Mokkula ongelma

tepee

Mulla on tällainen Saunalahden mokkula\nettitikku siinä on sellainen ongelma että se sen ajurin\ohjelmiston asennuksen jälkeen pääsee noin 1-2 kertaa nettiin ja sit jos uudestaan yrittää nettiin niin se herjaa tällaista yhteysyritys epäonnistui. varmista että asetuksesi ovat oikein ,ja mokkulan ohjelmisto näyttää että kenttää\singaalia on kun yrittä saada yhteyttä nettiin ja asun ihan Kuopion keskustan vieressä mikähän asetus tohon vaivaan vois auttaa\olla vituillaan ,kahdessa koneessa oon kokeillu ja kummassakin sama homma, käyttikset on Windows 7 64bit ja kaikki päivitykset on asennettu.

32

1800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään Saunalahden nettitikkua, on vain monia eri merkkejä ja malleja joista Sauniskin on käyttänyt useita erilaisia kylkiäisinään. Etkö osaa lukea sen tikun merkkiä ja mallia?

      • nkclkn-lkc

        vittu et vituttaa tollaset nörtit perk.


      • ?
        nkclkn-lkc kirjoitti:

        vittu et vituttaa tollaset nörtit perk.

        tietää, mistä tikkumallista on kyse..
        Eikö?


      • nkclkn-lkc kirjoitti:

        vittu et vituttaa tollaset nörtit perk.

        Totta kai se vituttaa kun yritetään auttaa eikä vaan olla kivoja.
        Pitäiskö teidän mennä leikkikouluun pitämään hauskaa?
        Saunalahden toimittamat tikut ovat tosiaan monenlaisia ja käyttäytyvät aivan eri lailla.
        Mutta jos ei niin ei, sitten vaan kutsumaan vaikka huoltomiestä kotio.


      • tepee

        Moikka vaan uudestaan en edellisellä kerralla muistanut pistää\mainita tota tikun merkkiä\mallia se on tämmöinen HUAWEL E160E HSDPA USB Stick lukee tossa mun tikussa.


      • tepee kirjoitti:

        Moikka vaan uudestaan en edellisellä kerralla muistanut pistää\mainita tota tikun merkkiä\mallia se on tämmöinen HUAWEL E160E HSDPA USB Stick lukee tossa mun tikussa.

        tuosta tikusta että se vaatii ainakin jonkun Vista-yhteensopivuustilan käyttöä toimiakseen Win7:ssa kunnolla. Tarkemmin en osaa sanoa, hiukan hankala tikku on kuitenkin kyseessä ja monessa käyttiksessä vaikea saada pelittämään. Ero esim. Huawei E169:ään on tältä osin kuin yöllä ja päivällä.


      • rtud
        tepee kirjoitti:

        Moikka vaan uudestaan en edellisellä kerralla muistanut pistää\mainita tota tikun merkkiä\mallia se on tämmöinen HUAWEL E160E HSDPA USB Stick lukee tossa mun tikussa.

        Tikut ovat välillä mystisiä. Vastaavalla tikulla onnistui vaihtamalla USB-porttia ja seiska/tikku(?) asensi ohjelmiston/ajurin(?) uudelleen. Xp:llä kaikki onnistui kerrasta. Olisikohan tuo Saunalahden ohjelmisto vähän keskeneräinen?


      • rtud kirjoitti:

        Tikut ovat välillä mystisiä. Vastaavalla tikulla onnistui vaihtamalla USB-porttia ja seiska/tikku(?) asensi ohjelmiston/ajurin(?) uudelleen. Xp:llä kaikki onnistui kerrasta. Olisikohan tuo Saunalahden ohjelmisto vähän keskeneräinen?

        saattaa tämän hetken malleista olla ainoa jonka saa pelittämään kaikissa tunnetuimmissa käyttiksissä laakista ja ilman sähläämistä. Siis CS-15.

        E160 asentuu helposti ja kommelluksitta Xpeehen eikä sitten juuri mihinkään muuhun. Tämä tuskin johtuu siitä että Xp olisi niin hyvä käyttis.;)


      • tietäjä xp n
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        saattaa tämän hetken malleista olla ainoa jonka saa pelittämään kaikissa tunnetuimmissa käyttiksissä laakista ja ilman sähläämistä. Siis CS-15.

        E160 asentuu helposti ja kommelluksitta Xpeehen eikä sitten juuri mihinkään muuhun. Tämä tuskin johtuu siitä että Xp olisi niin hyvä käyttis.;)

        vaan xp on paras käyttis, siksi sitä käytetäänkin eniten. sori vaan.


      • XP:tä rakastava
        tietäjä xp n kirjoitti:

        vaan xp on paras käyttis, siksi sitä käytetäänkin eniten. sori vaan.

        XP on ehdoton ykkönen.


      • Arttu P
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        tuosta tikusta että se vaatii ainakin jonkun Vista-yhteensopivuustilan käyttöä toimiakseen Win7:ssa kunnolla. Tarkemmin en osaa sanoa, hiukan hankala tikku on kuitenkin kyseessä ja monessa käyttiksessä vaikea saada pelittämään. Ero esim. Huawei E169:ään on tältä osin kuin yöllä ja päivällä.

        Tuo E160:n mukana tuleva Windows-softa on täysi susi. Se kannattaa poistaa kokonaan ja muodostaa yhteys suoraan Windowsin Puhelinverkkoyhteyksien kautta.


      • Villapipopoika 13v
        ? kirjoitti:

        tietää, mistä tikkumallista on kyse..
        Eikö?

        DNA 512, mallista en tiiä mut hyvin toimii. Onhan tos viel joku E169:n tyyppinumero. P*rkele se hitain ei toiminut,joku 300 vai mikä se oli. Tää on hyvä ja halpa. Iskä ja äiskä maksaa mulle kaikki. Olen koneella 6 tuntii päiväs.Haen amiksee kokkipuolelle.


      • jhgffghjk
        ? kirjoitti:

        tietää, mistä tikkumallista on kyse..
        Eikö?

        Samat ongelmat kaikissa. Spedet vaan "viisastelee".


      • mnbvcvbn
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Totta kai se vituttaa kun yritetään auttaa eikä vaan olla kivoja.
        Pitäiskö teidän mennä leikkikouluun pitämään hauskaa?
        Saunalahden toimittamat tikut ovat tosiaan monenlaisia ja käyttäytyvät aivan eri lailla.
        Mutta jos ei niin ei, sitten vaan kutsumaan vaikka huoltomiestä kotio.

        Vai on siellä ihan eritavalla käyttäytyviä tikkuja? Selkääs saisit saada, jos olisit normaali.


      • jhgcvbnm
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        tuosta tikusta että se vaatii ainakin jonkun Vista-yhteensopivuustilan käyttöä toimiakseen Win7:ssa kunnolla. Tarkemmin en osaa sanoa, hiukan hankala tikku on kuitenkin kyseessä ja monessa käyttiksessä vaikea saada pelittämään. Ero esim. Huawei E169:ään on tältä osin kuin yöllä ja päivällä.

        Tiedät paljon erilaisista tikuista? Nauraisin, jos jaksaisin.


      • .

      • lkdiuruy
        jhgcvbnm kirjoitti:

        Tiedät paljon erilaisista tikuista? Nauraisin, jos jaksaisin.

        Onko mnbvcvbn yksi monista päänsisäisistä äänistäsi? Kirjoitatte 2 minuutin välein samalla tyylillä vailla alkeellisintakaan asiaa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Totta kai se vituttaa kun yritetään auttaa eikä vaan olla kivoja.
        Pitäiskö teidän mennä leikkikouluun pitämään hauskaa?
        Saunalahden toimittamat tikut ovat tosiaan monenlaisia ja käyttäytyvät aivan eri lailla.
        Mutta jos ei niin ei, sitten vaan kutsumaan vaikka huoltomiestä kotio.

        > ... tikut ovat tosiaan monenlaisia ja käyttäytyvät aivan eri lailla.

        kolmesti on minulle nettikeskusteluissa tullut vastaan viestejä, joissa kerrotaan Nokian kännyn tai Nokian tikun samalla kortilla antaneen parempia nopeuksia kuin Huawein nettitikut ... asiassa voi olla perääkin (pistin tilaukseen 7€:n kaapelin Nokia 6555:eeni)

        hajaspektritekniikka voi kännykkävalmistajilla olla paremmin hallussa kuin Huaweilla?

        jotain ihmeellistä on siinä että kentänvoimakkuus ja tukiaseman käyttäjämäärä eivät yksiselitteisesti määrää latausnopeutta. Vaan radioaaltojen heijastelut kerrostaloympäristössä? Vaiko radiohäiriöt?


    • --->>

      asettaa Saunalahden DNS-palvelimet:

      195.74.0.47
      195.74.0.55

      • tepee

        Moikka vaan taas voisitko viellä neuvoa mihinkä kohtaan pitää laittaa noi sinun neuvomat DNS Palvelimet osoitteet kun en nyt ite hoksaa mihinkä ne pitäis laittaa ja tuolla laajakaista osatolla oli joku juttu että tohon tikkuun pitäis asentaa ton windows 7 kanssa joku windows vista sovellus että se niinkuin toimis tossa vista tilassa mut kun nyt en enää löydä sitäkään juttua että vois kokeilla sitä jos tiedät sen niin neuvo minua.


      • N900
        tepee kirjoitti:

        Moikka vaan taas voisitko viellä neuvoa mihinkä kohtaan pitää laittaa noi sinun neuvomat DNS Palvelimet osoitteet kun en nyt ite hoksaa mihinkä ne pitäis laittaa ja tuolla laajakaista osatolla oli joku juttu että tohon tikkuun pitäis asentaa ton windows 7 kanssa joku windows vista sovellus että se niinkuin toimis tossa vista tilassa mut kun nyt en enää löydä sitäkään juttua että vois kokeilla sitä jos tiedät sen niin neuvo minua.

        No joo, sama tikku käytössä ja heti ekalla yrittämällä toimi kun klikkasin sitä kuvaketta hiiren oikealla napilla ja valitsin yhteensopivuustilassa muistaakseni XP tai Vistan.

        Ohjeetkin ja keskustelut kertoo sen että seiskassa pitää valita yhteensopivuustilasta se jolloin se toimii.


      • \\\\\\
        tepee kirjoitti:

        Moikka vaan taas voisitko viellä neuvoa mihinkä kohtaan pitää laittaa noi sinun neuvomat DNS Palvelimet osoitteet kun en nyt ite hoksaa mihinkä ne pitäis laittaa ja tuolla laajakaista osatolla oli joku juttu että tohon tikkuun pitäis asentaa ton windows 7 kanssa joku windows vista sovellus että se niinkuin toimis tossa vista tilassa mut kun nyt en enää löydä sitäkään juttua että vois kokeilla sitä jos tiedät sen niin neuvo minua.

        Ei täällä nykyään kukaan osaa/viitsi neuvoa hevon helvettiä, kokeile siellä laajakaista-keskusteluissa, jos arkena joku tietäjä vaivautuisi.
        Ja taisit itekin löytää tänne, kun sun mokkulas alkoi täällä S24:lla pätkimään, kun kun trollasit jollain paskapalstalla.


      • N900
        \\\\\\ kirjoitti:

        Ei täällä nykyään kukaan osaa/viitsi neuvoa hevon helvettiä, kokeile siellä laajakaista-keskusteluissa, jos arkena joku tietäjä vaivautuisi.
        Ja taisit itekin löytää tänne, kun sun mokkulas alkoi täällä S24:lla pätkimään, kun kun trollasit jollain paskapalstalla.

        Hä?, mitä oikein selität nim. \\\\\\, en ole mitään trollaillut missään ja nuo neuvot on ihan oikeissa ohjeissa neuvottu mitkä tuli nettitikun mukana ja Sauniksen keskustelupalstalla kerrotaan kanssa samaa.


      • \\\\\\
        N900 kirjoitti:

        Hä?, mitä oikein selität nim. \\\\\\, en ole mitään trollaillut missään ja nuo neuvot on ihan oikeissa ohjeissa neuvottu mitkä tuli nettitikun mukana ja Sauniksen keskustelupalstalla kerrotaan kanssa samaa.

        Vastasit päin vittua, vaihda viestin esitystapaa, ennenkuin sekoilet enempää.


      • N900
        \\\\\\ kirjoitti:

        Vastasit päin vittua, vaihda viestin esitystapaa, ennenkuin sekoilet enempää.

        nim. \\\\\\
        Eli Suomeksi klikkaat sitä kuvaketta (NETTITIKKU YHTEYS KUVAKETTA)
        ja valitset yhteen sopivuustilan.


    • töött-ttöt

      asiaa käsitellään paremmin.sitä vartenhan se on.
      saunalahden liittymä kun sulla on, niin sen omilta sivuilta löytyy lisää.
      ja kun sun hankinta lienee uus niin soita/postita saunalahteen mokkulatukeen kysymyksesi,siellä on se viimesin tieto.olettaisin.

      • 12

        Asiakaspalvelut taitavat olla mennyttä sähköpostitse. Automaattivastaus kyllä tulee heti, sitten ainakin Saunalahdella saa odottaa viikosta hamaan tulevaisuuteen. Sehän ei tuota euroja firmalle.


    • ......

      Voisikos olla niin, että asut 3G-verkon kantaman rajamailla? Katvealue voi olla kaupunkialueellakin. Yhteyttä hallitsevan ohjelman asetuksissa on, että ainoastaan 3G-verkko? Tuskin on vika tässä, sillä asut keskustassa, mutta tarkista.

    • as33

      seiskawindowsin 64-bittisessä versiossa monikin ohjelma on toimimaton

      yhteyden saa myös windowsin omin työkaluin ... minä en käytä kumpaakaan kun 60 euron 3G-wlan-reititin huolehtii yhteydestä, kodin pc:t ovat reitittimessä kaapeleilla ja langattomin yhteyksin

      tällä tavalla sain nettitikun vastanoton kannakta parempaan paikkaankin

    • Win7-64 on vaekeeta

      Hei.
      Kun saatte WIN7-64b mokkulan toimimaan ja homman pelaamaan ottakaa ihmeessa vermuuskopio siis näköistiedosto. Oikeastaan vaatii ulkoisen kovalevyn kun taitaa tulla n. 37 gigan tiedosto. 500G ulkoinen kovo ilman ulkoista virtalähdettä (USB) maksanee n. 80e mutta varmasti kannattaa.
      Itselläni kun poistin mobiiliohjelman (saunalahti elisan verkko) ei sitten millään asentunut uudelleen, aina tarjosi elisaa. Onneksi olin ottanut näköistiedoston ulkoiselle kovolle, jonka palautin ja kas, no problem, pelaa taas hyvin.
      Muuten paras testaamani tikku on ehdottomasti Huawei E 1820 mutta >>> ei siedä minkäänlaista välijohtoa vaan tikku on suoraan konen USB liittimessä.

      • tukmunkki

        Eikä tarvitse mitään vermuuskopioita ulkoiselle. Pitää tietää mitä tekee, eikä säheltää.


    • seseon..

      Vaikka mulla on Sauniksen mobiililiittymä, yhteys toimii parhaiten Elisan kautta, ja ne yhtä ja samaa firmaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe