Hiustenlähtö ja värjäys

HELPPA ME

Multa lähtee hiuksia omasta mielestä tajuttomasti,oon käyny microkamerakuvauksessa...ei mtn hätää kuulema,normaalia ja kasvaa uutta.Ihotautilekurilla,ei mtn.Mutta sanotaanko multa irtoaa ainakin sen 70-100 hiusta päivään...normaalisti ei varmaan irtoa aamulla ko 5.Nytten noin 20 jne. Menin sitten tietty pitkän tauon jälkeen värjää hiukset,suihkussa varmaan irtos 50 ja selvittäessä 40...lähteekö teiltä enempi hiuksia ko värjäätte?Multa aijemminki läks mutta noin paljon,en usko.Hiukset on ohentuneet,mutta päältäpäin siis päälaki ok,ja uutta tulee.Onko tää se sulkasato vai mitä? Alkaa jo paniikki iskee=/...noin 2kk:tta on lähtenyt.

7

6287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miiiiii

      vastailla:/

      • kokemusta on

        No ite värjäsin kerran hiukset ja niitä lähti niin tajuttomasti, että enää en ole ikinä värjännyt. En tiedä sitten mistä johtui, mutta enää en kyllä värjää, eikä siihen varsinaisesti tarvetta olekaan :)

        Mulla on muuten tosi paksut hiukset, mutta viimesen puolen vuoden aikana niitä on lähtenyt tosi paljon. Kävin myös tollasessa mikrokamera-analyysissä, ja vaikka omasta mielestäni hiukset on ohentuneet, siellä ne vaan ihasteli mun paksuja hiuksia. Samoten kun oon pyytänyt ystäviä "tukistaan" niskasta, niin ei kuulemma oo ohentuneet. Luulen, että sitä rupeaa ite panikoimaan ja tekeen kärpäsestä härkästä ihan suotta. Ainakin osittain.

        Siis ihmiseltähän lähtee jopa 100 hiusta päivästä, eikä se oo mitenkään epänormaalia. Varsinkin just kammatessa ja pestessä, kun hiuksia käsittelee. Ja mitä pidemmät hiukset on, niin sitä isommalta se hiuskasa näyttää. Kasvaako sulla paljon uusia hiuksia nyt kun niitä lähteekin? Itelläni ainakin jakauksesta ja niskasta kasvaa ihan pieniä parin sentin pitusia hiuksia paljon enemmän kuin tavallisesti eli kaippa tässä on joku "karvanlähtöaika" menossa.

        Mun mielestä tossa ei oo mitään huolestuttavaa, kun ihotautilääkärikään ei mitään huomannut. Mulla oli samanlainen kauhee hiustenlähtöaika jotain 3 vuotta sitten ja kun sanoin siitä sillon lääkärille, se tutki päänahan ja sanoi että hiukset vaan uusiutuu nyt niin rajusti. Sitten kesti aikansa ja väheni.

        Tosin ehkä ei kannata värjätä hiuksia. Tai ainakin kokeilla jotain ihoystävällisempää väriainetta, jos oot vaikka allerginen jollekin aineelle tai jotain.

        Toivottavasti ongelma paranee itestään, uskon niin! Hyvää alkavaa kesää! :)


      • hiuspeikko
        kokemusta on kirjoitti:

        No ite värjäsin kerran hiukset ja niitä lähti niin tajuttomasti, että enää en ole ikinä värjännyt. En tiedä sitten mistä johtui, mutta enää en kyllä värjää, eikä siihen varsinaisesti tarvetta olekaan :)

        Mulla on muuten tosi paksut hiukset, mutta viimesen puolen vuoden aikana niitä on lähtenyt tosi paljon. Kävin myös tollasessa mikrokamera-analyysissä, ja vaikka omasta mielestäni hiukset on ohentuneet, siellä ne vaan ihasteli mun paksuja hiuksia. Samoten kun oon pyytänyt ystäviä "tukistaan" niskasta, niin ei kuulemma oo ohentuneet. Luulen, että sitä rupeaa ite panikoimaan ja tekeen kärpäsestä härkästä ihan suotta. Ainakin osittain.

        Siis ihmiseltähän lähtee jopa 100 hiusta päivästä, eikä se oo mitenkään epänormaalia. Varsinkin just kammatessa ja pestessä, kun hiuksia käsittelee. Ja mitä pidemmät hiukset on, niin sitä isommalta se hiuskasa näyttää. Kasvaako sulla paljon uusia hiuksia nyt kun niitä lähteekin? Itelläni ainakin jakauksesta ja niskasta kasvaa ihan pieniä parin sentin pitusia hiuksia paljon enemmän kuin tavallisesti eli kaippa tässä on joku "karvanlähtöaika" menossa.

        Mun mielestä tossa ei oo mitään huolestuttavaa, kun ihotautilääkärikään ei mitään huomannut. Mulla oli samanlainen kauhee hiustenlähtöaika jotain 3 vuotta sitten ja kun sanoin siitä sillon lääkärille, se tutki päänahan ja sanoi että hiukset vaan uusiutuu nyt niin rajusti. Sitten kesti aikansa ja väheni.

        Tosin ehkä ei kannata värjätä hiuksia. Tai ainakin kokeilla jotain ihoystävällisempää väriainetta, jos oot vaikka allerginen jollekin aineelle tai jotain.

        Toivottavasti ongelma paranee itestään, uskon niin! Hyvää alkavaa kesää! :)

        Hiuksillä on tietty ikä minkä ne kasvavat ja voivat hyvin ja noin joka 7 vuosi sitten tulee se ns. "sulkasato" eli hiuksia lähtee jonkin aikaa runsaammin kuin tavallisesti ja sitten ne alkavat taas kasvaa.

        Stressi tiputtaa hiuksia, itselläni kävi näin vuosi sitten talvella että hiuksia vain tippui, ihan järkyttävät määrät ja hyvä että uskalsin tukkaani koskea kun siitä lähti aina kymmeniä hiuksia kerralla. Noh, ratkaisu oli leikata tukkaa lyhyemmäksi, noin olkapäille jotta se näyttäisi tuuheammalta, ottaa vähän renommin, että stressi helpottaa ja aloin syömään piimaxia. Laitoin myös hiusvärin sitten sen hiusten leikkuun jälkeen, sillä ei ollut hiusten lähtöä lisäävää vaikutusta.

        Nyt tukkani on reilusti lapaluiden alle ja niin tuuhea, että sitä on ohennuttu ja kerrostettu jotta en ihan paastuisi näin kesällä.

        Toivottavasti helpotti tieto, että ei ne hiukset siitä lopullisesti ohene. Myöskin hormoonit vaikuttavat hiuksiin, esim raskaus ja uudet e-pillerit.


    • Paineet kasvaa..

      En kyllä yhtään tiedä. Mutta itse tulin tänne kattomaan kun tuli sokki tos äsken kun huomasin että tosta reunasta on lähteny aikalailla hiuksia, sen huomaa kun kattoo tota toisen puolen reunaa hiusrajassa. Että onkohan tää ihan normaalia ettei kaikki hiukset lähde. Värjännyt oon täs pari kolme kertaa sävyllä 2kk sisällä. Ehkä vähä liian usein? Ja nyt ostin just kestovärin mutta en varmaan ainakaan 2viikkoon viitti värjätä ettei nää mee liian huonoon kuntoon ku tuosta noita hiuksia oli niin lähteny. Näyttää melkein siltä että joku ois ajanu n. 3cm levyise ja pitusen kohdan tohon ohimon ylhäällä olevaan hiusrajan kohtaan. Alkas jo vähä tulee paineita..:'d Ja alle 15 vuotias olen niin uskaltaakohan enää värjätäkkään.. Ainakaan kestovärilä? Ja yhtä asiaa kysyn jos värjään täs nyt mustalla kestoärillä niin pystyykö joskus sitten siihen päälle värjään vaikka punasen värin? Vai pitääkö monesti värjätä päälle vai tarttuuko edes? :/

    • Hiukset-

      Värjäsin pari viikkoo sitten hiukset jaa nyt ne jo ruppee lähtee kävin pesuilla ja katoin että ei juma mullahan lähtöö kohta kaikki hiukset onko normaalii

    • Brjrjrkttjh

      Kyllä ne värjäykset rasittaa hiuksia, ainakaan ei kannata vaalentaa tummentaa vaalentaa. Oikeasti hiukset voi katketa. Itselle kävi nuorena kerran niin, hiukset ei kestä ihan mitä vaan. Tässä youtube-video tuosta miltä tuo näyttää

      https://www.youtube.com/watch?v=HoIQElEG9c8

    • Anonyymi

      Ite värjäsin ekan kerran heinäkuussa kokopään, oli okei, halusin tummemman, värjäsin tummanruskeiks ja nyt mulla on pudonnu varmaan n. kuukauden hiuksia. Niskahiukset on ihan lyhyet ja katkenneet. Hiuksia joita irtoo kymmeniä, osa niistä on katkenneita sekä ihan tyvestä irtautuneita.

      Toivon, että kyseessä on hiusten raju uusiutuminen. Kaljuja kohtia en näe, toistaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10722
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3043
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2859
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 83
      1496
    Aihe