Suomalaisten kesäpukeutuminen

Tyylilyyli20

Yllätys oli suuri, kun kiinnitin tänään hieman huomiota kanssaihmisten kesäpukeutumiseen. Oli siis helle päivä 20 astetta, ja mitä näinkään: paksuja farkkuja, huppareita, neuleita, niitä kuuluisia sukkia sandaaleissa ja kaiken huippuna jopa muutamia tuulipukuja!

Siis mitä nyt? Eikö suomalaiset osaa pukeutua herra jumala? Ei nyt välttämättä mitään Milanon ykkösmuotia tarvitse olla, mutta luulisi, että sään mukaan sentään osataan pukeutua.

Erikoisesti pukeutuneiden joukossa oli vanhempia ihmisiä, keski-ikäisiä, nuoria, varsinkin nuoria poikia, joilla järjestään oli jotkut hupparit ja farkut jalassa.

Täytyy vielä sanoa, että tietysti osalla vaatteet olivat sään mukaiset. Esim. monet 30-40 miehet olivat pukeutuneet hyvin, osa jopa hyvinkin tyylikkäästi. Eihän siihen välttämättä muuta tarvita, kuin hyvä t-paita, shortsit, sandaalit, aurinkolasit ja vaikkapa joku Fredriksonin kesälippa.

46

4990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta miksi?

      Minkäs sinä sille voit, että jotkut tuntevat olonsa mukavammaksi farkuissa ja huppareissa kesälläkin? Ja miksi sinun pitäisi voida?

      • Marjaterttuliisa

        Kuka muka tuntee olonsa mukavaksi farkut ja paksu huppari päällä kuumana kesäpäivänä! Älä oikeasti jaksa! Esim. suurin osa nuorista miehistä (15-20-vuotiaat) ei vain uskalla pukeutua rennommin ja kesäisesti. Pitää sitten vaan vetää se huppari ja farkut yllensä, oli sää mikä hyvänsä.


    • .

      Suomessa helleraja on 25 astetta. Jos mittari näyttää 20, niin se ei kyllä ole helle.

      Jaksaa kyllä ihmetyttää miten paljon ihmiset kyttää toistensa asioita pukeutumisesta lähtien. Mitä ihmettä se sinulle kuuluu mitä muut ihmiset pukee päälleen? Onko se sulta jotenkin pois, vaikka joku vetäis toppatakin niskaansa kesäkuumalla?

      • ei helle

        tänään oli 20 ja minulla oli farkut, huppari ja huivi, ja kyllä tuuli oli viileä. Farkkuja käytän kesällä aina kun on viileää, muuten sitten lyhempi lahkeisia housuja, ja toppeja/kesäpuseroita.

        Vanhoilla ihmisillä verenkierto on hiekentynyt ja heitä kylmää, joten salli heille takki kesälläkin, ymmärrät sen sitten kun olet 80 ....


      • Urpomatti

        Jaksaako se ihmetyttää sinun pientä päätäsi, jos hieman katselee ympärilleen, miten ihmiset yleensä pukeutuu. Mistä tiedät, olenko esim. muotilehden toimittaja työssään. Ei se minulta ole mitään pois, jos joku vetää toppahaalarit helteellä niskaansa. Ihmettelen vain sitä, että miksi ihminen haluaa tehdä olonsa epämukavaksi?


      • muskelimartti
        ei helle kirjoitti:

        tänään oli 20 ja minulla oli farkut, huppari ja huivi, ja kyllä tuuli oli viileä. Farkkuja käytän kesällä aina kun on viileää, muuten sitten lyhempi lahkeisia housuja, ja toppeja/kesäpuseroita.

        Vanhoilla ihmisillä verenkierto on hiekentynyt ja heitä kylmää, joten salli heille takki kesälläkin, ymmärrät sen sitten kun olet 80 ....

        Minulla oli eilen t-paita, shortsit ja sandaalit, ja silti tuntui, että on liian kuuma. Olisi varmaan pitänyt jättää vaatteet kokonaan kotiin ja mennä stadille ilkosillaan!


      • ??
        Urpomatti kirjoitti:

        Jaksaako se ihmetyttää sinun pientä päätäsi, jos hieman katselee ympärilleen, miten ihmiset yleensä pukeutuu. Mistä tiedät, olenko esim. muotilehden toimittaja työssään. Ei se minulta ole mitään pois, jos joku vetää toppahaalarit helteellä niskaansa. Ihmettelen vain sitä, että miksi ihminen haluaa tehdä olonsa epämukavaksi?

        Minkäs perusteella sinä arvelet kenenkään oloa epämukavaksi? Joidenkin mielestä toppapuvun kuumuus voi olla paljon mieluisampaa kuin sifonkipaidan keveys.


      • Ritvabaska
        ?? kirjoitti:

        Minkäs perusteella sinä arvelet kenenkään oloa epämukavaksi? Joidenkin mielestä toppapuvun kuumuus voi olla paljon mieluisampaa kuin sifonkipaidan keveys.

        Sen perusteella, että luonnollisestikin paksumpi vaatekerta on aina epämukavampi helteellä; helteellä näes on melko kuuma ja joku huppari ja farkut on aika paksua materiaalia. Miksi pitää väen väkisin tehdä olo epämukavaksi. Menisitkö tosissasi muka kaupungille suhteellisen lämpimänä päivänä 20 astetta tuulitakissa?


      • hg
        Ritvabaska kirjoitti:

        Sen perusteella, että luonnollisestikin paksumpi vaatekerta on aina epämukavampi helteellä; helteellä näes on melko kuuma ja joku huppari ja farkut on aika paksua materiaalia. Miksi pitää väen väkisin tehdä olo epämukavaksi. Menisitkö tosissasi muka kaupungille suhteellisen lämpimänä päivänä 20 astetta tuulitakissa?

        ...niin mitä se sinulle kuuluu, mitä minä puen päälleni?


      • ,,,,,
        hg kirjoitti:

        ...niin mitä se sinulle kuuluu, mitä minä puen päälleni?

        Kyllä lyhyestä kesästä pitää nauttia ja käyttää kauniita, sulosia, söpöjä, keveitä, makeita, miehekkäitä, hyvin istuvia ja lailai, kaikkia kesävaatteita :D Ei mitään ankeaa talvikamaa.
        Huomasin sen lämpöaallon aikana ihan saman, ja lisäksi ihmisten vaatteet oli hullun synkkiä ja mustia ihan järkiään.

        Mulle on ihan sama mitä juuri sinulla on päällä tai onko helleraja 25, mutta ihan omaksi iloksi pukeudun raikkaisiin kesävaatteisiin jos sää sallii ja toivon myös näkeväni kauniita vaatteita tälleen esteetikkona..

        Enkä ole muuten tämän ketjun aloittaja, kohta siitäkin joku nillittää, mutta olen hänen kanssaan justiinsa samaa mieltä. Surullisen monet suomalaiset ei osaa ollenkaan pukeutua. Niin se vaan on :)


      • Sinäkö auktoriteetti
        Ritvabaska kirjoitti:

        Sen perusteella, että luonnollisestikin paksumpi vaatekerta on aina epämukavampi helteellä; helteellä näes on melko kuuma ja joku huppari ja farkut on aika paksua materiaalia. Miksi pitää väen väkisin tehdä olo epämukavaksi. Menisitkö tosissasi muka kaupungille suhteellisen lämpimänä päivänä 20 astetta tuulitakissa?

        Kuinka niin "luonnollisestikin"? Joidenkin mielestä farkut kesällä eivät ole yhtään kuumat, ja luulenpa, että on niitäkin, jotka tuntevat olonsa alastomaksi ja epämukavaksi ilman sitä huppua niskassa roikkumassa. Näin muuten juuri äsken tuolla paikallisessa helsinkiläismarketissa nuoren, vaunuja työntävän naisen, jolla oli yllään Luhdan talvinen ulkoilutakki. Minulla taas ovat kintut aina piilossa ja hihoja vähintään kyynärpäihin saakka, eikä ole vielä liian kuuma tullut.

        Mikä sinut saa luulemaan, että kaikki muut ihmiset ovat samaa mieltä kuin sinä?


      • lizaminelli
        Sinäkö auktoriteetti kirjoitti:

        Kuinka niin "luonnollisestikin"? Joidenkin mielestä farkut kesällä eivät ole yhtään kuumat, ja luulenpa, että on niitäkin, jotka tuntevat olonsa alastomaksi ja epämukavaksi ilman sitä huppua niskassa roikkumassa. Näin muuten juuri äsken tuolla paikallisessa helsinkiläismarketissa nuoren, vaunuja työntävän naisen, jolla oli yllään Luhdan talvinen ulkoilutakki. Minulla taas ovat kintut aina piilossa ja hihoja vähintään kyynärpäihin saakka, eikä ole vielä liian kuuma tullut.

        Mikä sinut saa luulemaan, että kaikki muut ihmiset ovat samaa mieltä kuin sinä?

        Miten voi olla, että tältä palstalta ei löydy juuri muita kirjoittajia, kuin tuollaisia "Kintut aina piilossa ja hihoja vähintään kyynärpäihin saakka" -tyylisiä LUHDAN TALVITAKKEIHIN kesällä verhoutuvia natisijoita.

        Taidatte olla niitä naisia, joilla ei ole mitään korostettavaa itsessään? Onko parjaat päivät jo takanapäin? Tuskin kehostaan ja naisellisuudestaan varma ja ylpeä nainen kesähelteellä kauheasti haluaa peitellä itseään?

        Toisaalta parempihan se, että te natisijat peitätte kesähelteellä ne jenkkakahvanne, vatsamakkaranne ja suonikohjunne niillä nunnakaavuillanne ja LUHDAN TALVITAKEILLA.

        Totuus nyt vain on se, että tälläkin palstalla näkyy se suomalaisten kuuluisa tyylittömyys. Moni osaa pukeutua, mutta ikävä kyllä suurin osa ei. Jos kesällä et muuta keksi kuin LUHDAN TALVITAKIN, niin täytyy kyllä sanoa, että hakusessa on vähän muukin kuin tyyli.

        Kesällä kuuluu nauttia lämpimistä säistä ja pukeutua sen mukaisesti. Kyllähän sen nyt jo hölmömpikin ymmärtää, että paksuissa vaatteissa tulee kesähelteellä kuuma. Miettikää nyt vähän 25 astetta, aurinko paistaa ja paksu huppari ja farkut jalassa! HALOO!


      • g
        lizaminelli kirjoitti:

        Miten voi olla, että tältä palstalta ei löydy juuri muita kirjoittajia, kuin tuollaisia "Kintut aina piilossa ja hihoja vähintään kyynärpäihin saakka" -tyylisiä LUHDAN TALVITAKKEIHIN kesällä verhoutuvia natisijoita.

        Taidatte olla niitä naisia, joilla ei ole mitään korostettavaa itsessään? Onko parjaat päivät jo takanapäin? Tuskin kehostaan ja naisellisuudestaan varma ja ylpeä nainen kesähelteellä kauheasti haluaa peitellä itseään?

        Toisaalta parempihan se, että te natisijat peitätte kesähelteellä ne jenkkakahvanne, vatsamakkaranne ja suonikohjunne niillä nunnakaavuillanne ja LUHDAN TALVITAKEILLA.

        Totuus nyt vain on se, että tälläkin palstalla näkyy se suomalaisten kuuluisa tyylittömyys. Moni osaa pukeutua, mutta ikävä kyllä suurin osa ei. Jos kesällä et muuta keksi kuin LUHDAN TALVITAKIN, niin täytyy kyllä sanoa, että hakusessa on vähän muukin kuin tyyli.

        Kesällä kuuluu nauttia lämpimistä säistä ja pukeutua sen mukaisesti. Kyllähän sen nyt jo hölmömpikin ymmärtää, että paksuissa vaatteissa tulee kesähelteellä kuuma. Miettikää nyt vähän 25 astetta, aurinko paistaa ja paksu huppari ja farkut jalassa! HALOO!

        Edelleenkin kaikki pukeutuvat kuten ihan itse haluavat enkä ymmärrä, mitä hittoa se sinulle kuuluu, mitä muut pukevat päällensä? Tähän et ilmeisesti osaa vastata.

        Eihän tässä ole muusta keskusteltu kun siitä, miten joillain on tarve kytätä muita ihmisiä ja päättää heidän puolestaan, mitä heidän pitäisi pukea ja kritisoida toisten vaatteita. Sitten on niitä, jotka kysyvät mitä se kenellekään kuuluu, mitä ihminen pukee päälleen. Vaan vastauksia ei tipu edelleenkään. Paljon kivempi vaan tehdä päätelmiä ja yleistyksiä ja jatkaa muiden ihmisten pukeutumisen kyyläämistä.

        Itse puen kesällä päälleni enimmäkseen shortseja, capreja, legginsejä, mekkoja, toppeja ja hameita. Ei minulla ole silti tarvetta kitistä siitä, jos joku muu pukee päälleen enemmän. Ei se kuulu nimittäin minullekaan pätkän vertaa, vaikka olisi pilkkihaalari päällä. Osaan kyllä olla arvostelematta.


      • iina34
        g kirjoitti:

        Edelleenkin kaikki pukeutuvat kuten ihan itse haluavat enkä ymmärrä, mitä hittoa se sinulle kuuluu, mitä muut pukevat päällensä? Tähän et ilmeisesti osaa vastata.

        Eihän tässä ole muusta keskusteltu kun siitä, miten joillain on tarve kytätä muita ihmisiä ja päättää heidän puolestaan, mitä heidän pitäisi pukea ja kritisoida toisten vaatteita. Sitten on niitä, jotka kysyvät mitä se kenellekään kuuluu, mitä ihminen pukee päälleen. Vaan vastauksia ei tipu edelleenkään. Paljon kivempi vaan tehdä päätelmiä ja yleistyksiä ja jatkaa muiden ihmisten pukeutumisen kyyläämistä.

        Itse puen kesällä päälleni enimmäkseen shortseja, capreja, legginsejä, mekkoja, toppeja ja hameita. Ei minulla ole silti tarvetta kitistä siitä, jos joku muu pukee päälleen enemmän. Ei se kuulu nimittäin minullekaan pätkän vertaa, vaikka olisi pilkkihaalari päällä. Osaan kyllä olla arvostelematta.

        Väännänkö sinulle oikein rautalangasta: En ole kieltänyt ketään pukeutumasta pilkkihaalareihin ja Luhdan talvitakkeihin.

        Olen kirjoituksissani kritisoinut sitä, että moni suomalainen ei näemmä osaa tai uskalla pukeutua kesäisesti hellepäivinä. Termi kritisoida on eri asia kuin termi kieltää. Ymmärrätkös? Enhän minä nyt tietenkään voi ketään kieltää, että älä nyt vaan pukeudu noin!

        Muuten, mikäs itse luulet olevasi, kun et halua antaa muille sananvaltaa? Miksi niin kiivaasti hyökkäät minua vastaan? Miksi en saa mielestäsi sanoa mielipidettäni? Vastaapa siihen.

        Odotin todella, että saan tältä palstalta asiallisia kommentteja ja asiallista keskustelua aiheesta. Mutta näemmä Suomi24 keskusteluilta on odotettavissa juuri tällaista oman mielipiteensä agressiivista puolustamista. Emme kuitenkaan elä enää missään viidakossa, joten asiallinen keskustelu ja mielipiteiden vaihto olisi ollut mukavampi vaihtoehto.


      • Sinäkö auktoriteetti
        lizaminelli kirjoitti:

        Miten voi olla, että tältä palstalta ei löydy juuri muita kirjoittajia, kuin tuollaisia "Kintut aina piilossa ja hihoja vähintään kyynärpäihin saakka" -tyylisiä LUHDAN TALVITAKKEIHIN kesällä verhoutuvia natisijoita.

        Taidatte olla niitä naisia, joilla ei ole mitään korostettavaa itsessään? Onko parjaat päivät jo takanapäin? Tuskin kehostaan ja naisellisuudestaan varma ja ylpeä nainen kesähelteellä kauheasti haluaa peitellä itseään?

        Toisaalta parempihan se, että te natisijat peitätte kesähelteellä ne jenkkakahvanne, vatsamakkaranne ja suonikohjunne niillä nunnakaavuillanne ja LUHDAN TALVITAKEILLA.

        Totuus nyt vain on se, että tälläkin palstalla näkyy se suomalaisten kuuluisa tyylittömyys. Moni osaa pukeutua, mutta ikävä kyllä suurin osa ei. Jos kesällä et muuta keksi kuin LUHDAN TALVITAKIN, niin täytyy kyllä sanoa, että hakusessa on vähän muukin kuin tyyli.

        Kesällä kuuluu nauttia lämpimistä säistä ja pukeutua sen mukaisesti. Kyllähän sen nyt jo hölmömpikin ymmärtää, että paksuissa vaatteissa tulee kesähelteellä kuuma. Miettikää nyt vähän 25 astetta, aurinko paistaa ja paksu huppari ja farkut jalassa! HALOO!

        Jaha, että nyt sitten menet jo henkilökohtaisuuksiin ihan ihmistä näkemättä?

         


      • iina34
        Sinäkö auktoriteetti kirjoitti:

        Jaha, että nyt sitten menet jo henkilökohtaisuuksiin ihan ihmistä näkemättä?

         

        Miten voit analysoida minua näiden muutamien kirjoitusten perusteella pinnaltaan ohueksi ja röyhkeäksi tissivaon vilauttelijaksi? Oletko niin itseriittoinen, että pystyt todella sanomaan jotain tuollaista? Ja sinä puhut minulle itsehillinnästä!

        Ja mistä edes tiedät, olenko mies vai nainen? En ole kertaakaan maininnut mitä sukupuolta edustan. Itsehillintäsi petti taas. Teet johtopäätöksiä ilman mitään konkreettista faktaa!

        Et kykene koskaan päättelemään kirjoituksistani millainen ihminen todella olen. Ehkä tämä kaikki on vain sinun kiusaamistasi ja ilkeää näytelmää? Ehkä tarjoan hupia koko työporukalle sinun kustannuksellasi? Ehkä, ehkä.

        Taas kävi ilmi, että joiltakin kanssaihmisiltä ei saa asiallista depattia pyytämälläkään. Kiitos, että pilasit kesälomani ensimmäisen päivän.


      • sh
        iina34 kirjoitti:

        Väännänkö sinulle oikein rautalangasta: En ole kieltänyt ketään pukeutumasta pilkkihaalareihin ja Luhdan talvitakkeihin.

        Olen kirjoituksissani kritisoinut sitä, että moni suomalainen ei näemmä osaa tai uskalla pukeutua kesäisesti hellepäivinä. Termi kritisoida on eri asia kuin termi kieltää. Ymmärrätkös? Enhän minä nyt tietenkään voi ketään kieltää, että älä nyt vaan pukeudu noin!

        Muuten, mikäs itse luulet olevasi, kun et halua antaa muille sananvaltaa? Miksi niin kiivaasti hyökkäät minua vastaan? Miksi en saa mielestäsi sanoa mielipidettäni? Vastaapa siihen.

        Odotin todella, että saan tältä palstalta asiallisia kommentteja ja asiallista keskustelua aiheesta. Mutta näemmä Suomi24 keskusteluilta on odotettavissa juuri tällaista oman mielipiteensä agressiivista puolustamista. Emme kuitenkaan elä enää missään viidakossa, joten asiallinen keskustelu ja mielipiteiden vaihto olisi ollut mukavampi vaihtoehto.

        Kritisoida, kitistä, valittaa, kytätä... kaikkeahan sinä teet. Oman pääsi sisällä tunnut ajattelevan mitä kukakin saa pukea päälleen ja tänne sitten suollat niitä ajatuksiasi. En minä ole väittänyt, että sinä menisit päin naamaa kenellekään sanomaan, ettei hän saa pukeutua niin.

        Väitätkö tosissaan, että sinä et saa täällä sanoa, mitä mieltä olet? Olet sanonut jo aika monta kertaa. Minä sattumoisin olen täysin toista mieltä sanoistasi ja jyrkästi sitä vastaan, että arvostellaan toisten ihmisten vaatevalintoja. En ole kieltänyt sinua sanomasta omaa mielipidettäsi. Katsopas kun keskustelussa monesti ollaan eri mieltä ja kerrotaan se mitä mieltä on.

        Sinähän se et tietenkään aggressiivisesti puolusta omaa mielipidettäsi? Muuten vaan käyt haukkumaan, vähättelemään ja arvostelemaan täällä ihmisiä täysin ilman mitään todellisuuspohjaa. Asiallista keskustelua saa asiallisilla viesteillä. Katso peiliin, jos ei vastaukset miellytä. Jos on vittumainen muille, niin sitä saa myös takaisin.


      • nx
        iina34 kirjoitti:

        Väännänkö sinulle oikein rautalangasta: En ole kieltänyt ketään pukeutumasta pilkkihaalareihin ja Luhdan talvitakkeihin.

        Olen kirjoituksissani kritisoinut sitä, että moni suomalainen ei näemmä osaa tai uskalla pukeutua kesäisesti hellepäivinä. Termi kritisoida on eri asia kuin termi kieltää. Ymmärrätkös? Enhän minä nyt tietenkään voi ketään kieltää, että älä nyt vaan pukeudu noin!

        Muuten, mikäs itse luulet olevasi, kun et halua antaa muille sananvaltaa? Miksi niin kiivaasti hyökkäät minua vastaan? Miksi en saa mielestäsi sanoa mielipidettäni? Vastaapa siihen.

        Odotin todella, että saan tältä palstalta asiallisia kommentteja ja asiallista keskustelua aiheesta. Mutta näemmä Suomi24 keskusteluilta on odotettavissa juuri tällaista oman mielipiteensä agressiivista puolustamista. Emme kuitenkaan elä enää missään viidakossa, joten asiallinen keskustelu ja mielipiteiden vaihto olisi ollut mukavampi vaihtoehto.

        Kaunis pukeutuminen voi olla myös huppari, jos käy kylmä tuuli, ei kovin keveästi voi lähteä, jos joutuu vaikka putkaan ja sitten kävelee aamuyöllä hampaat kalisten kotiin.
        Kyllä on ihan oikein puhua silti kauniista ja kesäisestä pukeutumisesta, minä en ainakaan kehtaisi mennä kauppaan rumissa vaatteissa, haluan olla kohtelias muille.


      • tyylitajua
        Sinäkö auktoriteetti kirjoitti:

        Jaha, että nyt sitten menet jo henkilökohtaisuuksiin ihan ihmistä näkemättä?

         

        Arvaile mitä arvailet. Mutta arvaa, onko tutkinto muotialalla? :) On mukava olla tyylitietoinen, kehostaan ja naisellisuudestaan varma nainen.


      • nx
        tyylitajua kirjoitti:

        Arvaile mitä arvailet. Mutta arvaa, onko tutkinto muotialalla? :) On mukava olla tyylitietoinen, kehostaan ja naisellisuudestaan varma nainen.

        Miten ihmeessä arvoisat ladyt saitte aikaan riidan moisesta asiasta, hellittäkää toistenne tukasta, tämähän on aivan loistava puheenaihe, voi pukeutua tyylikkäästi halvallakin.
        Ompelin kesäpuseron alle 10 euron hintaan, kehuttiin.
        Mielettömän ihana kirpputorilta hankittu virkattu pusero, en malta odottaa hellettä, että saan pukea sen päälleni.
        Ainakin nuoret elämänmyönteiset ihmiset, näyttäkää se pukeutumisellakin.


      • ................
        nx kirjoitti:

        Miten ihmeessä arvoisat ladyt saitte aikaan riidan moisesta asiasta, hellittäkää toistenne tukasta, tämähän on aivan loistava puheenaihe, voi pukeutua tyylikkäästi halvallakin.
        Ompelin kesäpuseron alle 10 euron hintaan, kehuttiin.
        Mielettömän ihana kirpputorilta hankittu virkattu pusero, en malta odottaa hellettä, että saan pukea sen päälleni.
        Ainakin nuoret elämänmyönteiset ihmiset, näyttäkää se pukeutumisellakin.

        saa taas nauraa :´´D jotku vetäää taas nokkaan... ei saatana,alottajan viestissä vaa ihmeteltii suomalaisten helle lukemia ! ei käsketty ketään tekemään mtn ja heti jotku kilipäät vetää itteesä sen -_-

        itteeni ei kyllä kiinnosta mite muut pukeutuu,mut kieltämättä alkaa ihmetyttämään jos näkee varsinki jollai nuorella tälläsenä 30 astee HELTEELLÄ,jollo ilmakaa liiku ja ei yhtää pilvee missää,nii jos jollaki on ne farkut ja huppari.. MUTTA TÄMÄ EI TARKOITA ETTÄ KIELTÄISIN HEITÄ,NIIN MIELESSÄNI KUIN TÄSSÄ VIESTISSÄKÄÄN
        koska mun puolesta saakoot lämpöhalvauksen,ja haiskoot hieltä ja olkoot sit iha helvetin moisessa kuumuudessa (kokemusta on myös paksusta nahkatakista) ei kiinnosta,mut IHMETYTTÄÄ ja aika tympeetä sakkia,ku ei sais ees ihmetellä


      • .....
        ................ kirjoitti:

        saa taas nauraa :´´D jotku vetäää taas nokkaan... ei saatana,alottajan viestissä vaa ihmeteltii suomalaisten helle lukemia ! ei käsketty ketään tekemään mtn ja heti jotku kilipäät vetää itteesä sen -_-

        itteeni ei kyllä kiinnosta mite muut pukeutuu,mut kieltämättä alkaa ihmetyttämään jos näkee varsinki jollai nuorella tälläsenä 30 astee HELTEELLÄ,jollo ilmakaa liiku ja ei yhtää pilvee missää,nii jos jollaki on ne farkut ja huppari.. MUTTA TÄMÄ EI TARKOITA ETTÄ KIELTÄISIN HEITÄ,NIIN MIELESSÄNI KUIN TÄSSÄ VIESTISSÄKÄÄN
        koska mun puolesta saakoot lämpöhalvauksen,ja haiskoot hieltä ja olkoot sit iha helvetin moisessa kuumuudessa (kokemusta on myös paksusta nahkatakista) ei kiinnosta,mut IHMETYTTÄÄ ja aika tympeetä sakkia,ku ei sais ees ihmetellä

        lukemia-pukeutumista


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Pidä vaikka toppa takkia en mää välitä. Miettisin vaan että eikö tule kuuma ku on 20 astetta ja jatkaisin matkaa. Koska ei sillä ole mitään väliä :/


    • vara

      kuulu kadulle. Ne kuuluvat mökkimaailmaan ja katumuoti on aivan eri juttu! Niin täällä Suomessa kuin ulkomaillakin näkee kaduilla kaikenlaista, aivan kuin viesti olisi HEI MINÄ OLE LOMALLA!

      • amariam

        shortsit kuuluu mökkimaailmaan, what?!!? :D

        Todellakin pidän shortseja kaupungilla jos mittari näyttää yli kahtaviittä ja tarkenee. Tai sitten hametta tai mekkoa.

        Vituttaako jos joku näyttää siltä kuin olisi lomalla? :D


      • vara
        amariam kirjoitti:

        shortsit kuuluu mökkimaailmaan, what?!!? :D

        Todellakin pidän shortseja kaupungilla jos mittari näyttää yli kahtaviittä ja tarkenee. Tai sitten hametta tai mekkoa.

        Vituttaako jos joku näyttää siltä kuin olisi lomalla? :D

        kuuluvat aivan muualle kuin kadulle! Eikä todellakaan vituta, siis ei käy kateeksi lomalaisille, koska olen itse todella paljon lomalla. Mekko ja hame katuasuna aivan loistava!


      • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
        vara kirjoitti:

        kuuluvat aivan muualle kuin kadulle! Eikä todellakaan vituta, siis ei käy kateeksi lomalaisille, koska olen itse todella paljon lomalla. Mekko ja hame katuasuna aivan loistava!

        "Mekko ja hame katuasuna aivan loistava! " Niin miehille kuin naisille ????????? Jos shortsit on pannassa niin....


      • vara
        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:

        "Mekko ja hame katuasuna aivan loistava! " Niin miehille kuin naisille ????????? Jos shortsit on pannassa niin....

        kyse kuitenkin naisista!


      • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
        vara kirjoitti:

        kyse kuitenkin naisista!

        Miestenkö pitää siis aina kärvistellä pitkissä housuissa ? Edelliset kirjoittajat ovat kieltäneet shortsit tasapuolisesti kaikilta.


      • vara
        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:

        Miestenkö pitää siis aina kärvistellä pitkissä housuissa ? Edelliset kirjoittajat ovat kieltäneet shortsit tasapuolisesti kaikilta.

        tietenkin vain naisille! No, te miehet voitte kyllä kävellä shortseissa joissa on siistit prässit, mutta sitten myös siistit kengät jalkaan!


      • katumuotia

        Kaduilla näkee kaikenlaista, jos viitsii kytätä. Vittu, stadissa on 25 astetta, ja etikettimummot ei määrää kuljetaanko shortseissa vai ei! Tänään oli vaateputiikin avajaiset Erottajalla ja kaikilla tyylijätkillä oli shortsit.

        Viesti on vain kyttääjän päässä. Jos haluaa jotain viestittää, niin siitä vaan soittaa kännykällä tai kirjoittaa vaikka tänne.


    • Näin mennään

      Itse pukeudun kesällä talvitakkiin.

    • Asiallista

      Mikäs sinä olet arvostelemaan pukeutumista!? Musliminaiset esimerkiksi pukeutuvat ihan asiallisesti...se voi haitata sinun näkemyksiäsi, mutta ei muitten! Minua nuo shortsit ainakin ällöttävät, jos ovat lyhyet, lihavat..länkisääret, karvaisset koivet - huh kamaluutta, siinä tuntee olonsa hyvin oksettavaksi, varsinkin jos on lähietäisyydellä.
      Aurinkolasithan on mukava miehillä, voi vapaasti tiirailla nuoria typyköitä lyhyissä minihameissa.
      Mikä vika on farkuissa??? Sandaalit ovat ällöttäviä kaupunkikuvassa, mutta näkeehän noitakin. Hattu on ok ja suojaa auringon haittaavalta säteilyltä. Auringolta tulisi suojatakin itsensä, sen vuoksi olisi hyvä ottaakin vaikka hieman edes oppia näiltä etelän ihmisiltä. Eivät he kekkaloi puolialastomina kaupungin kaduilla.
      Olihan tuossa lehtiotsikko taannoin: " Naisten niukka vaatetus voi johtaa pidätykseen prostituutiosta Yhdysvalloissa ".

      • xy

        No voi pahus, sitten täytyy lähteä kaupungille hameessa kun se on kerran asiallista, vaikka mies olenkin, kun kerran ne shortsit ovat niin kamalia. Pitkissä housuissa en kesällä suostu kulkemaan. PISTE


    • ssssafrhaehathta

      Ahh. Kiitos. Keskustelusi aiheutti niin paljon peppukipua että tätä on nautinto lukea.

      Itsehän ostin juuri uudet shortsit tarjoustalosta, erittäin mukavat jalassa.
      Näiden kanssa toki sukat ja sandaalit.
      Se on erittäin ihanaa kun juntit valittavat sukista ja sandaaleista, miten jollain voi olla niin tylsä elämä?

      • kenkäkauppaan mars

        Osta uudet sandaalit oikeasta KENKÄKAUPASTA, ei halpahalleista, tavarataloista tai muotiketjuista. Niin ei mene jalat rakkuloille ilman sukkia ja on muutenkin huomattavasti mukavampi olla sandaaleissa.


      • reahthathg
        kenkäkauppaan mars kirjoitti:

        Osta uudet sandaalit oikeasta KENKÄKAUPASTA, ei halpahalleista, tavarataloista tai muotiketjuista. Niin ei mene jalat rakkuloille ilman sukkia ja on muutenkin huomattavasti mukavampi olla sandaaleissa.

        Tarjoustalo on kauppa jossa myydään myös kenkiä.
        Minulle se on siis myös kenkäkauppa


    • Ei kuulu teille

      Mitä vittuu se teille kuuluu jos joku pukeutuu miten haluu, minä ainaki pudeudun ihan miten haluun enkä välit minkää muodottomien akkojen juttuja että oot tyylitajuton. Ei oo paskankaa välii

    • Anonyymi

      Pukeudun miten milloinkin fiilis on. Kun on kylmä kesäpäivä kuten tänäänkin niin uskoakseni laitan päälleni ohuehkon Luhdan toppatakin ja farkut ym. Koska joudun värjöttelemään taivasalla noin 2 tuntia sekä lisäksi odottelua bussipysäkeillä ym. Sitten kun on noin 25-28 astetta lämmintä/tarkenen lähteä ulos hameessa. Vasta lämpimillä ilmoilla voi vaihtaa pitkähihaiset t-paidat/neuletakki/ym.lyhythihaisiin. Eilenkin oli monilla pipot päässä/neulepannat/käsineet. Jne. Unohtamatta lämmintä huivia. Koska on kylmä kesä niin luonnollisesti silloin pukeudutaan sen mukaan..ei siinä sen kummempaa😳

    • Anonyymi

      Aloitus on yli 10 vuotta vanha, mutta suomalaisten pukeutuminen ei ainakaan ole parantunut. Tänä ajanjaksona kesäpukeutumiseen on ilmestynyt kevyttoppis, jota voi pitää nykyajan tuulitakkina, josta luovutaan vasta helteillä.

    • Anonyymi

      Oikeestaan koko kymmen luku on ollu kesiltään aika vilposa. Kun muistellaan niitä vuosituhannen ensimmäisiä vuosia, niin sai olla shortseissa koko kesän. Ei oo viimevuosina montaa shortsipäivää ollut. Ja hihattoman paidan on saanut kokonaan unohtaa.

      • Anonyymi

        Suomalaiset akat ovat niin läskejä että pitää peitellä vaatteilla ihrojansa


      • Anonyymi

        Ai eikö esim. 2018 vuoden kesä ollut riittävän kuuma. Nytkö ei ole ollut riittävän lämmintä?


    • Anonyymi

      Missä on kukkamekot ,minihameet tai shortsit? Toppatakkia ,pilluleggingsiä tai muuta mustaa vaatetta . Maatuskatkin pukeutuu paremmin ! Maut ymmärtää , kun niitä palelee kuitenkin.

    • Anonyymi

      Oikeasti kuumissa maissa ei juosta shortsit ja T-paita päällä, vaan kuljetaan ihan normi pitkissä, auringolta peittävissä vaatteissa.

    • Anonyymi

      Itse myös hämmästelen (en syyllistä ) miten myös nuoret pystyy kulkemaan takit päällä vaikka ulkona lämmin. Ymmärtäisin jos olisi esim 100% pellavaa oleva pitkähihainen päällä. Mutta ihan oikeasti näkyy kuoritakkeja yhdistettynä tuulipuvun housuihin. Itsellä pitkät viskoosihousut, puuvillainen T-paita, ja hoikkana ja nuorena ihmisenä en olisi voinut kuvitellakaan jotain tuulitakkia märälle iholleni. Talvella päinvastoin. Itsellä talvitakki, pipo, kaulahuivi, hanskat ja sukkahousut housujen alla heti kun on - 5 astetta. Sisätiloissa silloin tosin T-paita, outoa kun muut pystyy olemaan neulepaidoissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe