkuva aloitteentekijä parisuhteessa. Sekin voi olla toisille aika turhauttava tekijä. Että hän ei minua halua, koska joudun joka ikinen kerta itse lähestymään ensin ja tekemään aloitteen.

        Eri ihmisillä on tietysti erilaiset halut ja toiset ovat luonnostaan "kylmempiä" (pätee sekä naisiin, että miehiin). Tämä tietenkin aiheuttaa ongelmia, jos vastapuoli on selvästi aktiivisempi ja kiimaisempi (tämäkin pätee sekä naisiin, että miehiin). Mutta milläs määritellään kumman pillin mukaan marssitaan? Kolikolla?

        Jos toista ei haluta, mutta toista haluttaa, niin pitäisikö sen halukkaamman automaattisesti olla se, joka joutuu joustamaan? Etenkin jos se haluttomampi on nainen. Mutta muuttuuko tilanne siitä, jos nainen onkin se aktiivisempi pakkaus? Pitääkö myös hänen kärvistellä samalla tavalla antamattoman miehen kanssa?

        Jos ei haluta niin ei vain haluta, minkä sitä keholleen voi? Mutta toisaalta jos taas haluttaa, niin haluttaa, minkä sitä keholleen voi?

        Ne jotka sanovat tähän: "Sitten omin käsin onneen", niin matustelkaa lausetta: "Oma käsi on aivan yhtä hyvä, kuin oma rakas kulta". Jos olette parisuhteessa ja olette tuota mieltä, niin voin kertoa että on myös toisenlaisia kohtaloita.

        Paras tilanne tietenkin olisi jos seksihalut natsaisivat vähintään melko hyvin yhteen, mutta mitäs siinä tilanteessa tekee, kun ne eivät menekään, vaikka parisuhde ja kemiat muuten toimisivat. Tähän on vaikea ulkopuolisen antaa oikeaa vastausta, koska sellaista ei ole. Jokainen itsensä ja tilanteensa mukaan. Voi olla oikea ratkaisu pistää poikki jos alkaa itselle liian vaikeaksi käymään. Siinä tosiaan pettämisen riski lisääntyy exponentaalisesti, jos kotona on kuivaa, mutta maailmalla kuitenkin törmää houkutuksiin. Siinä tilanteessa kun on itse kärvistellyt passiivisen puolison kanssa, ja joku komea/kaunis vieras tekeekin aloitteen ja osoittaa haluavansa sinua, niin aita on aika matalla hypätä toiselle puolelle.

        Jos halut on kovat, mutta niitä ei saa oikealla tavalla purettua, niin sitten ne helposti paisuvat oman pään sisällä ja vaikka ne eivät ehkä aiemmin niin merkittäviä olleetkaan, niin myöhemmin ajan kuluessa ne voivat nousta kynnyskysymykseksi. Yksinkertaisesti ja hyvin sukupuolittuneesti ilmaistuna, vitutus yksinkertaisesti kasvaa liian suureksi.


      • Ömömömö
        Ömömömö kirjoitti:

        Mistäs rivien välistä sinä luit sen, että miehen asenne on ''mies saa ja nainen antaa''. Tuo lienee merkki siitä, ettei mies kykene tyydyttämään naistaan.

        Mistään aiemmasta kommentista en tällaista asennetta löytänyt ja alkuperäisenkin tekstissä useampi kohta puhuu tuota väitettäsi vastaan:

        "Toisaalta minä olen enemmän sellaonen joka tykkää läheisyydestä ja koskettelusta ja sen ei aina tarvi johtaa seksiin." ja "Ainakin edellisissä parisuhteissa seksi on toiminut hyvin ja kiitettävästi. Kehut olleet molemminpuolisia. ... Oon koittanunut puhua asioista huutatamatta,ärsyttämättä ja ajatellu naisenkin näkökulmasta useasti".

        Antakaa naisen olla se saaja ja olkaa itse antajia. Muutoin on paha edes uneksia hyvästä ja pitkälle jatkuvasta seksielämästä.

        - Eli parisuhde ei olekaan suht tasapuolinen juttu. Antakaa naiselle, joka voi sitten passiivisena ottaa vastaan, koska eihän hän itse voi asiaan vaikuttaa tai olla aktiivinen. Härre gyd, sehän nyt olisi jo aivan älytöntä ja ennen kuulumatonta. Myös nainen tekemässä aloitteita ja työtä yhteisen seksielämän eteen! Huh huh. Ihme huumehoureita.

        Ehkä se nainenkin voisi vähän avautua ja kertoa mistä pitää ja mikä tuntuu itsestä hyvältä, hän kai kuitenkin tuntee oman kehonsa kaikkein parhaiten? Kokemukseni perusteella eri naiset pitävät eri jutuista, ja eri asiat tuottavat heille nautintoa. Esim se mikä edellisen naisen kanssa toimi kuin unelma ei välttämättä sytytäkkään toista naista. Esim jotkin naiset pitävät kukista ja lahjoista, toiset eivät. Miehenkö pitää aina yritä-arvaa pelillä löytää nämä asiat? Voi voi, jos et hiffannutkaan että kädenlämmin suklaasydän naisen korvan taakse täysikuun aikaan, samalla kun kutitat naista vasemman lavan kohdalta (huom. lähes kärjistetty esimerkki), takaisi onnellisen seksielämän.

        Monesti esim miehestä tulee se jatkuva aloitteentekijä parisuhteessa. Sekin voi olla toisille aika turhauttava tekijä. Että hän ei minua halua, koska joudun joka ikinen kerta itse lähestymään ensin ja tekemään aloitteen.

        Eri ihmisillä on tietysti erilaiset halut ja toiset ovat luonnostaan "kylmempiä" (pätee sekä naisiin, että miehiin). Tämä tietenkin aiheuttaa ongelmia, jos vastapuoli on selvästi aktiivisempi ja kiimaisempi (tämäkin pätee sekä naisiin, että miehiin). Mutta milläs määritellään kumman pillin mukaan marssitaan? Kolikolla?

        Jos toista ei haluta, mutta toista haluttaa, niin pitäisikö sen halukkaamman automaattisesti olla se, joka joutuu joustamaan? Etenkin jos se haluttomampi on nainen. Mutta muuttuuko tilanne siitä, jos nainen onkin se aktiivisempi pakkaus? Pitääkö myös hänen kärvistellä samalla tavalla antamattoman miehen kanssa?

        Jos ei haluta niin ei vain haluta, minkä sitä keholleen voi? Mutta toisaalta jos taas haluttaa, niin haluttaa, minkä sitä keholleen voi?

        Ne jotka sanovat tähän: "Sitten omin käsin onneen", niin matustelkaa lausetta: "Oma käsi on aivan yhtä hyvä, kuin oma rakas kulta". Jos olette parisuhteessa ja olette tuota mieltä, niin voin kertoa että on myös toisenlaisia kohtaloita.

        Paras tilanne tietenkin olisi jos seksihalut natsaisivat vähintään melko hyvin yhteen, mutta mitäs siinä tilanteessa tekee, kun ne eivät menekään, vaikka parisuhde ja kemiat muuten toimisivat. Tähän on vaikea ulkopuolisen antaa oikeaa vastausta, koska sellaista ei ole. Jokainen itsensä ja tilanteensa mukaan. Voi olla oikea ratkaisu pistää poikki jos alkaa itselle liian vaikeaksi käymään. Siinä tosiaan pettämisen riski lisääntyy exponentaalisesti, jos kotona on kuivaa, mutta maailmalla kuitenkin törmää houkutuksiin. Siinä tilanteessa kun on itse kärvistellyt passiivisen puolison kanssa, ja joku komea/kaunis vieras tekeekin aloitteen ja osoittaa haluavansa sinua, niin aita on aika matalla hypätä toiselle puolelle.

        Jos halut on kovat, mutta niitä ei saa oikealla tavalla purettua, niin sitten ne helposti paisuvat oman pään sisällä ja vaikka ne eivät ehkä aiemmin niin merkittäviä olleetkaan, niin myöhemmin ajan kuluessa ne voivat nousta kynnyskysymykseksi. Yksinkertaisesti ja hyvin sukupuolittuneesti ilmaistuna, vitutus yksinkertaisesti kasvaa liian suureksi.

        Edellisen viestin 4. kappaleesta: "Antakaa naisen olla se saaja ja olkaa itse antajia. Muutoin on paha edes uneksia hyvästä ja pitkälle jatkuvasta seksielämästä.", puuttuivat nuo lainausmerkit.


      • kun_ ei :_oo

        Voi tietä miehiä niin kuin naisiakin ei tiedetä mitä halutaan . Mikään ei ole hyvä.. liikaa tai liian vähän .
        keskitietä kun ei ole :))))))


      • jos ei nii ei :))
        cro-magnon mies kirjoitti:

        Oikeessa oot, Ei varmaan ihan kaikki kaikessa. On se rakkaus, läheisyys ja muu meidän miesten mielestä hömppä tärkeetä. Se on tosi asia että kun seksi katoaa katoaa todella paljon suhteesta. Ja kun läheisyys,koskettelu, toisen hyvänä pitäminen katoaa ei suhteessa oo enää paljoa jäljellä. ei se rakkaus sitä koossa pidä, se siitä hiipuu pois. Kaiken se karsii, kaiken se kestää... yeah right. Mielipiteitä ja neuvoja otetaan vastaan,kiitos.

        mutta mitäs sitten jos on vaan kaikkien kans seksiä ja seksiä vaan mutta kuitenkaan luonteet ei koskaan sovi yhteen pelkkää seksiä . :)))) Voiko suhde olla vaan pelkkää seksiä vaikka luonteet eivät sovi yhteen saman katon alla . Että ei se seksikään oo hyvä pitäs olla kaikin puolin hyvä luonteet seksi ja sellasta vaikea löytää :)))


      • hah ha :))
        Ömömömö kirjoitti:

        Edellisen viestin 4. kappaleesta: "Antakaa naisen olla se saaja ja olkaa itse antajia. Muutoin on paha edes uneksia hyvästä ja pitkälle jatkuvasta seksielämästä.", puuttuivat nuo lainausmerkit.

        ei toimi täytyy kummankin olla antaja ja saaja muuten yksipuolista ja kaatuu yksipuolisuuteensa


      • nainen vm. 68
        cro-magnon mies kirjoitti:

        Oikeessa oot, Ei varmaan ihan kaikki kaikessa. On se rakkaus, läheisyys ja muu meidän miesten mielestä hömppä tärkeetä. Se on tosi asia että kun seksi katoaa katoaa todella paljon suhteesta. Ja kun läheisyys,koskettelu, toisen hyvänä pitäminen katoaa ei suhteessa oo enää paljoa jäljellä. ei se rakkaus sitä koossa pidä, se siitä hiipuu pois. Kaiken se karsii, kaiken se kestää... yeah right. Mielipiteitä ja neuvoja otetaan vastaan,kiitos.

        Vai katoaa suhteesta paljon, jos seksi katoaa?? Ei mun mielestä (naisena). Siitä olen samaa mieltä, et jos läheisyys, hyvänä pito yms. loppuu, ni on suhdekkin loppu. Meillä ei ainakaan seksi ole se tärkein pointti yhdessäoloon (toki sitäkin harrastetaan). Meillä tärkeintä on se, että viihdytään toistemme kanssa. Meillä on hyvä olla ja se pitää suhteen kunnossa. Jos et ole tyytyväinen suhteesesi, ni lähde pois. Vieraisiin meno ei ole ratkaisu.


      • N-30
        Ömömömö kirjoitti:

        Mistäs rivien välistä sinä luit sen, että miehen asenne on ''mies saa ja nainen antaa''. Tuo lienee merkki siitä, ettei mies kykene tyydyttämään naistaan.

        Mistään aiemmasta kommentista en tällaista asennetta löytänyt ja alkuperäisenkin tekstissä useampi kohta puhuu tuota väitettäsi vastaan:

        "Toisaalta minä olen enemmän sellaonen joka tykkää läheisyydestä ja koskettelusta ja sen ei aina tarvi johtaa seksiin." ja "Ainakin edellisissä parisuhteissa seksi on toiminut hyvin ja kiitettävästi. Kehut olleet molemminpuolisia. ... Oon koittanunut puhua asioista huutatamatta,ärsyttämättä ja ajatellu naisenkin näkökulmasta useasti".

        Antakaa naisen olla se saaja ja olkaa itse antajia. Muutoin on paha edes uneksia hyvästä ja pitkälle jatkuvasta seksielämästä.

        - Eli parisuhde ei olekaan suht tasapuolinen juttu. Antakaa naiselle, joka voi sitten passiivisena ottaa vastaan, koska eihän hän itse voi asiaan vaikuttaa tai olla aktiivinen. Härre gyd, sehän nyt olisi jo aivan älytöntä ja ennen kuulumatonta. Myös nainen tekemässä aloitteita ja työtä yhteisen seksielämän eteen! Huh huh. Ihme huumehoureita.

        Ehkä se nainenkin voisi vähän avautua ja kertoa mistä pitää ja mikä tuntuu itsestä hyvältä, hän kai kuitenkin tuntee oman kehonsa kaikkein parhaiten? Kokemukseni perusteella eri naiset pitävät eri jutuista, ja eri asiat tuottavat heille nautintoa. Esim se mikä edellisen naisen kanssa toimi kuin unelma ei välttämättä sytytäkkään toista naista. Esim jotkin naiset pitävät kukista ja lahjoista, toiset eivät. Miehenkö pitää aina yritä-arvaa pelillä löytää nämä asiat? Voi voi, jos et hiffannutkaan että kädenlämmin suklaasydän naisen korvan taakse täysikuun aikaan, samalla kun kutitat naista vasemman lavan kohdalta (huom. lähes kärjistetty esimerkki), takaisi onnellisen seksielämän.

        Monesti esim miehestä tulee se jatkuva aloitteentekijä parisuhteessa. Sekin voi olla toisille aika turhauttava tekijä. Että hän ei minua halua, koska joudun joka ikinen kerta itse lähestymään ensin ja tekemään aloitteen.

        Eri ihmisillä on tietysti erilaiset halut ja toiset ovat luonnostaan "kylmempiä" (pätee sekä naisiin, että miehiin). Tämä tietenkin aiheuttaa ongelmia, jos vastapuoli on selvästi aktiivisempi ja kiimaisempi (tämäkin pätee sekä naisiin, että miehiin). Mutta milläs määritellään kumman pillin mukaan marssitaan? Kolikolla?

        Jos toista ei haluta, mutta toista haluttaa, niin pitäisikö sen halukkaamman automaattisesti olla se, joka joutuu joustamaan? Etenkin jos se haluttomampi on nainen. Mutta muuttuuko tilanne siitä, jos nainen onkin se aktiivisempi pakkaus? Pitääkö myös hänen kärvistellä samalla tavalla antamattoman miehen kanssa?

        Jos ei haluta niin ei vain haluta, minkä sitä keholleen voi? Mutta toisaalta jos taas haluttaa, niin haluttaa, minkä sitä keholleen voi?

        Ne jotka sanovat tähän: "Sitten omin käsin onneen", niin matustelkaa lausetta: "Oma käsi on aivan yhtä hyvä, kuin oma rakas kulta". Jos olette parisuhteessa ja olette tuota mieltä, niin voin kertoa että on myös toisenlaisia kohtaloita.

        Paras tilanne tietenkin olisi jos seksihalut natsaisivat vähintään melko hyvin yhteen, mutta mitäs siinä tilanteessa tekee, kun ne eivät menekään, vaikka parisuhde ja kemiat muuten toimisivat. Tähän on vaikea ulkopuolisen antaa oikeaa vastausta, koska sellaista ei ole. Jokainen itsensä ja tilanteensa mukaan. Voi olla oikea ratkaisu pistää poikki jos alkaa itselle liian vaikeaksi käymään. Siinä tosiaan pettämisen riski lisääntyy exponentaalisesti, jos kotona on kuivaa, mutta maailmalla kuitenkin törmää houkutuksiin. Siinä tilanteessa kun on itse kärvistellyt passiivisen puolison kanssa, ja joku komea/kaunis vieras tekeekin aloitteen ja osoittaa haluavansa sinua, niin aita on aika matalla hypätä toiselle puolelle.

        Jos halut on kovat, mutta niitä ei saa oikealla tavalla purettua, niin sitten ne helposti paisuvat oman pään sisällä ja vaikka ne eivät ehkä aiemmin niin merkittäviä olleetkaan, niin myöhemmin ajan kuluessa ne voivat nousta kynnyskysymykseksi. Yksinkertaisesti ja hyvin sukupuolittuneesti ilmaistuna, vitutus yksinkertaisesti kasvaa liian suureksi.

        Se tuli esille tässä aloittajan lauseessa:

        "Joskus oon ilmoittanut tylysti että sormukset tulee kun tulee seksiäkin tasaisesti."

        Naisen on siis annettava, jotta saisi jotakin. Mies on näillä sanoilla kertonut naiselle olevansa niskan päällä. Se ei ole rakkautta, vaan alistamista.

        Minulla loppui seksi aikanaan exäni kanssa, kun hänellä oli tapana painautua sängyssä minuun kiinni kanki kovana. Kova kanki alaselkää vasten on kuvottavaa. Lisäksi hän aina piruili siitä, ettei saa seksiä. Koskaan hän ei tuonut kukkia, kehunut minua tai yrittänyt muilla kauniilla tavoilla osoittaa rakkauttaan. Ei miehen tarvitse arvata, että haluaako nainen suklaasydämen vai silittelyä oikeasta olkapäästä. Pääasia on että yrittää edes jotakin toisen parhaaksi, mutta ei läpinäkyvästi tyyliin "seksiä tässä yritän saada". Siinä jää heti kiinni, jos paljastaa suklaarasian avaamisen jälkeen, että "no höh etkö sää tuukkaan mun kanssa sänkyyn?". Rakkaudessa on kyse antamisesta ilman vastapalveluksen tavoittelua. Tässä on aloittajalla todella paljon opittavaa.


      • järkevin...
        N-30 kirjoitti:

        Se tuli esille tässä aloittajan lauseessa:

        "Joskus oon ilmoittanut tylysti että sormukset tulee kun tulee seksiäkin tasaisesti."

        Naisen on siis annettava, jotta saisi jotakin. Mies on näillä sanoilla kertonut naiselle olevansa niskan päällä. Se ei ole rakkautta, vaan alistamista.

        Minulla loppui seksi aikanaan exäni kanssa, kun hänellä oli tapana painautua sängyssä minuun kiinni kanki kovana. Kova kanki alaselkää vasten on kuvottavaa. Lisäksi hän aina piruili siitä, ettei saa seksiä. Koskaan hän ei tuonut kukkia, kehunut minua tai yrittänyt muilla kauniilla tavoilla osoittaa rakkauttaan. Ei miehen tarvitse arvata, että haluaako nainen suklaasydämen vai silittelyä oikeasta olkapäästä. Pääasia on että yrittää edes jotakin toisen parhaaksi, mutta ei läpinäkyvästi tyyliin "seksiä tässä yritän saada". Siinä jää heti kiinni, jos paljastaa suklaarasian avaamisen jälkeen, että "no höh etkö sää tuukkaan mun kanssa sänkyyn?". Rakkaudessa on kyse antamisesta ilman vastapalveluksen tavoittelua. Tässä on aloittajalla todella paljon opittavaa.

        vastaus. Näin on asia ja oudolta tuntuu miksi mies ei tätä ymmärrä? Onko ne aivot todella niin erilaiset, että tunteet sijaitsevat heillä haarojenvälissä.


      • ;)))))
        järkevin... kirjoitti:

        vastaus. Näin on asia ja oudolta tuntuu miksi mies ei tätä ymmärrä? Onko ne aivot todella niin erilaiset, että tunteet sijaitsevat heillä haarojenvälissä.

        Kyse onkin siitä, että miesten aivot ovat kehittyneemmät, siksi te naiset ette voi ymmärtää meitä ;)


      • Ömömömö
        N-30 kirjoitti:

        Se tuli esille tässä aloittajan lauseessa:

        "Joskus oon ilmoittanut tylysti että sormukset tulee kun tulee seksiäkin tasaisesti."

        Naisen on siis annettava, jotta saisi jotakin. Mies on näillä sanoilla kertonut naiselle olevansa niskan päällä. Se ei ole rakkautta, vaan alistamista.

        Minulla loppui seksi aikanaan exäni kanssa, kun hänellä oli tapana painautua sängyssä minuun kiinni kanki kovana. Kova kanki alaselkää vasten on kuvottavaa. Lisäksi hän aina piruili siitä, ettei saa seksiä. Koskaan hän ei tuonut kukkia, kehunut minua tai yrittänyt muilla kauniilla tavoilla osoittaa rakkauttaan. Ei miehen tarvitse arvata, että haluaako nainen suklaasydämen vai silittelyä oikeasta olkapäästä. Pääasia on että yrittää edes jotakin toisen parhaaksi, mutta ei läpinäkyvästi tyyliin "seksiä tässä yritän saada". Siinä jää heti kiinni, jos paljastaa suklaarasian avaamisen jälkeen, että "no höh etkö sää tuukkaan mun kanssa sänkyyn?". Rakkaudessa on kyse antamisesta ilman vastapalveluksen tavoittelua. Tässä on aloittajalla todella paljon opittavaa.

        Eli kun turhautuminen pääsee lopulta pintaa ja sen pukee sanoiksi, onkin jo tuomittu toista alistavaksi?

        Ap. kertoi, että aluksi hän oli koettanut selvitellä asiaa asiallisesti keskustellen, yrittäen olla ärsyttämättä, koettaen katsoa asiaa toisenkin näkökulmasta, mutta siinä vaiheessa kun on alkanut näyttää siltä ettei yhteyttä synny, niin on alkanut turhautumaan ja sitten tämä on purkautunut tuollaisina sormus-lipsautuksina. Tuo nyt vain on inhimillinen piirre, koska kaikilla ei ole kärsivällisyyttä hakata päätää seinään kuukausi/vuosikaupalla. Tai toiveajatella, että no nyt ei seksi suju, mutta ehkä se sitten avioliitossa parantuu.

        Sinä kerrot, että "Rakkaudessa on kyse antamisesta ilman vastapalveluksen tavoittelua. Tässä on aloittajalla todella paljon opittavaa." - Ja miksi tämä sama ei koskisi yhtälailla myös naista? Alkuperäinen kirjoittajanhan kertoo yrittäneensä ns. normaaleilla kommunikaation keinoilla, jopa siihen pisteeseen, että yrittää hakea apua naisen ystäviltä, kun naiselta ei saa vastakaikua. Tuota voidaan pitää jo kohtalaisena yrityksenä tehdä jotain ongelman korjaamiseksi.

        Missäs se naisen panos asiaan näkyy? Rakkaudessa voi olla kyse on kyse antamisesta ilman vastapalveluksen tavoittelua, mutta jos se toimii aina vain niin, että se toinen tekee ne myönnytykset, niin ei se kovin terveeltä tai ainakaan molemminpuoleiselta rakkaudelta vaikuta. Tässä en tarkoita että näyttääkseen rakkautensa, naisen pitäisi "antaa", vaan sitä, että jos joku asia suhteessa aiheuttaa toiselle ongelmia, niin myös toinen osapuoli edes yrittää ottaa osaa ongelman ratkaisuun. Sitä ei ratkaista vastentahtoisella antamisella tai antautumisella.

        Tasapuolisesti toimiva parisuhde vaatii joskus kompromissejä. Ja niiden tekeminen vaatii yhteistä keskustelua ja panosta molemmilta. Muuten sille toiselle helposti jää jotain hampaankoloon, joka voi vuosien kuluessa pahentua kriisiksi asti. Ei varmaan ole parempaa laittaa pystyyn vakavampaa suhdetta, jos se perustuu jo valmiiksi huteralle perustalle. Ja sitten jos on pari kersaa ja yhteinen asunto, niin homma leviääkin käsiin, perustuen niihin ongelmiin, jotka aikoinaan jätti huomitta: "No ehkä ne joskus korjaantuu".

        Se nyt vain on niin, että toisilla lipido on vahvempi kuin toisilla. Ja jos sen puolesta epäsuhtainen pari joutuu yhteen on tiedossa todennäköisesti ongelmia. Ja ne ovatkin aika pahoja ongelmia. Koska kuten tuossa aiemmassa postauksessani kirjoitin, niin seksin puutteessa oleminen voi olla aivan yhtä tuskastuttavaa kuin sen pakolla harjoittaminen. Jos mieli ja keho sanoo että haluaa harrastaa seksiä, niin mitä hittoa siinä voi tehdä? Tukahduttaa ne terveet ja aivan luonnolliset tuntemukset sen rakkauden tähden? Aloittaa estolääkityksen?

        Vasenta kättä ei saa käyttää, jos käytätte, niin tulee rankaistuksia. Eli lusikka ja kynä siihen oikeaan käteen tarvittaessa vaikka väkipakolla. Vaikka kuinka paremmalta ja luonnollisemmalta tuntuisi käyttää sitä vasenta kättä. Noin on "koulutettu" vasenkätisiä mm. suomalaisessa koululaitoksessa muutama vuosikymmen sitten. Ja joissain yhteiskunnissa vieläkin. Koska vasen on "saastainen" käsi.

        Tuollaisella tiettyyn malliin pakottamalla ja omia tuntemuksia tukahduttamalla saadaankin sitten henkisesti eheitä ja tasapainoisia ihmisiä? Mitenkähän pitkää vastamäkeä se rakkaus sitten kestää, jos jo lähtötilanne on mäkistartti?

        Jos asiassa ei pääse mihinkään ratkaisuun, niin ehkä sitten on parempi erota ajoissa, sen sijaan että kumpikin katkeroituisi vuosien saatossa. Etsii sen paremmin seksuaalisesti yhteensopivan puolison.

        Ikävää että sinun entinen suhteesi on ollut yksipuolinen seksin saralla. Mutta miten se liittyy tähän aloittajan esittämään tapaukseen? Vai käyttäytyikö sinun eksäsi aloittajan kuvailemalla tavalla? Vertaamalla alkuperäistä sinun kertomukseesi, näyttäisi että ei ole kyse samalla tavalla käyttäytyvistä miehistä. Ei ehkä kannata yleistää eksäsi käytöstä kaikkiin muihin miehiin.


      • Loikori
        järkevin... kirjoitti:

        vastaus. Näin on asia ja oudolta tuntuu miksi mies ei tätä ymmärrä? Onko ne aivot todella niin erilaiset, että tunteet sijaitsevat heillä haarojenvälissä.

        Naiset ja miehet ovat erilaisia myös fysiologisesti, joten varmasti myös keho tuottaa erilaisia signaaleja joihin ei itse voi pahemmin vaikuttaa. Joskus ja joillain yksilöillä voi olla että ne aivot ovat enemmän tai vähemmän haaroissa, kun kehossa tapahtuu asioita joihin ei voi itsellä ole kontrollia. Esim kiihottuminen. Se voi tapahtua halutessa, tai ihan tahtomatta. Jos halutaan lajia jatkaa, niin on suhteellisen hyvä että joskus ne aivot ovat myös siellä haaroissa, joskus taas ei niin hyvä.

        Samalla tavalla voitaisiin kysyä, että putoavatko sitten joidenkin naisen aivot ja tunteet haaroihin aina kerran kuussa, kun kaikesta pitää yrittää saada riita aikaiseksi ja käyttäytyminen voi muuttua radikaalistikin? Että normaalisti tosi mukava ihminen muuttuu riidanhaluiseksi tiuskijaksi. Vai eikö silloin naista ohjaa joku muu kuin ne aivot?


      • Ömömömö
        hah ha :)) kirjoitti:

        ei toimi täytyy kummankin olla antaja ja saaja muuten yksipuolista ja kaatuu yksipuolisuuteensa

        Juuri niinhän minä tuossa yritin hahmotella. Ei parisuhteessa voida mennä pelkästään toisen ehdoilla, tai sitten on ongelmia luvassa myöhemmin.


      • kokemusta mies 50 v

        Mun suhteelle kävi samoin joitain vuosia sitten ja ei siinä mikään auttanut , ero oli selvää . Pari vuotta yritettiin väkisin olla kun muuten meni kivasti ja sitten erottiin ystävinä .
        Kyllä se on niin että jos sänkyhommat jää niin rakkaus on kuollut jommalta kummalta eikä siinä auta selittelyt .
        Parempi erota ystävinä kuin riidellä ja tuhlata elämäänsä .


      • ERNE32
        tahdon elää kirjoitti:

        olin 5v. miehen kanssa..ensim. vuosi meni ihan kivasti kaikin puolin. Sen jälkeen loppui vähitellen sexi, toisen ihmisen läheisyys. Rakastelussa meni tekemiset minun tehtäväksi. Mies vaan oli. Eihän sitä sexiä tarvinnut kuulema jatkuvasti toitottaa. no jos olisi edes kerran vkossa saanut, sekin olisi ollut hyvä. Muttakun alkooi mennä 3kk ilman sexiä, niin enää jaksanut "anella". Olihan niitä kädestä pitämistä ja suukottelua silointällöin hänenkin puoleltaan, mutta eihän se riitä. Ainakaan tässä iässä vielä. Ehkä sitten parinkymmenen vuoden päästä. Yritin monta kertaa puhua asiasta, mutta kuuroille korville. Suhde on nyt loppu, Ikävä jäi miestä kohtaan ja se kemia. mutta kyllä parisuhteessa pitää olla muutakin kuin " sisko ja sen veli".

        kuullostaa hyvin tutulta!! ite olin samanlasessa tilanteessa mut olin se tyhmä joka ei ottanu vakavasti tilannetta ja nyt kärsin erosta lopunikääni..
        mut anna ajan kulua ja koita ota yhteyttä jonkuajan päästä, yleensä aika auttaa..


      • Tre3
        järkevin... kirjoitti:

        vastaus. Näin on asia ja oudolta tuntuu miksi mies ei tätä ymmärrä? Onko ne aivot todella niin erilaiset, että tunteet sijaitsevat heillä haarojenvälissä.

        Eli miehen pitäisi vaan tyytyä seksittömyyteen ja hankkia sormukset. Ei saisi sanoa, mikä suhteessa on pielessä.

        "Naisen on siis annettava, jotta saisi jotakin. Mies on näillä sanoilla kertonut naiselle olevansa niskan päällä. Se ei ole rakkautta, vaan alistamista."
        Miehen olisi siis annettava sormukset, mutta naisen ei tarvitse huomioida miehen toiveita. Se on nöyryyttämistä ja nainen hallitsee pihtaamalla. Kun seksi toimii, muukin voi toimia. Kaverit on eri juttu, kavereilta ei seksiä tarvita, mutta kumppanilta kyllä.
        Ja naiset joita olen tavannut, valittavat aina kun eivät ole saaneet tarpeeksi. Voi siis olla toisinkinpäin.


      • aviovaimo
        nainen vm. 68 kirjoitti:

        Vai katoaa suhteesta paljon, jos seksi katoaa?? Ei mun mielestä (naisena). Siitä olen samaa mieltä, et jos läheisyys, hyvänä pito yms. loppuu, ni on suhdekkin loppu. Meillä ei ainakaan seksi ole se tärkein pointti yhdessäoloon (toki sitäkin harrastetaan). Meillä tärkeintä on se, että viihdytään toistemme kanssa. Meillä on hyvä olla ja se pitää suhteen kunnossa. Jos et ole tyytyväinen suhteesesi, ni lähde pois. Vieraisiin meno ei ole ratkaisu.

        Kyllä avioliitossa seksi on yksi tärkeimmistä asioista. Olen ollut 36 vuotta avioliitossa ja en usko että suhde olisi kestänyt tyylillä sisko ja sen veli !


      • jhfd
        Tsimppadii kirjoitti:

        Nainen jotakin pillereitä? Ehkäisy? Allergia? Masennus?
        Noista yleensä yksi sivuoire on haluttomuus.

        Kysy naiselta, olisiko mahdoton ajatus käydä lääkärillä asian kanssa. Minulla ainakin heittänyt teinistä asti hormonitasapaino niin halut meni vuoristorataa. Kun sitten gynellä otin asian puheeksi niin kävin pari kertaa pistoksen ottamassa ja nyt 5v mennyt ihan tasaisesti. Kuulemma todella yleinen vaiva mutta harva uskaltaa avata suutaan koska luulee, että vika on heissä. Ja olen itse kanssa 24.

        Kun itse aikoinaan jätin pillerit, niin halut kasvoivat aivan eri luokkaan. Mies ei halunnut käyttää kondomia ja palasimme pillereihin ja samalla haluttomuuteeni.


      • yvuyv
        järkevin... kirjoitti:

        vastaus. Näin on asia ja oudolta tuntuu miksi mies ei tätä ymmärrä? Onko ne aivot todella niin erilaiset, että tunteet sijaitsevat heillä haarojenvälissä.

        Olette te naiset tyhmiä kun kuvittelette että tuo mitä te nyt sanotte ei olisi miehen alistamista. Edeltävä kommentoija sen jo kiteyttikin, että teidän mielestä miehen pitäisi alistua seksittömyyteen, ja nainen saisi pitää päänsä eikä ongelmasta saisi puhua koska sitä ei teidän pihtarien mielestä muka ole olemassakaan.

        Hyvät naiset, se olisi väärin, mutta teillä prinsessoillahan se narsistinen ongelma onkin kun kuvittelette että ette koskaan voisi olla väärässä, tai että kaikki muut tekevät virheitä ja ajattelevat väärin.

        Mitäpä jos naisen haluttomuus johtuukin pillereistä jotka on suhteen alussa otettu käyttöön?

        Eikö silloin syy olekin ihan jossain muualla kuin miehen alistamisessa?

        Seksittömyys voi johtua jopa siitä ettei naisella enää ole lainkaan tunteita miestä kohtaan, mutta nainen on niin raukka ettei uskalla erota ja tehdä asiaa selväksi. Näitä "velvollisuusrakastajia", eli kulissien ylläpitäjiä vailla tunteita, löytyy niin mies- kuin naissukupuoleltakin.

        Syitä on niin paljon olemassa ja nämä aloitusviestit sellaisia että se teistä joka veti yhden lauseen perusteella, joka ei edes suoraan kyseistä diagnoosia osoittanut, on nainen joka ei käsitä elämästä, ei parisuhteesta, eikä yhtään mistään yhtään mitään. N-30 on ÄMMÄ jonka sietäisi hävetä omaa tyhmyyttään tuossa iässä, ja et sinäkään "järkevin..." yhtään sen parempi ihminen ole!

        Joten olkaa lehmät hiljaa kun aikuset puhuu.


      • yvuyv
        Ömömömö kirjoitti:

        Eli kun turhautuminen pääsee lopulta pintaa ja sen pukee sanoiksi, onkin jo tuomittu toista alistavaksi?

        Ap. kertoi, että aluksi hän oli koettanut selvitellä asiaa asiallisesti keskustellen, yrittäen olla ärsyttämättä, koettaen katsoa asiaa toisenkin näkökulmasta, mutta siinä vaiheessa kun on alkanut näyttää siltä ettei yhteyttä synny, niin on alkanut turhautumaan ja sitten tämä on purkautunut tuollaisina sormus-lipsautuksina. Tuo nyt vain on inhimillinen piirre, koska kaikilla ei ole kärsivällisyyttä hakata päätää seinään kuukausi/vuosikaupalla. Tai toiveajatella, että no nyt ei seksi suju, mutta ehkä se sitten avioliitossa parantuu.

        Sinä kerrot, että "Rakkaudessa on kyse antamisesta ilman vastapalveluksen tavoittelua. Tässä on aloittajalla todella paljon opittavaa." - Ja miksi tämä sama ei koskisi yhtälailla myös naista? Alkuperäinen kirjoittajanhan kertoo yrittäneensä ns. normaaleilla kommunikaation keinoilla, jopa siihen pisteeseen, että yrittää hakea apua naisen ystäviltä, kun naiselta ei saa vastakaikua. Tuota voidaan pitää jo kohtalaisena yrityksenä tehdä jotain ongelman korjaamiseksi.

        Missäs se naisen panos asiaan näkyy? Rakkaudessa voi olla kyse on kyse antamisesta ilman vastapalveluksen tavoittelua, mutta jos se toimii aina vain niin, että se toinen tekee ne myönnytykset, niin ei se kovin terveeltä tai ainakaan molemminpuoleiselta rakkaudelta vaikuta. Tässä en tarkoita että näyttääkseen rakkautensa, naisen pitäisi "antaa", vaan sitä, että jos joku asia suhteessa aiheuttaa toiselle ongelmia, niin myös toinen osapuoli edes yrittää ottaa osaa ongelman ratkaisuun. Sitä ei ratkaista vastentahtoisella antamisella tai antautumisella.

        Tasapuolisesti toimiva parisuhde vaatii joskus kompromissejä. Ja niiden tekeminen vaatii yhteistä keskustelua ja panosta molemmilta. Muuten sille toiselle helposti jää jotain hampaankoloon, joka voi vuosien kuluessa pahentua kriisiksi asti. Ei varmaan ole parempaa laittaa pystyyn vakavampaa suhdetta, jos se perustuu jo valmiiksi huteralle perustalle. Ja sitten jos on pari kersaa ja yhteinen asunto, niin homma leviääkin käsiin, perustuen niihin ongelmiin, jotka aikoinaan jätti huomitta: "No ehkä ne joskus korjaantuu".

        Se nyt vain on niin, että toisilla lipido on vahvempi kuin toisilla. Ja jos sen puolesta epäsuhtainen pari joutuu yhteen on tiedossa todennäköisesti ongelmia. Ja ne ovatkin aika pahoja ongelmia. Koska kuten tuossa aiemmassa postauksessani kirjoitin, niin seksin puutteessa oleminen voi olla aivan yhtä tuskastuttavaa kuin sen pakolla harjoittaminen. Jos mieli ja keho sanoo että haluaa harrastaa seksiä, niin mitä hittoa siinä voi tehdä? Tukahduttaa ne terveet ja aivan luonnolliset tuntemukset sen rakkauden tähden? Aloittaa estolääkityksen?

        Vasenta kättä ei saa käyttää, jos käytätte, niin tulee rankaistuksia. Eli lusikka ja kynä siihen oikeaan käteen tarvittaessa vaikka väkipakolla. Vaikka kuinka paremmalta ja luonnollisemmalta tuntuisi käyttää sitä vasenta kättä. Noin on "koulutettu" vasenkätisiä mm. suomalaisessa koululaitoksessa muutama vuosikymmen sitten. Ja joissain yhteiskunnissa vieläkin. Koska vasen on "saastainen" käsi.

        Tuollaisella tiettyyn malliin pakottamalla ja omia tuntemuksia tukahduttamalla saadaankin sitten henkisesti eheitä ja tasapainoisia ihmisiä? Mitenkähän pitkää vastamäkeä se rakkaus sitten kestää, jos jo lähtötilanne on mäkistartti?

        Jos asiassa ei pääse mihinkään ratkaisuun, niin ehkä sitten on parempi erota ajoissa, sen sijaan että kumpikin katkeroituisi vuosien saatossa. Etsii sen paremmin seksuaalisesti yhteensopivan puolison.

        Ikävää että sinun entinen suhteesi on ollut yksipuolinen seksin saralla. Mutta miten se liittyy tähän aloittajan esittämään tapaukseen? Vai käyttäytyikö sinun eksäsi aloittajan kuvailemalla tavalla? Vertaamalla alkuperäistä sinun kertomukseesi, näyttäisi että ei ole kyse samalla tavalla käyttäytyvistä miehistä. Ei ehkä kannata yleistää eksäsi käytöstä kaikkiin muihin miehiin.

        Erittäin hyvä kirjoitus, mutta pahasti pelkään että se jolle kirjoitit tuon asiallisen vastauksen ei suostu sitä lukemaan ja ymmärtämään, vaan tappelee kynsin ja hampain sitä vastaan että saisi olla taas oikeassa.


      • juuu huoh.
        jhfd kirjoitti:

        Kun itse aikoinaan jätin pillerit, niin halut kasvoivat aivan eri luokkaan. Mies ei halunnut käyttää kondomia ja palasimme pillereihin ja samalla haluttomuuteeni.

        Kun itse aikoinaan jätin pillerit, niin halut kasvoivat aivan eri luokkaan. Mies ei halunnut käyttää kondomia ja palasimme pillereihin ja samalla haluttomuuteeni.

        Niin miesten tapasta toimintaa.. Oma mielihyvä ajaa naisen mielihyvän ja terveyden edelle.

        Näin. JÄTÄ SE!


      • superted
        juuu huoh. kirjoitti:

        Kun itse aikoinaan jätin pillerit, niin halut kasvoivat aivan eri luokkaan. Mies ei halunnut käyttää kondomia ja palasimme pillereihin ja samalla haluttomuuteeni.

        Niin miesten tapasta toimintaa.. Oma mielihyvä ajaa naisen mielihyvän ja terveyden edelle.

        Näin. JÄTÄ SE!

        Niin. Miksi naisen mielihyvän pitäisi ajaa miehen mielihyvän edelle? Eikö suhteen pitäisi olla yhteistä hyvää?


      • Pillerit pois!
        Tsimppadii kirjoitti:

        Nainen jotakin pillereitä? Ehkäisy? Allergia? Masennus?
        Noista yleensä yksi sivuoire on haluttomuus.

        Kysy naiselta, olisiko mahdoton ajatus käydä lääkärillä asian kanssa. Minulla ainakin heittänyt teinistä asti hormonitasapaino niin halut meni vuoristorataa. Kun sitten gynellä otin asian puheeksi niin kävin pari kertaa pistoksen ottamassa ja nyt 5v mennyt ihan tasaisesti. Kuulemma todella yleinen vaiva mutta harva uskaltaa avata suutaan koska luulee, että vika on heissä. Ja olen itse kanssa 24.

        Kyllä, pillerit vievat pois koko halun. jopa niin, että tulee viha miehen kohtan, kun hän kosketaa. En syö pillereitä enää sen takia.


      • 2255
        Ömömömö kirjoitti:

        Edellisen viestin 4. kappaleesta: "Antakaa naisen olla se saaja ja olkaa itse antajia. Muutoin on paha edes uneksia hyvästä ja pitkälle jatkuvasta seksielämästä.", puuttuivat nuo lainausmerkit.

        tukehdu niihin lainausmerkkeihisi pilkun-nussija""""""""""""""""""""""""""""""""""22


      • Morgon
        2255 kirjoitti:

        tukehdu niihin lainausmerkkeihisi pilkun-nussija""""""""""""""""""""""""""""""""""22

        Mukavaa että sinäkin sait koottua arvokkaan mielipiteesi iloksemme.


      • kysymyksiä elämästä
        superted kirjoitti:

        Niin. Miksi naisen mielihyvän pitäisi ajaa miehen mielihyvän edelle? Eikö suhteen pitäisi olla yhteistä hyvää?

        No miten se voi olla YHTEISTÄ hyvää, jos toinen joutuu syömään hormoneita, joitten takia ei halua seksiä? Miten se on yhteistä hyvää, kun toinen ei halua seksiä vaan joutuu pakottautumaan siihen? Eikö seksin pitäisi tuottaa mielihyvää molemmille ja tietääkseni kondomi ei vaikuta miehen hormoneihin millään tavalla, vaan sen käyttämättömyys on lähinnä miehen mukavuuden halua: ei se oikeasti haluja tuhoa eikä vaikuta miehen hormonituotantoon ja/tai terveyteen?

        "Miksi naisen mielihyvän pitäisi ajaa miehen mielihyvän edelle?" Jaa että se että nainen nauttii ja haluaa seksiä, onkin sitten miehen etujen ja mielihyvän lynttäämistä? Miten aina jos nainen nauttii, se on jotenkin mieheltä pois? Koko kehoon käytettävien hormonien kohdalla kun kyse on vielä koko kehosta ja koko terveydestä, niin sekin on väärin MIESTÄ kohtaan? Ei käy kondomit, eikä haluttomuus, mikään ei käy ja ongelmatonta pitää olla... Siis miehelle. Muuten "ajetaan miehen edelle"???

        Kyllä normaali ja hyvä mies haluaa myös naisen nauttivan.

        "Eikö suhteen pitäisi olla yhteistä hyvää? " Nimenomaan, mutta mitenkäs se sitten olisi vain naisen velvollisuus uhrautua sen "yhteisen hyvän" eteen? Miten se on yhteistä hyvää, jos vain mies nauttii ja uhraus, jos nainenkin nauttii?


      • Pillerit pannaan
        N-30 kirjoitti:

        Se tuli esille tässä aloittajan lauseessa:

        "Joskus oon ilmoittanut tylysti että sormukset tulee kun tulee seksiäkin tasaisesti."

        Naisen on siis annettava, jotta saisi jotakin. Mies on näillä sanoilla kertonut naiselle olevansa niskan päällä. Se ei ole rakkautta, vaan alistamista.

        Minulla loppui seksi aikanaan exäni kanssa, kun hänellä oli tapana painautua sängyssä minuun kiinni kanki kovana. Kova kanki alaselkää vasten on kuvottavaa. Lisäksi hän aina piruili siitä, ettei saa seksiä. Koskaan hän ei tuonut kukkia, kehunut minua tai yrittänyt muilla kauniilla tavoilla osoittaa rakkauttaan. Ei miehen tarvitse arvata, että haluaako nainen suklaasydämen vai silittelyä oikeasta olkapäästä. Pääasia on että yrittää edes jotakin toisen parhaaksi, mutta ei läpinäkyvästi tyyliin "seksiä tässä yritän saada". Siinä jää heti kiinni, jos paljastaa suklaarasian avaamisen jälkeen, että "no höh etkö sää tuukkaan mun kanssa sänkyyn?". Rakkaudessa on kyse antamisesta ilman vastapalveluksen tavoittelua. Tässä on aloittajalla todella paljon opittavaa.

        Juuri tuohon itsekin kiinnitin huomiota. "Seksiä tasaisesti niin tulee sormuksetkin." Yök, mikä mies. Huoranko naisestasi teet? Sama jatkuu sitten liitossakin; jos tulee seksiä, annetaan myönnytyksiä esim. lähdetään lomalle naisen haluamaan paikkaan tai ostetaan naiselle jotain jota hän haluaa tai hankitaan perheeseen jotain, joka on naiselle tärkeää. Jos noiden ehtona on, että on seksiä, niin eipä ole kyse tasa-arvoisesta, toista kunnioittavasta suhteesta. Toki seksi tuo hyvää oloa ja halua helliä ja ilahduttaa toista, mutta jos se on ehto vaikka mille, niin eroon ja kiireesti.


      • kjgösjkgfgh
        superted kirjoitti:

        Niin. Miksi naisen mielihyvän pitäisi ajaa miehen mielihyvän edelle? Eikö suhteen pitäisi olla yhteistä hyvää?

        on kyse ihan ensin naisen hengestä ja terveydestä. Kodomi suojaa molemmat ja on naiselle erittäin huomaavaista. Ja sitä kumin tunnottomuutta ja laiton häveiläisyyttä on miehen turha pohtia yksin, se on molemmin puolin sama homma. Eli suu auki =puhukaa, tehkää siitä mukavaa.

        Ehkäsypillerit on hengenvaarallisia. Samoin suojaamaton seksi.


    • "Kokemusta on!"

      Ikäero tekee kaikenlaista! Akka taitaa katella jo aidan taa. Taitaa katella viheriämpää nurmikkoa. Oireet on vähän siihen suuntaan. Vaihda, ennenku alkaa ottaan kaaliin ..eli f%¤#yttään, ko "hiffaat", mikä mättää...

      Eh-eh! "ystävättären kautta.." Just-joo. Muista se, ettei korppi korpin silimää noki. Kyl ne "ystävättäret" sen verta samaan hiileen puhaltaa, ett vaikka valkosella valheella pidetään suhdetta yllä. Kerrotaan ummet ja lammet, muka niiku ..ettei vaan pala pienistä pahoista teoista.

      Nimim. "Kokemusta on!"

    • uus69

      sillä on jo uusi ja hiiala hiiala HOI!

      • Mane vm-60

        Uusi mies on hänellä jo käytössä ja melko varmaan kookkaalla molollakin varustettu, niin se vaan menee...


    • 1218

      Samanlaisesta tilanteesta vuosien takaa. Oltiin suhteessa samanikäisiä, suhde kesti lähes 10 vuotta, tavatessamme siis oltiin n. 20vuotiaita. Kyse oli itselleni ensimmäisestä miessuhteesta. Suhteessa oli kyllä läheisyyttä ja nukuttiinkin aina "sylikkäin". Omat seksihalut vaan katosi. Koin itse asian erittäin raskaasti, vaikka kumppanini ei millään lailla painostanut. Lopulta ero tuli omasta aloitteestani muista syistä, mutta varmasti tämäkin asia siellä taustalla osana eropäätöksessä.
      Näin jälkikäteen osaan kertoa, että kyse oli ensimmäisestä vakituisesta seksisuhteestani, aloitin siis ehkäisypillerit. Ehkäpä olimme niin kokemattomiakin, etten koskaan päässyt seksissä orgasmiin asti. En myöskään todellakaan osannut miehelle "opettaa" mitään, kun en itsekään tiennyt.
      Suhteen loputtua olin pitkään yksin, joten lopetin pillerien syönnin, ja silloin huomasin, kuinka "halut" palasivat kuin salama taivaalta. 80-luvulla ei moisista sivuvaikutuksista mitään puhuttu. Jos pillerit sopi muuten, jatkettiin vaan eteenpäin muutoksia tekemättä, joten apua en osannut edes lääkäriltä kysyä. Koska halut katosivat hiljaa muutaman vuoden aikana, en itsekään osannut asiaa yhdistää ehkäisyyn. Mutta muutos oli nopea ja selkeä, kun hormonaalinen ehkäisy loppui.
      Tämä olikin varmasti ensimmäinen ja suurin syy seksuaaliseen haluttomuuteen. Toinen syy oli kenties molemminpuolinen kokemattomuus. Mies olisi varmasti teknisesti tehnyt mitä tahansa olisin pyytänyt, vaan en osannut mitään pyytää, eikä miehenkään kokemukset olleet ilmeisesti itseäni paremmat. Ei ollut nettipornoa tarjolla opeusmielessä... Jos siis pystytte avoimesti asiasta keskustelemaan, painostamatta ja syyllistämättä, suosittelen myös "siistin" pornon katselua naiselle. Joko kaksin tai yksin. Jos nainen ei halua kanssasi katsoa pornoa, anna tilaisuus siihen, että hän voi katsoa sitä yksin "salaa".

      • nainen 38v

        On samanlainen kokemus e-pillereista. En itse edes huomannut haluttomuuttani, kun avomieheni otti asian puheeksi. Silloin huomasin, että ongelma oli kytenyt kannen alla jo jonkun aikaa. Hän viittasi tilanteisiin kun oli muka tehnyt aloitteen kuten aina, ja minä en ollut huolinut mennä mukaan. Olin kysymysmerkkinä, koska meillä oli aina ollut todella hyvä seksielämä, sytyimme helposti toisiemme aloitteisiin ja sängyssä koettiin voimakkaita tunteita. Nyt yhtäkkiä en enää lämmennyt.
        Keskusteltiin asiasta pitkään, ja ajallisesti päätimme että e-pillerien aloituksen jälkeen rupesi tapahtumaan. Itse ehdotin jättäväni e-pillerit, vaikka kivuliaammat, runsaammat ja epäsäännöllisemmat kuukautiseni palasivat kuvioihin. Minulle oli kuitenkin tärkeä että myös rakastamani mies voisi suhteessa hyvin. Hän osasi kyllä lievittää huonoa ja kiukkuista oloani ja oli se lopulta win-win.

        Olet Cro-Magnon oikeassa kun olet huolissa tilanteesta, suhteenne ei ole tasapainossa - molempien on kompromissien kautta löydettävä se keskitie. En ole samaa mieltä sormuksista ja seksistä - miten kauan loppuelämääsi ajatellen luulisit sormusporkannan riittävän?? Kunnioita itseäsi ja kumppaniasi.


      • Ei hormoneille
        nainen 38v kirjoitti:

        On samanlainen kokemus e-pillereista. En itse edes huomannut haluttomuuttani, kun avomieheni otti asian puheeksi. Silloin huomasin, että ongelma oli kytenyt kannen alla jo jonkun aikaa. Hän viittasi tilanteisiin kun oli muka tehnyt aloitteen kuten aina, ja minä en ollut huolinut mennä mukaan. Olin kysymysmerkkinä, koska meillä oli aina ollut todella hyvä seksielämä, sytyimme helposti toisiemme aloitteisiin ja sängyssä koettiin voimakkaita tunteita. Nyt yhtäkkiä en enää lämmennyt.
        Keskusteltiin asiasta pitkään, ja ajallisesti päätimme että e-pillerien aloituksen jälkeen rupesi tapahtumaan. Itse ehdotin jättäväni e-pillerit, vaikka kivuliaammat, runsaammat ja epäsäännöllisemmat kuukautiseni palasivat kuvioihin. Minulle oli kuitenkin tärkeä että myös rakastamani mies voisi suhteessa hyvin. Hän osasi kyllä lievittää huonoa ja kiukkuista oloani ja oli se lopulta win-win.

        Olet Cro-Magnon oikeassa kun olet huolissa tilanteesta, suhteenne ei ole tasapainossa - molempien on kompromissien kautta löydettävä se keskitie. En ole samaa mieltä sormuksista ja seksistä - miten kauan loppuelämääsi ajatellen luulisit sormusporkannan riittävän?? Kunnioita itseäsi ja kumppaniasi.

        Myös hormoonikierukka on omassa suhteessani aiheuttanut samanlaisen haluttomuuden. Jopa orgasmit muuttuivat, kun ne ennen tulivat mahtavissa sarjoissa, niitä sai paljon, g-piste orgasmit ja ejakulaatio olivat arkipäivää, niin hormonikierukan jälkeen orgasmit olivatt "piikikkäitä", se tuli nopeasti ja teki paikat herkäksi, mutta orgasmi ei tyydyttänyt, ja tämän lisäksi haluja ei ollut kuin hyvin harvoin eli huonoon orgasmiin tyydyttiin! Entinen kaksi, kolme kertaa viikossa vaihtui kertaan kahdessa kuukaudessa ja koko ajan vähempään!

        Hormonaalinen ehkäisy on ansakuoppa jonka seksuaalisuuteen vaikuttavista oireista on pakko lääkäreiden kertoa asiakkailleen niin että, ei ainoastaan nainen joka ehkäisyn hankkii, vaan myös mies, eli suhteen kumpikin osapuoli ymmärtää tarkkailla halukkuuden muutoksia ehkäisyn ensimmäisen puolen vuoden ja vuoden ajan että se voitaisiin vaihtaa jos se alkaa vähentämään haluja!

        Lukekaa vaikka mistä keskusteluista joissa käsitellään seksuaalista haluttomuutta, ja aina tulee hormonaalisen ehkäisyn ongelmat esiin, mutta koska näistä ei ole naisille kerrottu kukaan nainen ei haluttomuuttaan edes välttämättä tunnista, koska hän kokee sen normaaliksi olotilakseen ja ahdistuu kun mies alkaa ehdottelemaan ja väittää ettei nainen enää koskaan suostu miehen viettelyihin!

        Tietoa tästä ongelmasta on levitettävä niin että naiset ymmärtäisivät arvioida itsekin aiempaan verrattuna että onko hormonaalisen ehkäisyn alettua halut vähentyneet.


      • Noorsu
        Ei hormoneille kirjoitti:

        Myös hormoonikierukka on omassa suhteessani aiheuttanut samanlaisen haluttomuuden. Jopa orgasmit muuttuivat, kun ne ennen tulivat mahtavissa sarjoissa, niitä sai paljon, g-piste orgasmit ja ejakulaatio olivat arkipäivää, niin hormonikierukan jälkeen orgasmit olivatt "piikikkäitä", se tuli nopeasti ja teki paikat herkäksi, mutta orgasmi ei tyydyttänyt, ja tämän lisäksi haluja ei ollut kuin hyvin harvoin eli huonoon orgasmiin tyydyttiin! Entinen kaksi, kolme kertaa viikossa vaihtui kertaan kahdessa kuukaudessa ja koko ajan vähempään!

        Hormonaalinen ehkäisy on ansakuoppa jonka seksuaalisuuteen vaikuttavista oireista on pakko lääkäreiden kertoa asiakkailleen niin että, ei ainoastaan nainen joka ehkäisyn hankkii, vaan myös mies, eli suhteen kumpikin osapuoli ymmärtää tarkkailla halukkuuden muutoksia ehkäisyn ensimmäisen puolen vuoden ja vuoden ajan että se voitaisiin vaihtaa jos se alkaa vähentämään haluja!

        Lukekaa vaikka mistä keskusteluista joissa käsitellään seksuaalista haluttomuutta, ja aina tulee hormonaalisen ehkäisyn ongelmat esiin, mutta koska näistä ei ole naisille kerrottu kukaan nainen ei haluttomuuttaan edes välttämättä tunnista, koska hän kokee sen normaaliksi olotilakseen ja ahdistuu kun mies alkaa ehdottelemaan ja väittää ettei nainen enää koskaan suostu miehen viettelyihin!

        Tietoa tästä ongelmasta on levitettävä niin että naiset ymmärtäisivät arvioida itsekin aiempaan verrattuna että onko hormonaalisen ehkäisyn alettua halut vähentyneet.

        Jea. Hyviä pointteja. Kannattaa varmaan tuokin ottaa huomioon, että jos seksielämä on lähtenyt vaikka huononemaan pillereiden myötä. Voi esim. kokeilla toista merkkiä, tai jotain toista keinoa.


    • N30

      Niin se vaan on, että seksuaalisuus on herkkä mittari parisuhteen tilalle. Olet hoitanut tilanteen hvin uhkailujasi lukuunottamatta. Itse en ainakaan halua seksiä korkeasta libidostani huolimatta, jos tunnen että mies haluaa vain seksiä. Haluan rakastelua ja se vaatii suhteeseen romantiikkaa ja sitoutumista. Alkuperäinen syy lienee rakastumisvaiheen meneminen ohi ja parisuhteen arkipäiväistyminen sen myötä. Ei parane vaihtamalla. Mutta...

      Idea olisi "vaihtaa" omaan kumppaniin eli käyttäydyt kuin olisitte vielä alkuhuumassa ja teet kaikki ihanat pikkuteot hänelle. Tekstareita, ihastelua, kukkia ja yllättäviä treffikutsuja peliin ja seksi hetkeksi odottamaan että "uusi suhteesi" pääsee niin pitkälle. Parisuhde vaatii työtä ja hyvä ja antoisa suhde etenkin. Tämä voi olla sinulle ja teille onnellinen rakkauden kesä ja sopiva kumppanikin on siinä ihan hollilla...

      • 27

        Olen samaa mieltä että uhkailu ei auta asiaa yhtään, päin vastoin se pahentaa sitä. Ja kyllä, jos suhteessa ei ole seksiä silloin on jokin pielessä.

        Kuulostaa siltä että suhteestanne on kadonnut intohimo, ainakin naisesi puolelta. Tässä tilanteessa voisi auttaa salaperäisyys. Ole hiukan salamyhkäinen ja vaitonainen omista menoistasi, lopeta uhkailu ja läheisyyden vaatiminen äläkä anna itse niin paljon läheisyyttä. Kun nainen huomaa että käyttäydyt jotenkin oudosti ja välinpitämättömästi hän alkaa ihmettelemään käytöksesi syytä ja alkaa itse lähentyä sinua koska epäilee sinun löytäneen uuden tai tunteittesi viilenneen. Kun nainen tajuaa että on mahdollisuus että hän menettää sinut hän alkaa itsekin panostamaan suhteeseenne aivan eri tavalla. Tämä toimii tietysti vain jos naisesi tunteet sinua kohtaan ovat ennallaan. Jollei tämä vaikuta asiaan mitenkään niin suosittelen etsimään uuden ja jatkamaan elämää.


    • guru666

      Lopeta se kiltteys ja pistä se suhde poikki, jos ei puhumalla asiat selviä. Tolleen jos jatkat niin ahdistut ja kadotat ittes...
      Kemioista ja vuorovaikutustaidoista se on kiinni, huonoja ihmissuhteita ei kannata pitää yllä, mikä järki siinä on? Vai haluatko hakata päätäsi seinään? älä syyllistä itseäsi siitä jos nainen on mitä on....
      Ja suomalaisethan on terapian tarpeessa, oikeesti.

      • N30

        ja pidätte taukoa seksistä, kun et halua häntä painostaa. Pillerit jos ovat haluttomuuden syynä, niin tilanne paranee muutamassa kuukaudessa. Paine tai mies haluaa ain seksiä jo son syynä, niin luulisi paineen totaalisen häviämisen auttavan. Voitte sitten hänen sitä halutessa (älä sinä ehdota, vain pikkuhyväilyjä), voitte sitten tehdä sen jännästi salaa kortsulla. Kun pääsette suhteessanne uudelleen rakasteluun asti, niin aloittaa toisen e-pillerimerkin ihan varmuudenvaralta...


    • Mummu jo

      Elin itse monta vuotta "kylmässä" liitossa, ennenkuin lähdin.
      Nyt olen jo useamman vuoden elänyt yksin, enkä kertaakaan ole lähtöäni katunut.
      Parempi yksin yksin, kuin yksin kaksin.

    • guru666

      Itse lähdin huonosta suhteesta pois, nyt sen tajuan että muija oli varsinainen narsistinen kusipää. Minua koitti syyllistää saatana kaikesta mahdollisesta. Ja ihan samaa pihtausta oli kehissä siinäkin suhteessa.
      ei kai sellaista horoa kannata vierellään pitää joka valehtelee ja kusettaa, käyttää sinua toisin sanoen räikeästi hyväkseen.

      Pesästä pesään lentely ei auta. Pitäisi oppia tuntemaan itsensä. Jos aina vaan hakee pönkitystä omalle itsetunnolleen toisten ihmisten kautta, niin ei siitä mitään hyvää seuraa. Siksi ne ihmissuhteet on niin paskoja kuin on, ei sairas ihminen tee itsestään tervettä tekemällä toisesta ihmisestä sairaan. Hiffasitko?

      • ongelmaan

        On varsin yksinkertainen selitys. Kumppanit eivät voi suhteen alkaessa tietää,kuinka aktiivinen toinen osapuoli on seksuaalisesti. Ongelma tuleekin suhteessa jossa toiselle riittää vaikka kerta puolessa vuodessa ja toiselle se päivittäinen seksin harrastaminen on sopiva määrä. Seksuaalinen aktiivisuus on synnynnäistä ja sitä ei voi lisätä pillereillä. Nyt sinulla onkin kaksi vaihtoehtoa,joko tyydyt muutamaan kertaan vuodessa,tai etsit kumppanin joka on seksuaalisesti aktiivinen. Usein haluttomuutta selitellään ja piilotellaan parisuhde kiemuroihin,mutta kun asiat rehellisesti myöntää, on se kummallekin osapuolelle parasta.


    • HVERK

      Kukaan ei oo pakottanut suhteessa olemaan. Jos vierasta tekee mieli tarttee mennä mutta hoida hyvä mies entinen pois alta. Ellet sitten halua "lyödä" toista haluttomuudella. Kas kun kaikki ei ole seksuaalisesti yhtä aktiivisia. Toiselle riittä kerta kuussa tai vuoteen toiselle kerran päivässä.
      Asioilla on tapana järjestyä. Tsemppiä vaan !

    • nainen37

      hmm.... "liian kiltti ja hyvä mies pistään poikki". ???
      Jotain tässä elämässä oppinut; säälistä tai hyvää hyvyyttäsi älä koskaan pysy yhdessä toisen kanssa. Jos suhteessa joku asia arveluttaa, silloin syytä pysähtyä kunnolla miettimään missä vika. Eikä uskottomuus ole mikään ratkaisu, se vaan mutkistaa tilanteita lisää ja saa tunnetasolla todella sekaisin.
      Joku juttu tuossa on miksi homma ei toimi- toiveet ja arvot erilaiset tai sit mukana jotain ihan muuta. Asia asiallisesti keskusteluun-rohkeasti vaan..

    • Suhteessa on tärkeintä se, että pystyy ihan kaikesta keskustelemaan avoimesti. Tyttöystäväsi kuuluisi kertoa sinulle nyt missä mättää. Jos ei haluta, siihen on olemassa aina syy. Joskus mies ja nainen voivat ihan yksinkertaisesti olla seksuaalisesti eri tasoilla. Toinen ei erityisesti halua seksiä..ja toinen haluaa usein, silloin on parasta etsiä kumppani, jonka kanssa sujuu.
      Mielestäni seksielämä on parisuhteen perusta. Jos se ei toimi, ei muukaan lopulta toimi ja siinä käy niin kuin mainitsit...ennemmin tai myöhemmin joku pettää jotakuta...ja se ei ole tarkoitus. Mieluummin peli poikki ennen sitä vaihetta jos siltä tuntuu.
      Jos haluatte tosissanne yrittää vielä yhdessä, niin ainoa keino on yhdessä selvittää mistä naisesi haluttomuus johtuu, avointa keskustelua ja käynti lääkärillä ei olisi pahitteeksi.

    • vilska

      Itse olen ollut 14 vuotta naimisisssa ja kärsinyt melkein koko ajan vaimon haluttumuudesta.
      Tekstistäsi tulkitsin, että aivan joitain muita lähtökohtia seksiin on naisen näkökulmasta,
      kuin puolison ulkonäkö. Nainen voi käyttää ja käyttääkin seksiä ikäänkuin merkiksi tyytymättömyydestä
      parisuhteeseen. Pelkkä voimassa oleva parisuhde ei todellakaan ole mikään este hakea itselleen sopivampaa
      paria. Jos teillä ei ole lapsia niin voisitte kokeilla eroa vaikka sopimalla asiasta yhdessä.
      Jos lempi on leimahtaakseen ja nainen tosissaan haluaa pitää sinusta kiinni niin asianne tulevat
      järjestymään kun molemmat selvitätte, että miten te olisitte sopivampia toisillene.
      Yksin jäämisen pelko on tällä hetkellä huono lähtökohta neuvotteluille.
      Helpompi tapa olisi pistää nainen vaihtoon. Kyllä se sopiva löytyy, joka myös osaa
      vaatia sinulta muutosta jos ei ole tyytyväinen.

    • halukas 40v;)

      Kerron itseni ja monen muun ystävättäreni(n.10) tilanteesta kyseiseen haluttomuus asiaan.
      Suurimmalle osalle naisista halukkuus tulee iän myötä.
      Kun nainen on niin sanotusti valmis äidiksi, nykyään n.30 v,niin silloin halut alkaa hormoonit jylläämään.
      Oletkos miettinyt sellaista asiaa minkähän takia nykyään miehet ovat havainneet ja halukkaita ottaa muutaman vuoden vanhemman naisen kumppanikseen(puumanainen).
      Juuripa sen vuoksi kun aikuinen kypsä nainen osaa nauttia eroottisuudesta ja rakastelusta huomattavasti useemmin.
      Kun nuori vasta aikuiselämään omaan elämään, napanuora vasta katkaistu nainen.
      Toki, toki, on poikkeuksia mutta kerron nyt noin suurimmalta osin asian.Etsi omaa ikäluokkaa tai pikkaisen vanhempaa, saat kuumaa, aistikasta, hellyyttä ja aloitteentekijä naisen yleensä.
      Meillä on vaan 1 elämä nauttia koko ajasta on mahdollisuus;)

    • ikävä

      Ihan samalla lailla kävi minulle tosin avioliitoakin jo takana n.19 vuotta. Viimeiset 3-4 vuotta oli käytännössä suhde ilman seksiä. Vaimoni halusi eron nyt huhtikuulla ja nyt olen muuttamassa pois. Syyksi vaimo ilmoitti ettei halua jatkaa näin kun hän ei ollut onnellinen. Suhteesta vain ajan kuluessa oli tullut lähinnä kaveri pohjainen ja siksi vaimoni ei tuntenut että mun kosketus ym. tuntuu hyvälle. :( . Nyt vasta sen huomaa kuinka tyhmä on itse ollut kun pitää kaikkea ihan vain itsestään selvyytenä. Sitä ei saa ikinä ajatella niin ja jokaiseen suhteeseen täytyy panostaa ja uhrata myös omia voimia vaikka se ei välttämättä tunnu aina tarpeelliselta... no nyt ollaan tässä tilanteessa ja tämä ei enää muutu miksikään. Mun neuvoni on kaikille jotka elää ja asuu parisuhteessa et eläkää toisillenne sitä varten se toinen on siinä rinnalla että saa tarvittavan tuen sieltä jos omat voimat ei riitä... Toista täytyy huomioida ja pitää hyvänä molemmin puolin. Nämä vain on sellaisia asioita jos ja niinkun esim. meillä kävi että asiat ehtivät näin pitkälle niin niitä ei enää pysty korjaamaan jos menettää toiseen sen tunteen että sieltä saa apua jos tarvitsee... Meilläkään ei koko 23 suhteen aikana ollut juurikaan mitään ongelmia kaikki muu oli ihan kunnossa kumpikaan ei käynyt vieraissa,talouspuoli kunnossa,kaksi ihanaa lasta,ei yleensä riidelty juurikaan mistään ja jne. Mutta kuitenkin kävi näin kun kävi ja yksin ainoastaa siksi etten huomioinut tarpeeksi vaimoani ja sitä en enää voi ikinä antaa itselleni anteeksi kun päästin tän tapahtumaan. Eli neuvoni tähän on että vaikka se tuntuu kuinka turhalta vaikka nyt vaan halata tai antaa suudelma niin toinen on vain huomioitava ja vielä kerran huomioitava.....

    • kaksi varista

      Mies 6 v nuorempi. Minä tarvitsen paljon enemmän seksiä kuin hän. Jos en tee aloitetta, niin seksiä ei ole kuukausiin. Häntä se ei tunnu häiritsevän, illalla hän haukottelee, kääntää selän ja alkaa nukkumaan.
      Suhde muutoin ok, yritän ylläpitää läheisyyttä kaikin tavoin. Pukeudun kauniisti ja olen meikattuna kotonakin, tietysti jos ojaa kaivamme, niin olen suttuinen. Olen puhunut asiasta, mutta ilmeisesti hän (50v) on saanut kaiken ilmaiseksi ja tarjottimella, joten hän ei osaa tehdä aloitetta. Hän vain on ja ottaa kaiken vastaan. Haluan säilyttää suhteen, suhde on toki enemmän kuin seksi ja olen myöskin päättänyt, että vanhakin koira oppii uusia temppuja. En anna periksi, keskustelen, houkuttelen ja anelenkin, jos on pakko. Mutta luovuta en seksin vuoksi.

      • j.

        Meillä sama juttu mies 50v. Häntä ei läheisyys kiinnosta. Tai alkuaikoina sitä oli kyllä viikottain, mutta viime vuosina se on hiipunut olemattomiin. Taitaa heinäkuussa tulla vuosi täyteen. Eli ei seksiä vuoteen. Olen asiasta koittanut puhua, mutta ei häntä häiritse, kun muuten menee ihan ok. Kun koitan sanoa että se kuuluu parisuhteseen ja yhdessä oloon. Hän kuittaa että kuka sen on määritellyt mikä parisuhteseen kuuluu. Välillä ajattelen että lähden, mutta .....


    • Missi75

      Olen samanikäinen nainen kuin sinä ja itse lopetin avoliittoni, kun ex-mieheni ei halunnut seksiä vuoteen...Meillä oli ikäeroa 8 vuotta. Yksi syy ongelmiinne voi olla suuri ikäeronne. Olin itse 24-vuotias, kun aloin seurustelemaan ex-mieheni kanssa. Kehottaisin hakemaan itsesi ikäisen naisen, koska tämän ikäisenä naisen pitäisi olla seksuaalisesti parhaimmillaan. Tietenkään emme ole välttämättä yhtä kauniita ja hyväkroppaisia, kuin 24-vuotiaana. Mutta kauneushan on katsojan silmässä. Itse olen kylläkin aina ollut hyvin seksuaalinen myös nuorena.Ketään ei voi pakottaa harrastamaan seksiä. Ja yleensä nainen haluaa, että hänet vietellään. Eli tarvitaan hellyyttä ja läheisyyttä, joka ehkä johtaa johonkin. Sun ei oikeasti kannata jutella 24-vuotiaan naisen ystävien kanssa teidän ongelmista. Ystävät on sitä varten, että se sun 24-vuotias nainen voi niille jakaa omia tunteitaan sua kohtaan. Jos haluat vierasta, niin kehotan sua lopettamaan sen suhteesi. Koska 24-vuotias nainen on tosissaan etsimässä miestä parisuhteeseen ja se sattuu häneen hirveästi, jos hyppäät vieraan naisen sänkyyn. Yksi syy naisesi haluttomuuteen voi olla myös se, että hän miettii sitä onko sinusta vakavaan suhteeseen esim. perustamaan perheen. Eli mitä haet parisuhteelta. Sinun kannattaisi sitä miettiä,koska olet jo tuon ikäinen ja seurustelet vieläkin itseäsi 11 vuotta nuoremman naisen kanssa.

    • hritoodkjnf

      Olen mies 45. Ei minulle seksi ole tarkeää, mutta hellyys ja läheisyys on. Jos nainen/ vaimo ei antaudu hellittelyyn ja halauksiin muuta kuin anelemalla ja seksi hiipuu 3kk taukoihin. Kokee kyllä minunlaiseni hellyysmaatti kauheaa turhautumista.
      Ymmärrän tuskasi. Myös meissä miehissa on paljon hellää puolta jotka halutaan halauksia, kainalossa pidettävää vaimoa, herkkiä hetkiä toisia rapsutellen, tai olla vaan vaimo kainalossa.
      On varmasti miehia jotka halua vain panon ja se on siinä:(

      • voi ...

        olla tosissasi vaimoasi tai tyttöystävääsi rapsuttelet...huh...koiraa rapsutellaan ei naista! miehillä uskomattomia fantasioita ...


      • jaritsu
        voi ... kirjoitti:

        olla tosissasi vaimoasi tai tyttöystävääsi rapsuttelet...huh...koiraa rapsutellaan ei naista! miehillä uskomattomia fantasioita ...

        Koska nainen ollessaan kainalossa ei voi oiken sen puolen kättä liikuttaa, mutta sormella on hyvä rapsuttaa naisen selkää. Toinen nautinto on nainen makaa mahallaan ja kuljetan sormenpäätä hellästi selkää pitkin. Ai mikä nautinto. tai jos nainen on selällään kuljetan sormea juuri ihoa koskettaen kuten äskenkin, rinnan muotoja seuraillen, pehmeitä kaaria seuraillen;)


    • kaamosIII

      mullakin. Ei halunut, ei suostunut. Menin sitten vieraisiin ja sinne jäin. Ollut nyt 20 vuotta vieraissa(saman kanssa) ja elämä ollut elämää. Suhde on mielestäni 40/60 vaihdellen siten että seksiä välillä tuo 40 ja välillä 60.
      Minulla siis ero oli ainoa oikea asia. En tiedä, miten sinulla, mutta suhde joka ei toimi on joko korjattava tai erottava. Kulissi on turha ja jos jäät roikkumaan tajuat vanhana, että virhe tuli tehtyä.
      Näin se menee. Raha on sivuseikka, RAKKAUS on KAIKKI

      • huh...

        ei sexi ole rakkautta vaan rakastelua!!!!! rakkaus on paljon paljon muutakin ja sen jälkeen tulee sexi...


    • HEI !
      Parisuhdehan on kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti !
      Olen ollut parisuhteessa kahden ihmisen kanssa, joista ensimmäisellä oli lähestymisen-esto päällä !
      Hänen ehdoillaan tehtiin, mitä tehtiin...silloin, kun tehtiin...no...ei siitä sen enempiä, mutta pääasia
      on se, että ihmisellä on LUKKO PÄÄLLÄ näissä vuorovaikutustilaneissa ! Toisinsanoen sinullakin on pari-
      suhde-ongelma...ei niinkään seksi-ongelma ! On etsittävä apua...jollette pysty puhumaan keskenänne
      asioista, niinkuin en minäkään ensimmäisessä liitossani...kypsymättömyyttäkö ? Sitäkin...
      Kun tilanne vaikuttaa toispuoleiselta, ettekä ole avioliitossa ilm.? Harkitkaa nyt sitä uuden ihmissuhteen
      aloittamista...jospa tämä nyk. "ystäväsi" ei ole sinua varten...! Itselläni meni seksi sekaisin ensimmäisen
      lapsemme jälkeen...meni n. kaksi vuotta ilman seksiä...tunsin vain sellaista syvää inhoa...jospa tässäkin
      on kyseessä inho seksiä kohtaan ...se joko palaa...tai sitten ei ! Naisella on sitoutuminen tärkeää, jos
      mies ei sitoudu, ei tipu liioin muutakuin jotakin...ja sitten, kun ei tule mitään enempää, loppuu kaikki !
      Ongelma on psyykkeen puolella...!

    • NEK47

      On tärkeää, että valitsee rinnalleen ihmisen, jonka seksuaalinen aktiivisuus on suunnilleen samaa tasoa. Halut pitää kohdata. Jos toinen haluaa olla aktiivinen ja toinen tulla vietellyksi, mikäs siinä. Tärkeintä on, että tiedätte ja hyväksytte toistenne seksuaalisen temperamentin.

      Parisuhteen kompastuskiviä on ihmisen monimutkaisuus ja se, että vuosien saatossa jokainen muuttuu. Muutosta tapahtuu seksuaalivietissä, henkisellä puolella esim. arvoissa sekä kropassa. Joskus muututaan niin eri suuntiin, ettei yhteyttä parisuhteessa enää löydy. Jos ikäeroa on paljon, muutokset korostuvat.

      Seksuaalivietti ei ainakaan minun osaltani puhumalla parantunut. 20-vuoden suhteen aikana olimme pikku hiljaa muuttuneet niin eri suuntiin, että seksuaalisuuskin ja erityisesti juuri se kärsi kohtuuttoman paljon. Mies teki aloitteen eroon ja siitä olen hänelle kiitollinen.

      Nyt elän uudessa parisuhteessa ja nautin seksistä ihan täysillä. En olisi ikinä itsekään tätä uskonut entisessä liitossani! Kun kohtasin ihmisen, jonka arvomaailma ja seksuaalinen vietti "täsmäsi" niin sain ihanan suhteen 45-vuotiaana.

      Onkohan joku joskus parisuhteessa löytänyt uuden seksuaalisen kukoistuksen? Esim. että vaimo on jo 10 vuotta ollut vähemmän kiinnostunut ja sitten jonkun terapian tai pistoksen kautta ryhtyykin himokkaasti vanhaa ukkoaan kutittelemaan. Jotenkin tuntuu, ettei se voi oikeasti onnistua. Naisen seksuaalisuutta ei yleensä ON OFF -nappia painamalla ohjailla.

    • Taas pitää kommentoida. Aivan yksinkertaista, naisesi ei halua Sua enään. Siinä vaiheessa on kyllä parasta vaihtaa naista :)
      Mäkin erosin n. vuosi sitten, sen jälkeen en ole ottanut vakkari naista. Otan vain naisen tarvittaessa, ja sit lopetan koko jutun jos alkaa käydä vakavaksi. Tykkään vaihdella naista usein, tarjontaa tuntuu olevan :)
      Rike

    • mardis

      Taitaa ikäero olla suurimpana syynä kokemaasi ongelmaanne/ongelmiinne, nähtävästi seurustelukumppanisi vain ei uskalla tuoda esille tätä asiaa. Pyydän harkitsemaan suhteenne lopettamista - ethän voi "tuhota" omaa elämääsi tuollaisessa suhteessa. Parisuhteessa seksin toimivuus on perusta suhteen tasapainoiselle vuorovaikutteiselle pitkäkestoiselle kumppanuudelle hellyyttä ja toisen huomioimista unohtamatta!

      • x+y

        mutta perustuukko parisuhde pelkkään seksiin ja seksiin jos ei vaan luonteet sovi yhteen saman katon alla ja silloin parisuhde on pelkkää seksi ä seksiä seksiä:)))) jos luonteet sopivat yhteen mutta ei seksiä vaiko seksiä mutta luonteet eivät sovi yhteen kummin on hyvä vai ei kumminkaan joko tai ei saa kaikkea yhtä aikaa :)))) sellasta suhdetta ei olekkaan missää saa jatkuvasti seksiä ja luonteet sopivat yhteen :::::::::::::::))))) tai toisin päin luonteet sopivat yhteen mutta ei saa seksiä:)) niin kuin edellä mainitussa tapuksessa varmaan on . ajatelaan että parisuhde on kun luonteet sopivat yhteen ilman seksiä:)))


      • Kassz
        x+y kirjoitti:

        mutta perustuukko parisuhde pelkkään seksiin ja seksiin jos ei vaan luonteet sovi yhteen saman katon alla ja silloin parisuhde on pelkkää seksi ä seksiä seksiä:)))) jos luonteet sopivat yhteen mutta ei seksiä vaiko seksiä mutta luonteet eivät sovi yhteen kummin on hyvä vai ei kumminkaan joko tai ei saa kaikkea yhtä aikaa :)))) sellasta suhdetta ei olekkaan missää saa jatkuvasti seksiä ja luonteet sopivat yhteen :::::::::::::::))))) tai toisin päin luonteet sopivat yhteen mutta ei saa seksiä:)) niin kuin edellä mainitussa tapuksessa varmaan on . ajatelaan että parisuhde on kun luonteet sopivat yhteen ilman seksiä:)))

        Kumpikin kuulostaa niin pahalta, että huijaa kyllä itseään, jos on suhteessa noilla epäyhteensopivuuksilla. Suurimmalla osalla kolahtaa molemmat yhteen ja pari on onnellinen.


    • Uusille markkinoille

      1. Muija on ku lavon seinästä revitty piru
      2. Henki haisee pahalle
      3. Rupsahtanut
      4. Aina sama kuvio sängyssä. Minun pitäs nuolla ja tehä vaikka mitä, mutta minä saan palkaksi "vain" panot.

      • jumalauta.

        4. Aina sama kuvio sängyssä. Minun pitäs nuolla ja tehä vaikka mitä, mutta minä saan palkaksi "vain" panot.

        jos olet niin vastenmielinen kuten sanoit olevasi kolmessa ensimmäisessä kohdassa:

        1. Muija on ku lavon seinästä revitty piru
        2. Henki haisee pahalle
        3. Rupsahtanut

        Niin en ihmettele. Ihmettelen tosin sitä että, saat edes ne panot..multa et ainakaan sais.


      • Katjaaaaaaaaaaa
        jumalauta. kirjoitti:

        4. Aina sama kuvio sängyssä. Minun pitäs nuolla ja tehä vaikka mitä, mutta minä saan palkaksi "vain" panot.

        jos olet niin vastenmielinen kuten sanoit olevasi kolmessa ensimmäisessä kohdassa:

        1. Muija on ku lavon seinästä revitty piru
        2. Henki haisee pahalle
        3. Rupsahtanut

        Niin en ihmettele. Ihmettelen tosin sitä että, saat edes ne panot..multa et ainakaan sais.

        Sulta nyt ei kukaan ottaiskaan.


    • ei se

      ei se haluu sua, ei se rakasta sua.

    • ent.upea

      Ei se ole pelkästään miesten ongelma, että kumppani etääntyy, seksielämä lakkaa ja haleja saa suorastaan kerjätä ja kiristää.
      Olen ollut mieheni kanssa nyt hieman yli 3 vuotta. alkuun kaikki oli hyvää ja ihanaa, kun muutimme yhteen lapsinemme, kaikki oli yhä hyvin.
      1,5 vuotta sitten suhde alkoi hiljalleen laimeta, seksi hiipui 2kertaa/viikko, nyttemmin ei välttämättä ees joka kuukausi saa.
      Päiviä voi mennä, ilman että suukkoa saa, aina on herralla parempaa tekemistä, haleista puhumattakaan.
      Iltaisin valvoo tarkoituksellisesti niin myöhään, että olen aikaa sitten käynyt nukkumaan, tai käy suoraan sohvalle nukkumaan.
      erityisen pahalta se tuntuu,kun tämä kaikki paheni, kun odotin hänen pikku silmäteräänsä. silloin perusteli seksittömyyden pienen suojeluksi, nyt se ei voi olla enää syy, eikä se selitä, miksei minua voinut halia ja pitää muuten hyvänä.
      lihoin odotusaikana 20kg, se on muutenkin ikävä,varsinkin,kun minun on vaikea olla kiloineni, mutta kun mies vielä hyljeksii, tuntee itsensä todella iljettäväksi nykyisessä olemuksessa. Tilannetta ei paranna se, että aina kun mieheni loukkaa minua (päivittäin, jopa useamman kerran) sorrun lohtusuklaaseen.
      Olen monesti ajatellut, että pakkaan lapset mukaan ja lähden, mutta rakastan miestäni kaikesta huolimatta, enkä halua muita miehiä.

      • fädääs

        Kilot voivat viedä halut (ja siis ihan kummaltakin osapuolelta.) Mutta tottahan se on, että suhteet lähes poikkeuksetta laimenevat kun aikaa kuluu. Liikakilot eivät kuitenkaan yhtään auta tässä tilanteessa. Koita pitää itsestäsi parempi huoli, niin ehkä sustakin pidetään parempaa huolta.

        terveisin läski


    • ex vaimo

      Voin sanoa että meillä oli päinvastoin. Minä (nainen) halusin seksiä muutaman kerran viikossa..
      Seurustelu aikana kaikki oli ok, mut kihlojen jälkeen väheni ja avioitumisen jälkeen loppui lähes kokonaan.
      Ahdistin kuulemma häntä (siis seksillä, en muuten)ja meillä seksiä harrastettiin hänen ehdoilla, ajattelematta miltä minusta tuntuu.
      Joskus OKEASTI 5 min puheineen päivineen ja jäin aivan kylmäksi..Ero tuli, tosin oli muitakin syitä eikä vaan seksi.Tässä vaan 1 esimerkki elävästä elämästä..
      Toivon että teillä tilanne raukeaa oikeaan suuntaan, jos muuten menee hyvin..Aurinkoista kesää Sinulle ja tsemppiä suhteeseen..

      • monisuhteisuudessa

        ja vaikea on kummankaan tietää mitä tuleman pitää, koska suhteen alussa ollaan usein hyvinkin innokkaita hyväilemään, ja jos seksiin mennään se on usein todella voittoisaa puuhaa,
        kun sitten arkiaika jatkuu tulee rutiinit esille, tulee päivän tavallisetkin rutiinit sotkemaan asioiden kulkua, ja voi tulla jokin sairastamisen vaihekin,
        suurin sotku myöhemmässä kanssakäymisessä alkaa olla edelliset seksikokemukset, ja pahinta on uusien seksikokemusten toivekkuus, vaikka kuinka niitä pyrkii välttämään, se vaikuttaa kuitenkin todella särkevästi suhteeseen,
        jos olet jo toivoillutkin kumppanillesi menemisestä toisiin, joita sinulla näyttää olleen jo ennestään, niin se rikkoo aivan varmasti ajanollen suhdetta,
        vaikka me miehet ollaan niin polleita moisista asioista, niin nainen ei kauaa kestä ajattelua, vaan alkaa kuitenkin pikku hiljaa miettimään ja pelkäämäänkin, että mies ei todellakaan ole vain häntä varten, tämä sama on meille miehillekin ajanmittaan tulevaa pelkoa, jos nainen on ollut toisen tai toisten panokohteena, me alitajuntaisesti jo alamme kyräilemään ehkä merkkejä, että jos sittenkin tulee toisia kilpailemaan,
        mennään me miehetkin itseemme, ettei meilläkään pohjimmaltaan ole mukavaa ajatella, että naisellamme olisi toisiin houkutuksia,
        nykyaika on todella vapaamielisyyden aikaa, että parasta on olla omillaan ja kehenkään sitoutumatta, jos ei jaksa ajatella vapaata seksiä puolin ja toisin sekä tautimahdollisuuksiakin,
        näin ne näreet vain nykyisin on.


    • Ethan

      Lopeta suhde mahdollisimman pian! Naisella todennäköisesti jo uusi ihastus tai hän ei vaan halua sinua enää. Ero sattuu - ja paljon - mutta tee se itsesi vuoksi. Elämä on liian lyhyt elää huonossa suhteessa! Itselläni oli samantapainen tilanne joku aika sitten.

      • A

        Terve!


        Kaikki tuntuu olevan teillä kohdallaan. Ainoa ongelma on luonteeltaan sosiaalinen, ja liittyy institutionaaliseen paineeseen siitä, että se ja se - ja erityisesti vielä niin ja niin usein - tulisi toteutua. Luovu hyvä mies syyllistämästä itseäsi tai kumppaniasi. Ole iloinen että asiasi ovat hyvin.

        Jatkakaa samaan tapaan. Nukkukaa edelleen yhteen kietoutuneina. Halikaa toisianne edelleen hetken mielijohteesta useita kertoja päivittäin, suukotelkaa ja puhukaa höpöjä ja kulkekaa käsi kädessä ja herättäkää iloisesti pahennusta julkisissa tiloissa, keskenännne tai muiden seurassa. Seksuaalista yhdyntää voitte harjoittaa vaikkapa 1-3 kertaa vuodessa, jos se ihan oikeasti teitä joskus haluttaa. Minä ja puolisoni olemme olleet onnellisia tällä tavoin jo neljännesvuosisadan.

        Onnettomaksi terveen ihmisen tekee pakonomainen yritys täyttää ulkoisia normeja. Valitus omasta surkeasta asemasta on vain näennäisesti tyytymättömyyttä seksuaalisuuden laatuun tai määrään. Itse asiassa se on tiedostamatonta itkua oman olemisensa ulkoisesta rajoittamisesta seksuaalisuuteen. Mieti onko ihminen biologinen olento ja jos, niin onko muutakin. Mieti onko ihminen yksilö ja jos, niin onko muutakin.

        Seksuaalisuus on kovin rajoittunut muoto itseilmaisua (peniksellä maalaaminen tulee mieleen, vaginavoimistelu, ei juuri muuta, eivätkä nekään edellytä seksuaalista aktia eivätkä edes kumppania). Pääosin seksuaalisuuteen kohdistuvia rajoituksia ja normittamista käytetään sukupuolten välisen hierarkian ylläpitämiseen ja kulutustavaroiden mainostamiseen. Niissä se onkin tehokas.

        Käytäntö: Itselläni on neljännesvuosisadan kokemus aseksuaalisuudesta, monogamiasta ja polyamoriasta. Suosittelen näitä kaikkia ja erityisesti niiden yhdelmää. Aseksuaalisuus parhaiten mahdollistaa polyamorian (joka on eri asia kuin polyseksuaalisuus). Monogamia parhaiten mahdollistaa aseksuaalisuuden. Polyamoria parhaiten mahdollistaa monogamian.

        Sen sijaan sarjassa vaihtuvat parisuhteet (kuvitteelliset oikeat, kiihkeät erot ja kiihkeät uudelleen-nainnit) ovat ongelmallisia, koska niissä taannutaan seksuaalisuuteen yhdynnäntarpeena. Sarjassa vaihtuvissa parisuhteissa ”haluttomuus” ymmärretään perusteeksi toimia itseään vastaan ja noudattaa ulkoa johdettua seksuaalimatriisia. Tämä haluttomuus sinänsä on vain kulttuurisesti luotu fiktiivinen uhka kuten kaljuuntuminen, vanheneminen, hikoilu, lihominen tai ujous.

        Suurimmat fyysiset ja iholliset kokemukset liittyvät suurimpaan osaan ihomme pinta-alaa. Lihan kietoutuminen lihan ympärille toteutuu kokonaisimmin kun sitä ei pyritä rajoittamaan, esimerkiksi rajoitettaessa se kuvitteellisesti vaginan huulten kietoutumiseen peniksen ympärille.

        Raajojen kietoutuminen ruumiiden ympärille, ruumiiden uppoaminen veteen, ruumiiden oleminen tuulen vaikutuksen alaisena, auringon tunkeutuminen ruumiiden sisään niiden jokaisesta ihohuokosesta yhtä aikaa ovat kokemuksena vähemmän mainostettuja, helpommin tavoitettavissa ja tyydyttävämpiä kuin kikkelikeskeisyys ja pimppapakko. Lisäksi aina halutessaan ihminen voi päivittäisen kaikille edelläluettelluille alttiiksi asettumisen ohella harjoittaa fyysisen rasituksen eri muotoja tai tutkia haavojaan tai harjoittaa kommunikaatiota, kaikkia näitä erikseen tai yhdessä kaikkien muiden kanssa.

        Pitäkää huolta toisistanne. Maailma pitää huolen teistä itsestänne.

        A.


    • waheli

      on sellainen femiini, että siitä ei ota selvää vanha Erkkikään. Toisena päivänä kaikki hyvin seuraavana otetaan eroa??!

    • Saddu ;-)

      ... kun naispuolet hamujavatten tasa-arvoa ja valkealla ratsulla ratsastavia prinssinakkeja,kö ?!?
      Itse nettisessiot oman-käden-oikeudella onnekseni katsastelen ... ja kaikki lienee tyydytyttyneitä,kö ?!?
      Mikäli siis akkulaturit emännän riemuksi hankittaneen,kö ?!?
      DUH !?!
      Se La Vie ... sano Ranskalainen,kö ?!?

    • 1970

      Onhan tuo koettu tässä pitkässä suhteessa valitettavasti... Tuon samaisen seksin puutteen takia meinasi tulla ero, kunnes nostettiin kissa pöydälle. Itselläni halut loppui välittömästi kun mies ehdotti seksiä vaikka muuten halusin sitä itsekkin. Kyse oli vain siitä miten tämän asian esitti. Seksin pitäisi lähteä käyntiin luonnollisesti, ei siten että kysytään/sanotaan tänään voi vaikka vähän harrastaa seksiä tms. Lisäksi kaipasin vaihtelua. En henkilössä vaan tavoissa ja teoissa. Halusin kokeilla jtn uutta ja virkistävää. Asioista puhuttuamme saimme asioita sujumaan ja seksikin synttyi uudestaan liekkeihin. Lisäksi jopa nuorena alle 20v oli haluttomuutta johtuen e-pillereistä, ja niistä tuli myös alakuloisuutta, niimpä jätettyäni pillerit sain seksielämäni takaisin. Flirttaile naisellesi ja saa hänet tuntemaan että hän on koko elämäsi, kiusaa ja kiihota, ei lootusasentoa pimeässä peiton alla lauantaisaunan jälkeen vaan jtn uutta ja speciaalia. Onnea onnen metsästykseen.

      • herra n:o 47

        1970...puhut täyttä asiaa. Koko päivän ilmapiiri, keskinäinen pieni flirtti ja positiiviset väreet johtavat kyllä itsestään seksiin, ilman että kummankaan pitää sitä ääneen kysyä tai ehdottaa. Halut syttyy ja kasvaa pienistä asioista eikä siitä, että toinen yhtäkkiä heittää arkivaihteen komeroon ja töksäyttää, että pitäiskö vähän mennä pöllyttelemään lakanoita. Ja vaihtelua ja mielikuvitusta peliin, yllätyksellisyys pitää intohimon hengissä, ei kukaan jaksa jos kaikki tapahtuu aina samalla tavalla. Mutta ennenkaikkea intohimo syntyy koko parisuhteen positiivisesta tunnelmasta, toisen huomioimisesta, kosketuksista, siitä että saa toisiltaan hyväksyntää ja tuntee olevansa spesiaali. Suosittelen kroonista arkivalittamista ja nyrpeää naamaa, jos haluaa elää haluttomassa suhteessa.


      • mamssu35

        laita vaihtoon vaan, kyllä sellaisiakin naisia löytyy joille seksi maistuu eikä ole pakko pullaa. voi olla et teillä ei vvaan ole kemiiaa. se ei ole kummankaan syy, täytyy vaan hyväksyä. itselleni pelkkä ystävyys ei riitä.. seksihän on parisuhteen suola ja side jos se toimii. ei sitä jaksa loputtomasti vongata, alkaa pian syömään omaakin itsetuntoa, se ei taas ole kenenkään et kaikki kärsii ja orvanpyörä on valmis. ( huumorilla kirjoitettu joskin totuuden hiven mukana...) mukavaa kesää kaikille.


    • padampa

      Oi voi. Kyllä on naisystävälläsi kurjia kavereita. Toivottavasti hän pääsee näistä eroon, ja sinä ymmärrät jättää tuon ihmispolon. Ei ole mitään järkeä olla suhteessa, jossa on jatkuva ongelma, jonka kanssa ei pysty elämään. Pettämisen tuomitsen, joten jätä ja hanki uusi nainen, sellainen joka haluaa seksiä kanssasi.

    • Avoimuus on A ja O

      Nainen ei halua-kirjoitukseen; ei voi muuta kuin puhua asiasta avoimesti kumppanin kanssa. Nimittäin asia
      ei kuulu kenellekään muille, kuin teille kahdelle,,,Näin se vain on. Piste.

      • ero vai ei

        Jos olisit lukenut kyseisen postauksen, niin olisit huomannut, että asiasta on puhuttu jo liikaakin. Tuntuu enemmänkin että pitäisi siirtyä jo puheista tekoihin.


    • seksiä...

      joka päivä/joka viikko?? Tuo kerran kolmessa kuukaudessa vaikuttaa normilta näin naisen näkökulmasta. Johan tuolla menolla on paikat hankautunu rikki ja se jo saa haluttomuuden aikaan. Ei hyvää päivää teitä ukkoja. Mikä siinä seksissä on niin tärkeää?
      Vastatkaa mulla - kun läheisyys riittää aivan hyvin!

      • Tin_ka

        On niin miehiä kuin naisiakin, jotka pystyvät ja haluavat seksiä päivittäin, jopa useita kertoja päivässä. Hyvin viriilit kyllä pitävät huolen siitä, että paikat eivät hankaudu. On sitten niitä, joille riittää harvemmin, jopa hyvin harvoin.

        Harmittavan harvoin kaksi samalla seksuaalisella viriliteetillä varustettua kohtaa.

        Usein ongelmat johtuvat vuorovaikutussuhteiden vaikeuksista. Kummankin osapuolen tulis ymmärtää se, että hienovarainen, salaperäinen, yllätyksellinen lähestymistapa on paras keino viritellä. Tökerösti ehdottaen, suoraan asiaan ja kovakouraisesti rouhien tuottavat oletettavasti surkeimmat lopputulokset ja huonot kokemukset. Ja tällaisilla toimintamalleilla on pitkäkantoiset seuraukset. Sukupuolinen kanssakäyminen on aina toisen huomioon ottamista.

        Moni nainen ei opi tuntemaan halujaan ja seksuaalisuuttaan, koska se lähtee vääristymään varhaisen e-pillereiden käytön vuoksi. Terveydenhuollon asiantuntijat voisivat myös kantaa tästä asiasta vastuunsa. E-pillereitä tuputetaan ilman järkeen käypiä perusteita kaikenikäisille. Eräskin gynegologi vetosi miehen nautintoon esitellessään minulle ehkäisyvaihtoehtoja. Mitä nautintoa siitä on, että minusta tulee mielialojen osalta täysi tuuliviiri, aggressiivisuuteni lisääntyy, normaalisti alhainen verenpaine kimpoaa huippulukemiin, verisuonissa alkaa tuntua tykytyksiä ja seksuaalinen halukkuuteni katoaa tyystin. Onko se muka jotain elämää?

        Itse elin lähes 7 vuotta suhteessa, jossa fyysistä läheisyyttä oli, mutta varsinaista seksiä oli harvakseltaan. Tosin terveydenhuollon asiantuntijat määrittelivät suhteemme keskiverroksi suomalaispariskunnan eloksi. Mutta oli vain todettava, että se ei riittänyt minulle. Lähdin, koska mielestäni seksuaalinen kanssakäyminen erottaa kaveruuden ja parisuhteen. Ja tiedän haluavani aktiivisen parisuhteen kaikilla sen osa-alueilla. Tiedän, että minusta olisi tullut katkera ja vihainen nainen, jos olisin jatkanut em. parisuhteessa. Viitteet alkoivat loppuvaiheessa olla vakavia. Joten suosittelen kaikkia harkitsemaan, kannattaako valita ns. tuttu ja seksuaalisesti tyydyttämätön parisuhde vai voisiko elämässä olla jotain, joka saa sinut voimaan paremmin. Tällä en tarkoita seksihurjastelua vaan sitä, että mielestäni kannattaa yrittää löytää itselle paremmin sopiva elämänkumppani. Ja on hyvä miettiä tarkoin, mitä haluaa parisuhteelta, mitä odottaa toiselta ihmiseltä. Ulkoista olemusta tärkeämpiä asioita parinvalinnassa lienevät huumorin, mieltymysten, arvostusten ja ajattelumaailmojen kohtaaminen seksuaalista aktiivisuutta unohtamatta.


        Siitä, mistä on puute, siitä pitää pystyä puhumaan.


      • Tin_ka

        Seksissä tärkeää on se fyysinen yhteys, läheisyys ja sen rentouttava vaikutus, jota pelkkä kosketus ei tuo.
        Fyysinen ihminen tarvitsee "fyysistä ponnistelua" hyvän olon tuottamiseen, mielihyvähormonien aktivoimiseen. Niin miehillä kuin naisillakin voi tuntua "paineita", joiden purkamisen jälkeen on rentoutunut, rauhallinen, tasapainoinen ja hyvä olo. Ainakin itse tunnen, että stressi tai alakulo haihtuvat seksin myötä. Myös esim. selän tai pään särky häipyvät sen siliän tien, kun saa orgasmin.

        Sitä paitsi seksi on aivan luonnollinen terveen ihmisen tarve. Syömme, juomme, tapaamme ihmisiä, peseydymme, nukumme päivittäin. Vastakysymyksenä kysyn, miksi seksi ei voisi olla edellä mainittujen tarpeiden kaltainen? Niin ja yleisin tapa laittaa lapsi alulle, on tietysti seksuaalinen kanssakäyminen. ;)

        Iltalehdessä on mainittu myös monia seksin hyötyjä: http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/suhteet.asp?id=1726510


      • inhota
        Tin_ka kirjoitti:

        Seksissä tärkeää on se fyysinen yhteys, läheisyys ja sen rentouttava vaikutus, jota pelkkä kosketus ei tuo.
        Fyysinen ihminen tarvitsee "fyysistä ponnistelua" hyvän olon tuottamiseen, mielihyvähormonien aktivoimiseen. Niin miehillä kuin naisillakin voi tuntua "paineita", joiden purkamisen jälkeen on rentoutunut, rauhallinen, tasapainoinen ja hyvä olo. Ainakin itse tunnen, että stressi tai alakulo haihtuvat seksin myötä. Myös esim. selän tai pään särky häipyvät sen siliän tien, kun saa orgasmin.

        Sitä paitsi seksi on aivan luonnollinen terveen ihmisen tarve. Syömme, juomme, tapaamme ihmisiä, peseydymme, nukumme päivittäin. Vastakysymyksenä kysyn, miksi seksi ei voisi olla edellä mainittujen tarpeiden kaltainen? Niin ja yleisin tapa laittaa lapsi alulle, on tietysti seksuaalinen kanssakäyminen. ;)

        Iltalehdessä on mainittu myös monia seksin hyötyjä: http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/suhteet.asp?id=1726510

        Seksiin liittyvät hajut, eritteet ja sen tietynlainen irtaus? Emmehän me vessaankaan päästä muita ihmisiä ja toki paperi on keksitty puhtauteen. Pönttö vedetään jotta hajut häviää.

        Miten sinä nukut rauhallisesti sellasilla lakanoilla joissa on länttejä ja kosteutta? Nämä asiat häiritsee ainakin mua niin paljon etten ole vuosiin moista puuhaa harrastanu.


      • Käärme ulos

        Ongelma on sinussa. Suurin osa naisistakin (paitsi tietysti jo "vähän" enemmän elämää nähneistä) haluavat myös seksiä enemmän kuin kerran 3 kk:ssa. Toki on olemassa miehiäkin, jotka eivät tuon useammin halua ulkoiluttaa käärmettä, joten harva jää paritta.


      • Gööni
        inhota kirjoitti:

        Seksiin liittyvät hajut, eritteet ja sen tietynlainen irtaus? Emmehän me vessaankaan päästä muita ihmisiä ja toki paperi on keksitty puhtauteen. Pönttö vedetään jotta hajut häviää.

        Miten sinä nukut rauhallisesti sellasilla lakanoilla joissa on länttejä ja kosteutta? Nämä asiat häiritsee ainakin mua niin paljon etten ole vuosiin moista puuhaa harrastanu.

        Sulla on ehkä hieman liian korostunut hygieenisyys "vietti" tms. jos täysin luonnolliset toimet eivät enää onnistu niiden "ällöttävyyksien" takia. Alkaako esim normaali hikiliikunta olla liian ällöttävää?

        Harvempi hien hajussa viihtyy, mutta siinä vaiheessa kun kehon eritteet muuttuvat elämää rajoittaviksi, niin on jo vakavampi paikka. Jos seksin aikanakin vain nuuhkii ödöörejä ja miettii lakanoiden tilaa. Tai suutelu alkaa olla omasta mielestä liian epähygieenistä, jotta siitä voisi nauttia.

        Suihkussa voi käyjä ja lakanat voi pyykätä, se likaisuus ja nihkeys ei ole kuitenkaan ikuinen olotila. Ja sitä paitsi liiallinen puhtauskaan ei ole se paras juttu. Ensinnäkin sellaisissa olosuhteissa kehittyvät bakteerit ja virukset ovat vastustuskykyisempiä kuin normaalit (sairaalabakteerit) ja keho ilmeisesti myös tarvitsee jonkin verran harjoitusvastustajia normaaleista pöpöistä, että se on sitten iskukunnossa, kun oikea tarve puolustautumiselle ilmenee. Voitaisiin kai sanoa, että puolustusjärjestelmäkin toimii kuin lihas, eli se surkastuu harjoituksen puutteessa.

        On myös esitetty, että nykyisin länsimaissa runsaina esiintyvät allergiat johtuisivat liiallisesta hygieniasta, kun kehon puollustusjärjestelmä alkaa oikeiden vastusten puutteessa hyökkäilemään esim jotain ruoka-aineita kohtaan, ja aiheuttaa elimistössä ongelmia. Lisäksi ihoa suojaa normaalisti öljykerros joka voi liiallisen peseytymisen ja ihohygienian takia heiketä ja näin altistaa lialle ja bakteereille, jotka normaalisti ovat meille turvallisia.

        Sitäpaitsi jos tuo liiallinen hygienisyys pääsee pahenemaan, niin se tulee rajoittamaan elämää entisestään myös muiden sosiaalisten juttujen kun seksin osalta, kun sitä miettii vain miten epähygieenistä mikäkin on. Tuota ei voi kätellä, tuohon ei voi istua, tuota ei voi syödä, tuohon ei voi koskea. Parempi vain pysyä kotosalla ja siivota jo entisestään tahrattomia paikkoja.

        Jos halua löytyy, niin erilaisia keinoja on varmasti olemassa. Suihku ja uudet lakanat seksin jälkeen? Suihkussahan nyt varmaan monesti normaalistikin käydäänkin, kun on kuitenkin mukavampi nukkua ei-nihkeänä. Siedätyshoito, opetella sietämään pientä likaisuutta vähitellen? Vaikka lenkkeilyä, ja sitten on hetken hikisenä käymättä suihkussa. Pidentää tätä aikaa pikkuhiljaa kunnes ei enää ällötä. Terapia?

        Kaikki riippuu siitä, miten isoksi ongelmaksi sen kokee. Jos pärjää hyvin ilman seksiä, niin mikäs siinä, tekee sitten muuta, todennäköisesti siivoaa ;) Mutta sitten on tietysti kysymys, että onko olemassa puolisoa, joka ehkä haluaisia seksiä, mutta jota ei voi toisen ylikorostuneen hygieenisyyden takia harrastaa. Se voi olla ongelma, että toinen joutuu kärvistelemään ja tekemään jatkuvasti isoja myönnyksiä puhtauden puolesta. Eikä varmaan pelkästään sängyssä.


    • peku-1

      Äkkiä Pattyalle,homma hoituu.Tuleva rantatyräkkisi lulee itsestään liikaa.Pistä kiertoon vaan.

      • jotta..

        sulla on töissä iso paloletku ja sen kannattelu vie voimat. Vielä pelkäät liekkejä, koska egoasi yrität pönkittää.


      • woetou
        jotta.. kirjoitti:

        sulla on töissä iso paloletku ja sen kannattelu vie voimat. Vielä pelkäät liekkejä, koska egoasi yrität pönkittää.

        Ohjeita saa molemmat kumppanit Uudesta testamentista.
        Meidän suhde on mennyt päivä päivältä parempaan suuntaan kun ollaan sieltä luettu ohjeet.
        Mies tarvitsee kunnioitusta, nainen taas rakkautta.
        Ole valmis nöyrtymään edes tän verran että luet sieltä ohjeet.


      • nimimerkki on vAR
        woetou kirjoitti:

        Ohjeita saa molemmat kumppanit Uudesta testamentista.
        Meidän suhde on mennyt päivä päivältä parempaan suuntaan kun ollaan sieltä luettu ohjeet.
        Mies tarvitsee kunnioitusta, nainen taas rakkautta.
        Ole valmis nöyrtymään edes tän verran että luet sieltä ohjeet.

        Nainen tarvitsee myös kunnioitusta. Monen ihmissuhteen virhe ja ongelma niin töissä, kotona kuin muuallakin elämässä on se, ettei naista kunnioiteta.


      • nimimerkki on jv
        nimimerkki on vAR kirjoitti:

        Nainen tarvitsee myös kunnioitusta. Monen ihmissuhteen virhe ja ongelma niin töissä, kotona kuin muuallakin elämässä on se, ettei naista kunnioiteta.

        Ja mies rakkautta!!!!!!!!


    • LAINALLA

      mies ei halua ja se on ongelma. Mies voi olla laiska sexin suhteen, tykätä nopeista toimituksista, missä nainen on aktiivisempi. Suostua, vähän vastentahtoisesti tai heltyä vaikkapa itkuun tai jos tilanteessa on muuta jännitystä (paikka,aika). Usein päässä on muita asioita: stressiä töistä tai omaa ajankäytön ongelmaa.
      Kurjinta on, kun toinen työntää pois läheisyydestä, kokee sen ahdistavana, rajoittavana, omistavana, mustasukkaisuutenakin.
      Mies lähti, olisin halunnut, että jää ja selvitellään tilannetta.
      Ei halunnut, koska muutaman kerran epätoivoisesti tarrauduin, sanailinkin asiasta hänen kanssaan. Hän halusi rauhaa ja suloista yhdessäoloa.
      Niin minäkin - mausteilla.
      En osaa auttaa, sorry!

    • kilpailu piristää

      Meillä eukko heräs ajattelemaan ja antamaan, kun virotar alkoi soitella hänelle ja kertoi olevansa muuttoaikeissa meidän kämppään...

      • n 64

        Tuohan on jo suoranaista kiristämistä, minä naisena heittäisin sinut. Mistäs se virolainen tietää soitella,jos et ole ollut sen kanssa.


    • katrihart

      Hänellä on toinen mies

    • mmmmmmn

      Olen nainen ja ollut parisuhteessa 5v. Alku meni seksin osalta ok, mutta nykyään olen se passiivisempi puoli. Meillä on ollut aina kovia riitoja, varsinkin alkuunsa. Ne ovat vaikuttaneet meidän suhteeseen kovasti. Koskaan ei saada asioita puhuttua "puhtaaksi" vaan jäävät roikkumaan. Asiaa ei auta se että olen huono saamaan orgasmin. Suhteen alussa kun kaikki oli uutta niin sain mutta nykyään en, hyvä että kerran vuodessa. Ja se on yläpäästä kiinni, ei ala. Ja mies ei ole hyvä tekeen aloitteita, mutta silti nutkuttaa kun ei saa. Ja jos sitä hellyyttä ja lämpöä, toisen arvostamista yms. olisi jonkin verran niin homma olisi toinen, mutta kun ei sitä norm hellyyttäkään saa jos ei itse mene halaan ja pusutteleen. Jos mies joskus viettelisi mut niin olisin valmis sänkyyn mutta kun odottaa enemmän mun aloitusta. Ei ole helppoa meillä naisillakaan.
      Saako naisesi orgasmeja rakastelun aikana? Jos ei (tai feikkaa) niin siinä voi olla myös syy miksi ei kiinnosta. Hyvältähän se tuntuu mutta kun huipennusta ei tule, ja kun toinen näkee siittä vielä vaivaa kun en saa niin se stressaa kovasti.

    • Hakkmo

      Nyt on saatavissa myös apua seksuaaliongelmiin. Mm. seksuaaliterapeutteja on eripuolilla maatamme. Teillä tuntuu muuten menevän hyvin, niin ei kannata vielä heittää "kirvestä kaivoon". Avoin keskustelu ja keskusteluavun hakeminen luultavasti auttaisi asiaa. Olin itse seksiterapeutti, mutta niistä asioista on molelle tosi vaikea keskustelun aihe (nyt eläkkeellä). Seksuaalisuus on ihmissuhteen käyttövoima.

    • tepuli

      No jos naisesi teki kuten minä eli lopetti koko sexin turhana touhuna?Itse tein näin noin 10v sitten ja ihan hyvin on mennyt ja vaimokin tyytyi tähän,tai jos käy vieraissa niin sitten käy ei kuulu minulle mut luulen ettei käy.

    • 15

      Sun naisella on kyllä tosi reiluja kavereita! :D Tän on pakko olla provo!

      • muhkupuhku

        on ratkaisu ongelmiisi...; )mieki hommasin rakastajan ,2 vuotta ollut ja ah sitä ihanuutta...


    • lil_miss

      Itse ole 24-vuotias nainen joten voin kertoa vähän mitä mä ainakin ajattelen asiasta:
      itse oon tullut samasta tilanteesta ulos jopa seksin takia, tosiaan se suhde oli muutenkin vähän outo. Läheisyys puuttui toiselta ja kuten Queenin laulussa sanotaan "all I do is give, and all you do is take" sopii mainiosti siihen. Mutta tähän ongelmaasi;

      Yleensä seksi väheentyy aina, tosiaan itse olen hyvin seksuaalinen joten mun suhteessa ei olisi kerran kuussa tai vähemmän. Jos olet yrittänyt ajatella naisen näkökulmaa niin aattele myös sitä että tyydytätkö oikeasti hänen tarpeitaan? Eli saako hän orgasmin, vai onko se vain sun tyydyttämistä. Jos harrastatte seksiä samassa asennossa, samassa sängyssä aina, se voi olla tylsää. Jos sä oot aina se joka ehdottaa seksiä niin sä voit tehdä sen vaikka jollai yllätyksellä. Naiset rakastavat romanttisia yllätyksiä. Perjantaina kun hän tulee kotiin laitat hänelle illallisen, kylvyn ruusulehtien kanssa ja hieronta toki!

      Mun edellisessä suhteessa oli hyvin vähän seksiä, hän muutti myös 500km päähän ku oltiin oltu 6kk yhdessä mikä vaikeutti vielä enemmän sitä. Mä en sillä tavalla nauttinut siitä seksistä enää... seura oli mukava ja näin mutta jos ei seksi toimi. niin se ei toimi. Sun kannattaa ehkä vain jutella asiasta hänen kanssaan. Ota hänet sohvalle ja kysy jos naisen mielestä kaikki toimii, kysy jos hänen mielestä seksi toimii, kysy jos suhdetta kannattaa jatkaa jos molemmat eivät ole tyytyväisiä :)

      Jos hän ei osaa suoraan sanoa mitä mättää hänen mielestä niin hän ei ehkä ole yhtä seksuaalinen vain! Jos kestät sen niin jatka, mut jos luulet että siitä tulee vain riitaa niin kannattaa jatkaa etsimistä, koska kyl sulle on joku muu myös. Ihmisellä on monta Oikeeta, se on vain se että aika täytyy olla se oikea myös!

      Toivottavasti selvitätte ongelmat! Tsemppiä!

      • vapaa kuin lintu

        sanoisin näin jos mies ei saa seksiä joka ilta tai joka toinen on kyllä jo aika puhua.
        Itse olin suhteessa jossa seksiä sain suht noin ,aluksi se oli vieläpä monesti päivässä.
        Sitten kun meni kymmenen vuotta harveni väli ,mut seksi ei loppunut koskaan.
        Sitten tuli se ongelma että,halua olla vaan mieliksi toiselle sen takia olis liitossa vielä 7vuotta,koska se ei enää antanut mitään ja molemmat erkani liitosta pikku hiljaa ,eli molemmat olivat vaan liitossa mieliksi toiselle,seksiä silti oli,mut kaikki muu olikin sit siivellä oloa,erosin sen takia ja nyt elän täyttä elämää onnellisempana kuin koskaan.
        Luulen että puhut asiat eukon kanssa ja kysyt häneltä,oletko samaa mieltä ,seksiä ei ole riittävästi?
        Luulen et sormukset tekee sen ,hän haluu ne ja sitten hän uskoo tulevaan...onnea teille ja muillekkin ,kaikkea ei pidä kärsiä,muutakin elämässä on sekä myös muita kumppaneita jonoksi asti.

        rakkaus,läheisyys ja seksi pitää ihmisen kotona.


      • minäpä saan
        vapaa kuin lintu kirjoitti:

        sanoisin näin jos mies ei saa seksiä joka ilta tai joka toinen on kyllä jo aika puhua.
        Itse olin suhteessa jossa seksiä sain suht noin ,aluksi se oli vieläpä monesti päivässä.
        Sitten kun meni kymmenen vuotta harveni väli ,mut seksi ei loppunut koskaan.
        Sitten tuli se ongelma että,halua olla vaan mieliksi toiselle sen takia olis liitossa vielä 7vuotta,koska se ei enää antanut mitään ja molemmat erkani liitosta pikku hiljaa ,eli molemmat olivat vaan liitossa mieliksi toiselle,seksiä silti oli,mut kaikki muu olikin sit siivellä oloa,erosin sen takia ja nyt elän täyttä elämää onnellisempana kuin koskaan.
        Luulen että puhut asiat eukon kanssa ja kysyt häneltä,oletko samaa mieltä ,seksiä ei ole riittävästi?
        Luulen et sormukset tekee sen ,hän haluu ne ja sitten hän uskoo tulevaan...onnea teille ja muillekkin ,kaikkea ei pidä kärsiä,muutakin elämässä on sekä myös muita kumppaneita jonoksi asti.

        rakkaus,läheisyys ja seksi pitää ihmisen kotona.

        Kyl se on niin että kaikista typerintä on itkee ja vinkua kun ei enää oo kipinää..no ainahan voi kysyä mikä mättää..käsitin että vastausta ei ole tullut..no tää nyt on sun elämä ..etsi sellainen kumppani jonka kanssa halut kohtaavat..itselläni on ollut toisen naisen mies kohta 10 vuotta koska kotona kuulemma ei homma toimi..meillä toimii fantastisesti ja ihmettelen sitä että näin hyvä rakastaja ei saa vastakaikua kotonaan..olisipa hauska olla kärpäsenä katossa ja päästä katsomaan miksi näin..
        no minäpä sitten saankin hyvää ja paljon:)
        Tiedän kyllä että talon ja lapsien takia monet jatkavat hamaaseen vanhuuteen ,mutta kyllä kannattaa miettiä kun tosiaan on vain yksi tämä elämä..
        sinulla ei ole ilmeisesti vielä näitä lapsia tai taloa jonka vuoksi jatkaa jotenka :etsi uusi kumppani..
        vaikkakin mielestäni on väärin jatkaa lapsien tai omasiuuden vuoksi,mutta näinkin monet toimivat..
        Ja sen takia että kihlauksella lahjoisit kamppani ei tilanteenne varmasti muutu,ei sitä intohimoa mistään tule jos sitä ei vaan enään ole olemassakaan..


      • Tin_ka

        Olen hyvin hämmästynyt siitä, että ilmeisesti naiset pitävät yllä naistenlehdistä lukemiaan illuusioita työviikon jälkeen kotiin tuoduista ruusuista, ruusunlehtikylvyistä ja kynttiläillallisista. Toisaalta taas sitten miehet taitavat elättää unelmaa ikuisesti säilyvästä ihastumisen tunteesta, joka pitää paloa yllä. Toki sitä ilmenee puolin ja toisin.

        Kunnioitusta ja arvostusta voi osoittaa muillakin tavoilla. Tuskin itse erityisemmin innostuisin em. asioista, mutten toki kiellä puolin ja toisin huomaavaisuutta. Myös miestä voi huomioida. Luultavasti ihmiset olisivat parisuhteissaan onnellisempia, jos he pystyisivät oikeesti rakastamaan ja kunnioittamaan toisiaan (ei vain kauniita kasvoja, paksua lompakkoa, omaisuutta tai hyvää vartaloa), ymmärtäisivät parisuhteen vastavuoroisena toimintana, joka tapahtuu arjessa ja juhlassa. Ilmeisesti ihmisillä on tarvetta vetää jotain ihmeen roolia, joka vuosien kuluessa käy ahdistavaksi ja näin ollen tuhoaa parisuhteen. Pitäs osata olla spontaaneja ja aitoja, tehdä asioita, jotka tuntuvat oikeilta. Ja siksipä odotuksista, toiveista ja vaikeistakin asioista olis pysyttävä keskustelemaan. Moni ihminen pelkää vaikeiden asioiden käsittelyä ja siipeensä saamista, jos toinen onkin eri mieltä tai haluaa eri asioita. Pettymykset kuuluvat elämään, ja elämän on jatkuttava pettymystenkin jälkeen. Ja ensihuuma on ihan plaaplaa, sen perusteella suhteita ei kannattais perustaa, koska se on yleensä hetken mielijohde, joka kestää korkeintaan vuoden.

        Parisuhde voi parhaimmillaan olla seikkailu, jossa molemmat tekevät parhaansa toisen vuoksi. Ideoita, tekemistä, kokeiluja, läheisyyttä jne. Ihmisten vaan pitäs rohkeemmin olla sitä, mitä he ovat. Feikkaaminen ja tavan vuoksi toisen kanssa eläminen ovat toisen ihmisen loukkaamista ja molempien ajan hukkaamista.

        Pettäminen tai ns. seksikumppanin pitäminen oman suhteen ohella on päättämättömyyttä ja tahdonlujuuden puutetta, aivan tyhmää tunteilla pelaamista. Jos suhteen aloittamiseen on ollut rohkeutta, pitää olla sen verran rohkeutta, että panee pisteen myös toimimattomalle suhteelle.


      • akkunanpesijä
        Tin_ka kirjoitti:

        Olen hyvin hämmästynyt siitä, että ilmeisesti naiset pitävät yllä naistenlehdistä lukemiaan illuusioita työviikon jälkeen kotiin tuoduista ruusuista, ruusunlehtikylvyistä ja kynttiläillallisista. Toisaalta taas sitten miehet taitavat elättää unelmaa ikuisesti säilyvästä ihastumisen tunteesta, joka pitää paloa yllä. Toki sitä ilmenee puolin ja toisin.

        Kunnioitusta ja arvostusta voi osoittaa muillakin tavoilla. Tuskin itse erityisemmin innostuisin em. asioista, mutten toki kiellä puolin ja toisin huomaavaisuutta. Myös miestä voi huomioida. Luultavasti ihmiset olisivat parisuhteissaan onnellisempia, jos he pystyisivät oikeesti rakastamaan ja kunnioittamaan toisiaan (ei vain kauniita kasvoja, paksua lompakkoa, omaisuutta tai hyvää vartaloa), ymmärtäisivät parisuhteen vastavuoroisena toimintana, joka tapahtuu arjessa ja juhlassa. Ilmeisesti ihmisillä on tarvetta vetää jotain ihmeen roolia, joka vuosien kuluessa käy ahdistavaksi ja näin ollen tuhoaa parisuhteen. Pitäs osata olla spontaaneja ja aitoja, tehdä asioita, jotka tuntuvat oikeilta. Ja siksipä odotuksista, toiveista ja vaikeistakin asioista olis pysyttävä keskustelemaan. Moni ihminen pelkää vaikeiden asioiden käsittelyä ja siipeensä saamista, jos toinen onkin eri mieltä tai haluaa eri asioita. Pettymykset kuuluvat elämään, ja elämän on jatkuttava pettymystenkin jälkeen. Ja ensihuuma on ihan plaaplaa, sen perusteella suhteita ei kannattais perustaa, koska se on yleensä hetken mielijohde, joka kestää korkeintaan vuoden.

        Parisuhde voi parhaimmillaan olla seikkailu, jossa molemmat tekevät parhaansa toisen vuoksi. Ideoita, tekemistä, kokeiluja, läheisyyttä jne. Ihmisten vaan pitäs rohkeemmin olla sitä, mitä he ovat. Feikkaaminen ja tavan vuoksi toisen kanssa eläminen ovat toisen ihmisen loukkaamista ja molempien ajan hukkaamista.

        Pettäminen tai ns. seksikumppanin pitäminen oman suhteen ohella on päättämättömyyttä ja tahdonlujuuden puutetta, aivan tyhmää tunteilla pelaamista. Jos suhteen aloittamiseen on ollut rohkeutta, pitää olla sen verran rohkeutta, että panee pisteen myös toimimattomalle suhteelle.

        Hyvin veistelty. Vielä sen verran vahvistaisin, että tosiaan kannattaa myös itse olla aktiivinen ja tehdä asioiden eteen jotain. Ehdotella ja kokeilla uusia juttuja, huomioida myös itse se toinen, eikä vain odottaa että sinut huomioidaan. Jos taas myös itse yrittää tehdä asialle jotain, niin voi ruveta kyselemään onko tässä isompaa ongelmaa ja keskustelun paikkaa, kun minä edes yritän, mutta tuo ei.

        Jos ei varsinaisesti itse yritä mitään vaan syyttää toista ongelmista, kun se on aina samanlainen, niin kannattaa ensin vilkaista peiliin. Tämä koskee niin naisia kuin miehiäkin.

        Vähän kuin seisoisi olkkarin ikkunan edessä ja tuijottaa ja rupeaa mutisemaan "On kyllä likainen ikkuna." "On kyllä tosi likainen ikkuna." "On se uskomattoman likainen ikkuna." "Kyllä pitäisi olla puhtaampi ikkuna." "Ei tällästä ikkunaa, ei, ei..." - kunnes puoliso tulee selän taakse ja kysyy:

        "No, mikset sitten pese sitä ikkunaa?..."


    • mäen anna

      Kääk kyllä läheisyyttä ja seksiä tarvitseva tarvitsee sitä jatkossakin, se ei luonnollisena tarpeena ihan hetkessä katoa noin vain ilman hormonitoimintaa vähentäviä syitä. Joskus vaan on kaksi toisilleen muten sopivaa vaan niin erilaisia hormonitoiminnaltaan että pipariksi menee. Tuskin varmaan jaksat tuota läpi elämäsi..? Perhe /aikuisneuvol voisi olla varmaan paikka mistä kysyä miten voisi teidän haluukkudet saamaan kohtaamaan, sinä ehkä haluaisit harvemmin ja hän hiukan enemmän.. :)
      Ite en ole voinut tuota asiaa ratkaista kuin toiseen rakastumalla ja jättämällä silloisen, tosi etäisen avomiehen. Ja nyt vuosien päästä olen taas tyytymätön nykytilanteeseen, taas ollaan vaiheessa sisko ja sen veli..eri huoneissa saman katon alla. Epätoivo taas nostanut päätään.

    • ....

      Jos olisin 24v, olisi 35v mies liian "vanha" ei seksi kiinnostaisi ihan siitä syystä ja mikä on suhteen muu tila. Miehet ei oikein tajua että iällä saattaa naiselle olla väliä - riippuen henkilöstä.

    • kokemusta on

      mikä mies olet!!!!itselläni toimii parisuhde ja seksi ihan ok.olen nainen....meillä vain ei aika riitä(miehen työmatkat) ja yhteinen aika minimissä(pienet lapset)rajoittavat seksiä siten että joskus menee kaksikin viikkoa ettei harrasteta seksiä.mutta sitten kun harrastetaan seksiä ni tuplataan ja voi sanoa että viikonlopun aikana 6-9 kertaan...tuntuu oudolta ettei "nainen ei halaa jos ei pyydä" mitä jos ottaisitte välimatkaa toisiinne vähäks aikaa?ja sinä joka tunnut haluavan kokeilla vierasta,kokeilisit....

    • kuun..poika

      Niin se menee ihan vanhan kansankin mukaan, kun viehätys ja se ensimmäinen kiihko on ohi rauhoitutaan ja elämän arvot palaavat tietyille raiteille ja elämä on turvallisuuden tunnetta molemmille, niin ovat eläneet rakkautensa kanssa ja rakaimpansa kanssa jo monet kautta aikojen, rakkaus ei lopu se vain muuttaa muotoaan ja sen hyväksymiseen myös naisilla ja miehillä olisi yhäkin oppineina opeteltavaa.
      Eli rakkaus on olemassa ja sitä kun alkaa epäilemään noilla konstein, sen vain yksinkertaisesti menettää ja jäljelle jää vain se mitä kerkesi sen epäilyn aikana rakentamaan.
      On tänä päivänä ihmiset hyvin väsyneitä nuoretkin ja varsinkin naiset uraputkia suunnitellessa, mutta myös naiset jotka paljon enemmäm murehtivat tulevaisuutta kohtunsa kanssa ja elämää muutenkin vakavammin ottaen kuin miehet.
      Väsyy siinä ja hyvä nukkua kun elämä on tällä hetkellä hyvin :)

    • polonia

      niin itse olen 53 ja tyttöystäväni 38, olemme olleet 3 vuotta kimpassa, sexi on ollut molemminpuoleista, eli ei "väkisin" 2-5 x viikko ja aina ollut ns sama "tahti" ,,,,,,,.olen lukenut sinun kirjoituksesi, ei se näkö tai olemus tärkeä (mies-nainen) vaan toisen kunnioittaminen, suukot,hyvänpäivä toivotukset, huomionti, mutta on vielä yksi asia jos sexi on vain sitä yhtä samaa ja nopeasti, siinä molemmat jää ns "kylmäksi" olen itse huomannut nykyisessä suhteesamme, että hyväily,esileikki,koskettelut,asennot, ne antaa sitä "potkua" ja se ei tarvitse olla sänky, pöytä on hyvä, jopa pesukone on myö hyvä "ei vain pyykin pesemiseen" auto. hotelli, ns normaalipaikkoja, ja mielikuvitusta yhdessä niin hyvä tulee, mutta voi olla että tyttö ystävälläsi on , anteeksi vaan hiukan "nuorenpi ja joka jaksaa" tms ,kemiat käy yhteen muutenkin ilman sexiä ???? voi olla ei teillä mutta on ,työpaineet,velat,jokin sairaus jne,,,,, silloin on muut asiat edellä, eli keskustelua........ hyvää kesää tv, jt mirkus

      • turn off/on

        Jos nainen odottaa ensin kiihottuvansa halutakseen yhdyntää, se voi olla hankalaa. Itsae myös olen haluton seksiin jos en ensi ole kiihottunut.
        Tässä on se pointti. Mieskin kiihottuu, miksei naiselta odoteta samaa. Mies ajattelee että "antaminen" käy helposti kun kerran se kolo on siellä.

        Tuntuu vastenmieliseltä antautua seksiaktin kohteeksi jos ei itse ole kiihottunu. Tää on se tuhannen taalan kysymys: miten saada nainen kiihottumaan. Joku loukkaus tai riitakin voi viedä halut pitkäksi aikaa. Olen nainen ja haluaisin kyllä kiihottua mutta kun ei, se ei meinaa onnistua millään.


      • mmmmyyy
        turn off/on kirjoitti:

        Jos nainen odottaa ensin kiihottuvansa halutakseen yhdyntää, se voi olla hankalaa. Itsae myös olen haluton seksiin jos en ensi ole kiihottunut.
        Tässä on se pointti. Mieskin kiihottuu, miksei naiselta odoteta samaa. Mies ajattelee että "antaminen" käy helposti kun kerran se kolo on siellä.

        Tuntuu vastenmieliseltä antautua seksiaktin kohteeksi jos ei itse ole kiihottunu. Tää on se tuhannen taalan kysymys: miten saada nainen kiihottumaan. Joku loukkaus tai riitakin voi viedä halut pitkäksi aikaa. Olen nainen ja haluaisin kyllä kiihottua mutta kun ei, se ei meinaa onnistua millään.

        Entinen avomieheni kommentoi kerran saunassa rintojani "pikku-tisseiksi". Hänen entisellään oli ollut suuret... No arvaahan sen, etten sen koommin enää alastomana rentoutunut eikä seksi paljoa maittanut muuta kuin pimeässä ja selin.


      • Ohb Rana
        mmmmyyy kirjoitti:

        Entinen avomieheni kommentoi kerran saunassa rintojani "pikku-tisseiksi". Hänen entisellään oli ollut suuret... No arvaahan sen, etten sen koommin enää alastomana rentoutunut eikä seksi paljoa maittanut muuta kuin pimeässä ja selin.

        Jep. 34 avioliittovuoden kokemuksella sanon, että näin se menee. Seksi hiipuu. Jos vaihtaa nuorempaan/aktiivisempaan, hetken aikaa hehkuu taas kunnes hiipuu. Parasta, tai pahinta on, ettei se enää paljon innosta kumpaakaan. Mutta tilalle tulele kiintymystä ja yhdessäoloa, yhteistä historiaa.
        Jos ei tätä hyväksy ja täytyy jatkuvasti saada, on parempi vaihtaa usein tai käyttää irtonumeroita. Mutta se on tosiaalta niin vaivalloista. Mukavuudenhalu ja tuttu kumppani voittavat.
        Onko seksi kaikki kaikessa? Joillekin on, joillekin ei.


      • Kokemusta on 55
        mmmmyyy kirjoitti:

        Entinen avomieheni kommentoi kerran saunassa rintojani "pikku-tisseiksi". Hänen entisellään oli ollut suuret... No arvaahan sen, etten sen koommin enää alastomana rentoutunut eikä seksi paljoa maittanut muuta kuin pimeässä ja selin.

        Kun suhteelle kertyy ikää, niin monet miehet alkavat pitämään seksiä itsestään selvyytenä ja eivät huomioi naista muulloin kuin tekisi vähän mieli aikeissa. Tämä laskelmointi ärsyttää monia naisia, jos lukevat sua kuin avointa kirjaa. Se että osoitat hellyyttä, autat kotitöissä, kehut naistasi tms. niin naisella pitää olla turvallinen olo, eikä sen pidä pelätä, että taas vonkuu vain seksiä. Eli huomioi naistasi muulloinkin, kuin seksiä halutessasi. Mitä vahemmän mieheni puhuu seksistä ja osoittaa välittämistä ilman, että sen pitää johtaa seksiin, niin sitä enemmin itsellä tekee mieli osoitta rakkautta miehelle rakastelemalla. Sehän se on miehille tärkein tapa osoittaa rakkautta, vaan ei naiselle. Seksi on meillä todella hyvää ja nautimme molemmat. Mutta silloin jos mies yrittää siitä, mistä aita on matalin, niin mielenkiinto lopahtaa heti. Jos arvostat naistasi kuin kuningatarta, arvostaa hän sinua prinssinään. Ja yksi pointti vielä: Jos mies on kiihottunut jostain muusta kuin sinusta, esim pornosta tmv. niin naisen mielenkiinto lopahtaa: ei se mua halua, vaan tota blondia. Vaikka se ei ole totta, niin siltä se monista naisista tuntuu. Rakkautta elämän joka osa-alueeseen, niin kyllä se siitä! :)


    • nainen minäkin

      Kyllä kannanottajia ja neuvojia lytyy, mutta voi tuota tiedon ja ajatuksen vähyyttä. Vain lääkäri (vaikka gynekologi) voi vastata sinulle ja vaimollesi, mutta lähteekö vaimosi kanssasi, se on asia erikseen. Tsemppiä!.

      • minä, nainen

        Niin tai parisuhdeterapeutti voisi alustaa ja auttaa eteenpäin. Tsemppiä minultakin


    • onko se ohi?

      Olemme olleet aviossa yli 20 vuotta. En tiedä onko normaalia, että sukupuolielämä hiipuu tässä vaiheessa, mutta meiltä se on tyystin loppunut. Viimeksi olemme rakastelleet n. vuosi sitten. Suhteessamme on muu kyllä kunnossa, emme riitele juurikaan ja perhe-elämä kolmine lapsineen sujuu "normaalisti".
      Jossain vaiheessa "vonkasin", kunnes huomasin saavani tyhjän pyytämättäkin. En ole halunnut pakottaa, ja ammattiauttaja ei tule kyseeseen, kuulemma. "Antaa ajan hoitaa ongelmat"...
      En tiedä olenko epänormaali, mutta avioliitossa on mielestäni muutakin kuin seksi, enkä halua heittää romukoppaan kaikkia näitä vuosia vain siksi, ettei puoliso anna...
      Avioliitossa on kuitenkin paljon muutakin kuin seksi, eikä sen puute ole mulle riittävä peruste lähteä eri teille.

    • Vakaa vanha ...

      Miksi koko ongelma näin vaikeaksi??!! Oletko puhunut kumppanusi kanssa? Siitä se alkaa, Tiedän, että se ei ole helppoa mutta se on ensimmäinen askel ratkaisuun.
      Siis vanha hyvä neuvo: nosta kissa pöydälle asianomaisen kanssa!

    • NainenMyös

      Naisesi on vaan yksinkertaisesti tajunnut, että olet vanha ukko häneen verrattuna ja et enää kiinnosta :) Miettii vaan mitä muuta elämä voisi tarjota :)

    • Seurustelin 1v ja 7kk ihanan naisen kanssa. Kaikki oli ok minun puolelta, kohtelin naista kuin omaa jumalatarta. Naisen puolelta suhde taisi olla pelkkä floppi, ei ikinä ottanut minua tosissaan, varsinkin seksin suhteen. Aina sai vongata ja 98% tilanteista päättyi siihen että heitin hanskat tiskiin ja päätin antaa naisen olla omissa oloissa hetken ja menin sitten normaalisti hänen viereen. Asiaan ei vaikuttanut mikään, kaikki mitä yritin, oli turhaa. Tuntui että kaikki yrittämäni asiat vain pahensi tilannetta.

      • anna jo ero!!!

        "Ainakin edellisissä parisuhteissa seksi on toiminut hyvin ja kiitettävästi"

        -Niin se että edellinen ämmäs anto toosaa useimmin, ei meinaa sitä, että nykysenkin akan pitäs antaa värkkiä yhtäusein. Ne on kato eri-ihmisiä molemmat. Ja ei se aina ole vaan akasta kiinni että sujuuko sulla seksi vai ei. Ootko ottanu ämmääs huomioon petissä ollenkaan? Oisko sussa ehkä jotain korjattavaa ku muijas ei tykkää seksistäsi?

        "Itse een edes halua välttämättä joka päivä, 2-3krt viikossa voi olla jees"
        -Niin että toosaa ois annettava, vaikka ei haluisikaan, vähintään joka toinen päivä, koska sinä tahdot, niinhän?

        "Keskustellut jopa naisen kavereitten kanssa salaa selän takana ongelmasta"

        - EI JEESUS *facepalm*, luuletko oikeasti että A) Seksi ongelmat häviää naisen ystävien kanssa naisen seläntakana juoruamalla? B) Luuletko dorka oikeasti ettei nainen ole jo saanut tietää seksi uteluistasi kavereiltaan?

        "Naiseni ei käy vieraissa se on tieto, jäänyt kiinni valheesta mutta oikea asia tuli ilmi hanen ystävättäreen kautta, ilmeisesti piti mun puolia"

        -No just, sitten meet naisen selkää puukottavalle narttu-kaverille iniseen ongelmistanne, edelleenkään et tajunnu etta naises kanssa ne ongelmat pitää ratkasta.

        "Eikä kuulemma tytöistäkään tykkää, sekin on tullut ilmi"

        -NII,mistäs sen tiiät? OOta..KYSYITnaisen KAVEREILTA?? niin saattaapi olla ett se naises on jo tässävälissä vaihtanu suuntaammustaan ku kotonansa on kerta jo valmiikksi kitisevä pikku narttu jolla on ämmäin tavat ja josta ei saa kunnollista käyttöä edes sängyssä.

        "Naisen jotkut ystävätteret on ehdotelleetkin aika suoraa kun on tienneet suhteemme oikean tilanteen. Läheltäpiti tilanteita ollut"
        -Jep, ja nyt voit uskoa edes tämän KUKAAN. EI KUKAAN NAINEN HALUA AVIOMIEHEKSEEN HUORIPUKKIA!
        varsikaan sellaista joka käy painaan TAi ,miten sen ilmaisit," lähelltä piti" painamaan naisen ystävättäriä.
        naises on saattanut jo kuulla näistä sun "Läheltä piti" hommista muualta kautta ja etsii asuntoa jo itselleen. Oletko nähnyt nasen ystävättäriä enää sen jälkeen naisesi kanssa seurustelevan kun olet ollut heidän kansaan sekstaamassa??? jos heitä ei ole näkynyt maisemissa sen jälkeen juuri tai ei ollenkaan niin voin vain varoittaa... NAISET EIVÄT OLE IDIOOTTEJA ( TOISIN KUIN ERÄÄT).NAisesi tietää todennäköisesti huoraamisestasi.

        "ihan ok näköseks on haukuttukin"

        - Hakuttukin XD ? Niin, sellaista se tuppaa olemaan kun ei ole komeaksi kehuttu. Naisees ei kiinnosta koska sua ku kahtoo niin ei ekavilkasulta pimppi kostu. Se on naiselle tärkiöö että pimppi kostuu pelkästä vilkasustakin. LISÄKSI kulet huoraamassa naisen kavereilla ja jauhat ku juoruämmä kotisi asioita ympäri kyliä ja muutenkin olet pettämässä ja jättämässä naistasi ku silmä vältää.... Sinussahan se vika ei mielestäsi voi olla,naistasi täälläkin olet syyttelemässä ja haukkumassa.

        Niin mun lyhytanalyysillä voin sanoa vain tämän: EROTKAAA!!!! jos ei se nyt toimi niin tuskin toimii "papin aamenen" jälkeenkään. SURULULLISTA JA SÄÄLITTÄVÄÄ KUN AIKUINEN MIES ON NOIN PUUSILMÄ!


      • Tydytydytydytydy
        anna jo ero!!! kirjoitti:

        "Ainakin edellisissä parisuhteissa seksi on toiminut hyvin ja kiitettävästi"

        -Niin se että edellinen ämmäs anto toosaa useimmin, ei meinaa sitä, että nykysenkin akan pitäs antaa värkkiä yhtäusein. Ne on kato eri-ihmisiä molemmat. Ja ei se aina ole vaan akasta kiinni että sujuuko sulla seksi vai ei. Ootko ottanu ämmääs huomioon petissä ollenkaan? Oisko sussa ehkä jotain korjattavaa ku muijas ei tykkää seksistäsi?

        "Itse een edes halua välttämättä joka päivä, 2-3krt viikossa voi olla jees"
        -Niin että toosaa ois annettava, vaikka ei haluisikaan, vähintään joka toinen päivä, koska sinä tahdot, niinhän?

        "Keskustellut jopa naisen kavereitten kanssa salaa selän takana ongelmasta"

        - EI JEESUS *facepalm*, luuletko oikeasti että A) Seksi ongelmat häviää naisen ystävien kanssa naisen seläntakana juoruamalla? B) Luuletko dorka oikeasti ettei nainen ole jo saanut tietää seksi uteluistasi kavereiltaan?

        "Naiseni ei käy vieraissa se on tieto, jäänyt kiinni valheesta mutta oikea asia tuli ilmi hanen ystävättäreen kautta, ilmeisesti piti mun puolia"

        -No just, sitten meet naisen selkää puukottavalle narttu-kaverille iniseen ongelmistanne, edelleenkään et tajunnu etta naises kanssa ne ongelmat pitää ratkasta.

        "Eikä kuulemma tytöistäkään tykkää, sekin on tullut ilmi"

        -NII,mistäs sen tiiät? OOta..KYSYITnaisen KAVEREILTA?? niin saattaapi olla ett se naises on jo tässävälissä vaihtanu suuntaammustaan ku kotonansa on kerta jo valmiikksi kitisevä pikku narttu jolla on ämmäin tavat ja josta ei saa kunnollista käyttöä edes sängyssä.

        "Naisen jotkut ystävätteret on ehdotelleetkin aika suoraa kun on tienneet suhteemme oikean tilanteen. Läheltäpiti tilanteita ollut"
        -Jep, ja nyt voit uskoa edes tämän KUKAAN. EI KUKAAN NAINEN HALUA AVIOMIEHEKSEEN HUORIPUKKIA!
        varsikaan sellaista joka käy painaan TAi ,miten sen ilmaisit," lähelltä piti" painamaan naisen ystävättäriä.
        naises on saattanut jo kuulla näistä sun "Läheltä piti" hommista muualta kautta ja etsii asuntoa jo itselleen. Oletko nähnyt nasen ystävättäriä enää sen jälkeen naisesi kanssa seurustelevan kun olet ollut heidän kansaan sekstaamassa??? jos heitä ei ole näkynyt maisemissa sen jälkeen juuri tai ei ollenkaan niin voin vain varoittaa... NAISET EIVÄT OLE IDIOOTTEJA ( TOISIN KUIN ERÄÄT).NAisesi tietää todennäköisesti huoraamisestasi.

        "ihan ok näköseks on haukuttukin"

        - Hakuttukin XD ? Niin, sellaista se tuppaa olemaan kun ei ole komeaksi kehuttu. Naisees ei kiinnosta koska sua ku kahtoo niin ei ekavilkasulta pimppi kostu. Se on naiselle tärkiöö että pimppi kostuu pelkästä vilkasustakin. LISÄKSI kulet huoraamassa naisen kavereilla ja jauhat ku juoruämmä kotisi asioita ympäri kyliä ja muutenkin olet pettämässä ja jättämässä naistasi ku silmä vältää.... Sinussahan se vika ei mielestäsi voi olla,naistasi täälläkin olet syyttelemässä ja haukkumassa.

        Niin mun lyhytanalyysillä voin sanoa vain tämän: EROTKAAA!!!! jos ei se nyt toimi niin tuskin toimii "papin aamenen" jälkeenkään. SURULULLISTA JA SÄÄLITTÄVÄÄ KUN AIKUINEN MIES ON NOIN PUUSILMÄ!

        Onneksi edes sieltä sentään löytyy JOTAIN! Jos ei muuta, niin huonosti tukahdutettua RAIVOA, kaikkitietävyyttä ja LOISTAVAA lukemisen YMMÄRTÄMISTÄ, sekä yhtä hienoa, fiksua ja asiallista sanailua, että tulee mieleen öljytyn SIAN kiinni ottaminen sateisessa mutavellissä.

        Hienosti löysin punaisen langankin ETTÄ NAISTAHAN TÄÄLLÄ OLLAAN MORKKAAMASSA, samalla kun kehuskellaan omilla HUORAUKSILLA, se vaan on kääritty inhasti neuvon kysymisen kaapuun että sua tyhmemmät menis lankaan. Onneks se ei sua hämää, vaan neuvot tulee kuin miekkamaijan PERÄKAMMARISTA konsanaan. Hienoa työtä. Jatka samalla linjalla, kyllä maailmassa HUUMORIA TARVITAAN, etenkin nyt synkkinä aikoina.


    • 32

      Luin tekstiäsi ja tulin hyvin vakuuttuneeksi siitä, että suhteenne perustuu liikaa siihen, mitä minä tältä suhteelta saan. Tulevatko minun tarpeeni huomioiduksi, voisinko saada jostakin enemmän, miten ennen oli, onko nyt paremmin vai huonommin. Suhteestanne puuttuu tämän tarinan mukaan aito rakkaus. Rakkaudessa on kysymys toistensa kunnioittamisesta. Jo se, että haet kysymyksiisi vastauksia ulkopuolelta, kertoo siitä, et kunnioita puolisoasi ihmisenä, vaan hän on sinulle "väline" tyydyttää omia tarpeitasi elämässä. Jos hän ei siihen kykene haluamallasi tavalla, sinä etsit paremman "välineen" ja niitähän riittää. Rakkaus on toisen kunnioittamista, välittämistä, hyväksymistä. Jumala kehoittaa kilpailemaan toistensa kunnioittamisella. Kestävä parisuhde ja rakkausliitto ei synny alapään tarpeiden tyydyttämisellä.

      • 19+8

        Suhteessa pitää olla muutoinkin hyvä olla, seksi tulee sitten siinä mukana ilman sen kummempia vaatimuksia. Kumpa miehet tämän ymmärtäisivät. Naisilla tunnepuoli määrää koko suhteen, näin se vaan on.


      • Huh huh

        Entäs ne ensimmäiset hiekkaan valuneet yritykset löytää niitä kysymyksiin vastausta sieltä suhteen sisäpuolelta? Vai eikö niitä vain tarvitse huomioida? Eivätkö ne juuri ole sitä sinun peräänkuuluttamaasi toisen kunnioittamista?

        Mitenkäs kunnioittavaa on se, ettei niihin kommunikaatioyrityksiin tarvitse reagoida, vaan toinen joutuu jo niin syvään epätoivoon, että joutuu lopulta epätoivoissaan pyytämään apua jostain suoli24 palstalta?

        Täällä on yllättävän yleinen asenne että nainen on vain tuulessa heiluva passiivinen kedon kukka, jolla ei ole omaa tahtoa tai motiiveja, vaan jota pitää helliä ja ymmärtää loputtomiin, riippumatta siitä mitä hän on tehnyt tai ollut tekemättä. Mies on koko ajan yrittänyt löytää ongelmaan ratkaisua sen eron sijasta, ja täällä vaan huudellaan kunnioituksen puutteesta!

        Sinäkin poimit tuolta viestistä sopivat kohdat ja kritisoit sitten niiden pohjalta, täysin sokeana sille mitä tekstissä aiemmin on kirjoitettu tai mitä kokonaisuus kertoo.

        "Jo se, että haet kysymyksiisi vastauksia ulkopuolelta, kertoo siitä, et kunnioita puolisoasi ihmisenä, vaan hän on sinulle "väline" tyydyttää omia tarpeitasi elämässä. "

        Niin. Alla olevissa alkuperäisen tekstin lainauksissa ISOT kirjaimet minun korostukseni. Jos joku tietää miten tekstiä boldataan, niin se olis parempi tuohon.

        "Oon KOITTANUT puhua asioista huutatamatta,ärsyttämättä ja AJATELLU NAISENKIN NÄKÖKULMASTA USEASTI."

        "Itse haluisin vaikka vierasta, mutta haluisin ENNEMMIN eron tai SELVYYDEN hänen haluttomuuteen."

        "Toisaalta minä olen enemmän sellaonen joka tykkää LÄHEISYYDESTÄ ja KOSKETTELUSTA ja sen EI AINA TARVI JOHTAA SEKSIIN."

        Tämäkö vaikuttaa sellaisen tyypin puheelta joka ei kunnioita puolisoaan? Hitto. Tuohan vaikuttaa lähinnä sellaiselta tyypiltä, jota tässäkin keskustelussa usemmat naiset ovat peränneet, kun oma (ex)mies on vain "rojut ränniin" tyyppiä.

        Ja sinun mukaasi hän ei kunnioita puolisoaan? Suhteellisen korkeat standardit sinulla ainakin on. Joko olet onnistunut itsellesi lassomaan sen matalla lentävän herran enkelin, vai eikö ole vielä tarpeeksi valkeasiipistä osunut kohdalle?

        Miten sinä neuvoisit tekemään siinä tilanteessa, jos yrität keskustella toisen kanssa asiasta, mutta hän ei suostu puhumaan? Kantamaan taakan ja kärsimään kuin mies? Terapiaa, yhteistä vaiko jommalle kummalle?

        En tiedä onko kavereille puhuminen se oikea ratkaisu, mutta reaktiosi on aika jännä, kun noin epätoivoisen teon jälkeen vielä loihet lausumaan, ettei tyyppi kunnioita puolisoaan, vaikka turvautuu sinun mielestäsi typeränkin epätoivoisiin tekoihin, vaikka vois vain kävellä ulos ja etsiä sen mieleisensä "välineen", joka varmasti olisi helpompaa kuin laittaa itsensä likoon sen yhden vaikean tapauksen tähden.


      • Nurmitus
        19+8 kirjoitti:

        Suhteessa pitää olla muutoinkin hyvä olla, seksi tulee sitten siinä mukana ilman sen kummempia vaatimuksia. Kumpa miehet tämän ymmärtäisivät. Naisilla tunnepuoli määrää koko suhteen, näin se vaan on.

        Jos naiset asian niin hyvin ja kirkkaasti tajuavat, niin mikseivät he sitten niistä miehilleen puhu? Täälläkin joku kertoo että muuten hyvä mies, mutta tekee aloitteet seksiin väärin. Sen takia sitä ei voi harrastaa.

        Ja tästä miehelle estää kertomasta mikä? Vai onko kyse siitä, että miehen pitää itse keksiä/lukea ajatuksista siitä mikä kutakin naista miellyttää? Se kertominen ja puhuminen tuntuisi "väärältä", ihan liian yksinkertaista.

        Onko se vaikea tajuata, että naisiakin on erilaisia. Yksi tykkää kukista ja suklaasta, toinen ei. Jollekulle pitää leperrellä, jostain toisesta se on vain naurettavaa ja ällöttävää. Ihan sama kuin joku pelkää ötököitä ja toinen ei.

        Minäkin tiedän yhden yli 30 vuotta kestäneen vieläkin ainakin ulospäin hyvin onnelliselta vaikuttavan liiton, jossa ei esim. käytetä vihkisormuksia, vaikka virallisesti naimisissa ollaankin. Johtuukos tämä miehen piheydestä? Ei, vaan täysin naisen halusta ja perusteena sille on, ettei hän sormuksen kanssa ole naimisissa. Nainen itse kertoo vieläkin että mies oli aikoinaan ollut lähdössä sormuskauppaan, mutta nainen oli tämän kieltänyt.

        Vai onko kaiken taustalla tosiaan se, että miehen pitää itse hiffata, mistä nainen "kutiaa"? Jos ei tätä itse tajua, niin mökötetään sitten molemmat. Ihania valtapelejä.


      • körökörö
        Huh huh kirjoitti:

        Entäs ne ensimmäiset hiekkaan valuneet yritykset löytää niitä kysymyksiin vastausta sieltä suhteen sisäpuolelta? Vai eikö niitä vain tarvitse huomioida? Eivätkö ne juuri ole sitä sinun peräänkuuluttamaasi toisen kunnioittamista?

        Mitenkäs kunnioittavaa on se, ettei niihin kommunikaatioyrityksiin tarvitse reagoida, vaan toinen joutuu jo niin syvään epätoivoon, että joutuu lopulta epätoivoissaan pyytämään apua jostain suoli24 palstalta?

        Täällä on yllättävän yleinen asenne että nainen on vain tuulessa heiluva passiivinen kedon kukka, jolla ei ole omaa tahtoa tai motiiveja, vaan jota pitää helliä ja ymmärtää loputtomiin, riippumatta siitä mitä hän on tehnyt tai ollut tekemättä. Mies on koko ajan yrittänyt löytää ongelmaan ratkaisua sen eron sijasta, ja täällä vaan huudellaan kunnioituksen puutteesta!

        Sinäkin poimit tuolta viestistä sopivat kohdat ja kritisoit sitten niiden pohjalta, täysin sokeana sille mitä tekstissä aiemmin on kirjoitettu tai mitä kokonaisuus kertoo.

        "Jo se, että haet kysymyksiisi vastauksia ulkopuolelta, kertoo siitä, et kunnioita puolisoasi ihmisenä, vaan hän on sinulle "väline" tyydyttää omia tarpeitasi elämässä. "

        Niin. Alla olevissa alkuperäisen tekstin lainauksissa ISOT kirjaimet minun korostukseni. Jos joku tietää miten tekstiä boldataan, niin se olis parempi tuohon.

        "Oon KOITTANUT puhua asioista huutatamatta,ärsyttämättä ja AJATELLU NAISENKIN NÄKÖKULMASTA USEASTI."

        "Itse haluisin vaikka vierasta, mutta haluisin ENNEMMIN eron tai SELVYYDEN hänen haluttomuuteen."

        "Toisaalta minä olen enemmän sellaonen joka tykkää LÄHEISYYDESTÄ ja KOSKETTELUSTA ja sen EI AINA TARVI JOHTAA SEKSIIN."

        Tämäkö vaikuttaa sellaisen tyypin puheelta joka ei kunnioita puolisoaan? Hitto. Tuohan vaikuttaa lähinnä sellaiselta tyypiltä, jota tässäkin keskustelussa usemmat naiset ovat peränneet, kun oma (ex)mies on vain "rojut ränniin" tyyppiä.

        Ja sinun mukaasi hän ei kunnioita puolisoaan? Suhteellisen korkeat standardit sinulla ainakin on. Joko olet onnistunut itsellesi lassomaan sen matalla lentävän herran enkelin, vai eikö ole vielä tarpeeksi valkeasiipistä osunut kohdalle?

        Miten sinä neuvoisit tekemään siinä tilanteessa, jos yrität keskustella toisen kanssa asiasta, mutta hän ei suostu puhumaan? Kantamaan taakan ja kärsimään kuin mies? Terapiaa, yhteistä vaiko jommalle kummalle?

        En tiedä onko kavereille puhuminen se oikea ratkaisu, mutta reaktiosi on aika jännä, kun noin epätoivoisen teon jälkeen vielä loihet lausumaan, ettei tyyppi kunnioita puolisoaan, vaikka turvautuu sinun mielestäsi typeränkin epätoivoisiin tekoihin, vaikka vois vain kävellä ulos ja etsiä sen mieleisensä "välineen", joka varmasti olisi helpompaa kuin laittaa itsensä likoon sen yhden vaikean tapauksen tähden.

        "Jo se, että haet kysymyksiisi vastauksia ulkopuolelta, kertoo siitä, et kunnioita puolisoasi ihmisenä, vaan hän on sinulle "väline" tyydyttää omia tarpeitasi elämässä. "

        Tuo on muutenkin vähän outo kommentti. Mitenkäs esim erilaiset parisuhde, seksuaali tms. terapiat? Niissäkin haetaan kysymyksiin vastauksia ulkopuolelta.

        Ja miten tosiaan tilanteessa jossa niitä vastauksia ei tosiaan saa sisäpuolelta, oli syy mikä tahansa, vaikka sitten se toisen puhumattomuus. Onko silloinkin oikea ratkaisu vain kihistä hiljaa omissa mehuissaan?


    • TTIII

      Kyllä se asia on niin että seksi kuuluu vain avioliittoon muuten se on huoruudessa elämistä

    • Nainen 40

      Tai ainakin on haku päällä. Niin se vaan on. Olet hänelle kaveri ja kämppis, jonka kanssa on kiva kokata ja matkustella, mut ei sen enempää. Oot se "ihan kiva tyyppi". Ja naisen kavereiden juttuihin sun on ihan turha luottaa. Eivät kerro sulle mitä tietävät. Ja siksihän ne sua yrittävätkin pokata :) Ja noi hormonijutut on ihan syvältä. Jos nainen on rakastunut, niin sitä haluttaa vaikka mitä pillereitä söisi. Himo se on mikä määrää.

    • stella-di-mare

      Kait meitä naisia on joka lähtöön, meillä se on taas toisin päin, no on meillä sentään seksiä kerran viikossa mutta minä haluaisin joka päivä, vaikka olen 35 vuotias, mieheni on 44v.
      Toivon sinulle oikea päätöstä ja voimia! :)

    • maitokannukainen

      olen suhteessa mikä on jo 15v kestänyt , mutta viimeisen 3 v. aikana tämä seksi on kyllä lopahtanut. Olemme perustaneet yrityksen ja väsyttää jne jne.. Mutta minä haluaisin mieheltäni sitä fyysistä kosketusta . Hipaisee ohi mennen ja suukottelee mutta kun tulee seksin aika. Hän sanoo että ei jaksa , väsyttää,,,haluaisin kerranki levätä ku pääsen lepäämään jne... aina sama virsi. Kun kysyn mikä mättää ei mikään . ei oo minussa mitään vikaa hän sanoo kun kysyn. Ja haluaa mutta ei nyt. Ehkä painostan liikaa ja siitäkin on tullu jo sitte suorituspaineita. Mutta enkait minäkään olisi vaatimassa jos sitä olisi luonnostaankin suhteessamme. Olen vain seksuaalinen nainen joka haluaa miestään...
      Kait sitä suhteessa on aikoja jolloin kaikki tuntuu niin takapajuiselta... Mutta sanokaapa maatilan ihmiset miten teillä suhde pelaa? Että cro-magnon mies ehkä kannattaa vielä vielä jaksaa seistä rinnalla ja koittaa puhua ja tukea kumppania. ...parempia aikoja odotellessa

    • moi, olen 25 ja kihloissa oleva mies. lukkiin tuon sun kertomuksen ja huomasin että olen samallainen omalle hellulle ku sun hellu sinulle!, ja siihen on yksi syy ja kun hellu kysyi että miksi en lähentele tai hallaa sitä enään kovin usein tai sitten kunnes se ite pyytää ja miks ei harrasteta enään sexiä 2 kertaa päivässä niin vastasin sille että koska olet vieressäni niin paljon ja tiedän että tulemme aina olemaan yhdessä ja tunnen oikeasti niin ja sen takia en aina jaksais olla sinussa kiinni!. minulla ja hellulla kummiskin seksiä 3-5 kertaa viikossa enään ja olen tyytyväinen siihen :)

      ehdotus: kysy hellultasi suoraan että minkätakia se on ollu tollane!!! ja käytä hyvä mies ääntä välillä jos oikeasti haluat siltä vastauksen!, sano sille suoraan että kohta et halua tehdä sen kans yhtään mitään yhdessä ellei tuo sexielämä parane tai kerro syytä et miks on näin käyny!.

      ei millään pahalla mut toi sun hellu on TODELLA pössi jos kauniisti sannoo! ,ko ei kerro sulle et miks ei halua enään sexiä tai lähentele sinua enään niin paljon!.

      jos sun hellu on kummiskin onnellinen sinun kanssa ja sinä sen kanssa ja ootte kummiskin onnellisia ja tyytyväisiä siitä et miten teidän päivät yhdessä kulluu niin ELÄ MISSÄÄN NIMESSÄ OTA EROA KO SITTEN SAATAT MENETTÄÄ KAIKEN! ,mulla on kokemusta!.

    • mansikka31

      hei luin juttusi pitää miettii et haluuko olla parisuhteessa jossa ei seksiä tuommonen on teko syy olla yhdessä ....se et tekee hyvää ruokaa ollamuuten yhdssä ... jos ei seksii .. anteeksi pakko sanoo et jos mulla olis sinun kaltaisesi mies niin seksii olis puolet ennemmän kuneukkoltasi saisit.. ota yhteyttä jos kiinnostaa...

      • Blaaaahjabyäääh

        Pari kuukautta ilman seksiä, ahistaaaa! Minä 27, mies 39. Niin ja nyt oon ihan ite valinnu tän seksittömyyden ku alkanu tuntuun että parempi olla kokonaan ilman kun saada kerran kuussa tai harvemminkin. Haluisin ees vähintään kerran viikossa. Aina menee tämmöseks välillä, jos minä en oo aktiivisesti kinuamassa. Eikä huvittas aina olla se alotteen tekijä, ois kiva tuntea ittensä halutuksi :/

        Onhan mies tässä mun "selibaatin" aikana pari kertaa pyytäny seksiä, mutta eipä ole innostanu... Ei helli tai pussaa muuta ku jos seksi mielessä (eli harvoin). Kaipaisin sängyn ulkopuolellakin läheisyyttä yms niin se sitten vois johtaa siihen seksiinkin. Jos vaan sängyssä alkaa hyväileen ja sit kohta kysyy: "sekstaillaanko" niin eipä siinä kyllä halut oo korkeella. Naisille ne tunteet on vaan niin tärkeet. Jos masentaa niin ei huvita, ja mitä kauemmin ilman seksiä, sitä enemmän masentaa. Jatkuva oravanpyörä... Ja vaikka tiedän et tulis parempi mieli ku antasin periks ja sekstailtas niin en vaan pysty, jotenkin haluan kiusata itteeni ja etenkin tota toista. Niin paljon kun minä saanu olla puutteessa niin olkoon välillä toinenkin!

        Suhde ei oo todellakaan kunnossa, ja aina näiden kuivien kausien myötä se korostuu ja mietin että tästä on todellakin kohta lähettävä. Mulle ja mun mielenterveydelle säännöllinen seksi on tosi tärkeetä.

        Pitkän aikaa meni hyvin kun nähtiin vaan viikonloppusin, sillon oli seksiä lähes joka viikko. Mutta nyt kun ollaan yhessä joka päivä ja yö, niin eipä herraa kiinnosta (kuten ei enää muakaan hänen haluttomuudesta johtuen). Ei tuommosen kanssa vois ikinä naimisiin mennä kun jo muutamassa vuodessa seurustellessa on seksielämä menny ihan paskaks.


      • Seksitön
        Blaaaahjabyäääh kirjoitti:

        Pari kuukautta ilman seksiä, ahistaaaa! Minä 27, mies 39. Niin ja nyt oon ihan ite valinnu tän seksittömyyden ku alkanu tuntuun että parempi olla kokonaan ilman kun saada kerran kuussa tai harvemminkin. Haluisin ees vähintään kerran viikossa. Aina menee tämmöseks välillä, jos minä en oo aktiivisesti kinuamassa. Eikä huvittas aina olla se alotteen tekijä, ois kiva tuntea ittensä halutuksi :/

        Onhan mies tässä mun "selibaatin" aikana pari kertaa pyytäny seksiä, mutta eipä ole innostanu... Ei helli tai pussaa muuta ku jos seksi mielessä (eli harvoin). Kaipaisin sängyn ulkopuolellakin läheisyyttä yms niin se sitten vois johtaa siihen seksiinkin. Jos vaan sängyssä alkaa hyväileen ja sit kohta kysyy: "sekstaillaanko" niin eipä siinä kyllä halut oo korkeella. Naisille ne tunteet on vaan niin tärkeet. Jos masentaa niin ei huvita, ja mitä kauemmin ilman seksiä, sitä enemmän masentaa. Jatkuva oravanpyörä... Ja vaikka tiedän et tulis parempi mieli ku antasin periks ja sekstailtas niin en vaan pysty, jotenkin haluan kiusata itteeni ja etenkin tota toista. Niin paljon kun minä saanu olla puutteessa niin olkoon välillä toinenkin!

        Suhde ei oo todellakaan kunnossa, ja aina näiden kuivien kausien myötä se korostuu ja mietin että tästä on todellakin kohta lähettävä. Mulle ja mun mielenterveydelle säännöllinen seksi on tosi tärkeetä.

        Pitkän aikaa meni hyvin kun nähtiin vaan viikonloppusin, sillon oli seksiä lähes joka viikko. Mutta nyt kun ollaan yhessä joka päivä ja yö, niin eipä herraa kiinnosta (kuten ei enää muakaan hänen haluttomuudesta johtuen). Ei tuommosen kanssa vois ikinä naimisiin mennä kun jo muutamassa vuodessa seurustellessa on seksielämä menny ihan paskaks.

        Lukematta vastauksia ja ainoastaan aloittajan viestin, voisin heittää pallon niin päin, että miksi automaattisesti mietitään "mikäköhän vika siinä naisessa on"... Olen itse täysin samanlaisessa tilanteessa, mutta sillä vastakkaisella puolella: Olen nainen, enkä halua seksiä mieheni kanssa - Meidän seksielämämme hiipui juuri tuolla kuvailemallasi tavalla: Nyt olemme olleet yhdessä kahdeksan vuotta ja seksiä on kerran vuodessä. Syy on yksinkertainen: En vain koe miestäni tarpeeksi kiihottavana ja seksikkäänä, vaikka hän paras ystäväni ja elämänkumppanini muutoin onkin. Yhteistä elämää ei jaksa tämän takia hajottaa ja niinpä elämme lähes seksittömässä suhteessa. Mutta pointti: minussa ei naisena ole mitään erityistä diaknosoitua vikaa - En vain enää koe miestäni kiihottavana ja charmanttina, jotta syttyisin seksiin.


      • Ömömömö
        Seksitön kirjoitti:

        Lukematta vastauksia ja ainoastaan aloittajan viestin, voisin heittää pallon niin päin, että miksi automaattisesti mietitään "mikäköhän vika siinä naisessa on"... Olen itse täysin samanlaisessa tilanteessa, mutta sillä vastakkaisella puolella: Olen nainen, enkä halua seksiä mieheni kanssa - Meidän seksielämämme hiipui juuri tuolla kuvailemallasi tavalla: Nyt olemme olleet yhdessä kahdeksan vuotta ja seksiä on kerran vuodessä. Syy on yksinkertainen: En vain koe miestäni tarpeeksi kiihottavana ja seksikkäänä, vaikka hän paras ystäväni ja elämänkumppanini muutoin onkin. Yhteistä elämää ei jaksa tämän takia hajottaa ja niinpä elämme lähes seksittömässä suhteessa. Mutta pointti: minussa ei naisena ole mitään erityistä diaknosoitua vikaa - En vain enää koe miestäni kiihottavana ja charmanttina, jotta syttyisin seksiin.

        Eihän siinä naisessa välttämättä mitään "vikaa" olekaan. Ehkä kyse on siitä ettei oikeasti ole niin halukas, eikä välitä seksistä niin paljon, jolloin tietysti olisi parempi jos puoliso olisi samanlainen eikä hänen tarvitsisi kärvistellä suurempine himoineen yksin.

        Jos ei haluta, niin ei haluta, eikä siitä välttämättä tarvitse välittää, koska eihän se ongelmia itselle aiheuta, ellei joudu pakolla vastentahtoisesti sekstailemaan vaan voi keskittää huomionsa muutun, mutta jos tilanne on päinvastainen ja haluttaa, niin se taas paisuu isommaksi ongelmaksi jos sitä ei pääse purkamaan mihinkään.

        Tai ehkä sitten kyse on jostain tuollaisesta muutamien kuvailemasta lukosta, että toinen osapuoli yksinkertaisesti lähestyy väärällä tavalla, jolloin oma kiinnostus ei sitten herää. Peraatteessa vois kuvitella että tullainen olisi hieman helpompi purkaa mutta se tietenkin vaatisi asiasta puhumista sen vastapuolen kanssa. Muuten on varmaan turhaa toivoa että mitään muutosta tapahtuisi, ellei se toinen sitten satu jostain syystä muuttamaan taktiikkaansa, mutta sen varaan ei ehkä kannattaisi lähteä ainakaan henkeään pidättämään.

        Jos on tottunut toimimaan tietyllä tavalla, niin siitä tavasta on hyvin vaikea päästä eroon, vaikkei se ehkä paras tapa olisikaan. Ja jo täältäkin on kuitenkin saatu lukea, niin noita haluja on erilaisia. Toisia pitää lämmitellä enemmän, toisille riittää vaikka se vaatteet pois ja sänkyyn metodi.

        Tuokin: "En vain enää koe miestäni kiihottavana ja charmanttina, jotta syttyisin seksiin." - Ei kai tuotakaan miehen "vikaa" voida sen kummemmin diaknosoida tai lääketieteellisesti määrittää. Sinä olet kuitenkin jossain vaiheessa johonkin häneen ihastunut? Onko hän sitten muuttunut, vai oletko sinä ehkä muuttunut jollain tavalla?


    • kirkateemu

      Muijas sextaa jonkun toisen kans sulta salaa, häntä vaan aattelee. ei silloin oma äijä kiinnosta.
      Sä oot se maksaja. Mun muija teki niin 2 vuotta, vuosi sitten heitin pihalle.

    • asper

      Juu niin se vaan on että elämä heittelee...itse olen 41v nainen ja koko ajan tekee mieli seksiä..oioi ei sitä voi saada liikaa, tietty hellyys kuulluu siihen mutta kyllä nopea panokin himon taltuttaa. Minulla on ihana rakastaja joka täyttää kaikki villeimätkin tarpeeni ja seukataan muutoinkin ja puhutaan ihan poliiaakin ym....hän 46v ja minä taas teen mielelläni hänelle kaikki temput mitä hän toivoo ja ihan mielelläni ja haluan ja vaadin esim. saada antaa hänelle suuseksiä....se kait menee niin että kemiat joko kohtaa tai sitten ei....tai en kyllä ihan tuohonkaan usko sillä uskokaa tai älkää olin ennen elämänssäni todella haluton. Joopa joo voin sanoa että 39 ikävuoteen asti niin seksi ei ole mitenkään tärkeää minulle...mielummin olisin halunnut olla kokonaan ilman mutta oli pakko antaa välillä muodon vuoksi. No hu heujaa yllätystäni kun heräsinkin seksuaalisesti ja huomsin että oi miten ihanaa ja kivaa seksi onkaa..joo ja on parantatunut vaan 40 jälkeen. Eikä se johdu vain iän tuomasta viisaudesta vaan yksinkertaisesti halut hyrrää nykyänn ja koen seksuaalisuuden ja erotiikan hyvin luonnollisena ja tässä iässä hyväksyy oman kehonsakin ihan eri tavalla joten on helpompi tuntea itsensä seksikkääksi ja nauttia täysi rinnoin!!!! Ehkä se on niin että naine herää himoamaan vasta kunnolla 35 / 40 en tiedä mutta nannaa tekee mieli ja nannaa halua myös toiselle antaa ;)

    • Nainen 35

      jos moinen, niin kokeilkaa ilman. Patentex oval -ehkäisypuikkoja saa reseptivapaasti apteekista jos ette kumin kanssa halua pelata. Minulla joka ainoa hormoniehkäisy jota olen kokeillut on tarkoittanut haluamattomuutta. Seksi ei vaan kiinnosta yhtään vaikka mieli tekisikin. Ja kun sitten tuli "antaneeksi", paikat oli niin kuivat että piti ottaa liukuvoiteet käyttöön ja se oli siinä vaiheessa aika nöyryyttävää sekä minulle että miehelle joka luuli, etten häntä halua.

      Kun jätin hormoniehkäisyn pois, halusin ja sain seksiä niin paljon kuin ennenkin, 2 - 3 kertaa viikossa, joskus jopa useammin.

    • ellastiinakaivaikui

      suihkussa ja pesekkö hampaas......................................

      • saman kokenut

        Söin itse ehkäisypillereitä reilut 7 vuotta. Ja kyllä siitä halut lähti ihan kokonaan. Eikä sitä nainen edes huomaa. Siis seksi ei vaan tunnu miltään. On vaikea kiihottua, vaikea kostua eikä tee mieli kovinkaan useasti. Sitten kävi niin että unohdin uusia reseptin... olin pillereitä ilman kaksi kuukautta ja ajattelin uusivani reseptin, mutta sitten aloin huomata eroja seksi-elämässämme. Siihen loppu pillereiden popsiminen. Alettiin käyttää kumia. Pillereitä syödessä halusin ehkä kerran tai pari kuukaudessa, nykyään voisi puuhastella vaikka päivittäin... Tarkista ensin naisystävältäsi siis näistä pillereistä. Hän ei varmaankaan edes itse ymmärrä, että haluttomuus voisi johtua pillereistä... tai jostain muusta hormooniehkäisystä.


    • transamm

      vaihda naista! kyllä olen sama mieltä että seksi vähint 3-4 kert vk. tämä lyhyt elämä nauti!

    • pj

      Eikö kannattaisi sitten puhua hänen kanssaa tai jutella kavereitten kanssa.
      Tai onko muu seksuaalinen kohde mihin purkaa tai hakee tyydytystä.
      Kun miehillä voi olla niin jos katsoo pornoa niin sitten alkaa katsoa myös muita.
      Vie sitoutumisen pois.

    • eruawuj

      Ei mulla ainakaan e-pillerit ole haluja laskeneet millään tasolla, että turha yleistää naisten haluttomuuden johtuvan useimmiten ehkäsystä.

      Ja aloittaja: et voi olla niin pussy, että lähtisit vieraisiin vain koska naisesi ei anna. Jos et saa suhteesta sitä mitä haluat, et ole onnellinen eivätkä asiat puhumalla selviä, LÄHDE. Turvautumalla toisiin naisiin saat entistä enemmän sotkuja elämääsi.

      Karu totuus voi olla yksinkertaisesti se, että naisesi ei tunne seksuaalista vetovoimaa sinua kohtaan. Hän ei halua sinua. En tiedä onko tähän ongelmaan ratkaisua olemassa, mutta todennäköisesti ei. Minä ja ex-mieheni erosimme puoli vuotta sitten samantapaisen ongelman takia: tulimme toimeen mainiosti, meillä oli hauskaa yhdessä ja kunnioitimme toisiamme, mutta seksiä ei enää ollut. Intohimo vain jotenkin kuoli, eikä siihen löytynyt mitään sen kummempaa syytä.

      Älä jää liian pitkäksi aikaa rypemään surkeassa tilanteessa. Elämä on yksinkertasesti liian lyhyt.

      • Anonyymi

        Kun "eruawuj" -nimimerkillä ei e-pillerit olleet syynä halun laskemiseen millään tasolla, niin tämä on niin väkevä 'todiste' että sen perusteella voidaan muitta mutkitta torjua lukuisten muiden naisten kokemukset pillerien vaikutuksista ...

        ... niinpä niin... taitaa olla aika yleinen periaate monilla tallaajilla että kun MINULLA NÄIN niin SIITÄ LÄHDETÄÄN...


    • yhteisiä hetkiä

      No ompas tosi paljon ihmisiä, joilla ei ole sitä ja tätä. Kuka voi rakastella (nimenomaan rakastella), jos ihmiset painaa kuin punasilmäkanit päivät pääksytysten. Ihmisellä ei ole on ja off nappia, vaan kaikki olemme hyvin herkkiä näillä seksin alueilla. Rauhallinen oleminen, puhuminen, toisen kunnioittaminen ja välittäminen, keskittyminen toiseen IHMISENÄ luo puitteet myös rakastelulle. Rakastelu on vain huipennus sille hyvälle ololle, jota voi tuntea toisen lähellä. Seksi on puhdasta vain avioliitossa, kaikki muu on huoraamista. Vapaus rakasteluun tulee vain siitä, että saat olla vapaa ja täydellinen sille toiselle, ilman mitään suorituspaineita. Meillä on niin ihanaa kun käydään yhdessä suihkussa ja hoidetaan toisiamme, meillä ei ole kiire. Myös se, että sinä aidosti näytät tunteesi myös toiselle, etkä ole vain ottavana osapuolena. Jumala siunatkoon kaikkia avioliittoja, että he voivat kunnioittaa toisiaan.

    • juijja27

      Nyt ois sitten mahdollista tienata rahaa klikkailemalla mainoksia.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Paid_to_click

      Tuossa hieman yleistä tietoa PTC:stä ja liittyminen tästä linkistä:

      http://www.neobux.com/?r=jure1994

      Kun olet liittynyt niin klikkaat mainoksen auki ja katsot sitä tietyn ajan (kunnes aikajana saavuttaa päänsä) ja Neobux-tilillesi tulee rahaa. Voit myöhemmin siirtää rahat ilmaiselle PayPal tilille ja ostaa vaikka Ebaysta jotain kivaa :)

      Mistään ei siis tarvitse maksaa, Nopea ja helppo tapa tienata hieman taskurahaa.

      Kysykää lisää jos tarvis

    • Minä vaan111111

      "Joskus oon ilmoittanut tylysti että sormukset tulee kun tulee seksiäkin tasaisesti."

      Ei tuollaisia pidä naiselle sanoa. Seksihän kuulostaa vaan ihan suoritteelta, ihan kuin olisi ihan sama vaikka kävisit jollakin maksullisella. Oteenks pano, kiitti, moi. Naistasi voi ärsyttää tuollainen suoritekeskeinen seksi.

    • Panokone211212

      Sehän on nykyään ihan yleistä, että mies käy vieraissa. Nettideittipalstatkin on täynnä varattuja miehiä.

      Parempi käydä maksullisella, niin ei tule mitään suhdesälää mukaan. Eikä se ole edes pettämistä, hetken huvittelusessio vaan, vähän niinkuin baari-ilta kaverieden kanssa.

    • *``Sabrina``*

      Eiköhän se syy selviä, missä on vika, kun katsot oikein tarkasti peiliin!

      • Samaa mieltä

        kiva katsoa kun kakarat kirjoittelee teräviä,eikö vaan


    • Sileee

      Sormuksia ei tuu ellei saa pillua,,minkäs ikäinen sä olitkaan????

    • muniini

      vaimollasi on toinen mies,nimittäin minä itse ;)

    • Hanskaaaa

      No mitä? Sulla on joka miehen perusvälineet: hanska ja nettiporno. Sillä se hoituu. Jos sulla tarpeeksi rahaa, niin sitten vielä sihteeriopiston sivulle ja huoraa sieltä.

      Noilla ainakin ite hoidan jutut. Mulla kyllä johtuu siitä, että muija on nykyään sen näköinen, että ilman huoria ei tässä pärjää vaikka tuleekin aika saata..nan kalliiks.

    • Dukerd

      Meillä ei edes nukuta yhdessä, ei syödä yhdessä, ei katsota telkkaria yhdessä.
      Minä olen päättänyt muuttaa ulkomaille. Siis jos ei ole perhe-elämää, niin pitääisi ainakin jotain olla.

    • millesettototto

      Me ei edes nukuta yhdessä, ei syödä yhdessä, ei harrasteta enää yhdessä kun rikolliset päätti meidän yhteisen harrastuksen, ei katsota edes telkkaria yhdessä.
      Jos ei ole yhteiselämää tai oikeaa perhe-elämää, niin pitäisi olla jotakin ja siksi olen päättänyt muuttaa ulkomaille.
      Alkaa eklämä kohta olla siinä ehtoopuolella ja pitäisi sitä vähän ainakin keretä elämään.

    • jooo-o... kyllä se seksi on minustakin tärkeä. Suhteessa se joka pitää läheisyyden ja molemmilla sen tunteen ,että molemmat rakastaa toisiansa. Olisko teijän suhde mennyt liian arkiseksi ?? Mulla alkoi hälyytys kellot soida ,kun edellisen kanssa seksi väheni. Sen seksin loputtua katosi toisen kunnioittaminenkin kokonaan. Kyllä kannattais nyt jo puhua suoraan toi asia. Noi uhkailut ,että : seksiä sitten vasta sormus ei ole hyvä idea. Suoraan sanot ,että sinulla huono olo. Melkein ero esille. Teillä mennyt jo suhde kaveri pohjalle ja kipinä kadonnut.

    • mutta näin on

      näreet, tulevaisuudessa se tulee vähenemään entisestään satavarmasti, jos et tee näin: sanot naisellesi heippa, haet toisen naisen ja homma lähti taas luistamaan. Ei tuohon pihtausjuttuun pidä lähtee mukaa, jos muija pihtaa, laitat sen pihalle, naiset ovat uusiutuva luonnonvara, haloo!

    • .............

      Tilanne on tuttu, meillä vain niin päin että miestä ei kiinnosta. Yhdessäoloa on takana jo 7 vuotta ja niistä kaksi ensimmäistä meni oikein hyvin. Oltiin molemmat aktiivisia ja seksiä oli jopa monta kertaa päivässä. Sitten suhteeseen tuli arki ja pidettiin "seksi-sunnuntaita", kun molemmilla oli sunnuntait vapaata. Sitten alkoi ne sunnuntait jäämään pois ja jos minä tein aloitetta, pakit tuli lähes joka kerta. Seksiä ehkä n. kerta kuussa. Sitten sekin oli jo liikaa ja nyt ollaan siinä tilanteessa, että edellisen kerran harrastettiin seksiä maaliskuussa, sitä ennen taisi olla viime vuoden juhannuksena. Jonkin verran suullisia leikkejä ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, mutta "sitä itteensä" tosiaan pari kertaa vuodessa.

      Mies nautiskelee kyllä pornosta itsekseen, mutta minuun se ei "siirry", eli ei innostu seksistä minun kanssani pornon katselusta huolimatta. Olen ottanut asian esille ja mies vetoaa ikäänsä, on minua 14 vuotta vanhempi. Masturboi kyllä joka päivä, joten ei ole haluista kiinni. Kyse on siis minusta. Hän ei halua erota, minä en enää tiedä. En ole mitenkään seksuaalinen ihminen siinä mielessä, että omat haluni ovat suoraan suhteessa puolisoni haluihin (haluan melkeinpä aina kun hänkin haluaa, vaikka sen kolme kertaa päivässä). Tämä tilanne ei siltä osin vaivaa minua, mutta koska tiedän hänen haluavan (kun masturboi kerran jatkuvasti) ja tiedän hänen jopa pettäneen minua (ei myönnä sitä), niin tilanne on alkanut vaivaamaan minua koko ajan enemmän ja enemmän. Itse en ole pettänyt, enkä aio pettääkään, vaikka tilaisuuksia olisi ollut ja on. Ollaan avopuolisot, ei siis naimisissa tai edes kihloissa.

      Minun neuvoni on, että tee mitä teet, mutta älä ainakaan petä! Eroa mieluummin, sillä se on ainakin suoraselkäistä toimintaa. Kihloihin ei kannata mennä, jos seksi ei suju. Se aiheuttaa vaan surua molemmille, kun pettäminen tulee väistämättä kuvioihin. Niin se vaan on: ei ole toimivaa parisuhdetta ilman seksiä. Joillakin harvoilla se toimii, jos molemmat haluavat sitä (eli eivät halua seksiä). Muuten seksittömyys toisen osapuolen päättämänä aiheuttaa vain ongelmia. Tsemppiä!

    • Vaihda hyvä mies naista,ei tuossa tilanteessa ole oikeaa elämää.Älä jää kituuttamaan siihen,ei kai se naisesikaan halua tuota omalle elämälleen.Vaihtakaa sopivampaan,kumpainenkin.Hyvää ja kiihkeää kesää.. ;>

    • nostoa

      Nostetaas tämä esiin, tässä on niin paljon hyviä pointteja

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe