Nigeriaan miehen kanssa?

Kahden vaiheilla

Hei kaikki Nigeriassa paikallisen puolison kanssa käyneet! Nigerialanen miesystäväni on pyytänyt minua mukaansa käymään kotonaan. Olisin kovin kiinnostunut menemään (viikoksi), mutta hieman kaihertaa minkälainen matkakohde Nigeria mahtaa olla. Olen matkustanut aikaisemmin neljässä eri Afrikan maassa, eli ihan pienestä en säikähdä, mutta liikenne, rikollisuus ja mahdolliset vatsapöpöt Nigerian kohdalla mietityttävät. Minkälaisia kokemuksia muilta löytyy?

39

1084

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakas Watson

ole Nigeriassa kaynyt, mutta teepa kaikille palvelus ja osta vain menolippu. Hyvaa matkaa.

• höl...

Miehelläsi ei ole sinulle mitään muuta kuin kurjuuttaa annettavaa

• .........6

Yhteiskunnan varoilla?

• ÄLÄ matkusta Nigeria

Olen siis käynyt Nigeriassa tulevan ex-puolisoni kanssa 2 kertaa enkä (vaikka emme olisi eronneet) menisi sinne enää koskaan!

Asioita, jotka sinun tulee ottaa huomioon:
      1) Koska miehesi on viimeksi käynyt Nigeriassa? Jos käynnistä on kauan, voi myös mies kokea eräänlaisen kulttuurishokin ja käyttäytyä ennalta arvaamattomasti. (Meillä 1 reissua ennen mies oli ollut siellä viimeksi useita vuosia aiemmin. Mies oli hirveän kiukkuinen koko matkan ajan ja matka päättyikin siihen, että mies oli väkivaltainen minua kohtaan.)
      2) Mihin päin Nigeriaa olette menossa? Nigeriassa EI OLE turvallista liikkua autolla päiväsaikaankaan kaupunkien ulkopuolella!!! Paikallisetkin liikkuvat aseellisten saattuieden kanssa (jos ovat yhtään varakkaampia ja siellä valkoihoinen ihminen = kasa rahaa, jonka saa vapaasti hyödyntää).
      3) Nigeriassa poliisiin EI VOI luottaa!!! Poliisi raiskaa ja ryöstää ja pyytää lahjuksia ihan avoimesti. ("Madame, please make Christmas for Nigerian police!")
      4) Etenkin Lagosissa sähkökatkoja on paljon. Sähköt voivat olla pois 3 päivää ja palat tunniksi ja sitten taas pois 2 päivää.
      5) Vatsapöpöjä meillä ei ole sairastettu, mutta MALARIA on (estolääkityksestä huolimatta). Sairaalan valinnassa kannattaa olla tosi tarkkana, koska esim. neulat EIVÄT ole aina kertakäyttösiä. Neuloja ja ruiskuja käytettäessä pitää aina nähdä, että paketti avataan. Sairaalassa ei saa ruokaa vaan se on hankittava itse.
      6) Nigeriassa valkoiset ovat suht harvinaisia (etenkin "tavisten alueilla"). Valkoihoinen on AINA potentiaalinen ryöstökohde. Kuka tahansa on lahjottavissa, joten vaikka teillä olisi vartija tms, et voi olla turvassa. Aseellisia ryöstöjä on paljon ja niiden yhteydessä useimmiten naiset raiskataan.

ÄLÄ matkusta Nigeriaan!

• Rakas Watson

mita?

Eikos Nigeria olekaan paratiisi?

Nyt olen hepnadilla paahan lyoty.

• miksi palasit

Miten kehtaat enää loisia Suomessa. Toit tietenkin miehen takaisin Suomeen ja sillä on jo toinen hyväksikäytettävä kierroksessa, ja täysi valtion ylöspito tietenkin.

Ettekö te kaikessa epäonnistuneet osaa yhtään hävetä elämäänne ja aiheuttamaanne vahinkoa.

• feministiäiti
        miksi palasit kirjoitti:

Miten kehtaat enää loisia Suomessa. Toit tietenkin miehen takaisin Suomeen ja sillä on jo toinen hyväksikäytettävä kierroksessa, ja täysi valtion ylöspito tietenkin.

Ettekö te kaikessa epäonnistuneet osaa yhtään hävetä elämäänne ja aiheuttamaanne vahinkoa.

Hoplaa,

Tuntuu, että suurimmalla osalla ihmisistä täällä on puurot ja vellit sekaisin ihmisten ja valtioiden kanssa.

Syy, miksi monet nigerialaiset lähtevät kotimaastaan, on kyllästyminen läpikorruptoituneeseen valtioon. Kaikki heistä eivät tule tänne iskemään naista tai miestä. He haluavat aloittaa uuden elämän omilla ehdoillaan. Kokemusta on. Kaikki eivät kuulu siihen heimoon, jota täällä sivustolla parjataan.

Olen elänyt toisessa yhtä korruptoituneessa maassa kuin Nigeria. Maan tapaan kuuluu antaa lahjuksia joka päivä. Tämä ei ole moraalitonta, vaan normaalia varainhankintaa. Tähän paatuu, itse paaduin parissa kuukaudessa. Valmistautuu siihen, että aina on taskussa rahaa kuin roskaa.

Ihmisillä on kyky haaveilla muusta kuin siitä mikä on. Siksi monet nigerialaiset tulevat Eurooppaan. Kaikki eivät välttämättä tule suoraan rahan perässä. Joillain on "elämä" kotimaassa, sellainen, jota eivät kuitenkaan halua elää.

Olen lähdössä lasteni kanssa käymään Länsi-Afrikassa seuraavan vuoden sisällä. Mahdollisesti kohteina Benin ja Nigeria. Syynä reissuun ystävyyssuhteet. On nimittäin mahdollista ystävystyä tuon maailmanosan ihmisten kanssa ilman mitään hankypankya. Luulisin, että jos rokotukset ja malarianestolääkkeet ovat kunnossa, reissusta selviää ihmisten kanssa ihmisiksi.

Sorry, viestini ei ollut suoraan ihmissuhteista, mutta nigerialaisten vaimot ja tyttöystävät: lukekaa, opiskelkaa, viisastukaa. Ei kannata luottaa puskaradioon eikä edes oman kullan kertomuksiin. Asiallista tietoa on olemassa kaikkialla. Lukekaa englanniksi. Suomalaisiin lähteisiin ei kannata luottaa.

• Naija feminist
        feministiäiti kirjoitti:

Hoplaa,

Tuntuu, että suurimmalla osalla ihmisistä täällä on puurot ja vellit sekaisin ihmisten ja valtioiden kanssa.

Syy, miksi monet nigerialaiset lähtevät kotimaastaan, on kyllästyminen läpikorruptoituneeseen valtioon. Kaikki heistä eivät tule tänne iskemään naista tai miestä. He haluavat aloittaa uuden elämän omilla ehdoillaan. Kokemusta on. Kaikki eivät kuulu siihen heimoon, jota täällä sivustolla parjataan.

Olen elänyt toisessa yhtä korruptoituneessa maassa kuin Nigeria. Maan tapaan kuuluu antaa lahjuksia joka päivä. Tämä ei ole moraalitonta, vaan normaalia varainhankintaa. Tähän paatuu, itse paaduin parissa kuukaudessa. Valmistautuu siihen, että aina on taskussa rahaa kuin roskaa.

Ihmisillä on kyky haaveilla muusta kuin siitä mikä on. Siksi monet nigerialaiset tulevat Eurooppaan. Kaikki eivät välttämättä tule suoraan rahan perässä. Joillain on "elämä" kotimaassa, sellainen, jota eivät kuitenkaan halua elää.

Olen lähdössä lasteni kanssa käymään Länsi-Afrikassa seuraavan vuoden sisällä. Mahdollisesti kohteina Benin ja Nigeria. Syynä reissuun ystävyyssuhteet. On nimittäin mahdollista ystävystyä tuon maailmanosan ihmisten kanssa ilman mitään hankypankya. Luulisin, että jos rokotukset ja malarianestolääkkeet ovat kunnossa, reissusta selviää ihmisten kanssa ihmisiksi.

Sorry, viestini ei ollut suoraan ihmissuhteista, mutta nigerialaisten vaimot ja tyttöystävät: lukekaa, opiskelkaa, viisastukaa. Ei kannata luottaa puskaradioon eikä edes oman kullan kertomuksiin. Asiallista tietoa on olemassa kaikkialla. Lukekaa englanniksi. Suomalaisiin lähteisiin ei kannata luottaa.

"Syy, miksi monet nigerialaiset lähtevät kotimaastaan, on kyllästyminen läpikorruptoituneeseen valtioon. Kaikki heistä eivät tule tänne iskemään naista tai miestä. He haluavat aloittaa uuden elämän omilla ehdoillaan. Kokemusta on. Kaikki eivät kuulu siihen heimoon, jota täällä sivustolla parjataan."

Sinäkö kuvittelet, että vain igbot ovat kelvottomia? Otapa asioista selvää.

"Olen elänyt toisessa yhtä korruptoituneessa maassa kuin Nigeria. Maan tapaan kuuluu antaa lahjuksia joka päivä. Tämä ei ole moraalitonta, vaan normaalia varainhankintaa. Tähän paatuu, itse paaduin parissa kuukaudessa. Valmistautuu siihen, että aina on taskussa rahaa kuin roskaa."

Oleskelumaassasi ongelmana oli siis korruptio? Nigeriassa korruptio ei ole suurin ongelma. Hengenlähdön uhka on. Otapa asioista selvää.

"Ihmisillä on kyky haaveilla muusta kuin siitä mikä on. Siksi monet nigerialaiset tulevat Eurooppaan. Kaikki eivät välttämättä tule suoraan rahan perässä. Joillain on "elämä" kotimaassa, sellainen, jota eivät kuitenkaan halua elää."

Ihanaa ruusunpunaista huttua ;) Otapa asioista selvää.

"Olen lähdössä lasteni kanssa käymään Länsi-Afrikassa seuraavan vuoden sisällä. Mahdollisesti kohteina Benin ja Nigeria. Syynä reissuun ystävyyssuhteet. On nimittäin mahdollista ystävystyä tuon maailmanosan ihmisten kanssa ilman mitään hankypankya. Luulisin, että jos rokotukset ja malarianestolääkkeet ovat kunnossa, reissusta selviää ihmisten kanssa ihmisiksi."

Varmaan kaikki tuo yllä luulemasi pätee Beniniin. Mutta: Älä vie lapsiasi Nigeriaan. Minullakin on YSTÄVIÄ Nigeriassa. En silti kuvittele olevani turvassa Nigeriassa eikä elukoitten kanssa selviä, vaikka itse olisi ihmisiksi.

"Sorry, viestini ei ollut suoraan ihmissuhteista, mutta nigerialaisten vaimot ja tyttöystävät: lukekaa, opiskelkaa, viisastukaa. Ei kannata luottaa puskaradioon eikä edes oman kullan kertomuksiin. Asiallista tietoa on olemassa kaikkialla. Lukekaa englanniksi. Suomalaisiin lähteisiin ei kannata luottaa."

Mihinkään tietolähteeseen ei kannata luottaa, kun kyseessä on Nigeria. Älä tuudittaudu valheelliseen turvallisuuden tunteeseen luotettavaksi luulemiesi tarinoiden perusteella.

Mieheni, nigerialainen, ei veisi lastamme Nigeriaan. Koska Nigeria ei ole turvallinen matkakohde edes aikuiselle, lapsista puhumattakaan.

• sinulta.
        feministiäiti kirjoitti:

Hoplaa,

Ihmiset ne valtiot muodostaa. Nigeriassa valtio on ruvella, koska miehet ovat munattomia siellä. Naisensahan he ovat alistaneet kuten 'tosimiehet' kaikissa muissakin Afrikan valtioissa, syy Nigerian surkeuteen on juuri Nigerialainen luuseri-mies.

• yllätys.
        Naija feminist kirjoitti:

"Syy, miksi monet nigerialaiset lähtevät kotimaastaan, on kyllästyminen läpikorruptoituneeseen valtioon. Kaikki heistä eivät tule tänne iskemään naista tai miestä. He haluavat aloittaa uuden elämän omilla ehdoillaan. Kokemusta on. Kaikki eivät kuulu siihen heimoon, jota täällä sivustolla parjataan."

"Olen elänyt toisessa yhtä korruptoituneessa maassa kuin Nigeria. Maan tapaan kuuluu antaa lahjuksia joka päivä. Tämä ei ole moraalitonta, vaan normaalia varainhankintaa. Tähän paatuu, itse paaduin parissa kuukaudessa. Valmistautuu siihen, että aina on taskussa rahaa kuin roskaa."

Oleskelumaassasi ongelmana oli siis korruptio? Nigeriassa korruptio ei ole suurin ongelma. Hengenlähdön uhka on. Otapa asioista selvää.

"Ihmisillä on kyky haaveilla muusta kuin siitä mikä on. Siksi monet nigerialaiset tulevat Eurooppaan. Kaikki eivät välttämättä tule suoraan rahan perässä. Joillain on "elämä" kotimaassa, sellainen, jota eivät kuitenkaan halua elää."

"Olen lähdössä lasteni kanssa käymään Länsi-Afrikassa seuraavan vuoden sisällä. Mahdollisesti kohteina Benin ja Nigeria. Syynä reissuun ystävyyssuhteet. On nimittäin mahdollista ystävystyä tuon maailmanosan ihmisten kanssa ilman mitään hankypankya. Luulisin, että jos rokotukset ja malarianestolääkkeet ovat kunnossa, reissusta selviää ihmisten kanssa ihmisiksi."

Varmaan kaikki tuo yllä luulemasi pätee Beniniin. Mutta: Älä vie lapsiasi Nigeriaan. Minullakin on YSTÄVIÄ Nigeriassa. En silti kuvittele olevani turvassa Nigeriassa eikä elukoitten kanssa selviä, vaikka itse olisi ihmisiksi.

"Sorry, viestini ei ollut suoraan ihmissuhteista, mutta nigerialaisten vaimot ja tyttöystävät: lukekaa, opiskelkaa, viisastukaa. Ei kannata luottaa puskaradioon eikä edes oman kullan kertomuksiin. Asiallista tietoa on olemassa kaikkialla. Lukekaa englanniksi. Suomalaisiin lähteisiin ei kannata luottaa."

Mihinkään tietolähteeseen ei kannata luottaa, kun kyseessä on Nigeria. Älä tuudittaudu valheelliseen turvallisuuden tunteeseen luotettavaksi luulemiesi tarinoiden perusteella.

Mieheni, nigerialainen, ei veisi lastamme Nigeriaan. Koska Nigeria ei ole turvallinen matkakohde edes aikuiselle, lapsista puhumattakaan.

Tekeekö mitään työtä, maksaako veroa?

• Sarah66

Kirjoittiko feministiäiti jotain igboista erikseen? En ainakaan huomannut, joten miksi otit igbot esille? Tuskin hän vain heitä tarkoittaa kirjoituksellaan.

• 2 reissua takana
        feministiäiti kirjoitti:

Hoplaa,

,,vastaukseni perustuu täysin omaan henk. koht kokemukseen!! Olen ollut itse aseellisen ryöstön uhri Nigeriassa (ja nähnyt kaksi raiskausta siinä yhteydessä, ollut mahallani katua vasten luotien lentäessä takanani)!! Jos luet yhtään Nigerialaisia sanomalehtiä (siis niitä oikeita siellä julkaistavia, ei näitä netin julkaisuja) huomaat, mitä siellä OIKEASTI tapahtuu..

Tiet Beniniin ovat huonossa kunnossa ja vaaralliset, koska autot joutuvat ajamaan hitaasti.. Toivon todella, että otat järjen käteesi ja perehdyt huolella siihen, mihin olet menossa!! Etkä vai usko nigerialaisten kavereidesi tarinoita siitä, miten ihana maa se on..

• Rakas Watson
        2 reissua takana kirjoitti:

,,vastaukseni perustuu täysin omaan henk. koht kokemukseen!! Olen ollut itse aseellisen ryöstön uhri Nigeriassa (ja nähnyt kaksi raiskausta siinä yhteydessä, ollut mahallani katua vasten luotien lentäessä takanani)!! Jos luet yhtään Nigerialaisia sanomalehtiä (siis niitä oikeita siellä julkaistavia, ei näitä netin julkaisuja) huomaat, mitä siellä OIKEASTI tapahtuu..

Tiet Beniniin ovat huonossa kunnossa ja vaaralliset, koska autot joutuvat ajamaan hitaasti.. Toivon todella, että otat järjen käteesi ja perehdyt huolella siihen, mihin olet menossa!! Etkä vai usko nigerialaisten kavereidesi tarinoita siitä, miten ihana maa se on..

"olen niin saatanan ruma musukukerinpatja etta edes nigerialaiset partisaanit ei pane edes vaikka olisi tilaisuus."

Etta silleen.

• 2 reissua
        feministiäiti kirjoitti:

Hoplaa,

Eivät niin.. Meidätkin ryöstäneet miehet olivat hausoja tai jonkin muun hausaa puhuvan heimon jäseniä.. Tottakai kaikilla Nigeriasta tulleilla on ollut elämä siellä. Nigeriassa käyneen ymmärrän hyvin, miksi he eivät halunneet elää sitä elämää, vaan tulivat tänne jonkin paremman toivossa (ja ilmeisen väärin käsityksin elämästä Euroopassa..). Puolison hankkiminen täältä (ja nykyään myös lapsen) on vain usein se (pysyvään)oleskelulupaan vaadittava tekijä.

Itse näin asian niin (siis Nigeriassa poliisin pyytäessä minulta lahjuksia), ette nole mitenjään velvollinen tukemaan korruptoitunutta ja kieroa systeemiä. Lahjuksia antamalla vain pahentaa tilannetta ja tekee korrupstiosta hyväksyttävämpää.

Tämä on aika tavalla ensimmäisen osan toistoa..

"Olen lähdössä lasteni kanssa käymään Länsi-Afrikassa seuraavan vuoden sisällä. Mahdollisesti kohteina Benin ja Nigeria. Syynä reissuun ystävyyssuhteet. On nimittäin mahdollista ystävystyä tuon maailmanosan ihmisten kanssa ilman mitään hankypankya. Luulisin, että jos rokotukset ja malarianestolääkkeet ovat kunnossa, reissusta selviää ihmisten kanssa ihmisiksi.

Sorry, viestini ei ollut suoraan ihmissuhteista, mutta nigerialaisten vaimot ja tyttöystävät: lukekaa, opiskelkaa, viisastukaa. Ei kannata luottaa puskaradioon eikä edes oman kullan kertomuksiin. Asiallista tietoa on olemassa kaikkialla. Lukekaa englanniksi. Suomalaisiin lähteisiin ei kannata luottaa."

Miten varma olet ystävyyssuhteidesi aitoudesta? Entä siitä, että ystäviesi ystävät eivät halua "hyödyntää" sinua taloudellisesti? Tai naapurit tai ties ketkä? Kuten jo toisessa viestissäni mainitsin, Nigeriassa on vaarallista siis ihan aikuisten oikeasti eikä vain "länsimaisen median valeiden ja propagandan" perusteella. Voin antaa sinulle puhelinnumeroni tai vaikka tavata kasvotusten (mikäli et aivan toisella puolella maata asu) ,jos et usko täällä kertomaani. Ennen Nigeriaan menoa olin lukenut kirjoja (engalnniksi) Nigerian historiasta, politiikasta etc ja nettisivuja myös englanniksi (myös Nigerialaisia saitteja). Kuullut tarinoita ex-mieheltäni ja muodostanut oman käsitykseni. Kuitnekaan missään vaiheessa en ollut TODELLA tiedostanut kaikkea, ryöstöjä, poliisin raiskauksia ym ei kovin laajalti tiedoteta. Nigeriassa sanomalehdistä paljastui ensin toinen puoli ja lopulta sain kokea sen ihan omakohtaisestikin. Jos päätät lähteä Nigeriaan, pyydän kuitenkin ettet vie lapsiasi sinne!!

• 2 reissua
        Rakas Watson kirjoitti:

"olen niin saatanan ruma musukukerinpatja etta edes nigerialaiset partisaanit ei pane edes vaikka olisi tilaisuus."

Etta silleen.

..linkitän sulle valokuvani?

sitä paitsi ihan oikeasti painu Rakas Watson vittuun! Jos sinulla ei ole mitään sanottavaa niin on perempi pitää turpansa kiinni! Jos yritän pelastaa jonkun ihmisen mahdolliselta traumalta niin onkohan se ihan järkevää tulla aukomaan päätään turhasta!

Laita mulle sun s-posti niin lähetän linkin mun FB-profiiliin, jos sua noin kiinnostaa..

• Naija feminist
        Sarah66 kirjoitti:

Kirjoittiko feministiäiti jotain igboista erikseen? En ainakaan huomannut, joten miksi otit igbot esille? Tuskin hän vain heitä tarkoittaa kirjoituksellaan.

Feministi kertoi:
        "Kaikki eivät kuulu siihen heimoon, jota täällä sivustolla parjataan."

Täällä on parjattu kautta aikain, mutta etenkin viime viikkoina, nimenomaan igboja. Järin suurta mielikuvitusta ei tarvitse omata osatakseen päätellä, mitä kansanryhmää feministi-typy tarkoitti.

• Naija feminist
        Rakas Watson kirjoitti:

Etta silleen.

Nigeriassa ei ole partisaaneja.

Ko. naisen ulkonäöltä tuntien voin vakuuttaa Watson, että panisit sinäkin. Ilolla.

Vakavasti puhuen: joku idiootti on kärräämässä viattomia lapsiaan Nigeriaan, kuvitellen nähtävästi lähtevänsä huippulomalle "hyvien ystävien pariin". Jos joku osaa kertoa matkakohteen todellisuuden, kannattaisi sinunkin (itseäsi niiiiin fiksuna pitävän) pitää näppäimistöälysi kurissa ja kerrankin vain peesata tärkeää asiaa.

Nigeriassakin on kaunista luontoa, hyviä rantoja ja muita komeita nähtävyyksiä korkeatasoisia hotelleja... kannattaisi matkasta haaveilevan pysähtyä hetkeksi miettimään, miksei turismibusiness kuitenkaan ole löytänyt tietään maahan, vaikka moneen muuhun (Länsi-)Afrikan maahan voi matkailla ihan turvallisin mielin vaikka omatoimisesti. Matkailemattomuuteen on syynsä. Oikeasti.

http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=68549&nodeid=15735&contentlan=1&culture=fi-FI

Ei tuota varoitusta ole ilkeilyn vuoksi Suomen ulkoasiainministeriössä keksitty.

• tänne.
        2 reissua kirjoitti:

sitä paitsi ihan oikeasti painu Rakas Watson vittuun! Jos sinulla ei ole mitään sanottavaa niin on perempi pitää turpansa kiinni! Jos yritän pelastaa jonkun ihmisen mahdolliselta traumalta niin onkohan se ihan järkevää tulla aukomaan päätään turhasta!

Laita mulle sun s-posti niin lähetän linkin mun FB-profiiliin, jos sua noin kiinnostaa..

Ei sinulla ole oikeutta laittaa kuvaasi mihinkään. Olet häpäissyt itsesi makaamalla nigerilaisen huijarin kanssa, pilannut lapsesi ja oman elämäsi. Mene takaisin Nigeriaan ja yritä pysyä siellä.

• 2 reissua

Nigeriassa ei ole partisaaneja.

Ko. naisen ulkonäöltä tuntien voin vakuuttaa Watson, että panisit sinäkin. Ilolla.

Vakavasti puhuen: joku idiootti on kärräämässä viattomia lapsiaan Nigeriaan, kuvitellen nähtävästi lähtevänsä huippulomalle "hyvien ystävien pariin". Jos joku osaa kertoa matkakohteen todellisuuden, kannattaisi sinunkin (itseäsi niiiiin fiksuna pitävän) pitää näppäimistöälysi kurissa ja kerrankin vain peesata tärkeää asiaa.

Nigeriassakin on kaunista luontoa, hyviä rantoja ja muita komeita nähtävyyksiä korkeatasoisia hotelleja... kannattaisi matkasta haaveilevan pysähtyä hetkeksi miettimään, miksei turismibusiness kuitenkaan ole löytänyt tietään maahan, vaikka moneen muuhun (Länsi-)Afrikan maahan voi matkailla ihan turvallisin mielin vaikka omatoimisesti. Matkailemattomuuteen on syynsä. Oikeasti.

http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=68549&nodeid=15735&contentlan=1&culture=fi-FI

Ei tuota varoitusta ole ilkeilyn vuoksi Suomen ulkoasiainministeriössä keksitty.

..mutta euroa järkevämpi matkavaluutta on dollari. Niitä saa vaihdettua missä vaan. Euroja ei ole yhtä helppo vaihtaa.

• 2 reissua
        2 reissua kirjoitti:

..mutta euroa järkevämpi matkavaluutta on dollari. Niitä saa vaihdettua missä vaan. Euroja ei ole yhtä helppo vaihtaa.

Ryöstöjä ym on muuallakin kuin tiedotteessa mainituilla alueilla. Nuo alueet ovat ne, jotka eniten ovat saaneet kansainvälistä julkisuutta väkivallan takia. Kano on esim. yksi alue, jossa väkivaltaisuuksia esiintyy ajoittain (en tarkoita "tavallisia ryöstöjä tms vaan lähinnä uskontoon liittyviä useita henkiä vieviä väkivaltaisuuksia). Koko maa on aika veitseterällä ja rauhan alla kytee jatkuvasti..

• Rakas Watson
        2 reissua kirjoitti:

ihmeessa niin tiedamme varoa musukuukerinpatjaa.

Muuten, tuo ei ollut minun kirjoittamani mutta kuka olikin joka kirjoitti nikillani todella osui ja upotti.

Tuon kirjoituksen aikaan olin viela ottamassa keittoa.

• Taasnäitä

"Aseellisia ryöstöjä on paljon ja niiden yhteydessä useimmiten naiset raiskataan."

No mitä tuossakin on muka. Ihanaa kun voi tuntea olevansa hauras ja voimakkaissa käsissä.

• 5
        Taasnäitä kirjoitti:

"Aseellisia ryöstöjä on paljon ja niiden yhteydessä useimmiten naiset raiskataan."

No mitä tuossakin on muka. Ihanaa kun voi tuntea olevansa hauras ja voimakkaissa käsissä.

No mutta olemmehan moneen otteeseen kuulleet, kuinka Afrikan mantereen mies on vielä MIES eikä Mikki Hiiri, kuten suomalaiset tohvelieläimet. Tämä Miehuus, joka tasa-arvon tylsistyttämiin naisiin vetoaa, nyt vain oireilee myös näin.

• Nepa or no nepa

Olen viettänyt reilun kuukauden Nigeriassa mieheni kanssa, minulla oli ennen matkaan lähtöä kauhukuvia tulevasta reissusta, mutta kaikki sujuikin paremmin kuin hyvin. Tässä hiukan minun mietteitä: malarianestolääkitys on erittäin tärkeä, hyttysiä on paljon (erityisesti) Lagosissa joten offia mukaan myös. Kysy lääkäriltäsi kaikki tarvittavat rokotukset (esim. polio on oltava kunnossa hepatiitit, keltakuumerokotus on pakollinen, kysyvät rokotustod. kentällä). Itse söin paikallista ruokaa koko matkan ajan (myös katuravintoloissa), selvisin ilman vatsavaivoja, tarkista että ruoka on hyvin kuumennettu, tosin hyvä ottaa myös maitohappobakteereita koko reissun ajan. Sähkökatkoja on koko ajan, varsinkin Lagosissa, mutta niiden kanssa oppii elämään kun ei turhaan stressaa..ja onhan generaattorit keksitty;) Liikenne on joka puolella kaaos..siltä ei voi välttyä sillä auto on liikkumisen kannalta välttämätön, joten luotettava auto (toimivalla ilmastoinnilla) luotettava ja tähän liikenteeseen tottunut kuski on ehdottomat. Tervettä järkeä mukaan missä kannattaa liikkua ja mihin aikaan..Minulle ei reissuni aikana sattunut mitään ikävää, ja odotan jo innolla seuraavaa reissuamme, jolloin aion viipyä pidempään. Sinullekin suosittelen erittäin rentoa asennetta (ja jättämään turhat kitinät Suomeen=)), muuten et tule pärjäämään. Tulet huomaamaan, että mikään ei oikein toimi...ei vessat, ei suihkut, ei sähköt, mutta maassa maan tavalla.

• 2 reissua

..aina vaan ei käy niin.. Ei minuakaan sähkökatkot, juoksevan veden puute tms haitannut. Malarian estolääkitys ja suojautuminen hyttysiltä voi auttaa, mutta on olemassa myös lääkkeilleresistenttejä kantoja ja aina ei pistoilta voi täysin välttyä. Itse en ottaisi riskiä (siis sitä ettei kaikki menekään hyvin), etenkään, jos mukana on lapsia. (Mun reissut on myös kestäneet useita viikkoja ja olen nähnyt muutakin kuin Lagosin..)

• Nepa or no nepa
        2 reissua kirjoitti:

..aina vaan ei käy niin.. Ei minuakaan sähkökatkot, juoksevan veden puute tms haitannut. Malarian estolääkitys ja suojautuminen hyttysiltä voi auttaa, mutta on olemassa myös lääkkeilleresistenttejä kantoja ja aina ei pistoilta voi täysin välttyä. Itse en ottaisi riskiä (siis sitä ettei kaikki menekään hyvin), etenkään, jos mukana on lapsia. (Mun reissut on myös kestäneet useita viikkoja ja olen nähnyt muutakin kuin Lagosin..)

Yllä olevat vinkit yritin vinkata alkuperäiselle kysyjälle (mutta pieleen meni)..
        Jos matkaan aikoo lähteä..varmasti matkaa suunnitteleva juttelee esim lääkärin kanssa kaikki malariaan liittyvät jutut (varsinkin jos on lapsi lähdössä myös mukaan, oliko aloittajalla muuten ?) Toki hyttysiltä tulee suojautua muutenkin, ja varsinkin jos lapsen kanssa matkustaa on hyvä ottaa esim hyttysverkko mukaan jo suomesta, on myös olemassa erilaisia pistorasiaan laitettavia "juttuja" hyttysiä karkottamaan.
        Vietin itsekin runsaasti aikaa Lagosin ulkopuolella parissa kaupungissa kylässä, siksi mainitsinkin että varsinkin Lagosissa näitä hyttysiä on, sillä muissa paikoissa hyttysiä ei ollu häirinnäksi asti, ehkä iltaisin pihalla huomasi, muttei muuten toki sen malarian voi saada juuri siitä yhdestä ainoasta pistosta sisälläkin, joten mikään ei ole varmaa, koska estolääkitys ei ole 100%. Nigeriaan matkustamisessa on riskinsä, kuten www.formin.fi meille kertoo. Kyseessä ei ole mikään perusturistikohde todellakaan, mutta eiköhän aloittajakin tämän jo tiedä, kun vinkkejä kyselee.

• feministiäiti
        Nepa or no nepa kirjoitti:

Yllä olevat vinkit yritin vinkata alkuperäiselle kysyjälle (mutta pieleen meni)..
        Jos matkaan aikoo lähteä..varmasti matkaa suunnitteleva juttelee esim lääkärin kanssa kaikki malariaan liittyvät jutut (varsinkin jos on lapsi lähdössä myös mukaan, oliko aloittajalla muuten ?) Toki hyttysiltä tulee suojautua muutenkin, ja varsinkin jos lapsen kanssa matkustaa on hyvä ottaa esim hyttysverkko mukaan jo suomesta, on myös olemassa erilaisia pistorasiaan laitettavia "juttuja" hyttysiä karkottamaan.
        Vietin itsekin runsaasti aikaa Lagosin ulkopuolella parissa kaupungissa kylässä, siksi mainitsinkin että varsinkin Lagosissa näitä hyttysiä on, sillä muissa paikoissa hyttysiä ei ollu häirinnäksi asti, ehkä iltaisin pihalla huomasi, muttei muuten toki sen malarian voi saada juuri siitä yhdestä ainoasta pistosta sisälläkin, joten mikään ei ole varmaa, koska estolääkitys ei ole 100%. Nigeriaan matkustamisessa on riskinsä, kuten www.formin.fi meille kertoo. Kyseessä ei ole mikään perusturistikohde todellakaan, mutta eiköhän aloittajakin tämän jo tiedä, kun vinkkejä kyselee.

Hienoa - nyt aletaan puhua oikeista asioista, eikä siitä, kuka näki kenet millä klubilla kenen kanssa!

Ymmärrän kertomustenne jälkeen huolenne lasten mukaan ottamisesta Nigeriaan. Olen itse käynyt vain itäisemmässä Afrikassa ja reissu meni loistavasti, sinne olisin ottanut lapset mukaan ihan minkä ikäisinä tahansa. Ymmärrän hyvin eron lukemisen ja kokemisen välillä.

Aika moni suomalainen on käynyt Länsi-Afrikassa Beninin Villa Karossa, mutta sinnekin on 16 vuoden ikäraja mukaan tulevilla matkakavereilla. Onko Beninissä rauhallisempaa?

En muuten tarkoittanut "heimolla" mitään etnistä ryhmää, vaan veljeskuntaa, joiden ammatti on naisten iskeminen.

• 2 reissua
        feministiäiti kirjoitti:

Hienoa - nyt aletaan puhua oikeista asioista, eikä siitä, kuka näki kenet millä klubilla kenen kanssa!

Ymmärrän kertomustenne jälkeen huolenne lasten mukaan ottamisesta Nigeriaan. Olen itse käynyt vain itäisemmässä Afrikassa ja reissu meni loistavasti, sinne olisin ottanut lapset mukaan ihan minkä ikäisinä tahansa. Ymmärrän hyvin eron lukemisen ja kokemisen välillä.

Aika moni suomalainen on käynyt Länsi-Afrikassa Beninin Villa Karossa, mutta sinnekin on 16 vuoden ikäraja mukaan tulevilla matkakavereilla. Onko Beninissä rauhallisempaa?

En muuten tarkoittanut "heimolla" mitään etnistä ryhmää, vaan veljeskuntaa, joiden ammatti on naisten iskeminen.

..luulin, että olet menossa Beniniin Nigeriaan (siis siihen osavaltioon).

• alkuperäinen kysyjä
        2 reissua kirjoitti:

Kiitos asiallisia vastauksia antaneille! Olen pikku hiljaa taipumassa siihen etten matkalle lähde, vaikka niin kovasti olisin halunnut tavata miehen perheen ja nähdä hänen kotimaansa. OIen aikaisemmin sairastellut rajusti kaukomatkoilla, ja muutenkin extreme-matkailu-kiintiöni alkaa olla toistaiseksi täysi. Voi olla ettei kantti nyt kestä lähteä, etenkin kun miehen edellisestä käynnistä on vuosia. Menköön hän ensin katsomaan miltä kotimaa näyttää, ehkä matkustamme sinne yhdessä toisella kertaa. Sinä kahdesti Nigeriassa matkustanut, mielelläni kuitenkin näkisin matkakuvasi!!! ([email protected])

• Nepa or no nepa
        2 reissua kirjoitti:

ja Benin City Nigeriassahan on KAUPUNKI (ei osavaltio), joka sijaitsee Edo statessa.. Edon osavaltiossa.. Onkohan tässä nyt sekoitettu Nigerian naapurivaltio Benin sekä Benin City keskenään... vai minne tässä oltiin matkustamassa...

• 2 reissua
        Nepa or no nepa kirjoitti:

ja Benin City Nigeriassahan on KAUPUNKI (ei osavaltio), joka sijaitsee Edo statessa.. Edon osavaltiossa.. Onkohan tässä nyt sekoitettu Nigerian naapurivaltio Benin sekä Benin City keskenään... vai minne tässä oltiin matkustamassa...

"ja Benin City Nigeriassahan on KAUPUNKI (ei osavaltio), joka sijaitsee Edo statessa.. Edon osavaltiossa.. Onkohan tässä nyt sekoitettu Nigerian naapurivaltio Benin sekä Benin City keskenään... vai minne tässä oltiin matkustamassa... "

Oon itse ihan aivot jäässä äkkiä yrittänyt näpytellä noista viesteistä osan lasten vinkuessa vieressä :D. (Olin siis ensin nopeesti lukenut sen feministiäidin viestin ja jäänyt käsitykseen Nigerian Beniniin matkustamisesta ja sitä varten kommentoinut niistä teistä yms.)

Lomakuviani en ajatellut ihan tuntemattomille esitellä, kun niistä kuitnekin suurimmassa osassa on perhettä tai sukulaisia. Noita maisema yms kuvia löytää kyllä ihan Googlellakin.

• mistänäitä

Mitä kertoo miehestäsi se että joudut täältä kyseleen millainen maa on Nigeria. Ettekö osaa kommunikoida tuon vertaa keskenänne.

Omasta puolestani voin kertoa että Nigerian kuumuus on hiostavaa lihaville

• Pienenä vinkkinä

Me suomalaiset katsomme Nigeriaa vähän eri näkökulmasta kuin nigerialaiset itse. On ihan hyvä kysyä vinkkejä muilta turisteilta.

• öiyuggg
        Pienenä vinkkinä kirjoitti:

Me suomalaiset katsomme Nigeriaa vähän eri näkökulmasta kuin nigerialaiset itse. On ihan hyvä kysyä vinkkejä muilta turisteilta.

Mitä kertoo nigerialaisen miehen älynlahjoista, jos hän ei osaa katsoa asiaa suomalaisen näkökulmasta, vaikka on täällä ilmeisesti vuosia asunut

• tervemenoa vaan

mee ihmeessä ja jää sinne

• hah123123

^tämä oli "hyvä" kommentti. mistä näitä ääliöitä sikiää ? jos ei o muuta sanomista ku v*ittuilua niin voi varmaan olla hiljaa ja mennä palstalle jonne on jotain oikeaa sanottavaa ? Tää sun kommentti ei varmasti auta aloittajaa..kysehän oli mahdollisesta lomamatkasta Nigeriaan, ei sinne muuttamisesta.. mutta ethän sinä sitä voi tajuta =D sääliksi käy, mutta käyköön.

• ei kaivata tänne
        hah123123 kirjoitti:

^tämä oli "hyvä" kommentti. mistä näitä ääliöitä sikiää ? jos ei o muuta sanomista ku v*ittuilua niin voi varmaan olla hiljaa ja mennä palstalle jonne on jotain oikeaa sanottavaa ? Tää sun kommentti ei varmasti auta aloittajaa..kysehän oli mahdollisesta lomamatkasta Nigeriaan, ei sinne muuttamisesta.. mutta ethän sinä sitä voi tajuta =D sääliksi käy, mutta käyköön.

silti olisi parempi kun jäisi sinne niggerinsä kanssa

• Taasnäitä

Ilman muuta sinne, ihastut maahan ja sen ihmisiin varmasti. Heitä passi menemään jo Helsinki-Vantaalla.

• ....................

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      302
      7661
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      5989
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      167
      3548
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2007
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      192
      1885
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      20
      1733
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1599
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1484
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1431
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      66
      1406
    Aihe