E-pillereistä. Auttakaa, kiltit.

Eli olen syönyt Yasmine-pillereitä jo monta vuotta. Tällaista ei ole aiemmin käynyt: Eli siis söin normaalisti koko laatan(21 kpl) putkeen, MUTTA sitten otin seuraavasta laatasta heti perään KAKSI pilleriä. Ja sitten vasta pidin 7 pv:n tauon. Tämän jälkeen aloitin normaalisti uuden, kokonaisen laatan(jätin kahta vaille vajaan käyttämättä).
Nyt olen puolessa välissä ja tulee hiukan vuotoa. Olenko mokannut pahasti?
Kaverini sanoi, että ei saisi syödä koskaan vajaata vaan aina olisi syötävä laatat kokonaan loppuun.:/ Huolestuttaa..
4232
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

olet toiminut, tosin en ymmärrä miksi et jatkanut sitä toista laattaa syömällä, pitämättä taukoviikkoa. Kaverisi on väärässä

Äänestä

Joo, tyhmä kaveri tosiaan. Mikähän hänellä on perusteena, ettei saisi syödä vajaata liuskaa putkeen? Epäilemättä perustuu täysin hänen omaan arvailuunsa, kun totuuden kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.

Toisen (tai kolmannen tai..) liuskan voi siis jättää koska tahansa kesken. Jos keho on tottunut tiettyyn rytmiin, jolla pillereitä syöt, voi aiheutua ylimääräisiä vuotoja, jos teet muutoksia syöntirytmiin. Toisten keho on herkempi muutoksille. Ei siinä mitään vaarallista ole. Syöt liuskan loppuun ja pidät sitten tauon.

Äänestä
  • Hän perusteli sitä sillä, että kehon hormoonitasapaino järkkyisi jotenkin ja pitäisi nyt pitää 1kk tauko pillereistä kokonaan.

    En kuitenkaan ymmärrä myöskään, mikä olisi ongelma, koska pidin normaalin 7pv:n tauon tämän "virheen" jälkeen.
    Ja syy, miksi jätin toisen liuskan kesken oli, koska minulla tuli silloin jo vuotoa. Olen huomannut, että oma kehoni ei oikein kestä kahta liuskaa putkeen ilman välivuotoa. Normaalirytmi sopii parhaiten.

    Kiitos kuitenkin teille ! :)

    Äänestä

Et ole mokannut lainkaan. Olet toiminut aivan oikein.
Sinuna kyllä ottaisin yhteyttä lääkäriin, jos välivuotoja alkaa olla usein. Voi olla, että pillereiden hormonimäärä saisi olla sinulle suurempi, jotta välivuotoja ei tulisi.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


mokannut(ko)? kirjoitti:

Eli olen syönyt Yasmine-pillereitä jo monta vuotta. Tällaista ei ole aiemmin käynyt: Eli siis söin normaalisti koko laatan(21 kpl) putkeen, MUTTA sitten otin seuraavasta laatasta heti perään KAKSI pilleriä. Ja sitten vasta pidin 7 pv:n tauon. Tämän jälkeen aloitin normaalisti uuden, kokonaisen laatan(jätin kahta vaille vajaan käyttämättä).
Nyt olen puolessa välissä ja tulee hiukan vuotoa. Olenko mokannut pahasti?
Kaverini sanoi, että ei saisi syödä koskaan vajaata vaan aina olisi syötävä laatat kokonaan loppuun.:/ Huolestuttaa..

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu