Selkäakne?

Ahdistaaa

Olen 17 vuotias tyttö ja mua häiritsee suunnattomasti selkääni ilmestyvät näppylät/finnit! Niitä on eniten selkärangan kohdalla ja yläselässä. Harrastan lähes joka päivä hikiliikuntaa, ja hikoaminen luultavasti villiinnyttää näppylöitä entisestään. Tämä on kovin kiusallinen vaiva, koska en kehtaa kulkea bikineissä muualla kuin kotipihalla niiden takia... Onkohan tämä selkäaknea? Kasvoissani on myös jonkunverran pieniä finnejä, mustapäitä ja näppylöitä mutta ei niin suuria kuin selässä. Olisiko tähän neuvoja? Aknelääke...?
Siitäkin olen kuullut seuraavan epämiellyttäviä sivuoireita ilmeisesti nesteiden turvottamisen takia...
Help mee!!

9

4100

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwerty88

kannattaa tosiaan mennä sinne ihotautilääkärille jos finneistä on todella vaivaa, sillä ne tuskin lähtevät itsestään. Itelläni oli akne ja sen jälkeen kun lääkärin määräämät voiteet ei tepsiny, määrättiin mulle Roaccutan-kuuri, jolla akne lähti pysyvästi. Suosittelen sitä kuurii, limakalvot/iho kuivuu sivuoireena mutta se on tehokas kuuri etkä turpoa :)

• zazige

On tietenkin osittain tuo hikoaminen ja se,että selkää ei tule hoidettua siten,kuin sun pitäisi,eli säännöllinen,kunnollinen pesu jollain harjalla ja kuorinta,sekä sitten voisit kokeilla ihan apteekista saatavaa finnivoidetta-mä kokeilisin ensin tuota säännöllistä hoitamista ja sitten vasta menisin ihotautilääkärille,sillä kyllähän tuo on kaikille tuttua,että selkää on itse vaikea hoitaa eli tarvitsisi aina apulaista pesemään ja rasvaamaan...
      Voisit säännöllisen hoidon lisäksi käyttää sinkkipitoista talkkia imemään sitä kosteutta,esim.vauvatalkki voisi olla ihan mainio.
      Tuossa neuvottiin,että heti vain roacuttanit käyttöön,mutta ei vaivasi välttämättä vaadi heti niin raskasta tuotetta,tosin tiedät sen sitten,kun olet ensin kokeillut normaalia finni-ihon hoitoa,eli kuorinta vaikkapa pienirakeisella lorealin kasvoille tarkoitetulla vaahtoavalla pesuaineella ja sitten voiteeksi joko se apteekin finnivoide tai voit pyytää Avitcid tretioni(a-vitamiini)voiteeseen reseptin,se maksaa parikymppiä eli olisi halvempaakin aloittaa eka normaaleilla finni-ihon hoitotuotteilla,ja sitten jos ei auta niin roacuttan mukaan kuvioihin!!
      Se on totta vain,että selän iho jää usein hoitamatta,kun sinne ei itse ulotu-tsemppiä:)!!

• samma

Pitää vielä mainita,että lorealin(tai garnierin,tai neutrogenan)rakeet ovat niin pieniä,ettei niiden pitäisi rikkoa finnejä,mutta varovaisuutta siihen pesuun,jos sulla puhkeaa helposti nuo finnit.
        Voiteena voi myös käyttää original HTH:ta,se on aika hapan voide,joten bakteerit eivät kasva mieluusti HTH:ssa;))

• Wellness pack
        samma kirjoitti:

Pitää vielä mainita,että lorealin(tai garnierin,tai neutrogenan)rakeet ovat niin pieniä,ettei niiden pitäisi rikkoa finnejä,mutta varovaisuutta siihen pesuun,jos sulla puhkeaa helposti nuo finnit.
        Voiteena voi myös käyttää original HTH:ta,se on aika hapan voide,joten bakteerit eivät kasva mieluusti HTH:ssa;))

Hei! Suosittelen sinulle aknen hoitoon ihotautilääkärille menoa pelkällä kosmetiikalla tai kosmetologin käynnillä et aknea pois saa. Toki ihonhoito ulkoisesti on myös tärkeää. Syötkö e-pillereitä tms. hormonivalmisteita?
        Itselläni on ollut aikuisiän akne - kiusallinen vaiva :( selkä täynnä näppylöitä kasvoissa muutamia mitkä nekin häiritsivät.
        Itse sain avun Oriflamen Wellness packista. Sisältää tuon astaksantiinin = kauneus kapselin, 2 omegaa ja multivitamiini-hivenaine tabletin - päivittäinen annos ravinteita kätevässä pussissa. Muista jos sinulla on allergiaa tai syöt lääkkeitä kannattaa varmistaa, että saat käyttää vitamiineja tms.

Ja luulempa tuon astaksantiinin olevan se parantava voima. Astaksantiinin sanotaan olevan jopa 100kertaa tehokkaampi kuin muut E-vitamiinit = ihon parhaat vitamiinit. Netissä on juttua astaksantiinista ja sanotaan sen olevan jopa 500kertaa tehokkaampi. Roacuttanilla akne kyllä lähtee, mutta se on aika myrkkyä elimistölle...suosittelen siis kokeilemaan tuota! Löydät parhaiten lähimmän Oriflamen myyjän nettisivujen kautta www.oriflame.fi

• juujuujajuu
        Wellness pack kirjoitti:

Hei! Suosittelen sinulle aknen hoitoon ihotautilääkärille menoa pelkällä kosmetiikalla tai kosmetologin käynnillä et aknea pois saa. Toki ihonhoito ulkoisesti on myös tärkeää. Syötkö e-pillereitä tms. hormonivalmisteita?
        Itselläni on ollut aikuisiän akne - kiusallinen vaiva :( selkä täynnä näppylöitä kasvoissa muutamia mitkä nekin häiritsivät.
        Itse sain avun Oriflamen Wellness packista. Sisältää tuon astaksantiinin = kauneus kapselin, 2 omegaa ja multivitamiini-hivenaine tabletin - päivittäinen annos ravinteita kätevässä pussissa. Muista jos sinulla on allergiaa tai syöt lääkkeitä kannattaa varmistaa, että saat käyttää vitamiineja tms.

Ja luulempa tuon astaksantiinin olevan se parantava voima. Astaksantiinin sanotaan olevan jopa 100kertaa tehokkaampi kuin muut E-vitamiinit = ihon parhaat vitamiinit. Netissä on juttua astaksantiinista ja sanotaan sen olevan jopa 500kertaa tehokkaampi. Roacuttanilla akne kyllä lähtee, mutta se on aika myrkkyä elimistölle...suosittelen siis kokeilemaan tuota! Löydät parhaiten lähimmän Oriflamen myyjän nettisivujen kautta www.oriflame.fi

Hyvä mennä ihotautilääkärille,jos vaiva ei poistu hoitamalla!!!
        Te ette ota ollenkaan huomioon,että selän acne johtuu myös pitkälti siitä,ettei sitä pysty itse hoitamaan,siksi ei kannata hätiköidä,vaan kokeilla ensin säännöllistä hoitoa,kun joku auttaa sen selän kanssa-ja tuolla acnella tarkoitan sitä,että se ei ole välttämättä muutakuin hoitamattomuus asia,selkään kun on pirun vaikea ylettyä-----HALOO???

• aknesta
        juujuujajuu kirjoitti:

Hyvä mennä ihotautilääkärille,jos vaiva ei poistu hoitamalla!!!
        Te ette ota ollenkaan huomioon,että selän acne johtuu myös pitkälti siitä,ettei sitä pysty itse hoitamaan,siksi ei kannata hätiköidä,vaan kokeilla ensin säännöllistä hoitoa,kun joku auttaa sen selän kanssa-ja tuolla acnella tarkoitan sitä,että se ei ole välttämättä muutakuin hoitamattomuus asia,selkään kun on pirun vaikea ylettyä-----HALOO???

Kyllä se kuule niin oli, että minulla kyse oli oikeasti aknesta nimenomaan aikuisiän aknesta mikä näkyi selässä ja kasvoilla leuka alueella...ja tämän totesi ihotautilääkäri. Koska se on ns. sairaus sekin ei siihen pelkkä kosmetiikka ja ulkoapäin hoito auta. Eikä kyse ole siitä etteikö selkää pesisi - akne tulee sisältä. Toki täytyy myös aknea hoitaa muutenkin siis kosmetiikalla, mutta se ei yksistään riitä. Lukuisat antiobiootti kuurit syöneenä voin todeta etteivät auta kuin hetkellisesti kun kuuri loppuu finnit palaavat. Myöskään vahvoja lääkkeitä kuten Roacuttania ei sisukalut kestä. Olo oli toivoton kunnes söin tuota mainitsemaani astaksantiinia.

Voihan se olla niinkin ettei selkää saa hoidettua ja selkä paranee hoidoilla, mutta aknea se ei paranna, koska ihon sisälle ei hoidoilla päästä.

• joojoojajoo>ok!!
        aknesta kirjoitti:

Kyllä se kuule niin oli, että minulla kyse oli oikeasti aknesta nimenomaan aikuisiän aknesta mikä näkyi selässä ja kasvoilla leuka alueella...ja tämän totesi ihotautilääkäri. Koska se on ns. sairaus sekin ei siihen pelkkä kosmetiikka ja ulkoapäin hoito auta. Eikä kyse ole siitä etteikö selkää pesisi - akne tulee sisältä. Toki täytyy myös aknea hoitaa muutenkin siis kosmetiikalla, mutta se ei yksistään riitä. Lukuisat antiobiootti kuurit syöneenä voin todeta etteivät auta kuin hetkellisesti kun kuuri loppuu finnit palaavat. Myöskään vahvoja lääkkeitä kuten Roacuttania ei sisukalut kestä. Olo oli toivoton kunnes söin tuota mainitsemaani astaksantiinia.

Voihan se olla niinkin ettei selkää saa hoidettua ja selkä paranee hoidoilla, mutta aknea se ei paranna, koska ihon sisälle ei hoidoilla päästä.

Jos on kyseessä acne,tokikin asia on silloin aivan eri ja ihotautilekuria tarvitaan,en sitä ollenkaan vähättele,kai tuon pitäisi olla itsestään selvyys!!
        Tarkoitinkin sitä puolta vain,että ei aina ole kyseessä acne,vaan vaiva saattaa johtua juurikin hoidon vaikeudesta...mutta ei kaikilla finniongelmasta kärsivillä ole sellaista acnea,joka vaatisi heti suurempaa huomiota eli lekuria...osasinko nyt selittää tuon,mitä ajoin takaa??
        On mullakin ollut lähes acne,mutta selvisin siitä vaiheesta ilman ihotautilääkäriä-että noinkin VOI mennä...

• Astavitaan luottava
        Wellness pack kirjoitti:

Itse olen käyttänyt Astavitaa 2-3 kapselia eli 8-12 mg / vrk nyt puolen vuoden ajan ja aknesta olen päässyt eroon. Kesällä ihoni ei myöskään palanut auringossa aiempien vuosien malliin, joten itse kyllä olen vakuuttunut tuon astaksantiinin tehosta. On todellinen ihon superantioksidantti.

• ::__:;::

Minulla myös sama vaiva ja ostin kosmetologilta Muradin kevyesti kuorivan pesuaineen ja hoitosuihkeen. Tuotteet on melko kalliita, muta varsinkin tuota suihketta suosittelen. Pesun jälkeen suihkuttelet sitä selkään ja homman voi hoitaa ihan itse kun pulloa voi pitää ylösalaisinkin. En tiedä mitkä kosmetologit tätä myy mutta varmaan googlettamalla löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe