Kysely................

työnantaja sitten 10

Hei! Teen pientä kyselyä siitä että kuinka moni katsoo palvelutilanteessa silmiin? Arvostatko työntekijää? Työntekijä mittaa arvostusta sillä katsot, kuuntelet, ja yms. käyttäydyt.
Oletko ihminen joka keskittyy tilanteeseen suurimman osan elämästään?
Entä miten suhtaudut tai lapsesi suhtautuu kun on saanut negatiivisen ensivaikutelman l. katseen tai mulkaisun asiakaspalvelijalta? Jääkö siitä pysyvä kuva vai unohtuuko.
Miten suhtaudutte ihmisiin jotka tulevat jengillä esim. kaupan kassalle ja kukaan heistä ei katso kassaan päin saatikka tervehdi tai kiitä?
Näkö- ja kuulovammaiset ymmärrän mutta normaali kanssaihmiset asennetta kehiin:) jookos

4

1728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vain

      Hei!

      Itse katson aina palveluntarjoajaa / työntekijää silmiin, esim. ajatellaan nyt vaikkapa kaupan kassaa. Hymyilen, tervehdin ja katson silmiin. Minusta on suoraan sanottuna moukkamaista käytöstä jos silmiin ei katsota, kun puhutaan ja tervehtiä nyt ainakin pitää osata jokaisen. Pieni hymykään ai liikoja vaadi, itse saan paljon energiaa yhdestä pienestä hymystä ja ystävällisestä katseesta ventovieraaltakin pitkäksi aikaa. Olen vähän vanhan kansan ihminen tässä asiassa, musta nykyään tähän suhtaudutaan liian välinpitämättömästi. Ikää mulla 33 v.

      Itse koen olevani sellainen ihminen, joka keskittyy tilanteeseen aina. Olen aina läsnä, olen hyvä kuuntelija ja epäitsekäs siinä mielessä, että kunnioitan tosia ihmisiä lähtökohtaisesti paljon ja "tulen itse aina viimeisenä" jos näin voi sanoa. Toki jos minua ei katsota silmiin, ei tervehditä takaisin, ollaan tylyjä yms. niin "annan samalla mitalla takaisin", mutta silloin useasti päiväni on pilalla.

      Suuria hetkiä on mulle aina, kun kohtaan kohteliaan ja sydämellisen ihmisen joka tervehtii, katsoo silmiin ja hymyilee, ehkä jutteleekin jotain pientä kohteliasta. Helposti pahoitan mieleni, jos ollaan epäkohteliaita, ja hyvä asiakaspalvelu (kuin myös todella huono), jäävät kyllä mieleeni pitkiksi ajoiksi jos ei ikuisesti.

      Toivottavasti tässä oli joitain vastauksia kysymyksiisi, hyvää kesää sinulle!:)

    • hihiiiihkh

      Hei! Teen pientä kyselyä siitä että kuinka moni katsoo palvelutilanteessa silmiin? Arvostatko työntekijää? Työntekijä mittaa arvostusta sillä katsot, kuuntelet, ja yms. käyttäydyt.
      Oletko ihminen joka keskittyy tilanteeseen suurimman osan elämästään?
      Entä miten suhtaudut tai lapsesi suhtautuu kun on saanut negatiivisen ensivaikutelman l. katseen tai mulkaisun asiakaspalvelijalta? Jääkö siitä pysyvä kuva vai unohtuuko.
      Miten suhtaudutte ihmisiin jotka tulevat jengillä esim. kaupan kassalle ja kukaan heistä ei katso kassaan päin saatikka tervehdi tai kiitä?
      Näkö- ja kuulovammaiset ymmärrän mutta normaali kanssaihmiset asennetta kehiin:) jookos

      Katson palveluntilanteessa silmiin yleensä ainaskin kerran, en enempää, jos en uskalla. Arvostan, jos hän hoitaa työt hyvin ja käyttää työaikansa työntekoon eikä muuhun toilailuun, josta hänelle ei palkan ole tarkoitus tulla. En osaa sanoa keskitynkö aina, ehkä sitä jokaisessa tekemisessä keskittymistä edes hiukan vaaditaan. Negatiiviseen ensivaikutelmaan suhtaudun pysyvästi yleensä ainaskin asiakaspalvelussa, koska se yks henkilö palvelee vain hetken... Eli jos saan silmiin katsomattoman, tökerön, moukkamaisen, huonosti käyttäytyvän ja tuiman tai liika hymyilevän itseääntäynnä olevan vaikutelman, joka katsoo ala-arvostavasti minua, niin silloin se on negatiivinen vaikutelma, enkä tykkää koko tilanteesta. En voi unohtaa täysin, jos henkilö käyttäytyy törkeästi tai epäkunnioittavasti esim. kassalla ja seuraavalla kerralla taas vähän paremmin, niin muistan kyllä sen ekan kerran. Silloin en itsekään erehdy enää hymyilemään ja katsomaan suoraan lärviin vaan kävelen tyynesti pois välittämättä siinä tilanteessa henkilöstä lainkaan. Jälkikäteen voin haukkua häntä "salaa". :D Jengi, joka tulee kassalle tervehtimättä ja kiittämättä pidän ihan nykyaikaisena jengin käytöksenä. Ei nuoria henkilöitä voi olettaa tervehtimään aina, mutta kassalta vaadin hyvää ja iloista palvelua asiakkaiden käytöksestä huolimatta.

    • ---hiphei---

      Katson silmiin ja tervehdin myyjää/asiakaspalvelijaa aina ja oletan myös samaa häneltä.

      Itse kun olen ollut kassatyössä pienehkössä liikkeessä (ei ruokakauppa) niin olen kokenut hämmennystä jos asiakas tulee kassalle eikä tervehdi tai millään lailla ole "mukana tilanteessa" esim. kun kerron summan tms. Silloin tulee mieleen että pitäisiköhän yrittää englannilla, koska monesti ulkomaalaiset asiakkaat eivät ilmaise sitä että eivät ymmärrä kieltä. Valitettavasti suurin osa näistä käyttäytymistaidottomista kuitenkin on ihan tavallisia suomalaisia. Oma lukunsa ovat sitten nämä kassalla kännykkään puhujat.

    • heh...

      liittyy aiheeseen Suku on paras???????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe