Hei. Haluaisin tietää henkilökohtaisista mieltymyksistänne.
Söpö vai kaunis? Mitä eroa näillä kahdella on? Ja kuvaile esimerkki söpöstä ja kauniista naisesta.
Voiko söpö olla seksikäs? Entäpä seksikäs? Millainen on seksikäs nainen?
Kiitooooooooos. :-)
Miehet, mikä on söpö, entä kaunis?
25
5613
Vastaukset
- JJ_
Kaunis. Söpö nyt voi olla melkein kuka tahansa, kauneutta suotu harvemmalle.
- bonber
Kaunis on pitkä ja viisas. Söpö on tappi joka jauhaa kaikkee siistiä tyhmää ja turhaa. Söpömpi parempi. Johtuu siitä että olen itekkin tyhmä ja lyhyt.
- Helloooow
Hoh, entä jos on tappi (160cm), isot tissit ja ohut vyötärö jne, eli muodokas, erittäin huumorintajune, luonteelta erittäin SÖPÖ (ei ollenkaan 'hillitty' luonne), herttanen, mut kuitenki poikamainen; SUORApuheinen, helee pikkutyttö-ääni, kauniit nukkemaiset kasvot, mut samaan aikaan vielä söpöt :D ja persoonallinen tyyli. naisellinen, rakastaa laittautumista jnejnejne.
En ite tiiä katsokaas et mikä mä oikeen oon, jotku sanoo et voi ku oot nii kaunis, mut sit ku alan puhuu ni ne on "voi pikkune oot niiiiiin söpö" joten voikohan olla mahollist olla yhtaikaa molemmat. :DD ja sit ku nauran melkee aina, tai hymyilen, ni ihmiset toitottaa sitä söpöyttä joka sekunti. o__O - jhgjhfh
Helloooow kirjoitti:
Hoh, entä jos on tappi (160cm), isot tissit ja ohut vyötärö jne, eli muodokas, erittäin huumorintajune, luonteelta erittäin SÖPÖ (ei ollenkaan 'hillitty' luonne), herttanen, mut kuitenki poikamainen; SUORApuheinen, helee pikkutyttö-ääni, kauniit nukkemaiset kasvot, mut samaan aikaan vielä söpöt :D ja persoonallinen tyyli. naisellinen, rakastaa laittautumista jnejnejne.
En ite tiiä katsokaas et mikä mä oikeen oon, jotku sanoo et voi ku oot nii kaunis, mut sit ku alan puhuu ni ne on "voi pikkune oot niiiiiin söpö" joten voikohan olla mahollist olla yhtaikaa molemmat. :DD ja sit ku nauran melkee aina, tai hymyilen, ni ihmiset toitottaa sitä söpöyttä joka sekunti. o__OSöpö tyttö on ihanan pieni kaikkialta :) Kuten esim. Anna Abreu.
- esdgtfr
Helloooow kirjoitti:
En ite tiiä katsokaas et mikä mä oikeen oon, jotku sanoo et voi ku oot nii kaunis, mut sit ku alan puhuu ni ne on "voi pikkune oot niiiiiin söpö" joten voikohan olla mahollist olla yhtaikaa molemmat. :DD ja sit ku nauran melkee aina, tai hymyilen, ni ihmiset toitottaa sitä söpöyttä joka sekunti. o__Ojotenki sairas toi Helloooow'n kommentti?
- hohooo
esdgtfr kirjoitti:
jotenki sairas toi Helloooow'n kommentti?
musta se kuullostaa ihan itteensä täynnä olevalta, ei söpöltä! ... "voi pikkune oot niiiiiin söpö" .."ihmiset toitottaa sitä söpöyttä joka sekunti". Varmaa kaks ihmistä elämän aikana on sanonu sille nii ja sit se onki jo noussu hattuu. Jotkut ihmiset on vaan sellasia X)
- Hellooow
hohooo kirjoitti:
musta se kuullostaa ihan itteensä täynnä olevalta, ei söpöltä! ... "voi pikkune oot niiiiiin söpö" .."ihmiset toitottaa sitä söpöyttä joka sekunti". Varmaa kaks ihmistä elämän aikana on sanonu sille nii ja sit se onki jo noussu hattuu. Jotkut ihmiset on vaan sellasia X)
no anteeksi suorasta ilmaisustani näin netin ääressä.. :DD tääl ku voi kertoo miten asiat on, ilman et ihmiset mua tunnistaa! ;)
mitä väliä jos joku on söpö, jos sanoin että mulle niin "aina" = joka päivä sanotaan, ei se tarkota että olisin itserakas tai et se olis muilta pois. :o lähinnä meinasin sitä negatiivises mielessä ku aattelin et voinkohan olla kaunis ku aina söpöä toitotetaan.
että silleen. :) - Heloowille
Hellooow kirjoitti:
no anteeksi suorasta ilmaisustani näin netin ääressä.. :DD tääl ku voi kertoo miten asiat on, ilman et ihmiset mua tunnistaa! ;)
mitä väliä jos joku on söpö, jos sanoin että mulle niin "aina" = joka päivä sanotaan, ei se tarkota että olisin itserakas tai et se olis muilta pois. :o lähinnä meinasin sitä negatiivises mielessä ku aattelin et voinkohan olla kaunis ku aina söpöä toitotetaan.
että silleen. :)"En ite tiiä katsokaas et mikä mä oikeen oon..."
..just.
Eipä ihme, että söpöksi sanotaan. Se kun tarkoittaa joskus myös erittäin yksinkertaista tyttölasta :)
- mies-91
Söpö:
Leikkisä tai jopa outo pukeutuminen, hiuksia ei erityisemmin laitettu, ei meikkiä, luonteeltaan ehkä hiljaista tyyppiä ja hiukan lapsellinenkin ja huoleton.
Kaunis:
Pukeutuminen voi olla rento ja kuitenkin naisen vartalon huomioon ottava, ei kuitenkaan yli-seksikäs/tyrkyttäjä-tyylinen. Kauneus lähtee aina kasvoista, joku voi olla todella kuuma pakkaus mutta ei kaunis kasvoista. Meikkiä sopivasti tai ei yhtään jos on nätti, hiukset kuitenkin laitettu. Luonteestaan antaa usein kypsän kuvan. Kauniita naisia on vaikea lähestyä, tosin.
Seksikäs:
No täytyykö tähän muuta sanoa kuin tiukat farkut ja rohkeahko yläosa? Paljon paljasta pintaa nyt kesällä. Mekko tai pitkä hame ei sitten ole seksikäs, ihan naisille tiedoksi!
Katse osuu tietysti aina seksikkääseen, kun taas kaunis on joskus jopa liian tyrmäävän kaunis, mutta kiinnostavin. Söpö ei itseeni kyllä kolahda.
Tulipas ihmeellinen analyysi väsättyä. - identiteettikriisi
Pidän itseäni söpönä/nättinä naamsta ja vartaloltani kauniina/seksikkäänä. En taida kelvata sitten kellekkään? Vai mihin luokkaan itseni oikeen laittasin? (Oikeasti kelpaisin tosi monelle, kunhan spekuloin ;D)
- Luokkajako
On todella tärkeää laittaa itsensä johonkin luokkaan. Hyvä, että kriiseilet noin tärkeän asian äärellä.
- .............
Luokkajako kirjoitti:
On todella tärkeää laittaa itsensä johonkin luokkaan. Hyvä, että kriiseilet noin tärkeän asian äärellä.
Tätä toivoinkin. Ketään ei tarvitse laittaa lokeroon. Osa kysymystä on "söpö vai kaunis?" Mietiskelenkin sitä, miksi tätä aina kysytään, kun useimmissa on jotai kaunista ja jotain söpöä..
Eli en kriiseile, kunhan spekuloin, kuten sanottu.
- Mies metrosta.
En ole nänyt söpöä naista, pikkutyttöjä kylläkin ja kissanpentuja. Nainen, joka yrittää olla söpö, on minulle turn off.
Kaunis nainen miellyttää silmää, käyttäytyy fiksusti ja pukeutuu naisellisesti; heitä olen nähnyt paljon ja vaimonikin on yksi kauneimmista naisista, joita olen tuntenut.- mies-1962
Söpö:
Hyvännäköinen, mutta ei täysin kaineusihanteita vastaava. Ehdottomasti kuitenkin positiivinen ilmaus. Omaa usein seksikkyyttä.
Kaunis:
Omaa ihanteelliset piirteet ja vartalon kaikilta osin.
Seksikäs:
Omaa naiselliset muodot. Pystyy ilmaisemaan halukkuutensa olemuksellaan.
Mekko tai hame on seksikäs, ihan naisille tiedoksi!
- ne eroavuudet
SÖPÖ:
Ymmärrän söpöllä naiset, jotka ovat hyvännäköisiä (muita adjektiiveja nätti, sievä ym.), mutta eivät varsinaisesti kauniita tai joka tilanteessa tyylikkäitä.
- Söpöt kasvonpiirteet. Voi olla pyöreät, hieman epäsymmetriset. Kasvojen yleisvaikutelma hieman hentopiirteinen ja vaaleahko.
- Suuret silmät ja pyöreät posket.
- Ruumiinrakenne hieman naisellisen pyöreä tai sitten pienen siro.
- Naapurintyttömäinen ja luonnollinen
-Tyttömäinen tyyli ja pukeutuminen
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/ohjelmat/ohjelmauutiset/syksy_2008/567787.jpg
KAUNIS:
- Klassisen kauniit piirteet
- Symmetriset kasvot
- Pehmeä mutta silti selkeä kasvojen luusto, klassinen leukalinja
- Luonnostaan selvästi erottuvat kasvonpiirteet
- Miellyttävä yleisvaikutelma, klassisen raukea hymy
- Vartalo tietyllä tapaa naisellinen ja uhkea. Selkeä povi ja erottuva lantion kaari, kapea vyötärö.
- Ajaton ja kaunis tyyli
http://www.espritlibre.ws/celebrities/photos/275080/gracekelly.jpg
SEKSIKÄS:
- Naisellinen tyyli ja pukeutuminen, ihonmyötäiset ja naisellisia muotoja korostavat vaatteet, jopa hieman huoramaiset, kynsilakkaa, korkokengät joka säässä ja tilanteessa, hameet.
- Voi olla hyvinkin voimakkaan korostuneesti meikattu, vahva silmämeikki
- Rakennettu imago, ei välttämättä tarvitse olla kaunis mutta voi olla
http://www.justbcoz.co.za/headspace/wp-content/uploads/2008/09/eva-longoria1.jpg- ei tahdo söpöillä
Olen pienikokoinen, vaalea, pyöreäkasvoinen ja hymyileväinen. Hiukka pyöreä muodoiltani ja tyttömäinen varmaan vielä vanhanakin. Työni puolesta minulla pitäisi olla auktoriteettiä ja arvovaltaa, mutta mutta... hankalaa tällä ulkonäöllä. Luonteeltani olen luotettava, järkevä ja asiallinen, mutta useinkin toisin luullaan. Söpöön ulkonäköön yhdistetään jostain syystä kuvitelma tyhmästä, hölmöstä ja pinnallisesta. En halua korostaa söpöyttäni vaatetuksellani, mutta olemuksestani poikkeava vaatetyyli ei sovi myöskään. Tällä olemuksella on vaikeaa olla edes tyylikäs, vaikka tyylitaju olisi kuinka hyvä! Söpö ei ole myöskään seksikäs, vaan tyttömäinen - vaikka pitäisikin seksistä paljon. On siis vain hyväksyttävä itsensä sellaisena millaiseksi on syntynyt, ottaa siitä paras irti yrittämättä muuttua joksikin mitä ei voi olla.
- Arvottaja
Yleensä osaan vastata kysymykseen kuin kysymykseen lonkalta, mutta tämän kanssa pähkätessä on mennyt jo yli kuukausi. Yritetään nyt lopulta jotain sönkätä.
Söpö = herttainen, positiivisella tavalla tavallinen, kiltti (voi olla kuitenkin tulinen), helposti lähestyttävä, mukava juttukaveri, kaikin puolin ihana ja haluttava, ehdottomasti seksikäs.
Kaunis = naisellinen, rotunainen, jalo, ennen kaikkea sisäisesti kaunis, vaativa lähestyttävä, ihana omalla tavallaan, saa kyllä miehen lankeamaan loveen kunhan ensijännitys hälvenee.
Ihannetilanne olisi, että miehellä olisi sekä söpö että kaunis nainen.
Sitten pitäisi vielä määritellä seksikäs nainen. Epätoivo kyllä iskee viimeistään tämän kysymyksen edessä. Tiedän kyllä onko nainen kaunis, söpö tai seksikäs 300 millisekunnissa, mutta on mahdotonta sanoa miten ja miksi. Miehen vaisto tuntee erehtymättä ja pintaan katsomatta naisen energian. Imeväisten puhetta, että seksikkyys liittyisi esim. tiukkoihin farkkuihin. - Jande85
söpö: viivi pumpanen, anna abreu,
kaunis: cindy crawford, claudia schiffer, penelope cruz, jessica simpson- elämä on...
Miehestä taas kun puhutaan niin... mielestäni
söpö mies on kaikinpuolin ihana, kultainen, rakastettava, toiset huomioiva, iloinen, luonnollinen, rento, hyvä sydäminen, oikea herrasmies. Eräässä miehessä on havaittavissa juuri noita piirteitä ;) sinä tiedät sen :) siksi kai häneen ihastuin, huoh... - eivät kauniita
Mielestäni noista kukaan ei ole erityisen kaunis. Näyttäviä naisia jokainen, mutta kaksi ensimmäistä menevät kategoriaan seksikkäät tai hyvännäköiset. Cindy Crawford ja Jessica Simpson ovat todella jenkkityylisiä ja nimenomaan edustavat tätä "rakennettua naiskuvaa". Nykymaailmassa on todella vähän klassisen kauniita ja sensuelleja naisia.
- Mies22vkl
Minun mielestäni penelope cruz on kyllä ensin söpö ja sitten vasta kaunis. En tiedä johtuuko sitten hänen rooleistaan vai silmistään.
- "Juuaarnambervan"
Söpöys liittyy minusta suojelunhalun syntymiseen. Kauneus on pitkälti pelkästään mittasuhteita ja geometriaa. Toki voi sanoa, että luonne on kaunis, mutta yleensä pelkällä kauniiilla viitataan ulkonäköön. Söpöy son moniulotteisempi. Söpö on hyvin lähellä suloinen sanaa. Kumpikin varmaan käännettäisiin englanniksi "precious". Se taas suomeksi käännettynä sanan perusjuuresta tarkoittaa arvokasta.
Seksikäs liittyy kykyyn herättää seksuaalista vetovoimaa. Kapeat huulet voivat olla kauniit, mutta eivät seksikkäät. Seksikkyys liittyy ennen kaikkea hedelmällisyyteen.
Söpö ja suloionen herättää siis suojelunhalua. Se tarkoittaa myös hellyyttä ja siksi se on lähellä myös seksuaalisuutta. Auto voi olla kaunis, mutta sitä kohtaan ei voi tuntea seksuaalista halua. Kaunis on siis vähemmän tunneperäinen sana kuin söpö tai suloinen.
Mmies voi sanoa naisen olevan kaunis ilman mitään tunnesidettä. Jos mies sanoo naisen olevan suloisen tai söpön niin silloin jonkinlainen (hellä) tunnetila on jo virinnyt sisällä.
So... jotain tällaista- -75
Mihinkäs kategoriaan minä sitten kuulun...
Olen aina kuullut olevani hyvännäköinen ja söpö. Olen pienikokoinen (153cm) kuitenkin ihan B kupin rinnat, hentoluinen, siro mutta timmi (urheillut sopivasti aina) etten siis mikään luurangonlaiha ole (45kg).
Kasvomallin töitäkin tehnyt nuorena. En ole koskaan omannut pyöreitä poskia vaan pikemminkin korkeat poskipäät. Ei ne lommollakaan ole, ihan normaalit.
Nyt vanhemmalla iällä olen alkanut kuulemaan olevani hottis.
Eli..onko kaikkea yhtäaikaa?
Omasta mielestäni en ole mitenkään kaunis, piirteet ovat mallillaan ja hampaat hyvät ja olen erittäin nauravainen ja hymyileväinen, kuitenkin ujohko. En pukeudu koskaan korkkareihin vaikka olenkin lyhyt, olen enemmänkin tennarinaisia, farkut ja t-paita linjalla mennään, lyhyillä kynsillä. Enkä myöskään meikkaa kuin ripsiä. Iho on ok. Hiukset puoleen selkään, blondiraidoin. - oikein..
-75 kirjoitti:
Mihinkäs kategoriaan minä sitten kuulun...
Olen aina kuullut olevani hyvännäköinen ja söpö. Olen pienikokoinen (153cm) kuitenkin ihan B kupin rinnat, hentoluinen, siro mutta timmi (urheillut sopivasti aina) etten siis mikään luurangonlaiha ole (45kg).
Kasvomallin töitäkin tehnyt nuorena. En ole koskaan omannut pyöreitä poskia vaan pikemminkin korkeat poskipäät. Ei ne lommollakaan ole, ihan normaalit.
Nyt vanhemmalla iällä olen alkanut kuulemaan olevani hottis.
Eli..onko kaikkea yhtäaikaa?
Omasta mielestäni en ole mitenkään kaunis, piirteet ovat mallillaan ja hampaat hyvät ja olen erittäin nauravainen ja hymyileväinen, kuitenkin ujohko. En pukeudu koskaan korkkareihin vaikka olenkin lyhyt, olen enemmänkin tennarinaisia, farkut ja t-paita linjalla mennään, lyhyillä kynsillä. Enkä myöskään meikkaa kuin ripsiä. Iho on ok. Hiukset puoleen selkään, blondiraidoin.vaivaa tuohon itsesi kuvailuun, mutta nuo asiat eivät kerro yhtikäs mitään siitä oletko söpö tai kaunis tai hottis vai et mitään niistä.
- Nnainenn
oikein.. kirjoitti:
vaivaa tuohon itsesi kuvailuun, mutta nuo asiat eivät kerro yhtikäs mitään siitä oletko söpö tai kaunis tai hottis vai et mitään niistä.
kauniitä naisia ovat esim. Aiswarya Rai, Marcia Cross, Sonya Walger, Angelina Jolie, Audrey Hepburn, Elizabeth Taylor. Myös Kim Kardashian on mielestäni hyvin kaunis. Luonnonkaunis, vaikka meikkiä käyttääkin paljon.
Söpöinä taas pitäisin esim. Jessica Albaa, Scarlett Johansonia, Taylor Swiftiä ja Drew Barrymorea
Seksikkäänä pitäisin esim. Megan Foxia, Victoria Silvstediä, Adriana Limaa ja Pamela Anderssonia.
Mielestäni kauneuden, söpöyden ja seksikkyyden ero tule parhaiten esille hymyssä ja silmissä hymyn aikana. En osaa tarkemmin selittää, mutta kai siinä on kyse siitä millainen pilke silmissä on (vaikka tuota ilmausta vihaankin). Onko avoin ja lämmin (=söpö) vai salaperäinen ja viettelevä (=seksikäs). kauniin naisen silmissä taas on tuota kaikkea yhtä aikaa ja juuri se tekee naisesta niin häkellyttävän, lumoavan ja kerrassaan upean ilmestyksen, josta katsetta ei vaan saa irti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576