Kysely................

työnantaja sitten 10

Hei! Teen pientä kyselyä siitä että kuinka moni katsoo palvelutilanteessa silmiin? Arvostatko työntekijää? Työntekijä mittaa arvostusta sillä katsot, kuuntelet, ja yms. käyttäydyt.
Oletko ihminen joka keskittyy tilanteeseen suurimman osan elämästään?
Entä miten suhtaudut tai lapsesi suhtautuu kun on saanut negatiivisen ensivaikutelman l. katseen tai mulkaisun asiakaspalvelijalta? Jääkö siitä pysyvä kuva vai unohtuuko.
Miten suhtaudutte ihmisiin jotka tulevat jengillä esim. kaupan kassalle ja kukaan heistä ei katso kassaan päin saatikka tervehdi tai kiitä?
Näkö- ja kuulovammaiset ymmärrän mutta normaali kanssaihmiset asennetta kehiin:) jookos

4

1812

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vain

      Hei!

      Itse katson aina palveluntarjoajaa / työntekijää silmiin, esim. ajatellaan nyt vaikkapa kaupan kassaa. Hymyilen, tervehdin ja katson silmiin. Minusta on suoraan sanottuna moukkamaista käytöstä jos silmiin ei katsota, kun puhutaan ja tervehtiä nyt ainakin pitää osata jokaisen. Pieni hymykään ai liikoja vaadi, itse saan paljon energiaa yhdestä pienestä hymystä ja ystävällisestä katseesta ventovieraaltakin pitkäksi aikaa. Olen vähän vanhan kansan ihminen tässä asiassa, musta nykyään tähän suhtaudutaan liian välinpitämättömästi. Ikää mulla 33 v.

      Itse koen olevani sellainen ihminen, joka keskittyy tilanteeseen aina. Olen aina läsnä, olen hyvä kuuntelija ja epäitsekäs siinä mielessä, että kunnioitan tosia ihmisiä lähtökohtaisesti paljon ja "tulen itse aina viimeisenä" jos näin voi sanoa. Toki jos minua ei katsota silmiin, ei tervehditä takaisin, ollaan tylyjä yms. niin "annan samalla mitalla takaisin", mutta silloin useasti päiväni on pilalla.

      Suuria hetkiä on mulle aina, kun kohtaan kohteliaan ja sydämellisen ihmisen joka tervehtii, katsoo silmiin ja hymyilee, ehkä jutteleekin jotain pientä kohteliasta. Helposti pahoitan mieleni, jos ollaan epäkohteliaita, ja hyvä asiakaspalvelu (kuin myös todella huono), jäävät kyllä mieleeni pitkiksi ajoiksi jos ei ikuisesti.

      Toivottavasti tässä oli joitain vastauksia kysymyksiisi, hyvää kesää sinulle!:)

    • hihiiiihkh

      Hei! Teen pientä kyselyä siitä että kuinka moni katsoo palvelutilanteessa silmiin? Arvostatko työntekijää? Työntekijä mittaa arvostusta sillä katsot, kuuntelet, ja yms. käyttäydyt.
      Oletko ihminen joka keskittyy tilanteeseen suurimman osan elämästään?
      Entä miten suhtaudut tai lapsesi suhtautuu kun on saanut negatiivisen ensivaikutelman l. katseen tai mulkaisun asiakaspalvelijalta? Jääkö siitä pysyvä kuva vai unohtuuko.
      Miten suhtaudutte ihmisiin jotka tulevat jengillä esim. kaupan kassalle ja kukaan heistä ei katso kassaan päin saatikka tervehdi tai kiitä?
      Näkö- ja kuulovammaiset ymmärrän mutta normaali kanssaihmiset asennetta kehiin:) jookos

      Katson palveluntilanteessa silmiin yleensä ainaskin kerran, en enempää, jos en uskalla. Arvostan, jos hän hoitaa työt hyvin ja käyttää työaikansa työntekoon eikä muuhun toilailuun, josta hänelle ei palkan ole tarkoitus tulla. En osaa sanoa keskitynkö aina, ehkä sitä jokaisessa tekemisessä keskittymistä edes hiukan vaaditaan. Negatiiviseen ensivaikutelmaan suhtaudun pysyvästi yleensä ainaskin asiakaspalvelussa, koska se yks henkilö palvelee vain hetken... Eli jos saan silmiin katsomattoman, tökerön, moukkamaisen, huonosti käyttäytyvän ja tuiman tai liika hymyilevän itseääntäynnä olevan vaikutelman, joka katsoo ala-arvostavasti minua, niin silloin se on negatiivinen vaikutelma, enkä tykkää koko tilanteesta. En voi unohtaa täysin, jos henkilö käyttäytyy törkeästi tai epäkunnioittavasti esim. kassalla ja seuraavalla kerralla taas vähän paremmin, niin muistan kyllä sen ekan kerran. Silloin en itsekään erehdy enää hymyilemään ja katsomaan suoraan lärviin vaan kävelen tyynesti pois välittämättä siinä tilanteessa henkilöstä lainkaan. Jälkikäteen voin haukkua häntä "salaa". :D Jengi, joka tulee kassalle tervehtimättä ja kiittämättä pidän ihan nykyaikaisena jengin käytöksenä. Ei nuoria henkilöitä voi olettaa tervehtimään aina, mutta kassalta vaadin hyvää ja iloista palvelua asiakkaiden käytöksestä huolimatta.

    • ---hiphei---

      Katson silmiin ja tervehdin myyjää/asiakaspalvelijaa aina ja oletan myös samaa häneltä.

      Itse kun olen ollut kassatyössä pienehkössä liikkeessä (ei ruokakauppa) niin olen kokenut hämmennystä jos asiakas tulee kassalle eikä tervehdi tai millään lailla ole "mukana tilanteessa" esim. kun kerron summan tms. Silloin tulee mieleen että pitäisiköhän yrittää englannilla, koska monesti ulkomaalaiset asiakkaat eivät ilmaise sitä että eivät ymmärrä kieltä. Valitettavasti suurin osa näistä käyttäytymistaidottomista kuitenkin on ihan tavallisia suomalaisia. Oma lukunsa ovat sitten nämä kassalla kännykkään puhujat.

    • heh...

      liittyy aiheeseen Suku on paras???????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      167
      10651
    2. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

      Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      90
      7515
    3. Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle

      Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht
      Maailman menoa
      3
      7356
    4. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      23
      7346
    5. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      88
      5733
    6. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      48
      5213
    7. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      31
      4966
    8. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

      Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      12
      4751
    9. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

      – Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      3
      2112
    10. Ei muuta kun kylärinkiä ajamaan!!!

      Huomenta! Tuossa ku kylän pinnassa asunu koko iän, nii viime vuosina nii harmittanu ku viikonloppusin niin hiljasta, sil
      Hyrynsalmi
      36
      1553
    Aihe