Millä kynnet pidemmiksi???

Lyhytkyntinen

Mitä vitamiinia kynnet tarvii, jotta ne kasvais??? Ja mistä sitä saa???
Jelppikää! Mun kynnet ei kasva juuri ollenkaan

18

3277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hflklkkhj

kannattais kokeilla jotain mavalan vahvistushommia.

• pitkäkynsinen

Kynnet vain jollekin kasvaa,tuskin siihen mitään poppa konsteja on.Mulla on ollut jo 30 vuotta pitkät kynnet ja niitä kaikki kyllä ihmettelee kuinka ne pysyy pitkinä,en tiedä itsekään miksi mulla pysyy pitkinä,vaikka teen töitäkin.
        Jotkut sanoo jotta kun juo maitoa,niin kynnet pysyy hyvänä,mut minä en edes juo maitoa koskaan.
        Nytkin mun kynnet on ainakin puolisenttiä,kun ne
        vasta leikkasin,mulla kaiken lisäksi kynnet kasvaa nopeasti,kuukaudessa ne on jo sentin mittaiset ja tämä on kaikki totta.
        Kaikille ei vaan kasva kynnet vaikka haluaisi,huomaan sen omista tyttäristä,koska ne kukaan ei ole perinnyt mun kynsiä ja niitä sentään on kolme kappaletta.

• Lyhyt kyntinen
        pitkäkynsinen kirjoitti:

Kynnet vain jollekin kasvaa,tuskin siihen mitään poppa konsteja on.Mulla on ollut jo 30 vuotta pitkät kynnet ja niitä kaikki kyllä ihmettelee kuinka ne pysyy pitkinä,en tiedä itsekään miksi mulla pysyy pitkinä,vaikka teen töitäkin.
        Jotkut sanoo jotta kun juo maitoa,niin kynnet pysyy hyvänä,mut minä en edes juo maitoa koskaan.
        Nytkin mun kynnet on ainakin puolisenttiä,kun ne
        vasta leikkasin,mulla kaiken lisäksi kynnet kasvaa nopeasti,kuukaudessa ne on jo sentin mittaiset ja tämä on kaikki totta.
        Kaikille ei vaan kasva kynnet vaikka haluaisi,huomaan sen omista tyttäristä,koska ne kukaan ei ole perinnyt mun kynsiä ja niitä sentään on kolme kappaletta.

Eikö ne kasva jollain vitamiinilla??? Oon joskus kuullu, että A-vitamiini auttaa kynsien kasvuun, mut mistä sitä saa???!!!

• mira

et miten kynsiä saa pidennettyä omin keinoin.Mut ainaki tiskaaminen fairilla auttaa pehmentämään käsiä ja kaunistamaan kynsiä.

• Oona

Ensiksikin huonot uutiset, ei ole olemamassa mitään poppakonstia jolla saisi pitemmät kynnet. Paitsi tietysti teko/rakennekynsien laitto! Hyvät uutiset on ne, että ainahan niitä kynsiä voi ainakin vahvistaa, ja kenties sen myötä ne vähän pitenevätkin. Kynsienkasvu on yksilöllistä, jollakin on luonnostaan pitkät kynnet, toisella ei. On tärkeää syödä monipuolisesti, jotta saa kaikkia vitamiineja. Ei kannata syödä pelkkää A-vitamiinia, siitä ei ole hyötyä, paremminkin haittaa. Jos et syö monipuolisesti (siis kasviksia, lihaa, viljatuotteita, maitotuotteita jne.)niin kannattaa harkita monivitamiinipillereiden hankkimista (löytyy sekä apteekeista, tavaratalojen luontaistuoteosastiolta että luontaistuotekaupoista). Kalsium on tärkeä rakennusaine kauniisiin ja pitkiin kynsiin, joten jos et käytä maitotuotteita, niin hanki ehdottomasti kalsiumtabletteja. Sitä kaipaa koko elimistö! Muista kuitenkin kohtuus ja käytä ohjeiden mukaan! On vaarallista käyttää liian suuria annoksia. Luontaistuotteissa on monia hyviä tuotteita, jotka sisältävät kynsille ja hiuksille tarpeellisia vitamiineja ja hivenaineita, kannattaa kysyä jostain palvelevasta luontaistuotekaupasta, varmasti löytyy sopiva tuote. Et varmaankaan saa näillä mitään megapitkiä kynsiä, mutta varmasti terveemmät kynnet, ja sen myötä se pituuskin pikkuhiljaa. Jos kyntesi ovat hauraat ja katkeilevat helposti, niin kannattaa ostaa esim. Trindin, Revlonin tai Mavalanin kynsihoitotuotteita. Omat kynteni pysyvät kauniina ja pitkinä Trindin kynnenvahvistajan avulla. Kysy rohkeasti ko. tuotteita myyvästä kaupasta. Joskus myös kynsinauhat ovat niin tiukasti kynnessä kiinni, että estävät kynnen kasvun. Kynsinauhat pitää varovasti poistaa, jolloin kynsi voi paremmin kasvaa. Niin kädet kuin kynnetkin kaipaavat myös säännöllistä rasvausta, joten muista voidella kädet usein. Kannattaa käydä, jos mahdollista, manikyyrissä niin saa hyiä neuvoja kynsien hoitoon. Ennen kaikkea muista että kynsien kasvatus on pitkä prosessi. Tuloksia näkyy vasta kuukausien, joskus jopa vasta vuoden kuluttua. Kynsi vastaa sen verran hitassti, ja tässäkin on yksilökohtaisia eroja. Onnea kynnen kasvatusprojektille! Muista myös että ei ne pitkät kynnet ole se maailman tärkein juttu.

• Kaisa

Itse tiskailen, koska vesi kasvattaa kynsiä. Tällähetkellä pisimmän kynnen pituus on 2cm.
      Älä laita kynsilakkaa koska se vaan kovettaa ja kynsi katkeaa helpommin. Luonnollinen kynsi on kaunis. Teen joskus ranskalaisen manikyyrin.

• pitkä kyntinen

Hei totta kai pitkät kynnet täytyy lakata,eihän ne ole minkään näköiset jos ei lakkaa ja kynnet kestää paremmin kun lakkaa.

• minsku

osta spiruliinaleväkapseleita lountaistuotekaupasta, ne auttaa myös ihoon ja hiuksiin. saat pitkät ja vahvat kynnet lyhyessä ajassa eivätkä ne pitkänäkään luiskotu ja lohkeile

• pirre

siis auttaaks se spirulina levä mitä otetaan 5tabl päivässä myös kynsiin ja hiuksiin?
        kuinka pian se alkaa vaikuttaa.
        mä luulin et se on vaan lisäravinne kasvissyöjille. no mut... :D

• minsku
        pirre kirjoitti:

siis auttaaks se spirulina levä mitä otetaan 5tabl päivässä myös kynsiin ja hiuksiin?
        kuinka pian se alkaa vaikuttaa.
        mä luulin et se on vaan lisäravinne kasvissyöjille. no mut... :D

juuri se sama auttaa itse söin sitä 3kk yhtä jaksoisesti ja jatkossa silloin tällöin kuurina

• Elina
        minsku kirjoitti:

juuri se sama auttaa itse söin sitä 3kk yhtä jaksoisesti ja jatkossa silloin tällöin kuurina

Miten se tapahtuu? Kuinka usein? Never heard ;)

• Tyttö19

Mulla on kynnet olleet pitkät 10 vuotiaasa lähtien ja ennen ajattelin että se johtuu siitä että join paljon maitoa ja söin maitotuotteita. Myöhemmin olen kuitenkin huomannut että näin se ei ole koska kynnet ovat pysyneet pystyssä vaikka maitotuotteet ovat jäänet taka-alalle. Minulla on myös vahvat paksut hiukset ja hyvä iho. Luulen että pitkät kynnet saa parhaiten kun on hyvä luusto ja muut vitamiinilliset asiat kunnossa. Monella ei kasva tai ovat todella heikot vaikka yrittävät kuinka. Minulla kynsi harvemmin katkeaa vaikka sen ihan TAITTAA.

• Lady

Kalsium (jota on maitotuotteissa) auttaa vahvistamaan kynsiä, mutta ei yksinään. C-vitamiini ja silica auttaa kalsiumia imeytymään elimistöön. Useimmiten kalsium ja C-vitamiini löytyy samasta tabletista apteekista kuin apteekista, jos luulet, että et saa näitä tarpeeksi.
      Kalsiumin kanssa pitää tosin olla varovainen, koska liikakäyttö kirjaimellisesti kalkkiuttaa sisäelimiä ja rasittaa näin maksaa. Lisäksi kalsium syö rautaa ja voi pitkällä aikavälillä laskea hemoglobiinitasoa (itselläni on ollut tämä ongelma). Ilman lisäravinteita tuota suositeltua rajaa on kyllä vaikea ylittää. Suositeltu päiväannos löytyy purkin kyljestä kyllä.
      Mikäli olet vielä kasvuiässä, kyntesi eivät välttämättä vahvistu lisäravinteista huolimatta, koska elimistö kuluttaa samat kyseiset aineet luuston rakennukseen. Kynnet ja hiukset ovat loppujen lopuksi vain ylimääräisiä kuona-aineita, joille elimistöllä ei ole käyttöä. Ihmisillä, joilla on heikko aineenvaihdunta, on myös useimmiten heikko kynsien- ja hiustenkasvu. Tällä en nyt tarkoita, että juokse ihmeessä lääkäriin. Aineenvaihdunnan vilkkaus vaihtelee yksilöittäin.

• Kalkkinen

Eiks luut sisällä kalsiumia, ei kynsissä kalsiumia ole. Miksi sitä pitäis syödä jos haluaa vahvistaa kynsiä??

• Iituska

Mulle on kerrottu et jos syö jotaa Piimaxii nii se vahvistaa ja nopeuttaa kynsien kasvuu

• Näin pitkät kynnet.

Mulla oli kuukaus sitte toosi lyhyet kynnet. Ja kynsinauhat repeilivät ja laastareita sai olla koulussakin mukana :D Mutta olen lukenut hirveästi miten kynsiä voisi kasvatta yms..nii löytyy ohjeita monenlaisii mut yks toimi mulla oikeesti!! Eli tarvitset sokeria, voita, piimää (maitokin käy mutta piimä paksumpaa) omenaetikkaa, rypsiöljyä ja hunajaa. Laita ensin piimää noin 1 dl. Sen jälkeen öljyä ruokalusikallinen. Sen jälkeen voita noin 50 grammaa ja etikkää heti voin jälkeen 3 ruokalusikallista. sitten sokeri teelusikka ja hunajaa 4 ruokalusikkaa. Sekoita kaikki yhteen ja ota lusikka (mielummin puulusikka) ja levitän sillä puulusikalla kynsiin noin puolisenttiä paksu kerron. Annat vaikuttaa vähintään 2 tuntii. Ite katoin titanic-elokuvan ku ne vaikutti. Sitten peset fairyllä pois. Muista fairyllä muuten ei auta. Ja sitten sivelet kynsilakanpoistoainetta päälle. Ja ennen nukkumaan menoa laita sitruuna jääteetä ja jauhoja sekoita ja aamulla ku heräsin niin hups!! kynteni olivat sentin mittaiset

• mirkkuli1

niii mitä jauhoja

• mirkkuli1

ja paljo noita sitruun jääteetä ja "jauhoja"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      84
      4282
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      30
      3211
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      170
      2590
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      1976
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1482
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1376
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1150
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      1009
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      960
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      862
    Aihe